Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2010 - 12:43

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
3D, högre än Full HD-upplösning och vissa special-fall program som inte använder RGB-format, har jag för mig är några.

Postad 17 December 2010 - 12:50

hyndan
  • hyndan
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hittide billiga displayskydd till N8! http://www.displaysk...d-nokia-n8.html

Postad 17 December 2010 - 13:16

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hittide billiga displayskydd till N8! http://www.displaysk...d-nokia-n8.html

Japp det var billigt, själv har jag plasten kvar som satt på vid leverans, det funkar bra det med.

Postad 17 December 2010 - 14:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
"HD" spel på gång till Nokia N8, Assassins Creed HD, Real Golf 2011 HD, Spider Man HD, UNO HD

Postad 17 December 2010 - 14:49

GK75
  • GK75
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

"HD" spel på gång till Nokia N8, Assassins Creed HD, Real Golf 2011 HD, Spider Man HD, UNO HD

Där ser man, måste ju testas :)

Postad 17 December 2010 - 18:43

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Fick min N8 Blue idag :)
Jätte nöjd med den men är tyvärr inte nöjd med Ovistore, gjorde konto och allt tog hem några appar, men helt plötsligt så kunde jag inte göra något som hade med ovistore att göra. Den ville att jag skulle logga in men kunde inte, kopplade ihop N8 med datorn och gick in för att kolla vad som var fel då ville den helt plötsligt att jag skulle verifera kontot. Gjorde det allt gick bra men sen ville Ovistore att jag skulle verifera mitt mobnummer, men det går inte och där står jag...kommer varken fram eller bakåt, VAD GÖRA? Buhuuuu, kan någon vänlig själ hjälpa mig...

Är helt förstörd :lol:

P.S.

Har läst hela tråden och är väldigt imponerad av all kunskap som finns i denna forum...

MVH//Escobar

Postad 17 December 2010 - 19:10

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ville bara höja ett litet varningens finger om nån tänker köpa mobilfodral till N8:an från www.themobilestore.se ,
De passar inte riktigt, kameran tar i kanten när man trycker ner mobilen och när man väl fått ner den går den knappt att få upp för det sitter så jäkla tajt. Har kommit underfund med att det har orsakat knaster-knarr ljudet i skalet, jättekul (inte). Nu har jag fått töja ut fodralet såpass mycket att skyddslagret på insidan fodralet börjat släppa.. Så 175 spänn fattigare, ett bortkastat fodral och en knarrig mobil blev resultatet..

Håller på att kolla på nytt fodral , Nokia CP-502, ni som har köpt den, vad tycker ni?
http://www.nokia.se/...a-fodral-cp-502

Just fodral vet ja inget om men dessa funkar bra, beställde blått från katshing.
Siliconskydd

Redigerat av big_swede70, 17 December 2010 - 19:11.

Postad 17 December 2010 - 19:20

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Just fodral vet ja inget om men dessa funkar bra, beställde blått från katshing.
Siliconskydd

Instämmer.

Postad 17 December 2010 - 19:22

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Siliconskydd

Så hur är skyddet då? Är det lika halt som telefonen naken eller är det bättre?

Postad 17 December 2010 - 20:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Fan vet mitt ligger på posten, ska hämta imorg men ja beställde pga positiva recensioner på nätet, sök bla på youtube så ser du... :)

Postad 17 December 2010 - 20:31

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Jättenöjd, men det är lite svårt att få ned telefonen i fickan när fodralet är på, lite för bra grepp på det =)

Postad 18 December 2010 - 11:34

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Jag är överraskad att plastfilmen på skärmen sitter kvar ännu efter 6 veckor. Men jag tycker att N8 med sitt gorillaglass och metallskal inte behöver någon väska. Det är ju bara snyggt att ha en lite sliten yta på telefonen när det är dags att byta. det är ju trotsallt en stadig pjäs i jämförelse med andra pekskärmsmobiler.

Postad 18 December 2010 - 12:33

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Har läst flera gånger om N8 användare som fått meddelanden som fastnat i utkorgen och sen har de varit omöjliga att radera. Råkade ut för det idag men kom på en lösning som gjorde jag fick ordning på det: Jag gick in på den aktuella kompisens namn i konservationer och radera hela konversationen då försvann medd som satt fast i utkorgen också.. Vet inte om det skrivits förut, men har läst om andra som tom blåst mobilen pga detta... Kan ju va bra veta att man slipper... :)

Redigerat av big_swede70, 18 December 2010 - 12:34.

Postad 18 December 2010 - 14:39

Cajsa
  • Cajsa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag är överraskad att plastfilmen på skärmen sitter kvar ännu efter 6 veckor. Men jag tycker att N8 med sitt gorillaglass och metallskal inte behöver någon väska. Det är ju bara snyggt att ha en lite sliten yta på telefonen när det är dags att byta. det är ju trotsallt en stadig pjäs i jämförelse med andra pekskärmsmobiler.

Jag har ägt min N8:a sen 8/10 och plastfilmen på skärmen sitter kvar och har inte ens krullat sig det minsta lilla. Och min telefon åker verkligen jojo upp och ner ur olika fickor hela dagen. :)

Postad 18 December 2010 - 15:02

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Nytt problem som jag trodde va löst..: Skulle ta ner mina mail konton från Nokia messaging med hjälp av ett Telia-simkort eftersom jag har Tele2- simkort själv.
Tele2 funkar ju inte att konfigurera mailen med om man har just Nokia Messaging, har använt Telia kort till min N86 när ja installera min mailkonton och det funka kanon, men nu när ja låna ett Telia-kort så lyckades jag inte få ner mina mailkonton på N8'an?? Den gick vidare med fråga om det va POP3 el Mail for Exchange..
Jag väljer ju "Övrigt" på menyn när jag skall välja typ av E-post och slår in mitt default mail-konto men den hämtar inte ner allt från Nokia Messaging som ja läst andra lyckats med på sina N8 och jag oxå för den delen men då på min N86'a... Va gör ja för fel?

Tack på förhand

Redigerat av big_swede70, 18 December 2010 - 15:28.

Postad 18 December 2010 - 15:07

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Tele2 sim fungerar som sagt nu med Nokia Messaging, om du vill använda det (själv tycker jag det är skräp).

Postad 18 December 2010 - 15:24

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Tele2 sim fungerar som sagt nu med Nokia Messaging, om du vill använda det (själv tycker jag det är skräp).

Jag har ett sim-kort som Tele2 skickade för ca 1 mån sedan och som jag aktiverade för 2 dar sedan när N8 kom, men jag får inte Nokia Messaging att skicka ner mina 3 mailkonton, ska ja be dem skicka ett ännu nyare simkort menar du eller gör jag fått något fel när ja konfigurerar? har ju haft Symbian mobiler i 10 år så e ju ingen nybörjare men nu känns det surt..

Har du lyckats med ett Tele2 kort att få ner allt från NM på en N8?

Postad 18 December 2010 - 15:28

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Har du lyckats med ett Tele2 kort att få ner allt från NM på en N8?

Ja, det är bara att följa guiden som vanligt.
Men som sagt, jag använder inte NM längre. Det har sina nackdelar.

Postad 18 December 2010 - 16:00

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej allihopa!

Fick min N8 Blue idag :)
Jätte nöjd med den men är tyvärr inte nöjd med Ovistore, gjorde konto och allt tog hem några appar, men helt plötsligt så kunde jag inte göra något som hade med ovistore att göra. Den ville att jag skulle logga in men kunde inte, kopplade ihop N8 med datorn och gick in för att kolla vad som var fel då ville den helt plötsligt att jag skulle verifera kontot. Gjorde det allt gick bra men sen ville Ovistore att jag skulle verifera mitt mobnummer, men det går inte och där står jag...kommer varken fram eller bakåt, VAD GÖRA? Buhuuuu, kan någon vänlig själ hjälpa mig...

Är helt förstörd :lol:

P.S.

Har läst hela tråden och är väldigt imponerad av all kunskap som finns i denna forum...

MVH//Escobar

Va rätt länge sen jag verifierade mitt men har för mig att jag fick ett mail som man skulle verifiera och sen tror jag man kan verifiera och ändra på det mesta på sit nokia konto. ovi.com

Postad 18 December 2010 - 16:02

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ja, det är bara att följa guiden som vanligt.
Men som sagt, jag använder inte NM längre. Det har sina nackdelar.

Kul att du lyckats för ja får inte till det..F-n att detta ska strula, kul få lägga till 4 mailkonton manuellt bara för det det inte funkar nu då :)

Postad 18 December 2010 - 16:16

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Kul att du lyckats för ja får inte till det..F-n att detta ska strula, kul få lägga till 4 mailkonton manuellt bara för det det inte funkar nu då :)

Det var problem förut att ens lägga till konton med Tele2-sim men nu verkar de ha fixat det, dock laddar den inte ned konton utan man måste vid nyinstallation av mobilen lägga till konton igen manuellt. Det suger.

Postad 18 December 2010 - 17:26

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Det var problem förut att ens lägga till konton med Tele2-sim men nu verkar de ha fixat det, dock laddar den inte ned konton utan man måste vid nyinstallation av mobilen lägga till konton igen manuellt. Det suger.

Tragiskt av Tele2, har pratat med deras tekniska support igår om felet och nämnde att alla deras konkurenters simkort funkar och att de faktsiskt säljer dessa mobiler i deras webbutik och sen kan inte ens deras simkort konfigurera Nokias Messaging-tjänst utan man måste ta till konkurenternas sim-kort för få ner det... men nu lyckades jag ju inte ens med det denna gången...suck

Postad 18 December 2010 - 22:12

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som har ett bra alternativ till Psiloc Connect för N8? Va ju grymt bra att ha i mobilen då den alltid fanns att välja som kopplingspunkt i alla apps som skulle ut på nätet och där man inte kunde se "internet" som val.
Laddade ner den idag och betala 100kr för licensen men den funkar inte just på symbian^3 än verkar det som.
Har slängt iväg ett mail till deras support men tänkte kolla om någon visste bra alternativ så länge?
Länk till Psiloc

Redigerat av big_swede70, 18 December 2010 - 22:14.

Postad 18 December 2010 - 22:38

vicster
  • vicster
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Har läst flera gånger om N8 användare som fått meddelanden som fastnat i utkorgen och sen har de varit omöjliga att radera. Råkade ut för det idag men kom på en lösning som gjorde jag fick ordning på det: Jag gick in på den aktuella kompisens namn i konservationer och radera hela konversationen då försvann medd som satt fast i utkorgen också.. Vet inte om det skrivits förut, men har läst om andra som tom blåst mobilen pga detta... Kan ju va bra veta att man slipper... :P

Tack för tips, funka utmärkt :D

Har stört mig länge på den symbolen så var glad att den gick att ta bort. Inga mer MMS nu på ett tag... :D

Redigerat av vicster, 18 December 2010 - 22:39.

Postad 18 December 2010 - 22:51

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Har aldrig haft detta problem.
Det var problem i början att konfigurera mejlkonton med Tele2 som sagt, men sedan det har fixats har det inte varit några problem alls.

Postad 18 December 2010 - 23:44

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon annan som använder "Podcatcher". Undrar varför man får upp alla avsnitt för vissa podcasts men bara de senaste för andra (t.ex. Filmspotting" där jag får upp från avsnitt #286).

Postad 19 December 2010 - 03:54

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Ibland så slutar min att ge ifrån sig något ljud när jag får SMS och det syns inte heller i "senaste händelser" widgeten, någon som har upplevt något liknande?

Postad 19 December 2010 - 13:06

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Japp det är det jag menar, men det går inte att ändra, det står :"Det går inte att låsa upp telefonen"

Jag har samma 'problem', men så vitt jag fårstått är det så det ska vara - eller rättare sagt; så din Exchangeserver-admin tycker att det ska vara. Hon kan kräva vissa sådana inställningar genom Mail for Exchange's Security policies, och därigenom bl.a. kräva att det automatiska knapplåset är aktiverat. Vid varje synkning mot servern kontrolleras då de inställningarna i telefonen.

"Microsoft Exchange administrator controls the Exchange
ActiveSync mailbox policies which can be assigned to Mail for
Exchange users. Exchange ActiveSync mailbox policy
including security policies is enforced to
Mail for Exchange users through Exchange ActiveSync
connection. Settings enforced by the policy cannot be disabled
by the user. Security policies include several device lock and
wipe settings."

http://europe.nokia....e_Datasheet.pdf

Postad 19 December 2010 - 14:59

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
hej! Riktigt nöjd med min telefon men den senaste tiden har det dykt upp tre saker irriterar mig! När jag, som nu, skriver inlägg här hinner inte bokstäverna skrivas i den takten jag skriver. Riktigt drygt! Den andra grejen är att när jag startade om telefonen igår ställde klockan sig till den 18 september kl 15. Sista grejen är att efter att ha varit ansluten till 3g i 20h så går det inte längre att surfa. Jag måste gå in i anslutning och koppla från min dataanslutning. Direkt efter det kopplar ve och det fungerar igen. Händer alltid efter 20 timmar. Någon som har liknande problem? Ser mycket fram emot en uppdatering..

Redigerat av rich86, 19 December 2010 - 15:00.

Postad 19 December 2010 - 16:15

Unregistered504e7b86
  • Unregistered504e7b86
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag har samma 'problem', men så vitt jag fårstått är det så det ska vara - eller rättare sagt; så din Exchangeserver-admin tycker att det ska vara. Hon kan kräva vissa sådana inställningar genom Mail for Exchange's Security policies, och därigenom bl.a. kräva att det automatiska knapplåset är aktiverat. Vid varje synkning mot servern kontrolleras då de inställningarna i telefonen.

Jo jag misstänkte också detta men när man tagit bort e-posten från telefonen borde man ju kunna ta bort låset också, men det går inte. Jag kontaktade Nokia som gav mig instruktioner att återställa telefonen. Nu funkar det, dock utan mail for exchange.

Postad 19 December 2010 - 20:49

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Morsan har precis skaffat sig en N8 .. Dock har hon stött på ett problem..

alla samtal hon ringer visas som "okänt nummer" hos mottagaren. Spelar ingen roll vem hon ringer mm.

Byter hon tillbaka till sin gamla mobil en Sony Ericsson så funkar det igen.

Någon som har koll på om det är inställning i mobilen och vart men is ändrar detta? På tidigare mobiler
så har man kunnat "spärra" att ens nummer visas vid uppringning.

Postad 19 December 2010 - 21:28

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Prova settings -> calling -> call -> send my caller ID (ska vara Ja eller set by network).
Det har inte ändrats så mycket sedan gamla nokia mobiler (var inställningen finns, alltså).

Postad 19 December 2010 - 22:39

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Tack för tips, funka utmärkt :)

Har stört mig länge på den symbolen så var glad att den gick att ta bort. Inga mer MMS nu på ett tag... :P

Mitt mms som hängde sig va när jag ställt in screensnap på att skicka meddelande så fort jag tagit en printscreen. Har säkert skickat ca 50 vanliga MMS utan problem totalt så skicka du på..

3 HD spel finns nu att ladda ner om man kollar uppdateringar via OVI-suite (236mb totalt).. laddar ner dem nu :)

Redigerat av big_swede70, 20 December 2010 - 09:38.

Postad 20 December 2010 - 06:31

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Prova settings -> calling -> call -> send my caller ID (ska vara Ja eller set by network).
Det har inte ändrats så mycket sedan gamla nokia mobiler (var inställningen finns, alltså).

Den menyn provade jag leta efter men hittade inte den .. Ska kolla igen.. Tack.

Postad 20 December 2010 - 10:00

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Den menyn provade jag leta efter men hittade inte den .. Ska kolla igen.. Tack.

Meny - Inställningar - Telefoni - Samtal - Sändning av mitt ID.

Varsågod

Redigerat av big_swede70, 20 December 2010 - 10:00.

Postad 20 December 2010 - 10:01

nuco
  • nuco
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Meny - Inställningar - Telefoni - Samtal - Sändning av mitt ID.

Varsågod

Tackar!!

Postad 20 December 2010 - 10:54

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
(Stöd för) Push-notiser på gång till Nokia.

Redigerat av Dunbar, 20 December 2010 - 10:55.

Postad 20 December 2010 - 13:19

abbelito
  • abbelito
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hatar min Nokia just nu. Först dom där prickarna överallt och nu lägger headsetet av efter en månads normal användning. Har bara ljud i ena luren. Finns det några headset utöver de som Nokia säljer själva som fungerar till den här? Gärna en som kopplas in i USB-utgången eftersom slitaget från ha haft den i fickan (kabeln böjs vid 3.5mm hålet när man sätter sig ner) som har tagit livet av det stock-headsetet.

Postad 20 December 2010 - 14:45

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hatar min Nokia just nu. Först dom där prickarna överallt och nu lägger headsetet av efter en månads normal användning. Har bara ljud i ena luren. Finns det några headset utöver de som Nokia säljer själva som fungerar till den här? Gärna en som kopplas in i USB-utgången eftersom slitaget från ha haft den i fickan (kabeln böjs vid 3.5mm hålet när man sätter sig ner) som har tagit livet av det stock-headsetet.

Har du inte provat att felanmäla prickarna? det borde du prova med headsetet också, borde hålla lite längre tycker man. Annars så heter headsetet som följer med Nokia Stereo Headset WH-701 och det verkar gå att köpa löst.

Postad 20 December 2010 - 19:23

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0
Frugan vill ha denna telefon, är det lönt att köpa den eller ska man vänta så att barnsjukdomarna försvinner. Verkar som den har lite problem?!

Postad 20 December 2010 - 19:40

HaloGuilty
  • HaloGuilty
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Programuppdatering denna veckan?

http://twitter.com/Nokia_N8#

Postad 20 December 2010 - 20:07

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Programuppdatering denna veckan?

http://twitter.com/Nokia_N8#

Det tror jag inte:

Postad bild

PIX magazine använder en N8 för att göra ett tidningsomsomslag

Redigerat av Unregistered31511, 20 December 2010 - 20:11.

Postad 20 December 2010 - 20:09

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Frugan vill ha denna telefon, är det lönt att köpa den eller ska man vänta så att barnsjukdomarna försvinner. Verkar som den har lite problem?!

Alla telefoner har problem.
Men kameran är suverän. Bilder blir bra. Video blir bra.
Fungerar att surfa, göra telefonsamtal, osv.
Den fungerar helt klart, även med några små problem. Men vilken telefon har inte lite problem?

Postad 20 December 2010 - 21:58

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1243 inlägg
  • 0

Alla telefoner har problem.
Men kameran är suverän. Bilder blir bra. Video blir bra.
Fungerar att surfa, göra telefonsamtal, osv.
Den fungerar helt klart, även med några små problem. Men vilken telefon har inte lite problem?

Tyckte jag läste i denna eller någon annan tråd att nya exemplar skulle vara förbättrade med något, eller har jag fel?

Postad 20 December 2010 - 22:52

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Har du inte provat att felanmäla prickarna? det borde du prova med headsetet också, borde hålla lite längre tycker man. Annars så heter headsetet som följer med Nokia Stereo Headset WH-701 och det verkar gå att köpa löst.

Håller med, det borde vara minst ett års garanti på headsetet, så om du inte hanterat det oaktsamt utan använd det på normalt sätt, så borde det gå på garanti. Kvitto på telefonen lär du nog behöva visa dock .

Jag har själv arbetat med mobiltelefon service i fem år på en auktoriserad Nokia/Ericsson verkstad, dock var det nästan 10 år sedan jag slutade där, vi bytte ut tillbehör direkt i vår butik mot uppvisande av kvitto på uppdrag av tillverkarna.

Postad 21 December 2010 - 10:25

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Vill absolut köpa den här telefonen men jag skulle vilja veta vad jag kan förvänta mig för problem på telefonen eller dåliga punkter, kan nån va snäll och ange några, Tack i Förhand.

Postad 21 December 2010 - 11:23

SvenSven
  • SvenSven
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Vill absolut köpa den här telefonen men jag skulle vilja veta vad jag kan förvänta mig för problem på telefonen eller dåliga punkter, kan nån va snäll och ange några, Tack i Förhand.

+Bra kamera.
+Snygg.
+HDMI-uttag. (Har varit den bästa egenskap enligt mig)
+Bra ljud i samtal.
+Gorillaglas. (Displayglaset. Är tydligen i princip repfritt, kolla youtube för filmer)
+Det kommer inte komma något "Symbian4" utan alla uppdateringar kommer komma till "Symbian3" och släppas eftersom.
+GPS ingår och fungerar väldigt bra.

-Inte samma utbud av appar som till tex Andriod. (Verkar dock utvecklas ganska fort)
-Kan vara aningen tjorvigt att hitta rätt i menyerna innan man lärt sig vart allt finns.
-Dålig webbläsare. (Finns "Opera Mobile" som fungerar bättre, men även den lite buggig enligt mig)
-Går inte få full knappsats i stående läge av telefon. (Ska tydligen åtgärdas i uppdateringen som planeras släppas i januari)

Vad jag kommer på just nu.

Postad 21 December 2010 - 12:10

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

+Bra kamera.
+Snygg.
+HDMI-uttag. (Har varit den bästa egenskap enligt mig)
+Bra ljud i samtal.
+Gorillaglas. (Displayglaset. Är tydligen i princip repfritt, kolla youtube för filmer)
+Det kommer inte komma något "Symbian4" utan alla uppdateringar kommer komma till "Symbian3" och släppas eftersom.
+GPS ingår och fungerar väldigt bra.

-Inte samma utbud av appar som till tex Andriod. (Verkar dock utvecklas ganska fort)
-Kan vara aningen tjorvigt att hitta rätt i menyerna innan man lärt sig vart allt finns.
-Dålig webbläsare. (Finns "Opera Mobile" som fungerar bättre, men även den lite buggig enligt mig)
-Går inte få full knappsats i stående läge av telefon. (Ska tydligen åtgärdas i uppdateringen som planeras släppas i januari)

Vad jag kommer på just nu.

Tack så mycket Jag bryr mig ej om det inte finns många appar. Jag använder knappt appar, allt jag behöver är en bra mobil, för att ringa, smsa, lyssna på musik och filma. Men nu undrar jag om det är svårt att utveckla appar till Symbian3, finns det nåt särskild programmerings språk?

Postad 21 December 2010 - 12:30

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Tack så mycket Jag bryr mig ej om det inte finns många appar. Jag använder knappt appar, allt jag behöver är en bra mobil, för att ringa, smsa, lyssna på musik och filma. Men nu undrar jag om det är svårt att utveckla appar till Symbian3, finns det nåt särskild programmerings språk?

Tidigare har det visst varit krångligt att utveckla till Symbian, men med Qt har det blivit mycket enklare.
C++ använder man.

Redigerat av Unregistered31511, 21 December 2010 - 12:31.

Postad 21 December 2010 - 12:54

skanberg4
  • skanberg4
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Tidigare har det visst varit krångligt att utveckla till Symbian, men med Qt har det blivit mycket enklare.
C++ använder man.

Det är fullt möjligt att bygga appar med hjälp av vanlig html, javascript och css. Man har ändå möjlighet att komma åt telefonens olika funktioner via ett speciellt javascript api. Det är faktiskt väldigt enkelt, prova gärna. Det finns gratis verktyg att tanka ner även om man inte behöver det för det är bara vanliga textfiler som zippas ihop. Det går också att bygga homescreen widgets på detta sätt.

Mer info finns på http://www.forum.nok...om/Develop/Web/.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.