Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 30 November 2013 - 09:01
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
En undersökning via easyresearch.se där ni frågade om vilket kanalpaket jag skulle vilja betala för. Ett grundpaket och sedan olika variationer av kanalerna 3 till 8 tror jag det var. Mycket dåligt utformad undersökning.
Sändes från adressen Canal Digital <[email protected]>
Hej igen Monshi! Jag kollade med upp detta som du skickade och det var en liten undersökning som som bara ett fåtal fick utskickat på mejl så du var en av de lyckligt lottade. Men tack för att du sa till angående dina tankar om den. Vänligen Therese
Postad 30 November 2013 - 11:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Oh vad glad jag blev...
;-)
Postad 03 December 2013 - 19:21
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Hur kan man ta 2500 kr (5999kr) för en HD box och påstå att man får den billigare för att man binder sig för ett abonnemang, när man får en betydligt bättre box för pengarna om man köper en Vu+ Solo2 för 2500 kr och inte behöver binda sig vid ett abonnemang och dessutom kan använda boxen till allt annat om man så har lust.
Vore det inte på tiden, att CD sänkte priserna på sin hårdvara och istället försökte tjäna pengar på fler kunder och nöjdare kunder ?
Jag kan köpa att man måste ta ut några kronor för en box men inte mer än max 995 kr för den inspelningsbara boxen om man binder sig 24 månader för familjepaketet och 0 kr om man binder sig för ert största paket "all inklusive"
Det är dax att tänka nytt på marknadsavdelningen !
Redigerat av MalcomX, 03 December 2013 - 20:18.
Postad 03 December 2013 - 20:48
Unregistered13ac0c90
-
Unregistered13ac0c90
-
Användare
-
-
205 inlägg
Vu+ solo2 är en riktigt grym box och den näst bästa boxen på marknaden. Den bästa är storebrodern vu+ duo2. Ingen av dem kommer inärheten av vad cd skitboxar koster. Sen är det ren lögn desutom att de kostar så mycket normalpris. De vill bara få det att låta bättre.
2000 och den är din (6000 normal pris)
På riktigt kostar den ca 4000 om man kollar upp det. Då cd köper upp stora partier med boxar så för de grymt reduserade priser. Låt säga 3000 per box. Sen låter de kunderna köpa boxarna för 2000+ 27 månaders binding vilket gör att de tjännar stora pengar på bara boxar.
Då är det ju skitbra att paira kanaler så att de tvingar kunder att köpa långa abb med boxar. För på de riktigt bra boxarna tjännar de ju inget på då kunder införskaffar dem själv.
Länge leve piratkopiering rösta pirat 2014... typ något åt det hållet...
Nee jag är inte alls bitter på canal digital hehe
Postad 03 December 2013 - 21:42
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Köpte mig en duo2 häromdagen för att ersätta dreamboxen som varit trotjänare i många år. Helt grymt bra är den!
Om nu bara Canal digital kunde sluta med överpriser/Pairing/försämring av framförallt musik och sport utbudet/Smyga in reklam i rena betalkanaler/den hemska kortavgiften som i min värld är ett helt sjukt påhitt/ 24månaders bindningstid etc, så kanske, kanske man skulle överväga ett abonnemang i framtiden.
Är rätt säker på att folk hade betalat om det varit en rimlig månadskostnad för deras utbud. Det är för mig obegripligt att en del människor gladeligen betalar mer än 10 000 kronor per år för att se CD och Viasat.
Jag har sagt det förr och jag säger det igen, 2000kr om året för deras "normala utbud" och tex 3000kr för rubbet så hade deras kunder mångdubblats.
Detta under förutsättning att man kan se allt med en box. Det är jag rätt övertygad om att ALLA kunder hade uppskattat.
Kammaflaje: Kan garantera att CD tjänar några kronor på varje box de säljer oavsett pris.
Postad 03 December 2013 - 22:07
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Köpte en Solo2 som jag fick igår och kommer väl att köpa en Duo2 om man inte stänger ner helt
Jag lever fortfarande på hoppet att både Viasat och CD skall ta sitt förnuft till fånga och förstå att vi vill ha bra boxar och då naturligtvis våra egna. Sänka priserna och på så sätt komma åt den piratverksamhet som de tror är deras värsta fiende. De fattar inte att de sänker sig själva i det utbud som finns och kommer att finnas vad gäller att kunna ta emot tv i framtiden.
Nästa steg är nämligen EUTV och då är de helt körda hela bunten.
I GBR har man ju löst detta med Freesat som bara är början på ett större Freesat som täcker Europa
Då står kanaler som SVT, BBC, ZDF mfl som de stora vinnarna och reklamkanalerna kan packa ihopa med allt skit de sänder. Ser faktiskt till 99% på SVT och Tv4 när det gäller svenskt och sedan är BBC min stora favorit med de kanaler man har idag och till våren har de 5 HD kanaler + ITV och några andra godingar som sänds helt fritt utan kort
Postad 03 December 2013 - 23:15
Unregistered13ac0c90
-
Unregistered13ac0c90
-
Användare
-
-
205 inlägg
Mjo min värld ser ungefär lika dant ut.
1. Att ta betalt för kanaler som är reklam finasierade ör rakt igenom sjukt.
2. Kortavgiften hallå seriöst... ren avgift för att suga ut penger.
3. Om film tjänster som netflix och viaplay kan ta 79 spenn så förstår jag inte varför linjär tv skall va så mycket dyrare.
3. Sport utbudet kan jag förstå att man vill ta lite betalt för då det är lite dyr i inköp. Men inte så mycket som cmore max koster. 450 spenn kom igen seriöst.
4. I teori så anser jag att 130-150 spenn för grundutbudet är ok då vissa av dem inte visar reklam så som disney channel om jag minns rätt. Jag kollar inte på så ofta på den kanalen. Film kanaler max 79 spenn. Sport kanaler utan reklam vilket de smyger in med under hockeyn tex. 150-200 spenn.
Tottalpris för allt 400:- det tycker jag låter rimligt
5. Varför grundutbudet är räknat så pass dyrt i min kalkyl beror på att det faktiskt kostar pengar att driva ett grundutbud. Jag tog i lite när jag satte det priser om jag skall va ärlig.
Under rådande prisätting och kanalupplägg kommer jag nog aldrig skaffa något tv från något programbolag. Anser att så länge inte kunders rättigheter tillmötesgås så är de inte värda oss som kumder.
Redigerat av Unregistered13ac0c90, 03 December 2013 - 23:25.
Postad 08 December 2013 - 18:51
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Så jävla trött jag blir! Jävla Sven har ruskat om min parabol så nu får jag knappt in några kanaler igen! Lika dant varenda jävla höst när det kommer en storm.
Postad 08 December 2013 - 19:19
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Är det inte tallriken som flyttas så är det fukt i nån jäkla diseq 
Händer aldrig en sommardag hehe
Postad 08 December 2013 - 23:17
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
1. Att ta betalt för kanaler som är reklam finasierade ör rakt igenom sjukt. 2. Kortavgiften hallå seriöst... ren avgift för att suga ut penger. 3. Om film tjänster som netflix och viaplay kan ta 79 spenn så förstår jag inte varför linjär tv skall va så mycket dyrare. 3. Sport utbudet kan jag förstå att man vill ta lite betalt för då det är lite dyr i inköp. Men inte så mycket som cmore max koster. 450 spenn kom igen seriöst. 4. I teori så anser jag att 130-150 spenn för grundutbudet är ok då vissa av dem inte visar reklam så som disney channel om jag minns rätt. Jag kollar inte på så ofta på den kanalen. Film kanaler max 79 spenn. Sport kanaler utan reklam vilket de smyger in med under hockeyn tex. 150-200 spenn.
Tottalpris för allt 400:- det tycker jag låter rimligt
5. Varför grundutbudet är räknat så pass dyrt i min kalkyl beror på att det faktiskt kostar pengar att driva ett grundutbud. Jag tog i lite när jag satte det priser om jag skall va ärlig.
Under rådande prisätting och kanalupplägg kommer jag nog aldrig skaffa något tv från något programbolag. Anser att så länge inte kunders rättigheter tillmötesgås så är de inte värda oss som kumder.
Håller helt och hållet med! Man borde bojkotta både viasat och cd. Boxer är inte mycket bättre. Jag tror att vi svenskar betalar mycket mer för att se på tv än i andra länder. Läste nånstans att kortavgiften bara finns i Sverige. Och motiveringen i tidigare i tråden, kostnad för att inte andra ska kunna se utbudet! Ska betalande kunder behöva stå för det!? Med stor tvekan skaffade jag Viasat men tror redan nu att jag säger upp det när bindningstiden är slut. Förresten har jag fått fina rabatterade erbjudanden från andra håll.
Postad 09 December 2013 - 07:30
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
CD och Viasat sitter på dyra huvudsakligen enkelriktade distributionssystem som inte kan styras om till streaming eller IPTV. I takt med att folk får allt större bandbredd och billiga streamingtjänster får allt fler kunder är deras affärsmodell dödsdömd.
Kabeltv-operatörerna kan ju bli Internetleverantörer men CD har inte den utvägen.
CD äger ju inte satellitinfrastrukturen utan det gör moderbolaget Telenor, som sitter i en ännu värre rävsax när de som hyr in sig på deras satelliter får problem. De lär ju knappast kunna attrahera några nya kunder.
Jag är rätt säker på att CD inte har något utrymme att tala om för prissänkningar, det skulle förutsätta en nytillströmning av kunder som aldrig kommer att inträffa givet det allt mer urholkade utbudet och de långt billigare alternativ som finns.
Varför tror ni att de frågar kunderna om intresset för streamingtjänster i boxarna? De måste hitta någon modell för att haka på streamingtåget innan det är för sent.
Kabeltvoperatörerna i USA blöder och tappar kunder i rasande takt. Och de har ändå sina kabelnät att falla tillbaka på...
Postad 09 December 2013 - 07:38
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Jag tror att vi svenskar betalar mycket mer för att se på tv än i andra länder. Läste nånstans att kortavgiften bara finns i Sverige. Och motiveringen i tidigare i tråden, kostnad för att inte andra ska kunna se utbudet! Ska betalande kunder behöva stå för det!?
No f$%#ing kidding. Liten marknad och nr 1 på piratverksamhet trots att vi är ett av världens rikaste länder. Tro f-n att bolagen straffar oss. Tack, "generation gratis".
Postad 09 December 2013 - 08:34
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Kolla vinstutvecklingen, få bolag har dessa vinster:
http://www.allabolag...ital_Sverige_AB
Postad 09 December 2013 - 10:41
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1610 inlägg
Den vinsten 2012 lär knappast ha kommit från den egentliga rörelsen. Titta på omsättningsutvecklingen.
Mera troligt att det handlar om extraordinära intäkter från t ex försäljning av företag. Sålde de inte av kabel-TV-delen 2012?
Postad 09 December 2013 - 10:55
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Såldes väl redan 2010 vilket indikeras på omsättningssiffrorna. De har minskat personalen och ökat vinsten kraftigt de senaste två åren, så mycket så att de har omotiverat höga vinstsiffror. Att då gå på trogna kunder med massor av höjningar och ha omotiverade avgifter leder bara tvärtemot vad de vill, de får fler gratistittare. Är det ngt som missbrukas så är det extrakorten, vet att flera utnyttjar detta så att en står för huvudabonnemanget, sedan har man flera extrakort som delas med vänner, totalsumman delas sedan med alla. Voila så har man alla kanaler för sisådär 150:- per månad. En mycket bättre lösning är att de faktiskt hade tillåtit kortdelning inom 20 meter utan kostnad. EDIT: Rättar mig själv, kabeltv övergick till Telenor i December 2011 så 2012 var första året utan kabel-tv. Det kan naturligtvis ha givit en reavinst men tittar man på siffrorna så har utvecklingen varat i tre år så det är inte hela sanningen. Och tittar man här: http://www.allabolag...tal_Kabel-TV_AB så är det mycket riktigt så att kabeltv blev ett eget bolag 2010/2011
Redigerat av junkan, 09 December 2013 - 11:00.
Postad 09 December 2013 - 11:26
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
11% är inte särdeles höga siffror egentligen, det är en ganska normal/eftersträvad vinstmarginal på ett aktiebolag.
Ta en titt på exempelvis Comhem och om ni lyckas reda ut hur mycket av egentlig vinst som slussas ut via räntesnurror blir ni nog mörkrädda..
Redigerat av Monshi, 09 December 2013 - 11:28.
Postad 09 December 2013 - 19:56
Unregistered13ac0c90
-
Unregistered13ac0c90
-
Användare
-
-
205 inlägg
Vill minnas att på 90-talet kostade ett helt utbud runt 300 spenn. Så priserna har ökat brutalt. 300 är en summa som känns "det är inget att bråka om"
Fast pirat tv var som störst då också så man börjar undra...
En sak till hur många av oss är inte trötta på (ang sporten) att viasat köpt upp motorn och nhl och 4 matcher vecka av allsvenskan. Medan cd har allsvenskan (fotboll) och shl. Är man då sporti tresserad och vill se ett brett utbud av sport. Så får man punga ut närmare 1500:- för allt.
Jag önskar verkligen att alla svenskar säger ifrån men tyvärr är det ett önsketänkande då den typiska svenska familjen inte orkar bry sej om vad saker och ting kostar och pungar ut och slickar såren genom att jobba arslet av sej för att ha råd med alla man vill ha. Är det då inte bättre att att säga ifrån säga upp avtalen och få företagen att sänka priser så de blir humana igen. Inte behöva jobba arslet av sej och kunna umgås med familj och vänner och leva istället.
Postad 12 December 2013 - 09:40
Unregisteredbcdf29f3
-
Unregisteredbcdf29f3
-
Beroende
-
-
1255 inlägg
Nu finns tydligen SVT Play, men det verkar lite omständigt...
Postad 12 December 2013 - 21:17
Unregistered13ac0c90
-
Unregistered13ac0c90
-
Användare
-
-
205 inlägg
... nvm... Irriterande att det inte går att ta bort poster
Redigerat av Unregistered13ac0c90, 12 December 2013 - 21:19.
Postad 12 December 2013 - 23:17
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1711 inlägg
Nu finns tydligen SVT Play, men det verkar lite omständigt...
Ja, men det finns och det är en jäkla skillnad mot Viasats SVTr som är rena struntet
Postad 13 December 2013 - 09:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Alla, SVT Play ligger tyvärr nere för tillfället. SVT felsöker problemet och vi återkommer med mer information så fort vi får vidare besked från SVT
Hälsningar Micke
Redigerat av Allente Sverige, 13 December 2013 - 10:07.
Postad 13 December 2013 - 10:28
Melmac
-
Melmac
-
Mästare
-
-
3271 inlägg
Då hoppas jag att jag snart får hem min Powerline som jag nappade på iom ett erbjudande så man kan prova SVTPlay.
Är det någon som provat att koppla boxen via en trådlös accesspunkt?
Redigerat av Melmac, 13 December 2013 - 10:28.
Postad 13 December 2013 - 11:18
Cecilia Martinsson
-
Cecilia Martinsson
-
Rookie
-
1 inlägg
Vet inte om jag ställer min fråga på rätt ställe.Men igår blev vi plötsligt av med bilden efter att jag ändrade bildformat och nu står det bara ingen videosignal?!? hur i hela fridens namn skall vi få bild igen?
Postad 13 December 2013 - 12:08
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Vet inte om jag ställer min fråga på rätt ställe.Men igår blev vi plötsligt av med bilden efter att jag ändrade bildformat och nu står det bara ingen videosignal?!? hur i hela fridens namn skall vi få bild igen?
Nådu, inte rätt tråd då vi inte har den blekaste om vilken box du har... Då hoppas jag att jag snart får hem min Powerline som jag nappade på iom ett erbjudande så man kan prova SVTPlay. Är det någon som provat att koppla boxen via en trådlös accesspunkt?
Kör trådlöst till boxen, fungerar bra.
Postad 13 December 2013 - 12:26
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Om du har möjlighet att ge följande input så blir det tydligare: * Avser det Canal Digitals (CD) parabolutsändning eller annat? * Avser det inställning du gjort på TV eller box (om du har box, alternativt att du tar signalen via CA-modul i TV om det är CD)?
Postad 13 December 2013 - 12:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Cecilia Jag har gett dig lite instruktioner som svar på ditt PM. Hoppas det löser sig. Med vänliga hälsningar Pauline Vet inte om jag ställer min fråga på rätt ställe.Men igår blev vi plötsligt av med bilden efter att jag ändrade bildformat och nu står det bara ingen videosignal?!? hur i hela fridens namn skall vi få bild igen?
Postad 13 December 2013 - 13:23
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Kör trådlöst till boxen, fungerar bra.
vad är en Powerline? Fast jag är ute efter nåt som kan sända från min satellitbox till TVn trådlöst eller kabel. Dra 15 m HDMI kan man väl inte göra!?
Postad 13 December 2013 - 13:58
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
vad är en Powerline? Fast jag är ute efter nåt som kan sända från min satellitbox till TVn trådlöst eller kabel. Dra 15 m HDMI kan man väl inte göra!?
Du kopplar nätverket via elledningarna, men det förutsätter att de ligger i samma fas.
Postad 13 December 2013 - 14:19
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
ok, powerline är nätverk via elkablar men
nätverk har jag, trådlöst och snart kanske trådar också!
Jag är intresserad av att kunna sända/skicka/streama "Tv-bilden från boxen till TVn.
Redigerat av ansgar, 13 December 2013 - 14:22.
Postad 13 December 2013 - 16:36
Crazyberra
-
Crazyberra
-
Lärjunge
-
-
401 inlägg
Postad 13 December 2013 - 17:08
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Varför så långt mellan mottagare och TV?
Postad 13 December 2013 - 17:45
Latmann
-
Latmann
-
Amatör
-
-
61 inlägg
1. Att ta betalt för kanaler som är reklam finasierade ör rakt igenom sjukt. 2. Kortavgiften hallå seriöst... ren avgift för att suga ut penger. Men va fn,,,jag bli så förb,,det har ju diskuterats en å annan gång förvisso - MTV Live HD- som vi icke kunde få se nå mer......men noterar att Boxer sänder dyngan okodat, och i åtminstone en vecka nu- ja helt gratis---YES FREE FREE NO FEEMen lyckades att få halverad månadsavgift i ett år--i nån kampanj jö.
Postad 13 December 2013 - 17:45
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Varför så långt mellan mottagare och TV?
Fågelvägen är det kanske 5 m men det är på olika våningsplan. Kan man förlänga kabeln från parabolen till boxen? Är det i så fall nån speciell sorts kontakt? Kan jag ha ett uttag på nuvarande plats och ett på den nya? Ja det blev några frågor hoppas nån kan och vill svara
Postad 13 December 2013 - 20:54
Tomanista
-
Tomanista
-
Veteran
-
-
2396 inlägg
Hur är mottagaren kopplad til parabolen, via ett väguttag eller med en kabel hela vägen? Är ju inga större problem att förlänga kabeln från parabolen till mottagaren. Har du inget antennuttag från den en gammal takantenn där TV'n är placerad? I så fall är det ju bara att leda signalen från parabolen via det.
Postad 14 December 2013 - 00:50
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Men va fn,,,jag bli så förb,,det har ju diskuterats en å annan gång förvisso - MTV Live HD- som vi icke kunde få se nå mer...
Då ser jag hellre att CD tar sig en funderare om iConcerts istället som är mer intressant.
Postad 14 December 2013 - 08:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Fågelvägen är det kanske 5 m men det är på olika våningsplan. Kan man förlänga kabeln från parabolen till boxen? Är det i så fall nån speciell sorts kontakt? Kan jag ha ett uttag på nuvarande plats och ett på den nya? Ja det blev några frågor hoppas nån kan och vill svara
Några tankar Billigaste: Flytta boxen. Enklaste: Skaffa den lilla vita ADB-boxen som komplement till andra våningsplanet. Billigare, som borde fungera, om man bortser från problemet att byta kanal på boxen en våning ned: Borde stå att finna HDMI förlängsningskabel som du drar upp till övervåningen kortaste väg. Där ansluter du med en vanlig HDMI till din TV där. Har du även en TV på bottenvåningen, vilket jag antar, skaffa även en HDMI-splitter. Om bra HDMI-kabel klarar den 10 meter ivartfall. Kanske kanske även 15 meter men längre än så behövs förstärkare.
Postad 15 December 2013 - 19:56
Unregistered8a335878
-
Unregistered8a335878
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej
Här i vår Canal Digital tråd har vi möjlighet att ge er feedback, svara på era frågor gällande Canal Digitals tjänster och produkter.
Vi kommer även bevaka övriga trådar som rör oss här på forumet.
Ni kan läsa mer om vår sociala medier policy på Besök min webbsida
Mvh Canal Digital
Jag undrar varför ni har samma program på två kanalplatser t ex TV 4 sport. Det innebär onödiga konflikter på serieinspelningar. Man måste göra det manuellt. Extra jobbigt. Finns det ngt sätt att plocka bort en dublettkanal?
Postad 15 December 2013 - 20:11
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Jag undrar varför ni har samma program på två kanalplatser t ex TV 4 sport. Det innebär onödiga konflikter på serieinspelningar. Man måste göra det manuellt. Extra jobbigt. Finns det ngt sätt att plocka bort en dublettkanal?
Gör en favoritlista och lägg serieinspelningar där.
Postad 16 December 2013 - 11:24
adbjma
-
adbjma
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Några tankar Billigaste: Flytta boxen. Enklaste: Skaffa den lilla vita ADB-boxen som komplement till andra våningsplanet. Billigare, som borde fungera, om man bortser från problemet att byta kanal på boxen en våning ned: Borde stå att finna HDMI förlängsningskabel som du drar upp till övervåningen kortaste väg. Där ansluter du med en vanlig HDMI till din TV där. Har du även en TV på bottenvåningen, vilket jag antar, skaffa även en HDMI-splitter.
Om bra HDMI-kabel klarar den 10 meter ivartfall. Kanske kanske även 15 meter men längre än så behövs förstärkare.
Är också inne på att rekommendera att du skaffar den vita HD boxen tillsammans med den svarta. Om du kan få båda boxarna på nätverket så kan den vita "låna" en av mottagarna i den svarta boxen och du kan se på live tv, du kan också se inspelat material från den svarta boxen. Jag kör med båda boxarna uppkopplade mot parabolen så jag kan ta emot 3 kanaler samtidigt men funktionen att titta på inspelat material på båda boxarna är suveränt.
Postad 17 December 2013 - 08:58
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1257 inlägg
Är också inne på att rekommendera att du skaffar den vita HD boxen tillsammans med den svarta. Om du kan få båda boxarna på nätverket så kan den vita "låna" en av mottagarna i den svarta boxen och du kan se på live tv, du kan också se inspelat material från den svarta boxen. Jag kör med båda boxarna uppkopplade mot parabolen så jag kan ta emot 3 kanaler samtidigt men funktionen att titta på inspelat material på båda boxarna är suveränt.
Intressant, verkligen smart! En lite fråga bara, måste man inte ha ett tvillingkort för en Box till? Vill passa på och tacka för alla svar!
Postad 17 December 2013 - 10:45
adbjma
-
adbjma
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Intressant, verkligen smart! En lite fråga bara, måste man inte ha ett tvillingkort för en Box till?
Vill passa på och tacka för alla svar!
Jag har ett tvilling kort vilket jag måste ha för att kunna se på live tv från den vita boxen. Om jag verkligen behöver kort om jag hade använt den svarta boxens mottagare tror jag inte, men det är inget som jag testat, jag har alltid haft det extra kortet i.
Postad 17 December 2013 - 18:49
tony97
-
tony97
-
Forumräv
-
-
506 inlägg
Så nu är det Boxer som är den som leder utvecklingen?
Men vad gör ni på Canal digital?
Från Boxers nyhetsbrev idag:
Nyhet!
De bästa serierna från USA och Storbritannien: Nu som playkanaler
Nu erbjuder vi som enda operatör i Sverige ABC Studios och Cirkus som playtjänst i våra On Demand-boxar.
Se bland mycket annat hela säsonger av publiksuccén Greys Anatomy och det spännande detektivdramat Poirot. Allt du behöver är en On Demand-box och kanalpaketet Boxer Max!
Postad 19 December 2013 - 14:43
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej Alla, SVT Play ligger tyvärr nere för tillfället. SVT felsöker problemet och vi återkommer med mer information så fort vi får vidare besked från SVT
Hälsningar Micke
Hehe. Ni på Canal Digital har det inte lätt. Att SVT play nu strular är ju SVTs fel. Det var troligtvis SVT och/eller ADB som skulle testa nya programvaran också, eller? Precis som när det är nått problem med Cmoore, då är det ju bara Cmoors fel. När boxarna strular är det ju boxtillverkarnas fel. När vi vill ha fler HD kanaler är det kanalerna fel att det inte går att lösa. När ska ni på CD få lite flyt? För självkritik vet ni inte vad det är.
Redigerat av B BUS, 19 December 2013 - 14:44.
Postad 20 December 2013 - 10:30
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej B Bus Det är tråkigt att du känner det som att vi skyller ifrån oss men faktum är att vi är distributörer av kanalerna och det är själva tjänsten att distribuera kanalerna som är vår del utav det. Produktionen i sig ligger hos just kanalerna, programbolagen och hårdvarutillverkarna. Men vi tror och hoppas att ni alltid känner att vi tar till oss av både kritik och önskemål och att vi tar det vidare till dem som faktiskt kan lösa problemet när ni kontaktar oss. Med vänliga hälsningar Pauline Hehe. Ni på Canal Digital har det inte lätt. Att SVT play nu strular är ju SVTs fel. Det var troligtvis SVT och/eller ADB som skulle testa nya programvaran också, eller? Precis som när det är nått problem med Cmoore, då är det ju bara Cmoors fel. När boxarna strular är det ju boxtillverkarnas fel. När vi vill ha fler HD kanaler är det kanalerna fel att det inte går att lösa.
När ska ni på CD få lite flyt? För självkritik vet ni inte vad det är.
Redigerat av Allente Sverige, 20 December 2013 - 10:30.
Postad 20 December 2013 - 10:59
B BUS
-
B BUS
-
Forumräv
-
-
607 inlägg
Hej B Bus
Det är tråkigt att du känner det som att vi skyller ifrån oss men faktum är att vi är distributörer av kanalerna och det är själva tjänsten att distribuera kanalerna som är vår del utav det. Produktionen i sig ligger hos just kanalerna, programbolagen och hårdvarutillverkarna.
Men vi tror och hoppas att ni alltid känner att vi tar till oss av både kritik och önskemål och att vi tar det vidare till dem som faktiskt kan lösa problemet när ni kontaktar oss.
Med vänliga hälsningar Pauline
Okej, men om det nu är så att ert åtagande bara är "själva tjänsten att distribuera kanalerna". Då kan ni ju släppa allt vad programvara heter, och släppa boxarna fria  . Låt era kunder köpa vilken box dom vill. Tänk vad problem ni skulle slippa då!
Postad 20 December 2013 - 16:19
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Enligt konsumentlagen är den man köper en vara av den som också är ansvarig, sluta skyll på andra!!!
Postad 22 December 2013 - 09:59
Kamelot
-
Kamelot
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Nu fungerar svtplay! Helt supergrymt! Fungerar klockrent
Postad 22 December 2013 - 14:52
rogsm
-
rogsm
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Förutom tidslinjalen som alltid ligger framme! Eller är det någon som vet hur man gör för att bli av med den?
Postad 22 December 2013 - 15:00
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Tidslinjen är sjukt störande, oanvändbart så länge den är kvar.
Någon som har tips på hur man släcker den?
Postad 22 December 2013 - 15:19
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1954 inlägg
Kul att du är nöjd. Testade igår kväll för första gången, funkade ok tycker jag inte mer. Har man kört t ex airplay från iphone till Apple tv så inser man hur mycket bättre den lösningen är. Men har man inte tillgång till detta så är det förstås bra att det finns i boxen. /Fredrik
Redigerat av porch123, 22 December 2013 - 15:20.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|