Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)
3140 svar till detta ämne
Postad 03 juli 2007 - 21:36
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Har iaf ringt o felanmält till CD ang avsaknad av text samt strulande DD-ljud.
Kan inte fler ringa så de fattar hur illa det är!!!!?? Det verkar inte som många felanmäler
o då händer ju ingenting... Snackade med en vettig kille på kundtjänsten o bad han kolla upp senaste
felanmälningarna o han ringde upp mig 30 min senare o sa att de hade ingen anmälan om detta!!!
Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Vad hade du väntat dig??? Jag vet inte hur många gånger jag ringt, repertoaren är inövad: "Det har vi inte känt till", "jag ska be teknikerna titta på det" eller floskel-vinnaren: "Det kommer en uppdatering". Min strategi är klar: Jag lever med problemen tills Viasat lanserar, då överväger jag reklamation och uppsägning! Dokumentation finns i form av flertalet mail med löften om åtgärder och uppdateringar... Än så länge är dock CD fortfarande bättre än Boxer tycker jag. Till er andra: Se till att bygga upp ert "case" ordentligt med skriftliga besked och brott mot dessa "löften"!
Postad 04 juli 2007 - 07:28
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Jag har faktiskt bara positivt o säga om denna person på CD:s kundtjänst.
Har pratat förrut med honom och han har idigare levererat vettiga svar, även negativa saker om CD.
Tidigare förfrågningar om felanmälningar ang andra kanaler o fel (Voom , Nat Geo HD) har
han tagit reda på utan att komma med "standarfrasen - det visste vi inte". Han verkar även
bra insatt i tekninska detaljer om Hd-boxen samt Humaxen. (ja, vi har pratat en del om den också)
Lundis
Postad 17 juli 2007 - 12:10
Unregistered465868f1
-
Unregistered465868f1
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Vill nu äntligen säga några positiva ord om Canal Digitals HD-sändningar. Jag har nu sett tre olika filmer (Into The Blue,Tre Amigos ,Dråpet)på HD-kanalen. Inga fler ljud-brus på AC3-spåret och nu verkar det som om de lyckats lösa problemet med att textremsor oförklarligt försvinner. Alla filmerna hade 100% fungerande text.
Nu väntar vi bara på spänning på Sagems nya HD-box. Förhoppningsvis med dubbla tuners, stor hårddisk, fungerande EPG, snabb i uppstarten, stort text-tvminne. Dvs ha allt som deras nuvarande sunkbox inte har.
Postad 17 juli 2007 - 12:24
johnnykarlberg
-
johnnykarlberg
-
Användare
-
-
131 inlägg
Fick min box utbytt för att den hängde sig i stort sett hela tiden.
Den nya verkade fungera ett par dagar till en början men har nu börjat hänga sig den också.
Suck..
Däremot så sa hon att fungerar inte den här heller får ni säga upp avtalet.
Postad 17 juli 2007 - 12:33
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Jo skönt att ljudbruset på AC3 verkar vara borta nu... ta i trä!
Men är det nån annan som har problem med programinfo? Man trycker på "info"-knappen och får få fram pågående program och en stapel som visar hur långt det gått. Man kan också stega fram ett steg i programtablån och se vad nästa program är. Senaste dagarna har min info släpat 1-2 timmar.
Postad 17 juli 2007 - 23:07
SwedBear
-
SwedBear
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
Vet inte om det är relaterat men med vår Combobox på övervåningen så har vi två dagar också haft 1-2 timmars eftersläpning på kanal-info. Så det kanske är ett allmänt CD problem och inte bara HD-box problem.
/B
Postad 18 juli 2007 - 08:30
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Tröttnade för nån vecka sen på de saknade textremsor (på C+ FILM HD) o flyttade över kortet till min Humax HD-box o där funkade det perfekt. Tyvärr stör jag mig på andra fenomen på Humaxen så jag vill helst köra på CD-boxen.(Huumaxen är så långsam vid kanalbyten samt textremsorna "hänger kvar" 4 sek för länge ibland.
Men... vilken skillnad i bildkvalite (betydlgt bättre skärpa mm) det blev jmf med CD-boxen. Detta på alla kanaler med 1080i. SVT HD ser likvärdig ut på båda boxarna...
Jämförde i höstas o tyckte då att boxarna skiljde sig obetydligt åt bildmässigt på samtliga HD-kanaler.
Kan inte förklara detta riktigt. Har provat att växla HDMI/COMPONENT mellan boxarna o samma
skillnad uppstår. CD-boxen är rena skiten jmft med Humaxen vid 1080i. Undrar vad som hänt?
Det har vart en progr.uppdatering imellan mina jämförelser....
Nån som kan förklara?
Synd att båda boxarna har sina fel så man blir aldrig riktigt nöjd...
Lundis
Postad 18 juli 2007 - 13:19
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Yapp, att bilden blir "soft" var det någon av det första jag märkte när jag fick den här boxen.
Som om det låg en hinna över bilden, jag antog att det var för att boxen är konstant inställd på 1080i och att det är för att man inte skall se hur crappy SD kanalerna ser ut i jämförelse, för de såg mycket skarpare ut med min gamla Nokia9902S.
Men det gick inte att titta på SD fotboll med nokian för det var helt sjukt kass bild när det var så skarpt.
Postad 18 juli 2007 - 20:48
Unregistered3ad86eea
-
Unregistered3ad86eea
-
Användare
-
-
126 inlägg
Går det att fixa program informationen den ligger ca 2 timmar efter vilket är ganska irriterande. Eller är det bara min kanske
Postad 18 juli 2007 - 21:33
PojPoj
-
PojPoj
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Läs 3-4 inlägg upp i tråden... fler som har problem med programinfo.
Postad 19 juli 2007 - 06:36
johnnykarlberg
-
johnnykarlberg
-
Användare
-
-
131 inlägg
Rätt som det är så bara fungerar det igen.
Behöver inte starta om heller.
Postad 19 juli 2007 - 07:13
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Yapp, att bilden blir "soft" var det någon av det första jag märkte när jag fick den här boxen.
Som om det låg en hinna över bilden, jag antog att det var för att boxen är konstant inställd på 1080i och att det är för att man inte skall se hur crappy SD kanalerna ser ut i jämförelse, för de såg mycket skarpare ut med min gamla Nokia9902S. Men det gick inte att titta på SD fotboll med nokian för det var helt sjukt kass bild när det var så skarpt.
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske uttryckte mig lite dåligt.... Bildkvaliten handlar hela tiden om HD-bilden vid olika utsändningar. SVT HD kör ju 720p. Med båda boxarna inställda på 720p ut genom HDMI eller komponent är bildkvaliten ganska lika från båda boxarna på min Pana 42 tumms plasma. Med boxarna inställda på 1080i ut via HDMI o komponent på alla kanaler som sänder 1080i (alltså samtliga andra HD-kanaler) är bilden så mycket bättre via Humaxen. Denna skillnad fanns inte förrut. MVH Lundis
Postad 19 juli 2007 - 10:31
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Som om det låg en hinna över bilden, jag antog att det var för att boxen är konstant inställd på 1080i och att det är för att man inte skall se hur crappy SD kanalerna ser ut i jämförelse, för de såg mycket skarpare ut med min gamla Nokia9902S. Men det gick inte att titta på SD fotboll med nokian för det var helt sjukt kass bild när det var så skarpt.
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske uttryckte mig lite dåligt.... Bildkvaliten handlar hela tiden om HD-bilden vid olika utsändningar.
SVT HD kör ju 720p. Med båda boxarna inställda på 720p ut genom HDMI eller komponent är bildkvaliten ganska lika från båda boxarna på min Pana 42 tumms plasma.
Med boxarna inställda på 1080i ut via HDMI o komponent på alla kanaler som sänder 1080i (alltså samtliga andra HD-kanaler) är bilden så mycket bättre via Humaxen.
Denna skillnad fanns inte förrut.
MVH Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft det så från start, det är det jag menar. C+HD och VOOM är de kanaler som jag kan säga att jag oftast tycker HD bilden är riktigt bra. Men tycker oftast att det känns som att titta på en simulerad CRT bild, alltså en mjukare bild, det var det jag menade. De gick äver till Mpeg4 även på C+HD nyss, om det kan ha nåt med saken att göra.
Postad 19 juli 2007 - 11:31
Dr Cain
-
Dr Cain
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Tröttnade för nån vecka sen på de saknade textremsor (på C+ FILM HD) o flyttade över kortet till min Humax HD-box o där funkade det perfekt. Tyvärr stör jag mig på andra fenomen på Humaxen så jag vill helst köra på CD-boxen.(Huumaxen är så långsam vid kanalbyten samt textremsorna "hänger kvar" 4 sek för länge ibland.
Men... vilken skillnad i bildkvalite (betydlgt bättre skärpa mm) det blev jmf med CD-boxen. Detta på alla kanaler med 1080i. SVT HD ser likvärdig ut på båda boxarna...
Jämförde i höstas o tyckte då att boxarna skiljde sig obetydligt åt bildmässigt på samtliga HD-kanaler.
Kan inte förklara detta riktigt. Har provat att växla HDMI/COMPONENT mellan boxarna o samma skillnad uppstår. CD-boxen är rena skiten jmft med Humaxen vid 1080i. Undrar vad som hänt? Det har vart en progr.uppdatering imellan mina jämförelser....
Nån som kan förklara?
Synd att båda boxarna har sina fel så man blir aldrig riktigt nöjd...
Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Ptja... Canal+HD har ju hunnit gå över från mpeg2 till h.264? EDIT: thetias hann före..
Redigerat av Dr Cain, 19 juli 2007 - 11:32.
Postad 20 juli 2007 - 06:26
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Javisst, det har dom ju. Kommer nu ihåg att jag lite snabbt jämförde mpeg2 o 4 sändningarna när de körde parallellt. Tyckte iaf då att skärpan var aningen bättre på mpeg2sändningen.
Postad 20 juli 2007 - 11:40
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Dubbelpost...
Redigerat av thetias, 20 juli 2007 - 11:41.
Postad 20 juli 2007 - 11:40
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Jag skulle gärna se tex Sin City igen, Det har jag inte gjort sedan de bytte til Mpeg4.
Sin City var ju helt sjukt bra bild på sist jag tittade på C+HD.
Postad 30 juli 2007 - 01:30
xstase
-
xstase
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Min HD box hänger sig hela tiden, har fått den utbytt men samma problem kvarstår, parabolen är trimmad av tekniker så att den står perfekt, men inget hjälper, jag vill ju ha HDTV men som det ser ut nu så får jag väl säga upp avtalet, bilden stannar och boxen låser sig, så kan man ju inte ha det...
Postad 30 juli 2007 - 23:04
THracing
-
THracing
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har haft samma problem med låsningar och hackande. Fick en ny box från CD med bättre ventilation men utan någon förbättring.
I ren desperation flyttade jag boxen från min mycket välventilerade TV-möbel och ställde eländet bredvid TV:n. Voila, skiten fungerar
Känns som en riktig kvalitetsprodukt, min Sagembox...
Postad 06 augusti 2007 - 15:09
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Ingen som har lite insider info. om hurvida det kommer någon ny hdtv box eller något nytt hdtv erbjudande.
Är sugen men vill ju ha en box som fungerar. BLir ju livrädd av att läsa här på forumet. Orkar inte med
massa bekymmer med tv tittandet. Vill bara kunna glida ner i tv soffan, trycka på titta tv och sen så fungerar det...
...problem fritt med kanon bra bild och ljud!
Postad 06 augusti 2007 - 17:38
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Ingen som har lite insider info. om hurvida det kommer någon ny hdtv box eller något nytt hdtv erbjudande.
Är sugen men vill ju ha en box som fungerar. BLir ju livrädd av att läsa här på forumet. Orkar inte med
massa bekymmer med tv tittandet. Vill bara kunna glida ner i tv soffan, trycka på titta tv och sen så fungerar det...
...problem fritt med kanon bra bild och ljud!
<{POST_SNAPBACK}>
Värdesätter du problemfritt tittande mer än tillgången till HD-kanaler och vill ha en subventionerad box så är valet enkelt: Vänta. Läget lär då bli lite anorlunda... Viasat lanserar troligen inom kort HD-tv och CD spås lansera en HD box med HDD. Hoppet för oss med nuvarande HD box är att CD någongång närmaste seklet infriar sitt löfte och släpper en uppdatering till vår box... ...som om det lär hända
Postad 06 augusti 2007 - 20:18
Joopy
-
Joopy
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Någon aning om hur länge man ska behöva vänta?
Det är väl inte mer än 15 månader sedan fotbolls vm då dom släppte den förra boxen.
Men varför vara snabba??
Postad 06 augusti 2007 - 20:45
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Någon aning om hur länge man ska behöva vänta?
Det är väl inte mer än 15 månader sedan fotbolls vm då dom släppte den förra boxen.
Men varför vara snabba??
<{POST_SNAPBACK}> Från Viasats hemsida: "Viasat kommer att lansera HDTV under 2007, men vi har inte bestämt när. " Angående CD:s uppdateringar av nuvarande box så har jag tittat i en kristallkula, synat en gäddas galla och kan nu meddela att samtliga mina järtecken pekar åt att Canal Digital struntar i att hålla sitt löfte.
Postad 07 augusti 2007 - 19:11
pl1sk3n
-
pl1sk3n
-
Lärjunge
-
-
399 inlägg
Postad 07 augusti 2007 - 19:46
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
 WOW!
Jag vet, flera har skrivit om det men jag kan inte hålla mig:
Jag bytte till Supra FS Scart kontakter mellan min HD box, dvd recorder och TVn och vilken j*vla skillnad!
Om du inte investerat i sjysst Scart kablage än utan kör medföljande eller billigare modeller så ut och handla!!
Ca en månads abonnemang kostar en kabel men ger en sån extrem skillnad på ditt tittande på SD kanaler! Färgerna blir bättre, småstörningar försvinner och jag upplever bilden skarpare! KÖP!
Postad 09 augusti 2007 - 15:41
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Senaste nytt från CD....
Det ska vara så många fel på den senaste mjukvaran de fick ( för ett antal månader sedan ), att de väntade på en ny.
Orkar snart inte maila dem mer, större nötter är svårare att hitta.
Aldrig mer en HD-box från CD, sedan kan folk "snacka" om pairing vilket man alltid kommer att kunna undgå.
// Hifighost
Postad 09 augusti 2007 - 17:40
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Pairing är ganska långt borta. Kan man inte ordna timer, EPG eller DSEqC till HD-boxen, har man då kompetens att ta fram en programvara för pairing? Tvivlar definitivt på det.
Postad 09 augusti 2007 - 18:38
Pexer
-
Pexer
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Pairing är ganska långt borta. Kan man inte ordna timer, EPG eller DSEqC till HD-boxen, har man då kompetens att ta fram en programvara för pairing? Tvivlar definitivt på det.
<{POST_SNAPBACK}>
Vi måste sluta vara sarkastiska! CD loooooooooovar ju nu att det är på gång!
Postad 09 augusti 2007 - 19:34
RedUlf
-
RedUlf
-
Rookie
-
4 inlägg
Hittade en bild på CD´s nya HD box med PVR......
Verkar som om det är Sagem logga mitt på ovansidan.....
<{POST_SNAPBACK}>
Vart hittade du denna?
Postad 09 augusti 2007 - 19:57
RedUlf
-
RedUlf
-
Rookie
-
4 inlägg
Senaste nytt från CD.... Det ska vara så många fel på den senaste mjukvaran de fick ( för ett antal månader sedan ), att de väntade på en ny. Orkar snart inte maila dem mer, större nötter är svårare att hitta. Aldrig mer en HD-box från CD, sedan kan folk "snacka" om pairing vilket man alltid kommer att kunna undgå.
// Hifighost
<{POST_SNAPBACK}>
vad gör man för att undgå pairing?
Postad 11 augusti 2007 - 12:18
kenta2
-
kenta2
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
För att undgå pairing så behöver du inte göra något. Det finns ingen pairing hos CD. Däremot har CD delvis förberett utrustning för att kunna starta upp detta någon gång i framtiden om det skulle visa sig vara nödvändigt för att stävja eventuell piratverksamhet i framtiden.
CD skulle då även få byta ut ett stort antal icke-pairingkompatibel utrustning hos sina kunder och investera i nya softvaror och underhåll för betydande belopp.
Att idag fråga efter hur man undviker pairing är som att fråga hur man undviker spöken. Många säger sig hört att de finns, en del tror sig ha sett eller hört nåt själva, men utan grund.
Postad 11 augusti 2007 - 13:07
bbjs
-
bbjs
-
Användare
-
-
123 inlägg
Nu väntar vi bara på spänning på Sagems nya HD-box. Förhoppningsvis med dubbla tuners, stor hårddisk, fungerande EPG, snabb i uppstarten, stort text-tvminne. Dvs ha allt som deras nuvarande sunkbox inte har.
<{POST_SNAPBACK}>
AFAIK - trippla ! 2 * S2 & 1 * DVB-T samt 100 Mb ethernet så kanske även äkta VoD tids nog. Första lansering lär dock vara i Norge..... /b
Postad 11 augusti 2007 - 14:13
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Jag var nära att beställa en HDTV-box när min Box från Telia digital TV togs av åskan men det skäliga priset av 500 kr för en ny gjorde att jag inte satsade 1900 kronor + 24 månader binding á 385 kr för denna klagomålsbox från Canal Digital. Men om jag ändå skulle göra det i framtiden... finns det någon HDMI-ingång/TV-kort att köpa till datorn så man kan spela in HDTV den vägen eller är det kört pga HDCP.
Postad 14 augusti 2007 - 19:09
BiggestMike
-
BiggestMike
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Ringde precis till Canal digital för att undersöka när de skulle släppa sin DVR box. Vilka glada besked man fick. Tjejen jag pratade blev helt paff och sa.
-Vi har precis dragit igång kampanjen och man kan förbeställa den för 3000 kr så får man Hd kanalerna gratis i 6 månader. Den levereras i Oktober.
Snacka om att ha flyt, för detta var första gången jag har ringt till Canal plus. Jag börjar bli ivrig att skaffa mig HD  .Har inte varit sugen på att köpa den boxen som finns nu, efter har läst de problem som kommer med den. De skulle skicka kampanj erbjudandet i dagar till oss som har Canal Digital sa hon också, så den som väntar på något gott -vänta är här.
Postad 14 augusti 2007 - 23:09
kahlis
-
kahlis
-
Rookie
-
6 inlägg
Ringde precis till Canal digital för att undersöka när de skulle släppa sin DVR box. Vilka glada besked man fick. Tjejen jag pratade blev helt paff och sa. -Vi har precis dragit igång kampanjen och man kan förbeställa den för 3000 kr så får man Hd kanalerna gratis i 6 månader. Den levereras i Oktober.
Snacka om att ha flyt, för detta var första gången jag har ringt till Canal plus. Jag börjar bli ivrig att skaffa mig HD .Har inte varit sugen på att köpa den boxen som finns nu, efter har läst de problem som kommer med den. De skulle skicka kampanj erbjudandet i dagar till oss som har Canal Digital sa hon också, så den som väntar på något gott -vänta är här.
<{POST_SNAPBACK}>
Tips : Vänta och se och hör först hur pass buggig denna box är i jämförelse med den nuvarande Canal Digital HD boxen så du inte sitter där helt besviken...
Redigerat av kahlis, 14 augusti 2007 - 23:10.
Postad 15 augusti 2007 - 06:52
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Ringde precis till Canal digital för att undersöka när de skulle släppa sin DVR box. Vilka glada besked man fick. Tjejen jag pratade blev helt paff och sa. -Vi har precis dragit igång kampanjen och man kan förbeställa den för 3000 kr så får man Hd kanalerna gratis i 6 månader. Den levereras i Oktober.
Snacka om att ha flyt, för detta var första gången jag har ringt till Canal plus. Jag börjar bli ivrig att skaffa mig HD .Har inte varit sugen på att köpa den boxen som finns nu, efter har läst de problem som kommer med den. De skulle skicka kampanj erbjudandet i dagar till oss som har Canal Digital sa hon också, så den som väntar på något gott -vänta är här.
<{POST_SNAPBACK}>
OK, men vad fick du för information om boxen? För inte la du väl på luren utan att ha pumpat henne på tekniska data?
Postad 15 augusti 2007 - 08:59
Kok0
-
Kok0
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Vad vill ni veta om den?
Postad 15 augusti 2007 - 09:09
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
Enkel tuner/dubbel tuner?
Om dubbel, är det en marksänd och en sattelit?
Mottagning av fria kanaler på andra satelliter?
Storlek på hårdisk?
o.s.v.....
Postad 15 augusti 2007 - 09:16
Kok0
-
Kok0
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
boxen kommer ha dubble tunners, dvs du kan spela in på en kanal och kolla på en annan.
Inte bara inom samma frekvensområde som den kanal du kollar.
Den kommer ha en 250 gigs hårdisk men man kommer inte kunna utnyttja exakt allt till inspelning utan ca 50gig används till annat.
Mottagning av andra sateliter kommer förmodligen aldrig funka mera.... av ollika anledningar...
Man kan tex inte garantera att alla kan få in alla kanaler så därför tas denna möjligheten förmodligen bort.
det finns möjlighet att förbeställa denna box nu men när den släpps är inte klart änn.
Postad 15 augusti 2007 - 09:47
TomJones83
-
TomJones83
-
Användare
-
-
111 inlägg
Mycket intressant! Den här blir förmodligen min nästa box, har länge funderat på att konvertera från kabel till satellit och har bara avstått på grund av alla klagomål på den gällande hd-boxen. Hoppas de har lagt lite mer energi på den här...
Postad 15 augusti 2007 - 10:02
johnnykarlberg
-
johnnykarlberg
-
Användare
-
-
131 inlägg
de som redan har den gamla som inte är nöjda då? kan det inte bli tal om ngt goodwill pris på den nya?
Postad 15 augusti 2007 - 11:28
Kok0
-
Kok0
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
2995kr för Fam och Ent kunder, även om man har kampanj eller liknande... 24 månaders bindningstid från best datumet.
vad gäller gammla HD boxen ska det inte vara mycket problem med den nu... ev att EPGn inte funkar tex..
Postad 15 augusti 2007 - 11:41
Unregisteredc4a90337
-
Unregisteredc4a90337
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
2995kr för Fam och Ent kunder, även om man har kampanj eller liknande... 24 månaders bindningstid från best datumet.
vad gäller gammla HD boxen ska det inte vara mycket problem med den nu... ev att EPGn inte funkar tex..
<{POST_SNAPBACK}>
Fortfarande ingen timer, fortfarande kan man inte göra sin favoritlista, fortfarande inget fungerande DISEqC, forfarande är det Stasi på CD som väljer vilka kanaler man har tillåtelse att titta på. Den nuvarade HD-boxen hade varit en hit i f.d. Östtyskland 1985.
Postad 15 augusti 2007 - 11:46
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Det är så sjukt dåligt att man inte ens kan ta in fria radiokanaler med den här boxen.
Postad 15 augusti 2007 - 11:59
Kok0
-
Kok0
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
ey inget fel på 85  thats when im born!
kanske inte skulle vara så lönsamt om alla fick välja exakt vilka kanaler man ville ha... vissa kanaler skulle förmodligen falla bort... och personer som vill ha dom blir lidande istället...
aja kan väll hålla tummarna om att det kommer en uppdatering till gamla boxen snart med.
Postad 15 augusti 2007 - 12:25
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
Finns det mer info om den nya boxen? Tillverkare? Utseende? Min "gamla" HD-box funkar ok numera, men jag skulle vilja ha två boxar, varav en med inspelning...
Någon som har beställt? Fått leveransdatum?
Postad 15 augusti 2007 - 12:38
Unregistereded16d9f8
-
Unregistereded16d9f8
-
Forumräv
-
-
604 inlägg
kommer den ha marktuner med?
Postad 15 augusti 2007 - 12:43
lundis68
-
lundis68
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Har precis snackat med kundtjänst o boxen släpps i sept-okt nån gång. Kostar 3000 kr om man
binder i 2 år annars 5000 kr. 1 års bindning finns ej...
Dubbla tuners samt tuner för marknätet. Man kan spela in en kanal från sat o en kanal från marknätet
samtidigt som man tittar på en sat-kanal. HDD 250 gig.
Vet ej om man kan spela in 2 sat-kanaler samtidigt men det borde väl funka.
Ingen info om tillverkare.
Äntligen... Hoppas det funkar nu bara men man får ju hoppas de inte gjort samma misstag igen.
Lundis
Postad 15 augusti 2007 - 12:50
Addex
-
Addex
-
Veteran
-
-
1 902 inlägg
Har precis snackat med kundtjänst o boxen släpps i sept-okt nån gång. Kostar 3000 kr om man binder i 2 år annars 5000 kr. 1 års bindning finns ej...
Dubbla tuners samt tuner för marknätet. Man kan spela in en kanal från sat o en kanal från marknätet samtidigt som man tittar på en sat-kanal. HDD 250 gig.
Äntligen... Hoppas det funkar nu bara men man får ju hoppas de inte gjort samma misstag igen.
Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Hoppas att detta stämmer.
Postad 15 augusti 2007 - 13:06
Unregistered33aea5f7
-
Unregistered33aea5f7
-
Veteran
-
-
1 610 inlägg
Har precis snackat med kundtjänst o boxen släpps i sept-okt nån gång. Kostar 3000 kr om man binder i 2 år annars 5000 kr. 1 års bindning finns ej...
Dubbla tuners samt tuner för marknätet. Man kan spela in en kanal från sat o en kanal från marknätet samtidigt som man tittar på en sat-kanal. HDD 250 gig.
Lundis
<{POST_SNAPBACK}>
Jag pratade med dem i morse, jag har faktiskt förbokat en eftersom man ju alltid kan ångra sig när specifikationen blir klar om man inte gillar den. Personen jag talade med sa att tillverkare är Handan men han sa också i nästa andetag att det är "samma tillverkare som den nuvarande HD-boxen" och den kommer ju från Sagem så den uppgiften kanske inte är tillförlitlig. Mottagning av andra satelliter skulle också vara möjligt enligt honom - det är "make or break" för mig - utan DiseqC och valfria satelliter väntar jag hellre på en Lyngbox eller Topfield HD-PVR. /P-O
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|