Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd iPhone 4 *

5170 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag är nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget märkvärdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. Sämst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 12 augusti 2010 - 23:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

Hej

Jag har inte märkt av att min iP4 har blivit varm när jag har använt kameran. Den har funkat klockrent och tar kanonbilder! Jag märkte dock av ett märkligt fenomen när fotografen på jobbet skullle plåta mig och en kollega med den och använde blixten. Vi blev väldigt orangea på den första bilden men sedan funkade det kanon igen. Mycket irriterande dock...

Jag plockade ut min iP4 på releasedagen och har tok-testat den så gott jag har kunnat. Jag har inte haft någon iP tidigare, så mina kunskaper är i och för sig inte på topp.

Beträffande antennproblemet, så har jag inte märkt av det över huvud taget. Jag har rört mig på en mängd olika platser men har alltid haft kanontäckning. Till och med bättre täckning än med min tidigare SE. Kanske beror på att jag satte på Zaggs, Invisible Shileld Full Body, från första stund? Nu har den åkt av och i stället ersatts av SGP:s Steinheils Ultra Crystal Shield med en Leather Skin baksida. Till detta kör jag Apples originalbumper. Funkar kanon och är enligt mig sjukt snyggt! :-)

Ha det bäst! :-)

Du kan inte lägga upp en bild på din iPhone med dessa attiraljer på??
Låter ju väldigt fint...och skyddande....

Redigerat av karlnr9, 12 augusti 2010 - 23:12.

Postad 12 augusti 2010 - 23:16

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Hjälp är på jakt efter ny telefon men vilken ska man välja, HTC Desire, Samsung GT-i9000 Galaxy S 8GB eller Iphone 4. ;)

Har du ens gissat på vilket svar du får, med tanke på vilken tråd du frågar i? :P

Bättre tråd är:
https://www.minhembi...s...0&start=720

Postad 12 augusti 2010 - 23:20

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Du kan inte lägga upp en bild på din iPhone med dessa attiraljer på??
Låter ju väldigt fint...och skyddande....

Det gör jag väldigt gärna då jag är otroligt nöjd med hur den ser ut! ;)

Behöver dock en liten avrostningskurs i hur man postar bilder på detta forum. Det var alldeles för länge sedan jag gjorde det sist och jag kommer fan inte ihåh hur man gör... Shame on me! :P

Postad 12 augusti 2010 - 23:23

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Är det inte ganska svårt att sätta på Zaggs Invisible Shield Full Body? Jag försökte med min iPhone 3GS men det gick åt skogen, fick kasta plasten som sitter på baksidan men på hemmaskärmen fick jag klistra fast efter 45-50min brottningsmatch.

Franzjäger: ta gärna en bild på luren så vi nyfikna ser hur den ser ut med Zaggs Invisible Shield Full Body.

Postad 12 augusti 2010 - 23:24

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Det gör jag väldigt gärna då jag är otroligt nöjd med hur den ser ut! ;)

Behöver dock en liten avrostningskurs i hur man postar bilder på detta forum. Det var alldeles för länge sedan jag gjorde det sist och jag kommer fan inte ihåg hur man gör... Shame on me! :lol:

Edit: Kom precis på att jag kan fota den och lägga bilderna i mitt galleri! Fan vad smart jag kan vara ibland... :P

Jag fotar telefonen imorgon förmiddag och lägger sedan upp bilderna i mitt galleri. Natti...

Postad 12 augusti 2010 - 23:27

Franzjäger
  • Franzjäger
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Är det inte ganska svårt att sätta på Zaggs Invisible Shield Full Body? Jag försökte med min iPhone 3GS men det gick åt skogen, fick kasta plasten som sitter på baksidan men på hemmaskärmen fick jag klistra fast efter 45-50min brottningsmatch.

Franzjäger: ta gärna en bild på luren så vi nyfikna ser hur den ser ut med Zaggs Invisible Shield Full Body.

Lias...

Jag har inte längre Zaggs FB på min telefon. Jag plockade bort det för att byta till SGP:s Steinheil och Apples Bumper. Bilder kommer imorgon! Nu ska jag sova en välförtjänt skönhetssömn... ;)

Postad 12 augusti 2010 - 23:32

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Lias...

Jag har inte längre Zaggs FB på min telefon. Jag plockade bort det för att byta till SGP:s Steinheil och Apples Bumper. Bilder kommer imorgon! Nu ska jag sova en välförtjänt skönhetssömn... ;)

Varför valde du att ta bort Zaggs FB?

Postad 13 augusti 2010 - 00:36

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
SGP:s Steinheil-skydd knäcker ju Zagg med hästlängder!!! Därför han bytte!! ;)

Postad 13 augusti 2010 - 08:41

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
För de som väldigt gärna vill ha en vit iPhone och inte orkar vänta så har Gelaskin tagit fram en variant (bonus med gamla Appleloggan):
http://www.flickr.co...in/photostream/

Hittad på twitter / @applespotlight

Postad 13 augusti 2010 - 08:55

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Den mest olycksdrabbade därför att det kommer vara historiens mest sålda telefon. Rent procentuellt tror jag inte den kommer vara mer olycksdrabbad än andra telefoner. Sannolikheten för olycka ökar ju inte bara för att du har ett visst märke telefon.

Om man får en ring med en etta (eller någon annan siffra) ovanpå en app så betyder det att det finns ett "meddelande/händelse" eller något som skickats via push. Antingen går du in i iPhone inställningar och stänger av push för endast den applikationen, eller så letar du upp vad det är applikationen notifierar dig om. Det är alltså inget fel.

Nej, det betyder det inte. Versionuppdateringar visas bara inne i appstore och som en räknare på appstore-ikonen.

Hittar fortfarande, varken uppdatering eller att jag kan stänga av push i det programmet.

Postad 13 augusti 2010 - 09:37

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Hittar fortfarande, varken uppdatering eller att jag kan stänga av push i det programmet.

Om du har en röd ring med en etta i på ett program menas att du antingen har ett meddelande från dem eller har gjort någon ny sak i programmet. jag har samma sak så fort jag har använt use your handwriting.
Applikationen vill göra dig uppmärksammad på att du ska ta ställning till något. i UYH så ska man bara checka nya items man har gjort. I denna applikation så kanske du måste titta på fotot du har tagit eller manipulerat.

Postad 13 augusti 2010 - 10:05

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

För de som väldigt gärna vill ha en vit iPhone och inte orkar vänta så har Gelaskin tagit fram en variant (bonus med gamla Appleloggan):

Detta hittar jag inte alls på gelaskins egen sajt, är du säker på att det finns till försäljning?

Postad 13 augusti 2010 - 10:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Detta hittar jag inte alls på gelaskins egen sajt, är du säker på att det finns till försäljning?

Kollade faktiskt aldrig. Så bara inlägget på twitter med denna länk. Men läser jag lite nogrannare så står det faktiskt "custom" vilket betyder hemmabygge.. tråkigt :-(

Postad 13 augusti 2010 - 10:34

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0

Den mest olycksdrabbade därför att det kommer vara historiens mest sålda telefon. Rent procentuellt tror jag inte den kommer vara mer olycksdrabbad än andra telefoner. Sannolikheten för olycka ökar ju inte bara för att du har ett visst märke telefon.

Jag tror nog att den kommer vara rätt så olycksdrabbad, eller snarare, procentuellt mot andra telefoner så är det nog rätt många som kommer skada sin telefon om dom råkar ut för en olycka tex. tappa sin telefon i marken. Men det är ju såklart ingen ökad risk att man tappar den bara för att det är en iPhone.

Jag är en sån som brukar ha mina telefoner ett tag innan jag byter ut dom, minst två år på varje telefon tror jag att jag har lagt. Och fast jag alltid är väldigt försiktig med telefonen så har jag vid nåt tillfälle råkat tappa dom allihop, nu har det ju inte varit nåt problem för det är ju aldrig nån som har tagit skada av det. Men tyvärr så verkar det ju så att iPhone 4 KAN vara ömtåliga för fall, och om man har otur så KAN den gå sönder oavsett om man tappar den från 50 cm eller 2 meter.

Och ja jag vet att det finns många iPhone 4 ute nu och det är bara dom olyckliga som syns och skriker högst, men oavsett hur mycket folk skriker så är den gjord av glas, och det finns ju dokumenterat att den KAN gå sönder fast den bara faller från en väldigt låg höjd. Och jag vet inte säkert men jag tror att det är ganska vanligt att gemene man någon gång tappar sin mobiltelefon i marken.
Och med vetskapen att jag ska ha telefonen säkert i minst två år och att jag troligtvis kommer råka tappa eller slå i den nån gång under den tiden så skulle jag aldrig köpa en iPhone 4 utan en bra drulleförsäkring.

Postad 13 augusti 2010 - 11:20

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlägg
  • 0

Kollade faktiskt aldrig. Så bara inlägget på twitter med denna länk. Men läser jag lite nogrannare så står det faktiskt "custom" vilket betyder hemmabygge.. tråkigt :-(

Ja, tråkigt.

Dock har jag förstått det som att det inte är några problem att skapa ett eget utseende som gelaskins sedan producerar och skickar ut till dig när du beställer...?

Postad 13 augusti 2010 - 11:56

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
Någon som läst dagens Wulffmorgenthaler i Aftonbladet? ;)

Postad 13 augusti 2010 - 13:43

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2 495 inlägg
  • 0
Har märkt att har jag på exchange push så slukar den runt 50-60% batteritid på en arbetsdag,
stängde av det i morse och har använt 2% batteri nu på 8h.

Någon mer som upplevt detta?

Postad 13 augusti 2010 - 14:18

BruteBonk
  • BruteBonk
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Nej på första och andra påståendet. Givetvis ökar inte risken att t.ex. tappa den bara för att den har ett äpple på baksidan...

I folkmun kallar man knappast att tappa sin lur(t.ex. 3dm som tidigare) för olycka. Man tar helt enkelt bara upp den sen tuta och köra. Går den sönder i fallet däremot -> olycka.

Notera att jag gör ingen värdering i detta utan konstaterar bara att så är fallet.

Postad 13 augusti 2010 - 15:03

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Ja, tråkigt.

Dock har jag förstått det som att det inte är några problem att skapa ett eget utseende som gelaskins sedan producerar och skickar ut till dig när du beställer...?

Stämmer bra det. Har själv gjort en "custom" beställning från Gelaskins. Finns mer info i Skal, fodral och skärmskydd tråden.

Postad 13 augusti 2010 - 15:30

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Någon som läst dagens Wulffmorgenthaler i Aftonbladet? ;)

Avsnitt 3 från senaste säsongen av Futurama är bättre (och mer talande). :P

http://macworld.idg....drift-med-apple

Postad 13 augusti 2010 - 16:02

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
Har aldrig haft en telefon som är så "klumpig" att hålla som ip4. ville absolut inte ha nå case till min men efter att ha jonglerat med den några gånger per dag, så visste jag att turen kommer att ta slut snart, så då satte jag på case't. Den är mycket säkrare att hålla i då istället för dom tunna kanterna som är "glas" hala, och för att den är så kompakt,, tung, så känns den väldigt ömtålig. lite som SE w880i tappade man den så va det som att tappa en flaska, man höll andan varje gång. min Nokia N97 har jag tappat flera gånger, man blev inte orolig alls att den skulle gå sönder, skalet flexar o absorberar smällen, samma med Samsung soul, m.f
Man kunde kasta luren till polaren t.ex nån meter o man visste att den klarar det eventuella fallet.
Den här skulle jag aldrig få för mig att hantera så, känns inte tryggt för 5 öre.
Därför kör jag med kondom, inte lika magisk men lite säkrare.

Postad 13 augusti 2010 - 17:25

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Sitter fortfarande i valet & kvalet om skärmskydd eller inte när IP4 dyker upp med posten. Några här som kör utan och fått några märken redan? (vet att det finns en tråd men tänkte här kanske dom som kör utan håller sig...?) ;)

Postad 13 augusti 2010 - 18:04

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag verkar visst inte kunna någonting men nu har jag suttit bra länge och försöker få bort ljudet när sms är skickat men det funkar inte. Var ändrar jag det någonstans?

Postad 13 augusti 2010 - 18:12

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

Sitter fortfarande i valet & kvalet om skärmskydd eller inte när IP4 dyker upp med posten. Några här som kör utan och fått några märken redan? (vet att det finns en tråd men tänkte här kanske dom som kör utan håller sig...?) ;)

Jag har inte fått min iPhone4 än, men jag kommer nog köra skyddat. Kollade på sgpstore.com och det är grymt läckra saker där.
Själva skärmskyddet verkar ju helt osynligt och inte påverkar själva "touchen" alls. Och så finns det ett gäng grymma baksidor....

Postad 13 augusti 2010 - 18:12

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4 905 inlägg
  • 0

Har märkt att har jag på exchange push så slukar den runt 50-60% batteritid på en arbetsdag,

Råkade aktivera det på min iPhone 3G en gång och då drog den ur batteriet på en dag trots att jag knappt använde telefonen. Trodde först att batteriet hade blivit så kasst att det inte höll laddningen längre men sen kom jag ju på att jag aktiverat Push.

Postad 13 augusti 2010 - 19:02

MrYamakasi
  • MrYamakasi
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Du, nu när du påpekar det så kan jag faktiskt inte heller hitta det någonstanns. Visst det försvinner om man "flippar" på ljudlös-knappen, men jag lyckas inte heller hitta någon inställning för att stänga av det litta "wooop"-ljudet när sms går iväg.

Om man inte ens kan ändra sms signal utan att fimla så kan man förmodligen inte ta bort det heller.

Postad 13 augusti 2010 - 19:49

Lias08
  • Lias08
  • Mästare

• 2 705 inlägg
  • 0
Kan man köpa SGP:s Steinheil skärmskydd någonstans i sthlm?

Postad 13 augusti 2010 - 19:55

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Du, nu när du påpekar det så kan jag faktiskt inte heller hitta det någonstanns. Visst det försvinner om man "flippar" på ljudlös-knappen, men jag lyckas inte heller hitta någon inställning för att stänga av det litta "wooop"-ljudet när sms går iväg.

Vad skönt att jag inte är ensam om att inte hitta. Dock ett irriterande ljud så skulle bli bra glad om jag kunde få bort det...

Postad 13 augusti 2010 - 20:49

pjay1
  • pjay1
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej!

Vet att de inte riktigt passar sig att skriva i denna tråd men vet inte vart. jag fick min iphone 4 förra veckan sedan pajade den efter uppdatering skickade in den på service. Nu ska jag få en så kallad swap telefon vad jag har läst ¨å är det en trasig telefon me annat problem som dom lagat och bytt skal å annat på. Får apple göra så den va 3 dagar gammal när den pajade tacksam för tips och hjälp funderar på att ringa arn.

Postad 13 augusti 2010 - 21:46

davyp3
  • davyp3
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Själv fick jag min Iphone 4 idag och vid första samtalet sprakade det till och nu fungerar varken högtalare eller mikrofon när man ringer via telefonnätet. Allt annat fungerar, även skype!

Skitlur, nu får jag väl vänta i 5 veckor på en ny :/

Postad 13 augusti 2010 - 21:50

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1 387 inlägg
  • 0

Jotack detta är anledningen till att jag bytte upp mig till 4an, 3GS klarade inte en hel dag på en laddning. Däremot så klarar 4:an en hell dag med push påslaget. Jag är tvungen att ha detta på då mitt främsta arbetsredskap är telefonen. På min gamla 3GS som jag använder privat nu har jag stängt av push och nu klarar den två dagar utan problem.

Postad 13 augusti 2010 - 22:09

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0

Hej!

Vet att de inte riktigt passar sig att skriva i denna tråd men vet inte vart. jag fick min iphone 4 förra veckan sedan pajade den efter uppdatering skickade in den på service. Nu ska jag få en så kallad swap telefon vad jag har läst ¨å är det en trasig telefon me annat problem som dom lagat och bytt skal å annat på. Får apple göra så den va 3 dagar gammal när den pajade tacksam för tips och hjälp funderar på att ringa arn.

Har du köpt den i Sverige så får dom givetvis inte göra så.
Avtalslagen.

Har du köpt den utomlands kan det bli knepigare.

Knepigt nog att bevisa att din "nya" telefon är en "gammal" som är lagad.

Postad 14 augusti 2010 - 01:33

Pixelsin
  • Pixelsin
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Ok, Headsets det finns inte så stort urval har jag märkt.

I tidigare rekomendationer här ifrån så var det

V-Moda Vibe II - Macoteket på kungsgatan hade dem inte och Birger Jalsgatan hade stängt när jag var där... :)
dom rekomenderade Remix som skulle vara ersättare till Vibe II fast med mer bas........ kändes lite osäkert.

Sennheiser MM50 iPhone - Helt ok faktiskt, men jag gillade inte riktigt "plutten" lite förstor.

Creative - Hittades inte, fast jag var inte in på Teknikmagasinet, för mycket folk...

OnOff rekomenderade något kul ett par skullcandy för 1000kr som inte fanns i lager (mycket intressant vad det var för några och om de är värda den summan), Annars verkar de flesta köra apples egna...

Kipsch är också ett alternativ. Men jag tycker marknaden är lite tunn... Speciellt om man vill kunna svara, var bara tvungen att skriva av mig lite :rolleyes:

Redigerat av Pixelsin, 14 augusti 2010 - 01:38.

Postad 14 augusti 2010 - 02:20

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Upplever alla att telefonen blir varm när man använder kameran, eller är det bara någogra exemplar? Känns lite tråkigt att betala mer än 7k för en telefon som är halvfärdig?

Min blir enbart varm när jag filmat en längre stund.

Vad skönt att jag inte är ensam om att inte hitta. Dock ett irriterande ljud så skulle bli bra glad om jag kunde få bort det...

Va! Jag som älskar det ljudet :)

Det är en custom made skin, men jag snackade med han som gjorde den för några veckor sedan och jag fick en kopia. Inte så svårt att göra en egen iofs, men ändå skönt att slippa :rolleyes: Se bara till att ni verkligen centrerar den när ni skapar skinnet.

Min bör komma i dagarna förresten.. lägger upp en bild när den är påklistrad. Kommer blir riktigt nice med vit mot den svartgråa bumpern.

Redigerat av shapic, 14 augusti 2010 - 02:20.

Postad 14 augusti 2010 - 02:22

Unregistered658c59e9
  • Unregistered658c59e9
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Kan man köpa SGP:s Steinheil skärmskydd någonstans i sthlm?

jag undrar också om det finns i någon butik eller om man måste beställa ifrån deras hemsida?
Jag undrar även vilken utan alla dessa Steinheil skrämskydd som är det bästa?

Postad 14 augusti 2010 - 06:17

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Hur funkar det med Push egentligen? Har det aktiverat, men jag får inga notifikationer från t ex App store och Facebook. Går jag däremot in i App Store, så kommer den lilla siffran om uppdateringar, som sedan är kvar även om jag stänger appen, ända tills jag har uppdaterat apparna. Samma med Facebook. Om jag startar appen kommer notifikationerna, men annars inte. Lite onödigt med Push då kan man tycka...

En annan grej som hände, var iofs med 3gs:en, var att när jag köpte ett par låtar från itunes i telefonen, så försvann de efter nedladdning. Har funkat tidigare, men helt plötsligt gick det inte. Laddade ned samma låt tre ggr (och betalade tre ggr...) men utan att jag hittade den i telefonen. Nån annan som varit med om något liknande?

Postad 14 augusti 2010 - 07:20

Alezman
  • Alezman
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Jag använder Gmail & G-kalender till min iphone, vilket synkas framgångsrikt osv. Under inställningar kan jag se att "anteckningar" också synkas i samma veva(gmail). Vad är det mer specifikt som synkas då? Har inga anteckningar i min gmail eller sådär...
vad jag känner till :0)

Postad 14 augusti 2010 - 09:06

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Hur funkar det med Push egentligen? Har det aktiverat, men jag får inga notifikationer från t ex App store och Facebook. Går jag däremot in i App Store, så kommer den lilla siffran om uppdateringar, som sedan är kvar även om jag stänger appen, ända tills jag har uppdaterat apparna. Samma med Facebook. Om jag startar appen kommer notifikationerna, men annars inte. Lite onödigt med Push då kan man tycka...

En annan grej som hände, var iofs med 3gs:en, var att när jag köpte ett par låtar från itunes i telefonen, så försvann de efter nedladdning. Har funkat tidigare, men helt plötsligt gick det inte. Laddade ned samma låt tre ggr (och betalade tre ggr...) men utan att jag hittade den i telefonen. Nån annan som varit med om något liknande?

Push från app store tror jag inte att man kan få. När det gäller facebook: har du slagit på brickor, påminnelser och ljud för facebook i menyn för notiser? valt vilka typer av notiser du vill genom att gå in i inställningar för facebook?

Postad 14 augusti 2010 - 10:31

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Sjukt dålig´mottagning på 4:an. Har kvar min Satio med Teliaabb. och köpte iPhone 4 med nytt abb. Har en stapel på iphonen och fem på Sation. Ärligt talat, är detta normalt?

Postad 14 augusti 2010 - 11:54

Crosster
  • Crosster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Sjukt dålig´mottagning på 4:an. Har kvar min Satio med Teliaabb. och köpte iPhone 4 med nytt abb. Har en stapel på iphonen och fem på Sation. Ärligt talat, är detta normalt?

Det här med täckningen verkar ju variera ganska mycket. Igår skulle jag visa min Iphone 4 för en bekant som har en 3G, vi satt och jämförde skärmar osv men så märkte jag att han hade bra mycket sämre mottagning än vad jag hade.

men visst jag hade fortfarande bättre mottagning med min Nokia än med iphonen.

Postad 14 augusti 2010 - 13:29

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Push notifikationer från app store om nya uppdateringar finns inte mig veterligen, hade varit en smart funktion dock.

Postad 14 augusti 2010 - 16:48

jl79
  • jl79
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag är också ställd i denna fråga och tar tacksamt emot kommentarer. Visste om "dödsgreppet" när jag köpe ipone4. Känns inte som ett problem. Vidare såg jag at det pratades en del om täckningen generellt, men det verkade avfärdas rakt av. Köpte därför iphone 4, men undrar nu om jag gått på en nit.

Jag har en hel del problem med täckningen, oavsett om man håller i luren eller inte. Förvisso bytt från Telia till 3, men det borde inte vara skillnad som dag och natt. Där Telia pendlat på 4-5 staplar ligger jag nu konstant på 2-3. Nog får man ge det en chans en tid, men annars får man nog försöka se om man kan få byta in iphone4 mot en iphone 3Gs. Känns trist.

Postad 14 augusti 2010 - 17:45

Hanna7810
  • Hanna7810
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Måste bara kolla. Om ni vickar/skakar lite på telefonen, är den då helt tyst eller skramlar det nåt?

Postad 14 augusti 2010 - 17:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Du betalar bara en gång för ett köp. De andra 2 gångerna laddade du bara ner dem igen, utan att betala för det. Vet dock inte vad det beror på att du inte kan se låtarna du köper.

Jag använder Gmail & G-kalender till min iphone, vilket synkas framgångsrikt osv. Under inställningar kan jag se att "anteckningar" också synkas i samma veva(gmail). Vad är det mer specifikt som synkas då? Har inga anteckningar i min gmail eller sådär...
vad jag känner till :0)

Det menas att du synkar antecknigarna från appen "Anteckningar" till ditt gmail-konto. I Gmail läggs de under en etikett som heter Notes el. Anteckningar.

Postad 14 augusti 2010 - 18:05

Ridderlind
  • Ridderlind
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Måste bara kolla. Om ni vickar/skakar lite på telefonen, är den då helt tyst eller skramlar det nåt?

Samma sak med min, men om man håller i telefonen i toppen när man skakar den så är det knäppt tyst. Ingen aning om vad det beror på men ifall inte någon här på forumet vet vad det är får man nog kontakta apples support på måndag!

Postad 14 augusti 2010 - 18:12

Crosster
  • Crosster
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Samma sak med min, men om man håller i telefonen i toppen när man skakar den så är det knäppt tyst. Ingen aning om vad det beror på men ifall inte någon här på forumet vet vad det är får man nog kontakta apples support på måndag!

Exakt så är det på min också skriv gärna vad apple support sa när du fått svar.

Postad 14 augusti 2010 - 21:20

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1 019 inlägg
  • 0
Nu är min gratis Bumper skickad beställde den vanliga svarta.

Postad 14 augusti 2010 - 21:48

Michell
  • Michell
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Hehe, ursäkta men det låter faktiskt lite löjligt till en pryl som kostar minst 6000... men gratis är gott.:)

Postad 15 augusti 2010 - 11:23

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2 179 inlägg
  • 0

Kan inte alla som vet att deras bumper är skickad, posta här? Eller, de som tänker beställa en? Så alla andra vet... ;)

Eller INTE.

Postad 15 augusti 2010 - 11:27

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Någon som har beställt något annat utav fodralen än apples bumper i case program som fått sin skickad?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.