+ har styckat två laxsidor, blir två ordentliga sushimiddagar snart.
- Lax är jävligt dyrt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 July 2015 - 22:31
+ grattis till spokk!
+ har styckat två laxsidor, blir två ordentliga sushimiddagar snart. - Lax är jävligt dyrt. Postad 21 July 2015 - 23:07
Vilken lax är dyr?
1. Infryst laxbit, 45kr. Smakar blaskigt hur mycket den än kryddas och ser allmänt tråkig ut. 2. Färsk laxbit (samma vikt) för 300kr. Smakar fräscht och smälter i munnen, harmoniserar med kryddorna. Här skulle jag vilja säga att alternativ 1 är svindyrt. Postad 21 July 2015 - 23:50 +/- Var hos läkaren idag. Där konstaterade man att förutom ångest har jag även depression och misstänkt ADHD (något jag hade anat). Så nu har jag fått tabletter för depression, ångest och sömnsvårigheter. + Skall tillbaka om tre veckor för att avgöra om jag äter rätt mängd av medicinen + En läkare som tog tag i saker och ting och bryr sig + Stor tjejen blir tonåring imorgon och familj och vänner kommer och firar henne Postad 22 July 2015 - 00:08 + Middagen som bestod av kålpudding, hemgjord lingonsylt och färskpotatis + Har upptäckt att två glas Coca Cola motsvarar en mugg kaffe. Bra om man har koffeinbrist och huvudvärk - Pigg vid fel tid på dygnet
Zartok, den fisken är inte dyr om du får 1 kilo färsk filéad lax för 90 spänn som du säger Postad 22 July 2015 - 01:56
- Uppdatering om min mobil. Den nedre (högra) högtalaren fungerade inte längre och nu är skärmen död.
Skicka ALDRIG en mobil till Mcare (Nordic Mobile Care AV) för service! Dvs, köp ALDRIG mobilen på abonnemanget hos Telenor, Tele2 eller 3. De använder sig av Mcare. Se till att du vid serviceärenden kan skicka mobilen direkt till tillverkarens egen servicepartner. Bojkotta Telenor, Tele2 samt 3 tills de bryter avtalet med Mcare! Postad 22 July 2015 - 07:24
Är den i sämre skick än när du lämnade in den har du väl några rättigheter? Vad säger dom när du påpekar detta? Postad 22 July 2015 - 11:02
+ morgonpass på gymmet!
- Inget tryck i kroppen efter fyra timmars sömn och tidig morgon på gymmet. Postad 22 July 2015 - 13:07
Att de inte hade åtgärdat felet jag lämnade in den för var det enda jag märkte i butiken, och de hade inget annat att erbjuda än omservice. Jag blev hemskickad med mobilen för att skriva ut min felbeskrivning igen, och gick då igenom flera funktioner för att testa att de inte skadat något. Då märke jag att den ena högtalaren är ur funktion. När jag senare skulle slå på mobilen igen för att kolla en sak jag glömt bort gick inte skärmen igång.
Jag vet inte vad de kommer säga i butiken idag. Postad 22 July 2015 - 13:19
Överhuvudtaget verkar serviceverkstäder för mobiltelefoner ett skämt..
Skickade min telefon som stängde av sig själv vid 50 procent.Testat fabriksåterställning . Fick tillbaka den. Batteritest ok. Uppdaterat mjukvara Givetvis hade den exakt samma fel när ja fick hem den Postad 22 July 2015 - 14:44
Mobilen är nu inlämnad för, antar jag, ytterligare en månads service.
- Blir nog tvungen att köpa en ny under tiden. Postad 22 July 2015 - 20:58 + Universals advokater har beordrat Google att blockera IP-adressen 127.0.0.1 för att den innehöll en piratkopia av Jurassic World... ROTFLMFAO Postad 22 July 2015 - 21:47
Nej, det är det faktiskt inte. Specifikt var det mappen /#/fr och porten 4001 som de ville Google skulle ta bort från sina sökresultat... Sanningen är väl egentligen att de har dammsugit någon piratsajt efter länkar och den har innehållit just den, felaktiga, länken. Men att de har valt ut den och tagit med den i en order till Google är ju babianeri på cirkusnivå... Postad 22 July 2015 - 22:18
IP-adressen 127.0.0.1 är reserverad som "localhost" och pekar tillbaka mot den klient man anropar ifrån. Alltså den egna datorn.
Postad 22 July 2015 - 22:28 Till saken hör att det inte är Universal själva som gjort en skriftlig ansökan utan dessa ansökningar är automatiserade via sökbotar. "De" har även begärt en nedstängning av IMDB`s filmlänk av olika filmer, vilket händer lite då och då pga dessa automatgenererade ansökningar. Postad 23 July 2015 - 10:09 + Helt otrolig cruising i Falun igår + Halebop`s support + Bjuden på middag
- Vädret - Kommer tacka nej till middagen Postad 23 July 2015 - 15:15 - regn, regn, regn.. + 1 dag kvar på jobbet, sedan semester, swoooosh, sooooooool.. Postad 23 July 2015 - 15:40
+/- Syrran med familj har vart på besök i tre dagar. Det påminner lite om "Hotellverksamhet" när dom är här!!
+ Om 4a veckor blir dom en till + Hennes mage är större än min ++++ Nu ska jag ta en folköl, lyssna på musik och segla in i Drömmarnas horisont.... Postad 23 July 2015 - 20:05
- Tänkte köpa mig fri från mobilångesten, men Dixon's Carphone El Giganto Phone House säljer inte mobiler på delbetalning om man inte tecknar "prova-på"-abonnemang hos fåret Frank och betalar genom dem.
(NB: Hur f-n kan ett företag heta Dixon's Carphone?) + De fyra stora skalderna. Bellman, Taube, Vreeswijk, Florå. Redigerat av Zacabeb, 23 July 2015 - 20:09. Postad 23 July 2015 - 20:46
+ ny bil!
+ blivit av med min gamla (och slapp således femsiffriga lagningar) + drar till Dalarna på semester / Classic Car Week på lördag Postad 23 July 2015 - 20:55
----- Om någon citera nått så blandas allt ihop så det blir helsnurrigt att läsa iaf på mobilen.
-vädret. -På jobb igen. +Inga plus idag. Postad 24 July 2015 - 05:43 + Nu går jag på semester, planet lyfter ikväll mot sandstränder, klar blått vatten, värme och skaldjur.
- neh, det får inte bli några idag... lite nervis över alla som har halsfluss runtomkring!! Postad 24 July 2015 - 08:02 Har gett upp hoppet om sommaren, det blir nog fan inte varmare än så här!
-Vädret +Ser ut att bli regn framöver, då kan man iallafall sitta inne med gott samvete Postad 25 July 2015 - 00:45 + Kul med så många hifi-nyheter. Ett tag stod det still - Skitvädret på ingång. Sommaren är kort - Det mesta regnar bort!!! Redigerat av Unregistered2294, 25 July 2015 - 01:12. Postad 25 July 2015 - 06:06
Vill verkligen inte gnugga in "den enes bröd..." men här kommer det.
+ + Idag när vi var på vingården så var den stängd, tomt, öde. Frågade grannarna och de pekade i fel riktning. Då körde vi molokna tillbaka mot hotellet då frugan kände igen logotypen vid en annan gård. Vi körde in på området och mötte en barsk man med buskiga ögonbryn och frågade snällt om han kände till var vi kunde köpa detta speciella vin, Grand Selection Tokaji. Han lyfte telefonen och sade åt oss att vänta. Efter fem minuter dyker en galant donna upp och leder oss längre in på området till en liten turistshop, sex små lagerhyllor. Vi handlade ett par lådor. Imponerande tyckte hon att vi som svenskar dök upp från ingenstans så bjöd hon oss på rundtur och provsmakning gratis, tillsammans men en tieckisk grupp som bokat tid. En verksamhet de nu drivit i två veckor i den 5.5km långa lagerkällaren, urgråvt i gamla vulkanberg. Så det blev två lådor till, totalt 6lådor på plats. Sedan bad, bad och bad... + Tokaj, Ungern har fantastiska sevärdheter, idag ska vi bada i grottor och sedan guidad tur i droppstensgrottor. - Extremt svårt att vara utomhus med 40grader i solen. Jag saknar det svenska vädret... Postad 25 July 2015 - 06:38
Njut där borta, vädret här är riktigt trist. Kul upplevelse att läsa om. Ja, det är ett + helt enkelt.
- Fick hög feber i måndags, har inte givit med sig. Nackdelen med att ha flera läkare, kortisonet jag tar har gjort min kropp svag, så den fixar inte att ta hand om febern. + På väg till akuten, ska bli skönt att få hjälp. Postad 25 July 2015 - 07:14
Lycka till och krya på dig!
+ Också att Hasse Aro i Nyhetsmorgon råkade säga torterar istället för turnerar om Top Cats Postad 25 July 2015 - 09:53 + ska till göteborg idag! - senast jag flög var jag så liten så att jag inte minns det, typ tre år gammal. om ens det. - börjar bli så j*vla nervös. dessutom så kommer det att vara oväder över sverige. just idag Postad 25 July 2015 - 10:04
Ta bort s efter http så funkar det masse.
Välkommen hit zartok
image.jpg 151.22K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Johan_i_burken, 25 July 2015 - 10:06. Postad 25 July 2015 - 10:07 Hur tusan kan du få det till ett plus? Men då kan du ju åka hem till Kylmander också, det är inte s långt från Gbg Haha, var exakt det första som dök upp när jag läste hans tråd Postad 25 July 2015 - 10:13
Jag ska också till gbg, men får lyckligtvis köra hem igen 20 minuter senare
- pissväder och jag har inga regnatteraljer med mig Postad 25 July 2015 - 10:21 tja, jag kan ju trösta mig med att vi iaf har varmare väder här i umeå. nej, det här känns inte bra. kan piloter verkligen landa när det regnar så j*vla mycket? vattenplaning? det blåser som fan också, kommer vi bli omdirigerade till trollhättan eller skurup eller något sånt? eller bromma? vad händer om det är åska och man är i luften? fan, då är man ju verkligen högst upp! vad händer om någon jävel glömmer att stänga av sin förbenade mobil!? det är garanterat någon jävel som kommer börja muppa sig med mobilen, råka ta kontroll över flygplanet och krascha det ute till havs. eller så kommer al qaida passa på att göra sin första flygplanskapning i sverige på min flight. fan, 100.000 saker kan ju gå fel, varpå några säkert gör det.
- jag är tydligen flygrädd också. jag kommer dö idag. det är fan inte tänkt att vi ska flyga, då hade vi haft egna vingar! Postad 25 July 2015 - 10:36
Tja du får väl ta en shoppingrunda då, hyr en bil och åk till Borås och besök kylmander, sedan åker du till genom härskogen till stenkullen och besök
http://www.hembioconsult.se/ På vägen till Gbg kör du förbi denna i Partille så titta in där med http://www.hificonsult.se/ Sedan tar du en sväng mer centralt och tittar in i http://www.tonlaget.com/index.html http://www.xn--grens-lra.se/hem.html http://www.ljudkallarn.com/ Så då kan du skita i vädret. Postad 25 July 2015 - 10:39
Du. Jag har åkt flygplan världen över och det är bara i Europa i stort sett man tjatar om att man ska stänga av mobilen på flyget. I Venezuela där jag flög och andra ställen skiter dom fullständigt i det och det funkar lika bra alla gånger. Inom EU tjatar man ihjäl folk och dom tror på det också Postad 25 July 2015 - 11:12 + barnkalas hemma.. och allt flyter på
+ typ 21 barnkalas genomförda sedan starten för några år sedan.. börjar vara rutinerad...
+ Massor med tårta, räknar med att det blir rester... Postad 25 July 2015 - 11:48
Och jag som på alla bilder jag sett trott att det var en hund.
- Usch för regn och hundar som tvunget ska gå ut och gå ändå. + Tror att det finns mat hemma så jag slipper gå ut en gång till. Postad 25 July 2015 - 12:11
Zartok, kan glädja dig med att det just nu inte verkar regna i Göteborg. Det är dock fortfarande Göteborg
Postad 25 July 2015 - 12:42
Du kan ju skylla på att DU är den nya kattvakten så kan du ju stanna hemma trots allt. Där har vi lösningen på problemet
+/- Köp en pulversläckare annars o ta med ombord Postad 25 July 2015 - 14:21 Troligen, men knappast just idag! Ingen idé för den där familjen att köpa trisslott på ett tag, den turen har de nog förbrukat. Skönt alla klarade sig. Postad 25 July 2015 - 18:22 Sist jag flög var till Köpenhamn, två timmar försenat pga snöstorm, landade med sidan före i blåsten och snön. Hade redan givit upp, gick åt en del drinkar och öl. Sedan var järnvägen, de flesta flyg och bussar inställda och endast taxi fungerade hjälpligt. Sa jag det var sist jag flög? Postad 25 July 2015 - 19:46
Hoppas att allt gick väl på sjukan. + Sjukt god middag på hotellet Toldi, den bästa maten i Tokai efter fyra resor. Shoppat mycket mer ungerskt bubbel och bitter, Unicum. Mums. + Planerad provsmakning av lokalproducerad Palinka imorgon, ojojoj... - Bävar för dagen efter. @ Zartok, chefen du om någon borde ha läst om hjärnspöken kring olika fobier. Skratt. "jag är inte rädd jag kan flyga..." Postad 25 July 2015 - 19:54
Jao, det var en släng av lunginflammation, men det ska snart vara över.
+ Köpte GTA V, underbart att köra med lite feber, eller omöjligt egentligen. Är nog en aning avis på din resa, verkar spännande. + igen. Inga -, jag är glad idag, och hoppas många fler är det med. PML, ha det gott. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |