Det tar sigvar bara en dualshock4 I paketet som kom igår
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 12 December 2013 - 10:16
Detta med höjningen precis innan release har gjort att jag aldrig mer kommer beställa något till release via dem.
Själv fick jag en konsoll via electroworld på releasedagen, men denna är till brorsan.
Redigerat av Unregistered1384, 12 December 2013 - 10:19.
Postad 12 December 2013 - 10:25
Dustin home har ingen koll what so ever. Fick erbjudande förra veckan att lägga en beställning då de skulle få in denna veckan. De har fortfarande ingen aning om det kommer några. Vad sysslar de med? Lovar massa de inte kan hålla, och ingen info har de att ge ut.
Detta med höjningen precis innan release har gjort att jag aldrig mer kommer beställa något till release via dem.
Själv fick jag en konsoll via electroworld på releasedagen, men denna är till brorsan.
Samma här fick mail att om man ville ha en så skulle man betala innan den 5 dec sagt och gjortbnu har dom ingen aning om närdom kommer! Fattar inte hur denna branschen funkar man måste väl ha leveransbesked? Nordic film måste väl veta när och hur många är ju inte så att konsollerna tillverkas på beställning!
Tur man fick en på electroworld på realese dagen
Postad 12 December 2013 - 10:34
Nej det värsta är att dom förväntade sig denna veckan, men kan inte säga något.... Lite oseriöst, känns bara som dom vill ha kvar köparna fast dom vet att det kommer dröja hur länge som helst.Samma här fick mail att om man ville ha en så skulle man betala innan den 5 dec sagt och gjortbnu har dom ingen aning om närdom kommer! Fattar inte hur denna branschen funkar man måste väl ha leveransbesked? Nordic film måste väl veta när och hur många är ju inte så att konsollerna tillverkas på beställning!
Tur man fick en på electroworld på realese dagenDenna är till en kompis.
Postad 12 December 2013 - 10:41
Postad 12 December 2013 - 10:44
När jag frågade på MM sa han som jobbade där att Sony hade begränsad upplaga i Sverige pga att Xbox One inte släppts här än, det finns med andra ord ingen konkurrens i Sverige. I andra länder där båda alternativen finns tillgängliga (PS4 och Xbox One) var det viktigare att säkra tillgången för att inte tappa kunder till konkurrenten.Är Sony otroligt smarta och skapar denna "hype" kring PS4 genom att bara släppa ett fåtal åt gången, eller har de inte en produktionslina som var förberedd på den stora efterfrågan?
Om detta resonemang är rimligt eller inte är upp till var och en att bedöma. Något som talar emot är att PS4 är slut inte bara i Sverige utan i övriga länder också.
Postad 12 December 2013 - 10:47
Produktionskapaciteten är nog begränsad. Det är nog inte värt kostnaden att sätta upp tillräckligt med linor (och fabriker) för att täcka ett stort behov under en så begränsad tid som det rör sig om vid release.
Vad jag förstått så har produktionslinorna som finns gått för högtryck i flera månader innan release för att mildra smällen något...
Jag kan ha fel och det är taktik, men med tanke på vilka mängder konsoller de ändå fått ut så...
Postad 12 December 2013 - 10:53
Postad 12 December 2013 - 10:55
Postad 12 December 2013 - 11:03
Postad 12 December 2013 - 11:09
När jag frågade på MM sa han som jobbade där att Sony hade begränsad upplaga i Sverige pga att Xbox One inte släppts här än, det finns med andra ord ingen konkurrens i Sverige. I andra länder där båda alternativen finns tillgängliga (PS4 och Xbox One) var det viktigare att säkra tillgången för att inte tappa kunder till konkurrenten.
Om detta resonemang är rimligt eller inte är upp till var och en att bedöma. Något som talar emot är att PS4 är slut inte bara i Sverige utan i övriga länder också.
Låter mycket rimligt tycker jag så det kan säkert vara en stor del av sanningen. Sen är det ju tråkigt att det är så för oss konsumenter här i Sverige men det är som det är.
Men dom har nog problem att få ut de enheter dom vill också annars hade det ju inte varit något problem.
Postad 12 December 2013 - 11:26
Även min konsol från MM skickades igår, eller dom bokade frakten iaf, inget mer har hänt än. Som den norrlandsbo man är lär det dröja tills på måndag tyvärr.
Postad 12 December 2013 - 11:43
Är en av dem och ringde kundtjänst idag och de kunde inte se något om att den var restnoterad och antog att jag skule få den skickad.
// Sat
Postad 12 December 2013 - 12:21
// Sat
Postad 12 December 2013 - 12:27
Ok när det är privatpersoner, men en vanlig butik...
Postad 12 December 2013 - 12:38
Postad 12 December 2013 - 12:38
Haha, det är ju helt sjukt att de säljer för det priset.
Värsta var väl att min fru tänkte slå till...
// Sat
Postad 12 December 2013 - 12:40
Det verkar vara lika dålig tillgång på konsolerna i andra länder också för den delen. Men att det begränsas här låter som sagt rimligt med tanke på att vi för det första är en extremt liten marknad och att Xboxen inte ser ut att dyka upp här på bra länge gör inte saken bättre.
Även min konsol från MM skickades igår, eller dom bokade frakten iaf, inget mer har hänt än. Som den norrlandsbo man är lär det dröja tills på måndag tyvärr.
Datum/Tidpunkt Plats Händelse
2013-12-11 16:35 Media Markt, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits
Samma här....hoppas dock att posten lägger på ett kol och skickar iväg den idag så man ev kan få den imorn.....eller att de bara är sega med uppdateringen.
Postad 12 December 2013 - 12:41
När jag frågade på MM sa han som jobbade där att Sony hade begränsad upplaga i Sverige pga att Xbox One inte släppts här än, det finns med andra ord ingen konkurrens i Sverige. I andra länder där båda alternativen finns tillgängliga (PS4 och Xbox One) var det viktigare att säkra tillgången för att inte tappa kunder till konkurrenten.
Låter ju inte rimligt alls för mig! Borde man inte vilja ta så många marknadsandelar som möjligt när man kan? Då xbox one inte finns så finns ju ingen konkurrens än i heller, för sen kan man ju tappa kunder om folk står och väljer i butik ska jag ha xbox eller Playstation.
Postad 12 December 2013 - 12:48
Låter ju inte rimligt alls för mig! Borde man inte vilja ta så många marknadsandelar som möjligt när man kan? Då xbox one inte finns så finns ju ingen konkurrens än i heller, för sen kan man ju tappa kunder om folk står och väljer i butik ska jag ha xbox eller Playstation.
Med tanke på dom senaste ryktena som säger att Xbox inte dyker upp i Sverige förrän nästa höst har Sony lång tid på sig att fylla på med konsoler här. För många har köpet av en konsol mycket att göra med vilken konsol kompisarna valt att köra på. Kan du inte hålla jämnt i dom större länderna finns det en risk för att det tippar rätt hårt åt det andra hållet istället, vilket betyder mycket mer än tillgången i ett litet land där den andra konsolen inte ens lanserats än.
Postad 12 December 2013 - 12:49
Postad 12 December 2013 - 12:57
Hade det varit nära en Xone release så hade det kanske gått att tänka så. Nu vet man inte när Xone lanseras, men att det verkar vara en bit bort. Då är det bättre att få ut "våra" konsoler på andra marknader där bägge konsolerna redan finns (där det också verkar vara brist på många håll) för där riskerar man i större utsträckning att tappa till konkurrenten. Till Sverige hinner de fortfarande skicka några enheter då och då och ändå ta dessa marknadsandelar innan Xone lanseras. Dels är det en liten marknad men de har även tid på sig att fylla upp hyllorna här i tid innan Xone lanseras.Låter ju inte rimligt alls för mig! Borde man inte vilja ta så många marknadsandelar som möjligt när man kan? Då xbox one inte finns så finns ju ingen konkurrens än i heller, för sen kan man ju tappa kunder om folk står och väljer i butik ska jag ha xbox eller Playstation.
Postad 12 December 2013 - 13:02
Haha, det är ju helt sjukt att de säljer för det priset.
Tycker nästan tvärtom
Postad 12 December 2013 - 13:05
Jag spontan ringde lite hopplöst Game i Norrköping och tänkte kolla ifall de hade något. Det visade sig att de precis hade importerat in ett killzone bundle, ett knack bundle och en ps4 utan något spel. Dessa gick inte till de som hade bokat, utan var till för butiken. Killzone bundlen hade självklart ett sjukt överpris på 6000kr. Jag tvekade lite, men insåg att jag hade 500kr som skräpade på ett inbyteskort på Game. Så jag inhandlade det fort. Om ni bor i Norrköping och är villiga att betala överpris, så finns de två andra ps4:orna förmodligen kvar.
Postad 12 December 2013 - 13:37
Postad 12 December 2013 - 14:15
Själv fick jag tag på ett då, men skulle ha ett till brorsan.
Postad 12 December 2013 - 14:19
Postad 12 December 2013 - 15:25
OT: enligt säljaren på Mediamarkt dom kommer att få ett gäng konsoler inom 1-2 veckor, ni som inte har bokat/köpt än kanske kan göra en bokning där?
Postad 12 December 2013 - 15:45
Postad 12 December 2013 - 15:48
...mmm gamestop är kriminellt dyra enda fördelen är att man kan lämna in spel där
och få kriminellt lite för dem...
Postad 12 December 2013 - 15:52
Postad 12 December 2013 - 15:55
Innan Onoff gick i KK var jag förbi Gamestop i Kista Gallerian för att köpa ett spel som kostade 699kr, jag sa till säljaren "Onoff säljer samma spel för 450kr och det är i samma galleria, 20meter att gå!", han hade inget att säga men hans blick sa "stick o köp därifrån då!!"alla är med på att gamestop är rakt igenom kriminella helt enkelt? =)
Postad 12 December 2013 - 16:24
Postad 12 December 2013 - 16:39
Hur mycket tidig måste man vara för att att få tag på en konsol tro?
Tack på förhand!
Postad 12 December 2013 - 16:50
Precis. De har tillverkat PS4 hela hösten inför releasen. Precis som med wii u så börjar man tillverka innan firmwaren är klar och låter sedan användarna uppgradera själva (den som ligger på nu ska egentligen bara klara att uppgradera sig själv). Senare kommer väl 1.5 eller senare förinstallerat.Nja...
Produktionskapaciteten är nog begränsad. Det är nog inte värt kostnaden att sätta upp tillräckligt med linor (och fabriker) för att täcka ett stort behov under en så begränsad tid som det rör sig om vid release.
Vad jag förstått så har produktionslinorna som finns gått för högtryck i flera månader innan release för att mildra smällen något...
Jag kan ha fel och det är taktik, men med tanke på vilka mängder konsoller de ändå fått ut så...
Postad 12 December 2013 - 16:53
Postad 12 December 2013 - 16:56
Du är redan sen, ut i kö nu
Hehe, inte i norrland...elr?
Det kommer alltså inte räcka att köa två tmmar innan?
Redigerat av SagWolf, 12 December 2013 - 17:26.
Postad 12 December 2013 - 17:27
1. Kommer bundlen även släppas på nätet och i så fall vilken tid?
2. Kör Elgiganten i Stockholm några speciella tider i morgon eller är det 10:00 som vanligt som gäller?
Stort tack!
Postad 12 December 2013 - 17:30
Var inne på Elgiganten i Barkarby tidigare idag och fick följande besked.Känner mig fortfarande aningen förvirrad kring morgondagens release. Någon som kan svara på följande frågor?
1. Kommer bundlen även släppas på nätet och i så fall vilken tid?
2. Kör Elgiganten i Stockholm några speciella tider i morgon eller är det 10:00 som vanligt som gäller?
Stort tack!
1. Ja, den kommer släppas på nätet men endast till de som förbokat.
2. De öppnar kl 10 som vanligt och delar ut kölappar ca 10 min innan till de första i kön. De som får en lapp får också en konsol.
Jag tycker personligen svaret på fråga 1 verkar aningen tveksamt. Varför skulle de lägga ut dem om det går endast till dem som förbokat? Tror nog att man kan knipa en på webben också om man har tur.
Postad 12 December 2013 - 17:59
Gäller Elgiganten.
Postad 12 December 2013 - 18:05
Kölappar kommer delas ut så fort det är så mycket folk i kön att konsollerna går ut, knappast tio minuter innan. Efter 07.00 är det nog ingen mening att bege sig dit.
Gäller Elgiganten.
Tänkte dra dit vid 9-tiden. Tror knappast det inte är någon idé efter 7
Postad 12 December 2013 - 18:08
Kölappar kommer delas ut så fort det är så mycket folk i kön att konsollerna går ut, knappast tio minuter innan. Efter 07.00 är det nog ingen mening att bege sig dit.
Gäller Elgiganten.
Jobbar du på Elgiganten?
Postad 12 December 2013 - 18:08
Priset på killzone bundlen var på 4590 på MM när vi förhandsboka. men när vi var där ville de ta betalt 4990 . Efter mkt om och men ringde han butikschefen så fick vi de för 4590. Var många som betalade 400 mer tråkigt att de lura folk.
Oj.
Jag fick info att priset skulle ligga runt 4490 när jag förbokade och att det skulle justeras vid release. Sedan var priset 4590 på nätet när de gick att beställa. När jag hämta ut den idag betalade jag 4490 (minus handpenning 500).
Jag är skitnöjd :-)
Det blev en PS4 under granen. Trodde jag aldrig för en vecka sedan.
Postad 12 December 2013 - 18:17
Var på MM idag och fick besked att jag förbokat så pass tidigt att jag kan hämta en konsol vid öppning imorgon. Dock var priset 4990 kr vilket känns dyrt. Kanske kan prismatcha mot Elgigantens reklamblad som kom idag där samma bundle kostar 4390 kr.Oj.
Jag fick info att priset skulle ligga runt 4490 när jag förbokade och att det skulle justeras vid release. Sedan var priset 4590 på nätet när de gick att beställa. När jag hämta ut den idag betalade jag 4490 (minus handpenning 500).
Vilken MM-butik? Menar du att det blev 3990 kr för bundlen?Oj.
Postad 12 December 2013 - 18:19
Var på MM idag och fick besked att jag förbokat så pass tidigt att jag kan hämta en konsol vid öppning imorgon. Dock var priset 4990 kr vilket känns dyrt. Kanske kan prismatcha mot Elgigantens reklamblad som kom idag där samma bundle kostar 4390 kr.
Vilken MM-butik? Menar du att det blev 3990 kr för bundlen?
Hänger du inte med? Han hade ju lagt 500 redan
Postad 12 December 2013 - 18:24
En riktigt Tyst och fin Kines!
Beställde den 13e nov.
Bra service och trevlig personal, har inget att klaga på!
Helt okej pris också, 4599:-
Postad 12 December 2013 - 18:25
Nej hängde inte med. Borde väl inte stått "minus 500" då?Hänger du inte med? Han hade ju lagt 500 redan
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
93 filmer
2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?