Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#3051

Postad 31 January 2014 - 09:05

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Vi minns väl när Boxer slog på stora trumman förra gången och resultatet blev att man la om hela skiten från MPEG2 till MPEG4 men boxbyte och irriterade kunder som följd, medans resten av Norden väntade och gick in med MPEG4 från början.

Tror de aktar sig för att gå in på nått nytt så pass snabbt denna gången också, men testa kan man ju alltid göra för att se vad det befintliga systemet pallar.

#3052

Postad 31 January 2014 - 20:41

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Vad har hänt med SVT1 HD?
Bilden är ju extremt brusig och full av komprimeringsartefakter.
Boxer är ju numera betydligt bättre.
Antikrundan och På spåret är två program som det syns väldigt tydligt pä.

#3053

Postad 31 January 2014 - 20:43

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0
Inga såna problem här.

#3054

Postad 31 January 2014 - 21:00

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0

Vad har hänt med SVT1 HD?
Bilden är ju extremt brusig och full av komprimeringsartefakter.
Boxer är ju numera betydligt bättre.
Antikrundan och På spåret är två program som det syns väldigt tydligt pä.


Var otroligt bra bild på På Spåret.

/Fredrik

#3055

Postad 31 January 2014 - 21:06

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Var otroligt bra bild på På Spåret.

/Fredrik


Exakt, tänkte extra mycket på det efter inlägget, och bild och ljud var verkligen 100% felfritt med knivskarp bild.

#3056

Postad 31 January 2014 - 21:26

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Ok, undrar vad detta beror på...

#3057

Postad 01 February 2014 - 17:37

twosome
  • twosome
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Har som andra här den sjuka Sagemboxen och är mycket trött på den...
Men - har också en del inspelat på den som jag vill ha kvar...

Om jag byter box, går det ändå att se det som finns inspelat, utan abonnemang i boxen?
Går det att använda boxen som ren marknätsmottagare till extra tv?
Finns det nån lätt och bra metod för att överföra innehållet?

Redigerat av twosome, 01 February 2014 - 18:24.


#3058

Postad 01 February 2014 - 18:20

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0

Har som andra här den sjuka Sagemboxen och är mycket trött på den...
Men - har också en del inspelat på den som jag vill ha kvar...
Om jag byter box, går det ändå att se det som finns inspelat, utan abonnemang i boxen?
Finns det nån lätt och bra metod för att överföra innehållet?


Fuggeddaboudit ;)

Lagrade inspelningar är krypterade och kan inte spelas upp utan kort.

Om boxen har en analog videoutgång skulle du kunna föra över inspelningar i realtid till någon form av inspelare. Jag gjorde så från min Sky-box via komponentvideo och en Hauppauge HD-PVR.

#3059

Postad 01 February 2014 - 20:30

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0

Vad har hänt med SVT1 HD?
Bilden är ju extremt brusig och full av komprimeringsartefakter.
Boxer är ju numera betydligt bättre.
Antikrundan och På spåret är två program som det syns väldigt tydligt pä.


Snö, fukt och dåligt väder kan ha påverkan på satellitmottagning och på mottagarutrustning.


Redigerat av kenta2, 01 February 2014 - 20:32.


#3060

Postad 02 February 2014 - 08:58

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

1: Om jag byter box, går det ändå att se det som finns inspelat, utan abonnemang i boxen?
2: Går det att använda boxen som ren marknätsmottagare till extra tv?
3: Finns det nån lätt och bra metod för att överföra innehållet?

1: Ja har jag för mig... men politby säger emot mig (kanske vara uråldriga programvaran jag testade).
2: Ja fast bara DVB-T, ej DVB-T2 dvs HD-kanaler och enbart fria kanaler.
3: Nej. Enda är att spela upp och spela in, om du har något som kan ta emot komponent kan du få bra bild.
Men det är ju bara att testa 1 och 2, ta ur programkortet.

#3061

Postad 02 February 2014 - 14:00

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1257 inlägg
  • 0

1: Ja har jag för mig... men politby säger emot mig (kanske vara uråldriga programvaran jag testade).
2: Ja fast bara DVB-T, ej DVB-T2 dvs HD-kanaler och enbart fria kanaler.
3: Nej. Enda är att spela upp och spela in, om du har något som kan ta emot komponent kan du få bra bild.
Men det är ju bara att testa 1 och 2, ta ur programkortet.

jag tror också att det går att spela upp inspelat material utan kort! Men snälla testa och berätta!

#3062

Postad 02 February 2014 - 14:17

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1610 inlägg
  • 0
Jag kan ha blandat ihop med min Sky-box. OM inspelningarna är lagrade okrypterade borde man ju kunna ta ut hårddisken och läsa den i en PC, under förutsättning att det är ett känt filsystem.
Vet man hur transportströmmen lagras?

#3063

Postad 02 February 2014 - 16:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
nej, du kan inte läsa av disken i en dator. Det är ett okänt filsystem och med 100% sannolikhet krypterat/oläsbart.

#3064

Postad 03 February 2014 - 01:17

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1257 inlägg
  • 0
Jag är också övertygad om att allt är kodat men jag är inte säker på att det behövs ett kort. Inspelningar kan troligtvis bara spelas upp i den Box de är inspelade på. Jag har en Sagem markbox som liknar sat-boxen och jag har testat motsvarande. Jag har även bytt disk. I dag kör jag med en TB disk.
Men jag har ett annat problem, vid flera tillfällen har inspelningslistan på min Box raderats och jag har inte hittat nåt sätt att återskapa den. Det var inget fel på disken bilder och musik som jag läst in i den fanns kvar.
Kanske händer detta när disken blir full?

#3065

Postad 03 February 2014 - 05:32

masite
  • masite
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Det går bra att spela upp inspelat material i Sagem-boxen utan kort. Har precis gjort det och kopierat ut det jag velat spara via komposit.

#3066

Postad 03 February 2014 - 17:34

twosome
  • twosome
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Hej igen, och tack för era svar...

Självklart är det ju bara att testa :blush: vilket är gjort nu, och det funkar fint utan kortet, både att spela upp inspelat och att ta emot marksända gratiskanaler. Det är mao precis som det borde vara - kul för en gångs skull (när det gäller denna box alltså).

Finns det nåt billigare sätt än att köpa Hauppauge apparat för att föra över inspelat? Typ kabel komposit till HDMI och sen in i dator?
Eller nåt annat förslag?

#3067

Postad 03 February 2014 - 20:29

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
På C mores hemsida kostar filmpaketet 99kr men på er hemsIda 180kr (219), vad gäller?
http://www.cmore.se/bestall/film
http://www.canaldigi.../tillvalspaket/

#3068

Postad 04 February 2014 - 09:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

På C mores hemsida kostar filmpaketet 99kr men på er hemsIda 180kr (219), vad gäller?
http://www.cmore.se/bestall/film
http://www.canaldigi.../tillvalspaket/


Hej Tony97, precis som jag skrev i ditt privata meddelande så har vi en tidsbegränsad kampanj där våra kunder med endast Familjepaket i utbudet kan teckna till C More Film för 99kr i månaden löpande.

Vänligen Therese

#3069

Postad 04 February 2014 - 20:34

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

  • 1257 inlägg
  • 0

Jag är också övertygad om att allt är kodat men jag är inte säker på att det behövs ett kort. Inspelningar kan troligtvis bara spelas upp i den Box de är inspelade på. Jag har en Sagem markbox som liknar sat-boxen och jag har testat motsvarande. Jag har även bytt disk. I dag kör jag med en TB disk.
Men jag har ett annat problem, vid flera tillfällen har inspelningslistan på min Box raderats och jag har inte hittat nåt sätt att återskapa den. Det var inget fel på disken bilder och musik som jag läst in i den fanns kvar.
Kanske händer detta när disken blir full?

Typisk, idag var listan med inspelat material tom igen!

#3070

Postad 05 February 2014 - 19:16

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

Hej Tony97, precis som jag skrev i ditt privata meddelande så har vi en tidsbegränsad kampanj där våra kunder med endast Familjepaket i utbudet kan teckna till C More Film för 99kr i månaden löpande.

Vänligen Therese


Hej!

Undrar om kampanjen har något känt slutdatum?

Edit: Hittade, 28 februari.

Redigerat av Vispen74, 05 February 2014 - 19:17.


#3071

Postad 06 February 2014 - 20:01

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
4K Ultra HD sändningar samt kanaler hos CD.

Finns det något beträffande detta att lämna information tex...kanaler, om start, boxar ?????


Äh....
Boxer och Teracom testsänder 4K Ultra HD i marknätet

http://www.sweclocke...-hd-i-marknatet

Redigerat av Latmann, 06 February 2014 - 20:43.


#3072

Postad 06 February 2014 - 20:30

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Såg detta hos Boxer
Dessa playkanaler ingår
När kommer dessa till Er Canal Digital?

#3073

Postad 06 February 2014 - 20:48

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Är du säker på att du vill ersätta CD's SVT Play med SVTr ? ;)

Redigerat av SweX, 06 February 2014 - 20:56.


#3074

Postad 06 February 2014 - 21:14

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0

Är du säker på att du vill ersätta CD's SVT Play med SVTr ? ;)


Nej absolut inte. Vad jag menar är att Canal Digital har en playkanal och Boxer många fler.
Jag vill ha alla svenska playkanaler.

#3075

Postad 06 February 2014 - 21:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

Såg detta hos Boxer
Dessa playkanaler ingår


Kollade just på boxer.se och vad jag kan se ingår inte playkanalerna utan kostar per månad.

http://www.boxer.se/.../Tillvalspaket/ 19kr
"För att beställa Boxer Play måste du har en On Demand-box från Boxer och Boxer Mix eller Boxer Max."

Och för att få tillgång till Disney on-demand måste man ha Boxer Barn som tillägg vad jag kan se. 39kr
http://www.boxer.se/...n-tillvalskort/

För att få tillgång till ABC Studios, Cirkus, verkar det som måste man ha Boxer Max. 379kr

Och för CMore Play gäller...
"För att använda C More Play hos Boxer behöver du ett Boxer C More-abonnemang, antingen som tillvalspaket eller som baskort."

Men jag är ärligt talat inte helt säker på något av ovanstående då Boxers site är ganska rörig.

Redigerat av SweX, 06 February 2014 - 21:38.


#3076

Postad 06 February 2014 - 21:49

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

4K Ultra HD sändningar samt kanaler hos CD.

Finns det något beträffande detta att lämna information tex...kanaler, om start, boxar ?????


Äh....
Boxer och Teracom testsänder 4K Ultra HD i marknätet

http://www.sweclocke...-hd-i-marknatet

Vi pratade om det för bara ett litet tag sedan se: https://www.minhembi...dpost&p=3996295

Några 4K kanaler som sänder finns inte utan bara nån 4K test kanal här och var, alltså kan CD inte ta in nån 4K kanal i utbudet. Boxar finns knappt det heller. Däremot står nog fler HD kanaler på menyn kan man tänka sig. Jag säger inte att 4K inte är spännade för det är det men det kommer ta ett tag innan det slår igenom.

Redigerat av SweX, 06 February 2014 - 21:59.


#3077

Postad 06 February 2014 - 22:35

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital. :)

Jag undrar om planen är att lansera Canal Digital PLUS i Sverige, Finland, och Danmark också, eller bara i Norge?

Canal Digital PLUS gjør at man for en pris får samtlige tv-kanaler som er i hovedabonnement også tilgjengelig på opptil fire rom. Det kan være tv’er du har på f.eks barnerommet, kjellerstua og hytta.

Må jeg ha Canal Digital Plus for å få TV i flere rom?
Ja, for å kunne få TV i flere rom fra 1.januar må man abonnere på Canal Digital Plus. For denne prisen vil du nå få alle tv-kanalene du har på hoved abonnementet på opp til fire rom hvor du har tv-abonnement, samt tilgang på 50 timer med kjente barnefilmer og tv-serier fra Barnas SF Favoritter.

Tack, SweX

#3078

Postad 06 February 2014 - 23:13

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Vi pratade om det för bara ett litet tag sedan se: https://www.minhembi...dpost&p=3996295

Några 4K kanaler som sänder finns inte utan bara nån 4K test kanal här och var, alltså kan CD inte ta in nån 4K kanal i utbudet. Boxar finns knappt det heller. Däremot står nog fler HD kanaler på menyn kan man tänka sig. Jag säger inte att 4K inte är spännade för det är det men det kommer ta ett tag innan det slår igenom.


Tack för svar SweX.
Men skulle det inte börja något sportevenemang nu i dagarna.
Eurosport skulle nog förse tittare med signal ifall nödvändig infrastruktur fanns tillgängligt hos kunderna.
Jag spekulerar ju hejvilt.....OS i 4K....mums.

#3079

Postad 07 February 2014 - 13:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0
Hej Tony97
Planen är att utöka de Playtjänster vi har men vi kan inte kommentera något om detta innan något är klart.

Under tiden har du ju tillgång till Play från TV4, C More, Animal Planet, National Geograpic, TV4 Fakta, Travel Channel, Discovery Science, Discovery Channel, Sjuan, BBC HD, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, BBC Entertainment, Disney XD, Disney, Disney Junior och Disney On Demand.
Förutsatt att du abonnerar på kanalen.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Såg detta hos Boxer
Dessa playkanaler ingår
När kommer dessa till Er Canal Digital?



#3080

Postad 07 February 2014 - 21:31

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0

Hej Tony97
Planen är att utöka de Playtjänster vi har men vi kan inte kommentera något om detta innan något är klart.

Under tiden har du ju tillgång till Play från TV4, C More, Animal Planet, National Geograpic, TV4 Fakta, Travel Channel, Discovery Science, Discovery Channel, Sjuan, BBC HD, BBC Knowledge, BBC Lifestyle, BBC Entertainment, Disney XD, Disney, Disney Junior och Disney On Demand.
Förutsatt att du abonnerar på kanalen.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Men det är väl bara SVT play via boxen?
Resten är väl via datorn?

#3081

Postad 08 February 2014 - 09:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Men det är väl bara SVT play via boxen?
Resten är väl via datorn?


Hej tony97, i ADB boxarna, HD Box On Demand (White) och 500GB HD PVR finns alla play kanalerna. SVT Play ligger som egen ikon om man väljer Meny, övriga Play kanaler ligger under ON Demand. Där ligger C More Play som egen rubrik och övriga play-kanalerna under TV.

Här hittar du även frågor och svar samt nyheter om Play:
http://www.canaldigi...ery=play&node=3

Hälsningar
Micke

#3082

Postad 10 February 2014 - 13:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0
Hej Allihop

Gällande 4k så finns det inga planer för det inom en snar framtid.
Vi lovar att återkomma om det skulle bli aktuellt.

Med vänliga hälsningar
Pauline

Redigerat av Allente Sverige, 10 February 2014 - 13:32.


#3083

Postad 12 February 2014 - 11:50

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Från den 15 oktober till den 15 februari frivisar vi TV4 Sport Xtra HD

Vad händer efter 15 februari Canal Digital Sverige?
Vad hände med alla HD kanaler som skulle komma?

#3084

Postad 12 February 2014 - 17:28

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Från den 15 oktober till den 15 februari frivisar vi TV4 Sport Xtra HD

Vad händer efter 15 februari Canal Digital Sverige?
Vad hände med alla HD kanaler som skulle komma?


Gissar att TV4 Sport Xtra HD blir TV4 Sport och TV4 Sport blir TV12

#3085

Postad 12 February 2014 - 22:38

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0
Trendbrott för Canal Digital Sverige som visar tillväxt 2013

I dag publicerar Telenor Broadcast sitt resultat för det fjärde kvartalet 2013 och kvartalsrapporten avslöjar ett trendbrott för Canal Digital Sverige. Trots den tuffa konkurrensen på den svenska betal-tv-marknaden, där globala streamingaktörer lanserats under det senaste året, växer Canal Digital Sverige i kundbasen.

Sedan de globala streamingtjänsterna gjorde sitt intåg på den nordiska tv-marknaden hösten 2012 har Canal Digital haft ett stabilt år. Canal Digital Sverige utmärkte sig extra mycket 2013 och visade tillväxt för första gången på flera år.

Canal Digital: Streamingtjänsterna är ett komplement – inte ett substitut.

– Det är givetvis mycket glädjande att kunna konstatera att vi har lyckats skapa tillväxt under ett av de mest omvälvande åren på tv-marknaden någonsin. Det bevisar att även om tv-landskapet som sådant är under förändring så har satellit-tv en stark ställning på den hårt konkurrensutsatta svenska tv-marknaden. Vår erfarenhet är att tv-kunderna ser streamingtjänsterna som komplement till sitt tv-abonnemang och inte som ett substitut, säger Canal Digital Sveriges vd John Nordin i en kommentar.

http://www.canaldigi...-tillvaxt-2013/

Redigerat av SweX, 12 February 2014 - 22:39.


#3086

Postad 13 February 2014 - 08:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Från den 15 oktober till den 15 februari frivisar vi TV4 Sport Xtra HD

Vad händer efter 15 februari Canal Digital Sverige?
Vad hände med alla HD kanaler som skulle komma?


Hej kurtune,

Det stämmer att frivisningen av TV4 Sport Xtra kommer att upphöra den 15e februari.
Vad det gäller kanalförändringar så har vi ingen ny information men om vi skulle få det kommer vi att dela med oss av den.

Vänligen Emelie

#3087

Postad 13 February 2014 - 09:25

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
Med tanke på hur mycket skit det är på Viaplay och Filmnet för 79:- till sunkig kvalitet så är ju 99:- rätt bra med tanke på att allt finns i både dator och box till mycket bättre kvalitet. Fast utbudet kanske inte är bättre ändå, har inte kollat.

Redigerat av Melmac, 13 February 2014 - 09:27.


#3088

Postad 13 February 2014 - 11:41

CGD
  • CGD
  • Användare

  • 219 inlägg
  • 0
Fråga till Canal Digital (Analog)
I motsatts till ComHem så sänder ni ut allt i analog form i ert basutbud. När tänker ni ändra er så att även basutbudet blir digitalt?
Jag undrar också över text TV om man har en box. På HDTV är det ingen text TV. Varför är det så? Varför fungerar inte TV:ns text utan man måste använda sig av boxens text? Min TV har en bra text funktion men boxens text ger ju mycket att önska.
Jag vill ta upp åtta favoriter. Jag tycker att det borde vara något fler kanaler i detta erbjudande eller om jag vill lägga till kanaler borde det vara ett bättre pris.
Slutligen extra kort. Det är ett rejält oskick utav er att ta betalt om jag vill ha mer än en TV i mitt hem. Att jag kanske måste betala för ytterligare boxar kan jag ta det är ju dock en engångskostnad men det mångtaliga priset ni tar tycker jag är fult.

Läste här uppe att ni sänder olika Play kanaler så som SVT Play via boxen. Men varför är inte kabel TV med här?

Redigerat av CGD, 13 February 2014 - 11:52.


#3089

Postad 13 February 2014 - 13:17

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1
Hej CGD,
Vi som svarar här på Min Hembio tillhör Canal Digital Parabol och har tyvärr begränsad information för att kunna ge svar på Kabel/IPTV frågor då det är två skiljda bolag som delar varumärke. Vi har olika kundservice, hemsida samt facebook sida då det är olika personal på de två bolagen.

För bäst hjälp rekommenderar vi dig att kontakta Kabel/IPTV kundservice som du når via:

Telefon 0770-11 55 11
Hemsida: www.canaldigitalkabel.se
Facebook: www.facebook.com/CanalDigitalKabelSverige

På hemsidan finns även ett kontaktformulär som du finner här:
https://www.canaldig...-oss/index.html

Vänligen
Micke


Fråga till Canal Digital (Analog) I motsatts till ComHem så sänder ni ut allt i analog form i ert basutbud. När tänker ni ändra er så att även basutbudet blir digitalt? Jag undrar också över text TV om man har en box. På HDTV är det ingen text TV. Varför är det så? Varför fungerar inte TV:ns text utan man måste använda sig av boxens text? Min TV har en bra text funktion men boxens text ger ju mycket att önska. Jag vill ta upp åtta favoriter. Jag tycker att det borde vara något fler kanaler i detta erbjudande eller om jag vill lägga till kanaler borde det vara ett bättre pris. Slutligen extra kort. Det är ett rejält oskick utav er att ta betalt om jag vill ha mer än en TV i mitt hem. Att jag kanske måste betala för ytterligare boxar kan jag ta det är ju dock en engångskostnad men det mångtaliga priset ni tar tycker jag är fult. Läste här uppe att ni sänder olika Play kanaler så som SVT Play via boxen. Men varför är inte kabel TV med här?



#3090

Postad 20 February 2014 - 22:09

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0
Den 29 mars blir TV4 Sport till TV12 och TV4 Sport Xtra HD kommer att heta TV4 Sport HD

#3091

Postad 21 February 2014 - 08:20

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
@Canal Digital
Har ni funderat på att ta in musiktjänster i boxarna, typ Spotify eller Wimp?

Redigerat av Melmac, 21 February 2014 - 08:20.


#3092

Postad 21 February 2014 - 09:18

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

@Canal Digital
Har ni funderat på att ta in musiktjänster i boxarna, typ Spotify eller Wimp?


Hej Melmac!

Som det ser ut nu finns det inga såna planer men det var en bra fråga (och tips) som jag för vidare till våra utvecklare.

Vänligen Therese

#3093

Postad 21 February 2014 - 10:02

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Såg i reklamblad och broschyr i butik att CD har ett nytt paket, Lokalpaketet med 4 valfria favoriter för typ 258kr. De nya priserna fanns med dvs 308kr för Familjepaketet.

Vidare så kunde man notera att C More Hockey HD fanns med som en kanal i C More Max.

Bonuskanalerna fanns inte med i bilden när man tecknade C More i de broschyrerna, men om dessa försvinner eller om det är en tabbe i reklamen är ju oklart.

#3094

Postad 21 February 2014 - 10:16

AC3
  • AC3
  • Forumräv

  • 866 inlägg
  • 0

..... De nya priserna fanns med dvs 308kr för Familjepaketet.


Men enligt hemsidan kostar Familjepaketet 298kr/mån. Vilket är rätt?

http://www.canaldigi...ljepaketet/3/40

#3095

Postad 21 February 2014 - 13:23

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Men enligt hemsidan kostar Familjepaketet 298kr/mån. Vilket är rätt?

http://www.canaldigi...ljepaketet/3/40


Hej AC3,

I utskicket så står de nya priserna för Familjepaketet som börjar att gälla från 2014-03-01, det gäller om du tecknar ett nytt abonnemang eller har ett löpande avtal.

Hälsningar
Emelie

#3096

Postad 21 February 2014 - 13:51

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0

Den 29 mars blir TV4 Sport till TV12 och TV4 Sport Xtra HD kommer att heta TV4 Sport HD


Det är ju bra att någon har koll vad som händer.
CD verkar ju inte ha det,för då borde dom väl skriva det här.
Skönt att slippa tv4 sport i den sunkiga bildkvaliten som är nu.

#3097

Postad 21 February 2014 - 15:31

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3271 inlägg
  • 0
6 nyhetskanaler, kan någon förklara för mig vad vi ska med alla dem till? Är det verkligen så många som sitter och tittar på Bloomberg eller France 24?

#3098

Postad 21 February 2014 - 22:45

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

  • 900 inlägg
  • 0
Varför inte ta in E Channel och stryk Star om något måste bort så får CD även familjerna med tonårstöser.

#3099

Postad 21 February 2014 - 23:03

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

  • 391 inlägg
  • 0

6 nyhetskanaler, kan någon förklara för mig vad vi ska med alla dem till? Är det verkligen så många som sitter och tittar på Bloomberg eller France 24?

Inte så mycket på France24, men Bloomberg ser jag absolut på flera gånger i veckan.

#3100

Postad 22 February 2014 - 07:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2530 inlägg
  • 0
Nyhetskanalerna måste i praktiken vara gratis för CD då de flesta sänds fritt från andra satelliter.



2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.