Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 March 2010 - 23:49

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
YAY! :(

Stämmer det det där så är det sjukt nice!
384MB känns ju absolut fullt tillräckligt som systemminne. Och om de har någon form av dedikerat video/grafikminne så låter det ju spontant betydligt bättre än att ha 512 delat. :)
Stämmer det så finns det bara två frågetecken kvar och det är angående MT/DT och hur uppdateringsplanen ser ut. Jag tycker verkligen inte att MT är en dealbreaker med alla schyssta enfingers-funktioner som jag sett här i tråden. Jag är heller inte orolig över över uppdateringarna. Det känns inte som det är så viktigt när man har den bästa telefonen på marknaden.

Jag hoppas att SE kan gå ut med en uppdateringsplan för det närmaste året eller åtminstone ge ett datum för deras utlovade 2.x uppdatering. Det är inget som är superviktigt för mig personligen men jag tror verkligen att SE skulle tjäna på att lägga krut på uppdateringar och gå ut med detta innan Desire släpps.

Postad 15 March 2010 - 23:54

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Även jag kommer framförallt använda Timescape för att läsa Facebook- och Twitteruppdateringar och inte för mail och adressbok. Tanken är väl att det ska vara för historik där man inte behöver bläddra så himla mycket som man gör i exempelvis adressboken eller SMS-listan.

Postad 15 March 2010 - 23:58

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Kollade på Feber.se´s unboxingvideo i lugn och ro nu igen.
Den är verkligen clean den vita
3 är dock inte ett alternativ för mig
Jag vill heller inte vänta 4v.

Videon minskar som sagt inte köpsuget!! :)
Grymt att SE skickar med en egen screenprotector också.

Postad 16 March 2010 - 00:17

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Har inte sett nåt av dom IRL, men att dömma av de bilder jag sett så ser dom sjukt lika ut. :)

Har inte sett MW100 som följer med Aino, men den på videon ser 100% identisk ut med min MW600. Ett headset jag grymt kan rekomendera. Svårslaget ljud och batteritid när man väl blivit kompis med ljudkontrollen.

Postad 16 March 2010 - 02:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Kollade på Feber.se´s unboxingvideo i lugn och ro nu igen.
Den är verkligen clean den vita
3 är dock inte ett alternativ för mig
Jag vill heller inte vänta 4v.

Videon minskar som sagt inte köpsuget!! :)
Grymt att SE skickar med en egen screenprotector också.

Jag kanske ska vänta i fyra veckor. Ska absolut känna på både den vita och den svarta i butik innan jag inhandlar någon av dem. Så vi får allt se. :( Och nej, jag ska fortsätta köra på Telenor om någon undrar. ^^ Sjukt bra täckning här nere i Skåne och jag gillar deras tjänster.

Postad 16 March 2010 - 08:40

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Mmmm jag har haft Telenor ett bra tag nu och deras turbo 3g via telefonen har varit grymmt användbart och snabbt/bra. Bah koppla in mobilen till den bärbara o surfa järnet :)

Postad 16 March 2010 - 08:53

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0

Jag ville bara bumpa detta av Aure!

Mycket bra att det kom upp. Det har varit ett väldans klagande på Timescape. Mest tror jag det kommer sig av att många tror att Timescape är X10ans kontaktlista. Det är helt fel. Timescape är en kronologisk ordning på events (facebook, sms, twitter, mail, telefonsamtal etc.). Alltså "Senaste samtal" fast "Senaste ALLT". Jag tycker att det är en ganska fiffig ide och jag tror som Aure att många kommer förstå och uppskatta den.
Man vill ju att den skall vara snabb dock och det är nog inte otroligt om den börjar bli seg när listan blir lång. Men det skulle förvåna mig om man inte kunde radera eller till och med ha ett max antal events inställt så det aldrig blir några problem.

Tack för att ni lyssnade
Sony Ericsson Marketing Office :)

Jag har inte sagt att det är den nya kontaktlistan.. menade bara att funktionen är användbar men att den grafiska segheten gör att man inte kommer att använda den så flitigt. Det finns redan en sådan här funktion hos HTC sedan en tid tillbaka även hos tre telefonen INQ, där får man liksom uppdateringar på twitter, facebook osv.. redan i kontaktlistan som man bara scrollar upp och ner snabbt, man kan även ha en favorit lista för att korta ner listan. Vad jag försökte säga är att en sådan här krävande applikation har sin fördel om grafiken är minimal. Men vi får se.. den kanske inte är så seg, vi får avvakta tills det finns någon vettig oberoende recension där ute.

Postad 16 March 2010 - 09:12

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Mmmm jag har haft Telenor ett bra tag nu och deras turbo 3g via telefonen har varit grymmt användbart och snabbt/bra. Bah koppla in mobilen till den bärbara o surfa järnet :)

Vad är det där turbo 3g och har telia som jag har det med?
Inte så insatt.. :(

Postad 16 March 2010 - 09:16

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Vad är det där turbo 3g och har telia som jag har det med?
Inte så insatt.. :)

Finns ju olika abonnemang: Telenor Surf Bas som är 0,3Mbit och Telenor Surf som är turbo 3G med hastighet upp till 6Mbit. Tror att för denna mobil så lönar det sig att ta deras Telenor Surf abonnemang så man får extra farten ifall man vill använda mobilen som modem...

Mobil surf alltid har telia nått som heter och kostar 69kr extra ifall man vill ha på sitt abonnemang. Där e det tydligen Turbo 3G oxo...

Få ut det mesta av din mobil med tjänsten Mobilsurf Alltid. Den är till för dig som vill surfa snabbt i mobilen, upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och samtidigt ha koll på vad det kommer att kosta. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni, som inte är tillgängliga i detta erbjudande.

Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten.

Hmmm det lät sunkigt... jag kan köra torrents och SKYPE på min telenor surf...

Redigerat av Gucci, 16 March 2010 - 09:24.

Postad 16 March 2010 - 09:23

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Finns ju olika abonnemang: Telenor Surf Bas som är 0,3Mbit och Telenor Surf som är turbo 3G med hastighet upp till 6Mbit. Tror att för denna mobil så lönar det sig att ta deras Telenor Surf abbonemang så man får extra farten ifall man vill använda mobilen som modem...

Ok men vad är skillnaden och har telia nåt sånt?
Kommer inte byta till telenor.

Postad 16 March 2010 - 09:25

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Finns ju olika abonnemang: Telenor Surf Bas som är 0,3Mbit och Telenor Surf som är turbo 3G med hastighet upp till 6Mbit. Tror att för denna mobil så lönar det sig att ta deras Telenor Surf abonnemang så man får extra farten ifall man vill använda mobilen som modem...

Mobil surf alltid har telia nått som heter och kostar 69kr extra ifall man vill ha på sitt abonnemang. Där e det tydligen Turbo 3G oxo...

Få ut det mesta av din mobil med tjänsten Mobilsurf Alltid. Den är till för dig som vill surfa snabbt i mobilen, upp till 6 Mbit/s (turbo-3G) och samtidigt ha koll på vad det kommer att kosta. All typ av surf i mobilen ingår (inom Sverige) utom trafiktyperna fildelning och ip-telefoni, som inte är tillgängliga i detta erbjudande.

Vilken hastighet du kan komma upp i beror bland annat på vilken mobiltelefon du surfar med och vad den klarar för hastigheter. Kom ihåg att säga upp avtalet om du inte vill fortsätta ha tjänsten.

Hmmm det lät sunkigt... jag kan köra torrents och SKYPE på min telenor surf...

uppdaterade lite...

Postad 16 March 2010 - 09:33

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
Men vilken hastighet har vanlig 3g då?
Och jag har ju redan ett telia-ab, men inte ett surf.
Så jag kommer köpa till surf-tjänsten.

Postad 16 March 2010 - 09:53

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...g-1.338261.html

Den här gången får inget gå fel. Det senaste året har Sony Ericsson haft problem, speciellt då med de senaste mobilerna som visat sig ha en del barnsjukdomar. Så här långt med Sony Ericssons första Androidmobil X10 har vi inte hittat något som tyder på att den ska råka ut för samma bakslag.

Redigerat av Unregistered42102, 16 March 2010 - 09:53.

Postad 16 March 2010 - 10:01

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Men vilken hastighet har vanlig 3g då?
Och jag har ju redan ett telia-ab, men inte ett surf.
Så jag kommer köpa till surf-tjänsten.

0.3 vs 6 Mb/s så det är en STOR hastighetsskillnad. Det finns en gräns på 0.5 GB därefter stryps det till isdn fart (ung halva 3G hastigheten, det är går fortfarande att surfa och kolla mail ). Halebop har ett mellan alt på 99 kr (då är gränsen 3 GB) och det hoppas jag telia kommer införa också, för deras alt abb på 5 GB är dubbelt så dyrt.
Telia har turbo, tror ej de har vanligt 3G(?). (tror bara telenor har det)
Vad man skall välja beror helt på en själv, väljer man 3G så klarar man sig bra, men om man provar Turbo3G så tror man kommer tycka att 3G är supersegt sedan. (observera att man bör kontrollera att man verkligen kan få ut turbo på de ställen man tänker vara. (det skall dock inte vara något problem att byta mellan dem (hoppas jag!))

Postad 16 March 2010 - 10:05

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Jag har inte sagt att det är den nya kontaktlistan..

Jag skrev om en bred missuppfattning som jag tolkat från flera mail. Du var en av dem :)
Du pratade om att du ville bläddra som i telefonboken? Det gör man ju. Det är en lista som rör sig upp och ner??

menade bara att funktionen är användbar men att den grafiska segheten gör att man inte kommer att använda den så flitigt.

Det håller jag med. Snabb feedback är viktigt.

Det finns redan en sådan här funktion hos HTC sedan en tid tillbaka även hos tre telefonen INQ, där får man liksom uppdateringar på twitter, facebook osv.. redan i kontaktlistan som man bara scrollar upp och ner snabbt, man kan även ha en favorit lista för att korta ner listan.

Jag har aldrig testat den feature du pratar om (mest för att jag aldrig rört en HTC). Men det låter inte som samma sak. Det här är en tidslinje, inte en kontakt lista. Tanken är att se det senaste, inte bläddra bland dina kända kontakter. Det finns ett mer värde. När jag ringer använder jag senaste samtal mer än kontaktlistan. Samma sak kan gälla med mail/sms/facebook/twitter. Man vill läsa det senaste inte händelser från en viss person (kan också vara användbart dock). Hur har du dina mail sorterade i Outlook? I personordning?

Men jag håller med dig i oron att en eventuell seghet i applikationen förstör nyttan med den!

Edit: borttagning av gammalt mail...

Redigerat av Unregistered80bc741c, 16 March 2010 - 10:18.

Postad 16 March 2010 - 10:12

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

0.3 vs 6 Mb/s så det är en STOR hastighetsskillnad. Det finns en gräns på 0.5 GB därefter stryps det till isdn fart (ung halva 3G hastigheten, det är går fortfarande att surfa och kolla mail ). Halebop har ett mellan alt på 99 kr (då är gränsen 3 GB) och det hoppas jag telia kommer införa också, för deras alt abb på 5 GB är dubbelt så dyrt.
Telia har turbo, tror ej de har vanligt 3G(?). (tror bara telenor har det)
Vad man skall välja beror helt på en själv, väljer man 3G så klarar man sig bra, men om man provar Turbo3G så tror man kommer tycka att 3G är supersegt sedan. (observera att man bör kontrollera att man verkligen kan få ut turbo på de ställen man tänker vara. (det skall dock inte vara något problem att byta mellan dem (hoppas jag!))

Har för mig att det bara är Telia o Halebop som begränsar sina användare med GB... Dåligt... ioförsig så krävs det mycket innan man når upp till 1GB med enbart sin mobil men om man som jag kör mobilen med den bärbara som modem så vill man ju helst inte ha det problemet...

Med Telenor Surfa får du helt obegränsad mobilsurf inom Sverige, för en fast kostnad varje månad. Du kan surfa, se på film, streama musik och ladda ned filer utan att behöva oroa dig för överraskningar på fakturan!
I Telenor Surfa ingår tjänsten Telenor Fri Mobilsurf Turbo som ger dig obegränsad mobilsurf inom Sverige med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s).

Postad 16 March 2010 - 10:37

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har för mig att det bara är Telia o Halebop som begränsar sina användare med GB... Dåligt... ioförsig så krävs det mycket innan man når upp till 1GB med enbart sin mobil men om man som jag kör mobilen med den bärbara som modem så vill man ju helst inte ha det problemet...

Med Telenor Surfa får du helt obegränsad mobilsurf inom Sverige, för en fast kostnad varje månad. Du kan surfa, se på film, streama musik och ladda ned filer utan att behöva oroa dig för överraskningar på fakturan!
I Telenor Surfa ingår tjänsten Telenor Fri Mobilsurf Turbo som ger dig obegränsad mobilsurf inom Sverige med Turbo 3G-hastighet (upp till 6 Mbit/s).

Jo det är verkligen synd men jag har nåt typ telia till vänner eller nåt så jag ringer gratis lr nåt sånt.
Vet inte exakt men jag pratar säkert en 2 timmar i telefon om dagen bara kompisarna har tid att surra.

Men betyder alltså det där att om jag köper till 5gb surf så får jag turbo 3g?
Lessen att jag är lite Ot men jag har inte en aning.. :)

Postad 16 March 2010 - 10:37

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
var o klämde på en dummy idag. Kändes riktigt bra, men i största laget. Om nu bara SE kunde släppa lite info om när o vilken version uppdateringarna blir... fin telefon, hoppas den har MT-stöd :)

Postad 16 March 2010 - 11:00

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

http://www.mobil.se/...g-1.338261.html

Den här gången får inget gå fel. Det senaste året har Sony Ericsson haft problem, speciellt då med de senaste mobilerna som visat sig ha en del barnsjukdomar. Så här långt med Sony Ericssons första Androidmobil X10 har vi inte hittat något som tyder på att den ska råka ut för samma bakslag.

Låter väldigt positivt.
Timescape verkar mer och mer som en funktion som jag kommer använda mig mycket av. Hoppas det i framtiden kommer bli möjligt att lägga till egna källor som t.ex RSS-prenumerationer och events från kalendern.

EDIT: Apropå kalendern i timescape...en vy eller ett filter som hade varit lysande i timescape är om man kunde se kommande händelser. Att timescape samlade ihop händelser från t.ex. kalendern så att man snabbt kunde se en to-do lista över framtida möten mm.

Redigerat av sefors, 16 March 2010 - 11:13.

Postad 16 March 2010 - 11:02

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Men betyder alltså det där att om jag köper till 5gb surf så får jag turbo 3g?
Lessen att jag är lite Ot men jag har inte en aning.. :)

Vad jag ser på deras sida så ja... det stämmer.

Postad 16 March 2010 - 12:04

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Vad jag ser på deras sida så ja... det stämmer.

Det låter ju toppen det :D
Surfar på mobilen så jag kunde inte kolla själv :P

Postad 16 March 2010 - 12:17

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Här finns inte multitouch då man zoomar med två fingrar på skärmen (som man gör i Iphone) utan istället en plus- och en minusknapp på skärmen, eller dubbelknack på skärmen som sköter det.

Dubbelknacken verkar med på X10an oxo! :D

Postad 16 March 2010 - 12:34

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Dubbelknacken verkar med på X10an oxo! :D

Men inte "ett finger zoomen"?

Postad 16 March 2010 - 13:03

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Men inte "ett finger zoomen"?

"enfingers-zoom" ligger väl inbäddad i Xscope? (eller vad webläsaren kallas)

Postad 16 March 2010 - 13:08

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.swedroid....mitten-av-april

detta är bra för X10

Postad 16 March 2010 - 13:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

http://www.swedroid....mitten-av-april

detta är bra för X10

Det här börjar ju lite sjukt, hur i hela j_vla härjedalen kan det vara så svårt att få fram korrekta uppgifter om när en vara ska finnas på plats i butikshyllor osv!?
Det är år 2010.

Postad 16 March 2010 - 13:21

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

"enfingers-zoom" ligger väl inbäddad i Xscope? (eller vad webläsaren kallas)

Som han sa på mobil.se eller vad den nu hette så zoomade man ju på + och - ?
Och xscope är väl inte den som följer med?

Postad 16 March 2010 - 13:33

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
En fråga bara, håller på att bli tokig här. Om man tittar på appar så verkar det oftast finnas nån typ av EAN kod eller liknande, en fyrkant

http://www.androidgu...efi/#more-13895

Typ hälften ner på sidan.

Vad är det?

Postad 16 March 2010 - 13:45

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

En fråga bara, håller på att bli tokig här. Om man tittar på appar så verkar det oftast finnas nån typ av EAN kod eller liknande, en fyrkant

Vad är det?

Med musen över står det 'Scan to download WeFi'
Du scannar/fotar koden alltså, o telefonen laddar ner appen!? :D

Redigerat av mrNoodles, 16 March 2010 - 13:46.

Postad 16 March 2010 - 15:35

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Vad är det?

Det är en s.k. QR-kod du kan scanna med ett app som t.ex. BarcodeScanner så öppnar den automatiskt webblänken alt. Market-länken. Jäfvligt smidigt vill jag lova :D

Postad 16 March 2010 - 16:16

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

var o klämde på en dummy idag. Kändes riktigt bra, men i största laget. Om nu bara SE kunde släppa lite info om när o vilken version uppdateringarna blir... fin telefon, hoppas den har MT-stöd :D

Mina inlägg från min Nokia 5800 blir inte alltid så långa :P

Hur som helst, ni som är lite sugna på att känna borde också ta er ned o kolla på tex Phonehouse om de inte har en dummy att testa. Jag fick fråga om de hade en, den hängde inte på väggen.

Kändes iaf helt klockren, låg väldigt bra i handen och med fin balans och kändes väldigt gedigen på alla sätt och vis. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, o ska samtidigt ev. snart byta arbete så funderar på att (trots att det känns lite tråkigt) vänta med både Desire (Som ni alla vet blev föresenad en vecka) och X10 för att försöka få svar på hurvida X10 har MT eller inte. Önskar jag hade tillgång till en, hade kunnat tänka mig att plocka isär den och kolla vad det sitter för kretsar/digitizer i den :)
Jag sitter med en Nokia 5800 idag, och den klarar ju egentligen av allt som X10 gör så jag sitter väl inte i "sjön" under tiden :wub:

De är de två viktiga frågorna för mig just nu.
* Multitouch?
* När kommer 2.x?

Det som talar för X10 är
* Snygg (som f-n)
* Större skärm, som trolige är mindre ljuskänslig (TFT) (o håll i hatten nu om du läser Barilla, högre upplösning, haha :wub: )
* Bättre kamera (troligtn, även om HTC lovat 720P på Desire, vilket jag iofs tror X10 får också)
* Sony Ericsson produkt, har haft Ericsson (Sony, eller SE) sedan 15 år tillbaks, 337 var min första.

Nackdelar med X10

* Time/media-scape, gillar inte interfacet men kommer ju inte heller tvingas köra det men hade föredragit något annat.
* SE skiter i stort sett i sina köpare, bryr sig inte om att berätta vad man man får för RAM och om telefonen stödjer MT kommer inte heller med några uttalande ang framtida uppdateringar. Känner mig fullständigt ignorerad på deras blogg, och via mail... dålig stil tycker jag. Hoppas på en blogg med mer info snart, men det ändrar ju inte det faktum att de ignorerat mig och flera med mig under över en månads tid.
Om det visar sig att X10 inte har stöd för MT så skulle jag ändå ha mer respekt för SE om de körde med öppna kort...

Så där, var tvungen att skriva av mig... min dagliga dos hoppas jag det där var.

Postad 16 March 2010 - 16:24

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Rikard Skogberg says:
March 16, 2010 at 4:15 pm

Finally I’ve gotten internal confirmation around memory.
The RAM on X10 is 384MB.

Nu är bara frågan inklusive eller exklusive grafikminnet?

Postad 16 March 2010 - 16:25

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Mina inlägg från min Nokia 5800 blir inte alltid så långa :D

Hur som helst, ni som är lite sugna på att känna borde också ta er ned o kolla på tex Phonehouse om de inte har en dummy att testa. Jag fick fråga om de hade en, den hängde inte på väggen.

Kändes iaf helt klockren, låg väldigt bra i handen och med fin balans och kändes väldigt gedigen på alla sätt och vis. Jag har sjukt svårt att bestämma mig, o ska samtidigt ev. snart byta arbete så funderar på att (trots att det känns lite tråkigt) vänta med både Desire (Som ni alla vet blev föresenad en vecka) och X10 för att försöka få svar på hurvida X10 har MT eller inte. Önskar jag hade tillgång till en, hade kunnat tänka mig att plocka isär den och kolla vad det sitter för kretsar/digitizer i den :P
Jag sitter med en Nokia 5800 idag, och den klarar ju egentligen av allt som X10 gör så jag sitter väl inte i "sjön" under tiden :D

De är de två viktiga frågorna för mig just nu.
* Multitouch?
* När kommer 2.x?

Det som talar för X10 är
* Snygg (som f-n)
* Större skärm, som trolige är mindre ljuskänslig (TFT) (o håll i hatten nu om du läser Barilla, högre upplösning, haha :wub: )
* Bättre kamera (troligtn, även om HTC lovat 720P på Desire, vilket jag iofs tror X10 får också)
* Sony Ericsson produkt, har haft Ericsson (Sony, eller SE) sedan 15 år tillbaks, 337 var min första.

Nackdelar med X10

* Time/media-scape, gillar inte interfacet men kommer ju inte heller tvingas köra det men hade föredragit något annat.
* SE skiter i stort sett i sina köpare, bryr sig inte om att berätta vad man man får för RAM och om telefonen stödjer MT kommer inte heller med några uttalande ang framtida uppdateringar. Känner mig fullständigt ignorerad på deras blogg, och via mail... dålig stil tycker jag. Hoppas på en blogg med mer info snart, men det ändrar ju inte det faktum att de ignorerat mig och flera med mig under över en månads tid.
Om det visar sig att X10 inte har stöd för MT så skulle jag ändå ha mer respekt för SE om de körde med öppna kort...

Så där, var tvungen att skriva av mig... min dagliga dos hoppas jag det där var.

Blev inte Desire framflyttad till mitten på April istället för en lansering på måndag?:)

Sen tycker jg inte du kan lista time/mediascape som ett minus. Just för som du själv säger, du behöver verkligen inte använda det. Du behöver inte ens ha ikonerna framme!:wub:

Postad 16 March 2010 - 16:30

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Rikard Skogberg says:

The RAM on X10 is 384MB.

Haha, ska man skratta förresten? Nästan så man vill gråta. Han har fått frågan säkert hundra gånger senaste månaden och så svarar han så där. Som du skriver, vi vet ju fortfarande inte exakt hur mycket minne telefonen har... f-n alltså, helt sjukt.
Förresten, om det är totalt 256MB ram hur tror ni det kommer påverka i framtida Androiduppdateringar? Jag menar HTC har ju dubbelt så mycket i sina (ännu mer i Desire).
Hur tror ni att det minnet som ska användas av bara GPU kommer fungera, kommer det göra att telefonen blir snabbare vid grafiskt tunga applikationer?
:P

Kingcool, det var bara Telia som skulle släppa 22:a. Hade tänkt köpa min via 3 och de har sagt efter påsk (så för mig kändes den bara framflyttad en vecka :D )
Anledningen att time/media-scape fick hamna på minuslistan var att utan dem så kanske vi redan haft en X10, o kanske tom en med senare Androidversion. Faller mig inte riktigt i smaken, men man vet väl inte hundra innan man testat iofs.

Redigerat av zippiz, 16 March 2010 - 16:38.

Postad 16 March 2010 - 16:44

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Haha, ska man skratta förresten? Nästan så man vill gråta. Han har fått frågan säkert hundra gånger senaste månaden och så svarar han så där. Som du skriver, vi vet ju fortfarande inte exakt hur mycket minne telefonen har... f-n alltså, helt sjukt.

Ja, hur katten kan han svara så?
Undrar liiite vad dom pysslar med :-/

Vill dock ha en vit NUUU! :-D

Postad 16 March 2010 - 16:57

magnumhex
  • magnumhex
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Prylkoll.se gör en unboxing
http://www.youtube.c...h?v=uczRIxWu8og

Postad 16 March 2010 - 17:10

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Det här börjar ju lite sjukt, hur i hela j_vla härjedalen kan det vara så svårt att få fram korrekta uppgifter om när en vara ska finnas på plats i butikshyllor osv!?
Det är år 2010.

Hahaha! Man börjar ju undra! Men ju mer teknik som finns desto större sabbar den mänskliga faktorn. :D Sen är det väl så att SE aldrig velat säga något specifikt datum utifall att liksom. Det är väl mer alla runt omkring som satt datum hela tiden.

Postad 16 March 2010 - 17:15

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det är år 2010.

Ja man undrar ju?
Tycker att hela mobil-svängen börjar kännas som en parodi.
Ingen har korrekt info och ingen vet när och hur en mobil ska komma eller nåt.

Skamligt är det, den här hysterin att väcka intresse och ha-begär..

Postad 16 March 2010 - 17:34

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Som han sa på mobil.se eller vad den nu hette så zoomade man ju på + och - ?
Och xscope är väl inte den som följer med?

Jo sant.. men man kanske kör en annan webläsare än den medföljande? :D

skulle lugnt välja Xscope före medföljande, men även före Dolphin tror jag..

Postad 16 March 2010 - 17:37

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Rikard Skogberg says:

The RAM on X10 is 384MB.

Alltså är det där ett skämt eller?
Han kan väl inte på fullaste allvar mena att han svarar så?!
Känns mer som ett hån än info..

Jo sant.. men man kanske kör en annan webläsare än den medföljande? :D

skulle lugnt välja Xscope före medföljande, men även före Dolphin tror jag..

Jo visst det är ju fullt möjligt men jag hade gärna sett att vi fått samma som på minin, det såg smidigt ut :P

Postad 16 March 2010 - 18:02

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
http://www.mobil.se/...0-1.338350.html

Postad 16 March 2010 - 18:12

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Blargh. "Evighetsknapp". Oändlighetsknapp borde det väl vara? Anywho. Det var rätt bra att få reda på. Nu verkar inte Timescape så otroligt snabbt men sen hade jag inte tänkt använda det heller. Betyder säkert något för någon dock!

Edit: Haha, vad är Googel och Googel Tååk för något? :'D

Redigerat av Flamso, 16 March 2010 - 18:13.

Postad 16 March 2010 - 18:32

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Alltså är det där ett skämt eller?
Han kan väl inte på fullaste allvar mena att han svarar så?!
Känns mer som ett hån än info..

Jo visst det är ju fullt möjligt men jag hade gärna sett att vi fått samma som på minin, det såg smidigt ut :D

Nu har jag inte kollat videos på "minin", men är den webläsaren med "plus / minus", eller en-fingers-zoom?

Postad 16 March 2010 - 18:36

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

omg vad lagg... undra hur många tusen som hade lust o kolla på det klippet jusst nu :D

Postad 16 March 2010 - 18:37

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nu har jag inte kollat videos på "minin", men är den webläsaren med "plus / minus", eller en-fingers-zoom?

den med en-fingers-zoom.
såg väldigt smidigt ut :D

Postad 16 March 2010 - 18:51

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

den med en-fingers-zoom.
såg väldigt smidigt ut :D

Jo jag diggade den lite också faktiskt.. skönt att bara "tappa" och sedan "tappa och zooma.."

Postad 16 March 2010 - 19:05

magnumhex
  • magnumhex
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Intressant läsning i Mobil.se om en vecka..... :D kommer att läsas isönder

Allt om AndroidMobils Android-special finns i butik från och med 23 mars.
Ur innehållet:
Test-special:
Sony Ericsson Xperia X10
HTC Desire
Google Nexus One

Postad 16 March 2010 - 19:09

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

omg vad lagg... undra hur många tusen som hade lust o kolla på det klippet jusst nu :P

är det telefonen eller filmen som laggar :D

allt ser ju hur nice ut som helst, utom timeskape. Har man mer än 5 kontakter så tycker jag det verkar bli meckigt. blir att skrota det direkt.

gillar att webbläsare är "löjligt snabb". är grymt sugen på att se ett test jämfört med konkurrerande nallar nu. Någon som hittat något på den fronten?

Postad 16 March 2010 - 19:20

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

är det telefonen eller filmen som laggar :D

allt ser ju hur nice ut som helst, utom timeskape. Har man mer än 5 kontakter så tycker jag det verkar bli meckigt. blir att skrota det direkt.

gillar att webbläsare är "löjligt snabb". är grymt sugen på att se ett test jämfört med konkurrerande nallar nu. Någon som hittat något på den fronten?

Filmen laggar som fan...

Gillade inte TS i början , men nu efter ett tag så är det najs att ha Facebook , sms , samtal mm i ett GUI.

/esko

Postad 16 March 2010 - 19:22

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Lol.. varför googlar folk inte innan dom ställer frågor? Det första jag hittade när jag skrev Android calendar app =

http://androinica.co...get-a-pure-one/

Verkar ju sjukt bra iallafall...

Tack för tipset! Det var något åt detta hållet jag behövde. Själv hade jag sökt på androlib efter appar utan att hitta något. googel va tydligen bättre :D

Jag var nära att fråga om man kan lägga in googlemaps med röstnavigering på x10:an (vers 1.6) men ska nog söka i forumet + googla lite innan jag törs fråga det. :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.