Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 17 July 2011 - 20:54
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag nämnde till henne förut att jag kanske skulle ta omega3 kapslar men hon sa att det skulle jag inte göra för det behövde man inte som ungdom. Hon var på apoteket och köpte vitamintabletter och frågade där om omega3 och hon sa till mig att hon hade fått svaret att det inte behövdes.
Mm och apotekspersonalen är ju så kunniga. Finns ju studier som säger att omega3 är viktigast i ung ålder. Äter du fisk behöver du inte tillskott men annars är det ett mycket bra tillskott, Gymvaruhuset har bra priser på Omega3, kan oftast vara dyrt att köpa, speciellt på apoteket.
Postad 17 July 2011 - 21:43
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Mm och apotekspersonalen är ju så kunniga.
Finns ju studier som säger att omega3 är viktigast i ung ålder. Äter du fisk behöver du inte tillskott men annars är det ett mycket bra tillskott, Gymvaruhuset har bra priser på Omega3, kan oftast vara dyrt att köpa, speciellt på apoteket.
Jo, jag litar inte heller riktigt på apotekspersonal. Man kan ju då undra ifall mamma nämnde att jag tränade rätt så intensivt? Fisk äter jag inte så ofta faktiskt. Åt det idag, men annars är det kanske 1-3 gånger per månad som vi äter det hemma. Brukar vara fisk på skolan en gång i veckan men den är allmänt känd som äcklig.
Postad 17 July 2011 - 22:14
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Postad 19 July 2011 - 13:56
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Dagens pass blev lite ben och rygg.
Knäböj 3x8 60kg. Stretchade höftböjarna (fick med stretch liksom framsida lår tyckte jag dock) innan jag for ner på gymmet. Gjorde inte lika ont idag. Ska fortsätta stretcha så kanske det ger med sig.
Marklyft 3x10 50kg, tog det lugnt idag också. När jag ställer ifrån mig vikten så får jag ganska så ont i nedre delen av ryggen, men går över på några sekunder. Tror jag tar det lugnt nästa pass också.
Benspark 3x8 55kg
Sittande lårcurl 1x8 35kg samt 2x8 30kg. Fick som senspänningar i vaderna, ungefär som att man skulle få kramp när som helst. Så jag tog det lugnt där idag.
Sittande vadpress (lite variation, samt för att träna soleus) 3x10 (skitlångsamma reps) 20kg.
Sedan blev det latsdrag med v-handtag 3x8 50kg. Testade med stång och bredare grepp men det tog som vanligt bara i armar tyckte jag, samt att jag bara tog 35-40kg :S Sedan lite rodd, 3x8 40kg långsamma reps.
Postad 20 July 2011 - 19:51
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
http://www.youtube.c...yer_profilepageStämmer det vad Scooby säger. Att det tar 3-5 dagar för musklerna att "bygga upp sig"? 48timmar säger man är den tid muskeln ska vila efter träning, efter 48timmar så måste väl muskeln vara "klara" dvs har återhämtat sig och byggt upp sig?
Postad 21 July 2011 - 08:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
http://www.youtube.c...yer_profilepage
Stämmer det vad Scooby säger. Att det tar 3-5 dagar för musklerna att "bygga upp sig"? 48timmar säger man är den tid muskeln ska vila efter träning, efter 48timmar så måste väl muskeln vara "klara" dvs har återhämtat sig och byggt upp sig?
Det beror på hur stor muskeln är och hur mycket pisk den fått, har lite med om man är en nybörjare eller en van tränare också.
Postad 22 July 2011 - 12:43
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Bänkade lite idag med en polare. Körde med fri stång.
65kg gick bra, hade nog orkat två reps på det men nöjde mig med en för att inte ta ut mig. Testade 70, negativa delen gick väldigt bra men jag orkade inte pressa upp den sen. Efter det körde jag 3x8 50kg med fri stång, vilket jag är jäkligt nöjd med (Y)
Har inte så långt kvar till att maxa kroppsvikten känns det som.
Var ute och sprang igår också, ~2.5km.
Postad 22 July 2011 - 13:07
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Lactoferrin: du är en riktig hajjare på träning och sådant, måste höra med dig. Jag hade tänkt att räkna ut mitt kaloribehov, men jag vet inte riktigt vad jag ska sätta på hur mycket jag rör mig. Jag cyklar till skolan i 7min i lite högre tempo, cyklar i 4min lågt tempo på lunchen, sen cyklar jag hem i 10min i lite högre tempo. Resten av dagen sitter jag vid datorn. Det känns som jag rör mig väldigt lite och därför bör jag inte räkna på någon högre siffra. Det är ju ingen motion att tala om egentligen. Väger 63kg för tillfället och anser mig vara hyffsad tränat ren konditionsmässigt då jag springer 2km på 8min blankt.
inte för att jag heter lactoferrin, men jag kan ge dig detta: "Ditt ungefärliga energibehov kan du räkna ut genom den beprövade Harris&Benedict-ekvationen från 1919: Män: 66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder) Kvinnor: 655.1 + (9.563 x kg) + (1.850 x cm) - (4.676 x ålder) Slutsiffran är ditt BEE, dvs ditt basala energibehov vid vila. Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka. Är du kraftigt överviktig, dvs har mer kroppsfett än genomsnittspersonen, stämmer inte uträkningen lika bra längre; den är från en tid då medelpersonen var genomsnittligt betydligt smalare och mer vältränad än i dag. Är du överviktig får du räkna med att siffran för ditt energibehov är något lägre än vad uträkningen ger." själv så kör jag alltid x1.2 och efter det så lägger jag på kcal i den mån jag rör mig extra. detta har fungerat vädligt bra på mig och på väldigt många andra också. EDIT: eh... jag vete fasen hur jag lyckades få datorn till att säga att det citerade inlägget var det senaste. my bad XD
Redigerat av Zartok, 22 July 2011 - 13:08.
Postad 27 July 2011 - 13:54
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Vart är ni allihop? På gymet, på stranden, på krogen, i sängen?
Jag menar - det är ju värsta discoträningssäsongen nu så lite justa beachposer eller discoposer från gymet borde ju komma upp?
Postad 27 July 2011 - 14:28
Myllerman
-
Myllerman
-
Forumräv
-
-
575 inlägg
Gått trögt för mig, bara känt mig trött senaste veckorna 
Måste nog börja på gym till hösten kanske, går inte så värst framåt att träna hemma längre. Brist på variation och svårt att göra övningarna ordentligt när man itne har ordentliga bänkar och sitsar osv.
Kan dock säga att vänsterarmen är lika stark som höger nu om inte lite starkare verkar det som ibland. Hade problem i början med att den var så svagare men det vara bara att köra på så kom den ikapp.
Postad 27 July 2011 - 21:34
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Gått trögt för mig, bara känt mig trött senaste veckorna  Måste nog börja på gym till hösten kanske, går inte så värst framåt att träna hemma längre. Brist på variation och svårt att göra övningarna ordentligt när man itne har ordentliga bänkar och sitsar osv.
Kan dock säga att vänsterarmen är lika stark som höger nu om inte lite starkare verkar det som ibland. Hade problem i början med att den var så svagare men det vara bara att köra på så kom den ikapp. 
jag må säga att det bästa jag gjort för för min träning var att just börja på gym. eller, jag började på ett litet gym och sen satte jag igång på ett stort gym, och det stora gymmet var det bästa jag gjort, helt klart. där får man mycket mer motivation och dessutom sparar man tid med hantelställen =)
Postad 27 July 2011 - 21:40
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Vart är ni allihop? På gymet, på stranden, på krogen, i sängen? Jag menar - det är ju värsta discoträningssäsongen nu så lite justa beachposer eller discoposer från gymet borde ju komma upp? 
Om jag bara är ute efter lite lätt träning eller köra typ biceps/triceps så gör jag det hemma. Annars föredrar jag gymmet. Man känner sig mer motiverad, bättre utrustning osv.
Postad 27 July 2011 - 22:12
Fresan86
-
Fresan86
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Bänkpress, marklyft, knäböj, chins & dips.. Där har du 5 övningar... Dom 5 övningarna är de som behövs. De många nybörjare gör fel är att dom kör många övningar och sedan massa "lullull" övningar. Kör på dessa 5 övningar...ät mycket protein minst 2g/kv. Sov ordentligt. Är bra mat. Kolhydrater efter träning. Gör som ovan så blir allt bra:)
Postad 27 July 2011 - 22:32
Unregistered32555851
-
Unregistered32555851
-
Beroende
-
-
1030 inlägg
Ska börja med gym nu igen har jag bestämt, var väldigt aktiv förut men det blev ett extremt år på jobbet så det fanns varken tid eller ork till gym. Hade då gått från 72kg till 86kg och idag är jag tillbaka på 74kg. Målet är ca 4 pass i veckan, blir en provmånad på ett gym då jag flyttat och har lite för långt dit jag tränade förut känns det inte bra så får man ju leta rätt på något annat ställe att gå till.
Postad 28 July 2011 - 09:33
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Bänkpress, marklyft, knäböj, chins & dips.. Där har du 5 övningar... Dom 5 övningarna är de som behövs. De många nybörjare gör fel är att dom kör många övningar och sedan massa "lullull" övningar. Kör på dessa 5 övningar...ät mycket protein minst 2g/kv. Sov ordentligt. Är bra mat. Kolhydrater efter träning. Gör som ovan så blir allt bra:)
Håller med dig fullständigt. Själv är jag en armmänniska - men kör bara bas där med. Lull-lull ska jag ta när jag blir stor nog.
Postad 30 July 2011 - 15:59
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Semester = inte så mycket forumnördande, men på måmdag är det åter till verkligheten så...
Har tränat en del men inte så mycket jag önskat, man ska ju umgas med polare, dricka några öl och vara runt överallt så träningen hamnar lite i skymundan.
Jag hr dock satsat på att deffa senaste 2månaderna och väger nu in på fjuttiga 96kg 
Har inte vägt så lite sedan någon gång i grundakolan...
Men från och med måndag så är det på byggandet igen, har rasat 6kg på 2månader i mestadels fett men även lite muskler antagligen...
Jag har inte riktigt samma ork nu som innan sommaren och det ska göras något åt nu när deffandet är avklarat, målet är nått och jag hr blivit tydligt mycket smalare och med mer definierade muskler.
Hoppas nu haft en bra sommar allihoppa för det har jag, och att träningen gått som ni hoppats
syns på måndag igen....
Postad 30 July 2011 - 16:18
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Postad 30 July 2011 - 17:04
Unregistereda9666aa5
-
Unregistereda9666aa5
-
Forumräv
-
-
606 inlägg
Själv deffar jag i tanken... men dricker lite för många öl och ser lite för mycket film (godis, popcorn, chips) för att det ska funka under semestern. Får se det som en byggaresemester istället  Vikten står iaf still
Postad 30 July 2011 - 17:16
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag är stolt över mig själv faktiskt. Har inte druckit en dricka eller ätit någon godis på... Någon månad nu. Jag unnade mig dock en daimstrut efter en fem-timmars golfrunda i stekhet värme. Men annars så har jag druckit vatten/mjölk och skippat godiset helt. Bra för mig, miljön och plånboken.
Var iväg och badade idag. Första gången jag tar av tröjan utomhus denna sommar. Var lite tjejer och så i farten men det kändes ändå bra. Man har ju börjat lägga på lite muskler. Dock så känner jag att jag har lite stora bröst fortfarande. Visst, det är ganska mycket av det som är muskler men fett finns det också gott om där.
Postad 30 July 2011 - 19:17
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Jag är stolt över mig själv faktiskt. Har inte druckit en dricka eller ätit någon godis på... Någon månad nu. Jag unnade mig dock en daimstrut efter en fem-timmars golfrunda i stekhet värme. Men annars så har jag druckit vatten/mjölk och skippat godiset helt. Bra för mig, miljön och plånboken.
Var iväg och badade idag. Första gången jag tar av tröjan utomhus denna sommar. Var lite tjejer och så i farten men det kändes ändå bra. Man har ju börjat lägga på lite muskler. Dock så känner jag att jag har lite stora bröst fortfarande. Visst, det är ganska mycket av det som är muskler men fett finns det också gott om där.
Hur lång är du och hur mycket väger du? Min plan är att gå ned 10 kg först sedan börja bygga muskler ordentligt. Följer mycket strikt kost nu på kcal in och kcal ut och tränar 6 dagar/veckan. Har gått ned 5 kg, 5-7kg kvar och sedan börjar jag bygga muskler. Jag tror att detta är bästa planen, dvs. att minska på fetter först och sedan bygga muskler. Riktigt bra att du inte äter godis, snacks etc. Man tänker inte på hur mycket kcal det egentligen finns i sånt och man kommer snabbt upp över grundförbrukningen per dag vilket gör att det är svårt att gå ned i vikt, om man nu inte tränar flera timmar per dag. En Daimstrut vilken innehåller ca 340 kcal är ingenting efter en månads nyttig kost så det gör ju inget att man unnar sig något sånt då och då. Det gör att man orkar hålla igång längre med dieten, bara det inte blir för ofta.
Redigerat av King D, 30 July 2011 - 19:18.
Postad 30 July 2011 - 19:29
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hur lång är du och hur mycket väger du?
Min plan är att gå ned 10 kg först sedan börja bygga muskler ordentligt. Följer mycket strikt kost nu på kcal in och kcal ut och tränar 6 dagar/veckan. Har gått ned 5 kg, 5-7kg kvar och sedan börjar jag bygga muskler. Jag tror att detta är bästa planen, dvs. att minska på fetter först och sedan bygga muskler.
Riktigt bra att du inte äter godis, snacks etc. Man tänker inte på hur mycket kcal det egentligen finns i sånt och man kommer snabbt upp över grundförbrukningen per dag vilket gör att det är svårt att gå ned i vikt, om man nu inte tränar flera timmar per dag. En Daimstrut vilken innehåller ca 340 kcal är ingenting efter en månads nyttig kost så det gör ju inget att man unnar sig något sånt då och då. Det gör att man orkar hålla igång längre med dieten, bara det inte blir för ofta.
Jag är 178.5cm lång och innan duschen idag så vägde jag 67.9kg. Visst, så sett så är jag nog ganska spinkig men jag har en hel del fett över bröstet iaf. Som jag sagt, en kompis till mig sa att jag skulle ha b-kupa.
Redigerat av Ala_95, 30 July 2011 - 19:32.
Postad 30 July 2011 - 22:05
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Öl samtidigt som träning.. no no Själv deffar jag också gått ned 5 kg på 3,5 veckor. Bara 5 kg kvar då. Väger 82 nu.
Haha, Ja det är verkligen inte optimalt xD Men så har det varit några gånger senaste månaden, innan dess så var det strikt och nu så är det slut på drickat...
Postad 30 July 2011 - 23:26
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Gymmade lite i polarens källare samt på skolgården. Pullups, pushups, bänk, bicepscurl osv.
Redigerat av Ala_95, 30 July 2011 - 23:26.
Postad 31 July 2011 - 11:31
King D
-
King D
-
Forumräv
-
-
855 inlägg
Gymmade lite i polarens källare samt på skolgården. Pullups, pushups, bänk, bicepscurl osv.
Vet inte hur du ser ut i brösten men det finns olika sätt att träna bröst beorende på vilken del av bröstmusklen du vill ska bli större. Men detta beror också på dina gener och hur hårt du tränar samt hur det ser ut efter viktnedgången. Jag pratar om sneda bänkpress. - Kör du sneda där du pressar 45° uppåt/framåt när du sitter ned så är det den övre delen av bröstmuskeln.
- Pressar du 45° ned när du ligger på rygg så är det nedre delen.
- Kör du som vanlig rakt fram så är det den mitten-delen av muskeln (spelar ingen roll om ryggliggande eller sittandes vid maskin).Såklart så tränar du ALLA delar hur du än gör men dessa varianter ger lite mer träning för vissa delar. Så om du har "hängbröst" så ska du nog köra 1:an för den övre delen så att det ser proportionerligt ut. Har du däremot "uppblåst" bröst eller hur jag ska förklara det, dvs. att övre delen är större på dig så kör 2:an för nedre delen. Tänk dock som sagt på att det kan se annorlunda ut när du gått ned i vikt lite mer såsom du vill göra, men jag tror ändå inte att musklerna hinner att växa så där jättesnabbt ändå tills dess Kör hårt!
Postad 01 August 2011 - 10:08
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Bröst och axlar idag blir det, och lite mage/ ländrygg och sida
Postad 01 August 2011 - 10:24
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Har nog inte varit på gymmet på 3 månader.
Har bara ätit en massa skit och druckit en massa god dricka  . Så har nog lagt på mig några Kg  . Men så är det alltid på sommaren för mig. Den enda träning som blir är det man går på jobbet ca:7-9000 steg sen cykel dit och hem på 1.2 mil  . Men jag är jävligt glad ändå, men nu efter sommaren blir det på det igen
Postad 01 August 2011 - 11:14
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
- Kör du sneda där du pressar 45° uppåt/framåt när du sitter ned så är det den övre delen av bröstmuskeln.
- Pressar du 45° ned när du ligger på rygg så är det nedre delen.
- Kör du som vanlig rakt fram så är det den mitten-delen av muskeln (spelar ingen roll om ryggliggande eller sittandes vid maskin).
njae, det här stämmer väl inte till 100%. kör du nedåtlutande bänkpress så kanske det känns lite mer på nederdelen, men man kan inte få pectorialis major att bara träna en liten del av sig själv. att nedåtlutande bänkpress dessutom drar igång latsen ordentligt gör att du troligtvis får mindre vikt att pressa med brösten även om du troligtvis är svagare i övningen pga att det är en ovanlig övning. höglutande bänkpress (min favorit) tar mycket på hela bröstet, men belastar även (främst) framsida axlar väldigt mycket, och är således en väldigt bra övning för stora delar av överkroppen. som extra fördel kan nämnas att om man har problem med rotatorcuffens styrka så är lutande bänkpress mer skonsam mot axelproblematiken som följer eftersom belastningen läggs snett nedåt istället för bakåt. ... ja, om man nu har den problematiken. annars så spelar just det mindre roll =)
Postad 01 August 2011 - 11:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
njae, det här stämmer väl inte till 100%.
Håller med dig att det inte är 100% men han ifrånskrev sig missförståndet samtidigt: "Såklart så tränar du ALLA delar hur du än gör men dessa varianter ger lite mer träning för vissa delar." Hela pectoralis aktiveras oavsett vinkel, det är dom olika fibrerna som går lite åt olika håll pga att alla fibrena är sammlade vid axeln och utspridda i mitten av bröstkorgen, ska man aktivera samtliga någorlunda lika mycket är det giljotinpress som gäller.
Postad 01 August 2011 - 13:31
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Håller med dig att det inte är 100% men han ifrånskrev sig missförståndet samtidigt:
"Såklart så tränar du ALLA delar hur du än gör men dessa varianter ger lite mer träning för vissa delar."
Hela pectoralis aktiveras oavsett vinkel, det är dom olika fibrerna som går lite åt olika håll pga att alla fibrena är sammlade vid axeln och utspridda i mitten av bröstkorgen, ska man aktivera samtliga någorlunda lika mycket är det giljotinpress som gäller.
och vad är giljotinpress ? Intressant disskusion, följer den med stort intresse jag snedbänk väldigt mycket, 45* och med hantlar, brukar köra på 28,5 och 31kg hantlarna i 45* lutning, 3x8 Jag tycker den är väldigt skön  sedan brukar jag köra hantelflyes, vanlig hantelpress, axelpress och hantelflys för axlar. Fast inte i den ordningen dock.. Det borde absolut få med hela bröstpartiet, och en gång i veckan blir det också en annan bröst övning som tydligen ska ta inre/ undre bröst extra bra. Man ställer sig jäms med 2st "vajerhandtag" och drar dom med lätt böjda armar in mot sig och sedan upp framför en. Svårt att förklara men ni kanske vet vad jag menar ?1
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 01 August 2011 - 13:37.
Postad 01 August 2011 - 13:41
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Postad 01 August 2011 - 13:44
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Ahhh, ok
Postad 01 August 2011 - 17:46
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
självmordspressar kallas dom också, men jag måste säga att giljotinpressar var väldigt passande. det är ju egentligen en sån där övning som känns lite bättre än bänkpress... men å andra sidan så har den ett så obehagligt namn av en orsak =D
Postad 03 August 2011 - 08:07
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jag har problem med välldigt obalancerade triceps...
Jag är Gryyymt stark i vissa lägen jämfört med i stort sätt någon på gymmet, men i andra så har jag liksom inte mycket mer kraft än min polare som är på ca 60-65% i vikt mot mig i alla övningar i övrigt.
Saken är den att i bänk och hantelpress så har jag svårt, det är någonting som gör att jag liksom inte får den där "kraften" som jag har i alla andra övningar.
i 45* snedbänk så ligger jag förhållandevis bättre till och kör på 28,5 och 31kg hantlarna utan problem, i vanlig bänk har jag varit uppe på 36kg hantlarna som mest (3x8) och är nu nere på 31kg igen efter latperioder och sjukdom m.m...
Jag har testat lite olika övningar för bröst och triceps och kommit fram till att bröstet är ganska starkt, jag har typ samma styrka som dom som kör med 41-45kg hantlarna i hantelpress, och axlarna är nästan där också.
min triceps däremot...
där är det konstiga !
i vissa övningar så kan jag rakt av köra på max i maskiner m.m. och har absolut inga problem att köra 3x12 på max vikten (omvänd variant av pretchers corl typ, fast för triceps) , medan dom som kör på 41kg i hantelpress får kämpa hårt där...
Med "vajer maskin" och V-stång så kan jag köra på typ 45kg utan problem, och i vissa lägen är jag till och med starkare än än dom riktigt bitiga snubbarna, som tar 50+kg i hantlarna utan problem alls...
Aja, men åter till saken, det jag har svårt med är följande, den där när man har ett två ändat rep och drar mot sig/ ner och ut åt sidorna, där är jag "hyffsad" men borde vara bättre... och sedan frence press och övningen där man håller en hantel i handen och köra med en arm bakom huvudet. där är jag stört dålig...
jag har även kollat och min triceps ser ganska smal ut, många har mer bredd på den och det är där jag tror att problemet är
Någon som är bra på att lista ut vart "felet" sitter ?!
För det påverkar ju även alla press övnignar jätte mycket, jag "borde" klara av att köra betydligt mycket tyngre än vad jag gör i bänk och hantelpress.
Efter som jag i övrigt ligger på samma nivå i alla andra övningar som dom som kör på 41-50Kg hantlarna...
Och min polare som jag tränar med tar ca 60-65% av det jag kör i allt på gymmet, förutom just dessa tricepsövningar som jag har problem med och bänk/ hantelpress för där tar han nästan exakt samma och ibland mer än jag...
Förstår inte vad problemet är och det verkar vara väldigt svårt för min kropp att bättre sig, har testat att köra extra mycket på just dessa övningar för att kompencera men det går verkligen extremt långsamt...
HJÄLP !!
Postad 03 August 2011 - 08:49
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Obalanserade triceps skriver du. Är du högerdominant eller hur menar du? Dvs är du starkare i höger eller vänster - eller upplever du bara att dina triceps är svagare än bröst axlar? Det är ganska viktigt för att kunna ge ett bra råd.
Postad 03 August 2011 - 10:05
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Mehh, det skrev jag juhhh
ganska jämnstark i armarna kan jag tillägga, jag kan inte skriva mer utförligt än vad jag redan upplever att jag gjort, det är liksom vissa övningar som jag har svårt för medan andra har jag välldigt lätt för...
om jag nu jämför med andra på gymmet som gör samma övningar och drar det i parallell till hru mcket dom tar i hantelpress med vad jag tar.
Postad 03 August 2011 - 10:21
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Mehh, det skrev jag juhhh 
ganska jämnstark i armarna kan jag tillägga, jag kan inte skriva mer utförligt än vad jag redan upplever att jag gjort, det är liksom vissa övningar som jag har svårt för medan andra har jag välldigt lätt för...
om jag nu jämför med andra på gymmet som gör samma övningar och drar det i parallell till hru mcket dom tar i hantelpress med vad jag tar.
Okej - mitt slarv... Mitt råd - fokus på den "svaga" gruppen ett tag. Var rädd om armbågarna bara, för de tar stryk i alla tricepsövningar (och rygg, bröst, axlar). Kan du åstadkomma träningsvärk och bra pump varje pass så bör du kunna få "balans". När jag själv känner att jag kommit efter med någon grupp så lägger jag in den i varje pass på ett eller annat sätt. Det brukar ge mig bra resultat...
Postad 04 August 2011 - 21:21
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
du skriver att du är väldigt stark i vissa övningar och svag i andra. se till övningen. vajrar är du stark i. fria vikter svag i. vajrarna har olika utväxling, vilket gör att 100 kilo i en vajer kan vara allt ifrån 10 kg till ett ton. ok, kanske inte så illa, men du förstår vad jag menar. vadrarna löper efter flertalet hjul och enda gången då en vajer är rättvist vägd är när vikten i magasinet är precis den vikten som plattan väger OCH viktplattan förflyttar sig lika långt som rörelsen i handtaget du använder.
med andra ord, du är inte stark i vissa övningar och svag i andra, det har med stuffsen att göra =)
Postad 04 August 2011 - 21:32
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Tränade lite idag. Tränat alldeles för lite senaste tiden. Varit borta och inte haft tid.
Blev lite övre rygg samt biceps. Skippade marklyft för redan innan jag for ner kände jag mig lite trött där nere. Kanske för jag stått och j*vlats med mopeden i en halvtimme. Fick cykla ner idag...
Fick riktigt skönt tryck i biceps faktiskt. Preacher curl, och åttonde repet så orkar man inte och det tar stopp halvvägs upp. Då håller man kvar och tjurar och tar i utav bara **** och efter några sekunder så börjar det röra sig uppåt och ansiktet och armarna är knallröda. Sedan sänker man ner extremt sakta och känner mjölksyran flöda
Körde lite skivstångscurl också. Ett väldigt brett grepp, 17.5kg och riktigt långsamma och hela rörelselängden. 8 reps var ganska tufft då faktiskt. Sista repet sänker man ner extremt långsamt, nästan 7-8 sekunder så man känner hur det bränner i armarna.
Lite lustigt också, började passet idag med rygg då. Tänkte att jag gör några pullups (smalt grepp) och första settet gjorde jag 8st utan att bli direkt trött. Väntade kanske en minut, skulle göra nästa set och då orkade jag bara 6st. Tredje settet orkade jag bara 4st. Lustigt hur man blir trött egentligen...
Postad 05 August 2011 - 06:35
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
du skriver att du är väldigt stark i vissa övningar och svag i andra. se till övningen. vajrar är du stark i. fria vikter svag i. vajrarna har olika utväxling, vilket gör att 100 kilo i en vajer kan vara allt ifrån 10 kg till ett ton. ok, kanske inte så illa, men du förstår vad jag menar. vadrarna löper efter flertalet hjul och enda gången då en vajer är rättvist vägd är när vikten i magasinet är precis den vikten som plattan väger OCH viktplattan förflyttar sig lika långt som rörelsen i handtaget du använder.
med andra ord, du är inte stark i vissa övningar och svag i andra, det har med stuffsen att göra =)
Jo, men nu har jag räknat med utväxlingen när jag angett värdena, altlså räknat bort 1/2 elelr 1/4 av vikten beroende på vilken maskin det är jag kör osv det är alltså just själva övnignen som jag är dålig på, om jag gör french press fast med vajermasninen + bänk så blir det samma sak som med fria, alltså jag klarar inte av så mycket som jag "borde".  Ska testa mer idag och gå till botten med vart problemet sitter, ska köra blandade tricepsövningar idag och bara känna på vart det brister.
Postad 06 August 2011 - 17:06
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Lite halvt off topic. Hitta en dejting-sajt för oss som tränar, vill tipsa er andra som oxå är singlar och tränar. Jag är själv inte så mycket på krogen och jag har gått singel i över ett år nu och får inte mycket fett på sylen  ska nog regga mig. http://sportdate.se
Postad 06 August 2011 - 17:09
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Lite halvt off topic.
Hitta en dejting-sajt för oss som tränar, vill tipsa er andra som oxå är singlar och tränar.
Jag är själv inte så mycket på krogen och jag har gått singel i över ett år nu och får inte mycket fett på sylen ska nog regga mig.
http://sportdate.se
Lite för off-topic för den här tråden, tycker jag. Jag är singel, har alltid varit det men tänker inte sänka mig så lågt att någonsin använda en dejtingsajt.
Postad 06 August 2011 - 17:17
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Lite för off-topic för den här tråden, tycker jag. Jag är singel, har alltid varit det men tänker inte sänka mig så lågt att någonsin använda en dejtingsajt.
Nä men du är ju ung och hånglar med en massa brudar varje helg på fester, när man kommer upp på 30+ som jag så blir det inte så mycket hångel om man inte vill hångla med dom trashigaste brudarna  Det possitiva med sajten är att det är personer med träningsintresse, man kan lätt tappa intresset för träning ifall man träffar nån som inte har det samt att det kan vara najs och hitta några brudar utan platta hängiga rövar och smala dallriga ben. Kanske hitta nåt sånt här: http://www.projectsw.../squat-girl.jpg
Postad 06 August 2011 - 17:19
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Det possitiva med sajten är att det är personer med träningsintresse, man kan lätt tappa intresset för träning ifall man träffar nån som inte har det samt att det kan vara najs och hitta några brudar utan platta hängiga rövar och smala dallriga ben.
Du kanske kan hitta träningsintresserade brudar på gymmet? Även på det lilla gym jag går på så finns det brudar från 20 till runt 35 som tränar. Kanske hitta nåt sånt här: http://www.projectsw.../squat-girl.jpg 
Såg inte helt fel ut, men stockar till lår och tändstickor till armar.
Postad 06 August 2011 - 17:25
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du kanske kan hitta träningsintresserade brudar på gymmet? Även på det lilla gym jag går på så finns det brudar från 20 till runt 35 som tränar.
Nja, inte många tjejer på mitt gym tyvärr. Den här bruden kör på mitt gym men upptagen som fan.  Annars är det glest på brudar  Kanske ska byta till Friskis och svettis
Redigerat av Lactoferrin, 06 August 2011 - 17:25.
Postad 06 August 2011 - 18:18
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
Nä men du är ju ung och hånglar med en massa brudar varje helg på fester, när man kommer upp på 30+ som jag så blir det inte så mycket hångel om man inte vill hångla med dom trashigaste brudarna 
Usch fyfan  Det där ville man knappt höra, då vet man vad som väntar än....just nu (17år är jag) så lever man ju som en kung :/ Får bli att hålla i flickvännen hårt som fan så man inte skiljer sig från henne förens döden
Postad 06 August 2011 - 19:17
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Googla Emma Mohlin, hon brukar jag se lite då och då på gymmet. Inte direkt vacker dock, men muskler har hon.  har tränat på gymmet, men inte sett henne där någon gång. Ganska biff iaf.
Redigerat av Ala_95, 06 August 2011 - 19:17.
Postad 06 August 2011 - 19:24
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Shit, det där är för stort för mig, passar mer Vincent eller Kamui
ALA, är det ditt gym det där?
Redigerat av Lactoferrin, 06 August 2011 - 19:25.
Postad 06 August 2011 - 19:25
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12146 inlägg
Postad 06 August 2011 - 19:27
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Shit, det där är för stort för mig, passar mer Vincent eller Kamui 
ALA, är det ditt gym det där?
Japp, "mitt" gym det där. Inte så stort, men så länge det inte är allt för mycket folk så duger det utmärkt
Postad 07 August 2011 - 13:06
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Ben idag då. Var tänkt att jag skulle träna bröst med en polare, men han var strandsatt ute i skogen utan moped med flickvännen idag så jag fick träna själv helt enkelt.
Cykla ner. Börja med lite marklyft som gick bra faktiskt.
8 reps 50kg
8 reps 60kg
2x8 reps 70kg
Strikt och kontrollerat. Fick inte lika ont i ryggen idag.
Knäböj
3x8 60kg (flåsa som en dammsugare)
Benspark
8 reps 55kg
8 reps 60kg
8 reps 55kg
Sittande lårcurl
3x8 30kg
Får fortfarande liksom kramp/sendragskänsla i lårcurl, därav lite lättare vikt än normalt.
Var ensam på gymmet när jag var klar så testade att kavla upp ärmarna på t-shirten och ta en 30kg stång och curla lite. Mina biceps ser faktiskt riktigt bra ut framifrån, men från sidan ser dom ganska mesiga ut faktiskt.
Ska ner till fjollträsk nästa vecka, tror jag ska shoppa ett träningslinne eller liknande.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|