Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 March 2010 - 12:59

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Slutsatser efter första veckan med x10. Nu har jag skickat tillbaka den till SE och väntar snällt på att få min egna levererad.

Första intrycket var helt fantastiskt, snabb, surfvänlig och riktigt skön att hålla i handen.
Det var min första telefon med android, riktigt trevligt stabilt och snabbt. Stängde inte av telefonen en enda gång på en vecka. Android känns som det enda operativet som är aktuellt för mig.
Skärmen kändes bra även i solljus, hittade också en app som man kan öka ljusstyrkan i skärmen med ett enkelt knapptryck.

Kompass kändes mkt snabb och exakt, var ute och tog en 8 Km promenad igår och den var väldigt exakt på kartan.

Timescape appen var riktigt trevlig. Ser snyggt ut och fungerar helt utan lagg, i all fall om man låter den uppdatera klart före man börjar titta runt. (uppdatera på wifi tar några sekunder) ...

Det enda frågetecknat jag har är det här med RAM minne. Är det 256 + 128 grafik, eller 384 vanligt RAM eller 512? ?
Jag skulle verkligen vilja veta det :-). Sen körde jag massa appar och märkte aldrig av att den blev långsam..

Men i övrigt en riktigt trevlig upplevelse, och så är den ju så snygg.

låter mycket trevligt ! läängtar.....

Postad 15 March 2010 - 13:00

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Har du kikat på telias mobil prata + surf alltid för 298 kr i månaden med 24 månaders bindning (98 kr per månad utan bindning) ?

Det låter intressant, jämför man med halebop så är motsvarande 107/kr i månad 0.5
Hoppas telia inflör ett mellan abb som Halebop med 3 GB för runt 99 (de har givetvis ett för 179 med det är för 5 GB och det känns lite väl saftigt)
dock så känns telefonkostnaden lite väl hög. Hade hoppas att telefonen skulle vara lite mer subventionerad.

Postad 15 March 2010 - 13:29

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Fy vad sunkigt. Nu har jag bokat en Xperia men min WM6.5 mobil dog igår och jag hade bara kört en PIM Backup :) ... får emulera en WM mobil för att kunna restora min nalles grejjer via active sync...

Om jag lyckas med det så borde det funka med xperia'n va?

Postad 15 March 2010 - 13:40

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Hei

I Norge ser det ut som den kommer inn neste måndag. (Elkjøp) samme som elgiganten

Hei og takk for din henvendelse

Sony Ericsson X10 (X10IBLACK) kommer inne til vårt hovedlager 22 - 03 - 2010.

Ønsker deg en fortsatt fin dag!

Med vennlig hilsen
Saba
Kundesenter

Postad 15 March 2010 - 14:03

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Har nu kollat igenom gott och väl ett femtiotal klipp om X10an, men stöter på följande frågetecken:..

1. Xscope som webbläsare, finns denna bara i android market om man kör med tex usa-simkort och betalar.. eller går den att lägga in i X10an om man köper mobilen vid release här i Sverige?

2. Bläddrandet genom bilder i fotoalbum, "flyter" de på exakt lika smidigt som i tex iphone och "ipod touch" ? (har sett filmer där det mer eller mindre hackar fram - med rejäla laddningstider mellan bild-bytena..)

3. Den har ju "photo call", men en tidigare SE jag hade visade även bild på personen om det inkom sms.. har X10 denna funktion så att man vid inkommit sms ser ett foto på personen ist. för att det bara står "inkommet sms" ?

4. Gmail-funktion (som nexus one har), får man upp info direkt på skärmen när man fått mail - på X10an?

5. Nexus One nyttjar tydligen geo-taggning för att ordna bilder i kronologiska fotoalbum, kan X10an detta.. eller ordnar den endast bilder genom att kolla vilka du "kollat" senast, eller genom de album du själv valt?

6. Finns det nån chans att X10an får samma "voice to speech" som Nexus One har - i framtiden?

Tacksam för svar!

Kan försöka svara det jag kan :-)

2. I mediascape flyter det inte på lika bra som iphone(vi ska tänka på att min inte hade senaste firmware, inte ens ett av de senare) sen ska vi också tänka på att bilderna är väsentligt större och med högre kvalitet än iphone. Men jag laddade ner en fotoalbum app och där skala den ner bilderna lite och tog upp dom i högkvalitet när man dubbeltappade dom. Då flöt det lika bra som iphone.
3. Ja det kommer en bild när man öppnar sms.
4. Finns app för det, även en app som räknade oläst sms osv..
5. Du kan sortera på olika val, inte helt säker på vilka.
6. Finns en text to speak app men provade den aldrig.

Postad 15 March 2010 - 14:10

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
:-) Om norge får den innan oss då blir jag irriterad ;-)

Postad 15 March 2010 - 14:25

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
I videos på nätet verkar mediascape vara helt ofärdigt, men det fixar dom väl till hoppas jag. Stör mig lite på att X10 mini verkar ha ett mer genomarbetat fotoalbum, 3D effekter och det ser mer ut som iphonens (som jag gillar)

edit. Det här jag menar http://www.youtube.c...player_embedded

Redigerat av thorstenn, 15 March 2010 - 14:28.

Postad 15 March 2010 - 15:50

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Från swedroids forum.

Ett exemplar av den produktionsfärdiga X10:an skickades idag till oss och vi hoppas ha en recension färdig inom en veckas tid, kanske tidigare, såvida posten inte klantar till det.

http://www.swedroid....81270#post81270

Postad 15 March 2010 - 15:56

Unregistered8ce697e0
  • Unregistered8ce697e0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Gutt gutt! Då är det inte så jäkla långt kvar då :) Lär vi väl se spikade leveransdatum ganska snart också hoppas jag.

Postad 15 March 2010 - 16:37

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

I videos på nätet verkar mediascape vara helt ofärdigt, men det fixar dom väl till hoppas jag. Stör mig lite på att X10 mini verkar ha ett mer genomarbetat fotoalbum, 3D effekter och det ser mer ut som iphonens (som jag gillar)

edit. Det här jag menar http://www.youtube.c...player_embedded

Mini verkar flyta på mycket bättre än den stora.. om man får utgå från de videon man sett. Gillar också dom där fysik effekterna :) Jag får hoppas på att det är samma flyt på x10:an när den släpps... om den levererar samma prestanda så blir det ett köp för mig också. Jag hatar när telefoner laggar och har loading tid... det är därför jag hållit hårt i mina Iphones :).

Redigerat av Unregistered1232, 15 March 2010 - 16:39.

Postad 15 March 2010 - 16:45

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är det någon som har koll på hur det ligger till med den vita modellen?
Hur/när/var/om, osv...

Mvh
/Melone

Postad 15 March 2010 - 17:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Är det någon som har koll på hur det ligger till med den vita modellen?
Hur/när/var/om, osv...

Mvh
/Melone

3 exklusiv de första 4veckorna efter release.

Postad 15 March 2010 - 17:05

matz78
  • matz78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Enligt telia.se:

Förbeställ redan nu! Leverans beräknas börja v 13 - 14.

Postad 15 March 2010 - 17:10

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

3 exklusiv de första 4veckorna efter release.

Ajdå, då blir det till att vänta för min del :-/
Då hinner man iofs läsa lite mer om vad andra tycker :-)

/Melone

Postad 15 March 2010 - 17:15

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Enligt telia.se:

Förbeställ redan nu! Leverans beräknas börja v 13 - 14.

Tror inte man kan förvänta sig någon leverans på påskhelgen... dels pga att det är en massa röda dagar och postgubbarna tar ledigt också...

Så tidigast lär det nog bli v.14.

Men nu till något konkret... är det någon här inne som tycker att timescape är snyggt?
Själv skulle jag föredra om den funktionen hade en list gränsnitt lik telefonboken att man scrollar upp och ner på en lista... om timescape är tänkt som en funktion som man kommer att använda väldigt ofta så tror jag inte att man orkar bläddra igenom dom där effekterna... speciellt när dom laggar som de gör nu...

Postad 15 March 2010 - 17:31

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Tror inte man kan förvänta sig någon leverans på påskhelgen... dels pga att det är en massa röda dagar och postgubbarna tar ledigt också...

Så tidigast lär det nog bli v.14.

Men nu till något konkret... är det någon här inne som tycker att timescape är snyggt?
Själv skulle jag föredra om den funktionen hade en list gränsnitt lik telefonboken att man scrollar upp och ner på en lista... om timescape är tänkt som en funktion som man kommer att använda väldigt ofta så tror jag inte att man orkar bläddra igenom dom där effekterna... speciellt när dom laggar som de gör nu...

Jag tycker inte heller att det är särskilt snyggt. Dom borde gjort det textbaserat med den där "tilwave" animationen som dom har i X2ans panel. Det hade varit sjukt snyggt.

Aja kommer inte använda timescape så mkt ändå, om ens något faktiskt

Postad 15 March 2010 - 17:37

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag tycker inte heller att det är särskilt snyggt. Dom borde gjort det textbaserat med den där "tilwave" animationen som dom har i X2ans panel. Det hade varit sjukt snyggt.

Aja kommer inte använda timescape så mkt ändå, om ens något faktiskt

Sant! Vem kommer orka fippla igenom sina kontakter på det viseti längden?

Postad 15 March 2010 - 17:44

Unregistered8ce697e0
  • Unregistered8ce697e0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Personligen kan jag se mig själv använda det för att kolla vad som hänt huvudsakligen för facebook samt twitter. Sms, samtal osv kollar man ju ändå direkt när man får det, och det är ju inte som om det samlas en massa över natten så man behöver en lista för att hitta dom. Inte för mig iaf :) Men som sagt, facebook/twitter däremot så funkar flödet smidigt ändå.

Postad 15 March 2010 - 17:49

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Men som sagt, facebook/twitter däremot så funkar flödet smidigt ändå.

Sant det också :-D

Jaja, det blir säkert bra...

Postad 15 March 2010 - 17:49

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
http://feber.se/andr...sta_titt_p_x10/

Verkar som att man får med radio-headset! Men det är ändå inte helt säkert. Samma med sånt dära skärmskydd. Ser dock väldigt retail ut!

Postad 15 March 2010 - 17:51

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Inte heller så speciellt förtjust i Timescape ärligt talat... önskar SE kunde släppa X10 med en ren 2.1 android (sedan börja jobba på att implementera T/M-scape för de som vill ha det, men själv skulle jag hellre få en snabb release av Android.

Tycker faktiskt att HTC har en mycket bättre lösning på det som timescape erbjuder, men vågar knappt säga det... dessutom är det ju en rätt gammal lösning (ser lika ut på Hero (??).

Finns widget o apps jag hellre kör än timescape iaf. Men telefonen är så läcker... men SE är så usla just nu att jag har börjat lacka ut totalt.

EDIT

Verkar som att man får med radio-headset! Men det är ändå inte helt säkert. Samma med sånt dära skärmskydd. Ser dock väldigt retail ut!

Ser fint ut, jag ställde frågan om de inte kan kolla hur mycket RAM telefonen har (vet inte om man kan se det, eller om Android 1.6 rapporterar 256 oavsett hur mycket det sitter i telefonen)?

Hur som helst, tycker det är väldigt konstigt av SE att inte slänga med vita tillbehör till en vit telefon, ser lite B ut som det är nu... eller är det bara jag som tycker det?

Redigerat av zippiz, 15 March 2010 - 17:58.

Postad 15 March 2010 - 18:02

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

EDIT

Ser fint ut, jag ställde frågan om de inte kan kolla hur mycket RAM telefonen har (vet inte om man kan se det, eller om Android 1.6 rapporterar 256 oavsett hur mycket det sitter i telefonen)?

Hur som helst, tycker det är väldigt konstigt av SE att inte slänga med vita tillbehör till en vit telefon, ser lite B ut som det är nu... eller är det bara jag som tycker det?

Ja, vi får väl se. :) Jag frågade om det var ett BT-headset med radio och det var det ju. Så vi får väl se vad som händer i "riktig" retail!

Tja, kanske lite. Men har SE ens några vita tillbehör?

Postad 15 March 2010 - 18:20

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Ja, vi får väl se. :) Jag frågade om det var ett BT-headset med radio och det var det ju. Så vi får väl se vad som händer i "riktig" retail!

Tja, kanske lite. Men har SE ens några vita tillbehör?

så här såg det tex ut till Aino..

Postad bild

Sen kunde de gott slängt med vit sladd osv... tycker det hade passat mycket bättre, och är lite förvånad över det faktiskt.

Postad 15 March 2010 - 18:24

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Hrm. Mycket märkligt. Vi får väl se hur retail retail ser ut. Den vita ska ju trots allt bara Tre få de första fyra veckorna.

Postad 15 March 2010 - 19:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Att det skulle bli ett FM-bluetooth headset har ju varit spikat sen en tid tillbaka :)
Dock har väl inget vitt visats.

BST-41 med i kartongen = 1500mAh

Mer retail än så där blir det nog inte :(

Redigerat av mrNoodles, 15 March 2010 - 19:26.

Postad 15 March 2010 - 19:23

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Det behöver du inte heller, telefonbok osv finns som vanlig lista :)

Timescape är mer för att samla upp sms/mms/email/twitter/facebook-meddelanden per användare i telefonboken. Du kan använda din telefonbok precis som vanligt.

När ni får använda Timescape så kommer ni förstå hur trevlig den funktionen är, gillar man den inte - använder man den inte. :(

Postad 15 March 2010 - 19:27

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Timescape är mer för att samla upp sms/mms/email/twitter/facebook-meddelanden per användare i telefonboken. Du kan använda din telefonbok precis som vanligt.

När ni får använda Timescape så kommer ni förstå hur trevlig den funktionen är, gillar man den inte - använder man den inte. :(

Låter kanon!

Vill dock inte behöva vänta på en vit... men men :-)

Postad 15 March 2010 - 19:27

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Jag tycker inte Timescape har laggat så mycket i det senare videos heller.

Postad 15 March 2010 - 19:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Att det skulle bli ett FM-bluetooth headset har ju varit spikat sen en tid tillbaka :)
Dock har väl inget vitt visats.

BST-41 med i kartongen = 1500mAh

Mer retail än så där blir det nog inte :(

Visst var det så att det inte är samma som till Aino?
Bara så det blir sagt.
För det som hänger med aino har inte radio, det sitter ju visst i telefonen.

Visst var det så, eller är jag felinformerad? :o

Postad 15 March 2010 - 19:31

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har använt Windows sedan länge och är i stort nöjd. Nu funderar jag däremot på att byta till Android men har ett frågetecken.
- Finns det några bra kalender-appar (gratis eller köp)

I jobbet har jag väldiigt mycket resor och möten och en månadskalender där jag bara ser med fet stil om jag har något inbokat hjälper mig inte. I min Xperia X1 använder jag ett program som heter Pocket Informant som är helt överlägset andra kalenderprogram jag sett. Man kan lägga in ikoner, färga dagarrna beroende på om man har möte/resa/semester mm.

Någon som känner till något liknande?

Postad 15 March 2010 - 19:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Låter kanon!

Vill dock inte behöva vänta på en vit... men men :-)

Jag skall oxå vänta :) V17-18 har jag fått som lev.datum.

Hej,
Jag har använt Windows sedan länge och är i stort nöjd. Nu funderar jag däremot på att byta till Android men har ett frågetecken.

I jobbet har jag väldiigt mycket resor och möten och en månadskalender där jag bara ser med fet stil om jag har något inbokat hjälper mig inte. I min Xperia X1 använder jag ett program som heter Pocket Informant som är helt överlägset andra kalenderprogram jag sett. Man kan lägga in ikoner, färga dagarrna beroende på om man har möte/resa/semester mm.

google calendar

Postad 15 March 2010 - 19:34

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Tycker också att de kunde skickat med ett vitt MW600 med den vita.Antar att det vita blivit jätteförsenat eller något i den stilen... Har man jättetur kanske man kan byta när det vita kommer :( (film på det vita)

Men det här med vita kablar kan jag inte alls hålla med om (förutom hörlurs-sladden då). Alla vita kablar jag har/har haft har blivit riktigt äckliga efter ett tag, diverse iPod-kablar och MacBook laddare. Har du vita från början blir de alltid bruna/skitiga, då är det ju bättre med svarta :) Det är väl dessutom bara micro-usb sladden + laddaren vi pratar om.

Postad 15 March 2010 - 19:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Visst var det så att det inte är samma som till Aino?
Bara så det blir sagt.
För det som hänger med aino har inte radio, det sitter ju visst i telefonen.

Visst var det så, eller är jag felinformerad? :(

Nej, det är fortfarande inte samma som till Ainon. :)

Postad 15 March 2010 - 19:39

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Hej,

Lol.. varför googlar folk inte innan dom ställer frågor? Det första jag hittade när jag skrev Android calendar app =

http://androinica.co...get-a-pure-one/

Verkar ju sjukt bra iallafall...

Redigerat av Gucci, 15 March 2010 - 19:41.

Postad 15 March 2010 - 19:42

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej, det är fortfarande inte samma som till Ainon. :)

Dåså då hade jag rätt då :(
Tänkte bara så det inte blir nåt missförstånd när bilden med det vita headsetet visades och folk kanske trodde att det var ett MW600.
För dom är väl i princip helt identiska utanpå?

Postad 15 March 2010 - 19:52

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Dåså då hade jag rätt då :)
Tänkte bara så det inte blir nåt missförstånd när bilden med det vita headsetet visades och folk kanske trodde att det var ett MW600.
För dom är väl i princip helt identiska utanpå?

Har inte sett nåt av dom IRL, men att dömma av de bilder jag sett så ser dom sjukt lika ut. :(

Postad 15 March 2010 - 19:59

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har inte sett nåt av dom IRL, men att dömma av de bilder jag sett så ser dom sjukt lika ut. :)

Ja jag kan då inte se nån skillnad alls :(

Postad 15 March 2010 - 20:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Metall skärper tonen i förhandlingarna...

Jag behöver en X10 fort, hör jag :)
(inte för att jag tror det går så långt att det blir strejk men)

Postad 15 March 2010 - 20:13

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Aure. hjälp mig här. Såg en video av x10 mini där man inte kunde klicka/dubbel klicka på text för inzoomning i webläsare. Säg att det här bara är för att x10 mini test var på en oklar version.

Postad 15 March 2010 - 20:58

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag vill såklart ha den ASAp nu när jag väntat så ******** länge. Problemet är att mobilgiganten inte säger sig ha något kösystem. Givetvis står jag i Katshings kö (25a typ). Men dem är ju typ 1400 kr dyrare än vad mobilgiganten är med samma förlägning. What to do...

Postad 15 March 2010 - 21:09

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Jag vill såklart ha den ASAp nu när jag väntat så ******** länge. Problemet är att mobilgiganten inte säger sig ha något kösystem. Givetvis står jag i Katshings kö (25a typ). Men dem är ju typ 1400 kr dyrare än vad mobilgiganten är med samma förlägning. What to do...

Kan man lita på "mobilgiganten" då?
1400 hördes vara väl mycket skillnad.
Vad har dom fått för omdömen på prisjakt?

Postad 15 March 2010 - 21:21

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Aure. hjälp mig här. Såg en video av x10 mini där man inte kunde klicka/dubbel klicka på text för inzoomning i webläsare. Säg att det här bara är för att x10 mini test var på en oklar version.

Kan inte hjälpa dig, men jag kan skicka ett mail och se om jag får svar...

Postad 15 March 2010 - 21:28

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Kan inte hjälpa dig, men jag kan skicka ett mail och se om jag får svar...

hehe...ok. trodde att du hade någon testmobil. Mail kan jag skicka själv. :)

Postad 15 March 2010 - 21:41

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Kan man lita på "mobilgiganten" då?
1400 hördes vara väl mycket skillnad.
Vad har dom fått för omdömen på prisjakt?

Det verkar vara högst tveksamt. Kundservice svarar ganska rappt men är helt värdelösa och har ingen koll på något känns det som. Känns som en varning redan där.
Sedan så är de flesta omdömena höga men de är lämnade direkt efter köpet "i webbutik" så folk har inte fått varor innan de har recenserat.
De som inte lämnar i webbutik verkar däremot vara troll som klagar på ex Anovo rep-verkstad och liknande och sätter dåliga betyg på mobilgiganten pga det.
Av omdömena att tolka så känns det lite som scam eller att det kommer ta lång tid pga förlängningen.

Jo precis, 1400 känns kring gränsen att låta för bra för att vara sant.

Postad 15 March 2010 - 21:53

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Sony Ericsson Xperia X10 er på lager hos 20:20Mobile i påsken, så legg orden nå.

Reklamekampanje på Sony Ericsson Xperia X10 starter allerede rett etter påske.

Sørg for at du har produktet tilgjengelig i butikk når den største reklamekampanjen til Sony Ericsson noen sinne, starter umiddelbart etter påske.

http://www.ludostore...p;table=PRODUCT

finner detta överallt i norge nu :

Sony Ericsson Xperia X10 er på lager hos Brightpoint i påsken, så legg orden nå.
Reklamekampanje på Sony Ericsson Xperia X10 starter allerede rett etter påske.
Sørg for at butikken har produktet tilgjengelig, når den største reklamekampanjen til Sony Ericsson noen sinne, starter umiddelbart etter påske.

https://shop.netcom....sson/x10i-black

Redigerat av Unregistered42102, 15 March 2010 - 22:00.

Postad 15 March 2010 - 22:00

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

hehe...ok. trodde att du hade någon testmobil. Mail kan jag skicka själv. :)

Jag skickar det inte till SE's support dock :(

Postad 15 March 2010 - 22:01

Unregistered8ce697e0
  • Unregistered8ce697e0
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det bara jag som börjar bli galet trött på herr Simon Derossy fula nuna? >< Torde väl om något vara ett tecken på att man spenderar alldeles för mycket tid att kolla på bilder och filmer på x10:an antar jag :)

Postad 15 March 2010 - 22:25

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Om jag förstår norskan rätt så får leverantörerna den kring 23e och det eller?

Börjar bli lite smått förbannad över hur dålig organisation SE tycks vara. De tycks inte ha några vettiga informationskanaler alls. Efter lite svordomar fick jag fram det här som en kommentar på produktbloggen:

Moody and David,
I’ve given some information among earlier comments around what my own findings were using different memory-check apps recommended by you commenters here. I’m still chasing internally to find the right number, I personally think that the reason for conflicting information or lack of information is that it isn’t as simple as just giving a number when it comes to android. From the information I found and from comments here it seems that it is 384MB available as system RAM and then some (up to a total of 512 I guess) reserved for GPU and real-time critical system resources. I will get back here as soon as I have final confirmation of course. The same goes for details and timing around future updates. sorry.

Så 384+128 verkar inte vara så förbannat felgissat och om det är så är det sjukt najs. Lite småförbannad kring uppdateringar, att de inte ens vill ange ur länge de tänker släppa uppdateringar eller några tidsuppfattningar alls. Men ett svar på min kommentar ser jag som ett steg framåt.

Postad 15 March 2010 - 22:54

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Om jag förstår norskan rätt så får leverantörerna den kring 23e och det eller?

Börjar bli lite smått förbannad över hur dålig organisation SE tycks vara. De tycks inte ha några vettiga informationskanaler alls. Efter lite svordomar fick jag fram det här som en kommentar på produktbloggen:

Så 384+128 verkar inte vara så förbannat felgissat och om det är så är det sjukt najs. Lite småförbannad kring uppdateringar, att de inte ens vill ange ur länge de tänker släppa uppdateringar eller några tidsuppfattningar alls. Men ett svar på min kommentar ser jag som ett steg framåt.

Jo det låter verkligen toppen det! Vi får hoppas 512 stämmer nu då :)

Men SE failar ju åter igen när man svarar att man inte riktigt vet.
Jag menar vad tusan har han sitt jobb för om han inte vet nåt och kan berätta för oss kunder?
Det är ju som hela hans jobbeskrivning att veta?..

Postad 15 March 2010 - 23:38

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag ville bara bumpa detta av Aure!

Mycket bra att det kom upp. Det har varit ett väldans klagande på Timescape. Mest tror jag det kommer sig av att många tror att Timescape är X10ans kontaktlista. Det är helt fel. Timescape är en kronologisk ordning på events (facebook, sms, twitter, mail, telefonsamtal etc.). Alltså "Senaste samtal" fast "Senaste ALLT". Jag tycker att det är en ganska fiffig ide och jag tror som Aure att många kommer förstå och uppskatta den.
Man vill ju att den skall vara snabb dock och det är nog inte otroligt om den börjar bli seg när listan blir lång. Men det skulle förvåna mig om man inte kunde radera eller till och med ha ett max antal events inställt så det aldrig blir några problem.

Tack för att ni lyssnade
Sony Ericsson Marketing Office :o

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.