Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 21 June 2011 - 00:13
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Räddade nog livet på en ung pojke (typ 20-22 år kanske) idag på gymmet. Han bänkade och failade. Bara han och jag där. Jag hade precis kört klart mitt första set i bänk i smithen då jag såg att han failade med fria stången. Han fick upp ena änden på fail-haken men inte den andra så han fick stången över halsen. Sprang dit snabbt som attan och hjälpte honom upp med stången. Det kändes bra.
Mitt gympass gick väl sådär. Har ju inte tränat på länge, men har inte tappat så mycket som jag trodde att jag hade. Dock så får jag mjölksyra tidigt, har ju slutat med kreatinet. Fick ju aldrig mjölksyra då man hade det. Tänker börja med kreatinet i mitten av nästa månad.
Kan ni tipsa några bra triceps-övningar?
Postad 21 June 2011 - 01:49
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Kan ni tipsa några bra triceps-övningar?
Liggande press från pannan, French press stående eller sittande
Postad 21 June 2011 - 07:12
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Räddade nog livet på en ung pojke (typ 20-22 år kanske) idag på gymmet. Han bänkade och failade
Jag "räddade" oxå en kille för några månader sen, en riktigt tunn kille i bänkpressen, jag var redan beredd för att jag visste att han skulle faila, settet innan kunde han knappt göra en eller om det var två rep och nån minut senare skulle han köra ett sett till på samma vikt, var bara att stå i startgroparna och invänta, fundera först om jag skulle sagt till innan men jag tyckte det var bättre att han själv fick inse sitt misstag. Kan ni tipsa några bra triceps-övningar?
Frenchpress och pushdown. French aktiverar hela triceps (alla 3) och jag föredrar sittande, större ROM. http://www.exrx.net/...s/BBTriExt.htmlJag brukar köra pushdown i cable med EZ-handtag.
Redigerat av Lactoferrin, 21 June 2011 - 07:38.
Postad 21 June 2011 - 07:27
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
french press (eller hantel extentions som jag kallar dom?) http://www.exrx.net/...s/DBTriExt.htmlsamt pushdowns är vad jag kör också. Jag kör dom på min bröstdag så dom är i regel rätt slut efter bröst plus de 2 övningarna. Ibland testar jag köra lite kickbacks men ofta känner jag redan i första settet att de egentligen är slut redan.
Postad 21 June 2011 - 07:39
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Läs Arne Perssons artikel om tricepsträning, case closed! (Ursäkta länken till Body...) http://forum.body.se...read.php?t=5146Liggande tricepsextension runt huvudet är min absoluta favorit, press från pannan gillar jag inte alls lika mycket.
Postad 21 June 2011 - 09:50
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tackar tackar!
Det märks att man inte tränat på länge, träningsvärken är hårdare än den brukar vara
Postad 21 June 2011 - 18:28
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2585 inlägg
Dips är kanon för triceps med. Gillar framåt lutad french press det kör jag varje gång jag tränar med rep. Vart ett långpass i dag gick igenom det mesta och även snabbt tempo så man fick upp flåset lite.
Postad 21 June 2011 - 18:56
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Dips gillar jag inte riktigt. Antar att jag inte är rörlig nog i axlarna för det. Känns inte bra tycker jag. Bänkdips kan gå bra, om man har fötterna på backen och händarna på skivstången i en smitmaskin till exempel.
Förresten, angående kreatin. Varför kör man t.ex en månad med och sedan en månad utan osv?
Redigerat av Ala_95, 21 June 2011 - 21:46.
Postad 22 June 2011 - 06:20
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Förresten, angående kreatin. Varför kör man t.ex en månad med och sedan en månad utan osv?
Effekten avtar och därför ska man gå utan ett tag och sen gå på igen, ger säkert lite placebo oxå. Jag kör just nu Kre-alkalyn FX och jag märker ingen skillnad, tror jag, jag går på deff och lågkolhydrat men har samma ork som innan så det kanske ger nåt iaf.
Redigerat av Lactoferrin, 22 June 2011 - 06:23.
Postad 22 June 2011 - 10:41
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Effekten avtar och därför ska man gå utan ett tag och sen gå på igen, ger säkert lite placebo oxå.
Jag kör just nu Kre-alkalyn FX och jag märker ingen skillnad, tror jag, jag går på deff och lågkolhydrat men har samma ork som innan så det kanske ger nåt iaf.
Okej  Jag märker dock skillnad på kreatin  Har dock inte gått ner något i vikt sen jag slutade, dock så gick jag upp i vikt när jag började. Har inte heller pissat så mycket som en kompis sa att man gjorde när man slutade.
Postad 22 June 2011 - 11:27
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
E det inte som med alla sådanna här tillskott att dom "beter sig" lite annorlunda för oss alla
Postad 22 June 2011 - 11:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
E det inte som med alla sådanna här tillskott att dom "beter sig" lite annorlunda för oss alla 
Har ju läst att kreatin inte fungerar alls för vissa men fungerar bra för andra.
Postad 22 June 2011 - 11:30
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Det gäller att TRO  Påt, det är precis som med slutsteg, vissa hör skillnad och vissa inte
Postad 22 June 2011 - 11:42
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Det gäller att TRO Påt, det är precis som med slutsteg, vissa hör skillnad och vissa inte
Ahhhh, så pass !
Postad 22 June 2011 - 11:57
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kreatin fungerar inte alls på mig, så det struntar jag i att ta oavsett hur billigt det är. Och jag har verkligen försökt eftersom jag är en högrep-/pumpjunkie, men det gör varken till eller från.
Postad 22 June 2011 - 11:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Kreatin fungerar inte alls på mig, så det struntar jag i att ta oavsett hur billigt det är. Och jag har verkligen försökt eftersom jag är en högrep-/pumpjunkie, men det gör varken till eller från. 
vad menar du med: "högrep-/pumpjunkie" ? tung vikt i få reps med många sett ?!
Postad 22 June 2011 - 12:33
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
vad menar du med: "högrep-/pumpjunkie" ?
tung vikt i få reps med många sett ?!
Nej, lätt vikt med många reps och många set är det jag har fått bäst resultat av. Så högrep = många reps, pump vet du väl garanterat vad det betyder och det får man (jag) av många reps  Kreatin sägs ju ge bättre uthållighet och pump, men jag märker ingen som helst skillnad mot om jag inte tar kreatin.
Postad 22 June 2011 - 12:54
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Nej, lätt vikt med många reps och många set är det jag har fått bäst resultat av. Så högrep = många reps, pump vet du väl garanterat vad det betyder och det får man (jag) av många reps Kreatin sägs ju ge bättre uthållighet och pump, men jag märker ingen som helst skillnad mot om jag inte tar kreatin.
Jag tar kreatin främst för att bli starkare, få reps, det är där det funkar för mig
Postad 22 June 2011 - 13:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag tar kreatin främst för att bli starkare, få reps, det är där det funkar för mig
Men du märker skillnad mot när du är "på"? För jag får inget resultat, ens på 1RM.
Postad 22 June 2011 - 13:09
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Men du märker skillnad mot när du är "på"? För jag får inget resultat, ens på 1RM.
JoRa, tex om jag har kört på 20 kg i hammer ökar jag väl till 24 eller så, för att sedan gå ner till 22 ungefär, sedan påt igen efter 5 v vila, ven vet det kanske bara är psykiskt, skit samma  det funkar för mig iallafall
Postad 22 June 2011 - 13:58
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Nej, lätt vikt med många reps och många set är det jag har fått bäst resultat av. Så högrep = många reps, pump vet du väl garanterat vad det betyder och det får man (jag) av många reps Kreatin sägs ju ge bättre uthållighet och pump, men jag märker ingen som helst skillnad mot om jag inte tar kreatin.
ok, jo pump vett ja vad det e  aja men då trodde jag alltså exakt helt fel !
Postad 22 June 2011 - 17:12
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Dips gillar jag inte riktigt. Antar att jag inte är rörlig nog i axlarna för det. Känns inte bra tycker jag. Bänkdips kan gå bra, om man har fötterna på backen och händarna på skivstången i en smitmaskin till exempel.
Beroende på hur väl du gör dom är dips olika svåra med. Jag hade problem med dips när jag började träna (var helt enkelt för svag för att kunna göra dom) Idag tycker jag det är en av de övningarna som verkligen trycker ut det mesta ur mina triceps/bröst. Vill jag köra dips så effektivt som möjligt gör jag det som första övning för mitt pass. Då klarar jag ett gäng 10or. Kör jag dips efter att jag är klar med mina bänkset så får jag kanske nöja mig med 4-6 reps per set för att jag inte orkar fler. Men det känns ändå bra. Kör man rent armpass kan man göra dipsen nästan raka för maximal kontakt för triceps. Grym övning skulle jag säga!  Tycker verkligen du ska ge den en chans till.
Postad 23 June 2011 - 07:23
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag har svårt att hålla kroppen helt vertikalt när jag kör dips...
Jag hamnar liksom 45* hur jag än bär mig åt, har dock inga problem att höra dips och den rörelsen, men att vara rak i kroppen går inte.
Några tipps och ideer på orsak till varför ?!
Postad 23 June 2011 - 07:33
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag har svårt att hålla kroppen helt vertikalt när jag kör dips...
Jag hamnar liksom 45* hur jag än bär mig åt, har dock inga problem att höra dips och den rörelsen, men att vara rak i kroppen går inte.
Några tipps och ideer på orsak till varför ?!
Håll smalare grepp och dippa långsammare, se till att din kroppsvikt håller dig rak. Kan vara stelhet i pecs och främre delta oxå, du får hänga i dip-possition för att stretcha.
Postad 23 June 2011 - 07:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Japp, smalt grepp är det som gäller om man verkligen måste köra dips. Långa bicepssenan kan ta stryk av dips, särskilt för oss tyngre - så därför gäller det ju att inte göra bort sig. Tävlar man inte i dips så kan du nog nästan skippa att köra djupt.
Jag har helt skippat dips och har aldrig känt mig bättre i triccarna!
Postad 23 June 2011 - 08:48
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
ok, jag ska testa detta, det blir dock inte för en om 2 veckor för jag sla iväg och fjällvandra om två dagar och blir borta i 9 dagar...
så det blir ingen träning nu på ett tag, annat än att gå...
Postad 27 June 2011 - 11:20
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
samma här... funkar ibland och ibland inte. Blir himla vattnig utav det. Ont i magen också utav det Dagsformbild tagen med dålig "mobil i spegel bild" ...
Bra midja och axlar! Släpar biccarna något i förhållande till främre delta eller är det bara bilden som får det att se så ut? 11 kg ner sen 1/2 för min del, jag ser fram emot semestern sen! Börjar bli bra nu!
Postad 27 June 2011 - 11:59
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Var faktiskt iväg och tränade lite idag. Har tränat alldeles för lite senaste tiden alltså!
Ben och biceps stod på schemat. Började med lite knäböj. Gick väl ganska bra, men blev väldigt stel i musklerna efter varje set.
Sedan benspark, gick också hyfsat och efter det sittande lårcurl som gick bra.
Biceps efteråt, körde hantelcurl två set på 12.5kg och ett på 15kg. skulle köra preacher curl på det men hade ingen ork kvar alls! Så då gick jag hem istället. Blev ett kort pass på ca 45 min.
Postad 27 June 2011 - 20:22
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ska lägga om min bröstträning.
Har redan bitchtuttar så mer volym vill jag inte ha, bara styrka. Så ska köra 4x5 eller 5x4 reps nu framöver på bröstpassen.
Sedan så ska jag köpa ett par hantlar nu i veckan så man kan ha hemma och träna lite snabbt då man inte har tid/orkar dra ner på gymmet.
Postad 27 June 2011 - 21:13
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ska lägga om min bröstträning. Har redan bitchtuttar så mer volym vill jag inte ha, bara styrka. Så ska köra 4x5 eller 5x4 reps nu framöver på bröstpassen. Sedan så ska jag köpa ett par hantlar nu i veckan så man kan ha hemma och träna lite snabbt då man inte har tid/orkar dra ner på gymmet.
BT har ju inte med volymen att göra, det är ju pga gyno eller att man är fet.
Postad 27 June 2011 - 21:14
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
BT har ju inte med volymen att göra, det är ju pga gyno eller att man är fet.
Jag är väl inte fet tror jag. Gyno, vad är det? Hur kan man jobba bort bitchtuttar? Jag har större bröst än vissa tjejer i min ålder.
Postad 28 June 2011 - 06:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
 Gyno/puffy nipples till vänster. Om dina pecs är jämförbara med en tjejs bröst så tror jag knappast problemet ligger i hur mycket du tränar utan snarare fettmängd.
Postad 28 June 2011 - 09:21
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg

Gyno/puffy nipples till vänster. Om dina pecs är jämförbara med en tjejs bröst så tror jag knappast problemet ligger i hur mycket du tränar utan snarare fettmängd.
Det är inte som vänster, snarare höger. Jo, fettmängd är väl en del. Det fett som finns på mig är på magen och brösten, precis som pappa och faster (även farmor om jag minns rätt).
Postad 28 June 2011 - 09:49
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Orsak kan även vara ett överskott av östrogen eller ett underskott av testosteron.
Postad 28 June 2011 - 10:05
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det är inte som vänster, snarare höger. Jo, fettmängd är väl en del. Det fett som finns på mig är på magen och brösten, precis som pappa och faster (även farmor om jag minns rätt).
Har du såna pecs som till höger så är det väl knappast något att klaga på? Kör på!  Orsak kan även vara ett överskott av östrogen eller ett underskott av testosteron. 
Japp, och då kallas det gyno som sagt
Postad 28 June 2011 - 10:11
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Har du såna pecs som till höger så är det väl knappast något att klaga på? Kör på! 
Haha nej, inte direkt  Kan fixa en bild senare idag så får ni se.
Postad 28 June 2011 - 11:11
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Gyno är svulla bröstkörtlar, man kan även ha östrogenrelaterad fettansamling.
Då får man lätt extra fett på bröst, höfter och röv.
Även ibland lår och vader.
Män lagrar normalt fett på mage och rygg
Postad 28 June 2011 - 12:22
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
http://imageshack.us.../imag0422i.jpg/Så ser det ut! Körde bröst idag. Gjorde så att jag körde först 8 reps på 45 (bänkpress) för att "värma upp". Sedan körde jag 3x6 på 50kg. Lutande bänk körde jag 4x6 på 40kg. Sedan lite hantelpress på det. Skulle köra axlar också så jag körde axelpress i maskin. Lade på 30kg vilket inte brukar vara några problem men det var tungt idag. Körde 3x8 på 30kg där. Gick vidare till sidolyft men där kände jag att jag inte orkade någonting alls. Ungefär ett 45min pass blev det. Jag vet inte om det är sommarvärmen, att jag inte har tränat på länge eller något annat som gör att jag inte orkar mer.
Postad 28 June 2011 - 13:21
Stefan - Ölsvammel
-
Stefan - Ölsvammel
-
Professionellt fyllo
-
-
559 inlägg
Jag ger mig in i den här diskussionen också eftersom jag älskar att träna. Börjar med lite bakgrund sen går vi in på gymmandet:
Jag spelade fotboll fram tills att jag började i lumpen. Under den tiden körde jag lite styrketräning, men väldigt oseriöst egentligen, blev mest kondition under den här tiden. I lumpen fick jag svår nageltrång och har gjort 6 operationer sedan dess. Jag hade då några år då jag inte kunde springa så jag körde enbart styrketräning. Gick från 80 till 110 kg och ligger där än idag. Under universitetstiden blev det seriöst med styrketräningen och jag spelade även amerikansk fotboll under 2 år.
Numera kör jag en blandning av löpning och styrketräning. Brukar springa 1,5 km till gymmet och träna 45-55 minuter och springa hem igen. Brukar köra två muskelgruppen per träning förrutom ben som jag alltid kör för sig. Oftast 4-5 övningar och 3 set per övning. Varvar övningar och kör både tyngre pass med 3-6 reps och lite lättare pass med 8-9 reps. Balanserar vikterna så att jag ska vara trött vid sista repetitionen. Blir det för lätt är det bara att dunka på mer och jag hatar att gå från ett pass utan att känna mig helt slut i kroppen.
Oftast kör jag efter schemat:
Bröst - Triceps
Rygg - Mage
Axlar - Biceps
Löpning
Ben
Vila
Vila
Ibland blandar jag in ett eller två löp-pass i mitten av kedjan beroende på väder och humör, samt hur kroppen känns. Dessutom får man ibland stuva om i schemat så att rygg eller axlar kommer först. Jag börjar aldrig med ben då jag brukar ha svårt att springa efteråt.
Förr körde jag även en del crossfit-liknande övningar där jag körde 8-10 övningar, 10 reps och 10 set. Körde hälften sen vila och sen resten utan att stanna. Övningarna var t.ex. chins, dips, armhävningar, upphopp med vikt osv.
Jag brukar väldigt sällan maxa och vet ärligt talat inte vad jag tar just nu. Men när jag var i form förra året så hade jag med mig en kille och tränade så man kunde ha pass och lassa på lite. Numera är jag något ur form då jobb och annat kommit i vägen för regelbunden träning. Låg förr på 150 kg i bänken på 4 reps och 3 set. Axelpress med hantel ligger jag just nu på 42,5 på 4-6 reps och 3 set. Sittande rodd ligger jag runt 100-110 kg på 6-8 reps. Biceps kör jag oftast runt 25-27 kg med vanlig stående.
Min absoluta favoritövning är att köra axelpress i en vadpress maskin. Ni vet en sån med kuddar på axlarna och man står på en stålkant och gör tåhävningar. Så sjukt skönt att bara pressa det sista man har i slutet av en hård träningsvecka.
Postad 28 June 2011 - 13:27
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
http://imageshack.us.../imag0422i.jpg/
Så ser det ut!
Körde bröst idag. Gjorde så att jag körde först 8 reps på 45 (bänkpress) för att "värma upp". Sedan körde jag 3x6 på 50kg. Lutande bänk körde jag 4x6 på 40kg. Sedan lite hantelpress på det.
Skulle köra axlar också så jag körde axelpress i maskin. Lade på 30kg vilket inte brukar vara några problem men det var tungt idag. Körde 3x8 på 30kg där. Gick vidare till sidolyft men där kände jag att jag inte orkade någonting alls. Ungefär ett 45min pass blev det. Jag vet inte om det är sommarvärmen, att jag inte har tränat på länge eller något annat som gör att jag inte orkar mer.
Ju större bröstmuskler du får, desto mindre kommer patsen att synas, tränar du mindre bröst kommer dom se fetare ut, om det nu är för mycket fett som är orsaken
Postad 28 June 2011 - 14:11
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
http://imageshack.us.../imag0422i.jpg/
Så ser det ut!
Körde bröst idag. Gjorde så att jag körde först 8 reps på 45 (bänkpress) för att "värma upp". Sedan körde jag 3x6 på 50kg. Lutande bänk körde jag 4x6 på 40kg. Sedan lite hantelpress på det.
Skulle köra axlar också så jag körde axelpress i maskin. Lade på 30kg vilket inte brukar vara några problem men det var tungt idag. Körde 3x8 på 30kg där. Gick vidare till sidolyft men där kände jag att jag inte orkade någonting alls. Ungefär ett 45min pass blev det. Jag vet inte om det är sommarvärmen, att jag inte har tränat på länge eller något annat som gör att jag inte orkar mer.
Jag ser inget fel med dom där, det syns helt klart att du börjat lägga på dig massa i bröstet. Kör på bara! Brännan var ju lite sådär dock
Postad 28 June 2011 - 14:19
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Alltså bara att fortsätta träna bröst som vanligt så kommer det bli bättre med tiden?
Brännan är ju icke-existerande så den kan det väl inte vara fel på?  Lite bonnbränna från några dagar i stockholm i början av månaden finns dock
Postad 30 June 2011 - 13:57
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Var ner och tränade idag. Träningsvärken i benen har lagt ner sig lite grann. Kunde knappt gå igår och hade stora problem varje gång jag skulle på toa. Men bättre idag.
Började med lite biceps, sedan lite triceps. Biceps gick bra, triceps också. Testade lite nya tricepsövningar och den där med hantel/skivstång bakom huvudet funkade inte alls bra för mig.
Testade lite lugnt med lite latsdrag och sedan rodd i maskin också. Fick inte ont i ryggen så troligen så börjar jag träna rygg igen nästa vecka. Lugnar mig dock med marklyft någon vecka till.
Efter passet så gick jag in i omklädningsrummet och gjorde bamseposen framför spegeln med bar överkropp. Vart nästan imponerad måste jag säga
Postad 30 June 2011 - 14:47
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Var ner och tränade idag. Träningsvärken i benen har lagt ner sig lite grann. Kunde knappt gå igår och hade stora problem varje gång jag skulle på toa. Men bättre idag.
Började med lite biceps, sedan lite triceps. Biceps gick bra, triceps också. Testade lite nya tricepsövningar och den där med hantel/skivstång bakom huvudet funkade inte alls bra för mig. Testade lite lugnt med lite latsdrag och sedan rodd i maskin också. Fick inte ont i ryggen så troligen så börjar jag träna rygg igen nästa vecka. Lugnar mig dock med marklyft någon vecka till.
Efter passet så gick jag in i omklädningsrummet och gjorde bamseposen framför spegeln med bar överkropp. Vart nästan imponerad måste jag säga 
Postad 30 June 2011 - 16:23
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Kan man göra något för att slippa gyno-bröst?
Postad 30 June 2011 - 23:47
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Försöka hålla östrogenet nere, men det är svårt.
Kost, stress, fettmängd mm påverkar.
Finns medicin som hjälper, men kan vara svårt att få utskrivet.
Operation går, är rätt billigt även om man får bekosta själv. Kan givetvis få det gratis oxå, men även där kan det vara svårt att få.
Postad 01 July 2011 - 12:00
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Körde lite ben idag, lite mage också för en gångs skull.
Började med knäböj. Fortfarande lite lätt träningsvärk på insida/baksida lår. Hade klippt gräs hemma innan så det gick ganska bra ändå.
5x8 55kg knäböj
3x8 55kg benspark
4x8 35kg sittande lårcurl
Enligt min teori så borde jag inte få lika hemsk träningsvärk den här gången som förra gången. Vi får hoppas på det iaf.
Imorgon är det nog bröst/axlar som gäller, eller kanske rygg. Beror på hur mycket träningsvärk jag har i triceps.
Postad 01 July 2011 - 23:22
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Försöka hålla östrogenet nere, men det är svårt. Kost, stress, fettmängd mm påverkar.
Finns medicin som hjälper, men kan vara svårt att få utskrivet.
Operation går, är rätt billigt även om man får bekosta själv. Kan givetvis få det gratis oxå, men även där kan det vara svårt att få.
Kan tjejer ha gynobröst?
Postad 02 July 2011 - 09:20
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Kan tjejer ha gynobröst?
Om du menar stora bröstkörtlar och fettansamling så har alla tjejer det
Postad 02 July 2011 - 10:46
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
så har alla tjejer det
Dom flesta
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|