Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 01 June 2011 - 22:05
Postad 02 June 2011 - 12:02
Chins
Latsdrag
Maskinrodd
"rack pulls" i smith med pall under.
Inte kört pulls i smith på länge men nu hittade jag en yogapall eller vad det är och med den fick jag faktiskt schysst rom ändå.
Kommer nog fortsätta med den. Länge känt mig jättesvag i ländryggen nu för att jag struntat i racks/marklyft.
Postad 02 June 2011 - 12:40
Tycker fortfarande cablecrossen tar mer än bänken.
Dessutom blev det 30min jogga på bandet innan, Var inte ens anfådd efteråt, bara svettig
Det verkar som att jag har mycket bättre kondition nu ett år efter att jag slutade röka, trots att jag knappt har sprungit något.
Det är kul
Postad 02 June 2011 - 13:50
Postad 02 June 2011 - 21:32
Träningsvärken har blivit bättre. Masserade en del igår. Ingen golf idag heller, tur det. Hade ingen skjuts till golfbanan (2.5mil) och jag får inte med klubborna om jag tar mopeden.
Är väl bara att fästa bagen på något smidigt sätt bak på cykeln och sen bara att trampa.
Postad 02 June 2011 - 21:35
Är väl bara att fästa bagen på något smidigt sätt bak på cykeln och sen bara att trampa.
Har ju bärbag så det skulle väl i princip gå, men tror inte det är så praktiskt och säkert att ha en överfull golfbag på ryggen i 2.5 mil
Tror inte det blir något bänkade imorgon. Snarare att jag grejar med veden. Det borde påskynda återhämtningen och ge lite träning för rygg och armar
Redigerat av Ala_95, 02 June 2011 - 21:41.
Postad 04 June 2011 - 14:00
Maxade 65kg i bänk, i smithen.
50kg (exklusive maskinens vikt) i axelpress maskinen
Chin-up (tätt grepp) med 10kg påhäng
Marklyft 95kg (i slutet av passet, innan hade vi kört dubbelmarklyft på 190kg
Postad 04 June 2011 - 15:50
Kanske är när 2 st drar i samma stång samtidigtvad är dubbelmarklyft?
Redigerat av npds, 04 June 2011 - 15:50.
Postad 04 June 2011 - 15:51
Kanske är när 2 st drar i samma stång samtidigt
Japp.
Jag hade en hand typ i mitten av stången och den andra i änden. Samma med polaren fast andra sidan.
Förresten, när jag stod i duschen märkte jag att min tumme var som konstig. Jag har som lite nedsatt känsel i den och det känns konstigt när jag tar i den. Den ser dock normal ut.
Vet inte om det hände på gymmet eller om det hände hemma när jag bar lite trädgårdsmöbler osv.
Aja, är det inte över imorrn så får jag väl kolla upp vad det är. Det är typ mitt på tummen och mot yttre sidan, vänstra handen.
Redigerat av Ala_95, 04 June 2011 - 15:54.
Postad 04 June 2011 - 16:25
Haha, måste sett hetero ut.
Postad 04 June 2011 - 16:34
Haha, måste sett hetero ut.
Drar i samma stång, inte i samma fjong
Redigerat av Unregistered7444adce, 04 June 2011 - 16:38.
Postad 04 June 2011 - 16:51
Drar i samma stång, inte i samma fjong
Precis
Lite kul faktiskt. Vi gick uppåt, vi körde på 170. Vi bestämde oss för att slänga på en gul 15kg-vikt på varje sida så vi fick 200. Jag tror inte ens vi orkade få upp stången från golvet. Då tog vi bort så vi hade 190kg och då gick det relativt bra, gjorde en hel repetition iaf.
Tror inte fördelningen var riktigt jämn heller, för han är längre större och starkare än mig
Postad 04 June 2011 - 17:57
Hade en 90 kilos polare innan (död nu, RIP)... han drog 340 kg i marklyft. Finsk sisu och gummibandsrygg
![]()
- "desto tyngre desto lättare" var hans motto.
Hehe, 340 kg är ju så sjukt tungt.
Det är 110 kg mer än mitt personbästa trots att jag var 25 kg tyngre vid det tillfället.
Postad 05 June 2011 - 00:40
Hade en 90 kilos polare innan (död nu, RIP)... han drog 340 kg i marklyft. Finsk sisu och gummibandsrygg
![]()
- "desto tyngre desto lättare" var hans motto.
Finne, det säger ju allt
Postad 05 June 2011 - 08:15
Vill inte ta bort det roliga men det där hade jag aldrig vågat. Din polare kanske gör ett misstag och vipps så står du med näst intill 200kg vilket du givetvis inte orkar hålla upp. Skaderisken känns betydligt större än normalt hos marklyft iallaf.Japp.
Jag hade en hand typ i mitten av stången och den andra i änden. Samma med polaren fast andra sidan.
Förresten, när jag stod i duschen märkte jag att min tumme var som konstig. Jag har som lite nedsatt känsel i den och det känns konstigt när jag tar i den. Den ser dock normal ut.
Vet inte om det hände på gymmet eller om det hände hemma när jag bar lite trädgårdsmöbler osv.
Aja, är det inte över imorrn så får jag väl kolla upp vad det är. Det är typ mitt på tummen och mot yttre sidan, vänstra handen.
Sen ser jag inte riktigt vitsen med det heller om jag ska vara ärlig.
Redigerat av Sgart, 05 June 2011 - 08:17.
Postad 05 June 2011 - 18:23
Postad 05 June 2011 - 18:41
Curl blir det ju inte eftersom du slår ifrån armarna. Jag antar att du menar pushdownsVart ett bra pass i dag nästan tomt på gymmet. Körde armar och bröst och bål. Körde Bålrotation med skivstång för första gången sen 99 typ. Lassa på 20 kg plus stångens vikt gick helt ok körde 4 gånger 20 st det är en riktigt bra övning för bålstyrkan och övriga kroppen med. sen vart det biceps sittande 45 graders lutning körde bara på 14 kg hantlar men 6 set gånger 10 st. var lagom mör efter det körde även triceps curl i kabel vette fan vad allt heter *S* och liggande bischepscurl i samma maskin. Jaja nog med dravel skönt pass och skönt när det var lite folk.
Postad 05 June 2011 - 18:51
Postad 10 June 2011 - 21:31
Jag har börjat få igång min rätt bra nu faktiskt. Jag har kommit över träningsvärkströskeln och kan nu köra fler pass i veckan. Förra blev det 5 pass.
Tyvärr går vikten åt fel håll men jag har också rätt så nyligen börjat köra LCHF så det kan ta lite tid innan jag snajsat ihop hur jag ska äta osv.
Jag har alltså gått ner sen förra bilden. Styrkan är dock oförändrad om inte bättre.
Denna bilden togs igår morse.
Hur går det för er? De flesta av er deffar antar jag?
Är det föresten någon av er som gainat på LCHF?
Bifogad fil(er)
Postad 10 June 2011 - 22:50
Postad 11 June 2011 - 07:23
Dragit på mig muskelinflammation i vaden, så ingen benträning på någon vecka. Har GCC konferens också så hinner inte träna något direkt förrän om typ en vecka. Har dock hunnit med lite pull-ups och chins.
Har du övertränat vaden eller hur gick det till?
Postad 11 June 2011 - 10:49
Vad menar du åt fel hål och vad har LCHF med det att göra?Tyvärr går vikten åt fel håll men jag har också rätt så nyligen börjat köra LCHF så det kan ta lite tid innan jag snajsat ihop hur jag ska äta osv.
Ja jag deffar nu till slutet av augusti tänkte jag, eventuellt tidigare, beror på hur fort det går.Hur går det för er? De flesta av er deffar antar jag?
Är det föresten någon av er som gainat på LCHF?
Jag har tänkt ligga på samma intag hela tiden men även tillåta mig äta mer vid vissa tillfällen som tex BBQ-kväll eller resturang-besök, kommer i slutändan jämna ut sig.
Jag orkar inte räkna hela dagarna utan kör på ett snitt inom marginalerna.
Gainat? Jag har gainat både fett och muskler på LCHF, eller var det nåt specifikt du undra över?
Smörj och smörj och smörj igen med Voltaren, så kommer den bli bra ganska fort t o m.Dragit på mig muskelinflammation i vaden,
Postad 11 June 2011 - 11:19
men på måndag är jag igång igen, ska bli riktigt skönt. kör ingen superseriös deff, men ligger på underskott på vardagarna när jag jobbar, ganska mycket också¨.
Postad 11 June 2011 - 12:28
Fel håll är alltså neråt. Jag ska helst ligga på ett smått överskott har jag tänkt. Anledningen till att det är knepigt att få ihop det med LCHF i början är att det generellt blir mer kalorifattigt intag över en dag med LCHF. Kolhydrater ger väldigt mkt kalorier som man är van vid.Vad menar du åt fel hål och vad har LCHF med det att göra?
Ja jag deffar nu till slutet av augusti tänkte jag, eventuellt tidigare, beror på hur fort det går.
Jag har tänkt ligga på samma intag hela tiden men även tillåta mig äta mer vid vissa tillfällen som tex BBQ-kväll eller resturang-besök, kommer i slutändan jämna ut sig.
Jag orkar inte räkna hela dagarna utan kör på ett snitt inom marginalerna.
Gainat? Jag har gainat både fett och muskler på LCHF, eller var det nåt specifikt du undra över?
Smörj och smörj och smörj igen med Voltaren, så kommer den bli bra ganska fort t o m.
Med gainat menar jag alltså legat på konstant överskott.
Postad 11 June 2011 - 13:00
Antal gram mat man äter på en dag så innehåller LCHF-mat mer kalorier om man jämför HC-mat med samma vikt men det är lättare att överäta KH.Fel håll är alltså neråt. Jag ska helst ligga på ett smått överskott har jag tänkt. Anledningen till att det är knepigt att få ihop det med LCHF i början är att det generellt blir mer kalorifattigt intag över en dag med LCHF. Kolhydrater ger väldigt mkt kalorier som man är van vid.
Med gainat menar jag alltså legat på konstant överskott.
Jag tycker inte det är särskilt svårt att överäta på LCHF, fast ju mer kött man äter desto mättare blir man vilket gör det svårare. Du skulle ju kunna blanda proteindrinkar med grädde, lite dyrt kanske men kaloririkt.
Nu vet inte jag ditt kaloribehov men 2500kcal är +-0 för mig och det är inte särskilt svårt att nå med LCHF, 1000kcal mer kanske kan vara lite ansträngande.
Postad 11 June 2011 - 14:48
precis, det är dessa "mellanmål" man så lätt utan LCHF kan få i sig som är problemet. Jag äter i princip 2 mål mat om dagen plus shake innan säng. Normalt kan jag ju äta nått på jobbet eller efter maten som mellanmål men är ju lite svårare där LCHF begränsar.Antal gram mat man äter på en dag så innehåller LCHF-mat mer kalorier om man jämför HC-mat med samma vikt men det är lättare att överäta KH.
Jag tycker inte det är särskilt svårt att överäta på LCHF, fast ju mer kött man äter desto mättare blir man vilket gör det svårare. Du skulle ju kunna blanda proteindrinkar med grädde, lite dyrt kanske men kaloririkt.
Nu vet inte jag ditt kaloribehov men 2500kcal är +-0 för mig och det är inte särskilt svårt att nå med LCHF, 1000kcal mer kanske kan vara lite ansträngande.
Grädde till kasseinshaken skulle ju möjligen funka. Tycker dock att jag egentligen borde hamna rätt nära mitt basala med 2 rätter plus shake. Men tydligen är jag aningen ifrån. Handlar snittat antagligen bara om några 100 kcal.
Aja det löser sig
Postad 11 June 2011 - 15:48
Har du övertränat vaden eller hur gick det till?
Övertränat, njaa.
Hade blåsor under foten efter att ha gått fjorton timmar dagen innan. Sedan sprang jag någon kilometer i stockholm dagen därpå och letade efter en sydafrikansk grupp som jag aldrig hittade. Och när jag sprang så var jag tvungen att springa på yttersidan av foten för att inte döda blåsan. På så sätt fick jag en överansträngning.
Har iaf blivit mycket bättre nu. Har inte smörjt med någon salva. Kan gå riktigt nu och det gör nästan aldrig ont längre. Fortfarande lite svullen men det har blivit bättre...
Träningen än nere helt. Orkar inte med det helt enkelt. Har konferens och sedan har det varit 25-30 grader och sol varenda dag. Sovit 5-6 timmar per natt senaste veckan också...
Postad 11 June 2011 - 17:47
Övertränat, njaa.
Hade blåsor under foten efter att ha gått fjorton timmar dagen innan. Sedan sprang jag någon kilometer i stockholm dagen därpå och letade efter en sydafrikansk grupp som jag aldrig hittade. Och när jag sprang så var jag tvungen att springa på yttersidan av foten för att inte döda blåsan. På så sätt fick jag en överansträngning.
Har iaf blivit mycket bättre nu. Har inte smörjt med någon salva. Kan gå riktigt nu och det gör nästan aldrig ont längre. Fortfarande lite svullen men det har blivit bättre...
Träningen än nere helt. Orkar inte med det helt enkelt. Har konferens och sedan har det varit 25-30 grader och sol varenda dag. Sovit 5-6 timmar per natt senaste veckan också...
Bifogad fil(er)
Postad 11 June 2011 - 19:22
Har inte tid för pauser, hehe
Var på badplatsen idag med lite folk från konferensen. Hade så gärna badat men hade inga kläder för det. Ännu värre då hälften av oss som var där hade med sig kläder, och hoppade i
Sedan så kom en kille och två tjejer springandes, dom var ute på en springtur dom. Dom stannade vid oss, hoppade i och badade ett tag och sedan sprang dom iväg. Hade gärna följt med dom också ifall jag hade lämpligare skor och en bättre vad. Jag menar, ut och springa och sedan bada i 30 grader värme och sol hade ju varit underbart!
Postad 12 June 2011 - 12:44
Benpass stod på schemat idag.
Frontböj 8 set
Utfall 4 set
Lårcurl 4 set
Sen några övningar mage. Lightweight!
Någon mer som unnat sig ett söndagspass?
Postad 12 June 2011 - 12:51
Jag är ganska nyhemkommen från gymmet, blev lite enbenspress, har problem med bäckenet så det är lite rehab som gäller vid benträning nu, körde även lite biceps och höga rodd.Mitt inne i deffen och det går suveränt bra i år (till skillnad mot förra årets fiasko). 9 kg ner sen första feb.
Frontböj 8 set
Utfall 4 set
Lårcurl 4 set
Det var sjukt varmt på gymmet, svårt att pressa sig hårt då.
Postad 13 June 2011 - 07:00
Jag är ganska nyhemkommen från gymmet, blev lite enbenspress, har problem med bäckenet så det är lite rehab som gäller vid benträning nu, körde även lite biceps och höga rodd.
Det var sjukt varmt på gymmet, svårt att pressa sig hårt då.
Bäckenet? Ouch, låter inget vidare!
Postad 13 June 2011 - 07:23
Mitt inne i deffen och det går suveränt bra i år (till skillnad mot förra årets fiasko). 9 kg ner sen första feb.
Frontböj 8 set
Utfall 4 set
Lårcurl 4 set
Va kul, det går framåt för mig med !
ligger nu på 98kg mot 105kg i vintras, det går bra i alla övningar allmänt också.
Enda som är lite av ett bekymmer just nu är att jag fått något strul med höger biceps
När jag kör någon övning som på något sätt belanstar höger biceps en stund så får jag ont i muskelfästena, jag tror det är någon inflamation eller så...
Någon som har några tipps på hur jag ska göra/ tänka gällande detta, har varit såhär nu 1 vecka och om det inte går över innan måndag så går jag till läkaren !
Jag har försökt att inte belasta den mer än nödvändigt, bla genom att inte köra så mycket armar och helt enkelt inte köra tungt med höger alls. Men det verkar inte vilja ge sig...
Är det total avhållsamhet från träning som gäller för att det ska bli bra, nu när man kommit igång och är på väg någonstans med deffningen... ?!
Postad 13 June 2011 - 08:03
Om det vore så väl hade man ju kunnat ta problematiken med ett leendeBäckenet? Ouch, låter inget vidare!
Spoiler
Börja med snöskoterolycka i januari, 2-3 veckors haltande pga att höger knä gjorde mig stark i vänster gluteus och svag i höger gluteus, sen när jag var "bra" enligt mig själv så tyckte jag det var dags att köra knäböj igen men benen var olika långa så jag har fått en grym snebelastning på höften som har försökt kompensera höjdskillnaden och därmed kraftig överansträgning i musklerna runt höftens högra sida. Fått knäckning och tänjning av en naprapat, så jag hoppas att jag är på väg tillbaka, det är ju ändå shorts-säsong, vore trist att stå vassen.
Postad 14 June 2011 - 07:25
Enda som är lite av ett bekymmer just nu är att jag fått något strul med höger biceps
När jag kör någon övning som på något sätt belanstar höger biceps en stund så får jag ont i muskelfästena, jag tror det är någon inflamation eller så...
Någon som har några tipps på hur jag ska göra/ tänka gällande detta, har varit såhär nu 1 vecka och om det inte går över innan måndag så går jag till läkaren !
Jag har försökt att inte belasta den mer än nödvändigt, bla genom att inte köra så mycket armar och helt enkelt inte köra tungt med höger alls. Men det verkar inte vilja ge sig...
Är det total avhållsamhet från träning som gäller för att det ska bli bra, nu när man kommit igång och är på väg någonstans med deffningen... ?!
Jag hade en tid smärta nära fästet i underarmen, det löste jag med ett sånt band som är avsett för tennisarmbåge. Med det spänt över det onda stället, högt upp på undermarmen, kunde jag träna på. En dag glömde jag ta på mig bandet, men kom inte på det förrän passet nästan var slut. Smärtan var helt borta.
Postad 15 June 2011 - 14:54
Postad 18 June 2011 - 10:07
Har tappar en del, förhoppningsvis mest fett, men säkert nåt kilo muskler på överkroppen och lagt mig till med dom på benen istället.
Men nu smyger jag igång så smått med gymmet igen. Så här ser det ut nu:
Untitled_1.jpg 43.12K
0 Antal nerladdningar
Untitled_2.jpg 24.82K
0 Antal nerladdningarKört lite biceps innan så ådrorna poppar fram, annars syns dom knappt
Jag satsar inte på att bli en biff eller så, ska gå ner kanske 5-6 kilo till också. Vill vara lite lagom vältränad bara.
Postad 18 June 2011 - 12:45
Tycker du har bra underarmar klämmis! Skulle själv vilja ha sådana!Jag körde första passet idag på ett par månader. Har koncentrerat mig på löpning, käkar lchf och tappar ungefär 10 kilo.
Har tappar en del, förhoppningsvis mest fett, men säkert nåt kilo muskler på överkroppen och lagt mig till med dom på benen istället.
Men nu smyger jag igång så smått med gymmet igen. Så här ser det ut nu:Untitled_1.jpg 43.12K 0 Antal nerladdningar
Untitled_2.jpg 24.82K 0 Antal nerladdningar
Kört lite biceps innan så ådrorna poppar fram, annars syns dom knappt
Jag satsar inte på att bli en biff eller så, ska gå ner kanske 5-6 kilo till också. Vill vara lite lagom vältränad bara.
Postad 18 June 2011 - 12:50
Postad 18 June 2011 - 13:04
På Global Classroom konferensen så gick jag som "Tank guy" senaste dagarna
Ser framemot sydafrika 29 juni - 9 juli för då kommer man vara riktigt tank
Postad 18 June 2011 - 13:09
Pinsamt som fan att ta kort på gymet bara. Var helt själv en stund, så då passade man på
Postad 18 June 2011 - 13:32
Förresten, vad är det för nackdelar med att bara sova typ 5-6 timmar per natt? Har gjort den i ungefär 13-14 dagar nu och känner mig helt mosig i skallen, har svårt att fokusera och kan somna var som helst när som helst typ.
Redigerat av Ala_95, 18 June 2011 - 13:33.
Postad 18 June 2011 - 14:17
tror du det är en slump eller trpr du det har med för lite sömn att göra?
Postad 18 June 2011 - 14:27
nackdelen har du ju precis berättat sj'älv,, mosig i skallen, svårt att focusera och koncentrera dig, orkeslös och trött
tror du det är en slump eller trpr du det har med för lite sömn att göra?
Nja, kan också ha att göra med att jag ätit relativt dåligt, suttit still för det mesta hela dagarna och lyssnar på föreläsningar osv.
Idag så har hela dagen varit som ett töcken. Började med att kliva upp tidigt som fan med alldeles för lite sömn efter en underbar kväll. Sedan gråta ögonen av sig på tågstationen och sedan flumma runt på konsum och medborgarhuset och halvsova hela tiden typ :S
Förresten, jag har manboobs. Ni sa att jag inte har det men enligt mig så har jag det. Har fått någon kommentar att jag borde ta mycket i bänk osv (tar väl relativt mycket, några kilon från kroppsvikt) och när en sydafrikansk tjej signerade min tröja inatt så skrev hon där och hon sa att jag hade större bröst än henne, haha
Aja, gör inte så mycket. Stor-tanken från USA (han är ganska så tankig om man säger så) tog typ 100kg i bänk och han själv vägde runt 90 (kort kille, runt 165-170). Det är typ 111% av hans kroppsvikt som han tar i bänk. Jag tar runt 94% av min kroppsvikt
Postad 18 June 2011 - 18:11
increased risk of obesity amongst short sleepers in children and adults.Förresten, vad är det för nackdelar med att bara sova typ 5-6 timmar per natt? Har gjort den i ungefär 13-14 dagar nu och känner mig helt mosig i skallen, har svårt att fokusera och kan somna var som helst när som helst typ.
Ökad muskelförlust med 60% och minskad fettförlust med 55%
Postad 18 June 2011 - 18:32
increased risk of obesity amongst short sleepers in children and adults.
Ökad muskelförlust med 60% och minskad fettförlust med 55%
Ajdå, tur att jag har tid att sova nu. Har sommarlov och konferensen är över. Ska ta en återhämtningsvecka nu, konferensen har varit så sjukt krävande både fysiskt och psykiskt...
Tagit birdkiller för ryggen nu, ska ringa vårdcentralen antingen imorgon eller på måndag om det inte blivit bättre.
Postad 18 June 2011 - 19:56
Man tackar
Dom är inte till salu tyvärr, men jag kan bjussa på en öl istället
Vilket gym tränar du på?
Formen ser bra ut, 5-6 kg till kommer ge en bra form
Postad 18 June 2011 - 23:31
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
25 bilder