Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 augusti 2007 - 13:45

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Hittade en bild på CD´s nya HD box med PVR......

Verkar som om det är Sagem logga mitt på ovansidan.....

<{POST_SNAPBACK}>

Finns det mer info om den nya boxen? Tillverkare? Utseende? Min "gamla" HD-box funkar ok numera, men jag skulle vilja ha två boxar, varav en med inspelning...

Någon som har beställt? Fått leveransdatum?

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen tillbaka Veritas. :rolleyes:

Bifogad fil  CDhdbox.gif   81,79K   138 Antal nerladdningar

Redigerat av thetias, 15 augusti 2007 - 13:49.

Postad 15 augusti 2007 - 13:56

Unregistereded16d9f8
  • Unregistereded16d9f8
  • Forumräv

• 604 inlägg
  • 0
www.canaldigital.se/hdtv

Postad 15 augusti 2007 - 13:59

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
är en sagem box och inte handan :rolleyes:

Postad 15 augusti 2007 - 14:06

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
När jag loggade in fick jag priset 1895:- för nya boxen... MEN jag kunde inte läsa nått vidare på mitt erbjudande då länken inte funkade... Men Men... Jag ska i alla fall säga upp skiten... för ev. avvakta vad Viasat erbjuder i HD-väg och är det skit, så går det ju alltid att gå tillbaka till CD....

Postad 15 augusti 2007 - 14:17

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Vet inte om det har varit klart länge, MEN, det är ju själve f-n vad de ska mjölka ur pengar på en. Såg att det kommer att kosta 99 kr/mån för C+HD och C+SportHD, men de är så "snälla" och bjuder på avgiften i 6 månader.

Fasen vad dyrt det blir när man skall betala först för Familjepaketet m. Canal Total, sedan Canal + HD-paketet, och även HD-paketet. Dessutom kommer det till hittepå-avgifter som man pröjsa för också...

Och så har de mage att med jämna mellanrum höja avgiften för familjepaketet m canal total. Deras ursäkt är att det tillkommit fler kanaler. Pyttsan heller, det plockar ju även bort kanaler som man måste betala extra för att få...

Nåväl, fick skriva av mig lite iaf. Får nog bli en sådandär HD-Box med PVR-funktion.

Tack för mig

Postad 15 augusti 2007 - 14:19

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

När jag loggade in fick jag priset 1895:- för nya boxen... MEN jag kunde inte läsa nått vidare på mitt erbjudande då länken inte funkade... Men Men... Jag ska i alla fall säga upp skiten... för ev. avvakta vad Viasat erbjuder i HD-väg och är det skit, så går det ju alltid att gå tillbaka till CD....

<{POST_SNAPBACK}>

Det priset gällde antagligen PVR-boxen utan HD...

Postad 15 augusti 2007 - 14:28

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
1895 är för Grundig PVR boxen.

*Ni får väll räkna med att prishöjningar kanske är för att "kanalerna" vill ha mera pengar för sina utbud mer....

*Bästa teknologin kostar pengar... (dvs ska man ha det bästa av de bästa kommer det kosta)

*Nya saker är inte felfria utan har ofta barnsjukdomar.

thats life

vill man ha det helt felfritt... skaffa en Combo box :rolleyes:

Postad 15 augusti 2007 - 14:49

Unregistered84ea5f4c
  • Unregistered84ea5f4c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Man kommer inte att kunna söka in fler sattelliter än thor med den nya PVR boxen. Det kommer inte att komma heller.

Postad 15 augusti 2007 - 15:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Man kommer inte att kunna söka in fler sattelliter än thor med den nya PVR boxen. Det kommer inte att komma heller.

<{POST_SNAPBACK}>

...och hur vet du det, så säkert?

Postad 15 augusti 2007 - 15:11

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Naturligtvis var jag tvungen att ringa och kolla status på uppdateringen till vår trotjänare och numera klenod "buggboxen":

- "Dom har fått den, men om dom skulle släppa den skulle den orsaka mer buggar.... ....bla bla bla bla..."

Tack kära Canal Digital för att ni lägger ner energi och tid på att kvalitetssäkra era produkter! :rolleyes:

Postad 15 augusti 2007 - 16:06

lundis68
  • lundis68
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

Vet inte om det har varit klart länge, MEN, det är ju själve f-n vad de ska mjölka ur pengar på en. Såg att det kommer att kosta 99 kr/mån för C+HD och C+SportHD, men de är så "snälla" och bjuder på avgiften i 6 månader.

Fasen vad dyrt det blir när man skall betala först för Familjepaketet m. Canal Total, sedan Canal + HD-paketet, och även HD-paketet. Dessutom kommer det till hittepå-avgifter som man pröjsa för också...

Och så har de mage att med jämna mellanrum höja avgiften för familjepaketet m canal total. Deras ursäkt är att det tillkommit fler kanaler. Pyttsan heller, det plockar ju även bort kanaler som man måste betala extra för att få...

Nåväl, fick skriva av mig lite iaf. Får nog bli en sådandär HD-Box med PVR-funktion.

Tack för mig

<{POST_SNAPBACK}>

Var står det att FILM HD kostar extra. På MIN SIDA ingår den i TOTAL-paketet. Samt SPORT HD gratis
i 12 månader...

Postad 15 augusti 2007 - 16:16

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Lita på det... kan intyga detta med 100% att detta inte kommer funka....... låt oss säga att det kommer från bra källor :)

<{POST_SNAPBACK}>

...och hur vet du det, så säkert?

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 15 augusti 2007 - 16:19

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hd film har legat tillgänglig för alla... hör till c+t
Hd sporten ska igentligen kosta 99kr/månad men ligger likt Hd film nu.

Tack för mig

<{POST_SNAPBACK}>

Var står det att FILM HD kostar extra. På MIN SIDA ingår den i TOTAL-paketet. Samt SPORT HD gratis
i 12 månader...

<{POST_SNAPBACK}>

Redigerat av Kok0, 15 augusti 2007 - 16:19.

Postad 15 augusti 2007 - 17:29

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0
Det verkar som CD har börjat läsa ( och skriva ? ) I denna tråd nu. :)
Om det nu är så som "enligt vissa källor i tråden" att CD inte kommer att tillåta abonnenter att kunna ta emot fler satelliter med deras boxar så får man hoppas det kommer fler alternativ till hösten när det gäller boxar mm. Det vore roligt ifall CD kunde få sin första buggbox att fungera som den ska innan man börjar med fler boxar som kanske får samma fel.
Hade en mailkonversation med CD för 7-10 dagars sedan om den nya programvaran som vi alla väntar på och bad att de borde läsa på detta forum vad vi tycker om boxen, det kanske har skett nu då.
// Hifighost

Postad 15 augusti 2007 - 17:34

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

Det verkar som CD har börjat läsa ( och skriva ? ) I denna tråd nu.  :D 
Om det nu är så som "enligt vissa källor i tråden" att CD inte kommer att tillåta abonnenter att kunna ta emot fler satelliter med deras boxar så får man hoppas det kommer fler alternativ till hösten när det gäller boxar mm. Det vore roligt ifall CD kunde få sin första buggbox att fungera som den ska innan man börjar med fler boxar som kanske får samma fel.
Hade en mailkonversation med CD för 7-10 dagars sedan om den nya programvaran som vi alla väntar på och bad att de borde läsa på detta forum vad vi tycker om boxen, det kanske har skett nu då.
// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Vassego CD, 103 sidor just for you! :D

Jag tror nog de haft koll på den här tråden sedan den startade. :)

Postad 15 augusti 2007 - 18:14

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Det verkar som CD har börjat läsa ( och skriva ? ) I denna tråd nu.  :) 
// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att CD har sneglat rätt mycket på Sky när man tagit fram den här boxen. Sky gör ju precis så, deras HD-box kan bara ta emot signaler från Astra 2. Sky har ju inget terrestriellt utbud (till skillnad från Canal Digital som jag tror representerar Canal+ i Sverige och därmed får intäkterna från Boxer-kunders abonnemang på Canal+) och behöver därmed inte inkludera någon DVB-T-mottagare i sin box.

CD gör helt enkelt så att man släpper en box som bara kan ta emot betalkanaler som de själva får intäkter från, och som garanterat inte kan ta emot något från konkurrenten Viasat - de flesta kunder orkar inte ha en hel stapel med boxar så de väljer en enda leverantör. Så enkelt var det.

Postad 15 augusti 2007 - 19:08

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror att CD har sneglat rätt mycket på Sky när man tagit fram den här boxen. Sky gör ju precis så, deras HD-box kan bara ta emot signaler från Astra 2. Sky har ju inget terrestriellt utbud (till skillnad från Canal Digital som jag tror representerar Canal+ i Sverige och därmed får intäkterna från Boxer-kunders abonnemang på Canal+) och behöver därmed inte inkludera någon DVB-T-mottagare i sin box.

CD gör helt enkelt så att man släpper en box som bara kan ta emot betalkanaler som de själva får intäkter från, och som garanterat inte kan ta emot något från konkurrenten Viasat - de flesta kunder orkar inte ha en hel stapel med boxar så de väljer en enda leverantör. Så enkelt var det.

<{POST_SNAPBACK}>

Nja så enkelt är det inte, det finns en hel del som har bägge abonnemangen ( CD,Viasat ) och vill helt enkelt ha endast en box till detta. När nu HD sändningarna börja ta form och du kan ta emot både betal och gratis HD kanaler från andra satelliter så vill man även ha detta, detta är vad vi kallar valfrihet. Har haft full abonnemang på både CD och Viasat i många år och funderar på att även lösa abonnemang på Euro1080 ( 1990 kr till 2010-12-31 ) för att få tillgång på alla deras HD kanaler. Det ända jag begär är att kunna ha en box till alla mina j-kla kanaler :) .
// Hifighost

Postad 15 augusti 2007 - 19:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Skönt att HDD-boxen verkligen verkar komma. Jag hade börjat tvivla efter allt strul med den nuvarande boxen. Bilden fryser en halvsekund någon gång i minuten när man kollar Premier League. :D :D

Jag hade hoppats på en större hårddisk än 250Gb men vad kan man förvänta sig? Varför inte ha utbytbar hårddisk som tex PS3?
Vi får nog vara glada om den funkar någorlunda buggfritt.
Om den verkligen har dubbla sat-tuners så man kan se ett program och spela in ett annat (även från HD-kanaler) och hårddisk samt att den är fri från allvarliga buggar så blir jag överlycklig! :)

Postad 15 augusti 2007 - 19:45

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Och en bra EPG vill man ju ha också...

Postad 15 augusti 2007 - 19:48

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

...på den ursprungliga HD-boxen!

Postad 15 augusti 2007 - 19:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

...på den ursprungliga HD-boxen!

<{POST_SNAPBACK}>

På alla boxar. :)

Postad 15 augusti 2007 - 20:04

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Utbytbara är väll alltid diskarna :D frågan är om man vill bli av med garantin eller inte :D

Boxen har dubbla tunners... du kan spela in ett program från marknätet, ett från sattelit och kolla på ett sat samtidigt om du skulle vilja :)

Och den kan självklart spela in HD kanalerna, dock tar dessa desto mer utrymme än de vanliga så man får inte leka för mycket med REC knappen.

Postad 15 augusti 2007 - 20:59

Rutger6
  • Rutger6
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Hd film har legat tillgänglig för alla... hör till c+t
Hd sporten ska igentligen kosta 99kr/månad men ligger likt Hd film nu.

Tack för mig

<{POST_SNAPBACK}>

i 12 månader...

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Anledningen till att jag skrev som jag skrev är informationen på den här sidan på Canal Digitals hemsida.

Där följande info finns:

Abonnerar du på CANAL+ Total så bjuder vi även CANAL+ Sport HD och CANAL+ Film HD fritt i sex månader.

Vilket tyder på att man i framtiden inte kommer att få dessa med i priset för Canal+ Total.

Hoppas mitt resonemang blev lite tydligare...

Postad 15 augusti 2007 - 21:51

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Nja så enkelt är det inte, det finns en hel del som har bägge abonnemangen ( CD,Viasat ) och vill helt enkelt ha endast en box till detta. När nu HD sändningarna börja ta form och du kan ta emot både betal och gratis HD kanaler från andra satelliter så vill man även ha detta, detta är vad vi kallar valfrihet. Har haft full abonnemang på både CD och Viasat i många år och funderar på att även lösa abonnemang på Euro1080 ( 1990 kr till 2010-12-31 ) för att få tillgång på alla deras HD kanaler. Det ända jag begär är att kunna ha en box till alla mina j-kla kanaler :) .
// Hifighost

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, det finns en del som vill ha båda (och en del som i likhet med undertecknad vill ha ALLT) men det vill inte operatörerna, och jag menar fortfarande att majoriteten av befolkningen inte är ett dugg engagerad i tekniken och helt enkelt köper in sig på den ene eller andre operatörens paket/utbud utan att ifrågasätta eller ens fundera på alternativ.

Såna som vi är viktiga för t ex CD, inte för att vi betalar deras löner - vi står för en försumbar del av deras intäkter - utan för att vi agerar alfa/betatestare och faktiskt i praktiken är deras kristallkula. De behöver bara gå in på minhembio för att få en kanonbra bild av vad framtiden kommer att kräva.

Så de behöver oss, och vi behöver dem eftersom vi trots allt måste ha program att titta på (även om jag undrar ibland om programmen är så himla viktiga egentligen...) för att kunna testa våra prylar.

Postad 15 augusti 2007 - 22:20

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Läste i villkoren för kampanjen att man tillsammans med PVR boxen får ett "quad lnb microhuvud" samt en kabel för funktionen med dubbla tuner. Nån som vet om det funkar om man som jag har 4 st lnb (Thor,Astra,Sirius ,Hotbird) eller måste man upp och skruva i parabolen och köra med quad lnb ???

Postad 15 augusti 2007 - 23:15

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Du måste ha ett qlnb "inställt mot thor" och ta 2 kablar därifrån.

Postad 15 augusti 2007 - 23:32

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
wow 250gb inte så pjåkigt :D undra om det finns dolt utrymme då också :)

Postad 16 augusti 2007 - 08:18

dadgom
  • dadgom
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Kommer man att kunna använda funktionen för dubbla tuners till att se på två TV-apparater samtidigt på något sätt?

Postad 16 augusti 2007 - 13:11

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

2995kr för Fam och Ent kunder, även om man har kampanj eller liknande... 24 månaders bindningstid från best datumet.

vad gäller gammla HD boxen ska det inte vara mycket problem med den nu... ev att EPGn inte funkar tex..

<{POST_SNAPBACK}>

DU måste väl iallafall skoja? "inte mycket problem"? Ingen EPG är ett jäkla stort problem. Inte ta emot flera satelliter är ett jäkla stort problem.

Båda har CD kundtjänst gång på gång LOVAT ska fungera vid nästa uppgradering. Du verkar ju ha bra kontakt med CD (eller t om jobba där). NÄR kommer EPG äntligen? Och menar du på allvar att vi aldrig kommer kunna ta emot fler satelliter med den gamla boxen? Hur i helsike kan då CD's kundtjänst lova det? Läser man dessutom på "Frågor och svar" om HD-boxen står det:

"Går det att kanalsöka på andra satelliter än Thor?

Nej. Mottagaren klarar för tillfället inte av att söka in andra satelliter än Thor. Denna funktion implementeras i en senare mjukvara."

Det går knappast att misstolkas. Ingen tveksamhet att man "kanske" ska implementera det.

Visst, för många så är detta inget problem men vi är nog en del som vill ta in t ex Astra och slippa en extra box för det. Min far valde en HD-box istället för den vanliga combo-boxen just därför han lovades av kundtjänst att han skulle kunna ta in Astra.

Men absolut främst - när ska vi ÄNTLIGEN få EPG? Det är enda anledningen att jag inte sätter en HD-box uppe vid vår huvud-TV då min fru absolut är beroende av EPG.

Postad 16 augusti 2007 - 14:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Pairing! :blink:

Kan jag ta med mig mitt kort och använda i en liknande box som t ex min kompis har?
Nej, boxen och programkortet kopplas ihop och programkortet kan endast användas i HD-boxen med inspelningsfunktion.

Länk

Postad 16 augusti 2007 - 14:43

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

Pairing! :blink:

Kan jag ta med mig mitt kort och använda i en liknande box som t ex min kompis har?
Nej, boxen och programkortet kopplas ihop och programkortet kan endast användas i HD-boxen med inspelningsfunktion.

Länk

<{POST_SNAPBACK}>

Brukar de inte alltid svara så :P

Postad 16 augusti 2007 - 14:47

Pexer
  • Pexer
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

2995kr för Fam och Ent kunder, även om man har kampanj eller liknande... 24 månaders bindningstid från best datumet.

vad gäller gammla HD boxen ska det inte vara mycket problem med den nu... ev att EPGn inte funkar tex..

<{POST_SNAPBACK}>

DU måste väl iallafall skoja? "inte mycket problem"? Ingen EPG är ett jäkla stort problem. Inte ta emot flera satelliter är ett jäkla stort problem.

Båda har CD kundtjänst gång på gång LOVAT ska fungera vid nästa uppgradering. Du verkar ju ha bra kontakt med CD (eller t om jobba där). NÄR kommer EPG äntligen? Och menar du på allvar att vi aldrig kommer kunna ta emot fler satelliter med den gamla boxen? Hur i helsike kan då CD's kundtjänst lova det? Läser man dessutom på "Frågor och svar" om HD-boxen står det:

"Går det att kanalsöka på andra satelliter än Thor?

Nej. Mottagaren klarar för tillfället inte av att söka in andra satelliter än Thor. Denna funktion implementeras i en senare mjukvara."

Det går knappast att misstolkas. Ingen tveksamhet att man "kanske" ska implementera det.

Visst, för många så är detta inget problem men vi är nog en del som vill ta in t ex Astra och slippa en extra box för det. Min far valde en HD-box istället för den vanliga combo-boxen just därför han lovades av kundtjänst att han skulle kunna ta in Astra.

Men absolut främst - när ska vi ÄNTLIGEN få EPG? Det är enda anledningen att jag inte sätter en HD-box uppe vid vår huvud-TV då min fru absolut är beroende av EPG.

<{POST_SNAPBACK}>

Helt rätt!
Det börjar göra mig förbannad att diskussionen vrids till "köpa en ny box" istället för att rätta problemen med den befintliga!
Canal Digital: Lös problemet eller kommunicera till befintliga HD kunder hur ni avser hantera situationen!
Som en påminnelse:
1. EPG
2. Fler satelliter
3. Redigerbara favoritlistor

Postad 16 augusti 2007 - 14:49

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0
Då det finns en egen tråd för den inspelningsbara HD-boxen kanske man skall hålla dessa boxar isär lite, så att denna tråd inte blir längre än vad som är nödvändigt?

Postad 18 augusti 2007 - 12:13

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Informationen jag har så kommer det ALDRIG att fungera att ta in fler sateliter på gammla HD boxen.... inte heller på den nya.

EPG mjukvaran ska släppas i samband med att den nya HD boxen släpps... runt då iallafall..men bara vänta och se... har inget datum.

Postad 18 augusti 2007 - 12:16

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Informationen jag har så kommer det ALDRIG att fungera att ta in fler sateliter på gammla HD boxen.... inte heller på den nya.

EPG mjukvaran ska släppas i samband med att den nya HD boxen släpps... runt då iallafall..men bara vänta och se... har inget datum.

Postad 18 augusti 2007 - 12:22

Unregisteredc4a90337
  • Unregisteredc4a90337
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då är det så att CD har beslutat att deras kunder inte skall kunna ta in andra satelliter. För rent tekniskt är det inga problem då så gott som samtliga boxar på marknaden klarar detta.

Postad 18 augusti 2007 - 12:25

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1 919 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då har CD brutit sitt avtal till de kunderna som köpte den gamla HD-boxen där man klart blir lovad att vid en firmware uppdatering ska kunna ta in fler satelliter.
Bara att läsa följande länkar som bevis.

CD's FAQ

CD's FAQ 2

// Hifighost

Postad 18 augusti 2007 - 12:25

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Då är det så att CD har beslutat att deras kunder inte skall kunna ta in andra satelliter. För rent tekniskt är det inga problem då så gott som samtliga boxar på marknaden klarar detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Självklart är det så! Helt obegripligt dock! Hemskt att kunderna ska få något gratis! :)

Postad 18 augusti 2007 - 12:36

Kok0
  • Kok0
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
det händer som sakt en hel del i den här "världen" :) så 200% kan jag inte vara... men det informationen jag fått iaf... ni får väll vänta och se.

Den nya boxen kommer INTE få detta iaf så därför sätter CD inte in det på den gammla heller.

vet dock att saker alltid kan ändras... men det är det jag hört iallafall.

Redigerat av Kok0, 18 augusti 2007 - 12:37.

Postad 18 augusti 2007 - 13:34

Rappsabaggen
  • Rappsabaggen
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Den nya boxen får dom allt prova ut själva tänker inte va någon beta testare till C+ .
Först får dom skicka ut en fungerande box till oss som är kunder.
Enl. reklamen du köper boxen du äger boxen den ska fungera med flera satelliter
epg mm mm men vad händer jo man står där med en helt värdelös box den dan man sagt upp
ocker abonnemanget från C+ för 575 kr månad (familj +hd + kort+ faktura)

Dessutom pris för boxen 3600 i maj 20 kr i december
Alltså läge att vänta ut dom . . .

Postad 19 augusti 2007 - 19:18

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ingen som vet något pris mera än för befintliga kunder å vilka paket man kan välja på

Postad 19 augusti 2007 - 21:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2 789 inlägg
  • 0

Den nya boxen får dom allt prova ut själva tänker inte va någon beta testare till C+ .
Först får dom skicka ut en fungerande box till oss som är kunder.
Enl. reklamen du köper boxen du äger boxen den ska fungera med flera satelliter
epg mm mm men vad händer jo man står där med en helt värdelös box den dan man sagt upp
ocker abonnemanget från C+ för 575 kr månad (familj +hd + kort+ faktura)

Dessutom pris för boxen 3600 i maj 20 kr i december
Alltså läge att vänta ut dom . . .

<{POST_SNAPBACK}>

575 kr månaden?

Det var mycket och jag har som sagt från Canal Digitals röriga hemsida försökt att räkna ut vad hela paketet skulle kosta men inte fått den summan. Jag tycker personligen inte det är värt det och att man också måste skaffa ett Viasat abonnemang på detta för att se på trean så kommer man väll upp i en 8-9000 kronor per år. Blir som 20:o vändor på krogen så det är bara att välja :ph34r:

Postad 21 augusti 2007 - 14:12

simste0
  • simste0
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Någon som sett något om ingångar o utgångar på denna nya box,
skulle vilja ha 2 hdmi ut...

Postad 21 augusti 2007 - 16:07

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Det står lite om det om du kollar i rätt tråd...

Postad 22 augusti 2007 - 13:23

fregus
  • fregus
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vore bussigt ifall du bifogade länken till honom...

...kanske denna fungerar https://www.minhembi...howtopic=138338

Redigerat av fregus, 22 augusti 2007 - 13:25.

Postad 23 augusti 2007 - 08:27

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vore bussigt ifall du bifogade länken till honom...

...kanske denna fungerar https://www.minhembi...howtopic=138338

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror nog han klarar att hitta en tråd som senaste dagarna konstant legat bland de översta på digitalboxforumet. :lol:

Postad 17 september 2007 - 21:47

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2 143 inlägg
  • 0
Idag kom en uppdatering iaf, så nu finns EPG. Dock inte helt övertygad om dess funktionalitet, jag klarar mig iofs minst lika bra utan EPG, så den bryr jag mig inte så mycket om. Vet ni om det kom nåt mer med uppdateringen?

Fredrik

Postad 17 september 2007 - 22:03

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Enligt den killen jag pratade med på kundtjänst idag så var det bara EPG-funktionen som var med i den här uppdateringen. Du kan läsa lite mera i problemlösningstråden där det diskuterats lite idag:
https://www.minhembi...0

Postad 28 september 2007 - 21:27

nemnok
  • nemnok
  • Lärjunge

• 467 inlägg
  • 0
Gjorde slag i saken idag... Sa upp mitt C+ Total och HD-TV paketet... Mitt 12mån abonemang går ju ut nu...

Varför... Jo... ser alldeles för få filmer för att det ska vara värt det, de filmer jag ser är uteslutande i C+ FilmHD, vilket göra att jag måste ha Totalpaketet. C+ Sport HD brukar jag se lite av de HV-71 matcher som visas.

HD-TV paketet, där ligger ju alla kanaler på 80 platser vilket gör att man aldrig hamnar där när man zappar.. Och hamnar man där har man ju sett det programmet förrut... Det som är bäst är ju Svensson Svensson och det är ju ändå i SVTHD...

385:- + 99:- i mån är för mycket för mig för det lilla jag ser... Behåller Familjepaketet och sedan kan man ju köpa HD filmer för 3500:- om året istället. Alternativ är ju alltid Viasat vad de nu hittar på eller om CD gör några bättre paketerbjudanden.... och klarar jag mig inte är det väll bara att skaffa alltihop igen...

Postad 28 september 2007 - 21:46

fregus
  • fregus
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Sund inställning. Kommer själv resonera på liknande sätt när bindningstiden på provåret med familjepaketet (99 kr / månad) går ut vid årskiftet.

Nöjer mig då med lokalpaketet hos canaldigital och köper separata hockeymatcher via web-tv:n.

Hoppas sedan att Viasat skapar lite ökat utbut bland satelit leverantörerna :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.