* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 04 november 2008 - 01:22
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
[quote name='Preed' date='Oct 29 2008, 13:18 ' post='2142371'] Jag kör med HTCs tangentbord.. Var lite strul med att få igång då den info jag hittade i XDA's forum var lite diffus, så här är min egen beskrivning av installationen.  - 1) Ladda ner och installera htc_ezinputxt9.cab på telefonen.
- 2) Starta Filutforskaren eller Resco Explorer.
Gå till Windows katalogen på telefonen och döp om filen "ezinput.dll.0409.mui" till "ezinput.dll.041d.mui" (alltså ändra 0409 till 041d). Det kan hända att du måste ställa in Filutforskaren/Resco Explorer att visa dolda filer för att kunna hitta ezinput filen. - 3) Ladda ner och installera Illodin Fin Keys T9.cab för att få svenskt språk på tangentbordet.
Gå in under Alternativ i tangentbordsväljaren och välj Svenska som språk. - 4) Ladda ner och installera T9 Input 14 Languages Update.cab för T9 stöd på svenska.
- 5) Ladda ner och installera SIPChange_Camel-Fix.CAB.
Kör SIPChange och välj det tangentbord du vill ha som default.
Klart!
Denne funket perfekt - men bare en fråga. Nå ligger alle disse .cab-filene som jeg har installert i filutforskaren. Kan jeg slette dem herfra eller må dem ligge der? Tar ikke sjangsen på å evt slette dem før jeg vet sikkert at dette ikke skader programmet.
Postad 04 november 2008 - 01:30
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Denne funket perfekt - men bare en fråga. Nå ligger alle disse .cab-filene som jeg har installert i filutforskaren. Kan jeg slette dem herfra eller må dem ligge der?
Tar ikke sjangsen på å evt slette dem før jeg vet sikkert at dette ikke skader programmet.
Cab-filerna är bara installationsfiler och kan tas bort från telefonen efter installation. Förslagsvis kan du spara dem på datorn så du har dem om du behöver göra en hard reset på telefonen och sen vill installera om det igen. //Joel
Postad 04 november 2008 - 01:55
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har problem met att lägga till kontakter som favoriter i Touch 3D. Dom kontakter som har bilder går inte att lägga till. Då typ hänger sig programmet och jag får gå ut i panel-läget för att "starta om" panelen.
Kan nån testa att lägga till en kontakt som redan har bild?
Väldigt irriterande då jag har synkat typ hela adressboken med bilder från facebook.. Tror programmet heter Snap2Face... funkade skitbra och nästa alla kompisar som jag hade både i telfonboken och på facebook synkades.  Dom som hette likadant i allafall.. dom som inte hette lika fick man synka manuellt.
//Joel
Postad 04 november 2008 - 03:18
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Kan noen hjelpem eg med min telefonbok?
Jeg har redigert alle kontakter slik at de er slik jeg vil ha dem. SIM-kortet er tomt og alle ligger på telefonminnet, men når jeg får sms fra venner står dem som f.eks Morten (1).
Hvordan får jeg vekk (1) på alle kontaktene som sender sms?
prøver jeg å kopiere kontaktene over på sim kortet får jeg bare beskjed om at navnet er for langt osv. Tips noen?
Ingen som kan hjelpe meg med dette?
Postad 04 november 2008 - 10:01
liden
-
liden
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Är det någon mer än jag som tycker att om man pratar i telefon och någon ringer på andra linjen så vill man ju kunna trycka ner den personen och inte skicka sms.
Sen vill jag även få en svarsknapp på skärmen så man inte behöver använda grön lur för att svara...
Några tips?
Postad 04 november 2008 - 10:30
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Ingen som kan hjelpe meg med dette? 
Jag förstår inte riktigt problemet.. kan du skicka en bild eller något? Om du inte har något program för att göra screnshots kan du tanka ner programmet vsnap. http://handheld.soft...nap-29712.shtml//Joel
Postad 04 november 2008 - 10:32
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Sen vill jag även få en svarsknapp på skärmen så man inte behöver använda grön lur för att svara... Några tips?
HAHA.. inte bara jag som fortfarande försöker svara genom att knacka på skärmen då
Redigerat av Unregistered006eb26d, 04 november 2008 - 10:33.
Postad 04 november 2008 - 10:47
miz
-
miz
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Noterade just att TF3D inte verkar uppdatera händelser på Home-sida, har haft det igång sedan igår kväll, och då visade den helt riktigt ett möte idag märkt med Tomorrow, men när jag tittade idag, har Tomorrow inte ändrats! Omstart av panelen löste det...
Kan man inte få TF3D att hoppa till Home sidan efter timeouttid, knapplås eller annat? Kommer det uppdateringar, och isåfall var finns dem?
Postad 04 november 2008 - 11:04
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Har provat och rippat lite filmer med programmet xilosoft där det finns en hel del inställningar och format att prova med
Det jag provat med nu är
Video Size: 487x272
Bitrate Video: 1400
Bitrade Audio: 128
Saple rate: 32.000
Zoom: Medium (Inställning som påverkar hur mycket svart vid kortsidorna man vill ha)
Core Player inställningar
Zoom: Fill Screen
Pixel Aspect Ratio: Auto
Video Output: QT Display
Video Quality Medium
Smooth Zoom: Off
När jag kör med dessa inställningar kan jag se film på nästan hela skärmen, samt utan att det hackar. Har proat att gå lite högre men då hackar det.
Skulle vara intressant att höra vad ni kör för inställningar för bästa möjliga?
Ett av kraven för nallen för mig va just att kunn se film bla
Postad 04 november 2008 - 11:49
jhenrikj
-
jhenrikj
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tjenare.. Har ett jobbigt problem jag inte har lyckats lösa eller hitta svar på...
När jag loggade in på msn via wifi så kom alla mina hotmail kontakter in i mina mobilkontakter så nu fick jag 400 extra med masssa jobbiga namn osv... Hur väljer man bort hotmail kontakerna??
Tacksam för svar!!!
BTW: Köpte SPB SHELL PLUS igår.... Ingen skillnad emot trial verisionen ska de va de eller?
Nej, trialversionerna hos SPB här fullt är exakt samma som de skarpa programmen, fast tidsbegränsade.....
Postad 04 november 2008 - 11:50
Regge
-
Regge
-
Rookie
-
2 inlägg
Zoom: Fill Screen Pixel Aspect Ratio: Auto
Video Output: QT Display Video Quality Medium Smooth Zoom: Off
Har suttit å lekt med coreplayer , och har kommit fram till ungefär samma inställningar. Dock skulle det vara fint om man kunde köra på Video Quality High, det e så galet bra bild då, men man stör sig då på att den inte riktigt hänger med.
Postad 04 november 2008 - 14:09
Lech
-
Lech
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Använder SPB Mobile shell gratis versionen går det inte att få Uppgifter att synas på today skärmen? Dom anteckningar jag gör i kalendern finns ju där men jag använder uppgifter och anteckningar en hel del också men får inte fram dom där. Går det?
Postad 04 november 2008 - 15:01
putte95
-
putte95
-
Rookie
-
4 inlägg
De fungerar inte tillsammans out of the box, men det finns en programvara som heter Smart Watch BT som gör att de fungerar KANONBRA tillsammans, t o m med mycket mer funktioner än från början (MSN-meddelanden går o läsa på klockan, Mail likaså, etc etc..)
Fungerar klockrent på min prototyp-X1! 
Var hittar jag programet?
Postad 04 november 2008 - 16:10
Unregistered040344bf
-
Unregistered040344bf
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Var hittar jag programet?
PÅ denna sida http://www.smartmadsoft.com/
Postad 04 november 2008 - 16:20
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Har provat och rippat lite filmer med programmet xilosoft där det finns en hel del inställningar och format att prova med
Det jag provat med nu är
Video Size: 487x272 Bitrate Video: 1400 Bitrade Audio: 128 Saple rate: 32.000
Zoom: Medium (Inställning som påverkar hur mycket svart vid kortsidorna man vill ha)
Core Player inställningar
Zoom: Fill Screen Pixel Aspect Ratio: Auto
Video Output: QT Display Video Quality Medium Smooth Zoom: Off
När jag kör med dessa inställningar kan jag se film på nästan hela skärmen, samt utan att det hackar. Har proat att gå lite högre men då hackar det.
Skulle vara intressant att höra vad ni kör för inställningar för bästa möjliga? 
Ett av kraven för nallen för mig va just att kunn se film bla 
Jag har inte testat med några långfilmer, men Prison Break avsnitt har jag bara fört över från datorn och sen spelat upp med Coreplayer utan några problem
Postad 04 november 2008 - 16:40
Unregistered4d523a99
-
Unregistered4d523a99
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har kollat på Enemy of the State utan att gjort något speciellt, visserligen var filmen redan rippad till 2 .avi-filer men det fungerade förvånansvärt bra. Lite hack i snabba sekvenser men annars vansinnigt kul och bra kvalitet.
Postad 04 november 2008 - 16:51
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Sugen på lite customisering av ditt TouchFlo 3D - Manila Editor v0.2 - http://forum.xda-dev...ad.php?t=414861Se bilder här - http://forum.xda-dev...d...351&page=18
Redigerat av Zakath, 04 november 2008 - 16:53.
Postad 04 november 2008 - 17:04
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har kollat på Enemy of the State utan att gjort något speciellt, visserligen var filmen redan rippad till 2 .avi-filer men det fungerade förvånansvärt bra. Lite hack i snabba sekvenser men annars vansinnigt kul och bra kvalitet.
Jag förstår inte heller varför man ska behöva komprimera om filerna.. Allt man får hem funkar klockrent. Bara se till att man installerat divx-codec och en bra spelare. Med torrentklient i mobilen och möjlighet att spela upp divx skulle jag nog kunna vara utan dator i flera dagar nu utan att få panik.. hehe.. //Joel
Postad 04 november 2008 - 17:09
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Jag förstår inte heller varför man ska behöva komprimera om filerna.. Allt man får hem funkar klockrent. Bara se till att man installerat divx-codec och en bra spelare.
Med torrentklient i mobilen och möjlighet att spela upp divx skulle jag nog kunna vara utan dator i flera dagar nu utan att få panik.. hehe..
//Joel
Jag ser två anledningar. 1. Spara plats genom att göra befintliga filer mindre. 2. Det är din egen DVD som du rippar och konverterar om.
Postad 04 november 2008 - 17:12
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag förstår inte heller varför man ska behöva komprimera om filerna.. Allt man får hem funkar klockrent. Bara se till att man installerat divx-codec och en bra spelare.
Med torrentklient i mobilen och möjlighet att spela upp divx skulle jag nog kunna vara utan dator i flera dagar nu utan att få panik.. hehe..
//Joel
Har du några tips/länkar till det då? (Spelare och codecar alltså...) För både coreplayer och en divxspelare som jag hittat hackar när man spelar upp film...
Redigerat av huxfluxverkstan, 04 november 2008 - 17:13.
Postad 04 november 2008 - 18:02
Fonte
-
Fonte
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag var inne och kollade Blocket och blev förvånad över hur många Xperia lurar det finns till salu där, kanske ett tips till alla som går och väntar på nästa sändning...
Postad 04 november 2008 - 18:53
putte95
-
putte95
-
Rookie
-
4 inlägg
Postad 04 november 2008 - 19:05
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Ny version av mitt program, XperiaTweak v1.5 Nedladdning och screenshots finns på www.cliffords.nu. Alla features följer här: Version 1.5 + The ability to change the default system browser + Built-in application for changing the sort order of contacts from "Lastname, Firstname" to "Firstname Lastname" + Built-in application for changing the phones overall font (except startmenu, programs/settings-menu and some applications) (See this guide for adding your own font-files) + New and improved(?!) GUI Version 1.1 + Performance Tweak-menu + Change Popup Menu-Fontsiz Version 1.0 + Disable conversation-style SMS/MMS + Disable security warning @ installations + Disable screen turning off during call + Show SIM-contacts in Contact list + Disable "Message sent" notification
Postad 04 november 2008 - 19:12
tzd
-
tzd
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Gervais! Stiligt jobb, man får tacka!
Har ännu inte fått min telefon pga. leveransproblemet men så fort den dyker upp så dyker ditt tweakprogram in.
Postad 04 november 2008 - 19:15
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Va inne i stockholm idag och de har ju en del trådlöst ute. Noterade vid övre skärmen ikoen 3G men den skiftade även till H? Tänkte inte på detta förrän på vägen hem så det blev inte så mycket att testa.
Redigerat av Zeaed, 04 november 2008 - 19:17.
Postad 04 november 2008 - 19:19
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fattar inte hur man ska få ordning på surfandet i x1:an.
Försöker gå in på www.di.se men sidan ser inte ut som den ska varken med opera eller IE.
Samma sak om man går in på www.nordnet.se och försöker tanka ner wintrade(för aktie handel)
Själva downloadknappen kan man inte trycka på för nerladdning på nordnets hemsida.
(har valt att visa bilder)
Trålar in med min sura se P1:a och då är det inga problem alls med varken di.se eller andra sidor.
Tror att x1:an till att börja med har problem med att surfa in på sidor som har "frames" som tex. di.se har!?
Talade med suporten om det var möjligt att tanka ner opera mini v8.1 som jag har i P1:an men det skulle inte fungera.
Har ni någon lösning på ovanstående problem?
Mvh
Postad 04 november 2008 - 19:23
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Suveränt Gervais !
Keep up the good work
Postad 04 november 2008 - 19:42
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Fattar inte hur man ska få ordning på surfandet i x1:an. Försöker gå in på www.di.se men sidan ser inte ut som den ska varken med opera eller IE. Samma sak om man går in på www.nordnet.se och försöker tanka ner wintrade(för aktie handel) Själva downloadknappen kan man inte trycka på för nerladdning på nordnets hemsida. (har valt att visa bilder)
Trålar in med min sura se P1:a och då är det inga problem alls med varken di.se eller andra sidor.
Tror att x1:an till att börja med har problem med att surfa in på sidor som har "frames" som tex. di.se har!?
Talade med suporten om det var möjligt att tanka ner opera mini v8.1 som jag har i P1:an men det skulle inte fungera.
Har ni någon lösning på ovanstående problem?
Mvh
Vem orkar surfa med vare sig Opera eller IE? Tar ju evigheter om man tankar tidningar. Opera Mini är ju vad som gäller, skit samma att den kör via server. Aktiehandel ska man ju inte hålla på med i alla fall  EDIT: förresten funkar di.se perfekt i min vanliga opera
Redigerat av joreimer, 04 november 2008 - 20:19.
Postad 04 november 2008 - 19:47
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Suveränt Gervais !
Keep up the good work
Om du nyss laddade ner senaste versionen, ladda ner den igen o installera, default browser-grejen funkade inte så bra  Märkte't först efter en hard reset på min egen maskin, men nu ska det funka!
Postad 04 november 2008 - 20:21
kumlan
-
kumlan
-
Rookie
-
5 inlägg
Hej kan någon på ett enkelt sätt förklara hur jag gör en "Hard reset" tack för alla bra tips och program
Postad 04 november 2008 - 20:36
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Om du nyss laddade ner senaste versionen, ladda ner den igen o installera, default browser-grejen funkade inte så bra Märkte't först efter en hard reset på min egen maskin, men nu ska det funka! 
Laddade den senaste men hittade en bugg, fast man bara ändrar font-storleken ett par snäpp för pop-up-menyerna så ändrar den fonten till hot pizza i Communication Managern...
Postad 04 november 2008 - 20:56
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Laddade den senaste men hittade en bugg, fast man bara ändrar font-storleken ett par snäpp för pop-up-menyerna så ändrar den fonten till hot pizza i Communication Managern...
Låter märkligt, jag lyckas inte återskapa det här, här fungerar det kanon..hade du ändrat till någon annan font innan? Det är två helt vitt skilda kodsnuttar som sköter dessa båda saker, så kan inte hitta någon rimlig förklaring såhär på rak arm..säg gärna till om du lyckas hitta mer liknande problem, så ska jag undersöka vidare! Edit: Lyckades återskapa det, ska genast ge mig på det!!
Redigerat av Gervais, 04 november 2008 - 20:57.
Postad 04 november 2008 - 21:16
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Angående att TouchFLO´s "Album" låser sig/tar extremt lång tid på sig att ladda/indexera...
Jag ersatte filen "C:\Windows\HTCAlbum.exe" med en version från en tidigare version av TouchFLO och sedan dess så fungerar det kanon.
Googla på "HTCAlbum_2.0_1818.3032" så hittar ni säkert filen.
Nä nu avinstallerar jag TouchFLO banne mig. Det gör telefonen seg och jag förstår inte hur man skall göra för att byta ut exe filen. Jag hittar ingen windows mapp alls på telefonen, fast å andra sidan är väl C:\Windows\HTCAlbum.exe en sökväg på datorn? Om någon vet hur man gör (och är hiskeligt snäll) kan ni väl skriva exakt hur man gör steg för steg för en dummie som mig  Jag testade installera den gamla versionen av HTCalbum, men det blev knas. Den installerades väl över den nya versionen eller något. Fel som bara den blev det iaf.
Postad 04 november 2008 - 21:20
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Toppen Gervais.. dock så verkar inte download länken fungera. Får ett felmeddelande från Freewebs att filen inte finns.
Postad 04 november 2008 - 21:22
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Toppen Gervais.. dock så verkar inte download länken fungera. Får ett felmeddelande från Freewebs att filen inte finns.
Whopper, det finns en bugg i programmet, håller på o löser det, så jag plockade ner länken så länge! Säger till när jag är klar!
Postad 04 november 2008 - 21:31
batti
-
batti
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Gervais
Jag hittade en annan bugg till och det är att comm manager har märklig font som ställer till det textmässigt.
Postad 04 november 2008 - 21:42
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Gervais
Jag hittade en annan bugg till och det är att comm manager har märklig font som ställer till det textmässigt.
Det är den buggen jag tittar på nu  Verkar som att Comm Manager letar efter "första bästa" font som den kan använda eller liknande, folk har fått exakt samma problem med andra program som ändrar systemfonten..håller på o tittar på en tänkbar lösning..
Postad 04 november 2008 - 21:53
LordX
-
LordX
-
Forumräv
-
-
767 inlägg
Någon som provat/hittat någon bra Commodore 64 emulator? Vet att det finns några (gamla?) men hur fungerar de på X1:an?
Någon som provat andra emulatorer?
Postad 04 november 2008 - 22:13
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hej kan någon på ett enkelt sätt förklara hur jag gör en "Hard reset" tack för alla bra tips och program
Tror han menade en soft reset.. alltså en omstart av telefonen helt enkelt. En hard reset tar ju bort allt och återställer fabriksinställningarna. Jag gjorde en Hard Reset idag då jag nu börjar få grepp om vad jag vill ha i mobilen och vill rensa upp i registret och alla andra saker som gjort mobilen lite seg efter 2-3 veckors intensivt installerande och avinstallerande.  En hard reset gör du genom att gå till inställningar/System/Rensa Lagrat OBS! Allt på telefonen försvinner!! Dock inte det på minneskortet. /Joel
Postad 04 november 2008 - 22:33
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Sökte igenom forumet efter tweeket på torchbutton jag fixade innan min ominstallation men kunde inte hitta något. Hittade dock när jag googlade, så jag tänkte jag lägger in det här om nån annan stackare söker. 
Tror vi bara länkat till lösningen tidigare...
Här är i allafall hur man ändrar i registret för att förlänga tiden på hur länge det lyser.
Jag orkar inte översätta, känns som att det inte behövs:
TorchButton v1.1 now includes the ability to override the default timeout from 30 seconds to anywhere between 0 and 300 (= 5 minutes) seconds. The regkey is HKLM\Software\TorchButton\FlashlightTimeout (DWORD). When the application installs or when it starts for the first time it will create the registry setting if it doesn't exist yet.
För att ändra i registret på telefonen behövs en reg-editor för telefonen. Jag använder programmet PHM RegEdit.
//Joel
Postad 04 november 2008 - 22:33
Pubba
-
Pubba
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nä nu avinstallerar jag TouchFLO banne mig. Det gör telefonen seg och jag förstår inte hur man skall göra för att byta ut exe filen. Jag hittar ingen windows mapp alls på telefonen, fast å andra sidan är väl C:\Windows\HTCAlbum.exe en sökväg på datorn?
Om någon vet hur man gör (och är hiskeligt snäll) kan ni väl skriva exakt hur man gör steg för steg för en dummie som mig  Jag testade installera den gamla versionen av HTCalbum, men det blev knas. Den installerades väl över den nya versionen eller något. Fel som bara den blev det iaf.
Okej, dumt av mig att lägga till C:... Gammal vana bara... Ska vara "\Windows\HTCAlbum.exe". Du hittar den om du startar Filutforskaren i X1:an och klickar på "Den här enheten" i menyn längst upp och sen klickar på "Windows". Bocka för "Visa alla filer" i menyn (längst ner till höger) för säkerhets skull också. Packa upp filen "00CAB724.134" (=HTCAlbum.exe) från "HTCAlbum_2.0_1818.3032" med WinRAR och döp om den till "HTCAlbum.exe" och kopiera sedan över den till telefonens \Windows-mapp. Eftersom du har installerat den gamla versionen så är det nog enklast att bara avinstallera den och sen avinstallera TouchFlo. Installera sen TouchFlo på nytt och kopiera över "HTCAlbum.exe"-filen. Var medveten om att TouchFlo konstigt nog är uppbyggt av nästan 1500st filer som mestadels, om inte samtliga installeras direkt i \Windows-mappen. Detta är egentligen helt galet! Både att det är \Windows-katalogen och att det är så många filer. "Disken" i telefonen blir ganska ordentligt fragmenterad i värsta fall. Det kan vara en stor fördel att göra en hard-reset av den anledningen innan man installerar TouchFlo, men för mig behövdes det inte. Hojta till om jag är för otydlig! // Pubba
Postad 04 november 2008 - 22:40
Gervais
-
Gervais
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
XperiaTweak version 1.6 nu ute.. Jag har inte lyckats återskapa föregående bugg med denna, numera hanterar den Font-filer som ligger i Windows-mappen istället för Windows\Fonts-mappen, verkar göra susen! Prova gärna: www.cliffords.nuBuggrapporteringar, synpunkter, idéer, hur ni kan donera pengar till mig  görs på : [email protected]
Postad 04 november 2008 - 23:09
Lech
-
Lech
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Använder SPB Mobile shell gratis versionen går det inte att få Uppgifter att synas på today skärmen? Dom anteckningar jag gör i kalendern finns ju där men jag använder uppgifter och anteckningar en hel del också men får inte fram dom där. Går det?
Ingen som vet???
Postad 04 november 2008 - 23:17
sinriel
-
sinriel
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Va inne i stockholm idag och de har ju en del trådlöst ute. Noterade vid övre skärmen ikoen 3G men den skiftade även till H? Tänkte inte på detta förrän på vägen hem så det blev inte så mycket att testa.
H = turbo 3g
Postad 04 november 2008 - 23:32
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag tror att det går att ändra standard visningsmapp genom någon registernyckel alt. configfil. Installera CeRegEditor och kolla under HKLM\Software\HTC\HTCAlbum.
// Pubba
Hittar inget där tyvärr
Postad 05 november 2008 - 00:31
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Tacksam för lite hjälp.
1.Använder Opera Mini och får två frågor vid varje inloggning om anslutning till nätet. Tror jag svarade fel första gången. Hur får jag bort detta?
2.Går det att lägga upp en direkt genväg till en webbsida i en panel utan att först starta en webbläsare och välja en favorit?
3.Kan man hårdstyra så att e-post alltid skickas via operatören trots att Wlan körs. I annat fall måste man ju ha två konton med olika utgående servrar?
Tack på förhand
Postad 05 november 2008 - 00:38
ragnevi
-
ragnevi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Om filmerna är i 23,97 fps så är det inga problem att spela upp dem i coreplayer utan att göra om dem. Men om de är sparade i 29,97 fps så hackar de rejält. Försökte kolla på den version som fanns ute på Californication och det hackade.
Postad 05 november 2008 - 01:57
Unregisteredef3d7ccb
-
Unregisteredef3d7ccb
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Sitter och försöker hitta program som kan spärra nr, såg i tidigare inlägg att SPB Phonesuit skulle vara ett kanon program!
Men lite fråga om deras sida, man kan ladda hem programmet, vad är skillnaden gentemot att betala?
Redigerat av Unregisteredef3d7ccb, 05 november 2008 - 01:59.
Postad 05 november 2008 - 03:33
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
3.Kan man hårdstyra så att e-post alltid skickas via operatören trots att Wlan körs. I annat fall måste man ju ha två konton med olika utgående servrar?
Jag kör min teliamails utgående server med autentisering. Funkar på alla nätverk.. trådlösa som 3G. Använder den även på andra konton än just teliakontot. Har man en operatör där det funkar att skicka med andra så kan man alltså använda det kontot till andra konton också, bara man har autentisering på utgående. //Joel
Postad 05 november 2008 - 06:11
Zeaed
-
Zeaed
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Vad som skulle underlätta i detta forujm, särskilt med mobiler att man startar en huvudtråd och därefterhar underforum i olika kategorier, som webbläsare, kaera, media spelare osv nu blir det ju väldigt bladat
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|