Verkar förbluffande coolt när man kollar på olika youtube-videos!
Tänkte bara kolla med er som redan spelar...flyter det på bra nu? Multiplayer och så? Har ju läst om en del problem tidigare.
Kan väl sägas att jag i så fall skaffar det till ps4.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 12 April 2014 - 18:29
Har kollat på detta spel ett tag nu.
Verkar förbluffande coolt när man kollar på olika youtube-videos! Tänkte bara kolla med er som redan spelar...flyter det på bra nu? Multiplayer och så? Har ju läst om en del problem tidigare. Kan väl sägas att jag i så fall skaffar det till ps4. Postad 12 April 2014 - 18:46
Det är väldigt kul spel! Men det är fortfarande problem med lagg, rubberbandning nästan uteslutande i conquest kartorna! Rush och de spellägena med mindre spelare funkar bra! EA/DICE håller antagligen på eller ska byta servrar för att fixa detta. Finns just nu lite testservrar som funkar bra! (Dock hört att de med börjat att lagga). Här kan du läsa deras egna uttalande om just rubberbanding! Länk till battlelog Men jag kan rekommendera spelet trots felen som finns! Postad 13 April 2014 - 06:42
Som grön på det här så kan jag säga att mp är riktigt svårt eftersom banorna är så otroligt mycket större än i så gott som alla andra konsolspel man kan spela mp på, detta gör att fienden kan finnas lite överallt. Hålla ett öga på kartan är väldigt viktigt att göra
Postad 13 April 2014 - 08:33
Har du spelat någon av de tidigare Bf spelen? När jag började spela bf3 så tog det ett par timmar innan man kom in i det hela. 4:an är ännu större. Som andra nämner, det finns olika speltyper, där Conquest där man ska ta över och behålla flaggor är kanske den populäraste och har tyvärr mest problem. Vissa dagar/banor är nästan ospelbara och vissa dagar är det bara så sjuuukt roligt! Kommer uppdateringar löpande som gör viss nytta och ibland förstör en hel del. Det största problemet som kallas för RubberBanding har de hittat kärnan till problemet och en lösning kommer men är inte uttalat när. // Sat Postad 13 April 2014 - 10:22
Lirade 3:an lite grann. Skiljde ju sig markant från cod och killzone som jag spelat mest. Var av någon anledning alltid så få spelare inne. Detta plus stora banor gjorde att det inte blev så mycket stridande utan mest springande/körande... Postad 13 April 2014 - 10:39
Kör rush eller ctf Postad 13 April 2014 - 11:00
Om du kör på Ps4:an så är det fortfarande väldigt stora banor om du kör Conquest. Dock är det nu 64spelare totalt mot 24 som var på ps3:an.
Annars som solitarypredator är inne på. Det finns andra spelsätt ex TDM om man föredrar lite soloplay eller varför inte Rush där det är betydligt tajtare banor! // Sat Postad 13 April 2014 - 17:23
Conquest Large på europeiska servrar fungerar oftast helt okej för mig, så länge som jag väljer europeiska servrar med alla staplar (connection/ping) ifyllda. Då lider jag ytterst sällan av rubberbanding.
De fåtal gånger som jag råkar ut för rubberbanding-skiten så är det när jag kör conquest på banorna Lancang Dam och Golmud Railway. Men det sker inte så ofta alls längre för mig så länge som jag som sagt valt europeiska servrar. De två banorna fungerar oftast bra för mig med, men de verkar vara mest drabbade av rubberbanding om man har otur. Resten av banorna ger mig sällan rubberbanding, nästan obefintligt. Senaste Naval Strike dlc:et är dock helt ospelbart i conquest. Helt otroligt sämst pga rubberbanding, riktig dynga oavsett om du väljer europeiska servrar. Amerikanska servrar brukar t.o.m. fungera hyfsat så länge som de har alla staplar ifyllt, nästan ingen rubberbanding. Capture the flag 64 players ger mig aldrig rubberbanding, inte ens på amerikanska servrar. Att bli skjuten runt hörn händer mig väldigt sällan nuförtiden. Kanske en gång per 30:e conquest match . Då blir jag sjukt irriterad för jag gav bort en gratis kill, men det händer inte alltför ofta så det har jag överseende med det. Jag kan tillägga att jag kör väldigt aggressivt och springer och tar skydd runt hörn nästan hela tiden. Kill trading sker dock frekvent, typ en gång per match, vilket suger stenhårt. Postad 13 April 2014 - 17:47 Få spelare och lite action är inga problem i BF4 om man inte hoppar in på en halvtom server. Visst, en del banor är riktigt maffiga, men med 64 spelare så är det i princip full rulle från start till avslut. Visst kan det bli lite springande ibland, men spelar man i en vettig squad som håller sig strax intill händelsernas centrum och placerar ut spawnbecons så är det inga problem att få kriga så det räcker och blir över. Ja, spelupplägget i Battlefield är ju ganska annorlunda än COD/KZ. I BF4 är lagsamarbete och taktik A och O, speciellt i conquest, rush och i övriga spelsätt med olika objectives. Att springa runt och leka rambo helt själv lönar sig oftast inte, utan det gäller att hålla sig tillsammans med squaden/laget och hjälpa till på alla sätt man kan (återuppliva kompisar, reparera fordon, dela ut ammo, spotta fiender i närheten m.m.). Ett samarbetande lag är ett vinnande lag. Det här spelet blir också bra mycket roligare om man är ett gäng som sitter och svär och hejar på varandra tillsammans i ett party så lägg till några från den här lilla listan om du köper spelet och vill ha sällskap: https://www.minhembi...pic=313679&st=0 Helt tvärtom för mig. Det är ytterst sällan jag inte lider av rubberbanding, oavsett server. Postad 13 April 2014 - 18:06
Trist Postad 13 April 2014 - 18:24 Sitter på en 100/100-lina så hastigheten borde inte vara några problem.
http://battlelog.bat...banding-issues/ Postad 13 April 2014 - 18:28
Tycker det är konstigt hur olika spel alla verkar ha. Är det verkligen så att vissa inte har några problem eller har inte folk några krav? CQ Large är helt ospelbart för mig. killtrades och skjuten runt hörnet är vardagsmat.
Det är inte menat som något påhopp mot någon, blir bara förvånad över hur vissa människor beskriver spelet.. Postad 13 April 2014 - 18:52
jo, är medveten om det, men tänkte att det kanske skulle hjälpa pyttelite haha
Samma här. Jag är kräsen. Killtrades får jag relativt ofta men skjuten runt hörn händer ganska sällan, trots att jag kör aggressivt. Kanske bara är så att de som skjuter på mig medan jag rundar hörn är helt kassa. Förmodligen är de kassa. Dessa netcode problem existerar fortfarande. Min post ovan var främst riktad mot rubberbanding vilket mirakulöst väldigt sällan drabbar mig. Det är verkligen inte så att jag inte kan "se/upptäcka" eller inte vet vad rubberbanding är för något. Jag är känslig mot fps drops tex. Postad 13 April 2014 - 19:00 Jag uppskattar tipset, men har provat ett par gånger med nätverkskabel direkt till PS4:an utan några märkbara förbättringar. Det är jättekonstigt då de flesta upplever en massa rubberbanding och tycker det är enormt störande. Går man in på Battlelogs forum så handlar majoriteten av trådarna där om rubberbanding-problemen och när egentligen EA/Dice kommer uppgradera sina servrar. Redigerat av Unregistered9a177c31, 13 April 2014 - 19:01. Postad 13 April 2014 - 19:11
Nu gjorde du tjänstefel Blanda inte ihop KZ med One man army-COD. Det är minst lika viktigt med teamwork i KZ. Man kan säga att KZ är som ett mini-BF utan fordon. Det är mer likt BF än COD iaf (förutom storleken på banorna). Med det sagt så säger jag till Karl att skaffa detta spel för trots att det är så trasigt är det förbaskat roligt. Det är så stort och alla valmöjligheter gör att det finns något för alla i BF4. Postad 13 April 2014 - 19:13
ja, rubberbanding är ett problem som är oacceptabelt och som verkligen måste fixas. Naval Strike dlc:et är helt broken för mig. Konstant rubberbanding varje sekund. Ett tag fungerade testservrarna väldigt bra, men senast jag testade det för 2 dagar sen så var det grov rubberbanding där med. Förresten, är det någon som testat loadout preset grejen på battlelog? Verkar inte fungera för mig. Varje gång jag väljer en preset medan matchen laddas så får jag ändå min gamla vanliga ingame loadout. Redigerat av tjenna, 13 April 2014 - 19:15. Postad 13 April 2014 - 21:19
Köp bara, du kommer inte att ångra dig! Postad 14 April 2014 - 00:11 Okej, har ju inte spelat KZ4 så mycket, men de timmar jag provat så tyckte jag alla mest sprang runt som yra höns och var allmänt förvirrade á la COD. Ja, samma här. Vet inte vad det beror på. Postad 14 April 2014 - 07:21
Helgen över, möter jag dig med en GOL I handen nu eller? // Sat Postad 14 April 2014 - 07:28
haha wtf! ganska irriterande bugg. detta lär man ju ha råkat ut för många ggr utan att förstå vad som riktigt hände.
https://www.youtube....h?v=0IRIbIMO0SY Postad 14 April 2014 - 08:02
Tycker den är bäst hittills, nu kan man ju glömma att bli återupplivad. Folk kommer ju att kampa bakom lik! // Sat Postad 14 April 2014 - 10:29
Skönt iallafall att massa skumma grejer till slut får en förklaring. Det är ju ganska många gånger man har suttit och tänkt att nej f*n heller jag träffade eller jag gjorde si eller så och inte kan begripa vad som hände. En annan liknade grej är ju att försöka skjuta folk som är inne i en knivanimation, funkar inte heller något vidare.
Låste för övrigt upp FY JS igår och jag kan inte påstå att jag är imponerad. Svårare att få till headshot trots att den enligt ryktet ska gå spikrakt. Postad 14 April 2014 - 12:19
FY-JS ihop med SRR-61 har lägst bulletdrop i spelet med endast 6m/s2 och den har väldigt hög muzzle velocity på 630m/s, (tredje snabbaste i spelet). Den kombinationen gör att denna sniper är mest "pricksäker", upp till 200m är det "bara" att sikta på huvudet för en träff. problemet är dess skademodell som är på den låga sidan. Efter 100m så kan man inte döda på ett skott.
Postad 14 April 2014 - 12:22
haha Dice alltså, hur kan man ha bolt-action som inte dödar med ett skott i huvudet oavsett avstånd. Postad 14 April 2014 - 12:26
Ja det är drygt som fan.
Postad 14 April 2014 - 13:22 Lyckades förtränga den där GOL:en i helgen, men snart så! Det är bara en tidsfråga. Only in Battlefield. Postad 14 April 2014 - 13:36
Haha va fan. Har kört en del med FY-JS nu när jag tröttnat på SRR. Trodde det var jag som fullständigt tappat aimen när fanskapen inte dog. Skönt att höra att det kanske bara stämmer till, säg, 50% Postad 14 April 2014 - 14:01
FY-JS gör bara 36,6 i skada efter 110m och med headshot multipliern på 2,35 så blir det inte mer än 86 i skada. Så upp till ca 100m gör man 100 i skada.
Fan nu blev jag sugen på att börja använda den igen. Postad 14 April 2014 - 14:20
blev själv sugen på att börja lira lite sånt här igen. var snart en vecka sen =)
Postad 14 April 2014 - 14:23 Spelade med scouten i helgen Strandh och jag tycker GOL är bättra. Så fort man rör sig minsta lilla så bommar man med scout. Däremot verkar den få lite mer aimassist om man kör no scope. Postad 14 April 2014 - 14:29
Ja nya SR-338 semi snipern är nog spelets sämsta vapen. visst första skottet sitter där man siktar men skotten som följer har en kopiös deviation.
Postad 14 April 2014 - 14:30 På´t igen bara! Vi saknar ju dina norrländska vredesutbrott. Ja, den är riktigt kass. Körde med den en match och aldrig mer! Postad 14 April 2014 - 14:55
jag har väl inga vredesutbrott i BF heller!? *asg*
seriöst, har jag det? jag får bara för mig att jag får det i cod =) Postad 14 April 2014 - 15:44
Ah okej. Jag har inte spelat BF4 sedan jag låste upp GOL så har inte hunnit jämföra. Tänkte kanske hoppa in en stund nu snart. Home alone fram till nio Postad 15 April 2014 - 09:06
Den klart bästa hittills, Förså banor som Metro och Operation Locker, offra sig för laget få en helt ny innebörd. // Sat Postad 15 April 2014 - 09:56
jo vi vet. togs upp några poster längre upp. Postad 15 April 2014 - 21:44
Skulle vara kul att se någon som gör en video på ett event där ett antal personer bildar ett lemmeltåg och dör för att bilda en "säker korridor" längs en vägg eller liknande. Det måste gå undan, då skölden inte varar länge, men om man skulle med flit ställa upp 32 pers i ett lag för att genomföra ett event där alla är sammantrimmade skulle det kunna se rätt kul ut Postad 16 April 2014 - 13:18
Vad är det för regler och spelform när man spelar clanmatcher/turneringar i bf4? Är det bara domination som gäller än så länge? Sen vilka vapen/upplåsningar/sikten är tillåtna, är det nån som har koll på det?
Inte för att jag kommer vara med i såna matcher i bf4, men hade varit kul att veta... spelade ett par matcher i bf2, då va bara standarvapnen tillåtna, och inga claymores om jag inte minns fel. Postad 16 April 2014 - 14:45
När vi spelade bf3 matcher så körde vi conquest. inga regler om icke tillåtna vapen/gadgets. Är det en regelrätt turneringar så har kanske dom speciella regler dock. Men tror inte det skulle komma förbud för vissa vapen eller gadgets.
Postad 16 April 2014 - 14:47
Gäller den alla plattformar ?? Tror jag råkade utför den igår nämligen. Postad 16 April 2014 - 17:01
Ja... brukar ju alltid vara internationella regler i turneringar etc... det va det jag tänkte på. Postad 16 April 2014 - 17:05
Hur många Servicestars är det per vapen?.kör assault och byter vapen efter varje "star".tvingar mig själv att inte fastna för ett specifikt vapen.
Postad 16 April 2014 - 18:07
En vettig nivå är 5 service stars... vid 5:e får man ju dogtaggen för respektive vapen, samt där omkring så har man börjat få alla unlocks. Men visst, 100 service stars så har man att göra typ resten av livet.. Redigerat av novaland, 16 April 2014 - 18:07. Postad 17 April 2014 - 06:35
Sådär. Nu har jag haft min sista dejt med Lara Croft. Nu vill jag tillbaks till Slagfält 4. Vilka lirar ikväll?
Postad 17 April 2014 - 08:36
Du svarar ju inte när jag messar dig Strandh så räkna inte med mig.....;-)
Postad 17 April 2014 - 08:47
what, förra helgen? jag svarade visst. jag var på landet och kröka med päronen 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |