Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 December 2010 - 20:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Kollade in på sidan men kan inte se att det är en gratis tjänst. ca 400kr/år verkar det kosta.

Då tittar du på en annan produkt (Mobile security).
Jag har själv laddat mer det.
http://www.f-secure....e/download-free

Postad 14 December 2010 - 21:26

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0

Då tittar du på en annan produkt (Mobile security).
Jag har själv laddat mer det.
http://www.f-secure....e/download-free

Tack! Det fungerar nu.

Postad 14 December 2010 - 21:34

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej

Anti-Theft programmet är ju helt suveränt. Testade precis att låsa mobilen genom ett sms och fick svar med aktuell gps postition som stämde exakt.

Hade behövt ha detta program redan i helgen då jag lyckades tappa bort min N8. Som tur var hittades telefonen av en ärlig person så jag fick tillbaka den men sådan tur kan man ju knappast räkna med :)

MVH

Postad 14 December 2010 - 22:33

sammy75
  • sammy75
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Ett tips till alla

Om man ska återställa telefonen om det skulle bli något problem så ska man ABSOLUT INTE göra tre fingers metoden..bra att veta om man e ny med telefonen och behöver återställa den..man kan förlora ovi map och även ovi store som kan vara ett elände att få att fungera igen...

http://discussions.e...set/td-p/783327

Redigerat av sammy75, 14 December 2010 - 22:35.

Postad 14 December 2010 - 23:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Ett tips till alla

Om man ska återställa telefonen om det skulle bli något problem så ska man ABSOLUT INTE göra tre fingers metoden..bra att veta om man e ny med telefonen och behöver återställa den..man kan förlora ovi map och även ovi store som kan vara ett elände att få att fungera igen...

http://discussions.e...set/td-p/783327

Om man gjort det går det att fixa:
http://mynokiablog.c...ter-hard-reset/

Det var visst bara Ovi Store, vet att jag hittat hur man får tillbaka Ovi Maps också någonstans, men hittar inte länken just nu. Enklast annars imo är att flasha den med Phoenix helt enkelt och välja Refurbish. Då blir den som den var ny igen.

Redigerat av trixeo, 14 December 2010 - 23:38.

Postad 14 December 2010 - 23:46

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Är det någon som kan sammanfatta vilka återställningsmetoder det finns?

Att använda de fyra knapparna verkar vara den mest drastiska metoden, men det finns väl fler?

Postad 15 December 2010 - 12:08

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Blev nyfiken på Halebop, så jag gick in och kollade. Jag hittar ingen N8 där nu.

såg det nu också... konstigt.

Postad 15 December 2010 - 13:49

Unregistered504e7b86
  • Unregistered504e7b86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kan man på något sätt ta bort den automatiska låsningen av telefonen med låskoden. Detta gick igång efter att jag ställt in mail for exchange för min jobb-mail. Jag har nu raderat e-post kontot från telefonen men det går ändå inte att få bort. Jag kan inte heller ändra låstiden som är satt till 5 minuter.

Tacksam för hjälp.

Postad 15 December 2010 - 14:39

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Kan man på något sätt ta bort den automatiska låsningen av telefonen med låskoden. Detta gick igång efter att jag ställt in mail for exchange för min jobb-mail. Jag har nu raderat e-post kontot från telefonen men det går ändå inte att få bort. Jag kan inte heller ändra låstiden som är satt till 5 minuter.

Tacksam för hjälp.

Inställningar -> Telefon -> Telefonhantering -> Säkerhetsinst. -> Telefon & SIM-kort -> Automatisk telefonlåstid -> Ingen.

Är det det du menar?

Postad 15 December 2010 - 14:57

Unregistered504e7b86
  • Unregistered504e7b86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Inställningar -> Telefon -> Telefonhantering -> Säkerhetsinst. -> Telefon & SIM-kort -> Automatisk telefonlåstid -> Ingen.

Är det det du menar?

Japp det är det jag menar, men det går inte att ändra, det står :"Det går inte att låsa upp telefonen"

Postad 15 December 2010 - 15:20

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Japp det är det jag menar, men det går inte att ändra, det står :"Det går inte att låsa upp telefonen"

Konstigt. För mig går det ändra direkt. Testa kontakta Nokia teknisk support på: 077 66 22 222.

Postad 15 December 2010 - 15:36

Unregistereda00a3ebb
  • Unregistereda00a3ebb
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Lite info om Symbian 3 och kommande uppdateringar:
http://www.mobil.se/...a-1.380895.html

Postad 15 December 2010 - 22:23

Sloobo
  • Sloobo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

har nyligen köpt en N8, är nöjd med det mesta i telefonen förutom att det uppstår ett irriterande, surrande bakgrundsljud när man har hörlurar i och ljud (vilket som helst) spelas upp. Problemet är exakt det som beskrivs i tråden nedan.

http://discussions.e...ones/m-p/803235

Man hör ljudet tydligt i ca 3 sek. om man har hörlurar inkopplade och trycker på meny-knappen. Om man lyssnar på musik på låg volym alt ljudbok märker man det också. Det verkar komma från någon elektrisk störning då displayen är aktiv, ljudet slutar nämligen när skärmen släcks.

Ni som äger en N8, hör ni också detta missljud? Om alla telefoner är som min så tycker jag det är oväntat tyst om detta.

Postad 15 December 2010 - 22:36

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Har nu problem att komma in på nätet. <på morgonen försöker jag kolla email via opera mini, sidan laddas ej! Gör jag omstart så fungerar det direkt. Har provat detta ca 4 dar nu .lika hela tiden! Varför är det så?
Hoppas kommande uppdatering fixar det.

Postad 16 December 2010 - 10:20

abbelito
  • abbelito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Arrh! Jag märkte ett rutnät av pixlar när jag satt och pillade med telefonen och testade i olika applikationer för att se att det inte var just angry birds som orsakade dom. Googlade kort därefter och hittade det här: http://discussions.m...reen/m-p/814943

Det var ju sjukt störigt. När man väl börjat tänka på dom kan man inte sluta. Kan man reklamera telefonen för en sån där grej? Irriterande rutnät över hela bilden är inte direkt något som står speccat i beskrivningen.

Postad 16 December 2010 - 11:06

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Arrh! Jag märkte ett rutnät av pixlar när jag satt och pillade med telefonen och testade i olika applikationer för att se att det inte var just angry birds som orsakade dom. Googlade kort därefter och hittade det här: http://discussions.m...reen/m-p/814943

Det var ju sjukt störigt. När man väl börjat tänka på dom kan man inte sluta. Kan man reklamera telefonen för en sån där grej? Irriterande rutnät över hela bilden är inte direkt något som står speccat i beskrivningen.

Det där har du på hos (alla?) andra fabrikat också, är väl till touchavläsningen i skärmen. Sen om det blivit fel på din så att rutnätet syns mer det vet inte jag.

Postad 16 December 2010 - 11:58

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Står ju till och med i tråden du länkade till att det inte är nåt fel. Och nej, det är inget man kan reklamera eftersom det inte är nåt fel.

Postad 16 December 2010 - 12:58

abbelito
  • abbelito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Det där har du på hos (alla?) andra fabrikat också, är väl till touchavläsningen i skärmen. Sen om det blivit fel på din så att rutnätet syns mer det vet inte jag.

Fast jag har granskat min gamla telefon (HTC Hero) samt en kompis iPhone 3GS och en annans iPhone4 och ingen av dom hade ett sånt där rutnät (Trots idog granskning bör tilläggas ;)). Känner tyvärr ingen som använder N8 förutom mig själv så kan inte kolla hur det generellt sett ser ut på dom. Någon som har en åsikt/har märkt av problemet själv?

Står ju till och med i tråden du länkade till att det inte är nåt fel. Och nej, det är inget man kan reklamera eftersom det inte är nåt fel.

Ja men nog fan ser jag väl att det står i tråden, däremot så är det inte någon från Nokia som har sagt att det ska vara så utan bara nån random person i ett forum. Det har ju hänt förut att såna individer har överskattat sina kunskaper/höftat och således dragit felaktiga slutsatser. Det ändrar ju inte heller på det faktum att jag ser dom där prickarna överallt på skärmen och att det stör upplevelsen när man använder telefonen.

Postad 16 December 2010 - 13:29

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Ja men nog fan ser jag väl att det står i tråden, däremot så är det inte någon från Nokia som har sagt att det ska vara så utan bara nån random person i ett forum. Det har ju hänt förut att såna individer har överskattat sina kunskaper/höftat och således dragit felaktiga slutsatser. Det ändrar ju inte heller på det faktum att jag ser dom där prickarna överallt på skärmen och att det stör upplevelsen när man använder telefonen.

Okej. Jag kan faktiskt inte säga att jag ser rutmönstret då jag använder tex QTorch. Det kanske är så att det syns extra tydligt på din telefon. Har du köpt den i en fysisk butik (inte på nätet) gå in i butik så du kan jämföra med en annan N8.

Är det däremot så att det är likadant på alla andra N8or så kommer nog inte en reklamation godkännas. Man kan inte reklamera på saker som det inte är fel på. Man kan tex inte reklamera på en telefon pga utformningen av menyer.

Postad 16 December 2010 - 13:36

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Man kan inte reklamera på saker som det inte är fel på. Man kan tex inte reklamera på en telefon pga utformningen av menyer.

Jo, det kan du.
Lagen säger att du har rätt att häva köpet ifall "felet är av stor betydelse för dig."
Du bör inte förväxla reklamation med garanti. Garanti berör endast fabriksfel, men reklamation berör hela spektrumet, så att säga.

Jag reklamerade själv en telefon från Sony Ericsson pga av det inte gick att ladda den med USB förutom med en dator med drivrutiner installerade. Troligen är det så att telefonen inte var gjord för detta, men likaså fick jag igenom en reklamation.

Är felet så störande att du inte kan använda telefonen så är det ju av stor betydelse för dig. Så skriv ett formellt brev där du klagar ordentligt på felet och hänvisa till konsumentköplagen och lämna in den på reklamation i din butik. Nokia måste godkänna detta dock, och troligtvis kommer de försöka avhjälpa felet först. De får göra detta 2 gånger. Efter det kan du hänvisa till detta i ditt brev och kräva att de häver köpet.

Postad 16 December 2010 - 13:58

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Någon som fått push-mail att funka med mail från Bredbandsbolaget(POP3) och har ett SIMkort från Tele2?
Jag har ställt in att den ska känna av "efter meddelande" men det händer nada, alla inställningar gjorde jag manuellt.

Redigerat av GK75, 16 December 2010 - 16:44.

Postad 16 December 2010 - 14:12

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Jo, det kan du.
Lagen säger att du har rätt att häva köpet ifall "felet är av stor betydelse för dig."
Du bör inte förväxla reklamation med garanti. Garanti berör endast fabriksfel, men reklamation berör hela spektrumet, så att säga.

Jag reklamerade själv en telefon från Sony Ericsson pga av det inte gick att ladda den med USB förutom med en dator med drivrutiner installerade. Troligen är det så att telefonen inte var gjord för detta, men likaså fick jag igenom en reklamation.

Är felet så störande att du inte kan använda telefonen så är det ju av stor betydelse för dig. Så skriv ett formellt brev där du klagar ordentligt på felet och hänvisa till konsumentköplagen och lämna in den på reklamation i din butik. Nokia måste godkänna detta dock, och troligtvis kommer de försöka avhjälpa felet först. De får göra detta 2 gånger. Efter det kan du hänvisa till detta i ditt brev och kräva att de häver köpet.

Man kan omöjligt få "ett rutmönster syns då jag har väldigt ljus bakgrund" till att det är av stor betydelse för dig. Eller omöjligt ska jag väl inte säga, men det kan nog blir ganska klurigt att få det godkänt. Beror nog lite grann på hur medgörlig butiken är och hur man lyckas påverka dom i butik. Du har alltid rätt att reklamera, men reklamerar du för att menyen är utformad på ett sätt som inte passar dig blir den nog mest troligt inte godkänd.

Postad 16 December 2010 - 14:23

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Det är inte butiken som bestämmer, utan det är Nokia. Men om du klagar på att det stör dig så mycket att du inte kan använda telefonen ska du nog få rätt.

Postad 16 December 2010 - 14:23

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Man kan inte reklamera på saker som det inte är fel på. Man kan tex inte reklamera på en telefon pga utformningen av menyer.

Jo, det kan du.

Nej, det kan du inte. ;)

Som du själv (och lagen) uttrycker det ska "felet vara av stor betydelse". Det krävs med andra ord att något är "fel" på telefonen.

Redigerat av Dunbar, 16 December 2010 - 14:25.

Postad 16 December 2010 - 14:26

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Jo, men vad är då fel? Detta är nyckelpunkten, och här är ett utdrag ur konsumentköplagen:

När är varan felaktig?
Din vara är felaktig om:

* den inte stämmer överens med vad du har avtalat om med säljaren. Detta kan exempelvis handla om varans art, mängd eller kvalitet.
* bruksanvisning saknas.

Om du inte har kommit överens med säljaren om annat är varan också felaktig om:

* den inte kan användas till det den ska användas till, som till exempel ett regnplagg som inte står emot regn.
* den inte har de egenskaper som säljaren hänvisade till då du köpte varan.
* den inte är förpackad på det sätt som behövs för att bevara eller skydda den.

Varan är dessutom felaktig om:

* säljaren inte har upplyst dig om detaljer om varan som du borde ha blivit upplyst om.
* den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta.
* säljaren har installerat varan och installationen är felaktig.
* den är i sämre skick än du hade kunnat förutsätta med hänsyn till varans pris, även om den har sålts i "befintligt skick".

Den fitstilade texten är ju några saker du kan hänvisa till när du klagar t.ex.
Källa: http://www.konsument...sumentkoplagen/

Postad 16 December 2010 - 14:34

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Visst är det så, men i det här fallet tror jag att det blir snudd på omöjligt att få det klassat som ett fel. Det som ligger närmast till hands är väl att påstå "att den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta". Men om inte rutmönstret är påtagligt mycket tydligare på det här specifika exemplaret än på andra ex skulle jag betrakta det som utsiktslöst att få köpet hävt.

Postad 16 December 2010 - 14:37

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Det är inte butiken som bestämmer, utan det är Nokia. Men om du klagar på att det stör dig så mycket att du inte kan använda telefonen ska du nog få rätt.

"I konsumentköplagen står vilka rättigheter du har som konsument när du köper en vara i en affär av en näringsidkare. I lagen hittar du bland annat vilka regler som gäller om du inte är nöjd med varan och vad du då kan kräva av säljaren."

Nokia har ingenting med saken att göra om den inte är köpt direkt från deras shop. Att många producenter väljer att supportera butikerna i reklamationsärendet är en helt annan sak. Reklamationsrätt har gentemot sin återförsäljare, ingen annan.

Givetvis kan du reklamera för att du anser att menyerna är utformade fel, men det är ingenting som kommer godkännas om inte butiken väljer att vara medgörlig. Har däremot din säljare sagt "Menyen kommer vara utformad si eller så" och den är utformad på ett helt annat sätt, så blir det en annan sak.

Edit: "29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom." Ganska diffust, men eftersom det är en telefon anser man nog inte så mycket annat än ringa och sms som väsentligt.

Redigerat av SvenSven, 16 December 2010 - 14:46.

Postad 16 December 2010 - 15:07

abbelito
  • abbelito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Man kan omöjligt få "ett rutmönster syns då jag har väldigt ljus bakgrund" till att det är av stor betydelse för dig. Eller omöjligt ska jag väl inte säga, men det kan nog blir ganska klurigt att få det godkänt. Beror nog lite grann på hur medgörlig butiken är och hur man lyckas påverka dom i butik. Du har alltid rätt att reklamera, men reklamerar du för att menyen är utformad på ett sätt som inte passar dig blir den nog mest troligt inte godkänd.

Fast nu syns rutnätet mot alla former av bakgrunder i det här fallet. Det är inte jag som är pryd eller dylikt utan vänner har reagerat på det då dom har provat den. Det borde väl gå under rubriken stor betydelse i min bok iaf?

Nokia har ingenting med saken att göra om den inte är köpt direkt från deras shop. Att många producenter väljer att supportera butikerna i reklamationsärendet är en helt annan sak. Reklamationsrätt har gentemot sin återförsäljare, ingen annan.

Köpte min från Nokias hemsida. Har mailat deras support om det och fick just svar.

[email protected]
till mig

visa information 14:09 (52 minuter sedan)

Hej,

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Det låter som att du har någon typ av pixelfel på telefonen, så skall det givetvis inte vara. Min rekommendation är att du lämnar in telefonen hos någon av följande verkstäder för service:
http://www.nokia.se/...servicebutik-o2

Hade bifogat bilden från forumtråden och beskrev för honom att man kunde se dom där prickarna hela tiden oavsett bakgrund. Får väl kila in med den efter jul någon gång på servicebutiken. Pallar inte att vara utan den här kameran över julen ;)

Postad 16 December 2010 - 15:18

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Fast nu syns rutnätet mot alla former av bakgrunder i det här fallet. Det är inte jag som är pryd eller dylikt utan vänner har reagerat på det då dom har provat den. Det borde väl gå under rubriken stor betydelse i min bok iaf?

Köpte min från Nokias hemsida. Har mailat deras support om det och fick just svar.

[email protected]
till mig

visa information 14:09 (52 minuter sedan)

Hej,

Tack för att du kontaktat Nokia Care kundsupport.

Det låter som att du har någon typ av pixelfel på telefonen, så skall det givetvis inte vara. Min rekommendation är att du lämnar in telefonen hos någon av följande verkstäder för service:
http://www.nokia.se/...servicebutik-o2

Hade bifogat bilden från forumtråden och beskrev för honom att man kunde se dom där prickarna hela tiden oavsett bakgrund. Får väl kila in med den efter jul någon gång på servicebutiken. Pallar inte att vara utan den här kameran över julen ;)

Isåfall missförstod jag dig och nu håller jag med dig. Jag skulle också uppleva det som jobbigt om det var ett rutmönster i display hela tiden. Eftersom man inte ser nåt rutmönster i min N8 då jag har ljus bakgrund så finns det nog en skillnad om man jämför våra. Jag tror nog inte det ska vara några problem att lämna in denna på service och få det åtgärdad.

Postad 16 December 2010 - 15:24

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Visst är det så, men i det här fallet tror jag att det blir snudd på omöjligt att få det klassat som ett fel. Det som ligger närmast till hands är väl att påstå "att den avviker i något annat avseende från vad du borde ha kunnat förutsätta". Men om inte rutmönstret är påtagligt mycket tydligare på det här specifika exemplaret än på andra ex skulle jag betrakta det som utsiktslöst att få köpet hävt.

Det tror inte jag. Jag klagade på att en telefon inte gick att ladda via USB (förutom via en dator med drivrutiner installerade), och jag fick rätt. Det gäller att formulera det rätt, helt enkelt. Få det att se ut som en stor betydelse.

"I konsumentköplagen står vilka rättigheter du har som konsument när du köper en vara i en affär av en näringsidkare. I lagen hittar du bland annat vilka regler som gäller om du inte är nöjd med varan och vad du då kan kräva av säljaren."

Givetvis kan du reklamera för att du anser att menyerna är utformade fel, men det är ingenting som kommer godkännas om inte butiken väljer att vara medgörlig. Har däremot din säljare sagt "Menyen kommer vara utformad si eller så" och den är utformad på ett helt annat sätt, så blir det en annan sak.

Edit: "29 § Köparen får häva köpet, om felet är av väsentlig betydelse för honom." Ganska diffust, men eftersom det är en telefon anser man nog inte så mycket annat än ringa och sms som väsentligt.

Givetvis är det som du säger. Det är gentemot butiken reklamationsrätten gäller, men av någon anledning, som jag inte känner till, så måste telefontillverkaren ge sitt godkännande för att du ska få reklamera.
Om du går till butiken och säger "häv köpet nu" så kommer de säga "det kan vi inte göra, Nokia måste godkänna först." Det spelar ingen roll hur mycket du klagar, de kommer inte ge med sig. Och om de gör det så kommer den individen att begå ett tjänstefel, skulle jag tro. Detta är verkligheten, tyvärr.

Lagarna är inte väldigt tydliga på många punkter, vilket gör att du får så mycket luftrum att interpretera texten som du vill. Som sagt, det är bara att rada upp det du är missnöjd med, ju mer desto bättre, och dra en massa negativa slutsatser från dessa som "det hindrar min vardrag på si och så" så kommer det nog få ganska bra grund att stå på.

Postad 16 December 2010 - 16:17

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har tänkt köpa HDMI kabel nu och plugga in N8:an i TV'n.. spelar det nån roll vilken man tar av HDMI v1.3 eller HDMI v1.4 ?

Postad 16 December 2010 - 16:27

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Givetvis är det som du säger. Det är gentemot butiken reklamationsrätten gäller, men av någon anledning, som jag inte känner till, så måste telefontillverkaren ge sitt godkännande för att du ska få reklamera.
Om du går till butiken och säger "häv köpet nu" så kommer de säga "det kan vi inte göra, Nokia måste godkänna först." Det spelar ingen roll hur mycket du klagar, de kommer inte ge med sig. Och om de gör det så kommer den individen att begå ett tjänstefel, skulle jag tro. Detta är verkligheten, tyvärr.

Butikerna kan egentligen inte lägga över nåt ansvar på producenterna, då det egentligen är butikerna som har ansvaret. Producenterna supporterar butikerna för att dom ska vilja sälja deras märke och inte gå back så fort det är en produkt som felaktig. I största möjliga mån undviker nog butikerna att lösa kunder om dom inte får ersättning från producenten och cheferna har nog tryckt på att det inte ska ske.

Nog om detta, jag förstår precis hur du menar och du förstår nog hur jag menar ;)

Har tänkt köpa HDMI kabel nu och plugga in N8:an i TV'n.. spelar det nån roll vilken man tar av HDMI v1.3 eller HDMI v1.4 ?

FInns nog dom som kan svara betydligt bättre på detta, men jag har då en v1.4 och det fungerar bra. Som jag förstod det var v1.4 nya standarden, så borde väl vara fördelaktigt.

Postad 16 December 2010 - 16:27

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Det tror jag inte. Men jag kan inte hitta någon tillförlitlig källa som säger vad N8 stödjer. Däremot så tycks inte så många av förbättringarna över 1.3 vara så aktuella för just N8.
Se http://www.hdmi.org/..._1_4_faq.aspx#1

Redigerat av Serenity, 16 December 2010 - 16:28.

Postad 16 December 2010 - 16:28

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Det är nog bara jag som nämnt om spricka i HDMI-luckan.
Tror det blev 1a eller 2a gången jag öppnade/stängde luckan.
Är typ bara den yttre plasten, men det sitter ju fast i den inre biten.
Blev nog för att luckan trycks dit så tight. Bild tagen med N95an:

Nu har jag också fått den där sprickan, exakt på samma ställe!
Dessutom så knarrar det om man trycker lite lätt på den delen av skalet precis ovanför skarven vid kameran, jäkligt irriterande!

Nån mer som har det där knarrljudet?
;)

Postad 16 December 2010 - 16:33

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

FInns nog dom som kan svara betydligt bättre på detta, men jag har då en v1.4 och det fungerar bra. Som jag förstod det var v1.4 nya standarden, så borde väl vara fördelaktigt.

Det tror jag inte. Men jag kan inte hitta någon tillförlitlig källa som säger vad N8 stödjer. Däremot så tycks inte så många av förbättringarna över 1.3 vara så aktuella för just N8.
Se http://www.hdmi.org/..._1_4_faq.aspx#1

Ok, kommer nog köpa en v1.4 så kan man ha den till annat än bara mobilen som drar mer nytta av förbättringarna
Tack för svar och länk :-)

Postad 16 December 2010 - 16:33

Zeroiq
  • Zeroiq
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Få åtgärdat vadå?
Det är konstruktionen på touchpanelen som är sådan.
Tittar man noga på Nokia N97 eller HTC HD2 så är det samma "rutmöster" i touchpanelen. På N97 så har iofs de nyare touchpanelerna mindre synligt rutmönster, men det finns fortfarande där.

Isåfall missförstod jag dig och nu håller jag med dig. Jag skulle också uppleva det som jobbigt om det var ett rutmönster i display hela tiden. Eftersom man inte ser nåt rutmönster i min N8 då jag har ljus bakgrund så finns det nog en skillnad om man jämför våra. Jag tror nog inte det ska vara några problem att lämna in denna på service och få det åtgärdad.

Postad 16 December 2010 - 16:47

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Få åtgärdat vadå?
Det är konstruktionen på touchpanelen som är sådan.
Tittar man noga på Nokia N97 eller HTC HD2 så är det samma "rutmöster" i touchpanelen. På N97 så har iofs de nyare touchpanelerna mindre synligt rutmönster, men det finns fortfarande där.

Jag ser inget rutmönster överhuvudtaget på min (inte ens då jag använder QTorch) och han/hon ser uppenbarligen det hela tiden, oavsett ljus/mörk bakgrund. Då låter det som det är nåt problem med den telefonen.

Postad 16 December 2010 - 21:40

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Angry Birds Seasons och fler nivåer av spelet är på G till Symbian läste jag nyss.

Så, nu är Angry Birds Seasons på OVI

Postad 16 December 2010 - 21:44

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Jag ser inget rutmönster överhuvudtaget på min (inte ens då jag använder QTorch) och han/hon ser uppenbarligen det hela tiden, oavsett ljus/mörk bakgrund. Då låter det som det är nåt problem med den telefonen.

Kan inte heller se något rutmönster eller pixlar på min N8 när jag använder QTorch.

Tips om ett gratisspel, tanka hem TRON Tanks från Ovi. Jäkligt kul och gjort för S^3 lurar så grafiken är bra.

http://store.ovi.com/content/72203

Postad 16 December 2010 - 21:50

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Så, nu är Angry Birds Seasons på OVI

Där ser man, kollade precis om det kommit ut och såg inget.
Ovi Stores sökfunktion för nya apps är helt värdelös. Finns fortfarande inte listat där, bara gammalt skit som kommer upp som nytt med jämna mellanrum.

Postad 17 December 2010 - 00:11

Unregistered8f6b8242
  • Unregistered8f6b8242
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hoppas jag har gjort rätt och den här hamnar på N8 tråden min fråga är

När jag laddar den så låser den sig knapplåset går igång men den ser ut som den är på. Alla ikonerna syns den går inte in i sleep mode.

Ibland efter jag har laddat den när batteriet har tagit helt slut innan jag hunnit ladda den innan batteriet är helt slut så låser den sig. När jag väl har laddat den så jag får inte igång den på ett bra tag ser bara NOKIA på vit bakgrund
då har jag fått igång den och ibland kommer kod rutan fram men när jag skriver in rätt kod så stänger den av sig igen. Haft det problemet sedan jag hämtade upp den 24 nov du ser mitt inlägg den 7 nov.

Men nu dog den helt 3 mobilen på en månad måste jag lämna den tillbaka till telenor och vara utan den igen eller kan ni hjälpa mig känner du till mitt problem?

Tack på förhand tina

Postad 17 December 2010 - 00:15

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som har gamla PC-Suite 7.1.40.6 på svenska sparat och kan lägga upp? Har den engelska nu bara som jag hittat.. Med den funkar nämligen N8'an så slipper man anv OVI-Suite som jag tycker e kass för tillfället, OVI duger till uppdatera kartorna på 3.06 Betan bara typ (kom en ny version idag föresten på betalabs). Senaste PC-suite har ju inte stöd för N8 som flera kanske vet...

Redigerat av big_swede70, 17 December 2010 - 00:28.

Postad 17 December 2010 - 05:53

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0

Någon som har gamla PC-Suite 7.1.40.6 på svenska sparat och kan lägga upp? Har den engelska nu bara som jag hittat.. Med den funkar nämligen N8'an så slipper man anv OVI-Suite som jag tycker e kass för tillfället, OVI duger till uppdatera kartorna på 3.06 Betan bara typ (kom en ny version idag föresten på betalabs). Senaste PC-suite har ju inte stöd för N8 som flera kanske vet...

Har du testat Ovi Suite 3.0? Finns på beta labs, OviSuite30

För övrigt, fick en uppdatering direkt i mobilen igår kväll, enda skillnaden jag kunde märka var att jag kunde läsa sms direkt i skärmsläckaren, det dök upp i ett par sekunder och sen försvann det, eller så var det kanske bara en bugg :)

Postad 17 December 2010 - 08:28

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Dustin verkar ha N8 på lager nu.

Postad 17 December 2010 - 09:01

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hoppas jag har gjort rätt och den här hamnar på N8 tråden min fråga är

När jag laddar den så låser den sig knapplåset går igång men den ser ut som den är på. Alla ikonerna syns den går inte in i sleep mode.

Ibland efter jag har laddat den när batteriet har tagit helt slut innan jag hunnit ladda den innan batteriet är helt slut så låser den sig. När jag väl har laddat den så jag får inte igång den på ett bra tag ser bara NOKIA på vit bakgrund
då har jag fått igång den och ibland kommer kod rutan fram men när jag skriver in rätt kod så stänger den av sig igen. Haft det problemet sedan jag hämtade upp den 24 nov du ser mitt inlägg den 7 nov.

Men nu dog den helt 3 mobilen på en månad måste jag lämna den tillbaka till telenor och vara utan den igen eller kan ni hjälpa mig känner du till mitt problem?

Tack på förhand tina

Det där låter ju som om du måste lämna in.

Postad 17 December 2010 - 10:41

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Där ser man, kollade precis om det kommit ut och såg inget.
Ovi Stores sökfunktion för nya apps är helt värdelös. Finns fortfarande inte listat där, bara gammalt skit som kommer upp som nytt med jämna mellanrum.

Håller med. Skulle vara bra om man någorlunda enkelt kunde hålla koll på nya apps som dyker upp. Som det är nu hittar jag bara nya, bra apps då jag blir tipsad i denna tråd.

Postad 17 December 2010 - 11:24

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Har du testat Ovi Suite 3.0? Finns på beta labs, OviSuite30

För övrigt, fick en uppdatering direkt i mobilen igår kväll, enda skillnaden jag kunde märka var att jag kunde läsa sms direkt i skärmsläckaren, det dök upp i ett par sekunder och sen försvann det, eller så var det kanske bara en bugg :)

Tycker ju ovi suger när det gäller vissa saker så därför vill ja använda pc-suite tills vidare... Kör nu med eng version å det fungerar så länge.

Postad 17 December 2010 - 12:27

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Ville bara höja ett litet varningens finger om nån tänker köpa mobilfodral till N8:an från www.themobilestore.se ,
De passar inte riktigt, kameran tar i kanten när man trycker ner mobilen och när man väl fått ner den går den knappt att få upp för det sitter så jäkla tajt. Har kommit underfund med att det har orsakat knaster-knarr ljudet i skalet, jättekul (inte). Nu har jag fått töja ut fodralet såpass mycket att skyddslagret på insidan fodralet börjat släppa.. Så 175 spänn fattigare, ett bortkastat fodral och en knarrig mobil blev resultatet..

Håller på att kolla på nytt fodral , Nokia CP-502, ni som har köpt den, vad tycker ni?
http://www.nokia.se/...a-fodral-cp-502

Redigerat av GK75, 17 December 2010 - 12:39.

Postad 17 December 2010 - 12:31

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

jag kör på 1.3 och det funkar utmärkt. är väl mest om man ska köra 3D som man behöver 1.4?

Postad 17 December 2010 - 12:41

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

jag kör på 1.3 och det funkar utmärkt. är väl mest om man ska köra 3D som man behöver 1.4?

Japp, det tror jag stämmer efter att ha skummat igenom ett par sidor..
Så nån av dom blir det iaf :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.