Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 07 August 2011 - 19:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Blev ett pass nummer två idag också. Väntade så länge med att duscha, så när jag väl tänkte duscha så hade varken vi eller grannen något vattentryck i huset. Vattnet rann lite svagt ur duschen...
Fick cykla ner på gymmet, och eftersom jag ändå cyklat ner dit så kan jag väl passa på och träna också då.
Bröst axlar och triceps blev det. Bröstpass gick mycket bra, axlar sådär, triceps okej.

Postad 08 August 2011 - 06:45

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Shit, det där är för stort för mig, passar mer Vincent eller Kamui :)

ALA, är det ditt gym det där?

Haha, vafan?! :lol: Tjejer med grova överkroppar gillar jag inte alls! Bruden Ala länkar till ser ju förskräcklig ut. Däremot slukar jag gärna ett par kraftiga ben (som brassebruden jag länkade) om möjlighet finns. Men då får överkroppen vara feminin såklart.

För övrigt så kraschade min deff under semestern, det var mycket kakor och sånt! Dock inte alkohol i motsvarande utsträckning, så det kunde varit värre... Det får bli hårdkörning nu, ska iväg på en resa i slutet på augusti - då måste man ju vara hård! :lol:

Redigerat av Kamui, 08 August 2011 - 06:52.

Postad 08 August 2011 - 08:13

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Haha, vafan?! :) Tjejer med grova överkroppar gillar jag inte alls!

Hehe, du föredrar nog såna som jag gillar:
http://www.youtube.c...feature=related

Postad 08 August 2011 - 08:14

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Nä men du är ju ung och hånglar med en massa brudar varje helg på fester, när man kommer upp på 30+ som jag så blir det inte så mycket hångel om man inte vill hångla med dom trashigaste brudarna ;)

Det possitiva med sajten är att det är personer med träningsintresse, man kan lätt tappa intresset för träning ifall man träffar nån som inte har det samt att det kan vara najs och hitta några brudar utan platta hängiga rövar och smala dallriga ben.

Kanske hitta nåt sånt här:
http://www.projectsw.../squat-girl.jpg :)

Ja det där var inte fel utan precis exakt rätt :P
gillar skarpt ! Det får gärna vara vältränat, gör inget om tjejer har muskler som syns heller, men det ska inte vara något berg för det är inte direkt snyggt... Men man vet inte, skulle man träffa någon tjej som är som ett "berg" men också helt underbar så är man ju körd ändå, likt förbannat... Men får se till att vara en bra maka då, annars ligger man ju illa till... :unsure: :lol:
Drygt när man flyger som en vante in i tvättrummet när man ligger och slöar på soffan ;)

HAha, ne men jag tycker att alla tjejer är fina på sitt sätt, vältränat är inget krav, har inga direkta fasta krav...
Jag tycker det beror helt på personen som helhet och utseendet som helhet hur det passar med olika kroppsform :D
Men oftast så är det bara helt rätt, oavsett hur någon ser ut så tycker jag dom ser ut precis som dom borde, jag går inte så mycket på utseende faktiskt :D
Sedan att jag ändå nästan alltid träffar snygga tjejer ändå är ju bara för att skönheten sitter på insidan och det är den som betyder något och som syns, ett vackert leende och en öppen och trevlig attityd är det första jag går på.

Nja, inte många tjejer på mitt gym tyvärr.

Den här bruden kör på mitt gym men upptagen som fan.

Postad bild

Annars är det glest på brudar :( Kanske ska byta till Friskis och svettis :P

Haha, ja dom där armarna är ju inte helt dåligt tränade, men det där är på gränsen helt enkelt... om jag ska försöka mig på att använda mig av något slags "indeal" för hur jag tycker att en kvinna ska se ut.
Jag tycker att en typiskt tjej är fint och allting som inte är "för långt bort från det" är precis lika snyggt, alla typer av extremiteter är mindre snyggt men kan gå att leva med.

Så kan man väll säga då :D

På Worldclass där jag tränar så finns det så att säga... en del fint.... :D
Det är nästan 50/50 med killar/ tjejer på mitt gym och dom flesta är mellan 20-30år som tränar där, men jag brukar inte stå och stirra som jag ser att många gör, sjukt störande det måste vara när man ska träna så står det ett gäng apor och bara glor på en :blink:
Jag brukar ge en vänlig min bara och söka ögonkontakt och det brukar gå hem bättre så får man ett leende tillbaka och det slutar ofta med att det e brudarna som spanar in mig i stället... :D Mycket trevligare på det viset ;)

Men nu e vi väll ändå liiiite OT va grabbar...

Postad 08 August 2011 - 08:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Edit: Jag har för övrigt jordens sträckning i nacken och sitter hemma idag från jobbet.. :) Hade nog hamnat på sjukan om jag försökt jobba med det här...

har svårt att skriva på datorn nästan till och med... någon som har några tipps ?!

Det går från vänster sida av nacken hela vägen ner till skuldran på vänster sida, sjukt störande... jag ville träna idag men det e ju bara att glömma !!!! :D

Jag är föresten nere på under 95kg nu... helt sjukt... snacka om att jag bokstavligen rasar i vikt... as nice !!!! :D

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 08 August 2011 - 08:26.

Postad 08 August 2011 - 08:24

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det går från vänster sida av nacken hela vägen ner till skuldran på vänster sida, sjukt störande... jag ville träna idag men det e ju bara att glömma !!!! :)

Hur har det uppstått? Kom det bara som ett brev på posten?

Postad 08 August 2011 - 08:28

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
den kom natten mellan fredag och lördag, jag vaknade i ett jobbig ställning med nacken och var öm hela lördagen, sedan igår när jag vaknade så hade det blivit lite sämre. Antagligen på grund va att jag var på 20 års firande på lördagen. Det blev inte många öl och jag for inte runt så mycket ändå... men det räckte :)

När jag vaknade på söndagen så var nacken stelare och idag är det ytterligare stelare...
Jag ska göra lite försiktiga övningar som jag fått reda på och se om det hjälper.

Postad 08 August 2011 - 08:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

den kom natten mellan fredag och lördag, jag vaknade i ett jobbig ställning med nacken och var öm hela lördagen, sedan igår när jag vaknade så hade det blivit lite sämre. Antagligen på grund va att jag var på 20 års firande på lördagen. Det blev inte många öl och jag for inte runt så mycket ändå... men det räckte :)

När jag vaknade på söndagen så var nacken stelare och idag är det ytterligare stelare...
Jag ska göra lite försiktiga övningar som jag fått reda på och se om det hjälper.

Och på fredan gjorde du inget speciellt, träna eller nåt?

Jag skulle gissa på romberna, kör höga roddar (dra ihop skulderbladen), har själv haft sånt problem om det nu är samma vet jag inte men samma del iaf, nacke till skuldran, jag trodde först det var levator scapula, stod och tjafsa med en naprapat som skulle hjälpa mig, hon sa romberna och jag var bergsäker på att det var levatorn men sen fick jag ge mig när träning av romberna gjorde mig bra :D
Slarv med ryggträning och stark i pecsen skapa överansträngda och stela romber, vridning av huvud och tipp framåt gjorde sjukt ont, var hemma från jobbet några dagar, sov dåligt mm.

Postad 08 August 2011 - 08:57

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hehe, du föredrar nog såna som jag gillar:
http://www.youtube.c...feature=related

Nu snackar vi! Jag gillar även den blonda med triccarna som du länkade till, men hon är på gränsen till för krallig utan att ha passerat gränsen.

Postad 08 August 2011 - 09:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jahh du... jag tränade på fredagen, men gjorde inget konstigt... men jag körde rygg/ axlar och det i kombination med att jag sov helt stört märkligt med nacken och vänster axel gjorde väll att musklerna blev på mindre bra humör... :D

Edit:

två lite roliga före/ efter bilder.

ena bilden är från i Januari då jag vad som i "bäst" form rent styrkemässigt och den andra tog jag för några dagar sedan. Senaste 2 månaderna har det inte blivit mycket styrka... alltså jag har ramlat ner på alla moment i styrka på grund av alla möjliga faktorer och satsade då i stället på att deffa när jag insåg att detta inte fungerade...

Har man inte möjlighet att äta rätt och träna rätt för att bygga så kan man lika gärna deffa lite i stället, e ju ändå sommar... :D

Magen är mindre och smalare, men tyvärr även armarna och styrkan är sämre... och orken lika så... :D

Jag tar det för vad det är, jag är medveten om att jag offrat styrka och volym för att gå ner, men målet med träningen har alltid från första början varit att just bli mindre och gå ner i vikt/ bli smidigare och inte att lägga på mig muskler för att blå stor :)
Men det ska helt klart på mer muskler, 100kg är min lägsta målvikt, men det ska vara med minimalt med fett också samtidigt alltså ganska så hyfsat deffad, inte "hårddeffad" för det är för jobbigt... :(

Kan ju tillägga att viktskillnaden på dessa bilder är 104 till 95kg... alltså 9kg.
Undrar hur många av dom som bara är fett ?!
Nu ser jag ju nästan "benig" ut... :unsure:
några jämförelser:
förrut körde jag på 23,5/ 26kg hantlarna i biceps curl, nu är det 21,5/23,5kg som gäller
ryggdrag körde jag på 100-110kg, nu är det 86kg som gäller
hantelpress var det 36kg hantlarna och körde då brett, nu är det 31kg (33,5kg hantlarna i bästa fall !)

och så fortsätter det i typ samtliga moment...

Bifogad fil(er)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 08 August 2011 - 09:07.

Postad 08 August 2011 - 09:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det är nog inte bara fett som rykt dessvärre... :) Pecs och axlar har tagit lite stryk, men det kan du ju jobba upp igen.

Postad 08 August 2011 - 09:19

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo, jag vet...
Har båda sett och känt det... :)
Men så blir det... har inte haft möjligheten att träna som jag har haft målet till att göra.

Först så hade jag fullt upp helatiden såp att jag inte hade tid att träna så ofta och så som jag ville i typ 2 veckor, efter det så vart det att åka upp och vandra och äta skit dålig mat. Dock tagit extra protein och ätit extra feta grejer så fort jag fått möjlighet men det hjälper inte...
Men sedan sjuk efter det i typ 3 veckor och inte kunnat prestera något alls på gymmet att tala om...
Efter det så 1-2 veckor där det har varit en massa annat som man ska vara med på och det har blivit lite öl o grejer-.

det e dessa två månader som har blivit en icke planerad bantningsperiod som tagit hårt på det mesta...

Enda jag blivit starkare i under denna perioden är benen som jag hört med nu än förr och det tänker jag fortsätta med för det behövs. Jag gillar inte Disco nämligen ! :D

Ja, bilden på min högerarm från i Januari får mig verkligen att inse hur mycket jag tappat :D
Chitt ! det e fan nästan sjukt, 40cm runt armen nu, tror jag va uppe på >50 då innan träning...

Haha, Aja men det kommer tillbaka det e bara att hugga i och köra :(
Vilket jag hade hoppats på att göra idag, men det går ju inte... :D

Postad 08 August 2011 - 09:21

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Edit: Jag har för övrigt jordens sträckning i nacken och sitter hemma idag från jobbet.. :) Hade nog hamnat på sjukan om jag försökt jobba med det här...

har svårt att skriva på datorn nästan till och med... någon som har några tipps ?!

Det går från vänster sida av nacken hela vägen ner till skuldran på vänster sida, sjukt störande... jag ville träna idag men det e ju bara att glömma !!!! :D

Jag är föresten nere på under 95kg nu... helt sjukt... snacka om att jag bokstavligen rasar i vikt... as nice !!!! :D

Lite lindring...
Tigerbalsam på området en 20-30 minuter. Sedan Voltarengel som får verka (gammalt trick). Brukar kunna ge en skaplig mjukhet o lättnad... Träna inte just nu - vara försiktig!

Postad 08 August 2011 - 09:24

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Jo, jag vet...
Har båda sett och känt det... :)
Men så blir det... har inte haft möjligheten att träna som jag har haft målet till att göra.

Först så hade jag fullt upp helatiden såp att jag inte hade tid att träna så ofta och så som jag ville i typ 2 veckor, efter det så vart det att åka upp och vandra och äta skit dålig mat. Dock tagit extra protein och ätit extra feta grejer så fort jag fått möjlighet men det hjälper inte...
Men sedan sjuk efter det i typ 3 veckor och inte kunnat prestera något alls på gymmet att tala om...
Efter det så 1-2 veckor där det har varit en massa annat som man ska vara med på och det har blivit lite öl o grejer-.

det e dessa två månader som har blivit en icke planerad bantningsperiod som tagit hårt på det mesta...

Enda jag blivit starkare i under denna perioden är benen som jag hört med nu än förr och det tänker jag fortsätta med för det behövs. Jag gillar inte Disco nämligen ! :D

Ja, bilden på min högerarm från i Januari får mig verkligen att inse hur mycket jag tappat :D
Chitt ! det e fan nästan sjukt, 40cm runt armen nu, tror jag va uppe på >50 då innan träning...

Haha, Aja men det kommer tillbaka det e bara att hugga i och köra :(
Vilket jag hade hoppats på att göra idag, men det går ju inte... :D

Det är ju absolut ingen katastrof, vissa perioder i livet kommer träningen hamna lite efter. Det tar du igen nu, ingen problem. Det var ju inget jättelångt uppehåll. Nu kan du ju fortsätta deffa tills du blir så hård du vill och sen börja jobba dig upp till 100 igen för att få på lite mer massa också. Tyckte du var rätt grov på de övre bilderna, så potential finns ju!

Postad 08 August 2011 - 09:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo, det e några kg muskler som rasslat bort...

Men om vi säger såhär, bilderna från januari är tagna när jag tränat "ordentligt" i typ 4-5 månader, innan såg jag ut som på bilden här under där jag är "benig" på riktigt :D . Jag har lätt för att lägga på mig muskler och detta utan något kosttillskott alls !

Ordentlig skillnad... så det borde inte ta lång tid av "ordentlig träning" igen för att vara på samma nivå, förutsatt att jag får ordning på kosten, vilket jag har svårt för på somrarna...
Jag tål inte värme och blir helt avslagen på sommaren och kosten inverkar ju ENORMT mycket...

JAa har nämligen väldigt lätt för att gå både upp och ner i vikt enbart genom att reglera maten, det går otroligt snabbt att jag börjar magra ut på somrarna.. :)

Bifogad fil(er)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 08 August 2011 - 09:37.

Postad 08 August 2011 - 09:48

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Det är nog inte bara fett som rykt dessvärre... :) Pecs och axlar har tagit lite stryk, men det kan du ju jobba upp igen.

Pecs ? vad e det ?! :D (va inget, vet nu !, ja jo jag håller med om att där har det nog rasat lite också :D )

axlarna har tappat en del... men det beror på vilket moment, i vissa moment är det nästan samma som förrut men i andra klart sämre.

Såhär ser det ut idag:

Klart sämre är förr, har ingen bild på det men då var det med "bredd" på det hela så att säga... jag tror att det är bakre axlar och typ "vingarna" och biceps som rasat mest...

Bifogad fil(er)

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 08 August 2011 - 09:55.

Postad 08 August 2011 - 10:24

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hua vilken träningsvärk idag då.
Triceps känner jag inget, inte heller axlar. Men ben och bröst, jäklar :)

Postad 09 August 2011 - 14:30

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Nu har man joinat gym iaf :) tog sin tid. Införskaffat lite pulver också. Lika bra att köra seriöst från start känns det som. Får väl rapportera hur det går sen då hehe.

Postad 09 August 2011 - 20:42

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Nu är man lagom mör efter att ha kört 3 likadan pass rygg, armar, bröst och axlar. När jag duscha i dag och skulle raka huvudet så ficka jag inte upp armarna *S' totalt slut känner man sig nu. Fast på ett riktigt skönt sätt. Skall mosa på i morgon med köra samma sett upp i några dar till. Och trycka i mig en massa protein i dryck och mat.Känns faktiskt riktigt kul nu igen att mosa på efter en riktig svacka med skador.

Postad 09 August 2011 - 21:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

När jag duscha i dag och skulle raka huvudet så ficka jag inte upp armarna *S' totalt slut känner man sig nu.

Flint?

Eller som när man inte har tränat bröst på över en vecka, tränar tungt ändå och dagen efter om man ska duscha. Brukar vara svårt att komma åt ryggen då :)

Postad 09 August 2011 - 21:06

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0

När jag duscha i dag och skulle raka huvudet så ficka jag inte upp armarna *S' totalt slut känner man sig nu.

:)
underbart att höra! Ungefär som när jag fick ett telefonsamtal efter ett armpass och var tvungen att byta hand varannan minut för att mobilen (typ 100-150 gram) blev för tung.

Själv känner jag mig som ett kassaskåp ungefär. Trodde man skulle bli smidigare och smidigare ju mer kampsport man tränade, men efter ett 13timmarsläger i helgen är jag stelare än någonsin :)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 09 August 2011 - 21:08.

Postad 09 August 2011 - 21:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

:)
underbart att höra! Ungefär som när jag fick ett telefonsamtal efter ett armpass och var tvungen att byta hand varannan minut för att mobilen (typ 100-150 gram) blev för tung.

Själv känner jag mig som ett kassaskåp ungefär. Trodde man skulle bli smidigare och smidigare ju mer kampsport man tränade, men efter ett 13timmarsläger i helgen är jag stelare än någonsin :)

I vintras så var jag in på konsum och handlade precis efter ett rygg/biceps pass då jag hade tagit ut mig totalt. Stod i kassan med kortet i ena näven och plånboken i andra och skakade som en pensionär med parkinson! Då vet man att man har använt musklerna iaf :)

Postad 09 August 2011 - 23:37

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Flint är jag inte men renrakad *S* Skillnad på det. Jo det är skit skönt när man kör slut på sig skall mosa på som fan hela veckan tänkte jag. Känner igen det där med kassaskåp jag får hjälpa till och lyfta upp benet med handkraft när jag sätter på mig skorna 'S*

Postad 10 August 2011 - 06:34

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nu börjar det kännas bättre i nackan/ vänster axel och ryggen ! :)

får se, kanske blir att köra lite försiktigt imorgon, men ingen rygg och axlar dock utan det blir övnignar som belastar minimalt på just dessa delar :)

sedan blir nästa pass inte för en på söndag tidigast e jag rädd...

Postad 10 August 2011 - 07:07

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Nu har man joinat gym iaf :) tog sin tid. Införskaffat lite pulver också. Lika bra att köra seriöst från start känns det som. Får väl rapportera hur det går sen då hehe.

Kul! Ett tips bara: mät kroppen innan du börjar gymma och spara måtten så du sen om några år kan se vilken enorm skillnad det är. Det ångrar jag så jäkla mycket att inte jag gjorde. :)

Postad 10 August 2011 - 09:23

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kul! Ett tips bara: mät kroppen innan du börjar gymma och spara måtten så du sen om några år kan se vilken enorm skillnad det är. Det ångrar jag så jäkla mycket att inte jag gjorde. :)

Samma här. Ta även lite bilder.
Mina överarmar ligger på runt 34cm nu, kanske några millimeter till och då har dom vuxit ganska enormt senaste året. Hade varit kul att veta vad man hade innan...

Postad 10 August 2011 - 12:55

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Sommar_11.JPG   348.75K   1 Antal nerladdningar
Bifogar en bild på formen (dålig kamera o spegel). Har tränat ganska regelbundet även nu i sommar.
Armarna mäter 47 cm på deffade 97 kg (180cm) så formen funkar bra på strand o disco... :blink:

Postad 10 August 2011 - 14:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jag vill i form igen !

ser bra ut de där :blink:
jag stör mig mest på att armarna ser så sjukt smala ut nu mera.. har ju tappar ca/drygt 10cm runt armarna.. ;)

Postad 11 August 2011 - 09:39

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Bifogad fil  Sommar_11.JPG   348.75K   1 Antal nerladdningar
Bifogar en bild på formen (dålig kamera o spegel). Har tränat ganska regelbundet även nu i sommar.
Armarna mäter 47 cm på deffade 97 kg (180cm) så formen funkar bra på strand o disco... ;)

47 cm deffad är ju grymt, men inte är du väl deffad på bilderna du lade upp nu?

Detta är ju deffad: Postad bild

97 @ 180 cm måste vara kralligt iaf :blink:

Postad 11 August 2011 - 10:55

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

47 cm deffad är ju grymt, men inte är du väl deffad på bilderna du lade upp nu?

Detta är ju deffad: Postad bild

97 @ 180 cm måste vara kralligt iaf :blink:

;) Så sant - men med synliga magrutor, ådror och storlek 32 i midjan så känns det för min del som en bra form (53 bast).

Postad 11 August 2011 - 11:27

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Shit!!! 53 år och den kroppen?! Galet bra och jäkligt imponerande! Hur många år har du kört? Har det varit perioder som du helt struntat i träningen osv eller har du köttat på hela tiden?

Postad 11 August 2011 - 12:21

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Shit!!! 53 år och den kroppen?! Galet bra och jäkligt imponerande! Hur många år har du kört? Har det varit perioder som du helt struntat i träningen osv eller har du köttat på hela tiden?

Har hållit på i många år... Dock uppehåll kring barn (tre st) där inte så mycket hänt. Annars full träningsnarkomani. Gym från 20-30 år. Löpning 30-35 år. Friskis & Svettis 35-45 (dansfröken?) och bara gym de sista åtta åren. Har alltid fallit tillbaka till gymet - det är liksom där jag hör hemma. :blink:
Är ett stort fan av tunga basövingar - och det är min hemlighet till volym o styrka.
Tack för positiv feedback!

Postad 11 August 2011 - 13:13

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Det där är långt över medel på ett gym för vare sig 25åringar, eller 53åringar... goood job man! :D
Håller med om basövningar, bästa som finns när kroppens muskler får samarbeta i tunga övningar! :)
Tyvärr bröt jag min fotled för 6år sen, så kan inte köra knäböj, eftersom jag inte kan böja på foten ordentligt, men benpress går bra, och lätt marklyft... sen i höstas fick jag inflamation i vänster axel, som jag känner av så fort jag kör tyngre bröstövningar... så kan inte köra bänk tungt längre heller utan ´releativt lätt, och smalare grepp... tappat mycket i hantelpressen med... :)
Jisses, e bara 36, och redan skadad lite här och där, hur ska det här sluta... :)

Redigerat av Garrett, 11 August 2011 - 13:17.

Postad 11 August 2011 - 14:22

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Har hållit på i många år... Dock uppehåll kring barn (tre st) där inte så mycket hänt. Annars full träningsnarkomani. Gym från 20-30 år. Löpning 30-35 år. Friskis & Svettis 35-45 (dansfröken?) och bara gym de sista åtta åren. Har alltid fallit tillbaka till gymet - det är liksom där jag hör hemma. :)
Är ett stort fan av tunga basövingar - och det är min hemlighet till volym o styrka.
Tack för positiv feedback!

Som sagt, det är imponerande att du har hållit fanan högt genom åren. Jag är i åldern då det börjar bli aktuellt med barn (mellan 25 och 30), därför är jag lite orolig över att man ska sluta/trappa ner kraftigt på träningen i samband med detta. Så det är trist att du skriver att du kom ifrån träningen under just denna del av livet för då är väl risken att jag kommer hamna i samma fälla :) Kanske borde man sälja sin BR och flytta till hus så att man kan ha ett "gym" där också.

Postad 11 August 2011 - 17:16

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Som sagt, det är imponerande att du har hållit fanan högt genom åren. Jag är i åldern då det börjar bli aktuellt med barn (mellan 25 och 30), därför är jag lite orolig över att man ska sluta/trappa ner kraftigt på träningen i samband med detta. Så det är trist att du skriver att du kom ifrån träningen under just denna del av livet för då är väl risken att jag kommer hamna i samma fälla :) Kanske borde man sälja sin BR och flytta till hus så att man kan ha ett "gym" där också.

Hus... Ja, jag hade gym hemma - men gymma är en social grej. Tråkningarna, skämten och tillropen (nu grabbar - kvinnor i lokalen = 25% upp!). Jag kom mig inte riktigt för. Inte förrän jag tog mig till gymet - man vänder sällan efter kvart om man är fler. Men paus med barn - ja... Det handlar om vem man skaffar barn med. Är tjejen träningsintresserad så funkar det. Sladdisen 3,5 år var på gymet sex dagar gammal. Men visst hackar det till - det är sant. Den enda väg som finns är träna tungt, bas och bra mat samt sömn. Go for it! :)

Postad 12 August 2011 - 07:47

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

wow då nästan lika "gamla" :)
https://www.minhembi...p;#entry3288430
https://www.minhembi...p;#entry3290927

Grym form ju! Hur ung är du då? :)
Vi kanske ska ha en seniortråd? :)

Postad 12 August 2011 - 08:59

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Funderar på att gå ner och köra lite basövningar.
Har inte så mycket tid till tränande nu framöver, så köra typ marklyft, knäböj, bänk, chins och så...

Postad 12 August 2011 - 12:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Funderar på att gå ner och köra lite basövningar.
Har inte så mycket tid till tränande nu framöver, så köra typ marklyft, knäböj, bänk, chins och så...

Där har du dom viktigaste ingredienserna för bra övningar... både för regular stryketräning/bygga muskler! :)
Man har sån nytta av basövningarna till vardags med... fan... sitta och peca biceps ger ju inget! :)

Postad 12 August 2011 - 12:44

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0
Det klart det ger något att isolera biceps! Schyssta biccar får man, det är oerhört viktigt (iaf för mig)! Till vardags har jag inga problem alls trots att jag inte kör mark öht. Iofs kör jag de andra övningarna Ala nämner.

Postad 12 August 2011 - 12:56

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Stora bilder.... postar på nytt

Redigerat av Unregistered1734, 12 August 2011 - 13:05.

Postad 12 August 2011 - 12:59

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
När jag tänker basövningar så har jag biceps och triceps med. Men... Jag håller mig till tunga curls och pressar, inga småövningar i cablecrossen, inget finlir för underarmar etc. Ser med vånda killar som kör 2-2,5 timmarspass med 20-30 övningar och de tröttnar, inte underligt.
Att inte tröttna - det är en framgångsfaktor. :)

Postad 12 August 2011 - 13:01

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Det klart det ger något att isolera biceps! Schyssta biccar får man, det är oerhört viktigt (iaf för mig)! Till vardags har jag inga problem alls trots att jag inte kör mark öht. Iofs kör jag de andra övningarna Ala nämner.

Menar mest att sett många nya på gymmet som bara kör bröst, och koncentrerade bicepscurlar, och får framåtlutånde axlar, och bulliga små biccar, utan kraft i... :)
Jag är mest för basövningar... är gammal brottare med, så kör med hög intesitet med kort vila, fast inte tränat ordentligt på nåt år nu... så varje pass tar ca 45min... ganska lagom när man är familjefar. :)
Edit: Nån som testat Dog Crap? Tar musten ur en totalt... men köddigt o få till bra scema... :)

Redigerat av Garrett, 12 August 2011 - 13:04.

Postad 12 August 2011 - 13:03

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Menar mest att sett många nya på gymmet som bara kör bröst, och koncentrerade bicepscurlar, och framåtlutånde axlar, och bulliga små biccar, utan kraft i... :)
Jag är mest för basövningar... är gammal brottare med, så kör med hög intesitet med kort vila, fast inte tränat ordentligt på nåt år nu... så varje pass tar ca 45min... ganska lagom när man är familjefar. :)

Klassikern är ju den kutige killen som kört mage, axlar och bröst. Det kan se hur knepigt ut som helst...

Postad 12 August 2011 - 13:06

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
edit.

Redigerat av Unregistered1734, 06 November 2011 - 18:18.

Postad 12 August 2011 - 13:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Klassikern är ju den kutige killen som kört mage, axlar och bröst. Det kan se hur knepigt ut som helst...

plus strutsben, så dom sjunker ner till midjan på sandstranden på sommaren, hä hä :)

Redigerat av Garrett, 12 August 2011 - 13:16.

Postad 12 August 2011 - 13:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Dagens pass:

Marklyft 3x8 70kg
Bänkpress 3x8 50kg
Knäböj 4x8 60kg
Chins hela reps och två halvdana på slutet

Då jag inte riktigt orkar med ett fullt set med chins så gick jag till latsdragmaskinen och tog ett likadant grepp som vid chins och körde 3x8 45kg.

Jag har ganska strutsiga ben, iaf vaderna. Ska ta en bild någon dag i dom shorts jag har nu, ser ganska spinkigt ut. Men när man kör knäböj och kommer ner så att byxorna ligger tajta mot låren så syns det lite konturer faktiskt.
Märkt att jag blivit starkare i benen faktiskt. Ska ta och öka i knäböjen snart.

Postad 12 August 2011 - 14:03

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Menar mest att sett många nya på gymmet som bara kör bröst, och koncentrerade bicepscurlar, och får framåtlutånde axlar, och bulliga små biccar, utan kraft i... :D
Edit: Nån som testat Dog Crap? Tar musten ur en totalt... men köddigt o få till bra scema... :)

Ja herregud vad det ser dumt ut när man inte kör ben :D Stora mjukisbyxor som sitter som Aladdins brallor har dom alltid också!

Har också kört mycket brottning, men nu är det bara "bodybuilding" (alltså styrketräning med volym som mål) som gäller.

Dogg crap tror jag att jag har provat. Är det där man kör stenhårda set och sen tar typ 10 andetag och kör igen? Jobbigt som fasen och jag kände mig mest nedbruten efteråt. Men det är väl en vanesak, jag gillar kort vila men inte SÅ kort!

Inspirerande bilder på många utav er, särskilt motivationen för progression och att fortsätta slipa på kroppen, man läser om i diverse trådar. Det var ett tag sedan sist, så nu kommer en dagsfärsk bild på dagsformen! Råkade ta bilderna i hög upplösning, vet inte hur man ändrar riktigt i efterhand så hoppas det vart okay :)

Bröstet tar sig ser man! Har det blivit Slobos i sommar? ;)

Postad 12 August 2011 - 14:11

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Bröstet tar sig ser man! Har det blivit Slobos i sommar? :)

Thx, just det område jag märkt mest på så kul att du uppmärksammar det! Det har varit Sats Landala jag fortsatt kört på, men nyss sagt upp medlemsskapet. Tänkt byta miljö lite i 6 månader och kanske testa något annat ett tag. Kan vara skönt och fördelaktigt för hjärnan :)

Postad 12 August 2011 - 16:18

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Thx, just det område jag märkt mest på så kul att du uppmärksammar det! Det har varit Sats Landala jag fortsatt kört på, men nyss sagt upp medlemsskapet. Tänkt byta miljö lite i 6 månader och kanske testa något annat ett tag. Kan vara skönt och fördelaktigt för hjärnan :)

Du har kommit bra igång ju!!! Kör du negativ bänk ibland? Det är en bra - och underskattad övning, faktiskt den bästa mot "hängpattarna" som diskuterats i denna tråd. Du har dem inte, vill bara slå ett slag för övningen! :)

Postad 12 August 2011 - 16:43

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Du har kommit bra igång ju!!! Kör du negativ bänk ibland? Det är en bra - och underskattad övning, faktiskt den bästa mot "hängpattarna" som diskuterats i denna tråd. Du har dem inte, vill bara slå ett slag för övningen! :)

Tusen tack, kul att höra! Negativ bänk har jag aldrig hört talas om, du får jättegärna förklara! Kan säkert vara en härlig övning att variera med! Apropå bröst så har jag märkt under variation att lutande bänk under högreps (15,25 etc.) verkligen bygger volymen och får fram skulderbladen som jag är mycket stolt över! Utförandet på så höga reps är oftast explosivt för att komma åt de olika muskelfibrerna, så jag vet faktiskt inte precis vad det är som hjälpt men självaste lutande bänk under högreps rekommenderar jag varmt :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.