Den respektfulla tråden om konkurrensen mellan konsolerna.
5639 svar till detta ämne
Postad 26 November 2013 - 11:35
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
hur var det nu?
Online Only var jättebra för allihopa? ingen hade kunnat spela sina spel nu om det hade varit gamla Xbox One som så många ville ha i detta forum
Nu hade ju folk iofs kunnat spela fram till strax efter 19.00 idag då det var en 24 timmars koll som gällde, och den verkar vart nere sen runt 18.00 GMT igår så. Men visst Online Only hade inte varit helt smärtfritt, speciellt nu i början.
Postad 26 November 2013 - 11:36
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
om du inte hade kunnat spela när du vill? hur hade det varit bättre?
förstår ni nu kanske vi var så många som var emot online only? speciellt kravet på 24-timmarskoll och 1timmeskoll för att överhuvudtaget kunna spela när de lika gärna hade kunnat ta 30 dagar
Vem har sagt att någon DRM server är nere? Tror du på allvar allt hade legat på samma server? Kolla övriga tjänster på deras hemsida, fullt fungerande.
Postad 26 November 2013 - 12:02
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Vem har sagt att någon DRM server är nere? Tror du på allvar allt hade legat på samma server? Kolla övriga tjänster på deras hemsida, fullt fungerande.
Nu applicerar du någon form av fakta och logik på lösgripna rykten. Känns nästan som fusk på något sätt. Sen tror jag Zartok precis gjorde en notering om att du återigen "kom till MS-försvar"
Postad 26 November 2013 - 12:04
Christopher_A
-
Christopher_A
-
Veteran
-
-
1590 inlägg
Nu hade ju folk iofs kunnat spela fram till strax efter 19.00 idag då det var en 24 timmars koll som gällde, och den verkar vart nere sen runt 18.00 GMT igår så. Men visst Online Only hade inte varit helt smärtfritt, speciellt nu i början.
det beror på när deras xbox hade gjort kollen. hade deras xbox kollat igår kl 11:00 så hade det inte fungerat Vem har sagt att någon DRM server är nere?
Tror du på allvar allt hade legat på samma server? Kolla övriga tjänster på deras hemsida, fullt fungerande.
nej men det visar att MS servrar inte är ofallerbara utan även de går ner och när så sker så fungerar inte konsolen (om det nu hade varit online only som ursprungsplanen var)
Postad 26 November 2013 - 12:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
det beror på när deras xbox hade gjort kollen. hade deras xbox kollat igår kl 11:00 så hade det inte fungerat
nej men det visar att MS servrar inte är ofallerbara utan även de går ner och när så sker så fungerar inte konsolen (om det nu hade varit online only som ursprungsplanen var)
Sant, men ingen har o andra sidan sagt att det skulle vara ofallerbara? Aja hur resultatet skulle varit får vi se i nästa generation
Postad 26 November 2013 - 12:32
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nu applicerar du någon form av fakta och logik på lösgripna rykten. Känns nästan som fusk på något sätt.
Sen tror jag Zartok precis gjorde en notering om att du återigen "kom till MS-försvar" 
Zartok är inte den som var på mig
Postad 26 November 2013 - 12:37
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Detta kanske är lite offtopic, men när MS la ner planerna på sitt "DRM/Ej-bytbara" spel sade många att det var dåligt för att spelen online då kommer fortsätta vara dyra.
Men varför kan inte spelen online(som onekligen inte kan bytas) ha låga priser? Det faktum att man även har bytbara spel på skiva bör ju inte spela någon roll.
Nu kostar spel via PSN/XBL mer än vad du ger i butik, bara jag som tycker det är skruvat? 399 för ett nytt spel online är väl en rimlig summa om det går på 599 i butik...
Postad 26 November 2013 - 13:02
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
DF undersöker Ryse och är (förstås) imponerade: http://www.eurogamer...yse-son-of-romeIntressant nog så verkar Crytek hoppat över Ones default scaler och gör jobbet själva istället - mer sånt. Ser fram mot framtida Cryengine spel, både på One och PS4.
Postad 26 November 2013 - 13:04
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Detta kanske är lite offtopic, men när MS la ner planerna på sitt "DRM/Ej-bytbara" spel sade många att det var dåligt för att spelen online då kommer fortsätta vara dyra.
Men varför kan inte spelen online(som onekligen inte kan bytas) ha låga priser? Det faktum att man även har bytbara spel på skiva bör ju inte spela någon roll.
Nu kostar spel via PSN/XBL mer än vad du ger i butik, bara jag som tycker det är skruvat? 399 för ett nytt spel online är väl en rimlig summa om det går på 599 i butik...
Kan jag hålla med om och kan bara spekulera om det hela. Min teori är att precis som folk verkar kunna sälja sina Ps4 för 6k och däröver så bryr sig inte alla om "det är lite dyrare". Tror att bekväligheten har mycket med det att göra, ett par bira på fredagskväll efter en tung vecka och spelet som du igentligen vill ha finns att köpa online, ett par minuter/timme så har du det klart att spela och ingen skiva som barnen eller dylikt kan förstöra... Den andra delen är nog de som inte pluggar osv, en hundralapp hit eller dit spelar inte så stor roll och köper det som är enklast. Bekvämlighet går inte att underskatta. // Sat
Postad 26 November 2013 - 13:10
Unregistered5deb0b1d
-
Unregistered5deb0b1d
-
Guru
-
-
4329 inlägg
det beror på när deras xbox hade gjort kollen. hade deras xbox kollat igår kl 11:00 så hade det inte fungerat
Eftersom vi inte vet att det skulle fungerat så är det bara spekulation. det beror på när deras xbox hade gjort kollen. hade deras xbox kollat igår kl 11:00 så hade det inte fungerat
Finns få saker som är, men återigen är det bara ett problem om servrarna går ner hela tiden. Hade det varit Diablo III, SimCity problem hade jag förstått om folk varit upprörda men det är inte riktigt där vi är.
Postad 26 November 2013 - 13:18
bazookajoe_83
-
bazookajoe_83
-
Beroende
-
-
1130 inlägg
Nu applicerar du någon form av fakta och logik på lösgripna rykten. Känns nästan som fusk på något sätt.
Sen tror jag Zartok precis gjorde en notering om att du återigen "kom till MS-försvar" 
Det var jag som skrev att det märks åt vilket håll folk lutar, onödigt dock att ta upp den disskusionen igen
Postad 26 November 2013 - 13:43
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
DF undersöker Ryse och är (förstås) imponerade: http://www.eurogamer...yse-son-of-rome
Ja vem är inte det. När ett launchspel med en skakig utveckling kan se så bra ut är det svårt att föreställa sig vad vi har om fem år. Nu gäller det bara att kombinera med bra gameplay också
Postad 26 November 2013 - 14:20
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Detta har diskuterats tidigare. Antagligen för att alla större spelkedjor skulle bli förbannade och inte vilja ha så fina avtal med leverantörerna av spel -> dyrare kostnad på konsoltillverkarnas egna "sälj-sidor" ( live/ psn etc )
Postad 26 November 2013 - 14:34
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Den första (vad jag känner till) av Steam Machines verkar var på gång nu, till ett mycket bra pris.
https://www.minhembi...dpost&p=3947372
Postad 26 November 2013 - 14:41
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Den första (vad jag känner till) av Steam Machines verkar var på gång nu, till ett mycket bra pris. https://www.minhembi...dpost&p=3947372
steambox kan nog bara konkurera om den kommer med en bunt exklusiva titlar, annars kan man ligga gärna bygga en liten pc själv nästan är jag rädd.
Postad 26 November 2013 - 15:01
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
The verdict from a report that IHS will release later today was shared exclusively with AllThingsD: The combined cost of parts and manufacturing everything that comes with the Xbox One — the console, the Kinect and the controller — comes out to $471, or about $90 more than the cost of Sony’s PS4, which debuted last week.
The Xbox One sells at retail for $499, giving Microsoft little, if any, room for much of a profit for now.
At least $75 of that cost is derived from the Kinect motion-sensing add-on that comes bundled with the console. (The PS4 has nothing comparable in its box.) But the biggest cost driver inside the Xbox console, said Andrew Rassweiler, the IHS analyst who led the teardown team, is the microprocessor from chipmaker Advanced Micro Devices. Like a similar AMD-made chip found inside the PS4, this one is a combination of a CPU and a graphics-processing unit (GPU) that handles gaming graphics. At an estimated cost of $110 — about $10 more than the AMD chip found in the PS4 — it’s the single most expensive component in the system.[/indent][indent=1] The other major silicon inside the Xbox One (shown in an exploded view above) is the memory. Unlike the PS4, which used higher-end GDDR5 memory chips, the Xbox One contains older — more common and less costly — DDR3 memory. Memory chips came from SK Hynix, and added about $60 to the cost, or about $28 less than what’s found in the PS4.
http://allthingsd.co....eardown-shows/X1 utan Kinect kostar mer att tillverka än PS4! EDIT: PS4
Console: $348 - CPU/GPU: $100 - RAM: $88 - Power Supply: $20 - Optical Drive: $28 - Hard Drive: $37 - Other: $75
Controller: $18 Box Contents: $6 Assembly: $9
Total: $382
Xbox One
Console: $357 - CPU/GPU: $110 - RAM: $60 - Power Supply: $25 - Optical Drive: $28 - Hard Drive: $37 - Other: $98
Controller: $15 Kinect: $75 Box Contents: $10 Assembly: $14
Total: $471
Redigerat av ROCA, 26 November 2013 - 15:28.
Postad 26 November 2013 - 15:47
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Märkligt att bd spelaren är lika dyr och ändå verkar bara ms ha problem med den. Annars är det ju imponerande av Sony att bygga en både billigare och bättre maskin. Trodde att monteringen skulle vara samma, sätts inte båda ihopp i det där fängelset i Kina?
Redigerat av Johan_i_burken, 26 November 2013 - 15:52.
Postad 26 November 2013 - 17:21
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Var det inte så att det blev blåskärm på något spel hos MS varvid teknikern gick upp för att öppna lådan och undersöka och där inne fanns en PC o inte en konsol ?
De körde PC med Windows 7, och Nvidia grafikkort, dvs spelen som visades på E3 såg sannolikt mycket bättre ut än på en "riktig" Xbox One. Lite extra humor är det allt, när inte ens Microsoft själva litar på Windows 8...
l2GN75p.jpg 352.09K
19 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 26 November 2013 - 17:25.
Postad 26 November 2013 - 17:38
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
http://allthingsd.co....eardown-shows/
X1 utan Kinect kostar mer att tillverka än PS4!
EDIT:
Luktar tvek på att det bara skulle skilja sig så lite på RAM kostnaden. Annars känns den väl ok. Microsofts chip blir dyrare på grund av allt extra man slängt in.
Postad 26 November 2013 - 19:25
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Zartok är inte den som var på mig 
Zartok brukar dock vara lite på dig, så det är lätt att blanda ihop tillfällena
Postad 26 November 2013 - 19:35
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Märkligt att bd spelaren är lika dyr och ändå verkar bara ms ha problem med den. Annars är det ju imponerande av Sony att bygga en både billigare och bättre maskin. Trodde att monteringen skulle vara samma, sätts inte båda ihopp i det där fängelset i Kina?
XBO ser mer ut som direkt från hyllan ihopplock. Standard PC BD-rom, hdd med sata-anslutning, kylare etc. ATX aggregat eller liknande utanför boxen. Mer custom på PS4. XBO ser billigare ut men tydligen inte. Å andra sidan är det gissnings VM på dessa kalkyler...
Postad 26 November 2013 - 19:58
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
XBO ser mer ut som direkt från hyllan ihopplock. Standard PC BD-rom, hdd med sata-anslutning, kylare etc. ATX aggregat eller liknande utanför boxen.
Mer custom på PS4. XBO ser billigare ut men tydligen inte. Å andra sidan är det gissnings VM på dessa kalkyler...
Jepp Inte många rätt hos Microsofts hårdvaruteamet
Postad 26 November 2013 - 20:15
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
XBO ser mer ut som direkt från hyllan ihopplock. Standard PC BD-rom, hdd med sata-anslutning, kylare etc. ATX aggregat eller liknande utanför boxen.
Mer custom på PS4. XBO ser billigare ut men tydligen inte. Å andra sidan är det gissnings VM på dessa kalkyler...
Sanningen är egentligen raka motsatsen. Xbones APU är mer eller mindre helt nytt silikon. Visst det är ingen speciell BD-rom, och vad hade du vilat ha istället för en sata, eide? Faktum är att PS4 är mer eller mindre hyllvaror som vem som helst kan plocka ihop på Alina. (OBS "mer eller mindre").
Postad 26 November 2013 - 20:32
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Det finns massor utav CD-, DVD- och Blurayspelare som har SATA-drivverk. Tror inte något annat i Xbox One är hyllvaror. Istället är det ett "system on chip" som det så fint kallas, dvs allt finns i samma chip, förutom RAM (och hårddisk  ) osv. Det är samma sak med PS4. Tekniken under skalet däremot, är såklart standard det mesta. Xbox One:
xboxone.jpg 155.52K
5 Antal nerladdningarPS4:
Y1cIvgG3uIhTQsYN.jpeg 58.2K
3 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 26 November 2013 - 20:48.
Postad 27 November 2013 - 08:40
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
PS4 vs XOne APU:  Och med det underbar läsning borta på misterxmedia...
Redigerat av pacman, 27 November 2013 - 08:53.
Postad 27 November 2013 - 10:22
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Postad 27 November 2013 - 10:25
Leahspappa
-
Leahspappa
-
Forumräv
-
-
648 inlägg
Microsoft bannar spelare som svär: http://www.aftonblad...icle17915921.ab 
Inte för att vara den, men Aftonblaskan?
Postad 27 November 2013 - 10:32
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Inte för att vara den, men Aftonblaskan?
Sony bannar också: http://news.omni.se/...56-af77df628e27
Postad 27 November 2013 - 11:13
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Säg adjöss halva cod-världen *asg*
Har bara lirat på ps3, men där kan en hel del brotter svära som s*tan. Även spanjackerna är duktiga på det.
Läste just vart det bannas. Då var det inte lika många som försvann. Lite löjligt att man inte får svära tycker jah, men vi lever å andra sidan i ett fritt, öppet och ateistiskt land.
Redigerat av Zartok, 27 November 2013 - 11:17.
Postad 27 November 2013 - 11:23
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Haha får man inte svära så går ju XBone bort direkt. :/
Och PS4 med, eftersom man inte får göra porr!
Postad 27 November 2013 - 11:23
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Säg adjöss halva cod-världen *asg* Har bara lirat på ps3, men där kan en hel del brotter svära som s*tan. Även spanjackerna är duktiga på det.
Läste just vart det bannas. Då var det inte lika många som försvann. Lite löjligt att man inte får svära tycker jah, men vi lever å andra sidan i ett fritt, öppet och ateistiskt land.
Jag har spelat på Live i flera flera år, amerikaner och engelsmän är värst och det gäller alla spel inte bara CoD. För några år sen hade jag gamtertag "MusHunter" i några månader tills MS skickade meddelande att jag hade 24tim på mig att ändra mitt gamtertag till något annat annars skulle dom banna mig! haha Ändrade till Ostmacka för jag kom inte på annat och satt åt en ostmacka
Redigerat av Lias08, 27 November 2013 - 11:25.
Postad 27 November 2013 - 11:30
sinnes
-
sinnes
-
Veteran
-
-
2237 inlägg
Istället för att banna folk för att som svär så borde det vara en smal sak att låta spelarna själva sätta reglerna för chatgrupperna, tex om man vill tillåta svordomar eller inte osv.
Postad 27 November 2013 - 11:35
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
Istället för att banna folk för att som svär så borde det vara en smal sak att låta spelarna själva sätta reglerna för chatgrupperna, tex om man vill tillåta svordomar eller inte osv.
På Live kan man låsa partychatten som vi alltid gjorde "invite only eller friends only", hoppas att samma funktion finns till PS4. När man va ensam och spelade då mutade man alla andra förutom svenskar eller folk från normala länder, engelsmän är snälla på CoD men blir aggressiva på Fifa när dom loser men amerikaner är dumma i huvud oavsett spel...dom jag har mött iallafall.
Postad 27 November 2013 - 11:44
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Borde väl kunna få sätta åldersgräns på klippen man spelar in -> problem solved. Vet man om att man kommer svära och leva rövare är det väl bra sätta 18+ på klippet. Då borde alla vara safe
Postad 27 November 2013 - 11:53
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3637 inlägg
Härlig lösning på problemet med xboxens bd spelare. Banka på skiten!
http://youtu.be/pDoDqTaIwIc
Postad 27 November 2013 - 12:20
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Härlig lösning på problemet med xboxens bd spelare. Banka på skiten!
http://youtu.be/pDoDqTaIwIc
Tydligen har problemet fått ett namn oxå, Disc Drive of Doom. Det jag gillade mest med videon är att han lagt den på en mjuk handduk för att inte repa/skada sen bankandet! Haha, stenåldersgrejer funkar. Banka på allt!// Sat
Postad 27 November 2013 - 18:23
ryst
-
ryst
-
Forumräv
-
-
908 inlägg
Kriget är över. Fick hem min Xbox One igår
Postad 27 November 2013 - 19:16
Ageve
-
Ageve
-
Über-Guru
-
-
12482 inlägg
Kriget är över. Fick hem min Xbox One igår 
http://www.youtube.c...h?v=u1_XZpCvFzs
Postad 27 November 2013 - 19:18
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
We tested six multiplatform games on both consoles and every time, the PS4 was under a minute while the Xbox One install was several minutes long and required downloading an update before beginning the installation. When you include downloading those updates for each Xbox One game that happen in the background on PS4, the install times can get as high as fifteen minutes before you can even launch the game.
Assassin's Creed IV:
Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds
Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds
Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds
PS4: 42 seconds
The rest of these were tested on our office Wi-Fi which is around 9-11Mbps. It may have been faster on a wired connection, but you can compare your own connection speed here. These are our results:
Need For Speed Rivals:
XBO: 09:25 (including update)
PS4: 00:32
Just Dance 2014:
XBO: 08:48 (including update)
PS4: 00:45
NBA Live 14:
XBO: 16:26 (including update)
PS4: 00:35
FIFA 14:
XBO: 16:06 (including update)
PS4: 00:34
Madden 25:
XBO: 9:38 (including update)
PS4: 00:38
Postad 27 November 2013 - 19:29
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
We tested six multiplatform games on both consoles and every time, the PS4 was under a minute while the Xbox One install was several minutes long and required downloading an update before beginning the installation. When you include downloading those updates for each Xbox One game that happen in the background on PS4, the install times can get as high as fifteen minutes before you can even launch the game. Assassin's Creed IV: Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds PS4: 42 seconds
The rest of these were tested on our office Wi-Fi which is around 9-11Mbps. It may have been faster on a wired connection, but you can compare your own connection speed here. These are our results:
Need For Speed Rivals: XBO: 09:25 (including update) PS4: 00:32
Just Dance 2014: XBO: 08:48 (including update) PS4: 00:45
NBA Live 14: XBO: 16:26 (including update) PS4: 00:35
FIFA 14: XBO: 16:06 (including update) PS4: 00:34
Madden 25: XBO: 9:38 (including update) PS4: 00:38
Länk? Dåligt test annars eftersom båda maskinerna patchar i bakgrunden. Då borde man ha utan patch på båda, annars ointressant - eller med patch på båda.
Postad 27 November 2013 - 19:42
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Fast PS4an låter dig väl spela medan patchen laddas ner? Så var det iallafall för NBA2K14.
Detta är ett skumt test överlag. Tiderna säger inget, det är ju funktionaliteten man är ute efter.
Intressantare hade varit att få reda på hur lång tid det gick tills båda versionerna var fullt patchade och installerade och inte bara i 'demo'-varianten.
Postad 27 November 2013 - 20:19
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Fantsstiskt att slippa alla långa väntetider. Blev galen på gta V som laddade ner i typ trentimmar och sen installerades i en eller någpt sånt. Fy fan för laddtider över en minut.
Postad 27 November 2013 - 20:33
Unregistered9be4fd25
-
Unregistered9be4fd25
-
Användare
-
-
108 inlägg
We tested six multiplatform games on both consoles and every time, the PS4 was under a minute while the Xbox One install was several minutes long and required downloading an update before beginning the installation. When you include downloading those updates for each Xbox One game that happen in the background on PS4, the install times can get as high as fifteen minutes before you can even launch the game. Assassin's Creed IV: Xbox One (offline, no update): 5 minutes 50 seconds Xbox One (with update, fastest connection): 7 minutes 2 seconds Xbox One (with update, 10Mbps connection): 10 minutes 32 seconds PS4: 42 seconds
Need For Speed Rivals: XBO: 09:25 (including update) PS4: 00:32
Just Dance 2014: XBO: 08:48 (including update) PS4: 00:45
NBA Live 14: XBO: 16:26 (including update) PS4: 00:35
FIFA 14: XBO: 16:06 (including update) PS4: 00:34
Madden 25: XBO: 9:38 (including update) PS4: 00:38
"Xbox, go to some other game!" *installation complete* "Xbox, go to whatever game i just installed!" "Playstation, oh nevermind there is no multitasking..." Skämt och sido, vilken j*vla skillnad.. Hoppas verkligen att det är ett par riktigt nötter som gjort den där "mätningen". Annars blir jag lite besviken.
Postad 27 November 2013 - 21:25
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Fast PS4an låter dig väl spela medan patchen laddas ner? Så var det iallafall för NBA2K14.
Detta är ett skumt test överlag. Tiderna säger inget, det är ju funktionaliteten man är ute efter.
Intressantare hade varit att få reda på hur lång tid det gick tills båda versionerna var fullt patchade och installerade och inte bara i 'demo'-varianten.
aaa ja. Men är det inte som på PS3 då? Att du inte kan spela online utan att den senaste patchen är inne. Antar att spelet måste starta om för att den nya patchen ska aktiveras.
Postad 27 November 2013 - 21:52
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Men är det inte som på PS3 då? Att du inte kan spela online utan att den senaste patchen är inne.
Vet bara hur NBA Live var när GiantBomb körde det. Och då var det bara 'Quick Play' som fungerade i menyn medan den tankade hem patch och installerade i bakgrunden. Och det tog betydligt längre tid än 35 sekunder.
Postad 27 November 2013 - 21:55
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2705 inlägg
"Sony's system when the engine is under load, with lows of around 40fps" at 1080p""At one point we even see the Xbox One game drop close to the 30fps mark" at 720p"
Postad 27 November 2013 - 22:02
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Länk?
Dåligt test annars eftersom båda maskinerna patchar i bakgrunden. Då borde man ha utan patch på båda, annars ointressant - eller med patch på båda.
http://kotaku.com/in...long-1471191836
Postad 27 November 2013 - 22:02
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
Skillnaden är enorm här :
http://cfa.gamer-net...y/80/format/jpg
På XBO ser man inte ens att det är 3 soldater längre fram i gränden, ser ut som en grötklump av nåt slag.
http://www.eurogamer...xt-gen-face-off
Postad 27 November 2013 - 22:27
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Skillnaden är enorm här :
På XBO ser man inte ens att det är 3 soldater längre fram i gränden, ser ut som en grötklump av nåt slag.
http://www.eurogamer...xt-gen-face-off
Tycker följande summerar spelet: If you can throw enough horsepower at the PC version of the game, this offers the definitive experience - but in a world where even a GTX Titan can't run this game at a locked 1080p60 at max settings, it's clear that optimisation is a real issue.
Postad 27 November 2013 - 22:46
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
"Sony's system when the engine is under load, with lows of around 40fps" at 1080p"
"At one point we even see the Xbox One game drop close to the 30fps mark" at 720p"
Detta är ett exempel på selektiv informationsvisning som ser rätt illa ut. Man väljer ut två citat ur artikeln där Xbox One har lägre framerate (30 vs 40) och lyfter fram det. Titta vart han har klippt i de båda meningarna: the perceptual 60fps update is compromised more often on Sony's system when the engine is under load, with lows of around 40fps in the most demanding scenes.
At one point we even see the Xbox One game drop close to the 30fps mark, but this lasts for only a brief moment during a point where the player's interaction with the game is limited.
Perfekt klippt med kirurgisk precision så att citaten tas ur sina sammanhang. Precis efter det negativa om PS4-versionen och precis innan det positiva om One-versionen. Inte nog med det, han har lagt till "at 720p" och "at 1080p" själv på engelska. I ett citat. Läser man sedan artikeln så sammanfattar de just frameraten till Xbox One:s fördel: However, the Xbox One version has its own charms in the form of a smoother, more consistent frame-rate.
Indeed, the performance impact on PlayStation 4 is something of a disappointment, and those expecting a solid 60fps presentation that closely matches the glory days of the original Modern Warfare are sure to be let down in this regard. In that respect, from a purely gameplay perspective the Xbox One game has the edge, and this translates into a more fluid experience when playing online, with the hiccups seen on the PS4 title restricted to the game's campaign mode.
Det är den här typen av inlägg som ideligen kommer från Playstationspelarna på forumet MOT Xbox och det är anledningen till att det ser ut som att man försvarar Xbox One, när man egentligen försvarar fakta.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|