* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 03 november 2008 - 13:27
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hmm... skumt, är väl "glappkontakt" på min då.
Jag tror jag läste tidigare i tråden om det här och att fixet var att ändra på inställningarna under tangentbordet.. alltså ta upp mjukvarutangentbordet och välj alternativ, sen fliken ordförslag och ändra "föreslå vid inmatning av text" till minst 2 bokstäver. //Joel
Postad 03 november 2008 - 13:34
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
någon som vet nåt om nästa leverans?? jag har väntat i snart 1 månad och datumen har hela tiden flyttats fram
riktigt dålig leveranstid på denna lur!
Postad 03 november 2008 - 13:50
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Kan noen hjelpem eg med min telefonbok?
Jeg har redigert alle kontakter slik at de er slik jeg vil ha dem. SIM-kortet er tomt og alle ligger på telefonminnet, men når jeg får sms fra venner står dem som f.eks Morten (1).
Hvordan får jeg vekk (1) på alle kontaktene som sender sms?
prøver jeg å kopiere kontaktene over på sim kortet får jeg bare beskjed om at navnet er for langt osv. Tips noen?
Postad 03 november 2008 - 15:03
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Det står så här om minneskort
Memory Stick Micro, MicroSD/TransFlash, MicroSDHC
Vad bör man satsa på? Har 32gb kommit ut än. Ska till Stockholmo i morgon så om nån vet nån butik i centrala delarna så
Postad 03 november 2008 - 15:07
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Jag tror jag läste tidigare i tråden om det här och att fixet var att ändra på inställningarna under tangentbordet.. alltså ta upp mjukvarutangentbordet och välj alternativ, sen fliken ordförslag och ändra "föreslå vid inmatning av text" till minst 2 bokstäver.
//Joel
Kanon, tack för hjälpen!
Postad 03 november 2008 - 15:21
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Vet någon hur man ser vilken anslutning som används. Enligt SonyEricsson är prioriteringen 1. Active Synk 2. Wifi 3. Operatören. Men kan man kontrollera vilken som verkligen används? I anslutningar står det ibland ansluten på operatören samtidigt som WiFi ger utslag men det står ju inte ansluten?
Postad 03 november 2008 - 16:37
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Kanon, tack för hjälpen!
Löste det problemet alltså?  //Joel
Postad 03 november 2008 - 16:40
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Det står så här om minneskort
Memory Stick Micro, MicroSD/TransFlash, MicroSDHC
Vad bör man satsa på? Har 32gb kommit ut än. Ska till Stockholmo i morgon så om nån vet nån butik i centrala delarna så
Gör ett sök i tråden på "16GB" så hittar du en HIMLA massa info
Postad 03 november 2008 - 16:50
Regge
-
Regge
-
Rookie
-
2 inlägg
tjoho!
Blev en väldigt nöjd ägare av en svart x1 i fredags ! Helt magisk lur.
Dock så har jag en lite fråga till alla er som har x1an, är skärmen stum när ni har fällt ut den , min går nämligen att vicka lite, väldigt lite ... blir alltid nojig när jag har nya saker å ska leta efter fel.
Nån som fått en tex nes emulator att funka bra ? har get pocketnester ett försök med blandat resultat.
Postad 03 november 2008 - 16:52
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Löste det problemet alltså?
//Joel
Japp, gott när det är smidiga lösningar på problemen ibland.
Postad 03 november 2008 - 16:58
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Så, frusit häcken av mig i 20 minuter. Inte en enda sattelit fick jag in. Får väl ringa support imorrn.
Gjorde ännu en hard reset och startade upp Tom tom från minneskortet direkt efter jag kört snabb GPS. Som mäst hade jag tre gråa staplar. Snackade med kundsupport och de hade bara standardsvaren.Kört snabbGPS, prova annat program. Gör ny hard reset. Allt som jag redan gjort. Blir nog till att lämna in telefonen tyvärr.
Postad 03 november 2008 - 17:01
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Testat google maps nu? eller igo 8 ?
Svårt att tro att det ska va nån skillnad men
Postad 03 november 2008 - 17:05
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Gör ett sök i tråden på "16GB" så hittar du en HIMLA massa info 
Jodu... redan provat  Men det ger inte svar på min fråga vad man bör satsa på
Postad 03 november 2008 - 17:06
MrAddee
-
MrAddee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Gjorde ännu en hard reset och startade upp Tom tom från minneskortet direkt efter jag kört snabb GPS. Som mäst hade jag tre gråa staplar. Snackade med kundsupport och de hade bara standardsvaren.Kört snabbGPS, prova annat program. Gör ny hard reset. Allt som jag redan gjort. Blir nog till att lämna in telefonen tyvärr.
Hej! Hade också problem med detta. Min lösning var att installera Wayfinder från skivan som följde med telefonen. Efter att jag startat wayfinder gick det blixtsnabbt att hitta satelliterna.... Nu fungerade tex också Google Maps med "använd GPS" valet ikryssat. /Andreas
Postad 03 november 2008 - 17:06
Gix
-
Gix
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Helt otroligt, Tele2 har inte haft någon i lager sedan mitten av förra veckan.. Mailade de idag om när de får in nya, som svar fick jag att de inte ens fått någon information av SE än.
Postad 03 november 2008 - 17:12
Unregisterede3486815
-
Unregisterede3486815
-
Amatör
-
-
57 inlägg
http://www.idg.se/2....blem-med-xperiaKan vara intressant att läsa, SE har nu äntligen iaf kommenterat att de har haft problem med att tillverka och skeppa tillräckligt många enheter. Låter som att de utlovar en snabb lösning, iaf för Sverige...
Postad 03 november 2008 - 18:38
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Sitter och drömmer om denna mobil ju mer jag läser här i denna tråden.
Det enda jag är på jakt efter nu är ett vettigt abonnemang. Har alla som äger denna telefonen i tråden turbo-3g på sitt abonnemang, eller "duger" det fullt ok med att bara köra vanliga 3G-uppkopplingen (0,384 Mbit/s)?
Kollar runt hos de olika operatörerna, men det står väldigt fattigt med information på en del, och Tre är faktiskt den operatör där det tydligast vad man får. Dock har jag svårt att se vad man får betala till andra nät utanför Tre.
Tänkt att ha den som alltiallo. Telefon, mp3-spelare, kalender och en herrans massa annat trevligt
Postad 03 november 2008 - 18:54
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Fick ett nytt svar från Ericsson idag:
(som sagts tidigare så hag jag beställt och betalat en på Tele2.se)
Tele2 visste inget om lev tiden och inte Ericsson heller , så jag mailade tebax till Ericsson och frågade vem som vet , om inte ens dom själva vet?
Svaret:
"Hej Daniel!
Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Call Center.
Eftersom Sony Ericsson endast säljer via distributör och ej direkt till återförsäljare kan vi inte ge något definitivt besked.
Vi arbetar på att leverera de enheter som beställts av distributörerna, och dessa i sin tur gör prioriteringar bland de återförsäljare som har lagt beställningar.
Av denna anledning har vi ingen möjlighet att säga när en produkt kommer att finnas i lager hos återförsäljaren.
Med vänliga hälsningar,
/Joachim
Sony Ericsson Call Center
"
Postad 03 november 2008 - 19:00
danielturner
-
danielturner
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Det enda jag är på jakt efter nu är ett vettigt abonnemang. Har alla som äger denna telefonen i tråden turbo-3g på sitt abonnemang, eller "duger" det fullt ok med att bara köra vanliga 3G-uppkopplingen (0,384 Mbit/s)? Kollar runt hos de olika operatörerna, men det står väldigt fattigt med information på en del, och Tre är faktiskt den operatör där det tydligast vad man får. Dock har jag svårt att se vad man får betala till andra nät utanför Tre.
Tänkt att ha den som alltiallo. Telefon, mp3-spelare, kalender och en herrans massa annat trevligt 
0,384 fungerar bra för mig, jag kan köra winamp remote, kolla på tv genom diamond tv, skypa med min syrra i Denver etc, så det verkar räcka till det mesta.
Postad 03 november 2008 - 19:22
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
http://www.idg.se/2....blem-med-xperia
Kan vara intressant att läsa, SE har nu äntligen iaf kommenterat att de har haft problem med att tillverka och skeppa tillräckligt många enheter. Låter som att de utlovar en snabb lösning, iaf för Sverige...
Läser man kommentarerna så ska det levereras en batch på Torsdag och skulle finnas i i butik från 10:00 på Fredag...Undrar om det gäller om man beställt från Tele2.se oxå.. ?
Postad 03 november 2008 - 19:44
snokenmon
-
snokenmon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
0,384 fungerar bra för mig, jag kan köra winamp remote, kolla på tv genom diamond tv, skypa med min syrra i Denver etc, så det verkar räcka till det mesta.
Många tack för svaret danielturner! Blir nog att kika en extra gång på 3's abonnemang då.
Postad 03 november 2008 - 19:47
santzia
-
santzia
-
Rookie
-
2 inlägg
tjoho! Blev en väldigt nöjd ägare av en svart x1 i fredags ! Helt magisk lur. Dock så har jag en lite fråga till alla er som har x1an, är skärmen stum när ni har fällt ut den , min går nämligen att vicka lite, väldigt lite ... blir alltid nojig när jag har nya saker å ska leta efter fel.
Nån som fått en tex nes emulator att funka bra ? har get pocketnester ett försök med blandat resultat.
Min skärm flexar iaf inte alls efter dryga månaden nu, hur fast och fin som helst. / Santzia
Postad 03 november 2008 - 20:06
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Min skärm vickar lite om man fäller ut den. Men det är ingenting jag märker om man inte specifikt provar att just vicka på skärmen. Så retar mig inte på det och kommer inte göra någonting åt det.
ps. Upptäckte idag att volymknappen funkar som zoom i Opera. Trevligt då den zoomar i flera steg istället för gigantiskt steg som ett dubbelknack på skärmen tar.
Redigerat av Whopper, 03 november 2008 - 20:07.
Postad 03 november 2008 - 20:24
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Det enda jag är på jakt efter nu är ett vettigt abonnemang. Har alla som äger denna telefonen i tråden turbo-3g på sitt abonnemang, eller "duger" det fullt ok med att bara köra vanliga 3G-uppkopplingen (0,384 Mbit/s)? Kollar runt hos de olika operatörerna, men det står väldigt fattigt med information på en del, och Tre är faktiskt den operatör där det tydligast vad man får. Dock har jag svårt att se vad man får betala till andra nät utanför Tre.
Jag har ett Snackis abbonemang hos Tele2. Till detta har jag kopplat till Datapaket 200 MB - 29 kr/mån. (Där finns även Datapaket 1 GB - 89 kr/mån och Datapaket Fri surf - 159 kr/mån) Jag började på den här nivån fö att se hur mycket jag behöver. Hos Tele2 står det "med hastigheten 0,384 Mbit/s". Ang möjligheten att surfa Turbo 3G (HSDPA) så har jag frågat Siba, Expert, Dialect och Tele2 hur man skulle gå tillväga och alla sa olika saker. Men killen på Expert sade att det är bara att surfa på och när det finns tillgång till Turbo 3G så kopplar Telefonen upp sig på det. Och får jag nu säga... det verkar stämma. För telefonen går ganska ofta över i HSDPA läge. Men surfningen går alldeles lysande även i vanligt 3G läge.
Postad 03 november 2008 - 20:33
pregor1
-
pregor1
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Någon som har bra tips på FM radio program till WM. Verkar vara lite tunt på den fronten. Gillar inte att FM-radion ligger som en panel och inte som en egen app. Vill kunna minimera radion och stuffa runt i SPB-panelen. Eller ngn annan panel för den delen.
Postad 03 november 2008 - 20:34
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hejsan alla som läser här. Det ges en himla massa jättebra tips och information om allt möjligt rörade X1 och det börjar bli svårt att hitta allt i den här jättelånga tråden. Skulle man inte kunna starta olika trådar rörand X1 GPS, X1 mediaproblem, X1 Radio, X1 etc. mmm,
Då skulle det bli lättare för alla att hitta runt snabbare.
Bara en tanke.
Flera har frågat saker här och har hänvisats till att det skrevs om det för flera sidor sen. Vore lättare att hänvisa till en viss tråd.
Postad 03 november 2008 - 20:34
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Någon som är haj på nätverk?
Jag har lyckats att koppla telefonen till mitt WLAN hemma. Och jag kan genom Resco File Explorer komma åt Delade Dokument på mina datorer hemma som är kopplade i nätverket.
Men jag lyckas inte göra det omvända.
Jag kan inte komma på något sätt att från Datorerna komma åt Xperian genom nätverket. Jag vill att den skall dyka upp som en medlem av min arbetsgrupp i windows nätverket. Går inte detta?
Postad 03 november 2008 - 20:42
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Jeg innstallerte en fil som het SmileySMS_1.68.cab for å få smileys, men gillade inte programmet så tok det vekk, nå funker ikke áü-knappen på tastaturet når jeg skriver sms.
Og jeg kunne også hente opp kontakten jeg skulle sende sms til ved å skrive de første bokstavene i navnet, nå må jeg trykke på TIL og lete opp kontakten. Noen som vet hvorfor den tasten har sluttet å funke og hvorfor jeg ikke får søkt opp kontaktene.
Håper noen kan svare :-) Takk
Postad 03 november 2008 - 21:09
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hejsan alla som läser här. Det ges en himla massa jättebra tips och information om allt möjligt rörade X1 och det börjar bli svårt att hitta allt i den här jättelånga tråden. Skulle man inte kunna starta olika trådar rörand X1 GPS, X1 mediaproblem, X1 Radio, X1 etc. mmm,
Då skulle det bli lättare för alla att hitta runt snabbare.
Bara en tanke.
Flera har frågat saker här och har hänvisats till att det skrevs om det för flera sidor sen. Vore lättare att hänvisa till en viss tråd.
Vore en mycket bra ide´, lagom tills jag får mitt ex kanske
Postad 03 november 2008 - 21:24
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Var det någon som kom fram till en lösning till varför Skype bara hördes via den "vanliga" högtalaren? och om det gick att fixa på nått vis?
/Melone
Postad 03 november 2008 - 21:42
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Testat google maps nu? eller igo 8 ? Svårt att tro att det ska va nån skillnad men
Hej! Hade också problem med detta. Min lösning var att installera Wayfinder från skivan som följde med telefonen. Efter att jag startat wayfinder gick det blixtsnabbt att hitta satelliterna.... Nu fungerade tex också Google Maps med "använd GPS" valet ikryssat.
/Andreas
Jag har provat med goggole maps som ger mig en höftad position med gps aktiverat. wayfinder som bara säger 25% signal å sen händer inget samt tom tom som i bästa fall får in tre halva gråa staplar (innebär väl tre satteliter) och även där ingen position.
Postad 03 november 2008 - 21:45
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hur upplever ni ljudet när ni pratar med folk? Min har rätt kass ljud tycker jag =S Lågt och om man höjer så distar det liksom. Kör man bil så kan det vara svårt att höra vad den andra säger.
Mycket bättre ljud i alla mina tidigare telefoner! Är det nåt fel på min tro?
Postad 03 november 2008 - 21:54
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Är det bara jag som har problem med pinkoden? Att den ibland när man startar om eller startar som vanligt går den förbi pinkoden och direkt in i panelen. Detta förinddrar bl a internet kommunikation samt man kan inte bli uppringd
Postad 03 november 2008 - 21:55
Unregisteredf6f2a813
-
Unregisteredf6f2a813
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Har suttit och bläddrat igenom 61 sidor nu...
Läste för någon vecka sen i denna tråd om att om man hade ip telefoni hemma så gick det att få dom samtalen att dyka upp i luren med något program.
Tacksam för svar.
Postad 03 november 2008 - 21:56
Zoobo
-
Zoobo
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hur upplever ni ljudet när ni pratar med folk? Min har rätt kass ljud tycker jag =S Lågt och om man höjer så distar det liksom. Kör man bil så kan det vara svårt att höra vad den andra säger. Mycket bättre ljud i alla mina tidigare telefoner! Är det nåt fel på min tro?
Lämmnade in min och fick en ny, samma fel hade jag.
Postad 03 november 2008 - 22:02
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Angående att TouchFLO´s "Album" låser sig/tar extremt lång tid på sig att ladda/indexera...
Jag ersatte filen "C:\Windows\HTCAlbum.exe" med en version från en tidigare version av TouchFLO och sedan dess så fungerar det kanon.
Googla på "HTCAlbum_2.0_1818.3032" så hittar ni säkert filen.
Du har inte lust att maila den eller länka? =) Hittar den inte =S Lämmnade in min och fick en ny, samma fel hade jag.
Var köpte du din? Pratade med Katshing och de sa att den skulle bli lagad =S Blev det stor skillnad med den nya sen? Är det bara jag som har problem med pinkoden? Att den ibland när man startar om eller startar som vanligt går den förbi pinkoden och direkt in i panelen. Detta förinddrar bl a internet kommunikation samt man kan inte bli uppringd
Jag har min pin avstängd och den bråkar aldrig iaf
Postad 03 november 2008 - 22:04
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Är det bara jag som har problem med pinkoden? Att den ibland när man startar om eller startar som vanligt går den förbi pinkoden och direkt in i panelen. Detta förinddrar bl a internet kommunikation samt man kan inte bli uppringd
Det händer mig hela tiden. Så när telefonen har startat trycker jag på telefonluren så att jag får upp pinkodsinmatningen.
Postad 03 november 2008 - 22:09
MrAddee
-
MrAddee
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hur upplever ni ljudet när ni pratar med folk? Min har rätt kass ljud tycker jag =S Lågt och om man höjer så distar det liksom. Kör man bil så kan det vara svårt att höra vad den andra säger. Mycket bättre ljud i alla mina tidigare telefoner! Är det nåt fel på min tro?
Har inte det problemet. Jag tycker nästan att ljudet är för högt även på lägsta nivån.... /Andreas
Postad 03 november 2008 - 22:40
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Det händer mig hela tiden. Så när telefonen har startat trycker jag på telefonluren så att jag får upp pinkodsinmatningen.
Tack för infot... lite störande dock den hoppar över ibland
Postad 03 november 2008 - 22:47
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Lämmnade in min och fick en ny, samma fel hade jag.
Jag har jättebra ljud,
Postad 03 november 2008 - 22:48
rocky77
-
rocky77
-
Användare
-
-
123 inlägg
Känns som mjukvaran som ligger i luren just nu är rätt mycket beta, hoppas att en uppdatering kommer snart så man slipper slipper fixa så många självklara saker med 3:e parts programvara... Måste säga att diamonden jag hade tidigare kändes betydligt färdigare...
Postad 03 november 2008 - 22:52
Ekis52
-
Ekis52
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Måste man verkligen köpa extraprogram för att göra det? Jag antog att sådan funktionalitet fanns "inbyggt"? Jag kommer byta operatör snart och tänkte då skaffa fri data i samband med det och använda mobilen som modem till laptopen...
Det borde räcka med att aktivera programmet "internetdelning", det gör det på min htc P3600. Sen är det bara att koppla den till bärbara datorn och surfa via den.
Postad 03 november 2008 - 22:59
sinriel
-
sinriel
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Var det någon som kom fram till en lösning till varför Skype bara hördes via den "vanliga" högtalaren? och om det gick att fixa på nått vis?
/Melone
vet ej men kör man med headset så fungerar de som normalt
Postad 03 november 2008 - 23:01
glimbrink
-
glimbrink
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tjenare.. Har ett jobbigt problem jag inte har lyckats lösa eller hitta svar på...
När jag loggade in på msn via wifi så kom alla mina hotmail kontakter in i mina mobilkontakter så nu fick jag 400 extra med masssa jobbiga namn osv... Hur väljer man bort hotmail kontakerna??
Tacksam för svar!!!
BTW: Köpte SPB SHELL PLUS igår.... Ingen skillnad emot trial verisionen ska de va de eller?
Postad 03 november 2008 - 23:21
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
La precis in tomtom.. Hittade inga satelliter inomhus (vilket är logiskt!).. öppnade bara fönstret och satt ut luren utanför.. drygt 20 sekunder senare så hittar den vart jag är nånstans med full satellit täckning!  Klockrent!
Postad 04 november 2008 - 00:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Om ni inte hinner slå in pin koden så tryck på lur å slå in den
Postad 04 november 2008 - 00:10
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
La precis in tomtom.. Hittade inga satelliter inomhus (vilket är logiskt!).. öppnade bara fönstret och satt ut luren utanför.. drygt 20 sekunder senare så hittar den vart jag är nånstans med full satellit täckning! Klockrent!
Ahh, that brings me back :'-( Får väl lämna in telefonen imorrn... Du har inte lust att maila den eller länka? =) Hittar den inte =S
Jag googlade åt dig  Var resultat nr 7 http://rapidshare.co.../m2dinstall.rar
AudioManager_2.0_1819.1228.cab - the patched version included HTC_Enchasements.cab - Outlook and Picture enchasement inside HTC_Task_Manager_2.1_34837.5.cab - all devices patch inside HTCAlbum_2.0_1818.3032.cab - the patched version inside Manila2D_1.00_1819.2926-xplode.CAB - removed a lot of unneeded files and changed a lil the registry, most of the graphic files are redirected to \windows\manilagfx folder which speeds a lil overall process (less files in \windows folder faster the device responds, and manila have around 500 gfx files some of them allow to be redirected via the cab and HTCHomeSettins.xml), used the oiginal opal skin (the blueish one), included patched file for all devices
Redigerat av P@itor, 04 november 2008 - 00:12.
Postad 04 november 2008 - 00:11
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
/Melone
Jag har inte kommit på någon lösning annat än att köra med headsetet. Då kommer ljudet i örat och man pratar i micen på headsetet. Inte ultimat kan tyckas då man måste ha med headsetet om man vill snacka skype, men det funkar i allafall tills vidare. Skype får uppdatera sin version.  //Joel
Postad 04 november 2008 - 00:13
brorzan
-
brorzan
-
Rookie
-
1 inlägg
Angående att TouchFLO´s "Album" låser sig/tar extremt lång tid på sig att ladda/indexera...
Jag ersatte filen "C:\Windows\HTCAlbum.exe" med en version från en tidigare version av TouchFLO och sedan dess så fungerar det kanon.
Googla på "HTCAlbum_2.0_1818.3032" så hittar ni säkert filen.
Jag tror att jag fick detta att fungera, även om det inte ser helt hundra ut. När du klickar på album, får du också upp den rutan i en liten del av skärmen bara. En annan fråga, hur tusan ställer jag in vilken mapp den ska visa bilderna ifrån? Jag vill inte se de tråkiga exempelbilderna, utan vill ha de som jag tagot med kameran...
Postad 04 november 2008 - 00:35
Pubba
-
Pubba
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag tror att jag fick detta att fungera, även om det inte ser helt hundra ut. När du klickar på album, får du också upp den rutan i en liten del av skärmen bara.
En annan fråga, hur tusan ställer jag in vilken mapp den ska visa bilderna ifrån? Jag vill inte se de tråkiga exempelbilderna, utan vill ha de som jag tagot med kameran...
Du har helt rätt, det ser inte helt hundra ut. Jag får också upp en ruta, men jag störde mig mest på att telefonen nästan hängde sig om man gick in i album så detta verkar fixa den saken. Jag tror att det går att ändra standard visningsmapp genom någon registernyckel alt. configfil. Installera CeRegEditor och kolla under HKLM\Software\HTC\HTCAlbum. Ladda ner CeRegEditor här. Har märkt ibland att telefonen är riktigt seg när man har ändrat från TouchFlo 3D till den vanliga idag-skärmen. Har avslutat processen "Album" manuellt då, och då har telefonen blivit snabb igen. Dock så ska man vara medveten om att TouchFlo 3D består av ett ruskigt antal filer som läggs i Windows-katalogen, och detta segar ner telefonen något också. Brukar använda acbTaskMan för att kontrollera telefonens processer/minne och aktuellt energiförbrukning samt för att stänga av störande processer när något har gått snett. Finns demoversion här. // Pubba
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|