* Officiell tråd iPhone 4 *
5170 svar till detta ämne
Postad 19 augusti 2010 - 01:05
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1 019 inlägg
Den är ju så jäkla rolig att spela o edit foton o filmer med så mina batterier räcker inte länge. Få se när man kan låta bli den så länge som möjligt, men typ 3 dar med push avstängd skulle den nog klara. Är det gratisbumpern? 
japp
Postad 19 augusti 2010 - 02:57
anonymo
-
anonymo
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
En fråga till er alla glada iphone4 ägare... hur är det med batteri tiden. mitt räcker 1 och halv dag sen måste jag ladda igen!!
Min räcker 2 och halv dag. 8-9 timmar anvädning.
Postad 19 augusti 2010 - 08:55
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Tror batteri tiden är riktigt kass om man använder kameran allt för ofta, tog med telefonen till Gotland för någon vecka sedan, fick ladda varje kväll. Men då spelade jag in väldigt mycket video och tog massa bilder.
Men nu när jag är hemma, använder den väldigt mycket för att lyssna musik, surfar då och då.. pratar lite, sms:ar mycket osv... så håller batteriet i snitt 2,5 dag. Men jag är iaf nöjd med batteritiden, har nog inte haft någon annan smartphone som varit bättre än såhär.
Postad 19 augusti 2010 - 16:07
ssebbe
-
ssebbe
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Uppdaterade Facebook appen idag till den nya versionen och den startar men sen när du ska göra nått så står det bara att den inte kan ansluta. Så det fungerar inte att göra något alls. Är jag ensam eller är det någon annan som har samma problem?
Postad 19 augusti 2010 - 16:24
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
HJÄÄÄÄÄLP! Har fått min telefon nu och försöker få upp sim-släden! Jag använder mig av den stickan som man fick med, men jag vet inte hur man ska göra! Ska man trycka in den hårt? Vrida? Dra?
Postad 19 augusti 2010 - 16:33
pebro
-
pebro
-
Amatör
-
-
73 inlägg
http://www.iphoneinf...-kort-i-iphone/ . Förvisso inte en iPhone 4 men det är samma princip
Postad 19 augusti 2010 - 16:33
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
HJÄÄÄÄÄLP! Har fått min telefon nu och försöker få upp sim-släden! Jag använder mig av den stickan som man fick med, men jag vet inte hur man ska göra! Ska man trycka in den hårt? Vrida? Dra?
Förmodar att du fixat det nu men det är bara att trycka så släpper spärren. Det går nästan enklare med ett gem.
Postad 19 augusti 2010 - 16:51
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Tack för hjälpen. Jag löste det. Var bara så ###### rädd att jag inte vågade att trycka ordentligt... Fan det forsar fan vatten ur händerna på mig...
Postad 19 augusti 2010 - 17:32
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Uppdaterade Facebook appen idag till den nya versionen och den startar men sen när du ska göra nått så står det bara att den inte kan ansluta. Så det fungerar inte att göra något alls. Är jag ensam eller är det någon annan som har samma problem?
Japp. Samma här :/ stabil update
Postad 19 augusti 2010 - 17:58
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Japp. Samma här :/ stabil update
Jag uppdaterade, funkar utan problem för mig. Rekommenderar att ni tar bort den helt och installerar om på nytt. Dock så tycker jag att det är tråkigt att vissa funktioner dröjer för den Svenska marknaden, t.ex den där gps grejen som visar var kompisarna befinner sig, funkar inte i dagsläget. Tack för hjälpen. Jag löste det. Var bara så ###### rädd att jag inte vågade att trycka ordentligt... Fan det forsar fan vatten ur händerna på mig... 
Haha.. du är nog inte ensam om det, var precis som du när jag fick min iPhone 2g från USA. Jag menar.. det är ingen billig pryl så det skadar inte att vara extra försiktig
Redigerat av Unregistered1232, 19 augusti 2010 - 17:58.
Postad 19 augusti 2010 - 19:30
Unregistered28512
-
Unregistered28512
-
Forumräv
-
-
629 inlägg
Igår åkte min iphone 4 iväg till anovo för skärm reparation.
Dom lär ju bara ge mig en utbytesenhet... Men man får hoppas att
dom är snabba, men så tur lär man väll inte ha.
//Micke
Postad 19 augusti 2010 - 20:20
davyp3
-
davyp3
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Igår åkte min iphone 4 iväg till anovo för skärm reparation. Dom lär ju bara ge mig en utbytesenhet... Men man får hoppas att dom är snabba, men så tur lär man väll inte ha.
//Micke
Min åkte till Telenors verkstad i södra Sverige, tror det var Malmö. De kanske skickar vidare till Anovo iofs. Min telefon gick inte att använda som telefon  Reparationsdetaljer: Utbytt mot swap Innebär det att man får en begagnad telefon som är lagad eller? Känns trist med tanke på att min var DOA.
Postad 19 augusti 2010 - 20:46
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1 862 inlägg
Min åkte till Telenors verkstad i södra Sverige, tror det var Malmö. De kanske skickar vidare till Anovo iofs. Min telefon gick inte att använda som telefon 
Reparationsdetaljer: Utbytt mot swap
Innebär det att man får en begagnad telefon som är lagad eller? Känns trist med tanke på att min var DOA.
Ja precis du får en reparerad enhet, sällan man får en helt ny telefon, skulle bli för kostsamt för återförsäljaren.
Postad 19 augusti 2010 - 20:54
davyp3
-
davyp3
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ja precis du får en reparerad enhet, sällan man får en helt ny telefon, skulle bli för kostsamt för återförsäljaren.
Lite trist bara då telefonen var DOA. Om man lämnar in en begagnad telefon förstår jag att man får tillbaka en begagnad men min var som sagt dead on arrival.
Postad 19 augusti 2010 - 21:06
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
För er som har bekymmer med Facebook så är det bekräftat strul. http://www.redmondpi...-login-problem/för min del så hade jag inte biteSMS installerat men så fort jag stängde av iphone smsdelivery så gick det fint att logga in igen.
Postad 19 augusti 2010 - 21:10
davyp3
-
davyp3
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Helt fel det där. Swap är en ny telefon.
Oroa dig inte, det är en ny telefon om du fått en "swap".
Ok, det låter ju mycket bättre än att få en begagnad. Så här står det: Reparationsdetaljer: Utbytt mot swap Hade det inte varit bättre att skriva: Utbytt mot ny? Märkligt.
Postad 19 augusti 2010 - 21:30
Unregistereddacb5a1e
-
Unregistereddacb5a1e
-
Användare
-
-
118 inlägg
mms + gprs GPRS: APN surf.tele2.se Användarnamn "blankt" Lösenord "blankt" ------------------------------ MMS: APN surf.tele2.se Användarnamn "blankt" Lösenord "blankt" MMSC http://mmsc.tele2.se MMSC-proxy 130.244.202.30:8080 MMS funkar ändå inte!!! //Atte.......
Postad 19 augusti 2010 - 21:51
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Angående appar i bakgrunden. Använder tv.nu som visar pgm i olika kanaler just nu. Om jag stänger ner pgm:et så ligger det ju kvar i bagrunden. När jag öppnar det på vanligt sätt igen en timma senare så ligger samma pgm kvar som en timma tidigare. För att uppdatera så måste jag dubbelklicka på hemknappen och stänga appen där och starta om igen. Skall det verkligen vara på detta viset?
Postad 19 augusti 2010 - 22:08
reza666
-
reza666
-
Användare
-
-
119 inlägg
Låter konstigt, då jag har ett Tre-abbonemang (Pott 199:-) och stog i kö när dörrarna in till Tre-butiken på Väla i Helsingborg öppnades. Jag köpte en 32gb med kontantkort för 7200:-. Säljaren meckade sedan över mitt abbonemang och telefonnummer till det nya microsimkortet, så att jag kunde använda min Iphone 4 direkt (till min förvåning).
Och tjejen kommer att teckna ett Tre-abbonemang och använda min gamla 3gs...
Bara ett tips, bind inte dig till Tre för deras nät är verkligen dålig (har 3 familj medlemmar i Malmö och alla har problem). Kanske inte mitt i centrum men bara du kommer lite i utkanter så tappar blir det no service. Det värsta med Tre är också att de har ingen GMS så det slår aldrig över även om de säger att de har samarbete med andra. Ville bara dela med min erfarenhet. Har själv beställt en från Tre med kontant kort och kommer att låsa upp det direkt och köra med telia eller halebob. Till och med med Telia går min egen iPhone4 till Edge nästa hela tiden, har som bäst 3 staplar med 3G. ps. ska ha andra luren till min tjej
Postad 19 augusti 2010 - 22:16
reza666
-
reza666
-
Användare
-
-
119 inlägg
Ok, det låter ju mycket bättre än att få en begagnad. Så här står det: Reparationsdetaljer: Utbytt mot swap
Hade det inte varit bättre att skriva: Utbytt mot ny? Märkligt.
Jag hade själv en(kanske flera) död-pixel på min så jag gick till telia butiken och de hänvisade till Lan-Masters i Malmö. Där bytte de min mot en "swap" efter ca 4h. Enligt de så var min ny men nästa gång så är det sannolik att det blir en reparerad enhet. Som han berättade så samlar Apple nu ett lager med halvkassa lurar och sätter ihop sådana som fungerar, dvs "Swap". Men hur som helst hade jag fått en begagnad eller reparerad så hade jag reklamerat och köpt en ny för jag tycker inte en ny lur ska bytas mot en reparerad själv. Speciellt när det kostar över 8000kr.
Postad 19 augusti 2010 - 22:55
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Angående appar i bakgrunden. Använder tv.nu som visar pgm i olika kanaler just nu. Om jag stänger ner pgm:et så ligger det ju kvar i bagrunden. När jag öppnar det på vanligt sätt igen en timma senare så ligger samma pgm kvar som en timma tidigare. För att uppdatera så måste jag dubbelklicka på hemknappen och stänga appen där och starta om igen. Skall det verkligen vara på detta viset?
Det är app-utvecklarens fel. De borde rimligen ordna så att appen uppdaterar alla data vid varje ny öppning/växling.
Postad 20 augusti 2010 - 06:38
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Dock så tycker jag att det är tråkigt att vissa funktioner dröjer för den Svenska marknaden, t.ex den där gps grejen som visar var kompisarna befinner sig, funkar inte i dagsläget.
Fasen att FB ska introducera en sådan funktion  Jag tillhör ju den tappra skaran av "våga-vägra-facebook"-personer och jag använder Gowalla, man vill ju inte att folk ska sluta använda det för att istället bara köra FB  Lite trist bara då telefonen var DOA. Om man lämnar in en begagnad telefon förstår jag att man får tillbaka en begagnad men min var som sagt dead on arrival.
Även om du hade fått en begagnad, s k "refurbished", så hade du inte kunnat se det fysiskt på telefonen då de ser ut precis som nya.
Postad 20 augusti 2010 - 08:00
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Tycker då att de appar som inte har multitask skall stängas helt när dom stängs. Har en kalenderapp som fortfarande har gårdagen markerad när man öppnar den dagen efter. Sen förstår jag inte heller varför inte vissa appar kan uppdatera status i ikonen utan att den först måste startas på nytt när den ändå är "igång" i bakgrunden.
Postad 20 augusti 2010 - 08:53
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
Fasen att FB ska introducera en sådan funktion 
Jag tillhör ju den tappra skaran av "våga-vägra-facebook"-personer och jag använder Gowalla, man vill ju inte att folk ska sluta använda det för att istället bara köra FB 
Facebook vill inte konkurerra ut Gowalla och Foursquare utan snarare samarbeta med dem. Så de öppnar upp för dessa appar att interagera och dela checkins med facebook istället. Quote från Facebook developer blog: In the coming months, we will offer additional location features through the Graph API and the Open Graph protocol, including the ability to check in with Facebook through your application and discover places nearby. We're working with an initial set of partners including Gowalla, foursquare, Yelp and Booyah's InCrowd to enable users to share check-ins on Facebook. This new functionality will launch in partner applications soon.
Redigerat av Whopper, 20 augusti 2010 - 08:54.
Postad 20 augusti 2010 - 09:20
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Fasen att FB ska introducera en sådan funktion 
Jag tillhör ju den tappra skaran av "våga-vägra-facebook"-personer och jag använder Gowalla, man vill ju inte att folk ska sluta använda det för att istället bara köra FB 
Haha även om fb har fler nackdelar än fördelar så är det svårt att undvika att bli registrerad, iaf om man är flitigt internet användare. Så vi kanske ser zinned78 på andra sidan så småningom  . I övrigt, så har jag inte använt gowalla lr liknande tjänst tidigare så det ska bli riktigt spännande att se hur det här kommer att fungera. Sen att den integreras med facebook är ju riktigt bra, då man har de flesta av sina vänner redan där. Aftonbladet skrev någon artikel om att man bli ständigt övervakad... men jag antar att man ska kunna stänga av den här tjänsten? iPhonen frågar ju alltid om man vill tillåta applikationen att komma åt gps..
Redigerat av Unregistered1232, 20 augusti 2010 - 09:20.
Postad 20 augusti 2010 - 11:16
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Tycker då att de appar som inte har multitask skall stängas helt när dom stängs. Har en kalenderapp som fortfarande har gårdagen markerad när man öppnar den dagen efter. Sen förstår jag inte heller varför inte vissa appar kan uppdatera status i ikonen utan att den först måste startas på nytt när den ändå är "igång" i bakgrunden.
De appar som inte har multitask stängs helt när de stängs, inget annat. Dock så lär det vara så, i ditt fall med kalenderappen, att den sparar positionen du var i när appen stängdes för att sedan öppna den på samma ställe nästa gång. Att apparna inte uppdaterar sig när de ändå kör multitask är för att multitask inte fungerar på det sättet. Multitask ger bl a möjlighet till API'n "Task Completion", dvs att de kan köra klart en aktuell uppgift (t ex att ladda upp en större bild till Flickr) när de ligger i bakgrunden. För övrigt så används API'n "Save State", vilket innebär att den fryser läget som appen befinner sig i när du lämnar den för att sedan fortsätta där när du växlar till den igen. Alltså, multitaskingen fungerar inte så att alla program körs i bakgrunden som på en PC eller Mac. Haha även om fb har fler nackdelar än fördelar så är det svårt att undvika att bli registrerad, iaf om man är flitigt internet användare. Så vi kanske ser zinned78 på andra sidan så småningom .
Det finns en sak jag kan garantera dig och det är att ovanstående ALDRIG kommer att ske  Aftonbladet skrev någon artikel om att man bli ständigt övervakad... men jag antar att man ska kunna stänga av den här tjänsten? iPhonen frågar ju alltid om man vill tillåta applikationen att komma åt gps..
Absolut kan du stänga av GPS-möjligheten för en viss app. Om man sedan oroar sig för övervakning så behöver man ju heller inte använda appen heller, då just kärnan i "social networking" är övervakning
Postad 20 augusti 2010 - 14:16
zyntax81
-
zyntax81
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Är det någon som haft problem att få igång sin iPhone 4?
Tjejens telefon hittar inte sim-kortet.
"No sim card installed" Både hennes och mitt micro sim fungerar i min iPhone 4 men hennes fungerar inte alls.
Fler som är drabbade?
Telias bemötande är för övrigt bedrövligt dåligt angående felanmälan/garanti retur.
Postad 20 augusti 2010 - 14:54
Malmopag
-
Malmopag
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Angående Tv.nu-appen
Om du hade läst infon när du uppdaterade så stod det att det var en bugg och att den kommer fixa sig när de fått den nya versionen godkänd av Apple, idag.
Postad 20 augusti 2010 - 15:26
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Är det någon som haft problem att få igång sin iPhone 4? Tjejens telefon hittar inte sim-kortet. "No sim card installed" Både hennes och mitt micro sim fungerar i min iPhone 4 men hennes fungerar inte alls. Fler som är drabbade? Telias bemötande är för övrigt bedrövligt dåligt angående felanmälan/garanti retur.
Du har väl inte satt det "uppochner". Det gjorde jag först och fick meddelandet att den inte hittade ngt sim.
Postad 20 augusti 2010 - 15:31
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Angående Tv.nu-appen
Om du hade läst infon när du uppdaterade så stod det att det var en bugg och att den kommer fixa sig när de fått den nya versionen godkänd av Apple, idag.
Varför lägga in en uppdatering som de vet inte fungerar?
Postad 20 augusti 2010 - 18:26
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
nån mer som har riktig dålig mottagning eller ingen alls oftats hemma.Med min htc hd2 så hade jag bättre täckning riktigt besviken på en sådan dyr telefon
Postad 20 augusti 2010 - 19:36
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 239 inlägg
Inga problem med mottagning.
Varken hemma, ute, eller i källaren på jobbet (där andra telefoner tappat mottagningen).
Överlägset den bästa mottagningen av alla 25 olika telefoner jag ägt.
Och bäst ljud! När jag pratar med min sambo har jag tinnitus i 45 minuter efteråt...
Postad 20 augusti 2010 - 19:41
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Oj, är ljudet så dåligt? Bryts det eller vad händer? Kan du beskriva lite närmre hur den dåliga täckningen upplevs?
inte dåligt ljud telefonen söker nät hela tiden kan sitta på ett ställe i hela huset å ha täckning kass kanske fel på denna mobilen med.Fick en ny idag min första paja efetr en dag fick la en begagnad lagad telefon fick en så kallad swap.blir så tröt aldrig iphone mer
Postad 20 augusti 2010 - 19:47
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Varför blir alla nummer med bindessträck och mellanslag? Aldrig vart med om något så irriterande. EX: 90-200 eller 070-111 00 00 Varför blir det så? Kan man få telefonen att sluta särskriva? Inga problem med mottagning. Varken hemma, ute, eller i källaren på jobbet (där andra telefoner tappat mottagningen). Överlägset den bästa mottagningen av alla 25 olika telefoner jag ägt. Och bäst ljud! När jag pratar med min sambo har jag tinnitus i 45 minuter efteråt...
Måste hålla med, min modell är också helt felfri (fel som jag hittat på andra iphone 4 gul display, dåligt ljud, täckning m.m) Allt fungerar som en dröm, och jag som dissat iphone. Iofs på tidigare omdömmen på jag testat telefonen.
Postad 20 augusti 2010 - 20:02
karlnr9
-
karlnr9
-
Beroende
-
-
1 239 inlägg
Varför blir alla nummer med bindessträck och mellanslag? Aldrig vart med om något så irriterande.
EX: 90-200 eller 070-111 00 00
Varför blir det så? Kan man få telefonen att sluta särskriva?
Måste hålla med, min modell är också helt felfri (fel som jag hittat på andra iphone 4 gul display, dåligt ljud, täckning m.m)
Allt fungerar som en dröm, och jag som dissat iphone. Iofs på tidigare omdömmen på jag testat telefonen.
Amen!! (fast på amerikanska....)
Postad 20 augusti 2010 - 21:38
Termos
-
Termos
-
Forumräv
-
-
732 inlägg
Varför blir alla nummer med bindessträck och mellanslag? Aldrig vart med om något så irriterande.
EX: 90-200 eller 070-111 00 00 Varför blir det så? Kan man få telefonen att sluta särskriva?
Jag tycker det är grymt bra, man kan se vad för nummer det är utan att börja följa med fingret. På alla andra mobiler har jag alltid skrivit in ett mellanslag för att få överblick över nummer men dom flesta mobilerna har tagit bort dom och numrena blir typ +46701123456 istället för +46 701 12 34 56, enligt mig mycket enklare att se. Men det är bara jag.
Postad 20 augusti 2010 - 23:20
Boggan
-
Boggan
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Jag hade själv en(kanske flera) död-pixel på min så jag gick till telia butiken och de hänvisade till Lan-Masters i Malmö. Där bytte de min mot en "swap" efter ca 4h. Enligt de så var min ny men nästa gång så är det sannolik att det blir en reparerad enhet. Som han berättade så samlar Apple nu ett lager med halvkassa lurar och sätter ihop sådana som fungerar, dvs "Swap". Men hur som helst hade jag fått en begagnad eller reparerad så hade jag reklamerat och köpt en ny för jag tycker inte en ny lur ska bytas mot en reparerad själv. Speciellt när det kostar över 8000kr.
Samma för mig. Lämnade in den till LAN-Master i Malmö 3 dagar efter jag fick den pga att den var trasig. Fick en "utbytestelefon" efter några timmar och jag frågade uttryckligen om det var en ny och inte en reparerad. De sa att det var en helt ny telefon så man får väl lita på det.
Postad 21 augusti 2010 - 06:10
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Men vänta nu...? Du har inte dåligt ljud och inga brytningar...? På vilket vis menar du då att du har dålig täckning?
Är du seriös? Han/hon skriver ju att han/hon endast har täckning på ett enda ställe i huset och att telefonen hela tiden söker nät. Förmodligen är det på så vis den dåliga täckningen upplevs.
Redigerat av shapic, 21 augusti 2010 - 06:12.
Postad 21 augusti 2010 - 08:44
Bellander
-
Bellander
-
Användare
-
-
102 inlägg
nån mer som har riktig dålig mottagning eller ingen alls oftats hemma.Med min htc hd2 så hade jag bättre täckning riktigt besviken på en sådan dyr telefon 
Upplever samma problem hemma i lägenheten. Den staplarna hoppar upp och ner hela tiden. Ofta ligger den på 1 eller 2 staplar och ibland tappar den nätet helt... Kan det vara nåt fel på just min tele eller är det ett allmänt problem?
Postad 21 augusti 2010 - 09:26
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Upplever samma problem hemma i lägenheten. Den staplarna hoppar upp och ner hela tiden. Ofta ligger den på 1 eller 2 staplar och ibland tappar den nätet helt... Kan det vara nåt fel på just min tele eller är det ett allmänt problem?
klart sämre täckning i 4:an mot tidigare telefoner. den enda telefon som för mig har gett sämre täckning var min gamla xperia. den som skriver att iphone 4 är bättre täckningsmässigt mot alla tidigare 25 telefoner måste haft 25 riktiga skitlurar  hursom... den funkar, det händer att samtal bryts ibland men det beror lika mycket på hopp mellan 3g/2g som dålig mottagning.
Postad 21 augusti 2010 - 09:30
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
För mig är det blandat, längs gräna linjen mot Farsta här i sthlm så finns det ett ställe där jag jämt tappade täckning, där har jag numera bättre täckning, men på jobbet där jag sitter bakom stålförstärkta väggar och har en jäkla massa kablar som skickar signaler överallt så har jag sämre än med min 3G.
Postad 21 augusti 2010 - 11:19
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
För mig är det blandat, längs gräna linjen mot Farsta här i sthlm så finns det ett ställe där jag jämt tappade täckning, där har jag numera bättre täckning, men på jobbet där jag sitter bakom stålförstärkta väggar och har en jäkla massa kablar som skickar signaler överallt så har jag sämre än med min 3G.
Mellan Hökarängen och Farsta? Där tror jag man fått ordning på täckningen.
Postad 21 augusti 2010 - 11:32
OnkelKostja
-
OnkelKostja
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har bättre täckning eller i alla fall lika bra som med andra telefoner och jag har inte haft skittelefoner som ngn skrev. Det verkar ju onekligen som att telefonerna har varrierande täckningskvalitet beroende på när den tillvekades kanske, vad vet jag.
Postad 21 augusti 2010 - 13:28
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
Någon som vet var jag kan köpa en väska/fodral för iphonen som även tar 2 st kort (visa + legg) Ungefär som den här för HD2 är vad jag letar efter. Fast utan clips, det är inget jag kommer använda. http://www.techmate...._touch_hd_2.jpg
Redigerat av Unregistered1894, 21 augusti 2010 - 13:28.
Postad 21 augusti 2010 - 13:56
Stefannorr
-
Stefannorr
-
Användare
-
-
110 inlägg
Postad 21 augusti 2010 - 13:58
Unregistered1894
-
Unregistered1894
-
Lärjunge
-
-
313 inlägg
http://www.iphonebut...one-4-1057.html
Jo jag kollade på den där, inte riktigt en sån jag söker. Mer en FLIP eller vad man ska säga?
Postad 21 augusti 2010 - 14:10
Stefannorr
-
Stefannorr
-
Användare
-
-
110 inlägg
Postad 21 augusti 2010 - 14:14
Bellander
-
Bellander
-
Användare
-
-
102 inlägg
klart sämre täckning i 4:an mot tidigare telefoner. den enda telefon som för mig har gett sämre täckning var min gamla xperia. den som skriver att iphone 4 är bättre täckningsmässigt mot alla tidigare 25 telefoner måste haft 25 riktiga skitlurar 
hursom... den funkar, det händer att samtal bryts ibland men det beror lika mycket på hopp mellan 3g/2g som dålig mottagning.
Testade att stänga av 3Gn. Nu har jag full täckning hela tiden. Ibland hoppar den ner till 4 staplar för nån sekund och sen upp till fem staplar igen. Direkt när jag slår på 3Gn så börjar staplarna hoppa upp och ner igen.
Postad 21 augusti 2010 - 15:34
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Mellan Hökarängen och Farsta? Där tror jag man fått ordning på täckningen.
Nej, vid skärmarbrink och en bit ner mot Blåsut. Det är som ett hål där där jag tappade all täckning flrut, men nu har jag som sämst Edgetäckning vid stationen...
Postad 21 augusti 2010 - 16:04
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Nej, vid skärmarbrink och en bit ner mot Blåsut. Det är som ett hål där där jag tappade all täckning flrut, men nu har jag som sämst Edgetäckning vid stationen...
Mellan tallis och skogskyrkogården då? där har jag alltid haft kass täckning vilken lur jag än använt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|