- Är sämre i min förkylning än vad jag var igår. Det blir till att stanna inne, orkar inte mycket : (
Postad 14 July 2015 - 13:21
- Är sämre i min förkylning än vad jag var igår. Det blir till att stanna inne, orkar inte mycket : (
Postad 15 July 2015 - 00:56
+ Robin Paulsson sommar i P1. Ett måste att lyssna på. Gör man inte det så får man skylla sig själv ![]()
- Letandet efter världens bästa högtalare har tagit slut ![]()
+/- Sen var det väl inget mer tror jag ![]()
Postad 15 July 2015 - 02:28
+ Också. Frukosten ute kl: 03.10. Knappt en människa ute. Inte så konstigt kanske ![]()
Postad 15 July 2015 - 12:39
- projektorlampan exploderade
- fullt med lösa bitar inne i projektorn
+ inom lampgarantin....
+ semester, det är inte så noga än.
- filmlöst på kvällarna..
- Jag ljög. Lampgarantin var bara 2000 timmar eller ett år.... det är fan 8 timmar om dagen, fem dagar i veckan??! Bra att marknadsföra projektorn med att lamptiden är 6000 timmar.... Första gången jag gått på en sådan nit. Iofs kollade jag inte så noga på garantisedeln när jag köpte projektorn... (W1070)
(Har mailat supporten och undrat om det är kutym att lampan exploderar när den går sönder, eller om det enligt dem är helt normalt?)
edit:
Den garanterade livslängden är 2000 timmar enligt projektorns räknare som inte räknar faktiska timmar utan enligt en formel uträknad på lampans slitage eller 1 år beroende på vad som kommer först. Det är alltså inte 2000 faktiska timmar som är garantin utan 2000 timmar enligt räknaren i projektorn.
Ohojdå, ännu värre....
Redigerat av Unregistereda9666aa5, 15 July 2015 - 13:34.
Postad 15 July 2015 - 13:17
- Får detta vart 4e vecka och kommer fortsätta till den dag jag dör
- Kostar 15000 per gång
+ Inte jag som betalar
+ Sveriges vård är för det mesta riktigt bra.
+ Är glad att jag inte bor i Grekland
+/- Än blir ni inte av med mig ;-)
Postad 16 July 2015 - 18:30
+ Fileat tre kycklingar med min nya rakbladsvassa japanska urbeningskniv.
+ vi ska göra nuggets av kycklingen
+ vi gav katten över halva skrovet, 8% av hennes kroppsvikt, och efter det så var hon helt slut
- Mja, sommaren är lite för kort, snart Augusti och skola igen.
Postad 16 July 2015 - 18:45
+ servat bilen så nu är de bara tuta å nära.
+ öl på kylning.
- min sista semester dag.
Imorrn börjar allvaret
Postad 16 July 2015 - 22:28
+ Släkten på besök.
+ Vände tillbaka dygnet till dagtid.
+/- Städat hela lägenheten. Bara tvätten kvar.
- Blåsigt och kallt, bättre var det mitt på dagen ![]()
Postad 16 July 2015 - 22:43
+ att det finns väldigt bra mediciner för just ms, då min sambo också ar sjukdomen.
-var väldigt tråkigt att höra
Postad 16 July 2015 - 22:48
Så ett mycket stort plus till ms-forskningen, som just i umeå är i framkant i världen, och främst i landet
Postad 16 July 2015 - 22:54
Tack så mycket, men medicinerna som används här i umeå är av en ny generation som forskas på just nu. Under dom fyra åren hon gått på den medicinen har varken hon eller jag märkt av sjukdomen alls. På fyra år!
ingenting. Otroligt bra medicin, och förutom att den är bättre och säkrare än dom tidigare medicinerna så är den även billigare och behöver bara ges en gång i halvåret.
Så ett mycket stort plus till ms-forskningen, som just i umeå är i framkant i världen, och främst i landet
Håller tummarna. läskig sjukdom denna....
Postad 17 July 2015 - 09:29
+ solen skiner!
+ fredag, jobbat en vecka efter mina fem veckor som föräldraledig!
+ tre veckors semester väntar från och med måndag!
- frugan jobbar till kl 21 ikväll
Postad 17 July 2015 - 09:32
- Har jag inga idag, är bara glad att det finns folk som bryr sig!
Postad 17 July 2015 - 11:14
+ Att det går att behandla MS visste jag faktiskt inte!! (Hoppas allt går bra Floyd Pink!
)
- Vart tog sommaren vägen?! 11 jekla grader i morse, wazzup lixom?!
+ En vecka kvar till 5 veckors semester samt en Teneriffe resa..
![]()
+ Min drönare flög underbart, vill säga upp mig för att bara flyga och leka.. ![]()
Postad 17 July 2015 - 12:24
+ tagit bort alla j*vla annonser, ska skriva nya med varningar om att jag har en katt som äter brevbärare och brevvänner, sms-polare och svart hyggligt folk som så j*vla gärna vill veta allt om mina saker som jag säljer. Förbannade j*vla RÖVHÅL!
+ aaaah, steam outlet.
Postad 17 July 2015 - 18:18
+ Hämtade en Cambridge DacMagic XS idag på "klubben" till mina lurar ![]()
- Har inte kunnat lyssna på musik via min dator och lurar på nåt år då den vanliga porten är sönder.
+ Så nu kan man satsa på lite fler lurar och inte bara en massa prylar till stereon hela tiden ![]()
- Tänkte lyssna på lite hifi på "klubben!" Men det var ju rena bastuvärmen där inne så det blev inget av det där
![]()
Postad 17 July 2015 - 18:49
Var inne i Telenorbutiken för att försöka lösa ärendet med Kafka-Schrödingers Xperia Z3 Moment 22 som nu varit på verkstad i en månad. Verkstaden tycker jag ska be Telenor reklamera mobilen mot Sony istället eftersom de inte vet när de får in reservdelar från Sony, men Telenor måste tydligen ha tillbaka mobilen från verkstaden för att kunna utföra en reklamation.
De har tydligen inte heller någonting att göra med verkstaden Mcare dit de skickade telefonen, trots att det är dit de skickar trasiga telefoner. Den som jobbade i butiken skulle dock prata med butikschefen för att hitta en annan lösning och återkomma på måndag.
- Glömde fråga vilken måndag det rör sig om (vecka, år, universum).
+ Ovanstående är dagens enda minus, frånräknat en kycklingfilé hård som en noshörningspung.
string ShitFuckPiss;
for (int i = 0; i < GOOGOLPLEX; i++) {
ShitFuckPiss = ShitFuckPiss + "-";
}
echo ShitFuckPiss;
Anders Behring Breivik har blivit antagen till Oslos Universitet (naturligtivis som distansstudent ifrån sin cell). Världen daltar så in i h-e med terrorister.
http://www.reuters.c..._source=twitter
Redigerat av Zacabeb, 17 July 2015 - 20:06.
Postad 17 July 2015 - 20:33
Här kommer ett megaplus, om en vecka får jag min första riktiga lön på över ett halvår,så jag säger ajöss till A-kassan
Postad 17 July 2015 - 20:45
Här kommer ett megaplus, om en vecka får jag min första riktiga lön på över ett halvår,så jag säger ajöss till A-kassan
Och där kom ett plus i alla fall.
+ Så cynisk jag har gått och blivit har jag tack och lov inte förlorat förmågan att vara glad över andras medgångar. När jag läser att det har hänt någon något positivt för en gångs skull så känns det som en lättnad. ![]()
Postad 17 July 2015 - 21:29
Jag har aldrig hatat mot någon på nätet och kommer aldrig göra det heller, men vissa verkar tycka att det är hur roligt som helst, för att inte säga normalt beteende så fort man exempelvis inte håller med någon i en diskussion. Det finns verkligen inga gränser för hatet på nätet! Jag förstår inte hur vissa kan hålla på att hota och hata utan att få dåligt samvete, eller tänka på hur personen man hatar på reagerar eller känner när den läser igenom allt hat.
Hot och Hat, alltid ett stort Minus!
Ord är mer än bara ord.
Med en mening kan du göra eller förstöra någons dag, eller hela liv.
Med en mening kan du få någon att skratta tills den blir yr, eller få någon att ta livet av sig.
Ord är mer än bara ord.
Redigerat av Nomad, 18 July 2015 - 07:00.
Postad 17 July 2015 - 22:34
Sambon hade liknande problem hos Tre för några år sedan.Var inne i Telenorbutiken för att försöka lösa ärendet med Kafka-Schrödingers Xperia Z3 Moment 22 som nu varit på verkstad i en månad. Verkstaden tycker jag ska be Telenor reklamera mobilen mot Sony istället eftersom de inte vet när de får in reservdelar från Sony, men Telenor måste tydligen ha tillbaka mobilen från verkstaden för att kunna utföra en reklamation.
De har tydligen inte heller någonting att göra med verkstaden Mcare dit de skickade telefonen, trots att det är dit de skickar trasiga telefoner. Den som jobbade i butiken skulle dock prata med butikschefen för att hitta en annan lösning och återkomma på måndag.
- Glömde fråga vilken måndag det rör sig om (vecka, år, universum).
Efter att hon hotat med konsumentverket så gick allt väldigt fort.
Edit: Har för mig hon påstod att hon kände någon på Aftonbladet med
Redigerat av MartinAberg, 17 July 2015 - 22:35.
Postad 17 July 2015 - 22:52
+ Oppo luren är grym
+ Iphonen gav jag bort
+ 20 mil spyder idag
+ Natt bio
+ Att Mr Floyd Pink får bra vård ![]()
- Nada
Redigerat av mcmike, 18 July 2015 - 05:31.
Postad 18 July 2015 - 06:52
+ Har bantat bort ca: 4 cm fett på benen på 7 dagar.
- Råkade banta lite på armarna också.
+ Jag siktar på att komma i mina Haglöfs skidbyxor till vintern (M).
Postad 18 July 2015 - 07:07
+/- Att jag kan tacka sjukdommen att jag hittade forumet! Jobbade för mycket innan den så det fanns aldrig tid att va på några forum.
- Är regnet idag. Det har ju vart tre grymt bra sommardagar här i Småland med sol, bra luft och ca 22-23gr
Redigerat av Mr Floyd Pink, 18 July 2015 - 07:09.
Postad 18 July 2015 - 07:54
+ Skjutsen till Wheels and Wings kommer om 6 minuter
+ Kall öl i ryggsäcken
- Inte lika bra väder som tidigare år...
Postad 18 July 2015 - 09:34
+ det mesta faktiskt
- sunkiga bilar som irrat bort sig från Falkenberg både smutsar ner Varbergs luft och skränar Meduza och Rosenström (och då menar jag inte gamla fina bilar som ändå är existensberättigande genom sitt utseende, utan epatraktorer och sönderrostade stora gamla bilar fyllda av folk som stup i kvarten hoppar ur för att kissa i en park.)
Postad 18 July 2015 - 15:16
+ Har bantat bort ca: 4 cm fett på benen på 7 dagar.
- Råkade banta lite på armarna också.
+ Jag siktar på att komma i mina Haglöfs skidbyxor till vintern (M).
Det var inte illa, hur gjorde du för att koncentrationsförbränna fettet på benen?
Postad 18 July 2015 - 15:40
- fötterna är lite mörare.
? Säger man mörare? Lär märkligt när jag sa det i mitt huvud...
Postad 18 July 2015 - 15:51
- Ja, vilar fossingarna med, har gått 18-28000 steg varje arbetsdag sedan mars, utöver vad jag rör mig på jobbet. Känns fossingarna lördag morgon.. ![]()
+ var ju lite solsken idag iaf!!
Postad 18 July 2015 - 17:57
+ hemma igen från Gotska sandön
+ Gotska sandön var en riktigt härlig liten ö
- hemma från gotska sandön
+ drar vidare till Belgien och Brygge på måndag natt.
Postad 19 July 2015 - 13:25
+ har klippt gräset,tvättat,dammsugit och dammat lägenheten.
+ bara 5 dagar kvar till min första riktiga lön på över ett halvår.
+ skönt att slippa leva på A-Kasse pengar.
- saknar fortfarande familjen,även om jag måste acceptera att läget är som det är.
Postad 20 July 2015 - 02:59
+ Om 30minuter startar bilen för årets bilresa. En nätt liten tur på runda 7000km, via Nürnberg, Playmobil Temapark. Tur o retur Tokai, Ungern. För inköp av fantastiska goda torra vita och röda viner samt korv och gåslever. ![]()
+ Mindre packning än någonsin tidigare.
- Alltid svårt att sova innan stor resa. ![]()
Redigerat av PML73, 20 July 2015 - 03:00.
Postad 20 July 2015 - 05:19
- Com Hem:s kodare komprimerar sönder den så att den blir förvrängd, trots att den borde ta mindre än 3-4 Mbps i anspråk utan förluster.
Redigerat av Zacabeb, 20 July 2015 - 05:21.
Postad 20 July 2015 - 09:57
+ Efter två veckor semester så känns det äntligen som man gått ner i varv
- bara två veckor kvar
+ skall till läkaren och prata medicin och eventuell utredning av ADHD imorgon
+ vi har kommit ut lite ur lägenheten de sista dagarna
- vädret kunde varit roligare
Postad 20 July 2015 - 19:25
+ Drar till belgien inatt.
- flyget går tidigt i morgon bitti och jag måste åka hemifrån mitt i natten. Måste köra till gardemoen, sen hitta långtidsparkeringen, sen vänta på transferbuss till själva flygplatsen, sen vill jag vara där en god tid innan så jag hinner med den obligatoriska väntapåflygetölen ![]()
drar hemifrån typ 01.00 vilket innebär ingen sömn alls ![]()
Postad 20 July 2015 - 21:58
- Efter fem månader har FK bestämt sig för att inte ge min exfru sjukpenning. Detta trots att tre läkare skickat in intyg på att hon inte är tillräckligt frisk för att jobba. Men formuleringen är fel så FK kan inte göra samma bedömning.
- Så nu sitter hon sjukskriven, utan jobb och utan pengar och väntar på en utredning som skall bedöma hennes arbetsförmåga i höst.
+ Jag tjänar tillräckligt bra för att täcka bådas totala utgifter
- Men har fem tusen att röra mig med som skall räcka till saker som inte är räkningar
+ Mina föräldrar stöttar ekonomiskt med några tusenlappar
+ När staten inte kan hjälpa till finns familjen där
Postad 20 July 2015 - 22:05
Vi överklagade två ggr och sedan skulle vi bli tvungna att ta det till rätten. Då orkade vi inte längre, hade ändå gått tre-fyra månader...
IDIOTER på FK!!!!
Postad 20 July 2015 - 22:59
- Allt detta på två timmar har gjort mig... Lite svullen över magen.
+ hunnit slipa alla surrar plus grundmålat botten.
Redigerat av Zartok, 20 July 2015 - 23:00.
Postad 20 July 2015 - 23:10
- Dragit i mig en 10.000 kalorier idag. En långpanna pizza, en drös mackor, tre liter saft, en skål fil och flingor, två snickers, en kexchoklad, en chokladkaka och några mindre bars. Plus en måltidsbar.
- Allt detta på två timmar har gjort mig... Lite svullen över magen.
+ hunnit slipa alla surrar plus grundmålat botten.
Men då måste du väl ha gymmat också antar jag ![]()
+/- Klev upp sent så kaffet tar jag nu istället ![]()
+ Har mest glott på tv ikväll, Wallander mfl.
+/- Så ute var jag inget men rätt skönt ändå att bara sitta inne å slappa framför tv:n ![]()
Postad 21 July 2015 - 05:46
+ Bara tre hela arbetsdagar till semestern
+ Värmebölja i hela världen förutom Skandinavien
- Saknar värmen.. :\
+ Åker till värmen istället på lördag.. ![]()
Postad 21 July 2015 - 08:31
+ Ny dag nya möjligheter
- R.I.P Robban Broberg
- Hubsan flög in i bioduken
Postad 21 July 2015 - 09:36
- FKJo tack, FK har vi också haft samma dust med för min fru med exakt samma anledning. FK gör endast sin bedömning av det som står skrivet och det går inte ändra i efterhand. Och de VÄGRAR ringa läkaren som skrivit diagnosen.
Vi överklagade två ggr och sedan skulle vi bli tvungna att ta det till rätten. Då orkade vi inte längre, hade ändå gått tre-fyra månader...
IDIOTER på FK!!!!
Har exakt samma erfarenhet som ni om FK. Blev utförsäkrad 6 juli, och skulle också jag leva på drygt 5papp i månaden. Men efter diverse turer slutade det med att jag får gå på aktivitetsersättning i ett halvår framöver. Detta tack vare att jag är med i facket fortfarande. Det blir lite strul med karensdagar fast ersättningen blir ungefär samma som från FK.
Som sagt "IDIOTER" känns som ett bra ordval!
+ Att folk vågar prata och dela med sig av sina erfarenheter och personliga problem!!!!
Postad 21 July 2015 - 16:37
- Jag fick min mobil tillbaks idag efter fyra veckor på verkstad, men Mcare (Nordic Mobile Care AB) har inte åtgärdat felet. Det enda de har gjort är att sprätta upp telefonen för att se om den är vattenskadad, och sedan limmat ihop den igen så att den bakre kameran sitter snett.
De har också förstört den nedre högtalaren så att den inte längre fungerar.
- Folk i gemen har ingen fucking aning om hur det känns att ha ångest. De försöker inte trösta en utan bara ge kommando åt en att lugna ned sig, som om man vore en hund. Det är som att vara helt j-a ensam i världen och ha allt och alla emot sig. Det skulle bara behövas att någon ställer upp för en, men de få som faktiskt bryr sig har ingenting att säga till om. Det är det bara skitstövlarna som har.
Redigerat av Zacabeb, 21 July 2015 - 21:57.
Postad 21 July 2015 - 22:27
+ beställt ny bil, första gången någonsin.
- måste vänta på leverans av bilen men...
+ ...det sker redan på torsdag! Bye bye Volvo V50.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?