* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 10 augusti 2010 - 19:12
Postad 10 augusti 2010 - 19:28
Går ju att köpa presentkort till itunes hos närmaste 7eleven eller pressbyrån. Då behöver man inget kontokort.
kortnummer anges väl mestadels för verifiering att det verkligen är du som sätter upp kontot och inte någon som snott ditt namn. Det betyder dock inte att man måste köpa något på itunes och om man inte köper något så drar de logiskt nog inga pengar. iTunes tar inga avgifter för medlemskap eller liknande.
Och sen att man kan köpa presentkort har inget med det o göra.
Redigerat av MrYamakasi, 10 augusti 2010 - 19:29.
Postad 10 augusti 2010 - 19:53
Och en riktig nybörjarfråga... har haft en sony ericsson xperia x10 innan och vill få över mina kort på simkortet till iphonen. Hur gör jag? Har googlat men inte hittat.
Postad 10 augusti 2010 - 20:07
Haha, tack för svar.
Och en riktig nybörjarfråga... har haft en sony ericsson xperia x10 innan och vill få över mina kort på simkortet till iphonen. Hur gör jag? Har googlat men inte hittat.
Lägg ner bilderna på PCn. Anslut iPhonen till iTunes, välj din telefon i vänstra fältet, därefter väljer du fliken bilder, aktiverar synkning av bilder och väljer vilka du vill synka över.
Postad 10 augusti 2010 - 20:09
Sorry för den zinned78, 16 Gig ha ha.
Redigerat av Deshsko, 11 augusti 2010 - 13:42.
Postad 10 augusti 2010 - 20:56
Räcker 16 Gig?
Ytterst subjektivt, det där

För mig räcker det inte alls. Jag har i skrivande stund 10 GB ledigt, dvs har nyttjat 22 GB på min 32 GB iPhone 4. Av dessa 22 GB tar apparna upp ca 7-8 GB och då har jag inte ens hälften av mina installerade, dock tar bara Navigon-appen upp ca 1,5-2 GB.
Så har du mycket musik, bilder, vill ha många stora appar på telefonen samtidigt och du kanske också kommer filma en del med telefonen så ska du nog satsa på en 32 GB. Inte mycket prisskillnad heller samt att andrahandsvärdet är högre när du väl ska sälja den senare.
Postad 10 augusti 2010 - 21:23
Jag har en Marantx SR6004 som har en Bluuetoth device för att te emot bluetooth signaler. Det har tidigare funkat för en kompis vars HTC Desire kopplades in.
Men iPhone 4 står bara och tuggar och hittar inget alls, tyvärr ingen möjlighet att prova den mot något annat.
Postad 10 augusti 2010 - 21:46
Jag ägde en iphone 2G tidigare, men med den var det helt omöjligt att ringa till telefonbanken eller nåt annat ställe som krävde att man knappade in siffror och avslutade med fyrkant...
Går det med iPhone4...?
Postad 10 augusti 2010 - 21:49
Har inte testat med min iPhone 4 men med iPhone 3G fungerade det problemfritt för mig i alla fall.Kör en chansning och slänger ut en fråga om fler har haft problem med bluetooth?!
Jag har en Marantx SR6004 som har en Bluuetoth device för att te emot bluetooth signaler. Det har tidigare funkat för en kompis vars HTC Desire kopplades in.
Men iPhone 4 står bara och tuggar och hittar inget alls, tyvärr ingen möjlighet att prova den mot något annat.
För du menar väl att du har en bluetooth-mottagare inkopplad i din förstärkare som du vill strömma musik till?
Kommer inte ihåg hur det såg ut vid samtal i iOS 1 men nu går det ju att få fram knappsatsen med siffror, stjärna och fyrkant under samtal så ja det borde gå.Jag undrar en sak ang. typ telefonbanken.
Jag ägde en iphone 2G tidigare, men med den var det helt omöjligt att ringa till telefonbanken eller nåt annat ställe som krävde att man knappade in siffror och avslutade med fyrkant...
Går det med iPhone4...?
Redigerat av Unregistered37512, 10 augusti 2010 - 21:52.
Postad 10 augusti 2010 - 21:52
[/quote]
Fanns på iPhone 2G också. Men inte funkade det för ändå...
Precis som att det inte kopplade att man verkligen skrev in en siffra...
Postad 10 augusti 2010 - 21:52
Har inte testat med min iPhone 4 men med iPhone 3G fungerade det problemfritt för mig i alla fall.
För du menar väl att du har en bluetooth-mottagare inkopplad i din förstärkare som du vill strömma musik till?
Japp, det menar jag, försökt hitta info på nätet från Marantz sida...utan resultat. Får nog ta en sväng till återförsäljaren....
Postad 10 augusti 2010 - 22:00
Jo då visst är det skinnad!
Mobilerna ligger bredvidvarandra och Iphone är snabbare på surrfandet!!!!!
//..
kolla specen först innan du uttalar dig, galaxyn har n
kolla testerna sen, iphonen laddar sidor långsamare

edit: blev en galaxy för min del iaf och är så tvärnöjd man bara kan bli.
Dumpar den här tråkiga tråden eftersom tydligen är det många fanboys som inte klarar av att höra något negativt om iphone. peace in middle east
Redigerat av Valle_81, 10 augusti 2010 - 22:09.
Postad 10 augusti 2010 - 22:01
Testade nyss med min och samma problem, den söker efter enheter men hittar ingentingJapp, det menar jag, försökt hitta info på nätet från Marantz sida...utan resultat. Får nog ta en sväng till återförsäljaren....
Postad 10 augusti 2010 - 22:06
Använder min iPhone 4 mot både en Bose-förstärkare och mot hörlurar via BT. Fungerar hur bra som helst!Japp, det menar jag, försökt hitta info på nätet från Marantz sida...utan resultat. Får nog ta en sväng till återförsäljaren....
Postad 11 augusti 2010 - 05:36
Ska verkligen bli spännande se hur många veckor/månader innan den levereras.
Fick ärendenummer på studs, allt ser OK ut.
Datum och ärendenummer
Datum: 2010-08-11
Ärendenummer: 32674XX
Du har beställt
iPhone 4 32 GB
Antal ärenden mellan 30/7 och 11/8, lite drygt 46 000 stycken.
Postad 11 augusti 2010 - 09:11
Postad 11 augusti 2010 - 09:15
Va? Varför tre stycken? Ska du använda alla tre?Har nu för säkerhets skull beställt en tredje iPhone4 på telia.se
Ska verkligen bli spännande se hur många veckor/månader innan den levereras.
Fick ärendenummer på studs, allt ser OK ut.
Datum och ärendenummer
Datum: 2010-08-11
Ärendenummer: 32674XX
Du har beställt
iPhone 4 32 GB
Antal ärenden mellan 30/7 och 11/8, lite drygt 46 000 stycken.
Postad 11 augusti 2010 - 09:39
Va? Varför tre stycken? Ska du använda alla tre?
Vi är flera i familjen, flickvännen och pojken vill ha.
Postad 11 augusti 2010 - 09:52
Testade nyss med min och samma problem, den söker efter enheter men hittar ingenting
Använder min iPhone 4 mot både en Bose-förstärkare och mot hörlurar via BT. Fungerar hur bra som helst!
Hmm. Undra om det kan vara något lurt med Marantzen ihop med Iphone 4, för jag har även problem med att få upp bild på tvn när jag kör med vanlig sladd mellan receiver och iphone också, något som gick fint-fint med min ipod nano. Eller rättare sagt, har problem att styra iphonen mha receivern.
Skall hem till kompis ikväll som också har en marantz, skall passa på att prova hemma hos honom.
Postad 11 augusti 2010 - 10:24
kolla specen först innan du uttalar dig, galaxyn har n
kolla testerna sen, iphonen laddar sidor långsamare
edit: blev en galaxy för min del iaf och är så tvärnöjd man bara kan bli.
Dumpar den här tråkiga tråden eftersom tydligen är det många fanboys som inte klarar av att höra något negativt om iphone. peace in middle east
Visst har den N standard men den stödjer inte det ....uppdatera dig DU!!!!
http://www.swedroid....ad.php?p=201555
Lycka till med din mobbe:
http://www.samsungga...-actually-have/
Ni som haft era telefoner ett tag, upplever ni att det behövs displayskydd till den? Och i så fall vilket rekommenderar ni?
Hej det behövs absolut inte nått skydd till displayen på IP4.
Man kan inte repa 100% repfrit glas.
Tack o hej
//...
Redigerat av Unregistereddacb5a1e, 11 augusti 2010 - 10:21.
Postad 11 augusti 2010 - 10:46
du kan ju testa denna för 20kr http://www.stealthgu...protection.htmlNi som haft era telefoner ett tag, upplever ni att det behövs displayskydd till den? Och i så fall vilket rekommenderar ni?
Postad 11 augusti 2010 - 11:04
Men allvarligt, skärp dig. Det är inte 100 % repfritt. Apple själva skriver till och med "ultradurable and more scratch resistant than ever". De skriver inte "ultradurable and impossible to scratch". Rätt ska vara rätt. Googla och du hittar bilder och kunder som har repat sina iPhone 4. I princip ingenting är "orepbart".Hej det behövs absolut inte nått skydd till displayen på IP4.
Tack o hej
//...
Tack o hej, eller något.
Postad 11 augusti 2010 - 11:08
Postad 11 augusti 2010 - 11:15
Alla över 10 års ålder borde förstå att det inte finns något som heter orepbart. 3GS:en behövde iaf skärmskydd om man inte vill få repor och har svårt att tro att 4:an skulle vara annorlunda.Men allvarligt, skärp dig. Det är inte 100 % repfritt. Apple själva skriver till och med "ultradurable and more scratch resistant than ever". De skriver inte "ultradurable and impossible to scratch". Rätt ska vara rätt. Googla och du hittar bilder och kunder som har repat sina iPhone 4. I princip ingenting är "orepbart".
Tack o hej, eller något.
Postad 11 augusti 2010 - 11:36
Men allvarligt, skärp dig. Det är inte 100 % repfritt. Apple själva skriver till och med "ultradurable and more scratch resistant than ever". De skriver inte "ultradurable and impossible to scratch". Rätt ska vara rätt. Googla och du hittar bilder och kunder som har repat sina iPhone 4. I princip ingenting är "orepbart".
Tack o hej, eller något.
Skärp dig själv....apple måste skriva så för annars blir dom stämda av nån idiot jänk som drar vinkel slipen i glaset och tycker annat.
//...
Postad 11 augusti 2010 - 11:48
Du tror väl inte på fullt allvar att glaset är orepbart?Skärp dig själv....apple måste skriva så för annars blir dom stämda av nån idiot jänk som drar vinkel slipen i glaset och tycker annat.
//...

Postad 11 augusti 2010 - 11:48
Postad 11 augusti 2010 - 11:59
Med detta sagt så kommer i allafall inte jag köpa någon skyddsplast till min nya iPhone 4.
MVH
Postad 11 augusti 2010 - 12:02
Du tror väl inte på fullt allvar att glaset är orepbart?
Tro mig, du behöver inte en vinkelslip för att repa iPhone glas..
Jag tror inte att glaset är orepbart, utan tycker att man behöver inte plasta det.
Är man inte aktsam och försiktig hjälper nog inga skydd på glaset.
//....
Coolaf! Ta och tagga ner lite nu och uppför dig på ett vettigt sätt om du ska skriva i tråden.
...............???
Postad 11 augusti 2010 - 12:55
Alltså jag har inte MarantzHmm. Undra om det kan vara något lurt med Marantzen ihop med Iphone 4, för jag har även problem med att få upp bild på tvn när jag kör med vanlig sladd mellan receiver och iphone också, något som gick fint-fint med min ipod nano. Eller rättare sagt, har problem att styra iphonen mha receivern.
Skall hem till kompis ikväll som också har en marantz, skall passa på att prova hemma hos honom.
Postad 11 augusti 2010 - 13:51
Alltså jag har inte Marantz
Aha, ok, kan kanske vara Bluetooth funktionen i telefonen då ändå som är kass. Skall fortsätta luska....
Postad 11 augusti 2010 - 14:13
Hej det behövs absolut inte nått skydd till displayen på IP4.
Tack o hej
//...
OM du har sett min bild på sidan 101 så ser du att glaset inte alls är repfritt. Telefonen landade på asfalten on gled lite. Då uppstod ganska grova repor.
Postad 11 augusti 2010 - 14:38
För att det ska kunna uppstå repor på ett material så krävs det att två material dras mot varandra och att de har olika hårdheter. Det är alltid det mjukare materialet som får repan. Tex så kan metall i flesta fall inte repa glas då glas är hårdare. Dock så är sten(grus) hårade än glas vilket gör att grus repar glas. Att säga att ett material är orepbart är bara tram, dock om den nya dispalyen är hårdare än grus så är det väldigt svårt att få report på skärmen då det oftast är sten och grus som repar skärmar. Skillnad på mobiler med plastskärm, då det finns så pass mycket fler material som är hårdare än plast, då blir det fler repor.
På samma sätt kan man även kolla om två olika stenar har olika hårdhet, får den ena stenen en repa när de dras mot varandra så är den mjukare.
Angående skärmkydd så beroer det helt på hur rädd man är om sin iP4, själv kör jag med både skydd på fram och baksidan. Tror att repor komemr att uppstå inom sin tid hur bra skärmen än är.
Ps. Det finns en anledning till att man använder talesättet "Stenhårt"
Redigerat av Unregistered24235, 11 augusti 2010 - 14:39.
Postad 11 augusti 2010 - 14:58
OM du har sett min bild på sidan 101 så ser du att glaset inte alls är repfritt. Telefonen landade på asfalten on gled lite. Då uppstod ganska grova repor.
Mot detta hjälper inga dispay skydd utan skal som bygger en gummi kant så att displayen inte vidrör underlaget.
Har en sådan på min.
//...
Postad 11 augusti 2010 - 15:13
Men vet inte om jag ska använda den eller ej.
Den ser skaplig ut i allafall så den är ju inte ful som stryk.
Kör man utan bumper så tycker jag det känns lite som att telefonen kan glida ur handen ibland om man inte är försiktig. Har man bumpern på så känns det som att det är lättare att hålla i telefonen.
Nått som jag tycker är bra är att kanten på bumpern går över glaskanten så man kan lägga den på ett plant underlag utan att den ligger på glaset.
Passformen va bra. Kanske lite trälig vid on/offknappen men det kanske blir bättre om den får sitta ett tag.
Antennproblemet försvann när man satte på bumpern. ( har inte märkt av det än iallafall )
Dom ända negativa sakerna jag kan se med den är :
Telefonen är mycket snyggare utan men det är ju självklart.
Den passar inte längre i min mobilficka/fodral som jag hade innan till min förra telefon. (är väl bara att köpa nått annat)
Ska köra ett tag innan man bestämmer sig men jag tror att den kommer få sitta kvar för jag är ganska nöjd med den.
Postad 11 augusti 2010 - 15:27
Postad 11 augusti 2010 - 15:36
Hämtade min iPhone 4 32GB nyss, funkar fint fint och hämtade mina köpta musik/apps på några minuter. Vad heter appen som man beställer bumper?
iPhone 4 Case Program.
Postad 11 augusti 2010 - 15:50
Bra, häll mer olja på elden..Kan bara skriva under på den här undersökningen.
Postad 11 augusti 2010 - 15:56
Har läst att det kan bero på swedbanks veryfied by visa grej, men där är jag registrerad och det fungerar ändå inte.
Någon som har en lösning?
Tacksam för hjälp. Lite tråkigt med en iPhone om man inte kan ladda ner apps.
Postad 11 augusti 2010 - 15:59
När jag försöker köpa apps eller musik via itunes, vare sig på mobilen eller i iTunes (PC) så får jag meddelandet "Ditt kreditkort avvisades. Ange giltig kreditkortsinformation". Trots att det för 2 dagar sedan fungerade utan problem att köpa grejer på appstore.
Har läst att det kan bero på swedbanks veryfied by visa grej, men där är jag registrerad och det fungerar ändå inte.
Ok nu gick det, det visade sig att man måste ha minst 107kr på kortet för att det ska godkännas eller något liknande konstigt.
Postad 11 augusti 2010 - 16:02
När jag försöker köpa apps eller musik via itunes, vare sig på mobilen eller i iTunes (PC) så får jag meddelandet "Ditt kreditkort avvisades. Ange giltig kreditkortsinformation". Trots att det för 2 dagar sedan fungerade utan problem att köpa grejer på appstore.
Jag har inte själv problemet men jag har hört ryktesvägen att det är många som har detta problem just nu och att det är orsakat centralt, dvs det ligger hos Apple. Jag kan dock inte bekräfta det men flera av de jag har läst som upplever det har haft sina konton väldigt länge och har inte tidigare haft problemen.
Jag hade avvaktat lite.
Ok nu gick det, det visade sig att man måste ha minst 107kr på kortet för att det ska godkännas eller något liknande konstigt.
Stämmer inte, du kan ha precis så lite som det krävs för att köpa appen.
Redigerat av zinned78, 11 augusti 2010 - 16:03.
Postad 11 augusti 2010 - 17:06
Postad 11 augusti 2010 - 17:17
Märkte nu att det finns en annan variant som man kan koppla sin blåtand headset till, den kostar 225kr.
Känns ju lagom roligt att man inte såg den då.
http://store.apple.c...mco=MTg2NTUxMTI
Postad 11 augusti 2010 - 17:24
Jag har inte själv problemet men jag har hört ryktesvägen att det är många som har detta problem just nu och att det är orsakat centralt, dvs det ligger hos Apple. Jag kan dock inte bekräfta det men flera av de jag har läst som upplever det har haft sina konton väldigt länge och har inte tidigare haft problemen.
Jag hade avvaktat lite.
Stämmer inte, du kan ha precis så lite som det krävs för att köpa appen.
Jo men när jag förde över lite pengar från ett annat konto jag har så gick det ju.
Postad 11 augusti 2010 - 18:17
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar