Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *

34728 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6,15 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) Rapporterad 1 4,62 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910 (Digitalboxar) 1 6 (16) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6,07 (13) Inga priser
Motorola Home VIP 1960-9 (Digitalboxar) 0 (0) Inga priser
Motorola Home VIP 1903 (Digitalboxar) 1 4,33 (8) Inga priser
Motorola Home VIP 1963 (Digitalboxar) 1 6,1 (20) Inga priser
Motorola Home VIP 1003 (Digitalboxar) 1 4,91 (10) Inga priser
111 relaterade trådar
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
ATV 4, Telia tvbox, Pioneer vsx 1021 missmatch?? (9 inlägg) 8 år sedan
Canal Digital IPTV (908 inlägg) 9 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 10 år sedan
IPTV? Finns det vettiga boxar/system (16 inlägg) 11 år sedan
Bästa system för inspelning av TV-program? (5 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 11 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 13 år sedan
Telias Motorola 1003 (1 inlägg) 13 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 13 år sedan
Boxer IPTV -> tas över av Kramnet! (37 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 14 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 vs Humax HDPVR-1000C (7 inlägg) 14 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP 1963 ADSL 24Mbit? (2 inlägg) 14 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 14 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 14 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 14 år sedan
Telia digital-TV VIP1963 boxen och ADSL (2 inlägg) 14 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 15 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 HDMI trubbel (1 inlägg) 15 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 15 år sedan
Dela inspelade program i nätverket (1 inlägg) 15 år sedan
spela in från en Motorola 1903 & telia (2 inlägg) 15 år sedan
installations problem (1 inlägg) 15 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 15 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1963 Scart-RBG (3 inlägg) 15 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 15 år sedan
vip 1963 som extern hdd via nätverket. (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1963 YPbPr (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1963 (5 inlägg) 15 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 15 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 15 år sedan
Boxer IPTV (17 inlägg) 15 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 15 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 15 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 15 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 15 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 15 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 15 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 15 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 15 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 15 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 15 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 15 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 15 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 15 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 15 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 15 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 15 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 15 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 15 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 15 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 15 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 16 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 16 år sedan
Telia och Viasat (3 inlägg) 16 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 16 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 16 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 16 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 16 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 16 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 16 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 16 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 16 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 16 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 16 år sedan
ip tv (1 inlägg) 16 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
trådlös TV? (4 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 16 år sedan
Telia digital tv kvalitet (1 inlägg) 16 år sedan
HDTV via bredband? (2 inlägg) 16 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 16 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 16 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 16 år sedan
blå prickar i rutan (3 inlägg) 16 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 16 år sedan
Köp av platt tv för bästa bild (2 inlägg) 16 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 16 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 16 år sedan
Cardsplitter för Telia digital TV (1 inlägg) 16 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 16 år sedan
Viasats kanaler till Telias digital-tv-kunder (6 inlägg) 16 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 17 år sedan
Manual 1910 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 17 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 17 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 17 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 17 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 17 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 17 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 17 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 17 år sedan

Postad 25 juni 2021 - 18:18

pallepaf
  • pallepaf
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Är det inte dags för Telia att lansera en ny router med tv-kompatibilitet och den nya wifi-standarden ax (wifi 6) snart? Riskerar att halka efter konkurrenterna rejält i detta avseende:

https://www.tele2.se...le2-wifi-hub-l2

Kanske Markus kan komma med någon form av antydan till om något kan vara på g i närtid…

Glad midsommar!

Postad 26 juni 2021 - 12:42

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Kanske inte har så mycket med TV att göra, men har ökat hastigheten hos Telia till 250 Mbps och fick då en ny router, F@st5370e. Min nuvarande fungerar fortfarande bra, en TG799vn v2 och jag får ut den ökade hastigheten helt ok.

Antar att den nya har bättre wifi? Men eftersom jag kör kabel till både dator och TV, förlorar jag nåt på att fortsätta med den gamla?

Postad 26 juni 2021 - 13:27

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 1

Kanske inte har så mycket med TV att göra, men har ökat hastigheten hos Telia till 250 Mbps och fick då en ny router, F@st5370e. Min nuvarande fungerar fortfarande bra, en TG799vn v2 och jag får ut den ökade hastigheten helt ok.

Antar att den nya har bättre wifi? Men eftersom jag kör kabel till både dator och TV, förlorar jag nåt på att fortsätta med den gamla?

Nej. Kör på om det fungerar.

Postad 26 juni 2021 - 16:43

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

I samband med att jag gick över till TV via fiber från Telia fick jag en ny router, samma modell som du fick.

Den behövdes eftersom jag kör trådlöst till mina boxar.

Men Telia var noga med att påpeka att den gamla routern skulle skickas tillbaks till Telia.

Detta var andra gången jag skickat tillbaka en gammal router.

För ett antal år sedan gick min dåvarande router sönder. Ett fel som även konstaterades av Telias support.

Men även den routern skulle returneras.

Man kan ju undra varför dom kostar på retufrakt på en router, som dessutom är trasig. Den hamnar väl på återvinningen ändå, när den kommer till Telia.

Postad 26 juni 2021 - 18:10

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

I samband med att jag gick över till TV via fiber från Telia fick jag en ny router, samma modell som du fick.

Men Telia var noga med att påpeka att den gamla routern skulle skickas tillbaks till Telia.

Detta var andra gången jag skickat tillbaka en gammal router.

För ett antal år sedan gick min dåvarande router sönder. Ett fel som även konstaterades av Telias support.

Men även den routern skulle returneras.

Man kan ju undra varför dom kostar på retufrakt på en router, som dessutom är trasig. Den hamnar väl på återvinningen ändå, när den kommer till Telia.

Jag hade fiber redan innan och ökade hastigheten via chatten hos Telia. Det sas varken att jag skulle få ny router eller att den gamla skulle returneras, så jag sitter väl lugn... Markus kanske kan bringa klarhet i frågan?

Postad 26 juni 2021 - 18:15

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Nej. Kör på om det fungerar.

Det ska fungera som så att när man får en ny router ska det även skickas ut en retursedel för dem gamla så det kanske är bäst att byta om man får en "ny".

Routern är Telias egendom och returnerar man inte den när man fått en retursedel kommer man bli debiterad för den. (typ 500-1000 kr)

Sagemcom F@st 5370 är den sensate routern för de som har fiber (den saknar DSL funktion) och har man ADSL/VDSL (via telefonjacket) är senaste routern TECHNICOLOR DGA433OTS. Bägge dessa har programvaran för Airties inkluderade så har man Airties ansluten till dessa kommer routern vara "huvudenhet" för Airties och man behöver alltså inte ha en separat Airties ansluten med kabel till routern utan de körs helt och hållet trådlöst.

Markus Johansson

Telia kundservice

Postad 26 juni 2021 - 18:24

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Det ska fungera som så att när man får en ny router ska det även skickas ut en retursedel för dem gamla så det kanske är bäst att byta om man får en "ny".

Routern är Telias egendom och returnerar man inte den när man fått en retursedel kommer man bli debiterad för den. (typ 500-1000 kr)

Markus Johansson

Telia kundservice

Tack för klargörandet! Men om det inte fanns med nån retursedel? Ska jag behöva kontakta supporten och begära en? Det som följde med var en följesedel med garantivillkor på baksidan. Varför garanti om det är Telias egendom?

Postad 26 juni 2021 - 21:18

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 1

Tack för klargörandet! Men om det inte fanns med nån retursedel? Ska jag behöva kontakta supporten och begära en? Det som följde med var en följesedel med garantivillkor på baksidan. Varför garanti om det är Telias egendom?

Min kvalificerade gissning är att ALLA kunder får samma garantibevis oavsett vad det är för vara som skickas ut. Jag har för mig att de skickar ut retursedel som post efter några dagar så den kommer nog.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 27 juni 2021 - 18:26

Aene
  • Aene
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Någon som varit med om att Kräv PIN för att hyra nollställts til Nej? Troligtvis inte, men jag tänkte jag skulle fråga i alla fall.

Fyraåringen började klicka runt med fjärrkontrollen idag och kom in på hyrfilmerna. Var dock helt säker på att jag satt igång att den skulle kräva PIN så jag tänker inte så mycket på det och blir därför rätt överraskad när han lyckas trycka igång en film. Stänger av efter 5-10 sekuner och tittar efter och då är kräv PIN satt till Nej.

Jag får ta det som 'lärdomspengar' antar jag. Men blev bara överraskad då jag som sagt var helt säker på att jag tittade på det i början på förra året och satt den till Ja så.

Postad 27 juni 2021 - 19:08

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Någon som varit med om att Kräv PIN för att hyra nollställts til Nej? Troligtvis inte, men jag tänkte jag skulle fråga i alla fall.

Fyraåringen började klicka runt med fjärrkontrollen idag och kom in på hyrfilmerna. Var dock helt säker på att jag satt igång att den skulle kräva PIN så jag tänker inte så mycket på det och blir därför rätt överraskad när han lyckas trycka igång en film. Stänger av efter 5-10 sekuner och tittar efter och då är kräv PIN satt till Nej.

Jag får ta det som 'lärdomspengar' antar jag. Men blev bara överraskad då jag som sagt var helt säker på att jag tittade på det i början på förra året och satt den till Ja så.

Har faktiskt hänt mig också, men det hände efter en omstart av boxen då den hade hämtat hem en uppdatering. Telias kundtjänst var iaf tillmötesgående och ersatte mig med 3 fria filmer. Jag fick dock betala för filmen som han hyras, samma sak här där sonen trodde det var en film via play.

Postad 27 juni 2021 - 20:20

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Har faktiskt hänt mig också, men det hände efter en omstart av boxen då den hade hämtat hem en uppdatering. Telias kundtjänst var iaf tillmötesgående och ersatte mig med 3 fria filmer. Jag fick dock betala för filmen som han hyras, samma sak här där sonen trodde det var en film via play.

Efter att man gjort Factory reset så kommer valet ändras till nej. Det var för länge sen satt till att man måste ange pin men då ringde massor av kunder till supporten för att få reda på vart de hittar pinkoden och då tog man ett affärsbeslut att ändra det till nej. Förutom att hitta pinkoden när man loggade in på telia.se så hittade man även pinkoden på pappret med idkod och kontrollkod som skickades ut. 

Vill man se i filmer som finns i play tjänster är rekommendationen att välja filmer i menyn och sen gå ner till "mina filmer" och sen vänster pil så man kommer till "visa alla" och där kan man se alla filmer man har i sina play tjänster.

Att det skulle hända efter en omstart har vi fått oss några enstaka gånger. Vi har dock inte kunna återskapa detta. När vi har tittat på några fall där kunder säger att de har hyrt filmen UTAN att ange koden kan vi se i loggen att de har hyrt filmen men pinkod dessutom.

Markus Johansson

Telia Kundservice

Redigerat av TeliaKundservice, 27 juni 2021 - 20:32.

Postad 29 juni 2021 - 13:57

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Kör Telia Play, med WIFI, snabb hastighet

På en kanal försvinner halva bilden i pixlar, vad beror det på när det händer?

Postad 29 juni 2021 - 14:25

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Kör Telia Play, med WIFI, snabb hastighet

På en kanal försvinner halva bilden i pixlar, vad beror det på när det händer?

Det kan ingen svara på med så lite information.

Och försvinner bilden tyder det på att du inte har några pixlar alls ;)

Postad 30 juni 2021 - 10:16

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Då har man överfört allt inspelat från boxarna till annan hårddisk

Kan fortfarande spela in det man vill spela in

Skönt bli av med det där kopparbredbandet Telia höjer, skönt att hårddisken inte behöver vara beroende av Telia mer

Ja det går göra så

Postad 30 juni 2021 - 10:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Då har man överfört allt inspelat från boxarna till annan hårddisk

Kan fortfarande spela in det man vill spela in

Skönt bli av med det där kopparbredbandet Telia höjer, skönt att hårddisken inte behöver vara beroende av Telia mer

Ja det går göra så

Frid och fröjd då i fortsättningen

Postad 30 juni 2021 - 10:39

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Bara för att visa att det  går, kommer inte säga hur, för det strider mot forumets regler

Så här kan det se ut vilken mjukvara program man använder

07EPq2T.jpg

Postad 30 juni 2021 - 10:46

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Bara för att visa att det  går, kommer inte säga hur, för det strider mot forumets regler

Så här kan det se ut vilken mjukvara program man använder

Vi har ju haft den här diskussionen innan. Det är nog få på detta forum som inte vet att det går att spela in video via kompositsignal från en box. Problemet är att kvaliteten blir låg och att det är ett s*tans jobb att föra över video på det viset eftersom det kräver realtidsinspelning. HDMI-inspelning (om det fungerar) hade gett bättre kvalitet.

Jag tror att det som hindrar de flesta från att använda denna metod är jobbet det innebär, inte att de inte skulle kunna.

Men är du nöjd så.

Här är en gamma tråd i ämnet: https://www.minhembi...howtopic=332228

Redigerat av Loco.spk, 30 juni 2021 - 10:54.

Postad 30 juni 2021 - 10:50

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Vi har ju haft den här diskussionen innan. Det är nog få på detta forum som inte vet att det går att spela in video via kompositsignal från en box. Problemet är att kvaliteten blir låg och att det är ett s*tans jobb att föra över video på det viset eftersom det kräver realtidsinspelning.

Men är du nöjd så.

Beror på vilka kablar man använder

Ja det krävs realtidsspelning,vill man ha saker sparat man spelat in som inte går ofta är detta som gäller

När det är klart är man inte beroende efter det

Ena boxen är över 10 år, då vill man spara det man har

Jag är nöjd med kvaliteten, bara jag som ska ha och se på det

Inte hållbart Telia höjde koppar till 550 kr månad

Redigerat av Ironse, 30 juni 2021 - 10:53.

Postad 30 juni 2021 - 12:55

Mushunt
  • Mushunt
  • Mästare

• 3 278 inlägg
  • 0

Beror på vilka kablar man använder

Ja det krävs realtidsspelning,vill man ha saker sparat man spelat in som inte går ofta är detta som gäller

När det är klart är man inte beroende efter det

Ena boxen är över 10 år, då vill man spara det man har

Jag är nöjd med kvaliteten, bara jag som ska ha och se på det

Inte hållbart Telia höjde koppar till 550 kr månad

Det är huvudsaken att du är nöjd med det :)

Vilken hastighet får du för 550kr via koppar? Lät saftigt dyrt då jag själv betalar 379kr för 500/500 via fiber.(förvisso kampanjpris i 12 mån) 

Postad 30 juni 2021 - 14:39

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Det är huvudsaken att du är nöjd med det :)

Vilken hastighet får du för 550kr via koppar? Lät saftigt dyrt då jag själv betalar 379kr för 500/500 via fiber.(förvisso kampanjpris i 12 mån) 

Beroende vad man mäter tror jag att jag fick omkring 20 mbit, med mobilt bredband obegränsad surf för ungefär samma pris får jag allt mellan 100-200 mbit

Postad 05 juli 2021 - 18:29

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Ingen textning på filmkanalerna, varken C More eller Viasat.

Postad 05 juli 2021 - 21:48

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Ingen textning på filmkanalerna, varken C More eller Viasat.

Meny, inställningar, Undertexter, Vad har du valt där?

om du trycker info, info och blå knapp, ändras det då med?

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 06 juli 2021 - 08:00

beson
  • beson
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

En norsk reset på boxen fixade tillbaks undertexterna.

Skulle naturligtvis gjort det som första åtgärd, men har nog aldrig varit med om att undertexter inte funkat, med ok inställningar.

Trodde därför att det var nåt större "generalfel".

Postad 10 juli 2021 - 00:04

elofu17
  • elofu17
  • Beroende

• 1 136 inlägg
  • 0

Den senaste veckan har jag varje dag ljud- och bild-hack på TV4 HD, ingen annan kanal.

Någon mer som märk av detta?

Uppsala, fiber, Arris VIP-2853

Postad 10 juli 2021 - 08:21

Bopper
  • Bopper
  • Beroende

• 1 268 inlägg
  • 0

Den senaste veckan har jag varje dag ljud- och bild-hack på TV4 HD, ingen annan kanal.

Japp.

Postad 10 juli 2021 - 09:36

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Både live och via play (webb) efteråt fanns det störning i dokumentären om Tjernobyl.

Postad 10 juli 2021 - 11:18

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Där ser man! Jag kör med Telia Playappen för Android TV och med mobilt bredband. Jag trodde det var appen men kan nu konstatera att det bara gäller TV4. C:a en gång i kvarten hackar det till, vanligtvis med en grå bild, under max en sekund.

Postad 11 juli 2021 - 11:59

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Nu när man helt gått över till Telia play

Varför ser man inte säsonger och vilket avsnitt det är på tablån?

Postad 12 juli 2021 - 10:22

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0

Där ser man! Jag kör med Telia Playappen för Android TV och med mobilt bredband. Jag trodde det var appen men kan nu konstatera att det bara gäller TV4. C:a en gång i kvarten hackar det till, vanligtvis med en grå bild, under max en sekund.

Samma för mig

Postad 12 juli 2021 - 12:32

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Man undrar hur Telia tänker med de kunder som har koppar, som Telia vill ska sluta använda koppar

Om man avslutar koppar bredband, bara vill använda Telia play, då kan man alltså inte få samma kanalutbud med Telia play som man hade med koppar?

Hur tänker Telia här då?

Det som Telia påstår de inte kan klara utan kopparbredband, det klarar tydligen Telenor?

Postad 12 juli 2021 - 13:04

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Noterade att jag inte kan starta om program på Telia Play på mina föräldrars Apple TV (HD). Det går fint på min iPhone samt vad jag kan minnas via min Apple TV 4K där vi loggat in med deras konto. Någon som vet om det är en begränsning/bugg på Apple TV (HD)? Versionen av Telia Play är 5.0.3.2.

Undrar även om någon här har koll på om det går att ordna med undertext till live tv? Min pappa vill gärna kolla på Rapport/Aktuellt när det går live. Då visas ingen undertext. Om man kollar på Rapport/Aktuellt efter det sänts så finns undertext.

Postad 12 juli 2021 - 22:11

Krutrök
  • Krutrök
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Problemet verkar vara åtgärdat nu. Lite ironiskt att problemet varade under EM och löstes när den var över.

Postad 13 juli 2021 - 08:05

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar man få olika svar vem man pratar med

Men säger man upp kopparbredbandet, försvinner tydligen alla tv-paket med

Enda sättet behålla kvar tv-paket är någon form av abonnemang med mobilt bredband eller mobil abonnemang?

Postad 13 juli 2021 - 08:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar man få olika svar vem man pratar med

Men säger man upp kopparbredbandet, försvinner tydligen alla tv-paket med

Enda sättet behålla kvar tv-paket är någon form av abonnemang med mobilt bredband eller mobil abonnemang?

Jag tror bara att du kan ha enbart TV-tjänsten utan någon form av bredband om du har fiber.

Men jag hänger inte med på varför du skulle vilja ha kvar TV över din kopparförbindelse. Du har ju inte annat än klagat på hur dåligt det är.

Det blir ju inte bättre bara för att du skulle säga upp bredbandsdelen eftersom det är samma förbindelse oavsett vad du har tecknat för abonnemang över den.

Postad 13 juli 2021 - 08:54

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

Både live och via play (webb) efteråt fanns det störning i dokumentären om Tjernobyl.

Bifogad fil  ajGk59px_700w_0.jpg   28,7K   0 Antal nerladdningar

Postad 13 juli 2021 - 10:25

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Jag tror bara att du kan ha enbart TV-tjänsten utan någon form av bredband om du har fiber.

Men jag hänger inte med på varför du skulle vilja ha kvar TV över din kopparförbindelse. Du har ju inte annat än klagat på hur dåligt det är.

Det blir ju inte bättre bara för att du skulle säga upp bredbandsdelen eftersom det är samma förbindelse oavsett vad du har tecknat för abonnemang över den.

Jag har ju sagt upp kopparbredbandet, pga bla därför

Vad är samma förbindelse när jag använder annat mobilt bredband det fungerat använda telia play med?

Postad 13 juli 2021 - 10:52

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Jag har ju sagt upp kopparbredbandet, pga bla därför

Vad är samma förbindelse när jag använder annat mobilt bredband det fungerat använda telia play med?

Du uttrycker dig otydligt så det är inte lätt att hänga med i vad du egentligen vill ha svar på.

Förstår jag dig rätt om du sagt upp din ADSL-anslutning från Telia och nu inte längre kan ha kvar ditt TV-abonnemang? Jag tolkade ditt förra inlägg som att du ville säga upp bredbandet men fortsätta med TV över den förbindelsen.

Så du har alltså skaffat ett mobilt bredband från en annan operatör och vill fortfarande ha TV från Telia? 

Det tror jag inte att de stödjer. Antagligen vill de ha kontroll över hela infrastrukturen mellan dig och din box för att kunna felsöka när du "får pixlar".

EDIT: En snabb sökning säger att jag kanske har fel: https://www.dagensme...treamingtjanst/

Men telias sida är inte glasklar så där har jag inte hittat information som tyder på att det faktiskt fungerar så. Spännande, vi får se vad Markus säger.

Här verkar det faktiskt gå att beställa enbart Telia play, varsågod: https://www.telia.se...lay-tv-film-hbo

Redigerat av Loco.spk, 13 juli 2021 - 11:49.

Postad 13 juli 2021 - 13:39

TeliaKundservice
  • TeliaKundservice
  • Telia kundservice

• 2 532 inlägg
  • 0

Som det är nu går det att beställa enbart Telia play tjänsten, dock finns inte allt innehåll som finns om man har IPTV tjänsten i boxen. 

Markus Johansson

Telia Kundservice

Postad 13 juli 2021 - 14:00

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Och det är det jag inte hittar skillnaden på någon webbsida

Den länk jag ska kolla på är privat/tvpaket är samma kanaler utbud som jag har idag

Är kanalerna samma men inte själva biblioteket inte samma?

Du uttrycker dig otydligt så det är inte lätt att hänga med i vad du egentligen vill ha svar på.

Förstår jag dig rätt om du sagt upp din ADSL-anslutning från Telia och nu inte längre kan ha kvar ditt TV-abonnemang? Jag tolkade ditt förra inlägg som att du ville säga upp bredbandet men fortsätta med TV över den förbindelsen.

Så du har alltså skaffat ett mobilt bredband från en annan operatör och vill fortfarande ha TV från Telia? 

Det tror jag inte att de stödjer. Antagligen vill de ha kontroll över hela infrastrukturen mellan dig och din box för att kunna felsöka när du "får pixlar".

EDIT: En snabb sökning säger att jag kanske har fel: https://www.dagensme...treamingtjanst/

Men telias sida är inte glasklar så där har jag inte hittat information som tyder på att det faktiskt fungerar så. Spännande, vi får se vad Markus säger.

Här verkar det faktiskt gå att beställa enbart Telia play, varsågod: https://www.telia.se...lay-tv-film-hbo

Jag har fått olika svar att jag inte ska behöva telia mobilt bredband för telia play

Den sidan jag blivit rekommenderad att titta på är samma kanaler jag har idag

Verkar vara svårt få ett konkret svar vad som gäller och vilket alternativ man har när man säger upp koppar

Postad 13 juli 2021 - 14:07

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Jag har blivit rekommenderad denna sida

https://www.telia.se...KZ_AkSoZ3FpCOpg

Är samma utbud i stor och premium jag har nu, vet inte om man försöker på sig en fuling tvinga på mig deras bredband

Till mig säger vissa att jag måste ha en form av abonnemang antagligen via bredband eller via mobil telefon abonnemang

Postad 13 juli 2021 - 14:12

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

https://www.telia.se...a-play-for-alla

Lagom till Valborg lanseras Telia Play som en helt fristående streamingtjänst, med nytt innehåll och tillgänglig för alla. Därmed kan fler än någonsin ta del av ett brett utbud av underhållning för hela familjen med serier, filmer och tv från bland annat C More och HBO Nordic.

Det jag inte fått svar på vad skiljer kanaler paketen med telia play och med koppar

Postad 13 juli 2021 - 14:19

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

https://www.telia.se...a-play-for-alla

Det jag inte fått svar på vad skiljer kanaler paketen med telia play och med koppar

Beror på vilket paket du jämför Telia Play med. Står så här i länken du hänvisade till:  "I nya Telia Play ingår bland annat 15 tv-kanaler"

Postad 13 juli 2021 - 14:31

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Fått svar nu

Ser att det finns möjlighet till samma Tv-paket via Mobilnätet som för koppar på ditt lägenhetsnummer så då ska det gå att lösa så att du kan ha premiumpaket.

Jag måste alltså ha Telia mobilt för att få premium cmore viasat

Så mycket för "fristående streamingtjänst"

Redigerat av Ironse, 13 juli 2021 - 14:47.

Postad 13 juli 2021 - 15:09

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Fått svar nu

Jag måste alltså ha Telia mobilt för att få premium cmore viasat

Så mycket för "fristående streamingtjänst"

Att innehåll i streamingtjänster skiljer sig åt beroende på tekniska eller affärsmässiga orsaker är inte helt ovanligt. Netflix har exempelvis olika utbud här jämfört med andra delar av världen.

Och apropå "tekniska orsaker" så bör du tänka på att du nu kommer att sätta dig i en ännu sämre sits för att få någon support. Telia kan förstås inte ta något som helst ansvar för bandbredd i en annan operatörs nät, och den andra operatören kommer förstås inte kunna svara för något rörande Telia play.

Så någon som är så beroende av support som du verkar vara, ska nog fundera en extra gång innan du för det första skaffar en streamingtjänst över ett så otillförlitligt medium som mobilt bredband, och dessutom skaffar det hos en annan operatör. Du kommer i stort sätt vara rättslös i det läget.

Postad 13 juli 2021 - 15:39

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Att innehåll i streamingtjänster skiljer sig åt beroende på tekniska eller affärsmässiga orsaker är inte helt ovanligt. Netflix har exempelvis olika utbud här jämfört med andra delar av världen.

Och apropå "tekniska orsaker" så bör du tänka på att du nu kommer att sätta dig i en ännu sämre sits för att få någon support. Telia kan förstås inte ta något som helst ansvar för bandbredd i en annan operatörs nät, och den andra operatören kommer förstås inte kunna svara för något rörande Telia play.

Så någon som är så beroende av support som du verkar vara, ska nog fundera en extra gång innan du för det första skaffar en streamingtjänst över ett så otillförlitligt medium som mobilt bredband, och dessutom skaffar det hos en annan operatör. Du kommer i stort sätt vara rättslös i det läget.

Det enda som sätter kunder i dåliga sitser är väl Telia själva?

Konstigt det fungerar med Telenor på samma adress, men då ska man heller inte kalla sig "fristående streamingtjänst" måste ha telia mobilt

Vadå beroende av support, ska du börja nu igen?

Vad menar du med "otillförlitligt medium som mobilt bredband"? Eller försvarar du kopparbredband 2 mbit för 550 kr nu?

Postad 13 juli 2021 - 16:31

tTW
  • tTW
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Beroende vad man mäter tror jag att jag fick omkring 20 mbit

Vad menar du med "otillförlitligt medium som mobilt bredband"? Eller försvarar du kopparbredband 2 mbit för 550 kr nu?

Mobilt bredband är inte lika stabilt som fast bredband(oavsett vilken hastighet du nu fick ut över DSL), det kan dyka under pågående tittande. Om det är viktigt för dig att ha stabil bild på dom linjära TV-kanalerna som du verkar tycka är värda extra pengar, så är stream-abonnemang över mobilt bredband absolut ingen rekommendabel lösning, det är den sämsta, efter dom olika alternativen DVB-S(Allente via satellit), DVB-T(Boxer via marknätet, dock med minst linjärt kanalutbud), DVB-C via koax-kabelnät och IPTV(valfri operatör) via fiber/koppar.

Eftersom du verkar ha åsikter om priset ska du kanske börja räkna långsiktigt och fundera på att dra in fiber dit du bor om det saknas idag. Sen finns det flera operatörer som säljer DSL-anslutningar över telejacket, för mindre än 550kr/mån.

Postad 13 juli 2021 - 18:53

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Det enda som sätter kunder i dåliga sitser är väl Telia själva?

Konstigt det fungerar med Telenor på samma adress, men då ska man heller inte kalla sig "fristående streamingtjänst" måste ha telia mobilt

Vadå beroende av support, ska du börja nu igen?

Vad fungerar "med telenor på samma plats", och på samma plats som vad? Det är inte helt lätt att hänga med i vad du egentligen vill ha sagt.

Hur som helst var mitt inlägg om streamingtjänst över mobilt bredband inte mer ett allmänt tips och hade varit lika sant oberoende av bolag som levererar dem. tTW har förklarat det rätt bra här ovanför.

Jag var inte ute efter att börja någonting. Jag inser bara att eftersom du dels inte riktigt har koll på hur TV eller kommunikation över internet fungerar och dels har väldigt lätt att elda upp dig när det inte fungerar så som du vill så är denna lösningen potentiellt det sämsta du kan välja.

Mobilt bredband är otillförlitligt eftersom det är ett delat medium. Du har inte någon dedikerad/garanterad bandbredd alls. Att du mäter upp 100Mbit/s idag betyder inte att du inte kan ha 1Mbit/s (eller sämre) imorgon.

Jag har en bekant som för ett tag sedan gjorde nästan precis det du planerar. Han sade upp sitt ADSL, skaffade mobilt bredband, och ett par streamingtjänster. Till en början fungerade allt bra, men den senaste månaden går det inte att titta på någonting under vissa tider på kvällen för det finns inte bandbredd över. Det är inte så mycket han kan göra åt detta heller för det finns inga garantier på hastigheten, och streamingtjänsterna kan inte hållas ansvariga för det.

Det sura i detta är att jag vet att de flesta grannarna tackade nej till fiberinstallation när det erbjöds för det var så gammaldags med kabel. Så nu sitter de allihop med modernt men oanvändbart trådlöst istället. :)

Sammanfattningsvis, det KAN fungera bra med mobilt bredband idag. Det kan fortsätta göra det i längden, men det kan också börja strula imorgon. Dina möjligheter att få hjälp då är små. Operatören har ingen garanti för någon minimihastighet, och streamingtjänsten har förstås noll ansvar (och möjlighet) att hjälpa till i det fallet. Så har du möjlighet till fiber (vilket flera redan frågat dig om) så ta det istället. Annars kanske linjär-tv via alternativa leverantörer så som satellit, marksänt, eller kabel är ett bättre val för dig.

Postad 13 juli 2021 - 19:52

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Vad fungerar "med telenor på samma plats", och på samma plats som vad? Det är inte helt lätt att hänga med i vad du egentligen vill ha sagt.

Hur som helst var mitt inlägg om streamingtjänst över mobilt bredband inte mer ett allmänt tips och hade varit lika sant oberoende av bolag som levererar dem. tTW har förklarat det rätt bra här ovanför.

Jag var inte ute efter att börja någonting. Jag inser bara att eftersom du dels inte riktigt har koll på hur TV eller kommunikation över internet fungerar och dels har väldigt lätt att elda upp dig när det inte fungerar så som du vill så är denna lösningen potentiellt det sämsta du kan välja.

Mobilt bredband är otillförlitligt eftersom det är ett delat medium. Du har inte någon dedikerad/garanterad bandbredd alls. Att du mäter upp 100Mbit/s idag betyder inte att du inte kan ha 1Mbit/s (eller sämre) imorgon.

Jag har en bekant som för ett tag sedan gjorde nästan precis det du planerar. Han sade upp sitt ADSL, skaffade mobilt bredband, och ett par streamingtjänster. Till en början fungerade allt bra, men den senaste månaden går det inte att titta på någonting under vissa tider på kvällen för det finns inte bandbredd över. Det är inte så mycket han kan göra åt detta heller för det finns inga garantier på hastigheten, och streamingtjänsterna kan inte hållas ansvariga för det.

Det sura i detta är att jag vet att de flesta grannarna tackade nej till fiberinstallation när det erbjöds för det var så gammaldags med kabel. Så nu sitter de allihop med modernt men oanvändbart trådlöst istället. :)

Sammanfattningsvis, det KAN fungera bra med mobilt bredband idag. Det kan fortsätta göra det i längden, men det kan också börja strula imorgon. Dina möjligheter att få hjälp då är små. Operatören har ingen garanti för någon minimihastighet, och streamingtjänsten har förstås noll ansvar (och möjlighet) att hjälpa till i det fallet. Så har du möjlighet till fiber (vilket flera redan frågat dig om) så ta det istället. Annars kanske linjär-tv via alternativa leverantörer så som satellit, marksänt, eller kabel är ett bättre val för dig.

Varför hade jag kopparavbrott 5 månader och vad hade jag för alternativ då som du anser är så dåligt?

Postad 13 juli 2021 - 20:27

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 0

Varför hade jag kopparavbrott 5 månader och vad hade jag för alternativ då som du anser är så dåligt?

Varför skulle jag veta det? Men det har ju inget med det jag skrev ovan att göra. Din ADSL-förbindelse var säkert skitdålig och du hade antagligen blivit av med den hur som helst eftersom kopparnätet håller på att avvecklas.

Så ett alternativ till bredband behöver du och mobilt sådant kanske är ditt enda val om du nu inte kan välja fiber. Jag ville bara påpeka riskerna med att välja den typen av överföring för TV om man tycker att felfri sådan är viktig (det verkar du tycka).

Postad 13 juli 2021 - 20:36

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2 953 inlägg
  • 0

Varför skulle jag veta det? Men det har ju inget med det jag skrev ovan att göra. Din ADSL-förbindelse var säkert skitdålig och du hade antagligen blivit av med den hur som helst eftersom kopparnätet håller på att avvecklas.

Så ett alternativ till bredband behöver du och mobilt sådant kanske är ditt enda val om du nu inte kan välja fiber. Jag ville bara påpeka riskerna med att välja den typen av överföring för TV om man tycker att felfri sådan är viktig (det verkar du tycka).

Har 300 meter från masten, vilka låga hastigheter tror du jag får?

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.