Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 01 May 2014 - 15:05
Postad 01 May 2014 - 19:19
Tack vare senaste Sony uppdateringen så är nu spelet helt craap.varje gång jag dör och ska spawna/välja kitt så tappar recivern signalen.jätte kul att spawna och inte ha någon bild i 10sec.
Ja va fan e detta, har samma !
Trodde någon hdmi-kabel var glapp eller nått...
Redigerat av fredrik11, 01 May 2014 - 19:20.
Postad 02 May 2014 - 05:30
stäng av Deep coloringJa va fan e detta, har samma !
Trodde någon hdmi-kabel var glapp eller nått...
Postad 02 May 2014 - 08:46
stäng av Deep coloring
Tror inte jag har nått som heter så, ändrade till game mode igår å det hände iaf inte lika ofta...
Postad 02 May 2014 - 09:44
Va det väldigt hög ping när du spelade där? Ser ut att vara det... Så illa har jag nog aldrig varit med om, varken på PC eller ps4...
Kolla pingen nästa gång det blir så... jag brukar byta server om den är för hög... sen har jag BBB som fixar pingtoppar som f*n ibland.... även när jag spelar på svenska servrar i CS och bf...
Haha, det där är jag så van vid :-)
Jag tror det är vanligare på ADSL att det där händer, en polare har inga problem alls med sitt fiber.
Känns som 64 spelare inte fungerar så bra om man har lite kass ping, är nog inte enbart Dice fel, utan även folk som sitter med dåliga uppkopplingar. Det är sällan det känns som man har kontroll i en närstrid i BF4.
Postad 02 May 2014 - 16:47
Haha, det där är jag så van vid :-)
Jag tror det är vanligare på ADSL att det där händer, en polare har inga problem alls med sitt fiber.
Känns som 64 spelare inte fungerar så bra om man har lite kass ping, är nog inte enbart Dice fel, utan även folk som sitter med dåliga uppkopplingar. Det är sällan det känns som man har kontroll i en närstrid i BF4.
Fast det där är en Tdm med 24 spelare och jag har Comhem 100/10 bredband. Innan funkade Tdm helt perfekt men sen de började fixa med cq har det bara blivit sämre och sämre. Min teori som jag har framfört tidigare är att de inte har köpt några superservrar, de har bara reallokerat kapacitet från Tdm och domination till cq. Därför funkade Tdm när cq var crap och vice versa.
Postad 03 May 2014 - 20:22
Ja, Squad Join känns verkligen välbehövligt!http://blogs.battlef...quad-join-beta/
Det tar sig sa mordbrännaren.......;-)
Postad 04 May 2014 - 23:38
Postad 05 May 2014 - 07:13
Postad 05 May 2014 - 09:10
Postad 05 May 2014 - 09:17
Och hittar man en Metro utan granat spam så spammas det liks förbannat granater!.finns det inga Admins inne?.eller är dom bara rädda för att tappa spelare.
Problemet är att servarna inte fungerar som det ska. Går inte utesluta vapen, problem med att ställa in rätt banor och antal samt kicka/banna folk. Finns lite mer info om det på battlelogen.
// Sat
Postad 05 May 2014 - 09:49
Och hittar man en Metro utan granat spam så spammas det liks förbannat granater!.finns det inga Admins inne?.eller är dom bara rädda för att tappa spelare.
Problemet just nu är att det inte går att kicka/banna folk när man själv är inne och spelar på servern. Man måste hoppa ur för att göra det, och eftersom det nu är fullt med takglitchare överallt så orkar man inte göra det hela tiden, man skulle behöva en som sitter i menyerna på heltid!
Sen tror jag också att om man tar bort vapen så de inte går att använda på en server så blir servern inte rankad, dvs inga poäng sparas, ingen vill spela på sånna servrar.
Edit: Som satsen säger
Redigerat av DragonPuffer, 05 May 2014 - 09:51.
Postad 05 May 2014 - 09:55
Känns som Battlefield återigen kommer bli skit nu när det är privata servrar där folk sätter upp egna regler.
Tar man en Quick match så hamnar man ju även på privata servrar där folk har egna fjantiga regler.
Vissa servrar tillåter inte ens att man använder Igla, hur fan ska man ta ut helikoptern då ????
Men det är väl detta som är meningen att hosten ska använda heliktopern och få massa kills, så jävla töntigt med såna skitregler.
Dessutom brukar man bli kickad bara för att man spelar bra.
Postad 05 May 2014 - 10:16
Postad 05 May 2014 - 10:47
Varför vill man kicka och banna folk ö.h.t ??
Känns som Battlefield återigen kommer bli skit nu när det är privata servrar där folk sätter upp egna regler.
Tar man en Quick match så hamnar man ju även på privata servrar där folk har egna fjantiga regler.
Vissa servrar tillåter inte ens att man använder Igla, hur fan ska man ta ut helikoptern då ????
Men det är väl detta som är meningen att hosten ska använda heliktopern och få massa kills, så jävla töntigt med såna skitregler.
Dessutom brukar man bli kickad bara för att man spelar bra.
Ibland hinner man inte ens titta på helin innan det kommer 5 igla, 17 stingers och 4 AA, så kan förstå om folk förbjuden den. I hederliga 3:an var det mycket så för att få ärliga luftkrig.
Ett riktigt bra skäl till att banna folk är ju för övrigt de som glitchar. Pröva att spela Metro så skall du se. Jag brukar själv inte ha några problem ett hitta ickeregelservers.
Edit: Som satsen säger
Det där lät inte bra
// Sat
Postad 05 May 2014 - 19:04
Postad 05 May 2014 - 21:13
Redigerat av D-J, 05 May 2014 - 21:15.
Postad 05 May 2014 - 21:19
I början funkade allt kanon men nu har det börjat komma osynliga vapen, noll skada på fienden fast man satt minst fem sex kulor i honom, tydliga connection-issues.
Postad 05 May 2014 - 23:39
Är detta bara för mig som spelet känns mer och mer trasigt?
I början funkade allt kanon
Är du full? hahaha!
Det har väl aldrig funkat så "bra" som det gör nu. I början va det ju ospelbart.
Postad 06 May 2014 - 00:51
Jag kommer aldrig tröttna på Metro i lagom stora portioner så att säga. Det räcker med ett par rundor, sedan saknar jag övriga BF4-banor. När man sedan har spelat BF4-banorna en stund... Ja, då saknar jag Metro igen.Är ni inte trötta på Metro än?
Jag tycker precis tvärtom. Det är ju nu spelet börjar fungera bra utan att man får hjärtflimmer pga allehanda buggar och rubberbanding. BF4 är absolut inte perfekt, men det är nästintill ett helt nytt spel nu i jämförelse med det BF4 som släpptes förra året.Är detta bara för mig som spelet känns mer och mer trasigt?
I början funkade allt kanon men nu har det börjat komma osynliga vapen, noll skada på fienden fast man satt minst fem sex kulor i honom, tydliga connection-issues.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 06 May 2014 - 00:54.
Postad 06 May 2014 - 04:41
Postad 06 May 2014 - 07:07
Postad 06 May 2014 - 07:07
Jag kommer aldrig tröttna på Metro i lagom stora portioner så att säga. Det räcker med ett par rundor, sedan saknar jag övriga BF4-banor. När man sedan har spelat BF4-banorna en stund... Ja, då saknar jag Metro igen.
Håller med. Brukar vilja köra några banor och kanske avsluta kvällen med en Metro. Men köra bara Metro en kväll framförallt med 64spelare blir lite för mycket spamgranater för min smak...
Sheabon har en poäng när det gäller Tdm och domination. Det är ju bara att kolla på den videon jag postade för att inse. Däremot verkar ju cq ha fått en uppryckning.
Tdm brukar jag inte lira, och domination har jag oxå lite erfarenhet av. Körde dock domi för inte så länge sedan och hittade då inga fel absolut inte som du länkade till tidigare...
// Sat
Postad 06 May 2014 - 22:21
Jag kommer aldrig tröttna på Metro i lagom stora portioner så att säga. Det räcker med ett par rundor, sedan saknar jag övriga BF4-banor. När man sedan har spelat BF4-banorna en stund... Ja, då saknar jag Metro igen.
Ne jag gillar själv Metro väldigt mkt.. men kan bli trött på att de är bara en typ av spelstil på den. Tänkte att lite variation är kul
Postad 13 May 2014 - 19:48
Redigerat av Unregisteredfaa967e4, 13 May 2014 - 19:48.
Postad 14 May 2014 - 00:01
Kort och gott: Nej.Idag fick jag fiber ..äntligen kan man använda internet fullt ut igen =) Har inte spelat på ett par månader...har jag missat mycket?
Okej, rubberbandingen är i princip borta och mycket har finputsats, men i övrigt så finns samma gamla hatkärlek kvar till spelet. Ibland vill man bara hiva ut BF4-skivan från balkongen, men ändå så kan man inte sluta spela.
Postad 14 May 2014 - 06:17
Kort och gott: Nej.
Okej, rubberbandingen är i princip borta och mycket har finputsats, men i övrigt så finns samma gamla hatkärlek kvar till spelet. Ibland vill man bara hiva ut BF4-skivan från balkongen, men ändå så kan man inte sluta spela.
Ok är väl uträknat att man inte kan sluta spel
Postad 14 May 2014 - 06:23
Ok är väl uträknat att man inte kan sluta spel
Har det kommit några nya banor? Isåfall måste man köpa dom?
Vet inte när du spelade sist med sista DLC:t är Naval strikes. För mig är de banorna ingen höjdare, för mycket öar springandes och simmandes.
// Sat
Postad 14 May 2014 - 16:13
Här får ni mitt senaste montage.
https://www.youtube....h?v=5lXMkmALR7M
Snyggt men bonus klippet ägde ju upp allt annat =))
Postad 15 May 2014 - 08:42
Här får ni mitt senaste montage.
https://www.youtube....h?v=5lXMkmALR7M
Nice! Några riktigt jävla sjyssta clip där. Hade du bara haft tålamodet att vänta in några fler liknande klipp och tagit ur några ganska mediokra hade detta varit en riktig fullpoängare. men jag förstår. Man blir så sugen på att göra färdigt montaget. jag lider av samma problem
riktigt bra oavsett
ps: slutet var självklart bäst ;P
Postad 15 May 2014 - 13:33
https://www.youtube....h?v=RcfhPHXvyyk
Postad 15 May 2014 - 14:21
Postad 15 May 2014 - 20:09
Är inte så insatt i hur kraftfull PS4:an är, vad är rimlig rate för den? Kommer man komma i närheten av pc ens? Då menar jag ju kraftfulla pc:s och inte nå krafs.Hoppas som sagt det kommer till konsol också. Och som lvlcap nämnde, det här kan vara riktigt bra för framtida spel som kommer gå på samma motor.
Postad 15 May 2014 - 23:25
Postad 16 May 2014 - 06:57
Det som talar emot att höja tickraten för högt är att i bf4 är Microsoft! Det är många spelare plus alla fordon o skit.
Rättade liten felstavning
// Sat
Postad 18 May 2014 - 21:04
Tycker det är mer regel än undantag att det t ex blinkar rött bakom eller på sidan när man blir skjuten av en fiende rakt framifrån.
Väldigt förvirrande när någon skjuter en i ryggen och spelet visar att skotten kommer från vänster. Blir väldigt många onödiga deaths och irritationsmoment pga detta.
Numera klarar jag inte av spela fler än två matcher pga detta och tycker bättre om COD Ghosts (vilket säger ganska mycket) då det spelet åtminstone korrekt visar var skadan kommer från.
Postad 18 May 2014 - 21:12
Men jag är också lite nyfiken på det nya COD som kommer i höst, ser rätt bra ut , Advanced warfare heter det visst.
Postad 20 May 2014 - 09:33
https://twitter.com/...667710176780288
Redigerat av Zerokelvin, 20 May 2014 - 09:34.
Postad 20 May 2014 - 09:43
Been there, already done thatNågon som är sugen på att speltesta BF4 hos DICE!?
Postad 20 May 2014 - 09:50
Been there, already done that
Är inte ett dugg avundsjuk.
Redigerat av Zerokelvin, 20 May 2014 - 09:51.
Postad 20 May 2014 - 12:26
Någon som är sugen på att speltesta BF4 hos DICE!?
Jag ska ge dem mina pengar igen!
Postad 20 May 2014 - 15:01
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
6 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler