Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 september 2011 - 10:44

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Vad använder du för att dela ut på din nas? NFS?

Vet ej. Det är egentligen en av mina funderingar. Kan man inte använda det som redan är inbyggt?

I "Media Library" kan man välja mellan olika "Media Sources".
- Network
- UPNP
- Network Share

Vilken metod är att föredra? Är det prestandaskillnad, eller annan skillnad? (UPNP har jag inte aktiverat för tillfället på min NAS.)

Som tillägg till "Favorites" kan jag meddela att det fungerade en sekund. Jag gick in via webbläsaren till xJukebox och lade till en mapp och en fil till favoriter. Då såg jag att sökvägen var typ TRASH CAN osv. Sedan startade jag om SideWinder och sökvägen var normala "Favorites". Nackdelen var förstås att inget fungerade längre.

Postad 13 september 2011 - 11:01

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag vet inte heller, men jag kollade lite noggrannare på Myihome och det står ingenstans att det är gjort enbart för popcorn, utan det står bara att myihome "delar ut dina nätverksfiler till ditt hemmabio system".

Myihome använder uPnP vad jag förstår. Kollade på deras hemsida nu och det ska fungera på de flesta mediaspelare tydligen. Myihome är en mediaserver programvara.

Jag ska hämta min sidewinder 2 nu, kom precis ett sms om det. Ska prova köra mot myihome o se om det fungerar.
Är sjukskriven ett par veckor nu så jag har tid o experimentera.

Hittade detta nu:

NFS-TCP has a capacity of around 46Mbps
SMB has a capacity of around 50Mbps
myiHome Server (through http i believe) has a cap of around 70Mbps

Redigerat av Roadkillz, 13 september 2011 - 11:13.

Postad 13 september 2011 - 11:17

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Här är en sida med högbitrate videos att testa med.

http://www.w6rz.net/

Postad 13 september 2011 - 11:17

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

NFS-TCP has a capacity of around 46Mbps
SMB has a capacity of around 50Mbps
myiHome Server (through http i believe) has a cap of around 70Mbps

Hur relaterar det till? Vilken är vilken? Eller är det inte olika protokoll nedan, bara olika vägar att gå?
- Network
- UPNP
- Network Share

Postad 13 september 2011 - 11:32

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag vet inte, men som radiozo skrev här uppe:

"Det är för att SMB är ett uselt protokoll för streaming. Använd NFS eller http så blir det mycket bättre. Jag antar att du använde http med din popcorn eftersom det funkade mycket bättre?"

Ska man gå efter infon jag hittade så är ju NFS ännu sämre än SMB. Men http är bäst, och vad jag förstår så är det http myihome kör med.

Som sagt, jag ska prova med några högbitrate videos när jag är klar.

Postad 13 september 2011 - 12:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
NFS UDP är det man ska använda. Inte TCP. TCP är värdelöst för streaming.
Jag har iaf stora problem med att strömma 1080p hemma med SMB men med NFS funkar det fint.

Hur relaterar det till? Vilken är vilken? Eller är det inte olika protokoll nedan, bara olika vägar att gå?
- Network
- UPNP
- Network Share

Men det ser du ju när du gått in i Network share. Det står i slutet på varje share vad det är för ngt om det är nfs eller smb.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2011 - 12:47.

Postad 13 september 2011 - 13:08

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

NFS UDP är det man ska använda. Inte TCP. TCP är värdelöst för streaming.
Jag har iaf stora problem med att strömma 1080p hemma med SMB men med NFS funkar det fint.

Men det ser du ju när du gått in i Network share. Det står i slutet på varje share vad det är för ngt om det är nfs eller smb.

SMB verkar vara förvalt om jag tittar på filändelser i Sidewinder. Jag hittar ingen inställning om det på min NAS, så jag antar att det är Sidewinder som valt SMB?

Så valet mellan dessa spelar ingen roll?
- Network
- UPNP
- Network Share

Eller är det någon skillnad att välja network, UPNP eller Network share? Vad är t ex vitsen med att sätta på UPNP på min NAS?

Postad 13 september 2011 - 13:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Det där kan jag inte svara på. Tror bara det är olika sätt att browsa utdelningar.

Jag får nog förtydliga lite. Ska man flytta filer så är SMB att föredra ska man strömma data så är NFS med UDP att föredra. UDP har mycket mindre overhead då man inte har ngn felkorrigering.

En bra förklaring när man använder udp och tcp
http://www.skullbox.net/tcpudp.php

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2011 - 13:14.

Postad 13 september 2011 - 13:42

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Är det ingen som har problem med music jukebox (grooveshark)?
Har provat att ta bort det från scripts och installera om det men det är precis lika som innan. Går bara att spela en låt i taget, inte flera i följd. Läste att man inte ska trycka enter utan använda play-knappen istället men den knappen fungerar inte alls. Inget händer med den.
Låtarna i favoriter hittar den inte ens. Error 404...

Tänk att ingenting i denna skräplåda kan funka som det är tänkt. Den är väl troligen för vek att använda som stoppkloss till bilen också...

Postad 13 september 2011 - 13:42

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Radiozo:
Kan du inte beskriva hur du får NFS med UDP att fungera ? Villka inställningar o program på resp pc o sidewinder?

Jag kan inget om det och får bara vanlig diskutdelning i windows att fungera.

I sidewindern finns 3 val:

NETWORK, UPNP, NETWORK SHARE

i network dyker ALLA mina pc diskar upp med namn som: a$, c$, d$ ,e$, f , g$
där det endast är f jag kommer åt (den som är utdelad), de andra kommer det upp ruta om lösen mm upp på.

i UPNP finns inget förrutom nåt om USB.

i NETWORK SHARE kommer BARA mapparna på min udelade disk upp. Jag vill se disken jag delat ut då jag har 6 diskar som ska delas ut.

Sen är jag lite besviken på hastigheten på maskinen i övrigt. Den är as-slö jämfört med min gamla popcorn A100,
både i menyer och på uppspelning.

Det tar ju upp till 10sek innan bilden kommer vid val av film (betänk att både projektor och förstärkare ska hinna "synka" bild o ljud). på PCH tog det ca 4 sek.

Fjärren dubbelreagerar på tryck allt som oftast.. Ett tryck ger 2 hopp i menyer.

Men det är fula ikoner bara utan bilder i..

Postad 13 september 2011 - 13:47

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Kolla det här inlägget för att fixa NFS i windows

https://www.minhembi...s...t&p=3379151

Postad 13 september 2011 - 13:50

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Tyvärr fungerar inte HDMI på min Sidewinder 2. Händer ingenting, varken bild eller signal.
:)

Har provat alla fyra uttag på TVn som är Sony Bravia KDL46EX500. Annars brukar HDMI fungera fint ihop med andra apparater.

Såg en tråd om detta på ett xtreamerforum där rådet var att skicka in spelaren på reparation. Öh...lite väl snopet va?
http://forum.xtreame...__1#entry199937

Är det ingen som har problem med music jukebox (grooveshark)?

http://forum.xtreame...__1#entry200611

Redigerat av Unregisteredf9402008, 13 september 2011 - 13:51.

Postad 13 september 2011 - 14:04

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
tyvärr är ju hanewin nfs endast en 30 dagars version :)

Och jag kommer inte längre än till denna raden:
Local Mount Point: Click browse and type in the folder you put in Hanewin, in my case "mkv"

I sidewinder2 finns det ingen "browse" knapp att trycka på. Och sen fallerar det på återigen att jag inte kan/vet hur jag fyller i flera drivar eller remote piont:
Jag har ju inga FOLDERS jag vill dela ut utan bara drivar. ex: e:, f: g: etc

"Remote Mount Point: 192.168.1.150:/q/mkv <----- Your computer IP, drive and foldername"

Finns det inget ENKELT sätt såsom myihome som är ett nästan noob säkert program.

Kolla det här inlägget för att fixa NFS i windows

https://www.minhembi...s...t&p=3379151

Redigerat av Roadkillz, 13 september 2011 - 14:25.

Postad 13 september 2011 - 14:36

gape
  • gape
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Nu har Xtreamer ändrat prel. skeppningsdatum för Prodigy till 5 oktober i orderstatus.

Postad 13 september 2011 - 14:42

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hmm. Jag har inget ljud på min Sidewinder2 när jag använder programen i App menyn.. Det fungerar när jag ser på film och musik.. men inte texp Yotube m.m?
Någon som har de problemet?

Postad 13 september 2011 - 14:56

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Fick hem en Sidewider 2 i dag, men jag har lite promlem med bilden när jag startar upp den!
Börjar bli orolig att jag har för gammal tv, men den klarar ju 720p.
Bilden blir lilla efter ett tag, Man ser menyerna men bilden är som sagt konstig.
Tror ni det är kört?

Finns ju mängder med olika HDMI-inställningar i flera olika menyval i Xtreamerns setup, så kolla där.

Det är ju inte bra att du behöver ställa om TVn, för då kan det bli problem senare när du ansluter nåt annat till TVn, så fippla istället runt med de HDMI-val som finns i Xtreamers setup.

Postad 13 september 2011 - 15:59

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag börjar redan tröttna på den här maskinen ;( Har haft den i 4 timmar nu och får fortfarande inget annat än windows vanliga fildelning att fungera.

Postad 13 september 2011 - 16:39

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

får fortfarande inget annat än windows vanliga fildelning att fungera.

Ren och skär SBS! :)

Postad 13 september 2011 - 17:13

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
SBS?

Ren och skär SBS! B)

Hur får man igång moviejukeboxen? Alla inställningar är standard på jukebox sidan.

Ska den inte gå ut på nätet automatisk o leta upp bilder o sånt?
Hur fixar man bilder till mappar och diskar o var lägger man dom?

Eller måste man ha en intern disk för det? För jag funderade på var den skulle lägga alla covers o så.

Redigerat av Roadkillz, 13 september 2011 - 17:17.

Postad 13 september 2011 - 17:21

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

SBS?

Skit Bakom Spakarna B) http://sv.wikipedia.org/wiki/SBS

Hur får man igång moviejukeboxen? Alla inställningar är standard på jukebox sidan.

Ska den inte gå ut på nätet automatisk o leta upp bilder o sånt?
Hur fixar man bilder till mappar och diskar o var lägger man dom?

Eller måste man ha en intern disk för det? För jag funderade på var den skulle lägga alla covers o så.

http://forum.xtreamer.net/
Finns svenskt forum där med, men det lär ju finnas hundra ggr 10 så mycket info i det engelska.

Redigerat av anderswillhelmsson, 13 september 2011 - 17:22.

Postad 13 september 2011 - 17:27

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Provade precis:
http://192.168.1.5/jukebox/

då säger den att jukebox inte är installerat.. VADDÅ? finns det inte i maskinen? Jag måste säga att det är ju röv med instruktioner och så som talar om vad som finns o inte finns.

Att behöva sitta o leta 15 timmar på nätet innan man får igång en viss sak är INTE acceptabelt.
Förr fick man alltid en liten manual med sina maskiner.. nu får man inte det. Inte ens ett hint om var man kan finna det heller.

Postad 13 september 2011 - 18:36

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Nu ger jag snart upp..

Tänkte att eftersom inte jukeboxen är "installerad" så sätter jag i en hårdisk som den kan installera på.. eftersom jag provat moviejukebox i appmenyn o den svara då att det inte finns nåt att spara på så...

Efter installation av disk, så funkar inte "internet" på den längre (kablen är i) .. Klockan visa helt åt helsike fel och det går ju inte att ställa klockan/datum i maskinen?? Det reagera jag inte på förrän nu...Hur ska man ställa kl o datum om man inte har den kopplad till internet?

Kommer inte åt nåt på appmenyn nu.

Nu har den dessutom börjat "ploppa" i högtalarna varje gång jag flyttar i menyerna.

Postad 13 september 2011 - 19:00

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Efter lite pillande så har jag upptäckt att "statisk ip" inte fungerar.. Det fungerade innan hårdisk monteringen, efter funkade inte nätet. Nu får den välja själv och då fungerar nätet igen.

MEN .. går jag nu in i menyerna o vill ladda ner nåt, tex MOVIEJUKEBOX så finns det inte plats att lagra.. men vad i *******, jag installerade ju just en 2.5" disk i den...???

Alltså, det står INGENSTANS i nån manual jag hittat att man ska behöva en intern disk, jukebox programvaran borde vara förinstallerad och inte kräva nån diskplats, man har ju diskarna som filmerna ligger på ju.. där finns ju ofta bra med plats.

Är det fel av mig att bli IRRITERAD??

Postad 13 september 2011 - 19:13

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Efter lite pillande så har jag upptäckt att "statisk ip" inte fungerar.. Det fungerade innan hårdisk monteringen, efter funkade inte nätet. Nu får den välja själv och då fungerar nätet igen.

MEN .. går jag nu in i menyerna o vill ladda ner nåt, tex MOVIEJUKEBOX så finns det inte plats att lagra.. men vad i *******, jag installerade ju just en 2.5" disk i den...???

Alltså, det står INGENSTANS i nån manual jag hittat att man ska behöva en intern disk, jukebox programvaran borde vara förinstallerad och inte kräva nån diskplats, man har ju diskarna som filmerna ligger på ju.. där finns ju ofta bra med plats.

Är det fel av mig att bli IRRITERAD??

Är bara nybörjare med sidewider2 men jag behövde formatera HDn innan jag kunda installera på den!
Jag har bara ett problem å det är ljudet när jag anväder olika apps.. finns inget ljud då... men fungerar bra med filmer och musik, som tur är

Postad 13 september 2011 - 19:27

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Tyvärr fungerar inte HDMI på min Sidewinder 2. Händer ingenting, varken bild eller signal.
:blink:

Har provat alla fyra uttag på TVn som är Sony Bravia KDL46EX500. Annars brukar HDMI fungera fint ihop med andra apparater.

HDMI fungerar nu! Tipset nedan gjorde susen.
B)

After upgrading to the newest firmware, I suspect you did not perform the mandatory "Restore Default", which can be found via: Settings -> System -> "Restore Defaults".

Thank you! That worked.

I had no idea it was mandatory to restore default after a firmware upgrade? Shouldn't that be automatic then, or informed upon?

Postad 13 september 2011 - 19:34

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Inget jag lägger i favoriter går att spela upp. När man klickar på en mapp i favoriter händer ingenting. När man klickar på en fil så får man upp ett stopptecken. Detta är faktiskt väldigt irriterande! Gör jag fel?

Sidewinder2 verkar bara kunna öppna mappar och spela filer som läggs in i favoriter om man går via Network Share (och SMB). Den klarar INTE av att öppna eller spela om man gör samma sak via Network (om det nu kanske är ett annat protokoll).

Så där är åtminstone EN skillnad med fördel för Network Share och SMB. Det är möjligt att detta går att komma runt med andra rättigheter och lösenord osv?

Postad 13 september 2011 - 19:41

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag har formatterat disken i sidewindern2, det var det första jag gjorde.
Trots detta finns det inte "plats" att lagra.

Har du hittat nån komplett manual med allt förklarat i?

Är bara nybörjare med sidewider2 men jag behövde formatera HDn innan jag kunda installera på den!
Jag har bara ett problem å det är ljudet när jag anväder olika apps.. finns inget ljud då... men fungerar bra med filmer och musik, som tur är

Redigerat av Roadkillz, 13 september 2011 - 19:42.

Postad 13 september 2011 - 19:45

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

HDMI fungerar nu! Tipset nedan gjorde susen.
B)

After upgrading to the newest firmware, I suspect you did not perform the mandatory "Restore Default", which can be found via: Settings -> System -> "Restore Defaults".

Thank you! That worked.

I had no idea it was mandatory to restore default after a firmware upgrade? Shouldn't that be automatic then, or informed upon?

Det gjorde inte jag,man kanske skulle göra de då?

Jag har formatterat disken i sidewindern2, det var det första jag gjorde.
Trots detta finns det inte "plats" att lagra.

Har du hittat nån komplett manual med allt förklarat i?

Komplett vet jag inte, men finns ju 3 st på Engelska

xtreamer.nu

Postad 13 september 2011 - 19:55

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Dom 3 guiderna är långt ifrån kompletta. Där står tex inget om hur man får igång jukeboxen.

Postad 13 september 2011 - 21:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Asså jukeboxen måste du installera på antingen usbminne eller hårddisken du har i din xtreamer.

http://www.youtube.c...h?v=_x_NWtVqRI4

Den här kanalen är där nog massa nyttigt

Eller inte det var för ultra.

Aha det är 2an du har??
Där ska jukeboxen vara installerad som jag fattat det. Läs manualen
http://www.xtreamer....W2/Settings.pdf

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2011 - 21:10.

Postad 14 september 2011 - 00:12

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Ja det är 2an.. Ja jag trodde ju också jukeboxen skulle finnas i maskinen från fabrik.. och allt har blivit väldigt förvirrande nu, därför att jag har fått igång en intern disk o laddat ner jukebox från plugin menyn.

MEN.. den pluginen verkar vara ett ANNAT jukebox program än det man sett i videos. Där är separata inställningar för scrapers osv.. Pluginen vill att man ska adda favoriter innan man kan göra nånting, men att adda favoriter fungerar inte.

Den fabriksinstallerade programvaran ser också ut att hantera jukebox funktioner, eftersom där finns inställningara för scrapers, men det verkar inte fungera det heller.

Jag funderar allvarlig på att lämna tillbaka min maskin pga följande:

De fruktansvärt många buggarna.
Avsaknaden av vettiga instruktioner.
Avsaknad av manual där ALLT står.

Buggar jag hittat:
Allt som har med jukebox o göra.
Dubbelförflyttningar vid fjärrtryck.
Hårddisk hanteringen (fick prova med 2 olika diskar innan jag fick det att fungera)
Man måste välja subtitle manuellt vid varje fil. Den verkar inte klara av att själv välja det som finns.
Klickljud i surround högtalarna varje gång jag gör nåt i nån meny.
Konstiga hängningar hela tiden.
Den otroliga SLÖHETEN i interfacet (jag orkar inte vänta 10-20 sek innan jag får bild o ljud)
extremt jobbigt o vänta om man ska kolla nån serie och är osäker på vilka avsnitt man sett o måste kolla igenom ett par innan.
Det beror på att mellan interfacet och spelning börjar så släcker de ner videosignalen, vilket inte borde behövas.
Då tappar först förstärkaren synk o sen projektorn. Sen när signalen kommer igen så tar det en stund innan först förstärkaren synkar, o sen tar projjen en liten stund.

Detta med firmware 3.0.6 (det har kommit en 3.0.7) men ytterst få buggfixar i den.

Med popcorn Hour A100 tar det max ca 5 sek. till o med det tycker jag är segt att vänta på B)

Förstärkaren: onkyo tx-sr875
Projektor: Sony HW-15

Aha det är 2an du har??
Där ska jukeboxen vara installerad som jag fattat det. Läs manualen
http://www.xtreamer....W2/Settings.pdf

Redigerat av Roadkillz, 14 september 2011 - 00:20.

Postad 14 september 2011 - 00:17

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
youtube kanalen visar en stenålders firmware 2.4.1.

I sw2'an är det firmware 3 o upp.. så det ser inte alls likadant ut.
Den i videon liknar den pluginen man laddar ner i sw2.

Asså jukeboxen måste du installera på antingen usbminne eller hårddisken du har i din xtreamer.

http://www.youtube.c...h?v=_x_NWtVqRI4

Postad 14 september 2011 - 00:30

ariddon
  • ariddon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Plz help! Jag sitter med en Xtreamer och allt funkar bra förutom Youtube. Söker jag upp något och väljer den med pil höger så kommer bara en grå ruta upp med räknaren längst ned 00:00:00 -> 00:06:34. Den startar inte. Provar att stå på Fullscreen och trycker "OK" men inget händer. Provat kanske 40 olika klipp.
Firmware: 2.7.0

Postad 14 september 2011 - 07:46

Unregisteredf9402008
  • Unregisteredf9402008
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
För att vara lite positiv så fungerar den trådlösa uppkopplingen på Sidewinder2 ypperligt (för mig) och spelar upp filmer med mycket bra bild!
B)

Jag hoppas att det kommer rejält med buggfixar så att helhetsintrycket blir lite trevligare och mer förståeligt...

Det verkar vara fler som har problem att Sidewinder2 inte hittar hårddisken, men de skriver mer att den missar var femte gång eller något sånt och kräver omstart.

Postad 14 september 2011 - 07:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Då bör jag nog vänta med att slänga ut min popcorn hour c-200 då. Konstigt att de lyckats pajja det så rejält då 2.x mjukvaran till xtreamer fungerar så felfritt.

Postad 14 september 2011 - 08:58

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Under Audio och spdif får jag byta till 2.1 ljud om de ska fungera att höra ljud på Youtube.. Men på Groovshark och film fungerar de med 5.1..
Någon som vet hur man fixar de?

Postad 14 september 2011 - 11:40

ariddon
  • ariddon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Under Audio och spdif får jag byta till 2.1 ljud om de ska fungera att höra ljud på Youtube.. Men på Groovshark och film fungerar de med 5.1..
Någon som vet hur man fixar de?

Du har alltså bild på Youtube? Jag får ingenting. Inga klipp startar. Xtreamer med ver.2.7.0. Levererades med 2.5.X men det fungerade inte heller. Vad kan vara fel? Blir tokig...

Postad 14 september 2011 - 12:39

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Är sw2 verkligen så kass ?
Är det någon som uppgradera från sw1 till en sw2 som kan bekräfta/dementera ???

Postad 14 september 2011 - 13:26

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag har fått jukebox o fungera nu, men den fungerade inte alls som jag trott.

Pluginen man laddar ner gör inget annat än att scanna o ladda hem thumbnails..

Adda till favoriter gör man inte ALLS med knapp 8 som det står överallt. Utan det är knapp 6.
Det jag saknar än sålänge är infotext om filmerna som den scrapat. Den har laddat hem det, men visar inte det nånstans.
Coverartsen den laddar ner spara den ju nu såklart inte på den INTERNA driven utan det läggs i samma mapp som filmerna.. SUCK...
Jag som har fyllt mina diskar precis så där inte är många MB kvar på dom.

Fortfarande hör jag plopp i högtalarna när jag hoppar i menyer. MKT Irriterande.

Jag kommer att prova nån dag till, men det lutar skarpt åt att lämna tillbaka den.
Sjukt störande långsam är den..
Sen fattar jag inte varför man behöver ha ett lagrings utrymme för att installera ny firmware + en systemnollning. Det behövs ju inte på tex min popcorn. Nu får man göra om alla sina favoriter efter varje fw uppdatering.

Jag köpte den nu för jag trodde i min enfald att sw3.0+ byggde på v2.0+ som folk tydligen tycker är bra o stabil vide det här laget.
Men stabilt, snabbt o bra är långt ifrån.

Redigerat av Roadkillz, 15 september 2011 - 11:26.

Postad 14 september 2011 - 13:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Illa. Mycket synd för att 2.x funkar asbra för mig på gamla sidewindern. Snabbt och buggfritt. Tack för varningen iaf. Nu kommer jag inte springa ut och köpa en Prodigy förän om tidigast ett år. Då borde de fått rätt på buggarna.

Jukeboxen funkar likadant i 2.x. Använder inte den då den envisas med att lägga bilder å skit i varenda filmfolder.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 september 2011 - 13:42.

Postad 14 september 2011 - 14:22

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Ja tråkigt. Jag har packat ner min igen. Den ska lämnas tillbaka.
Funderar faktisk på om man kanske måste lägga 2-4000:- för å få nåt bra..

Postad 14 september 2011 - 14:32

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Du har alltså bild på Youtube? Jag får ingenting. Inga klipp startar. Xtreamer med ver.2.7.0. Levererades med 2.5.X men det fungerade inte heller. Vad kan vara fel? Blir tokig...

Ja bilden fungera som den ska. Är bara problem med ljudet om jag vill ha 5.1

Jag är nöjd med min sidewinder2 nu när jag börjar få till den,fungerar kanon till film och musik.

Postad 14 september 2011 - 19:39

Jetwash
  • Jetwash
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Ja tråkigt. Jag har packat ner min igen. Den ska lämnas tillbaka.
Funderar faktisk på om man kanske måste lägga 2-4000:- för å få nåt bra..

Jag packade också ner min efter att testat den idag. Den hängde sig när man gick runt i menyer och startade om. Den klarade inte BluRay ISOs, fick regionsfel eller så klagade den att menyerna inte stöds. Tillochmed BD Lite funkar bättre.
Fick inte Airplay att fungera. När man väl fick igång en BD ISO så kunde ljudet hacka till och från.
Tar evigheter att starta en film.
Menyerna är som sirap.

Tror nog det blir att satsa på nya TViX med Android.

Rekommenderar INTE ett köp av SideWinder 2!

Postad 14 september 2011 - 20:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Inte just nu iaf. Man bör nog vänta ett år eller så tills mjukvaran fungerar :lol:

Postad 14 september 2011 - 23:29

ariddon
  • ariddon
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ja bilden fungera som den ska. Är bara problem med ljudet om jag vill ha 5.1

Jag är nöjd med min sidewinder2 nu när jag börjar få till den,fungerar kanon till film och musik.

Men läste att de har ändrat så att mediaspelare inte kan ta emot youtube alls? Finns någon alternativ firmware jag inte känner till :lol:

Postad 14 september 2011 - 23:41

TexTex
  • TexTex
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Men läste att de har ändrat så att mediaspelare inte kan ta emot youtube alls? Finns någon alternativ firmware jag inte känner till :lol:

Kan ha lurat dig,kan varit youtube xl jag var inne i ! sry.

Postad 15 september 2011 - 08:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Imponerande att de lyckats förstöra mjukvaran totalt i 3.x. Nu vet jag iofs inte hur buggig 2.x var när den var ny. Det var kanske lika illa då?

Postad 15 september 2011 - 11:32

Roadkillz
  • Roadkillz
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Jag gjorde en egen BD iso med Imgburn av en nerladdad BD disk (i mappstruktur), mest för att testa DTS 7.1 HD ljudet.
Den spelade hyffsat, ryckte i bilden nån gång ibland, mot slutet av filmen 1timme+ började det bli otittbark med pauser och buffringar.

Menyer i BD iso klara den inte, det står i alla div bruks man kan hitta. Tror det står på deras hemsida också.
Den klarar endast av att spela filmen, inga menyer alltså.

Dessutom går det inte att justera subtitle storleken på BD iso. Den väljs inte där heller automatiskt. Borde ju ställas in efter språket inställt i maskinen.
Och texten är STOR.

Att får fram info om filmerna som är "jukeboxade" gick till slut efter mycket knapptryckande.
Fick leta info om det på nätet. Att inte ha med sånt i en pdf manual är skit.

Jag packade också ner min efter att testat den idag. Den hängde sig när man gick runt i menyer och startade om. Den klarade inte BluRay ISOs, fick regionsfel eller så klagade den att menyerna inte stöds. Tillochmed BD Lite funkar bättre.
Fick inte Airplay att fungera. När man väl fick igång en BD ISO så kunde ljudet hacka till och från.
Tar evigheter att starta en film.
Menyerna är som sirap.

Tror nog det blir att satsa på nya TViX med Android.

Rekommenderar INTE ett köp av SideWinder 2!

Redigerat av Roadkillz, 15 september 2011 - 11:35.

Postad 15 september 2011 - 15:01

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Jag gjorde en egen BD iso med Imgburn av en nerladdad BD disk (i mappstruktur), mest för att testa DTS 7.1 HD ljudet.
Den spelade hyffsat, ryckte i bilden nån gång ibland, mot slutet av filmen 1timme+ började det bli otittbark med pauser och buffringar.

Menyer i BD iso klara den inte, det står i alla div bruks man kan hitta. Tror det står på deras hemsida också.
Den klarar endast av att spela filmen, inga menyer alltså.

Dessutom går det inte att justera subtitle storleken på BD iso. Den väljs inte där heller automatiskt. Borde ju ställas in efter språket inställt i maskinen.
Och texten är STOR.

Att får fram info om filmerna som är "jukeboxade" gick till slut efter mycket knapptryckande.
Fick leta info om det på nätet. Att inte ha med sånt i en pdf manual är skit.

BD-ISO menyer funkar inte av den enkla anledningen att det är styrt av licenser vilket inte Xtreamer har på sina spelare då de skulle blivit mycket dyrare.
Saxat från deras forum-"The device doesn't come with a BR-license so there will not be full menu support, just basic like the players have right now. "

Postad 16 september 2011 - 19:20

stanger
  • stanger
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Fick min Sidewinder 2 igår och har börjat pilla lite med den.
Försöker göra som i denna videon NFS (win 7 som nfs server) men har fastnat på ett steg nu. När det kommer till att logga in på xtreamern så frågar den efter användarnamn och lösen, har inte den blekaste och testat admin som både men icke! Någon som vet?

Har sökt och sökt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.