Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 november 2008 - 16:14

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Okej, dumt av mig att lägga till C:... Gammal vana bara... Ska vara "\Windows\HTCAlbum.exe".
Du hittar den om du startar Filutforskaren i X1:an och klickar på "Den här enheten" i menyn längst upp och sen klickar på "Windows". Bocka för "Visa alla filer" i menyn (längst ner till höger) för säkerhets skull också.

Packa upp filen "00CAB724.134" (=HTCAlbum.exe) från "HTCAlbum_2.0_1818.3032" med WinRAR och döp om den till "HTCAlbum.exe" och kopiera sedan över den till telefonens \Windows-mapp.

Eftersom du har installerat den gamla versionen så är det nog enklast att bara avinstallera den och sen avinstallera TouchFlo. Installera sen TouchFlo på nytt och kopiera över "HTCAlbum.exe"-filen.

Var medveten om att TouchFlo konstigt nog är uppbyggt av nästan 1500st filer som mestadels, om inte samtliga installeras direkt i \Windows-mappen. Detta är egentligen helt galet!

Både att det är \Windows-katalogen och att det är så många filer. "Disken" i telefonen blir ganska ordentligt fragmenterad i värsta fall. Det kan vara en stor fördel att göra en hard-reset av den anledningen innan man installerar TouchFlo, men för mig behövdes det inte.

Hojta till om jag är för otydlig!

// Pubba

Tack så mycket för din hjälp! men jag är inte riktigt i mål än :P
Jag har extraherat 00CAB724.134 och döpt om den till HTCAlbum.exe, inga problem så långt. jag har lagt in filen på minneskortet (hittar inte windows mappen genom activesync). Jag har letat upp orginal HTCAlbum.exe filen i windowsmappen, men nu blir det stopp. Den går varken att radera eller ersätta med den filen jag vill lägga in där, den som jag laddat ner alltså.
jag valde att klippa ut den modifierade filen och försökte klistra in den i windows mappen, fick frågan om jag ville ersätta orginalfilen med den modifierade, jag klickar ja och får ett medelande om att det inte går :rolleyes:

Hur gjorde du?

Postad 05 november 2008 - 16:20

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Har du något tips på instruktion hur jag ansluter till min dator? Var hittar jag inställningarna i datorn så att jag kan se vilka anslutningsparametrar jag behöver och var jag skall lägga dom? Har delat ut mappar till andra datorer i nätverket tidigare men det är väl åldern?

Det löste sig efter att jag installerat Resco File Explorer som har nätverksfunktioner. Däri kan man mappa drivar. Så genom Rescos File Explorer kommer jag åt Mina datorer hemma som är kopplade i nätverket såväl trådat som trådlöst. Vad jag kommer åt är dessa datorers Delade Dokument. Så om jag vill ha över filer till XPERIA kopierar jag de först till Delade dokument på datorn, sedan kan jag hämta in dom till XPERIAN trådlöst genom nätverket. (Eller lägga över filer från Xperian till datorerna givetvis).

En annan funktion som är cool i Resco är FTP. Funkar skitbra att koppla sig mot FTP med den inbyggda klienten.

Postad 05 november 2008 - 17:31

rocky77
  • rocky77
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Såg på xda att det skulle finnas ny firmware (rom) till svenska xperia tillgängligt via SE update service. Nån som testat och kan bekräfta? Har inte tillgång till dator o sånt just nu så jag kan testa...

Postad 05 november 2008 - 17:34

Pubba
  • Pubba
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tack så mycket för din hjälp! men jag är inte riktigt i mål än :P
Jag har extraherat 00CAB724.134 och döpt om den till HTCAlbum.exe, inga problem så långt. jag har lagt in filen på minneskortet (hittar inte windows mappen genom activesync). Jag har letat upp orginal HTCAlbum.exe filen i windowsmappen, men nu blir det stopp. Den går varken att radera eller ersätta med den filen jag vill lägga in där, den som jag laddat ner alltså.
jag valde att klippa ut den modifierade filen och försökte klistra in den i windows mappen, fick frågan om jag ville ersätta orginalfilen med den modifierade, jag klickar ja och får ett medelande om att det inte går :rolleyes:

Hur gjorde du?

Kanske beror på att filen är låst om du har TouchFlo och/eller HTCAlbum igång samtidigt som du försöker att ersätta filen.
Borde gå om du startar om telefonen och ser till så att inte TouchFlo startar automatiskt vid uppstart. Bocka av TouchFlo under Start/Inställningar/Idag/Objekt om du använder idag-skärmen innan omstarten. Testa nu igen.

Kan inte påminna mig om att jag har gjort något speciellt för att få skrivåtkomst till Windows-mappen.

Ett tips...För att kunna se Windows-mappen från datorn så måste du ändra mappinställningarna till att även visa skyddade systemfiler. I Windows XP är det (från utforskaren) Verktyg/Mappalternativ/Visning/Dölj skyddade operativsystemfiler och i Vista är det Ordna/Mapp- och sökalternativ/Visning/Dölj skyddade operativsystemfiler.

Postad 05 november 2008 - 17:42

TheRoggan
  • TheRoggan
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Ser ut som att det äntligen har kommit in fler i lager hos återförsäljarna! :P

JA! Ser ut som Phonehouse också har fått in i lager idag! (enligt deras hemsida så har de både Silver och Svarta i lager nu!!)

Hoppas att de skickat en liten rackare till mig så jag har den imorrn! :rolleyes:

/Roger

Postad 05 november 2008 - 17:53

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

JA! Ser ut som Phonehouse också har fått in i lager idag! (enligt deras hemsida så har de både Silver och Svarta i lager nu!!)

Hoppas att de skickat en liten rackare till mig så jag har den imorrn! :P

/Roger

Jag hoppas ocå att min skickas imorgon , men tror knappt att den är framme på en dag (fredag) så jag får mog tyvärr vänta tills nästa vecka.. :rolleyes:

Postad 05 november 2008 - 18:22

Toob
  • Toob
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Såg på xda att det skulle finnas ny firmware (rom) till svenska xperia tillgängligt via SE update service. Nån som testat och kan bekräfta? Har inte tillgång till dator o sånt just nu så jag kan testa...

Kollade detta men inget nytt mer än att man kan få reda på att man har den nyaste programvaran.

CDF.... -3315

Men det verakr som en sådan är på gång.

Postad 05 november 2008 - 18:27

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Kanske beror på att filen är låst om du har TouchFlo och/eller HTCAlbum igång samtidigt som du försöker att ersätta filen.
Borde gå om du startar om telefonen och ser till så att inte TouchFlo startar automatiskt vid uppstart. Bocka av TouchFlo under Start/Inställningar/Idag/Objekt om du använder idag-skärmen innan omstarten. Testa nu igen.

Kan inte påminna mig om att jag har gjort något speciellt för att få skrivåtkomst till Windows-mappen.

Ett tips...För att kunna se Windows-mappen från datorn så måste du ändra mappinställningarna till att även visa skyddade systemfiler. I Windows XP är det (från utforskaren) Verktyg/Mappalternativ/Visning/Dölj skyddade operativsystemfiler och i Vista är det Ordna/Mapp- och sökalternativ/Visning/Dölj skyddade operativsystemfiler.

Fungerade perfekt!! tackar!
Nu till ett par saker, du vet inte hur man kan söka efter bilder på minneskortet? Den visar bara standardbilder, inga foton eller inlaggda bilder.

En sak till, du vet inte hur man får mediaspelaren att visa albumomslag? Jag har gjort MP3 musik av en av mina favoritskivor, och laddat ner en bild på omslaget. men tyvärr visas inte bilden när man spelar upp albumet. Finns det något sätt att "binda" bilden till dessa filer? Det gick att göra det med min Nokia N95.

För att göra mysteriet ännu mystiskare, det fungerar ibland, med vissa album, även om jag gör exakt på samma sätt.

Redigerat av King Cobra, 05 november 2008 - 18:55.

Postad 05 november 2008 - 19:12

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Kan någon hjälpa mig att koppla X1:an mot min dator via Wlan?
1. Har kopplat upp telefonen mot den trådlösa routern så att jag kan surfa.
2. Har installerat Resco File Explorer på mobilen.
3. Har delat ut några mappar på datorn.

Hittar ändå inget nätverk på Xperian? Vilka inställningar krävs mer? Datorn vill att jag skall skapa ngn installationscd för de andra "datorerna" i nätverket.

Postad 05 november 2008 - 19:33

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Tryck "Up" hela tiden i Resco Explorer. Tillslut kommer du till ett fönster med "My Device, Virtual Folders, My Network, Recycle Bin" Prova att välja My Network där. Jag har dock aldrig testat detta själv så kan inte verifiera att det funkar :)

Postad 05 november 2008 - 19:40

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Tryck "Up" hela tiden i Resco Explorer. Tillslut kommer du till ett fönster med "My Device, Virtual Folders, My Network, Recycle Bin" Prova att välja My Network där. Jag har dock aldrig testat detta själv så kan inte verifiera att det funkar :)

Hittar My Network men där är det tomt!? Måste väl vara ngn stans där man anger nätverkets namn mm? Det enda jag angivit är ju routerns namn och koder för att komma ut på internet! Kanske det är i routern som inställningar skall anges?

Postad 05 november 2008 - 19:48

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0
Hittade en annan. Gå in i Menu->Options->Customize->Toolbar Ta bort en funktion och lägg till Network Mapping. Nu får du en knapp i Resco så att du addressera resurser i vanligt Windows-manér \\DATOR\RESURS .

Postad 05 november 2008 - 22:51

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Jag hoppas ocå att min skickas imorgon , men tror knappt att den är framme på en dag (fredag) så jag får mog tyvärr vänta tills nästa vecka.. :)

När jag pratade med tele2 så lät de som att telefonerna skulle anlända imorgon till dem. Får hoppas att de är snabba så jag också har en lur på fredagen.

Postad 06 november 2008 - 00:04

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Verkar ha problem med popups med opera mini

Ex jag har provat att gå in på en sida för att lyssna på radio med den opera som följde med och där fungerar det. När jag anväder opera mini på samma sida händer ingentin?

Nån som har nån susning om detta?

Postad 06 november 2008 - 00:43

Unregisteredbe5ae073
  • Unregisteredbe5ae073
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Kan någon hjälpa mig att koppla X1:an mot min dator via Wlan?
1. Har kopplat upp telefonen mot den trådlösa routern så att jag kan surfa.
2. Har installerat Resco File Explorer på mobilen.
3. Har delat ut några mappar på datorn.

Hittar ändå inget nätverk på Xperian? Vilka inställningar krävs mer? Datorn vill att jag skall skapa ngn installationscd för de andra "datorerna" i nätverket.

Klicka Menu -> File -> Network -> Map Drive

Ser du inget under "Computers Near Me" så klicka Menu -> Settings
Bocka ut "Use Autodetect mode", lägg till eget IP

tex 192.168.0.99
Netmask 255.255.255.0
(bara exempel)

Sen klickar du på Done.

Postad 06 november 2008 - 02:36

Unregistereda9162e77
  • Unregistereda9162e77
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Segare än jag vet inte vad!

var och testade X1 i butik idag...
Och jag kan säga att jag aldrig har hållt i något segare , laddnings tider är det värsta som finns.
Men den här var ju extrem , jag har aldrig testat någon mobil som är segare inte ens närheten...
Jag kör en iphone utan vänte tider utan strul utan allt skit.......

IPHONE FTW !!!!

Postad 06 november 2008 - 05:17

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Och jag kan säga att jag aldrig har hållt i något segare , laddnings tider är det värsta som finns.
Men den här var ju extrem , jag har aldrig testat någon mobil som är segare inte ens närheten...

IPHONE FTW !!!!

PUSS! :)

Jag antar att du även testade att stänga av alla program och skit som folk som petat på den har lyckats starta och sedan inte stängt efter sig?

Jag har testat iPhone i butik och den var lika &#¤/# seg som X1'an som jag testa härom dagen.

Du bör nog testa en som en kompis har ordentligt först och inte en som är i butik innan du kräks på X1'an.

Postad 06 november 2008 - 07:12

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

tex 192.168.0.99
Netmask 255.255.255.0
(bara exempel)

Sen klickar du på Done.

Ville bara säga - tack!

Redigerat av philipsguy, 06 november 2008 - 07:14.

Postad 06 november 2008 - 08:51

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

tex 192.168.0.99
Netmask 255.255.255.0
(bara exempel)

Sen klickar du på Done.

Strålande - tack för hjälpen!!!!!!!

Postad 06 november 2008 - 08:58

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Har ställt in så att klockan alltid visas i topplisten. Förut var det digital visning nu har den plötsligt blivit analog. Lite för liten för att se vad den är. Någon som vet var man ställer in detta? Analog till digal? Hoppas man klarat av alla inställingar innan X2 kommer!

Svarar mig själv!
Lyckades med detta av en slump. Ett klick på klockan så kommer informationspoppen. Markera klockan och håll nedtryckt så kommer valet analog/digital!

Postad 06 november 2008 - 08:58

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Med risk för att bli tjatig så upprepar jag min fråga om det finns några Windows Mobile Player skins som funkar med X1:an?

Postad 06 november 2008 - 09:07

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Med risk för att bli tjatig så upprepar jag min fråga om det finns några Windows Mobile Player skins som funkar med X1:an?

Hej! Jag har själv inte installerat nått. men har du provat den här sidan:
www.google.se/m?mrestrict=xhtml&eosr=on&q=Windows+Mobile+Player+skins

google är din vän!

/Joel

Postad 06 november 2008 - 09:12

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Hej! Jag har själv inte installerat nått. men har du provat den här sidan:
www.google.se/m?mrestrict=xhtml&eosr=on&q=Windows+Mobile+Player+skins

google är din vän!

/Joel

Har testat några stycken VGA-skins men de dyker inte upp som valbara i WMP... Kanske pga WVGA-upplösningen, det är i alla fall min teori...

Postad 06 november 2008 - 09:18

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

IPHONE FTW !!!!

Min X1a blev ******** seg efter ett par veckors intensivt installerande. Vet inte om dom installerat massa skräp på den där, men kan ju vara så att nån lekt lite för mkt. Jag körde en hard reset på min o installerade om det jag hittat som var bra o inte segade ner. Nu går det fort o smidigt.
Men att du jämför en iphone med X1an visar bara hur illa påläst du är. Kolla upp vad telefonerna klarar och vad du har för behov och bestäm dig utifrån det. En Iphone är billigare, men har som enda fördelen över X1an användargränssnitt och möjligen något bättre webbläsare. Även om Opera i X1an har överträffat mina förväntnigar.

Telefonerna är dock för olika för att man ens ska behöva jämföra. Dom har helt olika användare och för vissa räcker en Iphone väldigt långt.

/Joel

Postad 06 november 2008 - 09:25

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Har testat några stycken VGA-skins men de dyker inte upp som valbara i WMP... Kanske pga WVGA-upplösningen, det är i alla fall min teori...

Ok... vi får kanske vänta lite på skins som klarar upplösningen på X1an då. Nackdelen med att ha helt nya telefoner... :) Men en nackdel jag kan ta.. hehe.

/joel

Postad 06 november 2008 - 09:48

bullemina
  • bullemina
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Jag köpte en X1:a via 3 för 3 veckor sedan efter 5 dagar tröttnade jag på mottagning, var så fruktansvärt dålig, den tappar mottagningen i tid och otid samt låter illa när man pratar. Fick då en ny telefon och den var precis lika dålig. Har använt samma kort i 3 telefoner bla. N95 och Z610 och dessa 2 hade mycket bättre mottagning nästan fullt medan x1:an hade mellan 0 och 1 pinne. Jag har även provat med andra simkort från telia och tele2 och det är sämre mottagning med x1:an iaf.

Finns det något program så man kan ställa på mottagningen? eller måste man lämna tillbaka den igen för att få ett nytt ex.? jag trivs förövrigt mycket bra med telefonen, är grym gps, grym skärm, bra batteritid.

Jag vill ha en X1:a med bra mottagning.

Postad 06 november 2008 - 10:50

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
När man fått ett samtal från någon som inte finns i telefonboken så kommer en fråga om man vill lägga till numret i kontakter - tror jag - det går så fort att jag inte hinner välja. Har kryssat i inställningen att nytt telefonnummer skall lägas til i kontakter när samtalet avslutas men kan inte se att det görs automatiskt. Vet någon hur detta fungerar?

Postad 06 november 2008 - 10:51

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jag köpte en X1:a via 3 för 3 veckor sedan efter 5 dagar tröttnade jag på mottagning, var så fruktansvärt dålig, den tappar mottagningen i tid och otid samt låter illa när man pratar. Fick då en ny telefon och den var precis lika dålig. Har använt samma kort i 3 telefoner bla. N95 och Z610 och dessa 2 hade mycket bättre mottagning nästan fullt medan x1:an hade mellan 0 och 1 pinne. Jag har även provat med andra simkort från telia och tele2 och det är sämre mottagning med x1:an iaf.

Finns det något program så man kan ställa på mottagningen? eller måste man lämna tillbaka den igen för att få ett nytt ex.? jag trivs förövrigt mycket bra med telefonen, är grym gps, grym skärm, bra batteritid.

Jag vill ha en X1:a med bra mottagning.

Jag har också reagerat på sämre mottagning. På min P1a var det samma sak också i början. men med den första eller andra uppdateringen från sonyericsson blev det betydligt bättre. Jag hoppas på samma sak med kommande uppdateringar. Men vi måste se till att synpunkterna kommer fram till SE. Ring supporten o klaga/berätta att täckningen är sämre. Ju fler som ringer desto troligare att dom tar tag i det, om det går att fixa mjukvarumässigt.

/Joel

Redigerat av joel80, 06 november 2008 - 10:54.

Postad 06 november 2008 - 10:58

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

När jag pratade med tele2 så lät de som att telefonerna skulle anlända imorgon till dem. Får hoppas att de är snabba så jag också har en lur på fredagen.

Var inne på sidan nu , och nu står dom som "bevaka" igen :)
Har du fått nån lev bekräftelse än ?

Postad 06 november 2008 - 11:22

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Nån som vet om det går att spela in videosamtal med X1:an?

Ingen som vet??

Postad 06 november 2008 - 11:57

disktrasan
  • disktrasan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hejsan

Jag har haft turen att vinna en Xperia X1 som snart ska dyka upp.

Nu till min lilla fråga.

Har kontantkort på min nuvarande mobil och ett mobilt internet till att surfa med på datorn.
Jag undrar nu om jag kan ha båda korten inkopplade? Eftersom jag inte kan ringa med mitt mobila internet.. eller måste jag byta varje gång?
Eller får jag koppla in den via usb ingången till mobilen och ha den där ungefär som på min dator.

Tack på förhand

Postad 06 november 2008 - 12:33

bullemina
  • bullemina
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag har också reagerat på sämre mottagning. På min P1a var det samma sak också i början. men med den första eller andra uppdateringen från sonyericsson blev det betydligt bättre. Jag hoppas på samma sak med kommande uppdateringar. Men vi måste se till att synpunkterna kommer fram till SE. Ring supporten o klaga/berätta att täckningen är sämre. Ju fler som ringer desto troligare att dom tar tag i det, om det går att fixa mjukvarumässigt.

/Joel

Jag har ringt ett flertal gånger och frågat om det är ett vanligt fel på dessa x1:or med dålig mottagning och fått svar tillbaka att det inte kommit in någon information om att det ska vara dålig mottagning.

Får hoppas att dom fixar till det i kommande uppdateringar.

/Johan

Postad 06 november 2008 - 13:06

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeoooo :(

Bäste kund! Nu finns din order ***** att hämta i vår butik Expert.
Glöm inte att ta med din legitimation....

Gissa vad jag ska göra efter jobbet kl 14...

Postad 06 november 2008 - 13:06

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hejsan

Jag har haft turen att vinna en Xperia X1 som snart ska dyka upp.

Nu till min lilla fråga.

Har kontantkort på min nuvarande mobil och ett mobilt internet till att surfa med på datorn.
Jag undrar nu om jag kan ha båda korten inkopplade? Eftersom jag inte kan ringa med mitt mobila internet.. eller måste jag byta varje gång?
Eller får jag koppla in den via usb ingången till mobilen och ha den där ungefär som på min dator.

Tack på förhand

Tror inte det kommer att funka att koppla in dongeln i mobilen precis.. och vet inte heller om det skulle funka att koppla in ett simkort med bredband i telefonen för att enbart surfa. Det du kan göra är att höra med antingen dom du har bredband hos eller dom du har kontantkort hos.. och se om någon av dem kan erbjuda bådeoch. Jag har telenor med fri trafik och turbo3g. Kostar 199kr extra i månaden på abonnemanget.

//Joel

Postad 06 november 2008 - 13:07

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
BTW.... Forumets klocka har ff sommartid.

Postad 06 november 2008 - 13:13

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Installerat WinMobile Torrent för en stund sen.

Kan gå in på en torrentsida med opera och välja en torrentfil och öppna den,då kommer alla filer fram i Winmobile men det händer ingenting...Nån som fått det att funka ?

Jaaaaaa det funkar..Jag är i paradiset..Nu kan jag dö lycklig :( :blink: ;)

Edit
Ligger mellan 200-240kb/s ..DL wlan..

Edit2
Alltså man kör torrenter direkt ner i mobilen..Jag är helt extatisk å inte en enda människa bryr sig

Haha... jag diggar dig Moparman *rofl*

Jag bryr mig...

Postad 06 november 2008 - 13:21

disktrasan
  • disktrasan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Tror inte det kommer att funka att koppla in dongeln i mobilen precis.. och vet inte heller om det skulle funka att koppla in ett simkort med bredband i telefonen för att enbart surfa. Det du kan göra är att höra med antingen dom du har bredband hos eller dom du har kontantkort hos.. och se om någon av dem kan erbjuda bådeoch. Jag har telenor med fri trafik och turbo3g. Kostar 199kr extra i månaden på abonnemanget.

//Joel

Tack för ditt svar. Det jag får göra är att vänta till den dyker upp och testa om simkortet till dongen funkar i X1 eller om det går att lösa på nått vis. Har telia och jag kan ju be de fixa det i så fall.. Gahh nyfiken vill testa nu.

Postad 06 november 2008 - 13:26

apanoladotcom
  • apanoladotcom
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

Det är bara att ta sim-kortet från dongeln och använda i telefonen om man har Telia eller Tele2. Inga problem att surfa eller ta emot sms. Däremot går det som disktrasan skrev inte att ringa eller ta emot samtal på den med Telias sim-kort.

Att klämma ihop båda tjänsterna i ett abonnemang och ett sim-kort bör dock vara att föredra.

Redigerat av apanoladotcom, 06 november 2008 - 13:34.

Postad 06 november 2008 - 13:27

Unregisterede3486815
  • Unregisterede3486815
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hittar inte heller någon ny firmware på SE Update Service...

Postad 06 november 2008 - 14:05

disktrasan
  • disktrasan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Det är bara att ta sim-kortet från dongeln och använda i telefonen om man har Telia eller Tele2. Inga problem att surfa eller ta emot sms. Däremot går det som disktrasan skrev inte att ringa eller ta emot samtal på den med Telias sim-kort.

Att klämma ihop båda tjänsterna i ett abonnemang och ett sim-kort bör dock vara att föredra.

Åhh låter toppen. Tackar!!!

Postad 06 november 2008 - 14:33

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Vad är skillnaden mellan .NET CF 2.0 och 3.5? Bör man installera 3.5? Var finns den att hämta?

Postad 06 november 2008 - 15:51

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Någon som vet om Xperia har stöd för DLNA? Hade varit sweet att få användning för ens mediaserver. Läste att 905-modellen har stödet så då bör väl även flaggskeppet X1 ha det? Har dock inte sett eller hört något om detta annat än alltför tidiga spekulationer.

Verkar f.ö. som att flera av återförsäljarna fått in luren i lager. När tusan får totaltelefoni in den då??? Gah, så här desperat efter en manick har jag aldrig varit innan.

Postad 06 november 2008 - 16:00

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Var inne på sidan nu , och nu står dom som "bevaka" igen :(
Har du fått nån lev bekräftelse än ?

Nej det har jag inte fått..

Postad 06 november 2008 - 16:10

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Funderar på att göra hard reset, och är det så här man ska göra enligt en på XDA-Developer

1. turn off the phone
2. Hold both right and left buttons (the ones right under the screen, dont know the name)
3. press power button, while still holding the others

Och då försvinner allt man installerat på nallen? Och efter omstart så ska man göra om precis som när man köpte den och startade första gången?

Har ändå inget viktigt som går förlorat så jag tänkte passa på nu

Postad 06 november 2008 - 16:23

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Funderar på att göra hard reset, och är det så här man ska göra enligt en på XDA-Developer

1. turn off the phone
2. Hold both right and left buttons (the ones right under the screen, dont know the name)
3. press power button, while still holding the others

Och då försvinner allt man installerat på nallen? Och efter omstart så ska man göra om precis som när man köpte den och startade första gången?

Har ändå inget viktigt som går förlorat så jag tänkte passa på nu

Japp. En hard reset återställer telefonen till factory settings.

Postad 06 november 2008 - 16:27

Gix
  • Gix
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Kom att tänka på, någon som vet vilka emulatorer man kan köra på denna telefon? PocketSNES, PocketGBA, ect.

Postad 06 november 2008 - 16:29

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Kom att tänka på, någon som vet vilka emulatorer man kan köra på denna telefon? PocketSNES, PocketGBA, ect.

Den jag proat heter pocketnester tror jag... Tyvärr kan man bara spela den med nallen stående av de jag provat, följer inte med när jag vill ha den liggande. Hade varit nice och utnyttja det utfällbara tangentbordet

Redigerat av Zeaed, 06 november 2008 - 16:30.

Postad 06 november 2008 - 16:31

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden mellan .NET CF 2.0 och 3.5? Bör man installera 3.5? Var finns den att hämta?

3.5 är den senaste versionen. Den finns att hämta i "Windows Mobile "tråden.
Kolla på slutet av det första inlägget.

Postad 06 november 2008 - 16:31

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Japp. En hard reset återställer telefonen till factory settings.

Tack för snabbt svar... hur lång tid kan denna hard reset tänkas ta? Det är inget man ska röra under tiden och dylikt utan den går direkt till den gröna skärmen vid omstart när den är klar?

Postad 06 november 2008 - 16:34

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar... hur lång tid kan denna hard reset tänkas ta? Det är inget man ska röra under tiden och dylikt utan den går direkt till den gröna skärmen vid omstart när den är klar?

Enkelt sätt att göra en Hard Reset: Start/Inställningar/System/Rensa Lagrat.
Slå in koden:1234

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.