Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2008 - 06:24

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Provade att installera Opera mini från mini opera.com och får upp meddelande

Icke etroddIDlet Opera ini ill skickaeller ta emot information från //serer. Dettakomer att kräva använding av airtime vilket kostar pengar. Vill du tillålta detta? (Nätinkomst?

Handlar detta bara om min operatörs trafikkostnad?

Postad 05 November 2008 - 08:35

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Nån av er som har tid och ork skulle ta å starta ett forum bara för Xperia..
Finns ju redan för Diamond...Touch Cruise...TyTn II..Underlättar mycket..

Så säger Opera mini varje gång....
Så man ska veta att det kostar pengar..Datatrafik om man inte surfar via wlan

Postad 05 November 2008 - 08:38

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Ny version av mitt program, XperiaTweak v1.5

Nedladdning och screenshots finns på www.cliffords.nu.

Alla features följer här:

Version 1.5

+ The ability to change the default system browser

+ Built-in application for changing the sort order of contacts from "Lastname, Firstname" to "Firstname Lastname"

+ Built-in application for changing the phones overall font (except startmenu, programs/settings-menu and some applications)

(See this guide for adding your own font-files)

+ New and improved(?!) GUI
....................

Underbart jobbat Gervais.

Postad 05 November 2008 - 08:57

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Så säger Opera mini varje gång....
Så man ska veta att det kostar pengar..Datatrafik om man inte surfar via wlan

Och har man obegränsat datatrafik så är kostnaden inget man behöver bry sig om? Om man befinner sig i Sverige dvs?

Och om wlan, har man ex psp och surfar vlan är det helt gratis och inget med datatrafik?

Opera mini va helt perfekt, detta skulle SE lagt in direkt? Samma sak med deras SPB Shell panel

Postad 05 November 2008 - 09:16

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Opera mini va helt perfekt, detta skulle SE lagt in direkt? Samma sak med deras SPB Shell panel

Ja Opera Mini är ju självklart! :P

Postad 05 November 2008 - 09:16

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Och har man obegränsat datatrafik så är kostnaden inget man behöver bry sig om? Om man befinner sig i Sverige dvs?

Precis..

Samma från psp...gratis att surfa över wlan..

Opera mini är helt klart bäst...Gillar den mycket mer än vanliga Opera för mobil...

Postad 05 November 2008 - 09:37

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Efter att använt IE och det Opera som följde med va det verkligen skillnad. Opera mini laddar sidorna verkligen snabbt.

Men viktigast av allt... Den laddar sidorna som den ska! Även om det är vanliga sidor eller mobilanpasade sådana :P

En sida som aftonbladet som va en plåga att läsa på IE fungerar 100% med mini :rolleyes: Nallen blir bara bättre dag för dag :P

Finns det zoom på mini? Dock är det ju väldigt bra översikt som den är. Skulle velat haft zoom i menyknappen.

Postad 05 November 2008 - 10:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Mm..ja klickar bara på skärmen så zoomar den..kanske inte var så du menade ?

Vissa sidor funkar ej i opera mini..Då måste Vanliga Opera användas...
Men på det stora hela så regerar Opera Mini
Och att man i Opera Mini kan ta bort bilder så sidorna tar väldigt lite data om man inte har nå sorts dataabb

Postad 05 November 2008 - 10:07

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ang. zoom i Opera. Vill minnas att jag läst tidigare att en kille hade zoom via volymknapparna? Läste om det nyligen så det bör stå något om det inom de 10-15 senaste sidorna :P

Postad 05 November 2008 - 10:25

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Ja Opera Mini är ju självklart! :P

Vad är det som är fördelen med Opera Mini, framför vanliga Opera som fungerar hur bra som helst??
(Jag vet alltså inget om Opera mini, därav frågan).

Redigerat av Unregistered006eb26d, 05 November 2008 - 10:26.

Postad 05 November 2008 - 10:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Jag kör min teliamails utgående server med autentisering. Funkar på alla nätverk.. trådlösa som 3G.
Använder den även på andra konton än just teliakontot. Har man en operatör där det funkar att skicka med andra så kan man alltså använda det kontot till andra konton också, bara man har autentisering på utgående.

//Joel

Vet inte vad jag gör för fel då? Försöker skicka mail med utgående server Smtprelay1.telia. Det går bara om Wlan är avstängt. Finns det ngn annan inställning istället som gäller oavsett nätverk? Tänkte möjligen att det skulle gå att välja att alla mail sänds med 3G även när Wlan är på?

Postad 05 November 2008 - 10:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
chrixian
Betydligt snabbare och enligt mig så funkar dom flesta sidor bättre på o
Opera Mini...Sen som sagt att sidorna tar mycket mindre data...Mycket billigare om man betalar data/meg...

www.prisjakt.nu med bilder är 49kb med opera mini
Utan bilder mellan 10-20kb

Explorer tar 160kb

Vanliga Opera vet jag inte men jag gissar att den ligger på samma nivå som Explorer..

Postad 05 November 2008 - 10:48

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Opera Mini är mycket bra när man skall läsa vanliga sidor. Det är även utmärkt att lägga upp RRS-flöden i. Alla inlagda flöden uppdateras snabbt och samtidigt när man väljer "kanaler". Upplagda länkar, historik mm visas överskådligt. Det finns en inställning där man kan välja mobilvy eller inte. Väljer man mobilvy så anpassas sidan efter skärmen (mycket skrollande upp och ned men ändå). Om man ej kryssat i så får man klicka för zoom. För strömmande data så får man väl välja de vanliga läsarna. Enda problemet är väl att testen är lite väl liten i menyerna men det har väl med Xperias skärm att göra!

Postad 05 November 2008 - 11:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Någon här som kopplat in Xperian i sitt nätverk via Wlan? I och för sig så är det inget fel på USB-kopplingen men det skulle ju vara fint att kunna hämta ett dokument från datorn sittande i soffan eller att göra en utskrift direkt! Vad behövs och hur gör man?

Postad 05 November 2008 - 11:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tryck på wlan knappen..Sen väljer du ditt nätverk om den får upp flera...Skriv in din kod om du har nån..
Klart...

Välj helst bäst prestanda under inställningar för wlan

Redigerat av moparman, 05 November 2008 - 11:33.

Postad 05 November 2008 - 11:39

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tacksam för lite hjälp.

2.Går det att lägga upp en direkt genväg till en webbsida i en panel utan att först starta en webbläsare och välja en favorit?

I Resco Explorer kan man gå till sina favoriter i filutforskaren klick på dem och välja Send to.. "Today screen plugin" eller "Start menu as shortcut". Om det kan vara en lösning.

3.Kan man hårdstyra så att e-post alltid skickas via operatören trots att Wlan körs. I annat fall måste man ju ha två konton med olika utgående servrar?
Tack på förhand

Jag har inte något problem med detta. Mitt e-mail konto fungerar klockrent oavsett uppkoppling.

Postad 05 November 2008 - 11:47

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Tryck på wlan knappen..Sen väljer du ditt nätverk om den får upp flera...Skriv in din kod om du har nån..
Klart...

Välj helst bäst prestanda under inställningar för wlan

Jag är ju uppkopplad och surfar via mitt trådlösa nätverk, men hur når jag datorns filer? Hur hittar jag dessa inställningar?

Postad 05 November 2008 - 11:52

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

I Resco Explorer kan man gå till sina favoriter i filutforskaren klick på dem och välja Send to.. "Today screen plugin" eller "Start menu as shortcut". Om det kan vara en lösning.

Jag har inte något problem med detta. Mitt e-mail konto fungerar klockrent oavsett uppkoppling.

Vad har du angivit för utgående server i e-postinställningarna då? Har alltid haft detta problem, även i P990. Får mina utgående mail på två ställen beroende på valt e-post-konto!

Postad 05 November 2008 - 12:04

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Låter precis vad jag vill ha men i vilken mapp hittar jag favoriterna? "Resco Explorer" förstår jag inte riktigt! Det går inte att skriva en adress direkt någonstans?

Postad 05 November 2008 - 12:06

Unregisteredef3d7ccb
  • Unregisteredef3d7ccb
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
tänkte höra vart ni laddar hem opera mini?
går man in på hemsidan finns inte x1an som val, vad väljer ni istället?

Postad 05 November 2008 - 12:13

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Nån som vet om det går att spela in videosamtal med X1:an?

Postad 05 November 2008 - 12:13

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

tänkte höra vart ni laddar hem opera mini?
går man in på hemsidan finns inte x1an som val, vad väljer ni istället?

WWW.operamini.com
Kommer faktiskt inte ihåg vad jag angav men det finns ju något som heter "generic version"?

Postad 05 November 2008 - 12:46

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Vad har du angivit för utgående server i e-postinställningarna då? Har alltid haft detta problem, även i P990. Får mina utgående mail på två ställen beroende på valt e-post-konto!

hmm jag får återkomma i frågan. Jag ser nu att jag inte har skickat mail från bägge uppkopplingarna. Jag testar senare om ingen annan hinner före. Förövrigt så använder jag uppgifter kopplade till egen domän och webhotell. Jag använder inte någon mobiloperatörs servrar.

Postad 05 November 2008 - 12:55

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

hmm jag får återkomma i frågan. Jag ser nu att jag inte har skickat mail från bägge uppkopplingarna. Jag testar senare om ingen annan hinner före. Förövrigt så använder jag uppgifter kopplade till egen domän och webhotell. Jag använder inte någon mobiloperatörs servrar.

Använder också egen domän och webhotell men det är just i telefonens inställning för kontots utgående smtp-server där något måste anges. Tänkte att det kanske gick att ange någonstans att e-post alltid går via 3G men är Wlan uppkopplat så är det alltid det som väljs enligt telefonens prioriteringsordning. Kanke inget problem om Telias WiFi används (Homerun)? Är väl när man har egna nätverk, tex. ComHem.

Postad 05 November 2008 - 13:00

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Ser ut som att det äntligen har kommit in fler i lager hos återförsäljarna! :P

Postad 05 November 2008 - 13:04

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Låter precis vad jag vill ha men i vilken mapp hittar jag favoriterna? "Resco Explorer" förstår jag inte riktigt! Det går inte att skriva en adress direkt någonstans?

IE favoriter: Windows/favoriter
Operas favoriter vette tusan var dom ligger.. någon?

Att söka med Resco är jätteenkelt, tryck på kikaren

Postad 05 November 2008 - 13:04

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Toppen - tror jag köper en till då :rolleyes:

Postad 05 November 2008 - 13:05

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Vet inte vad jag gör för fel då? Försöker skicka mail med utgående server Smtprelay1.telia. Det går bara om Wlan är avstängt. Finns det ngn annan inställning istället som gäller oavsett nätverk? Tänkte möjligen att det skulle gå att välja att alla mail sänds med 3G även när Wlan är på?

Jag använder mig av mailout.telia.com.

Sen ser du till att autentisering är ikryssat och om du använder telias outserver till ett annat konto får inte "använd samma användarnamn och lösenord för att skicka e-post" vara ikryssad utan du måste själv skriva in dina telia-koder.

Under avancerade inställningar har jag kräv SSL för utgående epost ikryssat.

//Joel

Postad 05 November 2008 - 13:15

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Någon som känner att de vill byta sin Silver X1 mot en Svart X1? Säg till .. :P

Postad 05 November 2008 - 13:15

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jupp, ringde tele2´s webbutik , för nu står det inte "bevaka" längre på X1 svart utan att man kan köpa den, och då sa hon att dom kommer få in den i veckan... Hoppas det är så nu då , för så här var det sist jag beställde oxå, tycker inte dom ska säga att den finns i lager innan dom har den fysiskt i lager, som dom gör nu på webbutiken.

Men jag får hoppas att jag har den i början på nästa vecka...

Postad 05 November 2008 - 14:08

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Har ställt in så att klockan alltid visas i topplisten. Förut var det digital visning nu har den plötsligt blivit analog. Lite för liten för att se vad den är. Någon som vet var man ställer in detta? Analog till digal? Hoppas man klarat av alla inställingar innan X2 kommer!

Postad 05 November 2008 - 14:14

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Utskrift från Xperia?
Har letat lite i telefonen och då särskilt i Office. Jag kan inte se att man kan printa ut dokument eller e-post. Det bör ju gå över wlan, men inte om där inte finns någon skriv ut knapp, då är det ju liksom kört. Någon som vet mer?

Postad 05 November 2008 - 14:30

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Jag använder mig av mailout.telia.com.

Sen ser du till att autentisering är ikryssat och om du använder telias outserver till ett annat konto får inte "använd samma användarnamn och lösenord för att skicka e-post" vara ikryssad utan du måste själv skriva in dina telia-koder.

Under avancerade inställningar har jag kräv SSL för utgående epost ikryssat.

//Joel

Hittade inställningen så att "Telia Online" används för e-post istället för "Internet". Nu verkar det plötsligt som det fungerar att sända trots att Wlan är på! Använder smtprelay1.telia.com, fick det inte att fungera med mailout.telia. Tror jag prövat detta innan utan att få det att fungera. Kanske detta inte är någon exakt vetenskap? Tack för hjälpen!

Postad 05 November 2008 - 14:33

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Utskrift från Xperia?
Har letat lite i telefonen och då särskilt i Office. Jag kan inte se att man kan printa ut dokument eller e-post. Det bör ju gå över wlan, men inte om där inte finns någon skriv ut knapp, då är det ju liksom kört. Någon som vet mer?

ActivePrint är ett bra alternativ för utskrifter från Windows Mobile.

www.activeprint.net

Postad 05 November 2008 - 14:34

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Utskrift från Xperia?

Tänkte att om man fick hopkopplat telefonen med datorn så att man ser filer i datorn att man då även kan dela ut skrivaren så att den blir nåbar från Xperian?

Postad 05 November 2008 - 14:43

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hittade inställningen så att "Telia Online" används för e-post istället för "Internet". Nu verkar det plötsligt som det fungerar att sända trots att Wlan är på! Använder smtprelay1.telia.com, fick det inte att fungera med mailout.telia. Tror jag prövat detta innan utan att få det att fungera. Kanske detta inte är någon exakt vetenskap? Tack för hjälpen!

Då har du ställt in så du alltid skickar via 3G/gprs. med mina inställningarskickas det från den anslitning som e aktiv. Ställde du in dina telia-mailuppgifter på utgående? och ssl..

/joel

Postad 05 November 2008 - 14:55

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Då har du ställt in så du alltid skickar via 3G/gprs. med mina inställningarskickas det från den anslitning som e aktiv. Ställde du in dina telia-mailuppgifter på utgående? och ssl..

/joel

Det var väl det som var problemet! Hittar inte dessa inställningar. Det är ok att skicka med 3g/GPRS, det som var irriterande var att jag behövde stänga av Wlanet när jag skulle skicka e-post. Men nu fungerar det ju som sagt. Får väl se hur det är imorgon?

Förresten - vet du om man kan se vilken anslutning som verkligen används när man kopplar upp mot nätet?

Postad 05 November 2008 - 15:09

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna om jag har fel men Telias utgående smtp-server kan bara nås från Telias nät, oavsett om det är via GPRS, 3G, ADSL, fiber etc. Om ThomasX1s WLAN är anslutet till ComHem kommer han inte åt mailout.telia.com eller smtprelay1.telia.com.

Postad 05 November 2008 - 15:18

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna om jag har fel men Telias utgående smtp-server kan bara nås från Telias nät, oavsett om det är via GPRS, 3G, ADSL, fiber etc. Om ThomasX1s WLAN är anslutet till ComHem kommer han inte åt mailout.telia.com eller smtprelay1.telia.com.

Nej, det var det som jag trodde var problemet. När jag startat Wlanet (via ComHem) så måste jag ju ha ComHems inställning för utgående server. Men det verkar som jag får det att skicka via Telia om jag anger detta i inställningen för e-postkontot. Detta innebär ju då att både Telia och Wlandet är aktivt som anslutning samtidigt. Därav min fråga om det går att se vilken anslutning som används. När jag klickar på anslutningar så ser jag ibland att både Wlan och Telia är aktivt. Vilket som används kanske man får reda på när räkningen kommer? Ett par timmars webradio via Telia?

Redigerat av ThomasX1, 05 November 2008 - 15:27.

Postad 05 November 2008 - 15:28

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Tänkte att om man fick hopkopplat telefonen med datorn så att man ser filer i datorn att man då även kan dela ut skrivaren så att den blir nåbar från Xperian?

Att se/arbeta med filer i Datorn från X1 över Wlan fungerar utan problem sålänge man håller sig till delade dokument. Andra utdelade mappar hittar jag inte från telefonen.
Omvänt fixar jag inte heller, alltså att från datorn, hitta telefonen i nätverket.
Och angående utskrift så spelar det ju ingen roll om man kan dela ut skrivaren när det inte finns något "skriv ut.." kommando i programmen i X1.

Postad 05 November 2008 - 15:31

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

ActivePrint är ett bra alternativ för utskrifter från Windows Mobile.

www.activeprint.net

Tack ska kolla på det..

Postad 05 November 2008 - 15:37

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Att se/arbeta med filer i Datorn från X1 över Wlan fungerar utan problem sålänge man håller sig till delade dokument. Andra utdelade mappar hittar jag inte från telefonen.
Omvänt fixar jag inte heller, alltså att från datorn, hitta telefonen i nätverket.
Och angående utskrift så spelar det ju ingen roll om man kan dela ut skrivaren när det inte finns något "skriv ut.." kommando i programmen i X1.

Har du något tips på instruktion hur jag ansluter till min dator? Var hittar jag inställningarna i datorn så att jag kan se vilka anslutningsparametrar jag behöver och var jag skall lägga dom? Har delat ut mappar till andra datorer i nätverket tidigare men det är väl åldern?

Postad 05 November 2008 - 15:51

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
nån annan som har problem med att skicka sms till flera personer samtidigt? jag skulle skicka till ett 20 tal personer, men bara 2 sms kom iväg. har tele2.

Postad 05 November 2008 - 15:53

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Du har fel.. :rolleyes:

Jag kor telias server för utgående mail och det funkar fint oavsett om jag surfar på telenors 3g-när, bredbandsbolaget eller vilket öppet nätverk som helst.

Man måste köra rätt inställningar.
mailout.telia.com
Som sagt.. autentisering och SSL vid utgående. Man måste alltså ha ett telia-mailkonto för att det ska funka, dom uppgifterna måste skrivas in vid autentiseringen.
Jag har inte hittat inställningarna för vilken port som används.. det borde kunna ha betydelse också. Många när spärrar port 25 på utgående mail. Jag är rätt säker på att jag inte kör den porten. :P

//Joel

Postad 05 November 2008 - 16:03

Unregistered80ed05a0
  • Unregistered80ed05a0
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Tjenare jag undrar om någon vet hur man gör för att lyssna på radiokanaler över webben prövat både Opera o IE behövs något plugin eller flash för att kunna använda spelarna på de olika sidorna MVH Palle

Postad 05 November 2008 - 16:04

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
När vi ändå håller på med mail-funktionen.
Mail som jag skickar från datorn via outlook kan jag ju synka över till telefonen samtidigt som jag synkar inkorgen.
Om jag skickar ett mail från telefonen, kan jag få in detta i datorn också så att jag har alla mail ut/in samlade i datorn. Annars hänger det ju lite på lösen.

Postad 05 November 2008 - 16:06

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Det stämmer. Telia har tydligen ändrat sina inställningar nu. Kör man SSL och port 465 kan mailout.telia.com användas från alla nät. Bra förändring!

Många e-postservrar har port 587 öppen för smtp. Kör själv det mot min server och då slipper man allt krångel.

Postad 05 November 2008 - 16:07

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Tjenare jag undrar om någon vet hur man gör för att lyssna på radiokanaler över webben prövat både Opera o IE behövs något plugin eller flash för att kunna använda spelarna på de olika sidorna MVH Palle

Undrar samma sak! Har provat mobil.sr.se och det fungerar men om jag går till www.sr.se så får jag inte det att fungera.

Postad 05 November 2008 - 16:08

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1561 inlägg
  • 0

Du har fel.. :rolleyes:

Jag kor telias server för utgående mail och det funkar fint oavsett om jag surfar på telenors 3g-när, bredbandsbolaget eller vilket öppet nätverk som helst.

Man måste köra rätt inställningar.
mailout.telia.com
Som sagt.. autentisering och SSL vid utgående. Man måste alltså ha ett telia-mailkonto för att det ska funka, dom uppgifterna måste skrivas in vid autentiseringen.
Jag har inte hittat inställningarna för vilken port som används.. det borde kunna ha betydelse också. Många när spärrar port 25 på utgående mail. Jag är rätt säker på att jag inte kör den porten. :P

//Joel

Mailout.com, autentisering med samma lösenord som för kontot och port 587 funkar, iaf om man skickar från t ex Bredbandsbolaget.

Postad 05 November 2008 - 16:10

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Mailout.com, autentisering med samma lösenord som för kontot och port 587 funkar, iaf om man skickar från t ex Bredbandsbolaget.

Var hittar man inställningen för porten?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.