https://www.minhembi...howtopic=270976
Redigerat av Unregistered1704, 26 December 2010 - 21:46.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 26 December 2010 - 21:43
EDIT HEMSKT LEDSEN FEL TRÅD SKULLE SKRIVA HÄR I STÄLLET INTE MENING ATT SPAMMA SORRY
https://www.minhembi...howtopic=270976 Redigerat av Unregistered1704, 26 December 2010 - 21:46. Postad 26 December 2010 - 22:55
Hej,
Funderar på att köpa en nokia N8 eftersom jag hört att kameran är bra. Men kan den hålla jämn takt med ex htc desire när det gäller andra funktioner? Vilken tycker ni att jag ska satsa på? htc desire Hd eller Nokia N8 (lutar år N8:an) Postad 26 December 2010 - 23:07
Hej,
Funderar på att köpa en nokia N8 eftersom jag hört att kameran är bra. Men kan den hålla jämn takt med ex htc desire när det gäller andra funktioner? Vilken tycker ni att jag ska satsa på? htc desire Hd eller Nokia N8 (lutar år N8:an) Postad 26 December 2010 - 23:25
här har du fysiskt undersökning mellan HTC Desire HD V.S Nokia N8 http://www.esato.com...hone=652&cp=620
men jag tycker om du skiter i apps(som jag) så ska du sikta på N8:an. Postad 27 December 2010 - 00:35
Tycker du ska känna på dom i handeln, för det är verkligen stor skilland på desire hd och n8 i fysisk storlek när du väl håller i dom. Har haft båda, valde n8,visst surfupplevelsen är inte i närheten av desire. Men bra kamera vägde tyngre för mig. Postad 27 December 2010 - 09:21
Det beror ju helt och hållet på vad du vill ha; till vad och hur du vill använda din mobil.Det finns ingen mobil som har allt, så det är bara att jämföra utbudet och välja utifrån sina egna krav och önskemål. Om du t.ex. vill ha bra kamera inkl omfattande inställnings- och redigeringsmöjlgheter, möjligheten att koppla USB-enheter till mobilen, en HDMI-utgång och en överlägsen navigator i mobilen så är N8an ett bra val. Postad 27 December 2010 - 09:49
Är det någon som vet ifall det går att ansluta N8:an till en router med WPS (Wi-Fi Protected Setup)?
Alltså utan nyckel, man använder bara knappen på routern. Jag har iaf inte fått det att funka. Postad 27 December 2010 - 10:08
Funka med min DLink. Har dir-615 Postad 27 December 2010 - 18:16
Jag har två irriterande problem med min n8, har nyligen köpt den och är kanonnöjd i övrigt.
Jag hoppas jag kan få hjälp här: 1. Jag skulle vilja se mina musikmappar som dom ligger i datorn, att det ligger i mappvy så att säga. då kan man spela musik ifrån en viss mapp eller göra en spellista bland olika mappar. Finns det nån app för det eller så? 2. Wlan/wifi fungerar klockrent, den kopplar upp sig som det ska och så. MEN, när jag ska surfa i mobilen så ser jag hur det kommer upp att den hämtar data från comviq och inte från wlan trots att wlan är aktivt i övrigt. Jag har pillat ihjäl mig nästan med alla möjliga inställningar men lyckas inte. Om jag ställer in att den enbart ska koppla upp sig mot wlan så får jag upp ett felmeddelande när jag ska surfa. Det stör mig att inte kunna utnyttja mitt wifi hemma utan att det ska dra från mitt begränsade 1gig/mån abbonemang. Hoppas man kan få hjälp med detta, då skulle jag bli superlycklig! Postad 27 December 2010 - 20:00
Hej, en sak som jag stör mig på... om jag talar i telefonen, skjuter på knappen för display lås, så på något sätt så öppnas ändå displayen... så att man råkar stänga av det pågående samtalet med kinden ibland :/ oerhört retligt är det... vad gör jag för tokigt ??
Postad 27 December 2010 - 20:21 Men närhetssensorn på telefonen ska ju sköta detta automatiskt, du ska inte själv sätta på displaylåset om ngn ringer dig eller om du ringer upp ngn. Ungefär 2 sek efter du sätter telefonen mot huvudet så släcks och låses skärmen. När du sedan tar bort den så låses den upp igen. Postad 27 December 2010 - 20:45
Big swede: vad är det som är skillnaden mellan FB widgeten och det man hade innan? När jag går in på FB så går den fortfarande igenom Ovi store... Postad 27 December 2010 - 22:20 Var får du idén att Nokia Social "går genom ovi store" ifrån? Bara för det står Nokia Ovi när du startar Nokia Social? Skillnaden mellan den du hade original och denna du fick i länken på Nokia Social är att den senare är den senaste versionen. Vissa ha haft problem att få den att uppdateras automatiskt. Postad 27 December 2010 - 22:24 aha hehe, ska kolla om det funkar då.. men när jag inte låst själv så har den ibland stängt av sig själv ändå... men ska prova det ett tag då Postad 27 December 2010 - 22:59
halloj..såg på nokia forumet att en kille har fixat så man kan ha sin egen inställning på equalizern i musik spelaren,vilken skillnad det blev efter,helt suveränt,så här gjorde han...
Download tunewiki 0.4.201 Add your songs to it's library go to Songs and play a song then touch the dropdown button and go to Graphic Equalizer there u will find Create Custom Create a preset and save it with woteva name and activate it Then exit tunewiki and check your default music player voila the custom preset which u created with tunewiki automatically adds up to the default music player sparade inställningen som Woteva och sen har man den i musik spelaren och kan sen ändra den om man vill genom att öppna tunewiki,synd att inte nokia har lagt in den funktionen från start,men det kommer nog... Redigerat av sammy75, 27 December 2010 - 23:07. Postad 27 December 2010 - 23:28
Hänt mig också likadant, både med och utan manuellt inkopplad knapplås! Mycket irriterande! Postad 28 December 2010 - 08:14
Tjena!
Har stött på patrull och varit i kontakt med Telenor, men de hittar inget fel och hänvisar till Nokia. Tänkte kolla om någon har svar här först. Från början: Jag köpte en Nokia N8 härom dagen och har problem med att få mobilnätverket att funka. Hade en iPhone 3GS innan och då var det inga problem med 3G eller mobildata. Till exempel när jag ska in på Spotify står det "Anslutning misslyckad, nekad åtkomst". Hemma, där jag har trådlöst WiFi, har jag inga problem. Telenor sa igår att de hade master nere och att det skulle komma igång under dagen.. Idag fick jag till svar att de inte har några driftstörningar, utan jag fick bara samma mobildata-inställningar (som jag redan hade) igen. Tacksam för hjälp! Postad 28 December 2010 - 08:45
Telenor har väl en tjänst där man får inställningarna via SMS liknade Telia, att man på Telias internet sida skriver in telefonnumret och så skickas inställningran, har du gjort det? Annars så skulle jag prova detta, om man i Internetinställningar ändrar Kopplingspunkt till "Fråga vid behov" så får jag frågan hur jag vill koppla upp. Jag hade precis samma felmedellande men för mig så var det hemnätverket som inte fungerade utan kunde enbart koppla upp mig med 3G Postad 28 December 2010 - 08:52
Ja, det var dom inställningarna jag fick igen av Telenor idag. Så de är installerade vid två eller tre olika tillfällen. Har även testat "Fråga vid behov", men när jag då väljer "Telenor Mobilsurf" så kommer felmeddelandet upp (Anslutn. Missl. nekad åtkomst") Postad 28 December 2010 - 10:25
Prova radera alla telenors kopplingspunkter som har lagts in under nätverksdest. under inställningar..sen begär du ner nya från telenor via sms. Postad 28 December 2010 - 10:29
sökte upp mitt wlan.. Mobilen frågade om ja ville använda knappmetoden eller pinkoden.. Den står på baksidan av din router. Men min parade ihop sig med knappmetoden utan problem. Postad 28 December 2010 - 11:27
Jag tog bort alla kopplingspunkter från Telenor, startade om telefonen, installerade nya via sms från telenor.se som hette "Nokia N8-00" på frågan "Använda som standardinställningar" svarade jag Ja. Startade om igen, funkade inte, samma resultat. Tog bort alla sparade kopplingspunkter (inklusive WiFi), startade om telefonen, installerade istället de som heter "Nokia N8" från telenor.se (undra varför de har två?). Startade om igen, men får det fortfarande inte att fungera.. Postad 28 December 2010 - 12:21
Surt.. Ring Nokia support. De har en speciell support för just N8. Kompisen har samma operatör å allt funkar fint för han. Kolla precis.. Postad 28 December 2010 - 12:54
Det var skumt. Får inga alternativ, bara att jag ska ange nyckeln. Och funkar inte med pin. Har testat två routrar. Postad 28 December 2010 - 13:14
Jag får göra det. Kom på att det funkar att skicka mms. Vilket också är en inställning från Telenor, och därmed gör detta ännu mer förvirrande.. Postad 28 December 2010 - 13:28 I Meny Inställningar > Anslutbarhet > Inställningar, I valet för Datananvändning i hemlandet så har du inte i endast WLAN som du har markerat? Jag vet inte om det är exakt så det står men något liknade text Postad 28 December 2010 - 13:46
Har mailat nokia om lite grejer jag stör mig på..
Alarm - För lätt att stänga av väckarklockan av misstag, gjort det 3 gånger på en vecka, nu kör jag "vänd för snooze" men orolig för att komma åt displayen för det.. = Slide för att stänga av, endast touch för snooze så det är lättast att välja. - Återkommande alarm måste väljas "varje dag / arbetsdagar / varje vecka" = Istället kan vi väll få välja fritt i en lista vilka dagar varje larm ska upprepas ? - Stopur / timer ? = Någonting en 3310'a klarar av ! Lägg till iallafall timerfunktion under larm-delen, redan nu visas det hur länge det är kvar till larmet när man startar det, en enkel nedräkningstimer kan väll inte vara så svårt ? ----------------------------------------------------------- Onödiga klick - Nytt meddelande till favoritkontakt, varför ska man få upp textraderna där man kan välja vem det ska gå till med en blinkande markör ? Visst kanske på E7'an med fysiskt tangentbord, onödigt hur som helst för oss med N8, samma sak gäller nästan så fort någonting ska skrivas.. - Zip hanteraren kräver dubbelklick ---------------------------------------------------------- Widgets/Appar - Kalenderwidget skulle haft en extra rad med text - Social behöver integrera facebook-chatten i facebook delen ! Separat app för chatten finns men är inte någon höjdare - Foton -> [Alla] visar även filmer, dumt, jag tycker det är bra att det ska vara uppdelat i två gallerier - Skärmsläckaren "Stor klocka" behöver visa info om missade samtal, mottagna sms och mail, sen vill jag även ha möjlighet att tona ner skärmsläckarna då de lyser "för" mycket på natten.. - Mappar, låt oss välja en bild/ikon på de vi skapar själv ! - Anteckningar, ge oss en widget eller släng in dom som en skärmsläckare så de inte blir bortglömda - Användarhandboken behöver kanske inte länkas till från "val" knappen i varenda meny/program ? Tycker det räcker med att den finns bland programen då mobilen multitaskar så pass bra - Youtube-klient istället för endast en länk kanske ? Gillar Youtube XL http://www.youtube.com/xl och kan bara tänka mig det som standard-app tillsammans med HDMI utgången -------------------------------------------------------- Övrigt - Lägg en klocka högst upp i mitten mellan mottagningsnivån och batterinivån, vill inte ha klock-widgeten på alla sidor men vill alltid se klockan när jag bläddrar i menyer/startsidor.. - Inställningar -> Telefon -> Medd.Indikering -> Pulserande ljus.. vad ska det vara bra för ? Hade velat ha sånt ljus som pulserar när jag missat ett samtal / har ett oläst sms. Men inte hela tiden ! - Möjlighet till att stänga av möjligheten att låsa upp mobilen med menyknappen, vill fortfarande att den ska tända displayen men jag vill få bort "lås upp" knappen från den, om ni förstår hur jag menar ? - Spola 10s knapp i videospelaren, svårt att dra reglaget för att komma dit man vill t.om på serieavsnitt (~22min) --------------------------------------------------------- Sen finns det även andra grejer jag stör mig på och andra problem jag har med mobilen. Mjukvaran är inte bra, den är inte stabil i grund och botten, så enkelt är det. Opera mobile har inte touch-zoom och krashar med jämna mellanrum, men fortfarande bättre läsare än nokias egna.. Ovi suite hämtar inte omslagsbilder automatiskt eller uppdaterar musikbiblioteket som det ska (kan vara betans fel?) Någonting som hade varit fint i symbian^3 hade varit om menyn kom fram och man svepte widgetsen uppåt och kanske nå annat om man svepte ner ? Min har börjat "hänga sig" då jag låser den, skärmen lyser men går inte att göra nå.. Vill gärna vara helnöjd med telefonen men kan inte ge den mer än 7/10 i dagsläget, och 7an är nog en 7a mest för att jag har telefonen själv. Postad 28 December 2010 - 13:52
BOOM! Där har vi det! Så enkelt var det, skäms nästan lite för att jag inte har kommit på det själv Tack som f*n (ursäkta språket), du har gjort min dag! Postad 28 December 2010 - 13:58
Riktigt vettiga synpunkter, håller mer eller mindre med om det mesta. Postad 28 December 2010 - 14:08 "- Screen Saver Notification: Use 'Music Player' screen saver to show new sms and missed calls icon on screen. Time, Date, Profile and Music being played will also be shown if enabled." http://www.symbiango...ips-tricks.html "2010-12-07 Google finally decides to release the YouTube application for our Nokia N8 or any other Symbian^3 device. This is version 2.4.10, which finally is fully compatible with Symbian^3 devices. To download and install Youtube, go from the device’s browser to m.google.com and find and install Youtube app." "2010-12-02 Opera has released Opera Mini 5.1 Beta 2 for our Nokia N8 or any other Symbian^3 device. In this new Beta 2 have been included many improvements and bug fixes, in addition, 38 new languages are available. To download Opera Mini 5.1 Beta 2 visit http://m.opera.com/ on your phone or http://www.opera.com...le/download/pc/ on your PC" Redigerat av Unregistered31511, 28 December 2010 - 14:31. Postad 28 December 2010 - 16:24
I medd.indikering så finns: - Pulserande ljus = Hela tiden - Meddelandeindikering = Blinkar när du har oläst sms/missat samtal, precis som du vill ha ? Jag kör med endast meddelandeindikering på, för både sms och samtal, samt "blinka för = ingen gräns". Postad 28 December 2010 - 18:58 Finns även SoundHound men det kostar, har för mig att det ska bli gratis senare. Redigerat av Unregistered31511, 28 December 2010 - 18:59. Postad 29 December 2010 - 00:44 Irriterar mig också eftersom jag alltid kommer åt skärmen när jag ska plocka upp telefonen. Så jag gjorde helt enkelt så att jag vände på telefonen, så att jag tar tag i den övre delen av telefonen där alla knappar på skärmen inte finns. Saknas out-of-the-box så att säga, vilket är jävligt dåligt. Som tur är finns det alterantiva appar för detta. Jag använder Timer av Offscr och LeCountdown. Prova Coming Next. Detta håller jag med om 100%. En fantastisk funktion som jag älskar. Dock finns den aldrig implementerad i typ någon mediaspelare förutom några extremt få. Jag vill se mer av detta! Tycker jag inte riktigt stämmer. Det är stabil för mig. Händer inte för mig. Uppdatera din version. Och sedan ligger de flesta problem med Symbians tangentbord och inte i Operas tangentbord. Ska dock vara fixat för det mesta har jag för mig. Det är ett välkänt problem att Ovi Suite är ett program som alltid vägrar fungera eller misslyckas på alla eller många sätt. Du är inte ensam. Tycks också vara ett vanligt problem. Åtminstone har jag fått känna på det många gånger. Problemet är ju egentligen att du har låst skärmen, men skärmsläckaren går inte igång. Oftast måste du starta om mobilen för att försöka fixa problemet. När vi ändå är på ämnet vore det faktiskt skönt att kunna låsa skärmen utan att skärmsläckaren går igång. Det är så lätthänt att du lyckas trycka på skärmen när du inte vill att den ska göra något. Jag kanske ska passa på att fråga dock: jag söker en lösning till att ha RSS som uppdaterar sig automatiskt efter X minuter och noterar då någonting nytt har dykt upp. Är det någon som har några idéer? Redigerat av Serenity, 29 December 2010 - 01:03. Postad 29 December 2010 - 02:21 Tack för länkarna, laddade ner båda direkt. De verkade vara rätt bra appar, Opera var bra nog mycket snabbare att ladda och scrolla med och yotubeappen verkade snygg och bra. Är till skillnad från de flesta andra här de första och lär nog vara nästan de enda apparna jag laddar ner. Använder mest telefonen som man alltid använt telefoner, förutom internet och youtube En fråga bara: i Opera-appen, hur zoomar man? (är det jag som är jättetrög så här mitt i natten eller går det inte) Redigerat av Gustav E, 29 December 2010 - 02:22. Postad 29 December 2010 - 12:07
tja har problem med Bokmarks i nokians browser när jag är uppkopplad på Wlan hemma klickar jag på planetTre så säger den anslutning misslyckad ..
Postad 29 December 2010 - 12:35 hej. Du kan inte ansluta till planetTre via wlan. Då känner tre inte igen dig och kan därför inte visa saldo mm. Att ansluta till planet Tre via vanliga nätet är gratis så kostnaden behöver du inte bekymra dig för. Postad 29 December 2010 - 16:23
Hej!
Jag har ett problem när jag låser telefonen på sidan så kommer det inte upp ngn skärmsläckare.. har testat alla olika skärmsläckare men det är fortfarande bara sidan jag är inne på som visas. är det ngn som har en lösning? Postad 29 December 2010 - 20:55
Iaf på min så får jag inte igång skärmsläckaren om jag efter en omstart av telefonen försöker låsa den för tidigt. Det enda som hjälper är att starta om telefonen igen. Så vänta en minut, efter en omstart, innan du låser telefonen. Postad 30 December 2010 - 01:05
Är det bara jag som tycker kvaliteten är taskig på youtube? När min bror kör det på sin Galaxy S med android har den mycket bättre kvalitet på bilden.. Lite störigt.
Postad 30 December 2010 - 10:40
jo kvalle är inte alls bra Postad 30 December 2010 - 12:15
Mobile dokuments för Symbian^3 riktigt användbart nokiaprogram skapat av ett Linköpingsföretag. Spana in filmen.
"1.Multi-Touch: Pinch zoom for viewing images, PDFs and Office Documents 2.Notifications: Home Screen Widgets for all your email accounts plus optional sounds and/or alerts for news emails and/or documents" Redigerat av Unregistered31511, 30 December 2010 - 12:16. Postad 30 December 2010 - 15:34
Nu har jag haft Nokia N8 ett tag.
I början var det ju W-lan som var besvärligt , att få den sluta att ständigt koppla upp sig men efter lite pill så har jag iaf förstått hur det funkar, dock så är det nåt Nokia borde förbättra i nästa Update för jag tycker det är riktigt uselt. Kameran är kanon! Riktigt bra bilder blir det! Synd att bilderna blir gryniga när dom laddas upp till b.la. Facebook, har prövat Pixelpipe och Social, liten skillnad blir det. Har kanske nåt med komprimeringen att göra? Blixten gör verkligen sitt jobb. Tiden den tar att starta? Mycket teknik i mobilen men tycker den är något startseg (använder min gamla 5800 som referens) Ibland låser sig skärmen när jag vill låsa/låsa upp. Menar att startskärmarna syns fast egentligen borde skärmsläckaren dyka upp. Widget utbudet är klent på startskärmarna, menar såklart att jag vill ha flera Widget som är lika "stora" som "Batterymonitor" och "inga missade händeleser,samtal eller meddelanden". Tycker det är jobbigt att ha massa små genvägar. Tiltfunktion är inte bra, borde gå smidigare, samma sak när man växlar mellan startskärmarna, såsom SPB mobileshell har vore ju bättre. Finns många matnyttiga appar, men ibland kan det vara kul att ha någon "rolig" app också. Angry Birds season har jag köpt och det är skitkul, synd att den är gratis för Andorid och iPhone men inte till Nokia. Vet att Ovi ligger ljusår efter med roliga Apps men får väl hålla tummarna att de dyker upp nåt, för det verkar vara en del av invägandet av ny telefon för många yngre. Typ Fat/aging booth för iPhone är ju sjukt roliga. Telefonen är annars riktigt bra ,ljudet vid samtal är kanon, har alltid bra mottagning (Telia) Jag är kanon nöjd med telefonen. De få saker jag nämnde är ju bara små saker som i princip inte stör helhetsupplevelsen. Postad 30 December 2010 - 16:17 Har inte kollat själv vad Angry Birds Season kostar hos de andra, men originalversionen av Angry Birds är reklamfinansierat på Android och kostar 7:- hos Apple. Lite märkligt kan man tycka då Rovio som skapat Angry Birds är ett finskt företag, att de då behandlar det numera helfinska Symbian lite styvmoderligt. Företaget Rovio blev också till vid en programmeringstävling som Nokia höll. Annars lät det som om du skulle tokdissa telefonen, men det artade sig på slutet Postad 30 December 2010 - 17:53
Ingen som vet något pc remote program till n8an? tycker att de borde dyka upp men folk verkar ju hellre sitta å göra pruttmaskins appar å andra "bra ha saker" suck
Postad 30 December 2010 - 18:33
Okej jag hade för mig att den var gratis till droid och iPhonen, mina syskon har dessa OP och inte nämnt nåt om kostnad. Tror den kostade 20 kr för Symbian. Haha nej då jag är sjukt nöjd med luren, som sagt var det där bara små grejer. Bästa mobilen jag haft hitills 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |