* Officiell tråd - HTC Desire *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
2 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 24 augusti 2011 - 12:45
Det händer både när jag ringer någon och när någon ringer mig.
Förut var det ju att man nuddade med kinden men det här är inte något sådant.
Det händer varje samtal och utan att jag ens rört den knappen.
Något som vet hur man kan lösa detta?
Telefonen är uppdaterad och det gör ingen skillnad.
Postad 26 augusti 2011 - 22:47
Ja men det beror ju på att de tagit bort en massa. Hur mycket finns det kvar om man lägger tillbaka allt som tagits bort?De flesta som uppgraderad rapporterar ökning av ledigt minne.
För övrigt undrar jag HUR och VAR man hittar denna 2.3 uppgradering?
EDIT:
Hittade en bra guide på http://reviews.cnet....bread-50004625/ som jag följde. Återkommer med omdömme. Själva uppdateringen gick snabbt, typ 5 minuter.
Skaffade MyBackup Pro först.
Redigerat av RoPe, 26 augusti 2011 - 23:42.
Postad 29 augusti 2011 - 14:39
Möjligen känns det som om wlan är lite tröttare nu, men det kan vara inbillning.
Det känns inte som "en ny telefon" eller nått. Ska köra lie till för att få en känsla för batteritiden som en del rapporterat ska öka.
Postad 02 september 2011 - 14:12
Trevlig med svenska tecken på tangentbordet men i övrigt så är det ingen större skillnad. Sämre wlan.
Batteritiden upplever jag som lika som tidigare.
Postad 14 oktober 2011 - 22:47
Redigerat av PiZZaMaN, 14 oktober 2011 - 22:48.
Postad 15 oktober 2011 - 11:50
mitt dör vid 15%, sen när jag direkt startar igen så står det på 1%. irriterande som fan, måste försöka kalibrera med.
Postad 15 oktober 2011 - 14:00
Okej, Gingerbread på Desire är överhypat så det räcker.
Trevlig med svenska tecken på tangentbordet men i övrigt så är det ingen större skillnad. Sämre wlan.
Batteritiden upplever jag som lika som tidigare.
Vadå överhypat ? va du va bitter då.. själv är jag mer än nöjd då jag innan med froyo hade löjliga 10mb ledigt, sen efter uppdateringen med samma saker installerade har jag runt 25mb, vilket iof inte kanske är mycket men man slipper det förbannade lite minne notification alla fall. Sen tycker jag telefonen är rappare och startar snabbare också så för min del är det kanon att gamla desire fick den efter mycket väntan.
Postad 21 oktober 2011 - 21:18
Postad 24 oktober 2011 - 22:11
Gjorde det idag, med RevolutionaryUndrar om det finns någon som har rootat sin Desire med 2.3.3 Gingerbread? Är det möjligt att görra det?
http://revolutionary.io/
Postad 15 november 2011 - 17:54
Telia påstår att det inte finns en sådan i deras simkort?
dom skyller på telefonen, och nej jag vill inte använda gmail eller telefonminne.
Postad 30 augusti 2012 - 17:02
Kommer det ingen ny version av Android till Desire, tror ni?
Postad 30 augusti 2012 - 17:09
Postad 30 augusti 2012 - 17:22
Någon utav One modellerna är väl jämförbar, men givetvis bättre prestanda, men i storlek och pris
Vems inlägg svarade du på?
Postad 30 augusti 2012 - 17:44
Vems inlägg svarade du på?
Ditt men jag missade visst ett ord när jag läste det

Postad 30 augusti 2012 - 18:32
Ditt men jag missade visst ett ord när jag läste det
Tänkte du menade efterföljande telefon, men du menade uppdatering. Men uppdateringar är nog enbart XDA som kan hjälpa dig med, tror att tom cyanogenmod lagt ner officiell utveckling pga för lite lagringsminne
Hehe, lätt hänt. Ok.. vad/vem är XDA och den andra?
Postad 30 augusti 2012 - 19:54
Hehe, lätt hänt. Ok.. vad/vem är XDA och den andra?
Cyanogenmod är den största och tror jag mest använda custom rom , finns till en massa enheter, och i olika versioner 7.x gingerbread, 9.x ICS, 10 Jellybean. Men till telefoner som hade mindre än 512mb applagring så slutade cyanogen att ge ut nya rom över 7.x. Dock finns det inofficiella rom till många telefoner, tex har jag inofficiell cm9 i min Htc Legend. Det cyanogen gör är att han skapar avskalade romar utan sense, tw och andra gränssnitt fram till 7.x har de haf adw launcher som standard, i 9 och 10 så har de tribuchet istället
Sen på XDA-developers så finns det en hiskelig massa olika romar som folk gör och massor med info om hur man använder dem rootar, låser upp boatloader mm.
Finns även massor med info på swedroid om man vill läsa på svenska
Edit/ Glömde lite länkar
Xda http://forum.xda-developers.com/
Cyanogenmod http://cyanogenmod.com
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 30 augusti 2012 - 20:19.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar