Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 juli 2011 - 16:51

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Någon som har några ideér? Det ska väl inte krävas ha extern HDD ikopplad för att kunna få använda sig av Jukebox etc.

Det är välan ändå ganska självklart att du måste ha nånstans att 'förvara' alla filer, eller hur?

Man måste mao alltid ha en hdd (usb) eller usb-minne anslutet till Xtreamern, annars kan det inte funka eftersom den ju inte har nåt eget internt lagringsutrymme.

Redigerat av anderswillhelmsson, 06 juli 2011 - 16:52.

Postad 07 juli 2011 - 18:52

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Bifogad fil  xtr.jpg   226,91K   1 Antal nerladdningarMeet Xtreamer SideWinder2!

Postad 08 juli 2011 - 10:17

Bonito
  • Bonito
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej.

Funderar på en Xtreamer Sidewinder

Några snabba frågor.

Hur är det med 2 sekunders buggen i början av låtar, är problemet löst med firmware?

Funkar det bra med airplay?

Klarar den av att läsa från en NAS server?

Tack/Bonito

Postad 09 juli 2011 - 09:39

Unregistered4193789c
  • Unregistered4193789c
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det är välan ändå ganska självklart att du måste ha nånstans att 'förvara' alla filer, eller hur?

Man måste mao alltid ha en hdd (usb) eller usb-minne anslutet till Xtreamern, annars kan det inte funka eftersom den ju inte har nåt eget internt lagringsutrymme.

Jo jag förstod det men måste vara något fel på usb minnet jag testat eftersom det inte går installera på det utan bara på hdd! Får köpa ett nytt och pröva, borde väl egentligen fungera med vilket som helst :) tack för svaret!

Postad 14 juli 2011 - 17:28

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
"Citat fr emal fr mars/April som jag inte sett förän nu"

Dear Friends and Community members,

A short update as to the current status of our progress of version 3 of our RTL based machines is becoming more eminent and required these days by many community members.

So let us share with you few points in this regard :

(1) Indeed version 3 of xtreamer is taking long time. Too long time. We want to share it with you the soonest possible date. While people think SDK 3 of realtek - code name casablanca - is a unified term - we rather clarify once and for all. it is not. it is a collection of several versions RTL made during the last months attempting to tackle the various points that turned some aspects of your machine to be unstable. Please talk about SDK 3 of RTL in term of a process that we do , unlike any other manufacturer of RTL machine made in china, in a very close relationship with RTL RD.

(2) We will introduce version 3 of xtreamer with same functionality to all our clients at the same time. Xtreamer MK1 will be able to enjoy the same new functions of the device as much as we will do for iXtreamer or Prodigy.

(3) Several key members of this community already being introduced to the xtreamer ver 3 new look and feel and demo. They share with us the same feeling and express same reaction. Your machine will turn to something more modern, elegant and neat. Just like if you bought a new device.

(4) For the purposes of overcoming performance issues that may arise due to the fact that each model has a different memory configuration and capacity , we will introduce version 3 in 2 skins. One with flash one without flash effects and UI sounds. Users will be able to make a choice which version is running better or more suited to their needs.

(5) we made a huge overall change to the system core layout and functionalities. It will look and behave nothing like any SDK 3 versions you can see in our chinese competitors machines. In many aspects it is not the same SDK 3 at all.

(6) version 3 is not an update / upgrade. rather it is more to be a major service pack to nearly every aspect of the machine.

(7) We have every intention to tackle each bug you refereed us until now. We intend to make a several spans of closed beta testings before it will become an official update.

(8) the process of achieving such a high goal is very demanding considering the so many issues we need to address in so many models with different HW configurations. This is the main reason it takes so long. more than we initially expected. we dont want to fail with this update and therefore require the time to do it thoroughly.

(9) until version 3 of xtreamer will be out we will release some updates to your devices based on the current SDK build. these changes will be of course part of the main core of version 3 as well.

(10) We hope we can finish the new version 3 for a first beta release within 6 weeks . It may be little longer or little before. when dealing with development of SoC it is hard to estimate exactly. We will not release the new version officialy before we will be convinced it is good enough and stable. Please be patient.

(11) version 3 of xtreamer will keep compatibility for all community projects.

(12) few nuggets of version 3 :

the new version 3 will introduce :

a) built in movie jukebox .We took the community engine and turned it to be part of the FW flow. We did so to retain compatibility and allow the community to continue its progress on a better performance engine.
b - a new slick music player that supports also playlists.
c) the SDK introduce support for netflix and mediafly as well as few others. We are now doing the licensing.
d) the new version 3 will allow you the benefits of new feature we call control pad. an elegant universal launch screen to your favorites and shortcuts. we will update you about it when time comes.
e) version 3 will allow you to enjoy control of your machine with mouse and keyboard, even 2.4g wireless.
f) version 3 will introduce cache and buffering control for internet streaming.
g) We made opera web browser part of the machine, however we did a webkit based browser as well. We now test performance and will be able to conclude the best option that is providing best experience on RTL .
h) We added support to flash. SWF files will be playable on the machine. Flash is also another big headache for us as it consumes alot of the system resources, and we are limited with what the RTL platform can or cannot do with it.

Version 3 will be our 40th firmware update for 1283 RTL platform since June 2009 (beta and official). We will continue to support it in 2011. as we may reasonably expect it not to be bug free when launched, we will continue to involve you in the process of development and will try to fix as much as we can.

Version 3 will extend the already apparent gap of our machines to anything else offered in the market and is based on RTL or even SMP in its price segment. You dont need to pay more, or buy a newer machine from us or elsewhere. not necessarily doing so will result in better experience that we hope we can offer you soon even on the current xtreamer models. Please dont be taken by the on going trolls party here or elsewhere or get too much impressed with specs sheets of our new models. we aim to introduce you a range of models, all more or less will be able to perform in a similar way or even do the same functions, while only HW , design and connectivity will make the difference for what you prefer. why pay more ?

The bottom line, we are working around the clock to accomplish it asap. Please be patient. it is coming big time.

"/Citat"

Postad 15 juli 2011 - 08:13

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1 984 inlägg
  • 0
Har en xtreamer och kör trådat till min nya tv Panasonic G30. Vid panoreringar/snabba rörelser så hackar bilden betänkligt, vad beror det på? Hade ej det problemet när jag körde samma 1080p-filmer på min 480p-upplösta tv.

Postad 16 juli 2011 - 04:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Finns ju mängder av olika inställningar för HDMI i nån av Systemmenyerna, så testa olika där.

Tänk på att du kanske måste Skrolla ned, för alla menyval syns inte alltid!

Postad 17 juli 2011 - 17:30

TheUnknown
  • TheUnknown
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hittade denna fjärrkontrollsapp för android:

http://forum.xtreame...ol-for-android/
https://market.andro...droid.xtreamote

Postad 23 juli 2011 - 08:29

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Kommer spotify och svt play i Fm3?

Låter som en fråga du ska ställa på Xtreamers eget Forum.

Postad 27 juli 2011 - 10:30

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
En kanske dum fråga från en nybliven ägare. Jag har bara min gamla Tvix att jämföra med, så hur skriver man bokstäver med den här då? Inte på Youtube och liknande, utan vid inloggning på nätverk. Jag får bara inte fram det :)

Postad 27 juli 2011 - 11:02

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...r...etwork&aq=f

http://madcoderspeak...-to-stream.html

Postad 27 juli 2011 - 11:10

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...r...etwork&aq=f

http://madcoderspeak...-to-stream.html

Tackar för snabbt svar. Sonen på 14 år löste problemet med tangentbordet. Nu återstår att komma in på delad dator. Jag hade tidigare en Tvix, och jag vet inte om det är via Netshare som Xtreamern ser datorns diskar. Hur det nu är så kommer jag inte in, oavsett om jag använder tomma fält, guest eller admin. Måste jag gå igenom hela proceduren med utdelning av kataloger i datorn när jag ser dem i Xtreamern?

Postad 27 juli 2011 - 14:06

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Ja, allt som du ska kunna nån i Xtremern måste ju vara utdelat i Win redan.

Finns ju fullständig beskrivning för olika OS i den här tråden, för flera månader sen, men annars finns det ju på Xtreamers hemsida också.

Win XP här:Bifogad fil  How_to_Enable_file_sharing_on_Windows_XP_Professional.pdf   262,42K   7 Antal nerladdningar

Win7 här, och LÄS URL på Bilden!

Bifogad fil  S__delar_du_ut_mappar_i_Windows_7.jpg   1,31MB   7 Antal nerladdningar

Gå till inlägget ifråga, så hittar du säkert fler tips.

Postad 28 juli 2011 - 21:49

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1 862 inlägg
  • 0
Har en fråga bara..Om jag tar min befintligta 2TB HDD med material å stoppar in i en Xtreamer Pro. Kommer enheten formatera disken eller är det bara stoppa i, plugga in strömmen å pang funkar det?

Postad 29 juli 2011 - 20:03

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Har ett par frågor om denna. Ska köra den med både intern disk och streama från nas.

1: Kan man ställa in så att den startar i Filmer i Jukeboxen? Vore fint att slippa klicka sig dit.
2: Har lagt till filmmappen från nasen i favoriter och scannat in dom men får inte med några omslag. Funkar med dom interna filmerna.

3: Vilken firmware är den bästa just nu? Är det nån custom eller ska man köra org?

Det var allt just nu. Tack på förhand. /Zitzo

Postad 29 juli 2011 - 20:44

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har ett par frågor om denna. Ska köra den med både intern disk och streama från nas.

Jag vet inte hur många olika modeller av Xtreamer det finns just nu, men om du ska få nån slags hjälp så ska du nog tala om vilken modell du har?

Och så finns det ju ett officiellt Xtreamer Forum, där du även där kan fråga på svenska i det svenska forumet där, även om du kanske lär få 100ggr så många svar om du frågar på engelska...

http://forum.xtreamer.net/

Postad 29 juli 2011 - 22:14

zitzo
  • zitzo
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Sorry. Sidewinder e det.

Postad 07 augusti 2011 - 09:05

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
I Xtreamers nya sidewinder2 står det att den stödjer upp till 1 tb inbyggd hdd. Kan dem sen med nya uppdateringar göra så att den stödjer större eller det funkar inte så :)

Postad 07 augusti 2011 - 16:48

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

I Xtreamers nya sidewinder2 står det att den stödjer upp till 1 tb inbyggd hdd. Kan dem sen med nya uppdateringar göra så att den stödjer större eller det funkar inte så :)

Den interna HDD tillåter bara 2,5".I mitt tycke ett dyrt lagringssätt som snabbt sväller över sina gränser.Själv kör jag externa 3,5" HDD på 1TB + 2TB på de två USB-anslutningarna.

Postad 07 augusti 2011 - 17:11

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Den interna HDD tillåter bara 2,5".I mitt tycke ett dyrt lagringssätt som snabbt sväller över sina gränser.Själv kör jag externa 3,5" HDD på 1TB + 2TB på de två USB-anslutningarna.

Ja tänkte med man kunde göra det, kan man köra med både den interna och 2 externa om man nu velat det t.ex.?
Och den presterar inte annorlunda för att man använder extern ist för intern eller vice versa?
Har iaf beställt en Sidewinder 2 idag, bara hoppas den släpps snart.

Postad 08 augusti 2011 - 07:30

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Ja tänkte med man kunde göra det, kan man köra med både den interna och 2 externa om man nu velat det t.ex.?
Och den presterar inte annorlunda för att man använder extern ist för intern eller vice versa?
Har iaf beställt en Sidewinder 2 idag, bara hoppas den släpps snart.

Ser inga hinder med tre diskar samtidigt.Dessutom,icke att förglömma,kan du ju även styra diskar över utdelningar i nätverket.
I nuläget då jag inte provat med intern HDD ,kan bara se fördelen med att det inte blir extraburkar som tar plats/stör sikten.Fast de har jag gömda bakom tv´n.Möjligtvis att den blir snabbare i uppstarten med intern.Bara spekulation.

Postad 08 augusti 2011 - 09:58

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ser inga hinder med tre diskar samtidigt.Dessutom,icke att förglömma,kan du ju även styra diskar över utdelningar i nätverket.
I nuläget då jag inte provat med intern HDD ,kan bara se fördelen med att det inte blir extraburkar som tar plats/stör sikten.Fast de har jag gömda bakom tv´n.Möjligtvis att den blir snabbare i uppstarten med intern.Bara spekulation.

Låter bra det att man kan styra vilka diskar som ska delas i nätverket. Anledningen man ville ha internt va för att man har en liten unge som snart kommer börja dra tag i saker och kan man då slippa fler prylar som står framme är det bara bra:)

Postad 08 augusti 2011 - 17:42

Stiftprinsessan
  • Stiftprinsessan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Halloj, har haft min Xtreamer i snart en vecka och nu börjar den bete sig skumt.
Vi kör den trådlöst över nätvrket och för tillfället tittar jag på Gulliver's travels. Några gånger under tittandet har den börjat hacka och sedan stanna för att få meddelandet "media borttaget".

Förjäkligt irriterande.

Trodde först det berodde på att stordatorns skärmsläckare gick igång, men beteendet upprepades med rätt täta mellanrum. När jag trycker OK går den tillbaka till mappen, som är tom, backar jag till fillistan är den tom. Drygt. Då startar Xtreamern självmant om.
något ni känner igen och har en lösning på? Eller i alla fall en förklaring?

Postad 09 augusti 2011 - 12:24

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vi kör den trådlöst över nätvrket och för tillfället tittar jag på Gulliver's travels. Några gånger under tittandet har den börjat hacka och sedan stanna för att få meddelandet "media borttaget".

Innan du börjar leta fel, så koppla ihop det hela med nätverkskabel istället, och se om samma fel uppträder då, i annat fall har du ju löst problemet.

Trådlöst nätverk störs av t ex Mikrovågsugnar, andra Nätverk, Billarm, Videosändare, Mobilers trådlösa, kort sagt allt som går på 2,4GHz nätet.

Här kan du ju kolla vilka Frekvenser som överlappar, och därmed kan störa varandra, och sen kan du ändra så du låser olika saker på olika frekvenser.
Däremot vet jag av erfarenhet att en Mikro kan störa ut vadsomhelst medans den är igång, så det är ohjälpligt.
Även grannens Mikro ...

http://www.moonblink...2point4freq.cfm

Kanal 11 brukar vara hyfsad.

Redigerat av anderswillhelmsson, 09 augusti 2011 - 12:25.

Postad 10 augusti 2011 - 07:34

Unregistered962b578c
  • Unregistered962b578c
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej nybliven ägare här av sidewindern.
Kopplar xtreamern via hdmi till tvn. Har sedan tidigare min satellitHDmottagare inkopplad också via hdmi.
Jag har problem med att få bägge grejorna att funka samtidigt. Jag får nästan hela tiden dra ut ena hdmisladden från den ena produkten för att få den andra att fungera. Får t.ex no signal på tvn om bägge sladdarna är i samtidigt. Men så fort jag drar ut ena sladden så funkar det.
Ibland funkar inte on/off-knappen på xtreamerns fjärr heller om hdmisladden för satellitboxen är i.

Vad är det som pågår?

Postad 10 augusti 2011 - 18:05

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Slänger in en länk där dem visar lite med Sidewinder 2. Jag hoppas verkligen att det går betydligt snabbare i menyerna när man väl får den än va det gör i klippet. Ni som har andra xtreamer, är dem överlag snabba o reagerar snabbt?

Sidewinder 2

Postad 11 augusti 2011 - 12:08

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Slänger in en länk där dem visar lite med Sidewinder 2. Jag hoppas verkligen att det går betydligt snabbare i menyerna när man väl får den än va det gör i klippet. Ni som har andra xtreamer, är dem överlag snabba o reagerar snabbt?

Sidewinder 2

Movie i cover-läge är segt och kan istället bytas ut mot text-lista.Då går det snabbt att ladda och scrolla.

Postad 13 augusti 2011 - 17:45

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Movie i cover-läge är segt och kan istället bytas ut mot text-lista.Då går det snabbt att ladda och scrolla.

Jaså det e det :) betydligt snyggare med cover-läget iaf. Verkar ändå som Sidewinder 2 blir försenad nu så
få väl se om man orkar vänta:)

Postad 14 augusti 2011 - 02:43

TomasThoren
  • TomasThoren
  • Forumräv

• 816 inlägg
  • 0

Jaså det e det ;) betydligt snyggare med cover-läget iaf. Verkar ändå som Sidewinder 2 blir försenad nu så
få väl se om man orkar vänta:)

Fast du får ändå upp covern i det snabbare list-läget,en i taget när markören är mitt över istället för allihopa.I sidewinder2 tycks Youtube ha försvunnit.Skulle själv inte förhandsbeställa något som kanske inte kommer.

Postad 14 augusti 2011 - 11:23

Unregistered429ed28e
  • Unregistered429ed28e
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
kan man byta ut ddr2 minnerna till större eller är det 256 som gäller på xtreamer pro.

Postad 16 augusti 2011 - 08:09

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

kan man byta ut ddr2 minnerna till större eller är det 256 som gäller på xtreamer pro.

Rent tekniska frågor passar nog bättre i http://forum.xtreamer.net .

Postad 19 augusti 2011 - 00:57

KeWm90
  • KeWm90
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har stött på ett problem med min media spelare.

Då jag startar den så ser allt bra ut tills jag kommer till startmenyn, då blir bilden dubbel. Har testat olika kablar mm. har även uppdaterat min Sidwinder till senaste 2.7.0S firmewaren.

Bilden blir också normal då man startar en film. Men det är ändå jobbigt då menyn är dubbel och man vill ju veta om något är trasigt eller inte.

Postad 19 augusti 2011 - 10:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Är lite sugen att skaffa en sidewinder till sovrummet. Den borde väl klara av mkv även i hög bitrate typ 50-60 Mbit? Givetvis kommer jag köra med kabel. Bör man kanske vänta på sidewinder 2 eller den kommer kanske bli bra mycket dyrare också.

Postad 20 augusti 2011 - 18:53

Hagl1
  • Hagl1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej! Köpte mig en Sidewinder igår, allt fungerar kanon förutom att jag inte kan logga in på min Sidewinder från webläsaren när jag ska installera rar2fs.

Har testat med det ip som står på Sidewindern.
/rc
//myxtreamer//

Datorn och Sidewindern sitter i samma router.

Väldigt tacksam för svar!

Postad 21 augusti 2011 - 09:11

anttoon
  • anttoon
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
du måste öppna port 80 i routern. jag höll på hur länge som helst innan jag läste att man man måste öppna den, efter jag öppnat den så funkar det direkt.

Postad 21 augusti 2011 - 11:04

Hagl1
  • Hagl1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

du måste öppna port 80 i routern. jag höll på hur länge som helst innan jag läste att man man måste öppna den, efter jag öppnat den så funkar det direkt.

Okej tack! Får det fortfaranade inte att fungera, är detta rätt eller hur ska det vara? första gången jag är inne och pillar bland portarna.... :o

Postad bild

Postad 21 augusti 2011 - 14:31

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Okej tack! Får det fortfaranade inte att fungera, är detta rätt eller hur ska det vara? första gången jag är inne och pillar bland portarna.... :o

Alla svar finns redan - i mångdubbla upplagor .... - i tråden.

Försök att använd 'Sök inom tråden' längst ned till vänster.

Och/Eller titta i de FAQ- och PDF-filer som finns i Forumen på http://xtreamer.net .

Postad 21 augusti 2011 - 16:43

Hagl1
  • Hagl1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Har nu läst i stortsätt hela tråden, sökt som du har bett mig göra, kollade lite på forumet men hittade inget guide om hur jag öppnar port 80, skulle du eller nån annan kunna vara vänlig och berätta hur jag ska göra.. vore guldvärt.

Alla svar finns redan - i mångdubbla upplagor .... - i tråden.

Försök att använd 'Sök inom tråden' längst ned till vänster.

Och/Eller titta i de FAQ- och PDF-filer som finns i Forumen på http://xtreamer.net .

Postad 21 augusti 2011 - 20:03

Texan
  • Texan
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Har nu läst i stortsätt hela tråden, sökt som du har bett mig göra, kollade lite på forumet men hittade inget guide om hur jag öppnar port 80, skulle du eller nån annan kunna vara vänlig och berätta hur jag ska göra.. vore guldvärt.

Jag är inte helt hundra på vad du menar med att du inte kan logga in på Sidewindern och jag vet inte heller vad rar2fs som du vill installera är för något. Däremot är jag säker på att du inte behöver öppna någon port i routern om du endast ska nå sidewindern "inifrån" ditt egna nätverk. Du behöver endast "routa" port 80 till sidewindern om du vill kunna nå denna utifrån internet. Kan du nå sidewindern ifrån din webläsare genom att ange ip adressen i webläsarens adressfält? Om inte så beror det nog på att du inte slagit på webservern i inställningsmenyn på sidewindern. Du hittar detta under "applications" i settingsmenyn.

Kanske jag inte hjälper dig fullt ut men det verkade som du fick lite vilseledande råd på vägen och du kommer nog inte vidare på routerspåret.

Postad 22 augusti 2011 - 09:31

Hagl1
  • Hagl1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tack så mycket! att det var så enkelt:)

Jag är inte helt hundra på vad du menar med att du inte kan logga in på Sidewindern och jag vet inte heller vad rar2fs som du vill installera är för något. Däremot är jag säker på att du inte behöver öppna någon port i routern om du endast ska nå sidewindern "inifrån" ditt egna nätverk. Du behöver endast "routa" port 80 till sidewindern om du vill kunna nå denna utifrån internet. Kan du nå sidewindern ifrån din webläsare genom att ange ip adressen i webläsarens adressfält? Om inte så beror det nog på att du inte slagit på webservern i inställningsmenyn på sidewindern. Du hittar detta under "applications" i settingsmenyn.

Kanske jag inte hjälper dig fullt ut men det verkade som du fick lite vilseledande råd på vägen och du kommer nog inte vidare på routerspåret.

Postad 22 augusti 2011 - 10:47

Stiftprinsessan
  • Stiftprinsessan
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för svaret AndersWill, men jag kom på att det går till sig om jag startar om Xtreamern.

Postad 22 augusti 2011 - 20:05

Hagl1
  • Hagl1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fixat...

Redigerat av Hagl1, 25 augusti 2011 - 17:21.

Postad 24 augusti 2011 - 12:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Fick bli en Sidewinder till sovrummet idag. Hoppas jag får den på fredag. Borde duga gott.

Edit: Fick den idag. Jag är väldigt nöjd med det lilla jag provat. Fungerar precis som jag hade tänkt mig. Har en popcorn hour c-200 också och den är absolut inte 3 gånger bättre än en sidewinder. Jukeboxen hittar inte en enda fil av ngn anledning. Mycket skumt.

EDIT: funkar nu dock så tar den en jäkla tid. Skippar nog jukeboxen

Redigerat av Unregistereddc471864, 25 augusti 2011 - 20:17.

Postad 26 augusti 2011 - 12:15

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0
Var kan man betsälla en ny fjärrkontroll?

Postad 26 augusti 2011 - 12:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

http://shop.digilive...mer/Reservdelar

Postad 27 augusti 2011 - 07:45

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Det funkar faktiskt med en sicken däringa MultiFjärr, åtminstone Logitech Harmony 300i har Xtreamer inlagd i sin databas.

http://www.webhallen...ll_harmony_300i

Och en sån fjärr kan man ju få gratis nu om man tecknar ett gratis ComHem-abb, enda förutsättningarna är ju att man inte redan har ett ComHem-abb, och har ComHem i sitt hus.

Då får man dessutom en HD-Tv CA-Modul helt gratis, som man också får behålla när man sen säger upp abbet!

http://www.netonnet....nt/info/comhem3

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 augusti 2011 - 07:46.

Postad 29 augusti 2011 - 11:37

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

190 :- för en fjärr rena rånet & ett skämt beställde fr asienimport för 25.:- kostar under 6 :- att tillverka

Postad 30 augusti 2011 - 07:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jag använder min iphone istället. Svårt att se knapparna på vanliga fjärren i mörkret :)

Redigerat av Unregistereddc471864, 30 augusti 2011 - 07:18.

Postad 31 augusti 2011 - 16:59

Biohazard
  • Biohazard
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Nån som vågat sig på att inhandla Sidewinder 2? Verkar börja säljas idag, iaf på Digilive.se

Postad 31 augusti 2011 - 17:07

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Nån som vågat sig på att inhandla Sidewinder 2? Verkar börja säljas idag, iaf på Digilive.se

Jag beställde min för nån vecka sedan därifrån. Men på xtreamer.nu står det att "Fabriken inväntar ny firmware inkl. DTS MA 7.1(3.0.6) för SideWinder2, leveransstart framflyttad till 6 september" så det är väl bara till att vänta ett tag till.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.