* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 16 March 2010 - 19:23
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
Tack för tipset! Det var något åt detta hållet jag behövde. Själv hade jag sökt på androlib efter appar utan att hitta något. googel va tydligen bättre 
Jag var nära att fråga om man kan lägga in googlemaps med röstnavigering på x10:an (vers 1.6) men ska nog söka i forumet + googla lite innan jag törs fråga det. 
Röst o goggle map nav funkar. /Esko
Redigerat av djesko, 16 March 2010 - 19:23.
Postad 16 March 2010 - 19:27
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
är det telefonen eller filmen som laggar 
Filmen... får inte ens igång den O_O! ... Edit: Nu gick det... efter att alla prisjakt sneekers va färdiga med sitt gluttande
Redigerat av Gucci, 16 March 2010 - 19:45.
Postad 16 March 2010 - 19:49
Unregistered33598
-
Unregistered33598
-
Lärjunge
-
-
261 inlägg
Postad 16 March 2010 - 19:55
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
En till x10 film
Haha jag trodde fan att jag hade fel på ljudet när jag kollade på filmen men han var verkligen fåordig den där killen..
Postad 16 March 2010 - 19:59
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Haha jag trodde fan att jag hade fel på ljudet när jag kollade på filmen men han var verkligen fåordig den där killen.. 
Haha.. han låter telefonen tala för sig själv  tycker den ser riktigt smidig ut, trots storleken!
Postad 16 March 2010 - 20:14
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Såg att Telia kommer att släppa x10 vecka 13 och 14. Brukar alltid köpa mina mobiler kontant. Har idag en X1 och telia vänner(49 kr)+mobilsurf(199 kr) Betalar alltså ~250 kr/mån idag. Köper jag X10 via telia kostar den foljande med mina tillval. Inträde 695:- Månadsavgift 200:- Telia prata+surf 98:- Summa 298/månBetalar alltså bara 50kr mer i månaden i 24 månaden(+inträde 695:-) så får jag en X10!! Låter för bra för att vara sant!
Postad 16 March 2010 - 20:14
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Haha.. han låter telefonen tala för sig själv 
tycker den ser riktigt smidig ut, trots storleken!
Haha jo det var ju först när han tog lös batteriluckan jag insåg att ljudet var på..  Jo det tycker jag med  Nån som vet om mediamarket kan ha fått in några "dummys" ? Skulle vilja kika och känna på en.
Postad 16 March 2010 - 20:23
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Haha jo det var ju först när han tog lös batteriluckan jag insåg att ljudet var på.. 
Jo det tycker jag med  Nån som vet om mediamarket kan ha fått in några "dummys" ? Skulle vilja kika och känna på en.
Var in på M.M i Ume strax innan helgen.. då hade de ett ex. i butik iaf! Kändes gedigen.. inte alls plastig, och väldigt stilrena och sköna linjer!
Postad 16 March 2010 - 20:24
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Såg att Telia kommer att släppa x10 vecka 13 och 14.
Brukar alltid köpa mina mobiler kontant. Har idag en X1 och telia vänner(49 kr)+mobilsurf(199 kr)
Betalar alltså ~250 kr/mån idag.
Köper jag X10 via telia kostar den foljande med mina tillval.
Inträde 695:- Månadsavgift 200:- Telia prata+surf 98:-
Summa 298/mån
" telia vänner(49 kr)+mobilsurf(199 kr)"
Betalar alltså bara 50kr mer i månaden i 24 månaden(+inträde 695:-) så får jag en X10!!
Låter för bra för att vara sant!
Menar du att om du fortsätter med vänner och den surf du har idag så kostar de istället för 248:-(49+199), istället 98kr med X10? För de 200 du nämnder utgår jag ifrån är "förhöjdavgift" eller avbetalning på 200 i månaden i 24mån = 4800:- + 695 = 5 495:- för själva mobilen. Borde det inte bli 200:- i avbetalning på luren och sen 49 för vänner och 199 för surfen? Totalt 448:- i månaden?
Postad 16 March 2010 - 20:26
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Var in på M.M i Ume strax innan helgen.. då hade de ett ex. i butik iaf!
Kändes gedigen.. inte alls plastig, och väldigt stilrena och sköna linjer!
Jaha har vi en västerbottning till här?  Får åka dit imorrn efter jobbet då och kolla
Postad 16 March 2010 - 20:28
vhek
-
vhek
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hej!
Min första post här på forumet! Jag kommer skaffa en Desire eller X10 med ett 3abonemang. Jag funderar bara på vilken! Var helt såld på x10 men sen när man läst lite här så är det inte så självklart som det var innan. Det som "bekymmrar" mig mest är väl kameran. Vet att man inte ska stirra sig blind på antal megapixlar men sonyericsson brukar ta bra bilder! Hur är det med Desire? Någon som vet hur kvaliten är? Sen undrar jag över det här med android 1.6 och 2.1. Är det massa appar som inte funkar med 1.6?
Postad 16 March 2010 - 20:33
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Jaha har vi en västerbottning till här? 
Får åka dit imorrn efter jobbet då och kolla 
Hehe.. nej var där på helgnöje bara  Men passade på att titta in där för att kolla in VIVAZ.. Tyckte först att X10 såg stor och klumpig ut, efter att ha kollat alltför många videos på den.. men när jag väl varit in och kollat den.. så kändes den rätt "genomtänkt" och låg bra i handen! och faktiskt kändes bakstycket på VIVAZ lite småplastigt.. Har inte testat Android, men tror det slår Symbian S60  Hej!
Min första post här på forumet! Jag kommer skaffa en Desire eller X10 med ett 3abonemang. Jag funderar bara på vilken! Var helt såld på x10 men sen när man läst lite här så är det inte så självklart som det var innan. Det som "bekymmrar" mig mest är väl kameran. Vet att man inte ska stirra sig blind på antal megapixlar men sonyericsson brukar ta bra bilder! Hur är det med Desire? Någon som vet hur kvaliten är? Sen undrar jag över det här med android 1.6 och 2.1. Är det massa appar som inte funkar med 1.6?
Jupp en hel del som bara fungerar med 2.1.. men X10 kommer ju få uppdatering så småningom  frågan är bara när.. vissa säger slutet av sommaren, vissa säger i slutet av året... spekulationer...
Redigerat av Unregisterededb978dd, 16 March 2010 - 20:37.
Postad 16 March 2010 - 20:35
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Menar du att om du fortsätter med vänner och den surf du har idag så kostar de istället för 248:-(49+199), istället 98kr med X10?
För de 200 du nämnder utgår jag ifrån är "förhöjdavgift" eller avbetalning på 200 i månaden i 24mån = 4800:- + 695 = 5 495:- för själva mobilen.
Borde det inte bli 200:- i avbetalning på luren och sen 49 för vänner och 199 för surfen? Totalt 448:- i månaden?
såg nu att jag hade mobilsurf extra idag för 199 kr/mån och räknade med "vanligt" surf alltid i mitt exempel!
Postad 16 March 2010 - 20:38
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
såg nu att jag hade mobilsurf extra idag för 199 kr/mån och räknade med "vanligt" surf alltid i mitt exempel!
Såg lite skumt ut.."vanligt" surf hos Felia, är det den då du får ladda ner 0.5GB och sen stryper de hastigheten?
Postad 16 March 2010 - 20:39
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Hehe.. nej var där på helgnöje bara 
Men passade på att titta in där för att kolla in VIVAZ..
Tyckte först att X10 såg stor och klumpig ut.. men specen. är ju klart intressanta, och faktiskt kändes bakstycket på VIVAZ lite småplastigt..
Har inte testat Android, men tror det slår Symbian S60 
Jupp en hel del som bara fungerar med 2.1.. men X10 kommer ju få uppdatering så småningom 
frågan är bara när.. vissa säger slutet av sommaren, vissa säger i slutet av året... spekulationer...
Ah, jaha  Får kolla in den jag med, se hur den känns  Jo jag tror att den kommer bli grym och jag tror inte den kommer kännas så stor som man tror. Men jag får se imorrn  Jo det tror jag med, nog för att min C905a är rätt duktig. Går ju köra flera program samtidigt med den med. Men det är ju ingen surf-mobil precis..
Postad 16 March 2010 - 20:39
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Hej!
Värt att kolla på: http://www.mobil.se/...0-1.338350.html- SE X10 kommer att få en uppdatering till Android OS 2.1 - Desire kommer att få en uppdatering till HD 720p videoinspelning. Personligen hade jag tagit Desire, för att Timescape & Mediascape är inget som jag är förtjust i. Plus att Desire råkar vara billigare också.
Postad 16 March 2010 - 20:42
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Värt att kolla på: http://www.mobil.se/...0-1.338350.html
- SE X10 kommer att få en uppdatering till Android OS 2.1 - Desire kommer att få en uppdatering till HD 720p videoinspelning.
Personligen hade jag tagit Desire, för att Timescape & Mediascape är inget som jag är förtjust i. Plus att Desire råkar vara billigare också.
TS är ju dock en app som vilken annan som helst som du inte måste köra ifall du inte vill?
Postad 16 March 2010 - 20:45
Unregistered73e71691
-
Unregistered73e71691
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Test på feber.se http://www.youtube.c...h?v=wNjF_FA8lqo rätt kraftig sågning känns det som.
RichardA
-
RichardA
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Såg lite skumt ut.."vanligt" surf hos Felia, är det den då du får ladda ner 0.5GB och sen stryper de hastigheten?
Stämmer Telia förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 120 kbit/s om användandet överstiger 0,5 GB/månad.
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Syftade du på alternativet för 69 SEK/mån så stämmer det. Det är 5 GB för 199 SEK/mån annars. Priset för det senare är på tok för mycket med tanke på att mobilt bredband kostar lika mycket och operatörer subventionerar modemet + betalar >500 SEK i "provision/kick" till återförsäljare (beloppet skiljer sig mellan återförsäljare och operatörer). 0,5 GB räcker om det är surf som i läsa tidningar och söka information (200-300 MB brukade jag använda) Är tethering eller cloud-applikationer inblandade så är 500 MB för lite... (Strax över 2 GB kommer jag upp i) * Tethering är att man använder sin telefon som 3G modem. * Med cloud-applikationer syftade jag på Spotify, program som låter dig komma åt hemmadatorns innehåll (musik, bilder, filmer osv...)
Redigerat av algorithm, 16 March 2010 - 20:47.
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Jag var inne på elgiganten idag.
De har inga uppgifter kring X10an alls. De har dock fått in skärmskyddet.
Tog upp det med Elköp att de vet när de får sina men han hade loggat in hos Brightpoint tidigare under dagen och det var bara preliminärt v13.
V13 måste den fan komma, ha de ju sagt till mig  .
Rikards huvud borde snart rulla...
Postad 16 March 2010 - 20:49
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
TS är ju dock en app som vilken annan som helst som du inte måste köra ifall du inte vill?
Väldigt sant. Men dessa 2 applikationer ser jag som dragplåstren/anledningar till att välja X10. För mig ger de ingen nytta då de inte kommer att fungerande så förtjusande som det kan låta. Desire blir det om jag får välja
Postad 16 March 2010 - 20:50
Megaman2
-
Megaman2
-
Forumräv
-
-
616 inlägg
Förstår inte heller de som lägger upp sådana här förhandsvisningar utan att göra egna reflektioner. Man kan anta att de som få sådana här skulle ha grundläggande kommunikationsegenskaper. Nu kanske personen var stum eller hade något handikapp som hindrade denne från att säga sin mening (kanske bara var blyghet vad vet vi). Men man uppskattar mer riktiga recensenter när man ser något sådant. (man kan se de som döljer sina brister genom att lägga på en technospår så man slipper höra på personens andning). Dock verkade telefonen rapp och kunde inte se så mycket lagg, (kollade inte så noga för jag blev mest irriterad över kluddet och smutsen på skärmen. Hoppas de skickar med en skärmduk så man kan torka av fingeravtrycken emellan åt.
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Jag var inne på elgiganten idag. De har inga uppgifter kring X10an alls. De har dock fått in skärmskyddet. Tog upp det med Elköp att de vet när de får sina men han hade loggat in hos Brightpoint tidigare under dagen och det var bara preliminärt v13. V13 måste den fan komma, ha de ju sagt till mig .
Rikards huvud borde snart rulla...
Sikta på vecka 14 eftersom det är den enda bekräftade datumet. Andra datum angivelser är betydligt mindre "säkra"
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Hej!
Funderade på samma sak, X10 eller Desire... Blev en Desire. Måste ju säga att utseende mässigt(utan att ha sett någon av dem live) så är X10 snyggast, hands down. Dock tror jag att det kantiga formatet gör att man upplever den större än den kanske egentligen är, vilket är ett litet minus. Kameran är jag inte så intresserad av. Båda tar nog kort som jag blir nöjd med(om man ser till vad jag förväntar mig av en mobil). X10 tar säkert bäst bilder men som sagt, skitsamma för mig. Båda duger säkerligen till de hobbybilder man knäpper av med mobilen. Skärmen är ju lite större på X10 och det är TFT skärm medan Desire har amoled. Vilket som är bäst beror nog på tillfället men håller nog amoled något framför TFT. Sen har Desire Android 2.1, Sense, optiskstyrkula(ingen dealbreaker direkt men ändå), radio(vet att man får med BT headset med radio i X10 och det är ju inte negativt men nu tänker jag på själva telefonen), mer RAM-minne, XDA-developers i ryggen, klart bättre pris(399:- i 24mån hos 3 mot 499:- för X10), finns säkert annat också... Själv tog jag 18mån för 499:- hos 3 och fick en gratis månad eftersom jag haft dem länge..
Postad 16 March 2010 - 20:51
Luciphear
-
Luciphear
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Hej!
Samma här, hade förhandsbokat Xperia X10 men avbokade nyligen eftersom jag blev skeptisk. Desire:n verkar flyta på en aning bättre, och kameran är verkligen inte dålig, åtminstone från vad jag sett. Tyvärr har jag ingen länk till exempel.  Tror inte att X10:an har så värst mycket bättre kamera, bara högre upplösning. Kvalitén lär nog inte vara så man ser någon enormt stor skillnad om du inte granskar de sida vid sida, och sedan glömmer det när du inte längre har de sida vid sida längre. Enligt SE ska X10:an få Android 2.1 förr eller senare, fast inte direkt det som fick mig att tänka om. Desire har en OLED skärm och jag kan tänkas använda mobilen till film och så vidare en del då jag är på tomgång under håltimmar på 3 timmar i skolan t.ex, samt sitter på tåget påväg till flickvännen. Då skulle det sitta bra med en relativt bra skärm att titta film på, och Desire:n har utan tvekan bättre kvalité, och väldigt liten storleks-skillnad. Designmässigt tycker jag de båda är vackra.
Postad 16 March 2010 - 20:57
mornn
-
mornn
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Sikta på vecka 14 eftersom det är den enda bekräftade datumet. Andra datum angivelser är betydligt mindre "säkra"
Jo, SE sade ett bekräftat datum som var v13 så jag gråter inte än i alla fall.
Postad 16 March 2010 - 20:57
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Samma här, hade förhandsbokat Xperia X10 men avbokade nyligen eftersom jag blev skeptisk. Desire:n verkar flyta på en aning bättre, och kameran är verkligen inte dålig, åtminstone från vad jag sett. Tyvärr har jag ingen länk till exempel. Tror inte att X10:an har så värst mycket bättre kamera, bara högre upplösning. Kvalitén lär nog inte vara så man ser någon enormt stor skillnad om du inte granskar de sida vid sida, och sedan glömmer det när du inte längre har de sida vid sida längre.
Enligt SE ska X10:an få Android 2.1 förr eller senare, fast inte direkt det som fick mig att tänka om. Desire har en OLED skärm och jag kan tänkas använda mobilen till film och så vidare en del då jag är på tomgång under håltimmar på 3 timmar i skolan t.ex, samt sitter på tåget påväg till flickvännen. Då skulle det sitta bra med en relativt bra skärm att titta film på, och Desire:n har utan tvekan bättre kvalité, och väldigt liten storleks-skillnad.
Designmässigt tycker jag de båda är vackra.
X10 börjar få sågningar (sevärd video): http://www.youtube.c...h?v=wNjF_FA8lqoJag har hittills lekt med X10 mini, men den är ju helt annan story egentligen. Därför kan jag inte säga nåt om "riktiga" X10:an. Videon om X10:an känns väldigt trovärdig, även om den är mest kritisk.
Redigerat av algorithm, 16 March 2010 - 20:59.
Postad 16 March 2010 - 20:58
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Test på feber.se http://www.youtube.c...h?v=wNjF_FA8lqo rätt kraftig sågning känns det som.
Kan inte bestämma mig för om det är snubben eller x10 som inte är helt genomtänkt...
Postad 16 March 2010 - 20:59
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
struntar faktiskt i vad idioterna på m3 säger, snacka om att ge dåliga reviews, speciellt när det gäller mobiler. Blir intressantare att se vad mobil, GSMArena och phonearena säger sen Edit. kom på vad jag störde mig mest på med reviewn. "plastigt skal" "budgetlur", haha sen tycker han iphone är den bästa mobilen som har exakt samma baksida
Redigerat av thorstenn, 16 March 2010 - 21:02.
Postad 16 March 2010 - 20:59
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Haha.. undras hur många gånger den pajasen memorerat sitt lilla sågningstal??  tror dock har plockar en poäng med skärmen.. att den blir spegelblank i starkt solljus.. men vilken blir inte det? dessutom.. vilken, utöver HTC legend, är inte plastig? för det är väl legend som är fräst ur ett stycke alu?
Postad 16 March 2010 - 21:01
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
Kan inte bestämma mig för om det är snubben eller x10 som inte är helt genomtänkt...
Oavsett vad är sanningen så har killen rätt på de flesta "småpunkter"
Postad 16 March 2010 - 21:03
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
struntar faktiskt i vad idioterna på m3 säger, snacka om att ge dåliga reviews, speciellt när det gäller mobiler.
Blir intressantare att se vad mobil, GSMArena och phonearena säger sen
nej, inte pajasarna på mobil...De kan hittat på vad som helst, ibland tror jag inte de ens har testat telefonen i fråga. GMSArena tycker jag brukar var bra.
Postad 16 March 2010 - 21:03
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
struntar faktiskt i vad idioterna på m3 säger, snacka om att ge dåliga reviews, speciellt när det gäller mobiler.
Edit. kom på vad jag störde mig mest på med reviewn. "plastigt skal" "budgetlur", haha sen tycker han iphone är den bästa mobilen som har exakt samma baksida
Håller helt och hållet med ang. M3, men vad har killen (från feber.se) med M3 att göra ?
Postad 16 March 2010 - 21:06
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Den svarta är ju inte lika plastig baktill iaf.  Märkligt att ingen annan har sagt nåt om att den inte exakt i pekskärmen?  Oavsett vad är sanningen så har killen rätt på de flesta "småpunkter" 
Ja, ogenomtänkt, var hans 'test'  Eller du menade inte så?
Postad 16 March 2010 - 21:06
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Den svarta är ju inte lika plastig baktill iaf. 
Märkligt att ingen annan har sagt nåt om att den inte exakt i pekskärmen? 
Exakt.. det där var första kritiken om att den inte "hängde med" i pekandet... Men rätta mig om jag har fel, är det inte AMOLED som har en förmåga att bli väldigt spegelblank i solljus? Ingen annan än jag som reflekterat över HTC otroligt lågpresterande batteritider?  Jag menar.. endast strax över halva Stb-tiden jämfört med tex. X10.. Visst AMOLED är trevligt, men vad fan gör det om man sitter utan batteri på tåget?... lol
Postad 16 March 2010 - 21:08
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
Håller helt och hållet med ang. M3, men vad har killen (från feber.se) med M3 att göra ? 
sry utgick från att alla visste att det är m3snubben
Postad 16 March 2010 - 21:12
algorithm
-
algorithm
-
Användare
-
-
159 inlägg
sry utgick från att alla visste att det är m3snubben
Sorry, my bad. Läser inte M3 pga. anledningen som du själv nämnde tidigare  Ja, ogenomtänkt, var hans 'test'  Eller du menade inte så? 
Nej. Syftade mest på att Mediascape & Timescape lämnar en del att önska. Hade ett förbestämt intryck om X10 mini, igår fick jag känna på det & intrycket förstärktes. Mitt förbestämda intryck om X10 var att Mediascape & Timescape kommer lämna mycket att önska. Videon bekräftade det tyckte jag, därför hade jag lätt att "köpa" den här delen av sågningen. Jag kan ha fel...
Postad 16 March 2010 - 21:19
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Sorry, my bad. Läser inte M3 pga. anledningen som du själv nämnde tidigare 
Nej. Syftade mest på att Mediascape & Timescape lämnar en del att önska.
Hade ett förbestämt intryck om X10 mini, igår fick jag känna på det & intrycket förstärktes. Mitt förbestämda intryck om X10 var att Mediascape & Timescape kommer lämna mycket att önska. Videon bekräftade det tyckte jag, därför hade jag lätt att "köpa" den här delen av sågningen. Jag kan ha fel... 
Det kanske är en vanesak också? Att man behöver lite tid att vänja sig.. kanske blir bättre när man kämpat med det litegrann  personligen gillar jag tanken på att ha "allt" samlat på ett och samma ställe för kontakter.. nån som vet om det fungerar med nåt sorts navigationsprogram som följande:.. så att man tar en bild.. som geo-taggas, och sedan så kan man navigera till exakt samma plats där bilden togs?
Postad 16 March 2010 - 21:20
Unregistered73e71691
-
Unregistered73e71691
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Synd han inte tar med lite jämförelser. Det vore intressant att veta om den är segare än andra androidmobiler, segare än iphone eller segare än hans dator. Samma sak med skärmen, vad jämför han reflexerna med.
Det låter lite konstigt att benämna media scape som en vanlig mediaspelare som är seg tycker jag. Mitt intryck var att det var lite mer än en vanlig spelare (även om seg säkert stämmer  ).
Ang Time scape så håller jag med om att det verkar dåligt att inte kunna hoppa till twitterinläggen från timescape.
Postad 16 March 2010 - 21:24
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
btw, kom på varför mediascape är så segt att starta. Han har ju "internetinnehåll" på den också. Playnow, så den måste hämta uppdateringar. Stänger man ju lätt av
Postad 16 March 2010 - 21:26
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Edit. kom på vad jag störde mig mest på med reviewn. "plastigt skal" "budgetlur", haha sen tycker han iphone är den bästa mobilen som har exakt samma baksida
Ja, jag har lite svårt att ta det med annat än ett helt lass salt med tanke på Febers ganska uppenbara Applefanboyeri. Men visst, sen har han fått tag i den vita också, verkar skilja en del på den vita och den svarta. Klart han har en viss poäng i det hela också men jag fattar inte varför de inte låtit sin Android-snubbe recensera telefonen. Känns rätt ogenomtänkt. Heh.
Postad 16 March 2010 - 21:29
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ja, jag har lite svårt att ta det med annat än ett helt lass salt med tanke på Febers ganska uppenbara Applefanboyeri. Men visst, sen har han fått tag i den vita också, verkar skilja en del på den vita och den svarta. Klart han har en viss poäng i det hela också men jag fattar inte varför de inte låtit sin Android-snubbe recensera telefonen. Känns rätt ogenomtänkt. Heh.
och varför i hela friden skiljer det på den vita och den svarta? är de inte identiska??(förutom färgen då)
Redigerat av theclone, 16 March 2010 - 21:30.
Postad 16 March 2010 - 21:30
vhek
-
vhek
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Funderade på samma sak, X10 eller Desire... Blev en Desire. Måste ju säga att utseende mässigt(utan att ha sett någon av dem live) så är X10 snyggast, hands down. Dock tror jag att det kantiga formatet gör att man upplever den större än den kanske egentligen är, vilket är ett litet minus.
Kameran är jag inte så intresserad av. Båda tar nog kort som jag blir nöjd med(om man ser till vad jag förväntar mig av en mobil). X10 tar säkert bäst bilder men som sagt, skitsamma för mig. Båda duger säkerligen till de hobbybilder man knäpper av med mobilen.
Skärmen är ju lite större på X10 och det är TFT skärm medan Desire har amoled. Vilket som är bäst beror nog på tillfället men håller nog amoled något framför TFT.
Sen har Desire Android 2.1, Sense, optiskstyrkula(ingen dealbreaker direkt men ändå), radio(vet att man får med BT headset med radio i X10 och det är ju inte negativt men nu tänker jag på själva telefonen), mer RAM-minne, XDA-developers i ryggen, klart bättre pris(399:- i 24mån hos 3 mot 499:- för X10), finns säkert annat också...
Själv tog jag 18mån för 499:- hos 3 och fick en gratis månad eftersom jag haft dem länge..
tack! Det får ta och bli en desire då!
Postad 16 March 2010 - 21:36
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
och varför i hela friden skiljer det på den vita och den svarta? är de inte identiska??(förutom färgen då)
Det har jag ingen aning om! Men den vita har en blank baksida medan den svarta har en matt baksida!
Postad 16 March 2010 - 21:38
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Var precis de saker han tar upp i "filmen" som man var orolig över när det gäller X10. Tyvärr verkar det inte som att SE lyckats riktigt riktigt bra den här gången heller. Kan ju vara så att han överdrivit en del saker, men den såg ju inte galet snabb ut direkt. Hoppas verkligen att X10 blir en hit och att SE säljer massor men jag är personligen väldigt nöjd(åtminstone än så länge  ) med att jag valde Desire.
Postad 16 March 2010 - 21:39
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Det har jag ingen aning om! Men den vita har en blank baksida medan den svarta har en matt baksida!
men matriellet måste väl vara samma.
Postad 16 March 2010 - 21:45
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Ev inte.. har inte den vita högblank plast, och den svarta lite mer greppvänlig gummibeläggning?
Postad 16 March 2010 - 21:47
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Det verkar inte så! Har snackats om innan i tråden. Tycker det är rätt korkat om jag ska vara helt ärlig.
Postad 16 March 2010 - 21:48
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ev inte.. har inte den vita högblank plast, och den svarta lite mer greppvänlig gummibeläggning?
gummitelefon, come on  Edit: kanske finns en anledning till att alla demoEX är vita
Redigerat av theclone, 16 March 2010 - 21:50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|