Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 December 2010 - 19:23

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

-Går inte få full knappsats i stående läge av telefon. (Ska tydligen åtgärdas i uppdateringen som planeras släppas i januari)

Hoppas det inte blir så, då kan man glömma att skriva sms med en hand (tummen) Som den är nu så kan man ju skriva sms medans man kör bil, det kommer inte att gå om dom ska krympa ner knapparna som dom är på ajfone.

Postad 21 December 2010 - 21:09

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Hoppas det inte blir så, då kan man glömma att skriva sms med en hand (tummen) Som den är nu så kan man ju skriva sms medans man kör bil, det kommer inte att gå om dom ska krympa ner knapparna som dom är på ajfone.

antar att man kommer att kunna välja... annars suger det ganska så hårt.

Postad 21 December 2010 - 23:01

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Ja, det går att installera och köra programet och widgeten, men den drar inte igång något material. Eller funkar det för dig? När jag upptäckte det, avinstallerade och sedan upptäckte att det inte ligger kvar i Ovi-store antog jag att den tjänsten stängts ner? (vilket vore väldigt synd!)

om du och andra inte märkt det så fungerar national geographics app numera igen... det var ju ett tag sen men ändå.

Postad 21 December 2010 - 23:47

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
OT

Kalla mig moraltant, och du är säkert medveten om risken och aktivt valt att riskera ditt och andras liv,
http://www.sydsvensk...a-rattfull.html
Kör inte bil och sms:a, har gjort det själv men varit nära att råka illa ut och tänkt över riskerna. God jul

On Topic
Håller med Sven Sven, är i stort mycket nöjd med telefonen men följande saknar jag/stör jag mig på:
"Manuell" svarknapp (speciellt nu på vintern)
MMS-buggen (vilken lär åtgärdas snart eftersom den verkar relativt vanlig)
Webbläsaren är fakiskt usel, även opera funkar bristfälligt.. Kommer inte in på vissa krypterade sidor som fungerade utmärkt med andorid/iOS..

Hade hur som haver köpt samma telefon igen om jag skulle köpa ny imorgon, kameran/byggkvaliteten överväger!

Postad 22 December 2010 - 07:13

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ni som köpt SDHC-kort.
Vilken classs kall man ha som lägst? Vad klarar N8:an av?
Har sett att det finns class 10 men är det overkill...
Tips någon!?

Redigerat av pygmejonas, 22 December 2010 - 07:40.

Postad 22 December 2010 - 07:40

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Ni som köpt SDHC-kort. Är detta någotatt ha tro?
Transcend
Vilken classs kall man ha som lägst? Vad klarar N8:an av?
Tips någon!?

Det där kortet funkar inte i N8:an. Du ska ha ett microSDHC.
Själv beställde jag detta kort för ett par dagar sedan: http://www.sweburn.c...t...t=71&page=1
Vet inte vilken class man bör ha som lägst men hoppas att 4 duger, Nokias egna kort är väl class 2 om jag inte minns fel...

Postad 22 December 2010 - 07:43

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Det där kortet funkar inte i N8:an. Du ska ha ett microSDHC.
Själv beställde jag detta kort för ett par dagar sedan: http://www.sweburn.c...t...t=71&page=1
Vet inte vilken class man bör ha som lägst men hoppas att 4 duger, Nokias egna kort är väl class 2 om jag inte minns fel...

Ja, jag såg att jag fick in fel länk... ändrade lite på inlägget.
Jag har set kingston class 10.
Här förresten.Kingston på Misco
Tack för snabbt svar!

Postad 22 December 2010 - 07:58

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Enligt Kingstons hemsida finns 16GB-versionen som class 4 och 10, medans 32GB endast finns i class 4.
Jag övervägde ett 32GB först men som jag ser det så är 16GB class 4 det mest prisvärda kortet, (typ 270:- inkl. frakt...)

Postad 22 December 2010 - 08:08

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag tror faktiskt man lugnt kan köpa class 2 32Gb till N8an, även om snabbare väl aldrig skadar. Jag har ett class 2 16 gb i nu, lagrar foto och video till det och spelar upp film via HDMI från det och märker inte av några begränsningar. N8an verkar hantera minnet bättre än min gamla N82 gjorde, på den tyckte jag att jag märkte en skillnad när jag bytte ner mig till class 2 från class 4.

Redigerat av Frasse_Z, 22 December 2010 - 08:14.

Postad 22 December 2010 - 13:42

pygmejonas
  • pygmejonas
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Tack snälla för svaren. :)
Jag beställde ett SanDisk Mobile Ultra microSDHC 16GB.
Det blev 400 spänn med frakt. Duger inte det, får det bli ett annat lite senare.
Läste en artikel på nordichardware.se från 2010-05-02
nordichardware.se

Det kan tydligen skilja lite från kort till kort... Och med min tur... HAAA!

Tack än en gång.

Postad 22 December 2010 - 13:56

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

OT

Kalla mig moraltant, och du är säkert medveten om risken och aktivt valt att riskera ditt och andras liv,
http://www.sydsvensk...a-rattfull.html
Kör inte bil och sms:a, har gjort det själv men varit nära att råka illa ut och tänkt över riskerna. God jul

OT
När jag kör så tittat jag inte på telefonen när jag skriver,går mest på känsla. Jag har princip bott bakom ratten i 3 år. Men jag håller med dig, klarar man inte av att fippla med något medans man har ögonen på vägen så ska man inte heller.

Postad 22 December 2010 - 13:59

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Du ska helst inte fippla med ratten även om ögonen är på vägen.
Poängen är ju att du tappar koncentraionen. Och det är ju vad som är så farligt.

Postad 22 December 2010 - 14:19

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0

Du ska helst inte fippla med ratten även om ögonen är på vägen.
Poängen är ju att du tappar koncentraionen. Och det är ju vad som är så farligt.

Jag fipplar inte med ratten, jag tappar inte koncentrationen. Det är många som inte borde köra bil tror jag (om dom inte kan göra två saker samtidigt)

Postad 22 December 2010 - 17:18

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Någon som testat koppla kontakter till platser på kartan?
När jag ligger till en adress från kartan, tex. kungsgatan 1 göteborg, visas adressen rätt i kontakten men när jag trycker visa på karta kommer jag till stilla havet, grönland och andra konstiga platser :S

Postad 22 December 2010 - 17:51

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
tja någon som vet hur man laddar upp bilder till FB med pixelpipe gör allt rätt ser det ut som men bara text kommer fram inte bild till FB..

Postad 22 December 2010 - 19:15

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Top 50 symbian^3/ovi program.

-Angry Birds
-Tema : Green Dark wood
-SMS Preview

Mina top 5

Fyll på med mera.

Postad 22 December 2010 - 23:49

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
-Bloomberg
-Spotify

Postad 23 December 2010 - 10:28

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
3990:- Elgiganten är billigast hittills på N8, verkar bara gälla deras gröna.

Redigerat av Unregistered31511, 23 December 2010 - 10:29.

Postad 23 December 2010 - 15:27

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Tjo i stugorna!

Tänkte slå till på denna telefon, men undrar om någon vet hur man går till väga för att få ett så ny producerat exemplar som möjligt.
(Med tanke på att det var lite barnsjukdomar i början när den släpptes)

Ska köpa den svart/gråa utan abonnemang kan tilläggas och helst så billigt som möjligt såklart...

Mvh/ Kabukiman

Postad 23 December 2010 - 16:35

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Tjo i stugorna!

Tänkte slå till på denna telefon, men undrar om någon vet hur man går till väga för att få ett så ny producerat exemplar som möjligt.
(Med tanke på att det var lite barnsjukdomar i början när den släpptes)

Ska köpa den svart/gråa utan abonnemang kan tilläggas och helst så billigt som möjligt såklart...

Mvh/ Kabukiman

Om du håller kolla på någon som har slut på lager och sen väntas få in nya. Tex Mobilgiganten har ju slut på den färgen nu men väntas få in nya 2010-12-27.
Annars kan jag tänka mig att nokiashopen har senproducerade, iof ren gissning av mig.

Postad 24 December 2010 - 13:59

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Följer minnes kort med N8:an?
Om det följer minneskort, hur stort?

Det står inte så på elgiganten.

Postad 24 December 2010 - 14:08

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Följer minnes kort med N8:an?
Om det följer minneskort, hur stort?

Det står inte så på elgiganten.

Nej. 16GB är inbyggt. Du kan köpa till max 32GB, föreslagsvis minst class 4.

Postad 24 December 2010 - 14:51

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
tack hemskt mycket.

Postad 24 December 2010 - 14:56

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

• 776 inlägg
  • 0

3990:- Elgiganten är billigast hittills på N8, verkar bara gälla deras gröna.

Media Markt Umeå säljer den dark grey för 3752:- i morgon. Men bara 6 st kvar i lager...

Postad 24 December 2010 - 14:57

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Har bytt lösenord på mitt trådlösa nät hemma. Och nu försöker jag ansluta till nätverket? Kontrollera lösenord säger den då vilket är självklart. Men jag kommer inte åt nånstans o ändra lösenordet i telefonen. :/

Postad 24 December 2010 - 15:05

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Nån som vet om det är lika billigt i västerås?

Postad 24 December 2010 - 15:39

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Har bytt lösenord på mitt trådlösa nät hemma. Och nu försöker jag ansluta till nätverket? Kontrollera lösenord säger den då vilket är självklart. Men jag kommer inte åt nånstans o ändra lösenordet i telefonen. :/

Tror att om du tar bort den kopplingspunkten det gäller så får du ange lösenord igen.

Inställningar - Anslutbarhet - Inställningar - Nätverksdest.
Leta sen upp ditt trådlösa namn, håll länge på namnet - radera.

Sen får du söka w-lan igen och ange lösenordet på nytt.

Postad 24 December 2010 - 16:58

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tror att om du tar bort den kopplingspunkten det gäller så får du ange lösenord igen.

Inställningar - Anslutbarhet - Inställningar - Nätverksdest.
Leta sen upp ditt trådlösa namn, håll länge på namnet - radera.

Sen får du söka w-lan igen och ange lösenordet på nytt.

ja där ja. Hade missat nätverksdestination.
Ja behövde inte ta bort den utan bara byta lösen :P

Postad 24 December 2010 - 21:16

dragi
  • dragi
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har nu haft min N8 i ungefär 2-3 veckor. Köpte den på elgiganten för 4495kr med ett Tele2 kompis surf abb i 12mån. Jag gillar telefonen jättemycket men det är ändå vissa saker som oroar mig. Redan andra kvällen jag hade den så testade jag ett trådlöst nätverk i malmö då låste sig telefonen och det gick ej att göra något överhuvudtaget,inte ens att stänga av den. Först när jag kom typ 20min bort från det stället så hade den "låst upp" sig. Ibland är den väldigt seg,stör mig dock inte så jättemycket då detta e min första smartphone och ej vet bättre ändå hehe.

Men nu de senaste två nätterna har telefonen laddat ur batteriet helt och hållet (det har varit helt fulladdat när jag lagt mig). Förstår inte varför,alla program är avstängda det har jag kollat innan jag gått o lagt mig. Men det trådlösa nätverket här hemma hos mina föräldrar verkar ha varit anslutet,kan det ha varit en anledning till den urladdning av batteriet? Men å andra sidan så vet jag ej hur jag ska kunna stänga av det trådlösa nätverket heller,jag vill ju egentligen att den ska fråga mig varje gång o jag ens vill anslut till det,nu gör den det av sig själv automatiskt. Jag har knappat på olika inställningar men iget verkar hjälpa.

När jag ändå är kring internet,vet ni om man kan kolla nånstans hur mycket data man förbrukat under månaden?

Sen undrar jag kring uppdateringarna nokia ska släppa lite då o då för N8an. Jag tycker att jag läst att folk får dom lite titt som tätt men jag har bara fått en uppdatering och det var redan första kvällen jag hade köpt telefonen.

Jag har egentligen en miljon frågor att ställa men jag vill ej tracka er med att läsa så mycket,jag har följt tråden sen dag ett men man varken minns eller orkar ta sig igenom 106sidor igen lixom,hoppas ni har överseende med det.

En sista sak bara,dessa två ggr som mitt batteri laddat ur totalt. Jag har inte kunnat sätta igång telefonen på ca 20min. Har aldrig varit med om det förr,sålänge laddaren varit i och givit ström så har man ju kunnat ha telefonen igång. Hoppas nån själ har lust o hjälpa mig med dessa svar =) När jag kommer på mer så skriver jag hehe. God Jul allihopa.

Postad 24 December 2010 - 22:23

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite då det är mer erfarnhet här med N8 än C7 som jag just köpt (men de är snarlika).

Jag kan koppla upp mobilen mot mitt WLAN och allt ser ut att fungera men telefonen väljer ändå 3G när telefonen går ut på nätet. Om jag ändrar till att endast använda WLAN (istället för fråga först) så får jag endast meddelande att det inte går att koppla upp sig mot nätet

Någon som har någon idé

Postad 25 December 2010 - 00:57

ballepalle
  • ballepalle
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Jag har egentligen en miljon frågor att ställa men jag vill ej tracka er med att läsa så mycket,jag har följt tråden sen dag ett men man varken minns eller orkar ta sig igenom 106sidor igen lixom,hoppas ni har överseende med det.

att få bort det ständiga uppkopplandet mot WLAN är väldigt enkelt.

(jag har min telefon på engelska så jag vet inte exakt vad allt heter på svenska i menyerna)

inställningar... > anslutbarhet > settings > destionations

här bör det finnas ett par olika anslutningsställen eller vad man ska kalla det.
ta bort WLAN under den som heter "Internet" och lägg till den sen under den som heter "WAP-services" (du kan inte vara uppkopplad mot WLAN då du gör detta.) . Internet verkar vara default för mig (om det nu har nån betydelse?!).

jag vet inte vad skillnaden är på dessa två och allt funkar precis som det brukar oavsett vart man har WLANet (förutom ständiga uppkopplandet då... )

om du vill stänga av mobilt internet så sätt både "dataanvändning i hemnätverk" och "data roaming" på endast WLAN. (under anslutbarhet nånstans) Roaming kan du alltid ha på endast WLAN och vill du slå på mobilt internet sätter du bara dataanv. hemnätverk på automatisk.

hoppas det hjälpte lite iaf :P

jag har problem med mitt WLAN lite grann fortfarande. telefonen hängde sig konstant tidigare och det beror på att den inte kan hantera mitt WPA2-krypterade nätverk helt och hållet. det kan nästa helt bli avhjälpt med att slå av power saving för WLAN (under WLAN inställingar nånstans) fast då drar den bra mkt mer ström när du är uppkopplad oxå..men det är alltid nått. ändrar du till bara WPA så har då åtminstone min telefon inte haft några problem alls med WLANet...

Redigerat av ballepalle, 25 December 2010 - 01:02.

Postad 25 December 2010 - 07:59

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11229 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite då det är mer erfarnhet här med N8 än C7 som jag just köpt (men de är snarlika).

Jag kan koppla upp mobilen mot mitt WLAN och allt ser ut att fungera men telefonen väljer ändå 3G när telefonen går ut på nätet. Om jag ändrar till att endast använda WLAN (istället för fråga först) så får jag endast meddelande att det inte går att koppla upp sig mot nätet

Någon som har någon idé

Det är löst :P
Gjorde en sökning i tråden och en med precis samma problem fick ett svar med att:

Om man i Internetinställningar ändrar Kopplingspunkt till "Fråga vid behov" så fungerar det. Vet inte riktigt varför men nu funkar det :)

Redigerat av Unregistered124686ac, 25 December 2010 - 08:01.

Postad 25 December 2010 - 14:13

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

ändrar du till bara WPA så har då åtminstone min telefon inte haft några problem alls med WLANet...

Offtopic: är det osäkert att använda WPA idag även om man har en ordentlig nyckel med slumpmässigt valda tecken?

Postad 25 December 2010 - 19:36

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Tio nyheter som möjligen kan dyka upp i uppdatering 1.1 ta det inte som ren fakta, kan lika gärna vara fabler.

Fyra hemskärmar stämmer nog i alla fall, för det har spionbilderna på Nokia X7 visat.

Redigerat av Unregistered31511, 25 December 2010 - 19:41.

Postad 25 December 2010 - 20:44

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Angry Birds uppdatering till version 1.4.2 ska visst finnas att ladda ner.

The new version 1.4.2 has more levels (“Danger Above” and the “Big Set Up”), a slightly improved UI. and ‘Golden Egg Support‘. You just have to start up your Angry Birds Install for it to check for the update, which will be downloaded

Rekommenderade apps och spel

Redigerat av Unregistered31511, 27 December 2010 - 09:53.

Postad 25 December 2010 - 20:48

dragi
  • dragi
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

att få bort det ständiga uppkopplandet mot WLAN är väldigt enkelt.

(jag har min telefon på engelska så jag vet inte exakt vad allt heter på svenska i menyerna)

inställningar... > anslutbarhet > settings > destionations

här bör det finnas ett par olika anslutningsställen eller vad man ska kalla det.
ta bort WLAN under den som heter "Internet" och lägg till den sen under den som heter "WAP-services" (du kan inte vara uppkopplad mot WLAN då du gör detta.) . Internet verkar vara default för mig (om det nu har nån betydelse?!).

jag vet inte vad skillnaden är på dessa två och allt funkar precis som det brukar oavsett vart man har WLANet (förutom ständiga uppkopplandet då... )

om du vill stänga av mobilt internet så sätt både "dataanvändning i hemnätverk" och "data roaming" på endast WLAN. (under anslutbarhet nånstans) Roaming kan du alltid ha på endast WLAN och vill du slå på mobilt internet sätter du bara dataanv. hemnätverk på automatisk.

hoppas det hjälpte lite iaf :)

jag har problem med mitt WLAN lite grann fortfarande. telefonen hängde sig konstant tidigare och det beror på att den inte kan hantera mitt WPA2-krypterade nätverk helt och hållet. det kan nästa helt bli avhjälpt med att slå av power saving för WLAN (under WLAN inställingar nånstans) fast då drar den bra mkt mer ström när du är uppkopplad oxå..men det är alltid nått. ändrar du till bara WPA så har då åtminstone min telefon inte haft några problem alls med WLANet...

Haa,nu fick jag upptäcka ännu mer av min N8 hehe,den senaste natten klarade sig batteriet iaf. Igårkväll kopplade jag bort det trådlösa nätverket som finns här hemma. Jag är nog lite för dum för att ha en sån här telefon haha,men jag ville hellre ha denna än en iphone faktiskt. Jag hittade iaf på ett ungefär det du pratade om,ändrade lite inställningar och får väl se vad som händer nu hehe. Sålänge inte telefonen lixom dör under natten då vaknar jag ju inte på morgonen när jag ska t jobbet/skolan och sålänge jag inte får skyhöga räkningar pga internet så e jag nöjd.

jag kom på en sak till som jag nu inte kommer kunna förklara så bra,jag har glömt min usb sladd i malmö. iaf när jag ansluter telefonen till datorn och hela ovi grejen kommer upp. Jag kan tex inte göra nåt i ovi för att den säger hela tiden att jag ska ansluta enheten (den e ju ansluten) och det e ju typ tre steg av nåt slag,steg två är att döpa enheten har jag för mig men jag kommer ju inte dit för den säger som sagt att jag ska ansluta enheten. Det hjälper ej att jag drar ut sladden o försöker igen. Samma svar hela tiden. undra om ni förstår vad jag menar?

Postad 25 December 2010 - 22:05

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Är inne på n8 nr2 nu, och mmjukvaran faller ihop igen..

Postad 25 December 2010 - 22:11

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Är inne på n8 nr2 nu, och mmjukvaran faller ihop igen..

Hoppas du inte kör modifierad mjukvara.

Postad 26 December 2010 - 10:40

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
hmm lite konstig med Elgigantens pris först kosta de det 3 990 kr
nu 4 359 kr, kanske har dem fått en dem nya modellerna utan barnsjukdomar.

Postad 26 December 2010 - 11:21

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Det var bara grön, kan ha varit mellandagsrea. Ett tips är ju annars Mediamarkt, de har idag 20% rabatt på hela sortimentet.

Postad 26 December 2010 - 11:21

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Det var bara den gröna som var billigare på mellandagsrean, men nu när den är slut har de höjt priset igen.

Postad 26 December 2010 - 11:30

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
kostar det 3752 kr hos MediaMarkt eller?

sorry för frågar så mycket men högt intresserad av detta mobil.

Postad 26 December 2010 - 11:45

Unregistered452d9f81
  • Unregistered452d9f81
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
det är inte säkert att priset är lika på alla Mediamarkt, Nokia N6 kostade närmare 5000:- i Västerås har för mig att jag räknade på den och skulle hamna på ca 3900:- och då kan jag lika gärna vänta en stund för priset verkar kunna gå ner lite på just den telefonen, hoppas jag iaf.

// Tommy

Postad 26 December 2010 - 11:51

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

det är inte säkert att priset är lika på alla Mediamarkt, Nokia N6 kostade närmare 5000:- i Västerås har för mig att jag räknade på den och skulle hamna på ca 3900:- och då kan jag lika gärna vänta en stund för priset verkar kunna gå ner lite på just den telefonen, hoppas jag iaf.

// Tommy

Tack så mycket men då ska jag också vänta för lägre pris.

Postad 26 December 2010 - 15:13

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Haa,nu fick jag upptäcka ännu mer av min N8 hehe,den senaste natten klarade sig batteriet iaf. Igårkväll kopplade jag bort det trådlösa nätverket som finns här hemma. Jag är nog lite för dum för att ha en sån här telefon haha,men jag ville hellre ha denna än en iphone faktiskt. Jag hittade iaf på ett ungefär det du pratade om,ändrade lite inställningar och får väl se vad som händer nu hehe. Sålänge inte telefonen lixom dör under natten då vaknar jag ju inte på morgonen när jag ska t jobbet/skolan och sålänge jag inte får skyhöga räkningar pga internet så e jag nöjd.

jag kom på en sak till som jag nu inte kommer kunna förklara så bra,jag har glömt min usb sladd i malmö. iaf när jag ansluter telefonen till datorn och hela ovi grejen kommer upp. Jag kan tex inte göra nåt i ovi för att den säger hela tiden att jag ska ansluta enheten (den e ju ansluten) och det e ju typ tre steg av nåt slag,steg två är att döpa enheten har jag för mig men jag kommer ju inte dit för den säger som sagt att jag ska ansluta enheten. Det hjälper ej att jag drar ut sladden o försöker igen. Samma svar hela tiden. undra om ni förstår vad jag menar?

Hoppas detta hjälper, som svar på uppkopplandet kan du även välja att ha widgets i offline läge och välja aktiv energispar till natten.

Som svar på ovi problemet, så låter det som att du inte har nokia ovi suite aktiv utan nåt annat. Tryck på usb loggan uppe höger hörn och välj nokia ovi suite.

Postad 26 December 2010 - 15:22

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0
Nokia Battery Monitor 1.2 ute nu.

http://store.ovi.com/content/61776

Postad 26 December 2010 - 18:44

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Hej, hej!

fick min N8 för ca en vecka sen och några frågor. Varför går man igenom Ovi när man ska in på Facebook?
Och varför vill den ansluta till Tele2 när jag går in på Ovi store fast jag är uppkopplad på min hemmanät?
Glömde även att om man ska lägga in en bild på Facebook, hur kan man skriva kommentar till den? Har inte lyckats med det...

Tack på förhand för svar!

MVH//Amor

Redigerat av Amor, 26 December 2010 - 18:47.

Postad 26 December 2010 - 19:55

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hej, hej!

fick min N8 för ca en vecka sen och några frågor. Varför går man igenom Ovi när man ska in på Facebook?
Och varför vill den ansluta till Tele2 när jag går in på Ovi store fast jag är uppkopplad på min hemmanät?
Glömde även att om man ska lägga in en bild på Facebook, hur kan man skriva kommentar till den? Har inte lyckats med det...

Tack på förhand för svar!

MVH//Amor

Ladda ner en FB-widget istället så du har en ikon som går in direkt på facebook. Har en som ja kan pm'a om du vill.
Ang det andra problemet så blir inte jag heller klok på uppkopplingen ibland, När jag är hemma har mitt wlan som prio1 i internetanslutningar, likförbannat så tar den kopplar upp min Tele2 GPRS uppkoppling när ja tex går ut på aftonbladets widget.. men ut på internet använder den mitt wlan, det där e inte stabilt och bara hoppas Nokia inplederar något liknande "Psiloc Connect" i framtida uppdateringar. PS som jag alltid haft installerat i mina tidigare symbianmobiler som kopplingspunkt, har alltid funkat grymt. Tyvärr funkar inte det på nya symbian 3^. Och deras nya prg psiloc-worldtraveler med Wifi-traveler som enligt Psiloc ska ersätta gamla psilocconnect får inte jag att funka i N8. Om någon lyckats får ni gärna skriva det här. Har haft flertalet kontakter med deras support om att det inte funkar på N8 fastän de påstar det... ;)
De på supporten vill jag skall blåsa mobilen och kanske läge redan göra det för mina kopplingspunkter verkar ha fått eget liv ibland..hehe

EDIT: Länk till FB-widget : http://nmota.messagi...1_2_update.sisx

Redigerat av big_swede70, 26 December 2010 - 20:22.

Postad 26 December 2010 - 20:32

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

"HD" spel på gång till Nokia N8, Assassins Creed HD, Real Golf 2011 HD, Spider Man HD, UNO HD

Spider Man HD ska visst gå att ladda ner från utgivarens sajt nu. Kan inte hitta den på OVI än. Youtubevideo finns dock, ser rätt givande ut. Ska visst vara en populär titel på iPhone.

Redigerat av Unregistered31511, 26 December 2010 - 20:33.

Postad 26 December 2010 - 20:50

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Spider Man HD ska visst gå att ladda ner från utgivarens sajt nu. Kan inte hitta den på OVI än. Youtubevideo finns dock, ser rätt givande ut. Ska visst vara en populär titel på iPhone.

Har testat det på min N8, spelupplevelsen var verkligen bra. De har även portat Assasins Creed. Både spelen kommer dyka upp på Ovi Store de närmaste dagarna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.