Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 December 2013 - 11:07

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Massor av program får upp "inte tillgänglig" trots att de får visas på telefon eller platta och det går utmärkt!! Men med CD"'s vvariant så är videon otillgänglig av nån mysko anledning. Gäller inte alla dock,bara de jag vill se.Samma resultat på SVT testsida "video ej tillgänglig" Inte vidare användarvänligt heller:-(

Postad 08 January 2014 - 10:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Massor av program får upp "inte tillgänglig" trots att de får visas på telefon eller platta och det går utmärkt!! Men med CD"'s vvariant så är videon otillgänglig av nån mysko anledning. Gäller inte alla dock,bara de jag vill se.Samma resultat på SVT testsida "video ej tillgänglig" Inte vidare användarvänligt heller:-(

Hej Askungen,
Vi har valt att applicera SVTs egna tekniska lösning. Vilket gör att vi kan erbjuda våra kunder tillgång till stora delar av SVTs programbibliotek.
Det finns visst innehåll som du inte kan se via boxen men det allra mesta (ca 95%) finns tillgängligt. Tjänsten ”Öppet arkiv” finns inte tillgänglig via boxen.

Hälsningar
Micke

Postad 09 January 2014 - 15:07

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Varför höjer ni priset igen ?
Borde ni inte istället sänka priset och anpassa er till en allt hårdare konkurrens ?

Postad 09 January 2014 - 20:15

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Vart har du läst om prishöjningen?
Jag har ej fått bra om det.

Postad 09 January 2014 - 21:27

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
History Channel SD upphör i februari

Postad 10 January 2014 - 00:40

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Vart har du läst om prishöjningen?
Jag har ej fått bra om det.

Brev daterat 2014-01-03 informerar:
...
"Nytt pris på Familjepaketet 1 mars.
På grund av ökade kanal- och distributionskostnader gör vi nu en prishöjning av vårt Familjepaket. Det här innebär att din abonnemangsavgift höjs med 10 kr per månad från och med den 1 mars 2014."
...

Det nya priset blir 308 kr för familjepaketet men prishöjningen drabbar bara oss som inte har "bindningstid" kvar.

Postad 10 January 2014 - 09:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Varför höjer ni priset igen ?
Borde ni inte istället sänka priset och anpassa er till en allt hårdare konkurrens ?

Hej MalcomX,
Våra kostnader har ökat under det senaste året och därför genomför vi nu en höjning av Familjepaketet med 10 kronor per månad. Under det senaste året har Familjepaketet förstärkts med nya kanaler och tjänster.

C More genomförde redan i september 2013 en prishöjning med 30 kronor hos samtliga operatörer (Telia, Boxer, Com Hem). Vi på Canal Digital höjde då priset endast för nya kunder, befintliga kunder har vi bjudit på höjningen under 6 månader. Den höjning som sker nu är alltså den som C More genomförde redan för ett halvår sedan.

Hälsningar
Micke

Postad 10 January 2014 - 10:07

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Kostnader för vad? CI+ kryptering kanske. Tacka fan för netflix och liknande tjänster. kommer säga upp familjepaketet åxå,får räcka nu.

Postad 10 January 2014 - 10:12

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Jag fick brevet i tisdags. Sju sekunder senare utspelades följande:

- Ringer 0771-33 22 11
- Val 4 - Avsluta abbonnemang (ingen kö dit, för svar direkt)
- "Hej och välkommen till Canal Digital, jag heter XXX"
- "Hej, jag fick ett brev idag om att ni inte vill ha mig kvar som kund"
- "Det kan jag inte tänka mig"
- "Jo, det det står i brevet att ni vill höja era avgifter och jag vill sänka era avgifter. Ni är kanske inte medvetna om att ni är konkurrensutsatta idag av andra lösningar som ger en mycket lägre avgift?"
- "Våra avgifter är förhandlingsbara"
- "Det låter ju spännande! Vad skulle min nya avgift bli isf?"
- "Istället för 797:- per månad för Familjepaketet med CMore Sports + extra tv så kan jag erbjuda 580:- per månad för samma tjänsteutbud som du har idag. Avgiftssänkningen gäller from 1 Februari"
- "Det låter som ett mycket bättre brev att få, skicka det så är vi överens"
- " Jag skickar det genast, ha en fortsatt trevlig dag"
- "Tack detsamma"

Postad 10 January 2014 - 11:00

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Hahaha, skönt samtal & grattis!

Postad 10 January 2014 - 11:23

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0

Hahaha, skönt samtal & grattis!

Tackar! :)

Ibland är det skönt att mitt mobilnr är registerat i deras ärendehanteringssystem så att de kan se på en gång vem man är. Det kortar ned samtalstiden för samtliga :)

Jag har idag även 18 kanaler via min samfällighet och sedan har jag 100 Mbps på fiber så jag hade faktiskt tänkt köra på CSports.se Hockey för att få hockeyn och sedan bara behålla samfällighetens kanaler om man nån gång skulle vilja se något annat än SHL. Det hade såklart givit mig än lägre utgifter, men såklart också en försämring i bildkvaliteten då CSports inte har förstånd nog att leverera bra bandbredd på sin streaming.

Ett annat alternativ var Boxer Flex16 + Cpsorts.se Hockey.

CD måste verkligen titta över sina prissättningar snart och komma med alternativa lösningar för annars så kommer Telenor att stå där med en stor avskrivning i sina böcker.

Postad 10 January 2014 - 19:20

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 1

Hej MalcomX,
Våra kostnader har ökat under det senaste året och därför genomför vi nu en höjning av Familjepaketet med 10 kronor per månad. Under det senaste året har Familjepaketet förstärkts med nya kanaler och tjänster.

C More genomförde redan i september 2013 en prishöjning med 30 kronor hos samtliga operatörer (Telia, Boxer, Com Hem). Vi på Canal Digital höjde då priset endast för nya kunder, befintliga kunder har vi bjudit på höjningen under 6 månader. Den höjning som sker nu är alltså den som C More genomförde redan för ett halvår sedan.

Hälsningar
Micke

Vad jag kan se, har det inte kommit några kanaler som den stora massan är intresserad av

Om ni nu är intresserade av att ta marknadsandelar, så ser ni till att ni får in följande kanaler i familjepaketet

Disney XD HD
Disney Channel HD
Disney Jr HD
Carton Net HD
Nickelodeon HD

Dessa kanaler finns redan och mina barn ser dem på Sky UK och trots att de bara är på engelska, så ser de mer på dessa än de SD kanaler som ni har idag. Det är bättre utbud och det ser mycket roligare ut också.

Postad 10 January 2014 - 22:57

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Tror satellitbaserad TV är på fallrepet med tanke på all fiber som ansluts till de svenska hushållen och de attraktiva priser de nya entreprenörerna håller. CD måste nog anpassa sig till det kunderna vill ha om de skall överleva. Själv är jag inte intresserad av Disneys alla kanaler då jag inte har några barn. så dessa vill jag slippa betala för.

Postad 13 January 2014 - 01:42

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Själv är jag inte intresserad av Disneys alla kanaler då jag inte har några barn. så dessa vill jag slippa betala för.

Det kommer du nog inte få något gehör för, då det heter "familjepaketet"
Men du kan ju efterfråga 8 favoriter eller något liknande, då du säkert inte ser på mer än 25% av de kanaler du betalar för

Jag har en kanal till som borde vara i HD med tanke på vad som sänds på den kanalen

Jag såg att Golden Globe galan sändes på E! och då bläddrade jag runt lite bland mina satelliter och fann ut att den kanalen också finns att tillgå i HD.

Fick precis ett mail från Viasat att jag under OS kan se all OS på alla mina enheter som kan visa Viaplay och då jag har deras sportkanaler så kan jag sitta både hemma och borta och se OS. Dessutom kostar det mig inte en krona extra för dessa tjänster: De ingår !
Därför undrar jag vad det är för tjänster jag skall betala extra för hos CD. Jag har inga tjänster hos CD

Trots att jag bara har Familjepaketet hos CD, så kostar det mig nästan lika mycket som det kostar att ha Viasat Film + Sport och Viaplay. Ni får antingen komma med något intressant som man inte kan säga nej till, annars är ni nog tyvärr körda efter OS. Tror att jättemånga av sportfånarna (mig själv inräknat) som inte gjort valet, kommer att gå över helt till Viasat.

Redigerat av MalcomX, 13 January 2014 - 01:43.

Postad 13 January 2014 - 08:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Själv är jag inte intresserad av Disneys alla kanaler då jag inte har några barn. så dessa vill jag slippa betala för.

Säger det samma om alla sportkanaler och nyhetskanaler. För mig räcker Eurosport och CNN som tillägg till SVT och TV4, det andra är totalt ointressant för mig, men det är ju ett familjepaket och då ska alla bitar ingå.

@Canal Digital: När kommer GO att fungera i alla typer av enheter?

Redigerat av Melmac, 13 January 2014 - 08:59.

Postad 13 January 2014 - 14:54

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Säger det samma om alla sportkanaler och nyhetskanaler. För mig räcker Eurosport och CNN som tillägg till SVT och TV4, det andra är totalt ointressant för mig, men det är ju ett familjepaket och då ska alla bitar ingå.

@Canal Digital: När kommer GO att fungera i alla typer av enheter?

Hej Melmac!

Vi vet om att det finns en efterfrågan men vi har tyvärr ingen ny information om detta.
//Therese

Postad 13 January 2014 - 20:32

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 2
Kommer nyligen från Boxer. Är väldigt glad att jag bytte, så mycket bättre ljud och bild, bättre utbud. Lite högre pris med Canal digital, men väl värt det.

Enda negativa är att boxarna är så dyra, dock så sopar vår vita HD-box med tillkopplad hårddisk banan jämfört med Boxers inspelningsbara HD-box i snabbhet och stabilitet. Hade det inte vart så dyrt hade vi gärna haft PVR-boxen också, så man kan aktivera followme eller vad det kallas.

Postad 13 January 2014 - 20:41

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 1

Kommer nyligen från Boxer. Är väldigt glad att jag bytte, så mycket bättre ljud och bild, bättre utbud. Lite högre pris med Canal digital, men väl värt det.

Tack för en positiv kommentar för en gång skull. Och jag håller med.

Själv ser jag fram emot en HD simulcast av Discovery Channel som kommer förr eller senare.

Postad 14 January 2014 - 00:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Kommer nyligen från Boxer. Är väldigt glad att jag bytte, så mycket bättre ljud och bild, bättre utbud.

Tack för en positiv kommentar för en gång skull. Och jag håller med.

Det kan nog ingen säga emot :)

Postad 14 January 2014 - 11:54

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Kommer säga upp Canal Digital inom dom närmsta dagarna. Kollar nästan enbart på sport på tv. För detta måste jag nästan betala 1000:-/mån (fam.paket, sportpaket och 2st tvillingabb) hos Canal Digital!!! Man blir ju inte mindre missnöjd när man inte kan se C more Fotboll HD pga att man har en äldre box. Senaste brevet med prishöjning var droppen! "Våra kostnader har ökat under det senaste året och därför genomför vi nu en höjning av Familjepaketet med 10 kronor per månad. Under det senaste året har Familjepaketet förstärkts med nya kanaler och tjänster."
Mmm, tjänster som man inte kan ta del av pga att man har en äldre box, man måste köpa ny box.
Eftersom jag gillar sport så har jag även Viasat (parabol) och deras sportkanaler, för detta betalar jag drygt 400:-/mån.... lite skillnad. Har fått några brev från Canal Digital genom åren ang prishöjning. Kan inte minnas att jag fått något från Viasat, möjligtvis en. Boxen jag fick då jag tecknade Viasat abb (samtidigt som jag tecknade abb med Canal Digital) har funkat hela vägen ( tom med on-demand ) och jag kan se alla kanaler i deras utbud.

Postad 16 January 2014 - 12:35

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 1

Kommer säga upp Canal Digital inom dom närmsta dagarna. Kollar nästan enbart på sport på tv. För detta måste jag nästan betala 1000:-/mån (fam.paket, sportpaket och 2st tvillingabb) hos Canal Digital!!! Man blir ju inte mindre missnöjd när man inte kan se C more Fotboll HD pga att man har en äldre box. Senaste brevet med prishöjning var droppen! "Våra kostnader har ökat under det senaste året och därför genomför vi nu en höjning av Familjepaketet med 10 kronor per månad. Under det senaste året har Familjepaketet förstärkts med nya kanaler och tjänster."
Mmm, tjänster som man inte kan ta del av pga att man har en äldre box, man måste köpa ny box.
Eftersom jag gillar sport så har jag även Viasat (parabol) och deras sportkanaler, för detta betalar jag drygt 400:-/mån.... lite skillnad. Har fått några brev från Canal Digital genom åren ang prishöjning. Kan inte minnas att jag fått något från Viasat, möjligtvis en. Boxen jag fick då jag tecknade Viasat abb (samtidigt som jag tecknade abb med Canal Digital) har funkat hela vägen ( tom med on-demand ) och jag kan se alla kanaler i deras utbud.

Om man mera rakt av jämför så ser bilden ut enligt följande (med nuvarande priser innan 10 kr höjningen på CD)

Familjepaketet med C More Max 748 kr/månad mot Viasats Guld+HD 644 kr/månad, båda inklusive krypteringsavgifter.

Vill man ha ett extrakort kostar det 99 kr per kort hos CD (inkl krypteringsavgift) och hos Viasat kostar det 117 kr/månad (inkl. kryptering) för det första kortet (erbjudande om 28 kr/mån i 6 mån samt box för 0 kr just nu).

Vill man ha 3 extrakort (max hos båda) så kostar det 297 kr hos CD och 195 kr hos Viasat (Viasat sänker priset på andra och tredje kortet till 39 kr/st/mån).

Totalt om man vill ha de största paketen med maxantal tvillingkort så blir det (om man undantar ev. tillfälliga extraerbjudanden/bindningar):

* Canal Digital Familjepaket + C More Max med 3 extrakort: 1.045 kr/mån
* Viasat Guld + HD med 3 extrakort: 839 kr/mån

I nuvarande läge en differens på 1.045 - 839 = 206 kr per månad eller 2.472 kr billigare per år med Viasat.

I CD:s upplägg ingår ondemandtjänsterna Canal Digital Go på box och dator samt C More Play på dator och Ipad. Canal Digital Go innehåller även C More Play innehåll. C mores film och sportutbud finns tillgängligt. Detta ingår i priset

I Viasats upplägg finns ondemandtjänsten Viaplay. Detta ingår i priset.

Avseende innehåll så är det oftast sportutbudet som kostar. Huvudnumret för CD/C More är SHL, Allsvenskan och La Liga. Huvudnumret för Viasat är NHL, Premier League, Champions League samt Hockeyallsvenskan. Fler sporter finns men dessa är "dealbreakers" dvs det som gör att sportintresserade väljer ena eller andra.

Filmavtal är något starkare på Viasatsidan idag, mer first run. Viasats first run på Disney Studios och Columbia pictures går som second run på C More. C More har first run på Paramount. C More har även HBO:s serieproduktion. Viasat har även first run på Universal samt second run på Warner Bros (Netflix har first run).

Sedan finns det de som uppskattar Discovery och BBC på CD medan andra gillar Viasats Explorer, History, Nature och tex E!

Så pris, innehåll och egen preferens påverkar.

Men klart är att C More är den stora avvikande kostnadsposten tillsammans med de dyra extrakorten hos Canal Digital. C More har gjort förlust på förlust och TV4 (65%) och Telenor (35%) som äger C more måste försöka dra in pengar. Telenor äger i sin tur Canal Digital.

Är man "allätare" med stor familj eller särskilt intresserad av deras utbud så blir Viasats paket 2472 kr billigare per år.

Redigerat av kenta2, 16 January 2014 - 12:39.

Postad 18 January 2014 - 12:25

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Ännu en lördagseftermiddag utan fotboll om man inte har C More Max. CD måste skärpa till sig och då samarbetspartnern C More om man vill behålla sina sportintresserade kunder. Speciellt när man läser Kenta2:s utmärkta inlägg så börjar man tänka om.

Postad 18 January 2014 - 15:09

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Är man "allätare" med stor familj eller särskilt intresserad av deras utbud så blir Viasats paket 2472 kr billigare per år.

Dessutom kan man inte jämföra CD GO med Viaplay

Viaplay är något helt annat och så många gånger bättre på alla sätt och har ett mycket större utbud, inte minst sport

Redigerat av MalcomX, 18 January 2014 - 15:09.

Postad 19 January 2014 - 09:24

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Håller med om att Canal Digital Go inte är rikigt samma sak som Viaplay som ju även är en stand-alone produkt. Om man jämför största paket mot största paket så är ju C More en del av kakan hos CD och då föler ju även C More Play med.

C More Play innehåller C Mores filmutbud, serier samt sportutbud. Funkar rätt bra på dator och Ipad kan jag tycka med både film och sport samt även att skärmdela mac/apple TV eller att köra från Ipad till TV. I och med att filmutbudet är något tunnare hos C More än Viaplay så blir det naturligtvis lite skillnad även här men om man gillar SHL tex så har man ett enkelt sätt att se matcher om man inte är vid sin ordinarie box.

Postad 19 January 2014 - 09:39

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

Brev daterat 2014-01-03 informerar:
...
"Nytt pris på Familjepaketet 1 mars.
På grund av ökade kanal- och distributionskostnader gör vi nu en prishöjning av vårt Familjepaket. Det här innebär att din abonnemangsavgift höjs med 10 kr per månad från och med den 1 mars 2014."
...

Det nya priset blir 308 kr för familjepaketet men prishöjningen drabbar bara oss som inte har "bindningstid" kvar.

Tack! Bra info! Mitt boxerabb går ut nu och jag sitter och kollar på eventuellt byte. Men denna prishöjning gör att jag inte kommer att välja Canal Digital.

Postad 20 January 2014 - 19:37

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0
Nu har EU-kommissionen öppnat en antitrustundersökning avseende förhållandet att stora amerikanska filmbolag tecknar territoriella rättigheter med premium-TV bolag/distributörer (typ Sky, Canal Plus, etc.). Dvs att en filmrättighet licensieras att visas i en särskild del av EU-territoriet, tex i Spanien eller Italien, men är inte tillgänglig för någon utanför dessa länder som istället får vända sig till "sitt" bolag för att få se på samma/liknande utbud.

Om detta till slut faller under antitrustlagarna så betyder det att EU blir en rättighetsmarknad där distributörer och innehållsägare har att finna sig i att marknaden måste vara fri att teckna distribution (typ att en premiärfilm har first run på flera TV-plattformar samtidigt i konkurrens i hela EU) samt att vem som helst i EU (samt EES antagligen (NO, ISL, CH)) skall kunna välja vilken operatör man vill (som man rent tekniskt kan ta in förstås).

Med tanke på hur marknaden är uppdelad och hur stängningsprinciperna ser ut idag så torde det vara ett klockrent showcase för EU-kommissionen trots att det kanske tar sin tid att landa.

Viasat, C More samt Netflix tampas idag om dessa territoriella rättigheter för SE, NO, DK och FI som är ett avgränsat territoriellt rättighetsområde i filmbranschen. Om detta tar sig i mål så ritas kartan om helt och hållet för alla, C More, Canal Plus (FR), Sky UK, DE och IT, Viasat och alla andra.

Läs själva

http://europa.eu/rap...IP-14-15_en.htm

Postad 23 January 2014 - 16:02

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Fick Canal Digitals nyhetsbrev i mailen idag och läser följande:

Det mesta och det bästa från vinter-OS ser du med oss!
Du ser det mesta och det bästa från OS i Sotji på TV3 som ingår i vårt Familjepaket. Följ jakten på medaljerna i de olympiska vinterspelen 2014 på TV3, 7-23 februari.

Undra hur Viasat visar os..... :rolleyes:

Postad 23 January 2014 - 17:23

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 0
Hahaha! Undrar ifall den som gör nyhetsbrevet själv köper det han/hon/de skrivit ... herre... :P

Postad 23 January 2014 - 17:39

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Fick Canal Digitals nyhetsbrev i mailen idag och läser följande:

Det mesta och det bästa från vinter-OS ser du med oss!
Du ser det mesta och det bästa från OS i Sotji på TV3 som ingår i vårt Familjepaket. Följ jakten på medaljerna i de olympiska vinterspelen 2014 på TV3, 7-23 februari.

Undra hur Viasat visar os..... :rolleyes:

Hos Viasat finns bara detta: :rolleyes:
TV3 HD
TV10
Viasat sport HD sänder samma som TV3, men utan reklam
Viasat Hockey HD sänder hockeymatcher
Viasat OS 1HD
Viasat OS 2HD
Viasat OS 3HD
Viasat OS 4HD
Viasat OS 5HD
Viasat OS 6HD
Viasat OS 7HD

Postad 23 January 2014 - 17:45

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Fast nyhetsbrevet går ju ut till Canal Digital-kunder, och i deras fall stämmer det nog allt som oftast att de ser det mesta av OS på Canal Digital. You've been lawyered! (Fast nä, jag är inte advokat).

Postad 23 January 2014 - 19:00

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hahaha! Undrar ifall den som gör nyhetsbrevet själv köper det han/hon/de skrivit ... herre... :P

Även Viasat själva har sagt att det mesta och bästa sett hur svensk synvinkel ska sändas i just TV3/TV3HD.

Sen är det en annan femma att CD och Via/Mtg inte har kunnat komma överens och gjort en deal för TV10 också.

Postad 23 January 2014 - 21:56

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Letar febrilt efter en ADB HD-PVR box på Blocket, men det är bara en massa Sagemskräp till salu (verkligen en MASSA...). Vår Sagem börjar kräva 2-3 dagliga omstarter pga hängningar och tappad textning och jag vågar inte vänta på en slutlig krasch. De få ADB-boxar som kommer ut på Blocket försvinner ganska omgående. Vägrar köpa den för 2500 av CD av ren princip eftersom jag anser att de sålt Sagem-skiten med full vetskap om de stora problem boxen har. Om nån i tråden har en ADB HD-PVR till salu så skicka gärna ett PM. Fast ännu bättre vore om CD hörde av sig och gav mig en riktigt schysst deal som plåster på såren för all irritation deras junk har skapat. Med fiber på väg in i huset så blir listan över alternativ betydligt större...

Postad 26 January 2014 - 01:22

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Hej CD

Får oregelbundna audiodrops på SVT 1 HD

Har varit sådant förr och då låg felet hos er och det gör det oftast när det gäller ljudet, då ni själva kodar ljudet ni får från SVT

Samma på alla boxar, så här är inte felet

Postad 26 January 2014 - 01:26

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hos Viasat finns bara detta: :rolleyes:
TV3 HD
TV10
Viasat sport HD sänder samma som TV3, men utan reklam
Viasat Hockey HD sänder hockeymatcher
Viasat OS 1HD
Viasat OS 2HD
Viasat OS 3HD
Viasat OS 4HD
Viasat OS 5HD
Viasat OS 6HD
Viasat OS 7HD

Överlägset !

Vill man sedan se det mesta och bästa ur andra länders synvinkel, så finns det ju massor av Tyska och Engelska FTA kanaler dessutom så kan man sitta på bussen och följa allt med Viaplay på sin mobil eller platta.

Så gissa om Viasat kommer att sno åt sig kunder bland alla OS tokar

Redigerat av MalcomX, 26 January 2014 - 01:26.

Postad 27 January 2014 - 18:38

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 864 inlägg
  • 0

Hej CD

Får oregelbundna audiodrops på SVT 1 HD

Har varit sådant förr och då låg felet hos er och det gör det oftast när det gäller ljudet, då ni själva kodar ljudet ni får från SVT

Samma på alla boxar, så här är inte felet

Samma här också dvs audiodrops.

Postad 27 January 2014 - 22:12

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Hjälp Canal Digital och SVT att fixa detta, skriv ned lite tider när ni får dropouts. Gärna vilken box även så att man verkligen ser att är sändningen det är fel på och inte något specifikt för en box.
Ni kan även posta här
http://www.svt.se/ti...s/dialog/347396
för att sätta lite mer tryck.

Postad 28 January 2014 - 08:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Allihop

Precis som Monshi skriver vill vi gärna få in så mycket uppgifter som möjligt för att kunna lösa detta.
Skicka gärna PM med följande uppgifter:
Kanal:
Program:
Surround JA/NEJ:
Datum:
Box:

Med vänliga hälsningar
Pauline

Postad 28 January 2014 - 09:01

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Hjälp Canal Digital och SVT att fixa detta, skriv ned lite tider när ni får dropouts. Gärna vilken box även så att man verkligen ser att är sändningen det är fel på och inte något specifikt för en box.
Ni kan även posta här
http://www.svt.se/ti...s/dialog/347396
för att sätta lite mer tryck.

Hej Allihop

Precis som Monshi skriver vill vi gärna få in så mycket uppgifter som möjligt för att kunna lösa detta.
Skicka gärna PM med följande uppgifter:
Kanal:
Program:
Surround JA/NEJ:
Datum:
Box:

Med vänliga hälsningar
Pauline

Jag repeterar vad jag skrev

Det är OREGELBUNDNA dropouts och händer på ALLA boxar

Det är inte något speciellt program

Det är mycket lättare att ni själva, sätter era tekniker på plats NU för att lösa problemet, än att kunderna skall springa till datorn och skriva "nu hände det igen". Det är förmodligen något fel i er "ljudkodare"

Men visst, är det någon som inte har något annat i livet att göra, så får de väl göra det

Postad 28 January 2014 - 09:07

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
Angående drop-outs. Jag har haft det under hela hösten, men på flera kanaler (dock överlägset mest på SVT1HD och SVT2HD men även på CMore Sports-kanalerna). Jag beställde en justering av min parabol och då försvann dom. Det är säkert inte problemet för er, men kan vara bra att meddela CD att ni vet att det inte är fallet iaf.

Båda mina vita HD-boxar sänder ut ljud via surroundförstärkare, och är inte kopplade direkt till TV/Projektor.

/Micke

Redigerat av Forsyth, 28 January 2014 - 09:10.

Postad 28 January 2014 - 22:00

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
För att jag satt med datorn i knät, så skall jag lämna ett bidrag

Audiodrop nummer 5 bara i kväll ( på SVT 1 och 2 HD )

SVT 2 HD
Aktuellt
klockan 21.56
Ljud DD 2.0

Postad 28 January 2014 - 22:18

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Några ungefärliga (eller exakta) klockslag dropouts på SVT1? Har spelat in lite på datorn från den kanalen idag. Dock från DVB-T.

Postad 29 January 2014 - 08:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej MalcolmX

Tack för infon, all information vi får underlättar vid felsökningen!

Vänligen
Pauline

För att jag satt med datorn i knät, så skall jag lämna ett bidrag

Audiodrop nummer 5 bara i kväll ( på SVT 1 och 2 HD )

SVT 2 HD
Aktuellt
klockan 21.56
Ljud DD 2.0

Postad 30 January 2014 - 10:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0
Fråga till Canal Digital:
När kommer en app till Android för fjärrinspelning/TV-appen ?

Ni vet väl att Android har 80 % marknadsandel av försäljningen under 2013 ?

http://www.theinquir...t-share-in-2013

Postad 30 January 2014 - 14:01

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej what17ever,

Vi känner till att det finns en efterfrågan samt vi håller på att kikar på det. Tyvärr har vi för närvarande ingen information om- eller när det kan bli aktuellt. Skulle vi få reda på annat så kommer vi att informera om det på flera olika sätt, även här på Min Hembio forumet.

Vänligen
Micke

Fråga till Canal Digital:
När kommer en app till Android för fjärrinspelning/TV-appen ?

Ni vet väl att Android har 80 % marknadsandel av försäljningen under 2013 ?

http://www.theinquir...t-share-in-2013

Postad 30 January 2014 - 14:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Hej what17ever,

Vi känner till att det finns en efterfrågan samt vi håller på att kikar på det. Tyvärr har vi för närvarande ingen information om- eller när det kan bli aktuellt. Skulle vi få reda på annat så kommer vi att informera om det på flera olika sätt, även här på Min Hembio forumet.

Vänligen
Micke

Men, det där är ju samma svar som för ett år sedan... skärpning !

Postad 30 January 2014 - 16:48

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 401 inlägg
  • 0
Sorry, felpost!

Redigerat av Crazyberra, 30 January 2014 - 16:52.

Postad 30 January 2014 - 16:57

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 1

Vi känner till att det finns en efterfrågan samt vi håller på att kikar på det. Tyvärr har vi för närvarande ingen information om- eller när det kan bli aktuellt.

"Kikar på det", "om det kan bli aktuellt", med andra ord pågår ingen utveckling och det finns inte någon plan på att ta fram en app.

Bistra sanningen är, har man valt att inte ta fram någon app under den tid som nu gått så är det uppenbart att CD inte bryr sig om de kunder som kör Android och inte tar någon hänsyn till detta önskemål.

Postad 30 January 2014 - 17:25

tony97
  • tony97
  • Forumräv

• 506 inlägg
  • 0
Ännu en gång kommer förmodligen både Canal Digital och Viasat att bli omsprungna av Boxer:

Nyheter
Testsänder Ultra HD i marknätet

2014-01-23
Postad bild

Dela den här artikeln

Postad bild

Etiketter

Boxer, Teracom, Ultra HD

Kommentarer

Artikeln har:
Inga kommentarer
Pressmeddelande från Teracom:
Boxer och Teracom är först i Norden att testa skarpa Ultra HD-sändningar över DVB-T2. Premiären sker på seminariet Tv-Puls, där tv-branschen samlas för att diskutera aktuella ämnen.
– I takt med att tittarnas tv-skärmar blir större efterfrågas högre upplösning allt mer. När marknaden och tekniken är mogen är Ultra HD ett naturligt utvecklingssteg för oss, och det är därför väldigt spännande att redan nu testa tekniken på riktigt säger Andrea Gisle Joosen, vd Boxer Sverige.
– Marksänd tv har funnits i cirka 60 år. Genom att testa och anamma ny teknik vill vi visa att marknätet kommer vara lika relevant om ytterligare 60 år. Att testa Ultra HD-utsändningar är ett sätt att lära oss mer om tekniken och säkerställa förutsättningarna för den dag tekniken slår igenom på allvar säger Stephan Guiance, vd Teracom Sverige.
Testsändningarna sker i samarbete med Broadcom Corporation, som står för digital-tv-mottagaren och Samsung Electronics, som levererar tv-skärmar med stöd för 4K Ultra HD.
Ultra HD-utsändningarna sker från Nackamasten i Stockholm på en tillfällig testfrekvens. Sändningstillståndet sträcker sig fram till mars.
Fakta om 4K Ultra HD
Vad är 4K Ultra HD?
o Full HD 1080p är idag den vanligaste upplösning på tv-apparater. Full HD tv-apparater har en upplösning på 1920×1080 pixlar. 1920 anger hur många pixlar som finns horisontell led och 1020 anger hur många pixlar som finns vertikal led. En skärm med upplösning i Full HD består alltså av drygt två miljoner pixlar.
o En 4K Ultra HD-skärm har istället en upplösning på 3840×2160 pixlar vilket innebär att den består av drygt åtta miljoner enskilda pixlar, det vill säga skärmen har fyra gånger så många pixlar som på en Full HD-skärm.
o Att bilden består av fler pixlar innebär att man kan bygga ännu större tv-apparater med bra bildåtergivning.
Vilken utrustning används i testet?
o 4K Ultra HD materialet är kodat med Thomsons senaste kodare ViBE VS7000 med support för HEVC
o Utsändning sker över DVB-T2 från stationen Stockholm Nacka
o Digital-TV-mottagare med Broadcom’s BCM3461 DVB-T/T2 mottagare och BCM7252 chip för avkodning HEVC/4K Ultra HD
o Samsung 4K Ultra HD TV-apparater modell 65UF900 och 55UH900
När kommer 4K Ultra HD i marknätet på riktigt?
o Vi ser att trenden mot allt större och bättre tv-skärmar fortsätter, vilket också ställer högre krav på bättre kvalitet i tv-utsändningarna. Ultra HD är utrymmeskrävande och är fortfarande en teknik i sin linda. Det är tekniskt möjligt att sända Ultra HD i marknätet redan idag, men det är upp till branschen och Myndigheten för Radio och TV att avgöra när tiden är mogen för permanenta Ultra HD-sändningar.
Seminariet TV-puls pågår i dag.

http://www.elektroni...hd-i-marknatet/

Postad 30 January 2014 - 19:25

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

• 230 inlägg
  • 3
Äh, Boxer, inget alternativ! Har bara dåliga erfarenheter, både bemötande och tekniskt. Tror nog att CD kommer med Ultra HD, när behovet finns. Båda två som har en sådan TV i dag får väl köra Boxer då...

Postad 31 January 2014 - 00:51

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Ännu en gång kommer förmodligen både Canal Digital och Viasat att bli omsprungna av Boxer:

Det är en "test" sändning inget annat. Om Boxer vill springa långt förbi kan dom ju kika på 8K via marknätet som NHK i Japan redan testat. Boxer borde skaffa fler HD kanaler i utbudet innan dom satsar på 4K vilket också CD, Via och alla andra också borde göra. Även jag tycker 4K är intressant men det kommer troligen inte bli mycket bättre i marknätet än Netflix 4K försök med "Super HD". Den som lever får se...

Redigerat av SweX, 31 January 2014 - 00:54.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.