Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Grilltråden

4196 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 maj 2016 - 17:37

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

har också gjort det med kycklingspett. riktigt gott är det. 

tycker förövrigt att kyckling nog är det absolut godaste man kan grilla.  någon som har ett gott recept så tipsa gärna :)

Postad 16 maj 2016 - 17:38

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

tjo det kan vi väl. tycker dock det är intressant att diskutera var maten vi stoppar i oss kommer ifrån samt ingredienser och mat överlag, men det har kanske inte i en grilltråd att göra. :)

Jo, men som du ser beroende på hur man vinklar den debatten så leder det direkt till en massa starka åsikter, tjafs och meningsskiljaktigheter.

Däremot kan man ju få diskutera just köttkvaliteter och tips om sånt osv, men så fort miljöaspekter och djurens rättigheter etc blandas in är det som upplagt för en massa trist tjafs som vi redan fått oss bevisat.

Postad 16 maj 2016 - 17:43

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jo, men som du ser beroende på hur man vinklar den debatten så leder det direkt till en massa starka åsikter, tjafs och meningsskiljaktigheter.

Däremot kan man ju få diskutera just köttkvaliteter och tips om sånt osv, men så fort miljöaspekter och djurens rättigheter etc blandas in är det som upplagt för en massa trist tjafs som vi redan fått oss bevisat.

ja så är det nog. bättre att hålla sig till själva grillningen här  :)

Postad 16 maj 2016 - 19:43

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Här kommer en bild på mitt lilla vårprojekt 👌🏻 grillbänk för plats för en weber 57cm och en weber go Anywhere 🔥🔥
Formgjuten i betong 😁 Har alltid saknad en bänk för avlastning, sen drog jag till med två grillytor för jag har alltid saknat en plats för varmhållning medans jag grillar kvantitet 😁😋 sen finns plats för ett parasoll av modell större så man kan grilla oavsett väder

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpeg   164,97K   1 Antal nerladdningar

Postad 16 maj 2016 - 22:00

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Efter att jag köpt grill på ICA Maxi så fick jag nu 25% på tillbehör. Hade tyvärr redan köpt tänger, extra galler och temometer. Men jag köpte iallafall överdraget, ICA Cook GrillpannaKycklinghållare Weber Original

Något mer man bör fundera på?

Postad 16 maj 2016 - 22:08

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Ironisk? Irland jag ju nästan sämre djurhållning än Danmark.

Samtidigt finns några av världens bästa nötköttsproducenter i just Irland :-)

Postad 17 maj 2016 - 01:57

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

Älskar att grilla kyckling men tycker det är svårt att få kycklingen att ta smak från marinaden.

Nån som har nått bra tips?

Enda som jag tycker blir riktigt bra som jag provat är att dela kycklingfilén och lägga kryddsmör i mellan och sen linda bacon runt.

Postad 17 maj 2016 - 08:20

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Älskar att grilla kyckling men tycker det är svårt att få kycklingen att ta smak från marinaden.

Enda som jag tycker blir riktigt bra som jag provat är att dela kycklingfilén och lägga kryddsmör i mellan och sen linda bacon runt.

Hur länge marinerar du? Testat marinera i en sån här? http://www.bluebox.se/Snabbmarinerare

Postad 17 maj 2016 - 08:57

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Brukar marinera kycklingfilé med saften från ett par pressade citroner, en del finstrimlat skal (bara det yttersta, gula) från citronen, olivolja och lite färska örtkryddor (rosmarin o timjan ex). Marinerar över natten och brukar absolut ge smak. Kryddar med salt vid tillagning och peppar när de lämnar grillen.

Postad 17 maj 2016 - 09:12

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

har också gjort det med kycklingspett. riktigt gott är det. 

tycker förövrigt att kyckling nog är det absolut godaste man kan grilla.  någon som har ett gott recept så tipsa gärna :)

1 hel kyckling

Penselsås:

3 msk Mango chutney

1 msk Smör/rapsolja

2 msk Worcestershiresås

2 msk Senap (skånsk)

1 tsk Paprikapulver (gärna rökt)

3 msk pressad apelsin

1 tsk salt

Sås:
 390-500g krossade eller passerade tomater

1 riven/pressad/hackad vitlök

Valfri mängd färk hackad chili/sambal/sriracha för styrka

Valfria örtkryddor timjan/basilika/oregano/persilja...vad du tycker om

Blanda ihop allt till penselsåsen till en röra. Pensla kycklingen före grillningen och sedan varje halvtimma under själva grillningen. Se till att ha medelvarmt i grillen, ca 175 grader och grilla i 1h45min-2h. Ha en droppform under kycklingen med någon halvdeciliter vatten som samlar ihop en massa gottigt som droppar ner från kycklingen.

När kycklingen är klar sätter du på en kastrull med en burk krossade eller passerade tomater. Blanda i vitlök, örter, ev. överbliven penselsås samt det som är i droppformen. Låt koka ihop i ca 10 minuter. Servera med valfri kolhydrat. Ris/bulgur brukar fungera bäst tycker vi.

Postad 17 maj 2016 - 13:27

ferna
  • ferna
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Har nyligen köpt hus, dock inte flyttat in ännu.
Men det gör ju att jag måste gå utöka grillinnehavet.
Sitter och kollar på Weber performer premium eller deluxe.
Ngn så har erfarenhet av GBS gallret som ingår i deluxe? Är det värt det extra pengarna?

Eller är det bättre att spara de pengarna och istället köpa ett rejält grillgaller i gjutjärn?

Postad 17 maj 2016 - 13:28

xune
  • xune
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Ska köpa en portabel gasolgrill till husbilen. Det lutar åt en Weber Go Anywhere. Jag vill kunna köra den på samma gasflaska som i husbilen. Finns det lösa delar så jag kan bygga ihop en adapter eller är jag hänvisad till Webers egen. Jag har en vanlig tryckregulator liggande. Går den att använda?

Postad 17 maj 2016 - 13:36

jln
  • jln
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0

Har nyligen köpt hus, dock inte flyttat in ännu.
Men det gör ju att jag måste gå utöka grillinnehavet.
Sitter och kollar på Weber performer premium eller deluxe.
Ngn så har erfarenhet av GBS gallret som ingår i deluxe? Är det värt det extra pengarna?

Eller är det bättre att spara de pengarna och istället köpa ett rejält grillgaller i gjutjärn?

Även rengöringsventilen är i rostfritt. Vissa delar är svartmålade. Det skiljer 200:- i inköp mellan standard och rostfritt galler.

Rostfritt galler bör hålla lika länge som grillen.

Postad 17 maj 2016 - 13:38

Unregistered8c5802be
  • Unregistered8c5802be
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Kör alltid helgrillad kyckling, skinnet över den kan man försiktigt lossa på och peta in aromsmör/kryddor eller vad man nu vill ha, ger definitivt smak samt man får det goda krispiga skinnet med.. :P

Postad 21 maj 2016 - 19:07

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Undrar vad orsaken var...

http://www.expressen...en-fick-slacka/

Postad 21 maj 2016 - 19:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Undrar vad orsaken var...

Säkert en billigare gasolgrill med dålig konstruktion och med flaskan under baljan är min gissning.

Postad 21 maj 2016 - 19:26

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Säkert en billigare gasolgrill med dålig konstruktion och med flaskan under baljan är min gissning.

Han tände grillen och den började brinna direkt, säger han. Har han då öppnat gasflaskan och väntat en bra stund då innan han tände? Eller var grillen infettad och det var fettet som antändes? Blir intressant om orsaken till branden kommer ut.

Postad 21 maj 2016 - 19:30

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Han tände grillen och den började brinna direkt, säger han. Har han då öppnat gasflaskan och väntat en bra stund då innan han tände? Eller var grillen infettad och det var fettet som antändes? Blir intressant om orsaken till branden kommer ut.

Är väl rent omöjligt att svara på om vi inte vet alla detaljer?

Postad 21 maj 2016 - 19:33

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Är väl rent omöjligt att svara på om vi inte vet alla detaljer?

Det var inte menat att du skulle kunna svara på det utan var bara spekulationer framförda som frågor.

Postad 22 maj 2016 - 14:14

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Provade med youghurtmarinerad fläskfilé igår. Jag lät filén ligga i naturell youghurt blandad med koncentrerad äpplejuice i två nätter. Sen så kryddade jag upp den med diverse kryddor. Resultatet blev en besvikelse. Den blev lika halvtråkig, halvtorr som vanligt. Får inte till det riktigt, kanske är den för mager för att grilla. Jag har två stora fileér kvar i frysen och lyckas jag inte med dem så är det nog good bye till den delen av grisen på ett tag. Tänkte prova nästa gång att späcka den med bacon.

Redigerat av Buddypresley, 22 maj 2016 - 14:15.

Postad 22 maj 2016 - 14:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Min erfarenhet av denna bit av kött är att den bör tillagas i stora bitar eller hel för att bli saftig, tycker själv aldrig den blir torr faktiskt.

Provat att köra med termometer?

Postad 22 maj 2016 - 15:51

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Har endast fått torr fläskfilé en gång, då hade jag den för lång tid på grillen. Brukar oftast inte marinera den.

Postad 22 maj 2016 - 16:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

När jag grillade fläskfilé förr så tyckte jag den blev bättre men det kan bero på att jag då använt danskt fläsk som är fetare. Nu idag köper jag bara svenskt och det är magrare. Fläskfilén innehåller bara ca 2% fett så det nog det som gör att jag inte blir nöjd med resultatet.

Redigerat av Buddypresley, 22 maj 2016 - 16:39.

Postad 22 maj 2016 - 17:18

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

När jag grillade fläskfilé förr så tyckte jag den blev bättre men det kan bero på att jag då använt danskt fläsk som är fetare. Nu idag köper jag bara svenskt och det är magrare. Fläskfilén innehåller bara ca 2% fett så det nog det som gör att jag inte blir nöjd med resultatet.

Nja, jag har även grillat just svensk sådan utan att få den torr, it´s all in the temp....

Postad 22 maj 2016 - 17:42

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Ett tips är väl att helgrilla Fläskfilén i folie, samtidigt som man tillsätter smör som den får bada i ett tag. Brukar bli lyckat 👍🏻 kör dock fläskfilén på indirekt grillning första 20 min, för att få upp tempen på den 👍🏻

Postad 22 maj 2016 - 20:24

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2 008 inlägg
  • 0

Blev en beer can kylling ikväll :)

Mycket gott!

Bifogad fil(er)

Postad 22 maj 2016 - 20:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Jag har gillat en del fläskfilé och självklart väljer jag alltid svenskt kött :D

Iallafall har de blivit väldigt saftiga varje gång faktiskt. Så här har jag gjort : 

1. Dra igång grillen till ca 130 grader

2. Lägg folje direkt på grillen och sen ett mindre galler på det

3. Grilla filén indirekt med stängt lock tills den når ca 57-58 grader(filén´s inner temp, inte grillens ;) )

4. Lyft ur filén och värm upp grillen till max( runt 300 grader i mitt fall)

5. Lägg på gillen igen för att få en fin utsida, låt den gärna ligga på lite längre så att den får rejält med färg men dock inte för länge, den får inte gå över 65 grader i temp. Detta är inte bara för utseende utan jag uppfattar att man får en bättre grillsmak.

6. Låt den vila lite i folie innan servering

Det har hänt att den varit lite lite rosa och detta är något jag normalt vägrar äta men det har varit så extremt lite(på mindre bit). Dessutom är det ganska vanligt att finare restauranger serverar aningen rosa fläskfilé och det ska inte vara några problem så länge som att det köttet är rätt hanterat.

mYK8k7n.jpg

Redigerat av Unregistered30026, 22 maj 2016 - 20:26.

Postad 22 maj 2016 - 20:31

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Jag har gillat en del fläskfilé och självklart väljer jag alltid svenskt kött :D

Iallafall har de blivit väldigt saftiga varje gång faktiskt. Så här har jag gjort : 

1. Dra igång grillen till ca 130 grader
2. Lägg folje direkt på grillen och sen ett mindre galler på det
3. Grilla filén indirekt med stängt lock tills den når ca 57-58 grader(filén´s inner temp, inte grillens ;) )
4. Lyft ur filén och värm upp grillen till max( runt 300 grader i mitt fall)
5. Lägg på gillen igen för att få en fin utsida, låt den gärna ligga på lite längre så att den får rejält med färg men dock inte för länge, den får inte gå över 65 grader i temp. Detta är inte bara för utseende utan jag uppfattar att man får en bättre grillsmak.
6. Låt den vila lite i folie innan servering

Det har hänt att den varit lite lite rosa och detta är något jag normalt vägrar äta men det har varit så extremt lite(på mindre bit). Dessutom är det ganska vanligt att finare restauranger serverar aningen rosa fläskfilé och det ska inte vara några problem så länge som att det köttet är rätt hanterat.

mYK8k7n.jpg

Spontant låter det lite bakvänt din metod.

Det enklaste vore väl att först ge köttbiten tillräcklig färg för att sen låta den gå klar till rätt temp än tvärtom?

Postad 22 maj 2016 - 21:04

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

• 1 174 inlägg
  • 0

Det enklaste vore väl att först ge köttbiten tillräcklig färg för att sen låta den gå klar till rätt temp än tvärtom?

Det är därför metoden heter "Reverse sear" ;)

Postad 22 maj 2016 - 22:35

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Håller med! Det var också min första tanke. Normalt steker man fläskfilén först och sen sätter in den i ugnen, på grillen borde det gå till på liknande vis kan man tycka.

Jag hörde mig dock förr på annat forum då jag inte blev helt nöjd med resultatet och då var det utan tvekan så som jag beskrivet i steg för steg. Resultatet blev riktigt bra men jag tvivlar inte på att andra hållet också går. 

Postad 23 maj 2016 - 05:14

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Det är därför metoden heter "Reverse sear" ;)

No shit sherlock? ;)

Postad 23 maj 2016 - 08:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det ser ut att vara en Landmann om man tittar på filmen

Redigerat av Buddypresley, 23 maj 2016 - 08:55.

Postad 23 maj 2016 - 11:22

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 1

Håller med! Det var också min första tanke. Normalt steker man fläskfilén först och sen sätter in den i ugnen, på grillen borde det gå till på liknande vis kan man tycka.

Jag hörde mig dock förr på annat forum då jag inte blev helt nöjd med resultatet och då var det utan tvekan så som jag beskrivet i steg för steg. Resultatet blev riktigt bra men jag tvivlar inte på att andra hållet också går.

Själv kör jag alltid reverse sear när jag grillar sådana köttbitar och jag tycker resultatet blir mycket bättre. Här finns en sida där metoden förklaras i detalj och även varför det fungerar så bra. För övrigt en fantastisk sida om man är intresserad av bbq och mannen bakom den, meathead, är vansinnigt kunnig.

http://amazingribs.c...verse_sear.html

Postad 24 maj 2016 - 22:19

Unregistered8d346899
  • Unregistered8d346899
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Grillade lite fläskkarré idag, köpte en lokal färdigkryddad bit som jag hade tänkt prova helgrilla men hade inte tid...

Så jag skivade upp den rätt tjockt, penslade på lite grillolja körde full effekt 45sek på båda sidor sedan indirekt till 70 grader. Jag tyckte då det var det godaste fläskkött jag någonsin ätit trots att jag är nybörjare, ruggigt mört :)

Hur brukar ni göra med karrén?Bifogad fil  20160524_195557.jpg   123,62K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 maj 2016 - 23:03

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1 399 inlägg
  • 0

Såg riktigt gott ut och det luktade säkert helt underbart!

Jag kan tyvärr inte äta karre längre.  :(

Postad 25 maj 2016 - 15:30

johan b-lund
  • johan b-lund
  • Mästare

• 3 131 inlägg
  • 0

Såg att City gross tar in marinerad o lättrökt spädgris för 99kr/kg om jag minns rätt o varje nasse är på ungefär 20-25kg.

Ett smaskigt tips inför den stora sommarfesten :)

Postad 25 maj 2016 - 22:18

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Nån somvet nåt om k-rautas gasolgrillsortiment "Napoleon. Kikade på dom idag och det verkar vara seriösa kvalitetsgrillar. Finns i olika modeller. Börjar snegla mot gasolgrill.

Postad 26 maj 2016 - 05:44

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 1

Nån somvet nåt om k-rautas gasolgrillsortiment "Napoleon. Kikade på dom idag och det verkar vara seriösa kvalitetsgrillar. Finns i olika modeller. Börjar snegla mot gasolgrill.

Det stämmer, Napoleon är kvalitetsgrillar. Jag har för mig att locken på deras gasolgrillar kan vara relativt lågt. Det kan vara värt att ha i åtanke om du planerar att grilla t ex beer can chicken.

Postad 26 maj 2016 - 08:19

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0

Det stämmer, Napoleon är kvalitetsgrillar. Jag har för mig att locken på deras gasolgrillar kan vara relativt lågt. Det kan vara värt att ha i åtanke om du planerar att grilla t ex beer can chicken.

Ok. Tror du en Napoleon för låt säga 6000kr är mer för pengarna än Weber för samma pris. Kan tänka mig att märket "Weber" kostar.

Postad 26 maj 2016 - 08:22

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Har ingen egen erfarenhet av Napoleon mer än att jag sett och klämt på dom.

Men skulle gissa att kvaliteten mellan dessa och Weber är likvärdig.

Sen är det väl en smaksak vad man väljer för pengarna så länge de saker man vill ha finns med.

Postad 26 maj 2016 - 09:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Napoleon är väl en Kanadensisk tillverkare, precis som King Broil. Vad jag vet så tillverkar de fortfarande sina grillar i Nordamerika vilket förhoppningsvis borgar för en bra stålkvalitet. Weber har tyvärr slängt ut alla sina kolbaljor samt de mindre gasolgrillarna till Kina vilket har resulterat i en del bekymmer med korrosion etc. (Har en kompis som fått reklamera både en 3000 och en Spirit). Landmann har väl också Kina tillverkning?

Innan jag skaffade min King Broil (som man får lov att ha gasflaskan under i skåpet, finns det fler?) funderade jag på Bluegaz. (Att de säljs på Byggmax numer betryder ju ingenting)

http://www.xn--bst-i...a.se/Gasolgrill

Redigerat av Melmac, 26 maj 2016 - 09:41.

Postad 26 maj 2016 - 09:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

(Har en kompis som fått reklamera både en 3000 och en Spirit).

Vad var problemet med 3000-modellen?

Postad 26 maj 2016 - 09:51

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8 528 inlägg
  • 0

Innan jag skaffade min King Broil (som man får lov att ha gasflaskan under i skåpet, finns det fler?) funderade jag på Bluegaz. (Att de säljs på Byggmax numer betryder ju ingenting)
http://www.xn--bst-i...a.se/Gasolgrill

Ja, min Spirit 320 har tom avsedd plats med hållare både i skåpet samt på sidan.

Bluegaz kan jag bara varna för, sämre skit kan man knappt få.

Min höll typ en säsong innan jag slängde iväg den.

Postad 26 maj 2016 - 10:01

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Han reklamerade locket för att emaljeringen släppte. De bytte hela baljan till slut eftersom de fann sprickor i emaljen på undersidan också.

Postad 26 maj 2016 - 10:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Han reklamerade locket för att emaljeringen släppte. De bytte hela baljan till slut eftersom de fann sprickor i emaljen på undersidan också.

Det är väl ingen emalj på 3000-serien? Lock och balja är väl bara målade?

Postad 26 maj 2016 - 10:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Om det är Weber Q3000-Q3200 vi pratar om så tillverkas de i USA, däremot spirit tillverkas mycket riktigt på annat ställe. Det jag läst om Napoleon är att locket är lågt, iallafall på de billigare modellerna.

Postad 26 maj 2016 - 11:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Om det är Weber Q3000-Q3200 vi pratar om så tillverkas de i USA

Är du helt säker på det? Om nåt är tillverkat i USA så brukar det framgå tydligt "Made In USA". Jag har inte sett det nånstans på min q3000.

Postad 26 maj 2016 - 11:09

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1 821 inlägg
  • 0

Är du helt säker på det? Om nåt är tillverkat i USA så brukar det framgå tydligt "Made In USA". Jag har inte sett det nånstans på min q3000.

Ja, Webers egna support säger att Q serien produceras i USA medan Spirit i Kina.

Postad 26 maj 2016 - 12:40

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0

Står om en stämning här angående att vissa delar tillverkas utanför USA och att man då inte fick skriva "Made in USA"

http://www.hbsdealer...ade-usa-fallout

Detta verkar vara kolgrillarna.

Q3000 och liknande kanske fortfarande tillverkas i USA, jag fick för mig att man har sen typ 2005 börjat att lägga ut del efter del utanför USA.

Postad 26 maj 2016 - 12:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Står om en stämning här angående att vissa delar tillverkas utanför USA och att man då inte fick skriva "Made in USA"

Läste nåt liknande om Leatherman multiverktyg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.