Hon är smart, hon vet att blixten är vad man vill ha.Hon klagar dock på att hon får turbosvamp hela tiden. ( Kanske eftersom hon ligger ganska bak hela tiden =) )
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
Postad 04 augusti 2014 - 12:53
Postad 04 augusti 2014 - 13:16
Hon är smart, hon vet att blixten är vad man vill ha.
+ att hon slipper det blå skalet. Jag har aldrig blivit så arg som jag har blivit på det här spelet pga det skalet.
Postad 14 augusti 2014 - 06:40

Postad 14 augusti 2014 - 09:39
Fick min i måndags redan, oxo Zelda..Koden till gratisspelet som man fick via Mario kart 8 började skickas ut igår. Fick min till zelda

Postad 17 augusti 2014 - 14:12

Redigerat av Zoiler, 17 augusti 2014 - 14:13.
Postad 21 augusti 2014 - 18:31
Postad 22 augusti 2014 - 23:25
Innan dess kom Donkey Kong. Två spel på 8 månader. Konsolen är grym, spelen är grymma, men det kommer ju inget.
Som tur är kommer snart Bayo, Smash och några andra men det är samtidigt som det släpps en vagnslast med spel på övriga konsoler också.
Nya köpare däremot har åtminstone en backlog av spel att plocka från.
Postad 23 augusti 2014 - 08:10
Är det nästan bara nintendo själva som gör spel till den? Nästa jag väntar ifrån dom är Zelda. Synd dom är så sega bara.
Mario 3D world är kul iaf, sedan tänkte jag donkey kong
Postad 23 augusti 2014 - 12:26
Ja dessvärre, så det är ju inte som att de är sega utan att de helt enkelt inte har kapacitet att på egen hand mätta konsumenterna regelbundet, det är det inget företag som har. Sony och MS har sina firstpartystudios som levererar spel, men de släpper trots det färre än vad Nintendo gör.Är det nästan bara nintendo själva som gör spel till den?
Så du får pressa ut de som finns, håller med om Pikmin

Läste ett rykte om att Nintendo skulle ha ett spel per månad nästa år och dessutom göra fler HD-remakes. Hoppas verkligen det stämmer (fast nästa år är det iofs också fullt med spel från andra jämfört med hur det var i år).
Postad 25 augusti 2014 - 06:55
Jo jag har ett par som jag tänkt köra igenom.
Är det nästan bara nintendo själva som gör spel till den? Nästa jag väntar ifrån dom är Zelda. Synd dom är så sega bara.
Mario 3D world är kul iaf, sedan tänkte jag donkey kong
Ja 3:e part är nästan obefintligt pga folk inte köper 3:e part till Nintendos konsoller.
Nintendo har hamnat i en lustig situation som komplement konsoll så folk köper nästan uteslutande Nintendos titlar till deras konsoller och sen köper man 3:e part till MS/Sonys konsoller för de är bättre där.
Postad 25 augusti 2014 - 12:21
Tredjepart skulle behöva utnyttja gamepaden rätt och komma med exklusiva intressanta spel, portningar säljer förstås inget vidare.
Postad 25 augusti 2014 - 12:41
Ja 3:e part är nästan obefintligt pga folk inte köper 3:e part till Nintendos konsoller.
Nintendo har hamnat i en lustig situation som komplement konsoll så folk köper nästan uteslutande Nintendos titlar till deras konsoller och sen köper man 3:e part till MS/Sonys konsoller för de är bättre där.
Precis så jag tänkte också nu när jag köpte WiiU

Man saknar ju mario/Zelda på dom andra så har ju inget val om man vill ha dessa spel... Men lite mer hoppades jag ju att det skulle finnas iaf.
Nästa stora mario titel dröjer ju säkert till nästa konsol eller iaf slutet av denna

Postad 25 augusti 2014 - 12:49
Postad 25 augusti 2014 - 13:12
Postad 25 augusti 2014 - 13:43
(Haha kul med två spelföretag i samma mening)
Hur är dom andra mariospelen till WiiU? Så undrar jag om någon testat a link to the past på WiiU och men stor skärm.
Redigerat av Fiddey, 25 augusti 2014 - 13:44.
Postad 25 augusti 2014 - 15:35
Det beror på hur du ser på det. De är bara ett företag så det går liksom inte att... om du tittar på andra företag så släpper Nintendo fler spel än många andra. Men ingen kan mätta en hel konsol på egen hand, det är det som är problemet nu. Hade det släppts tredjepartsspel i lika stor utsträckning som på de andra två konsolerna så hade man tyckt att jäklar vad många exklusiva spel Nintendo får, det kommer ju hela tiden.Men brukar inte nintendo vara väldigt sega på att släppa sina egna spel?
De har bara ett visst antal utvecklare och ska de då jobba på flera spel samtidigt och hålla den kvaliteten de gör (vilket är mycket hög) så tar det dessvärre tid. Plus att de dessutom har 3DS att tänka på.
Det är därför de nu ingått en del partnerskap med bland annat Platinum Games och Namco så att de kan offloada lite av arbetet, dock räcker inte det heller. Det går tyvärr inte att ersätta alla världens tredjepartsstudios, det är många.
New Super Mario Bros U och Luigi U rekommenderas.Hur är dom andra mariospelen till WiiU
Postad 27 augusti 2014 - 18:28
En fråga... Om man köper ett spel i shoppen AC black flag, det är ju 24gb och tar ju nästan hela hårddisken tyvärr så jag undrar om man kan ladda ner spelet på ett usb minne istället?
Postad 28 augusti 2014 - 13:47
Postad 28 augusti 2014 - 14:17

Mass effect 3 och batman origins hittade jag för 99:- idag och jag undrar hur ett spel av den typen fungerar på WiiU i jämförelse med andra konsoler?
Postad 28 augusti 2014 - 14:19
Postad 26 oktober 2014 - 09:23
En sak jag undrar bara: Stämmer det att du inte behöver koppla in den medföljande sensorn om du inte tänker spela gamla Wii-spel utan bara nya Wii U-spel? Ett stort plus om det är så!
Postad 26 oktober 2014 - 09:54
Postad 26 oktober 2014 - 12:13
Redigerat av Unregistered1aa3c9f9, 26 oktober 2014 - 12:14.
Postad 26 oktober 2014 - 15:21
Postad 26 oktober 2014 - 15:36
Ja det är bara när man spelar spel med remote och behöver peka som man behöver sensorbar.
Ah, bra. Då kan jag strunta i att rigga den tills vidare i alla fall.
Postad 27 oktober 2014 - 12:32
Behövs för Pikmin!
Kom iväg till en butik idag och kollade på baksidan på det spelet, och av det att döma behövs en sensor bar om du ska använda en wiimote – inte om du använder den nya gamepaden. Det verkar som att sensorn medföljer i första hand för bakåtkompatibilitetens skull. Något som jag eventuellt kommer utnyttja i längden, men då behöver jag köpa till en wiimote och en nunchuk.
Postad 27 oktober 2014 - 13:20
Postad 30 oktober 2014 - 12:17
Wii spel, funkar dessa på wii u alltså bakåtkompatibel?
Går spelen till wii-u att spela med någon vanlig handkontroll som man köper till extra eller är alla spel gjorda så man måste spela med den där displayenheten?
På tal displayenheten, går det spela vissa spel på endast den? Alltså, tv'n behöver inte ens vara igång?
Läste att det går att köpa till en extern hårddisk. Så allt jag köper via store kan jag spara över och har tillgång att spela för evigt typ?
Sorry för många frågor men tack på förhand

Postad 30 oktober 2014 - 12:41
både wii-u och wii vc finns att tillgå
du kan spela en del spel bara på handkontrollen med display utan att tvn är igång.
Du kan spela wii-u spel med displayenheten, wii-u pro handkontroll och med vanliga wii nunchuck+stick.
Olika spel lämpar sig olika och en del har saker som man måste ha displayhandkontrollsgrejen till etc.
Postad 30 oktober 2014 - 14:32
Du kan boota wii-u som ett wii så ja, wii spel fungerar
både wii-u och wii vc finns att tillgå
du kan spela en del spel bara på handkontrollen med display utan att tvn är igång.
Du kan spela wii-u spel med displayenheten, wii-u pro handkontroll och med vanliga wii nunchuck+stick.
Olika spel lämpar sig olika och en del har saker som man måste ha displayhandkontrollsgrejen till etc.
Tack för svar, det låter ju lysande.
Sista frågorna, det skiljer ungefär 800kr mellan basic och premium har jag sett. Är det bara flashminnet som är skillnaden?
Den spelar väl ingen roll om jag ändå ska ha en extern hårddisk för sparad speldata hanterar väl det lilla som finns?
Grejen är att konsolen måste vara vit

Postad 30 oktober 2014 - 14:51

Postad 31 oktober 2014 - 20:04
När man bootar upp wii delen på wii u, måste man ha wii kontroller för att navigera enhet i menyer/spel
Tänker nämligen köpa wii Punch-out det första jag gör
Postad 03 november 2014 - 08:47
Redigerat av Unregistereddc471864, 03 november 2014 - 08:47.
Postad 03 november 2014 - 12:27
Japp det måste du.
Att köra Wii läget är precis som att starta en Wii konsoll så ja du behöver remote för att styra.
Tack för all hjälp.
Det blir en wii u i julklapp till mig själv. Inte finns det mycket wii u spel som lockar men lägger man till wii spelen och vc så finns det hur mycket roligt som helst ju
Postad 04 november 2014 - 14:25
According to the Japanese announcement, games covered will go as far as Spring 2015.
Postad 05 november 2014 - 21:41
Postad 05 november 2014 - 21:46
1h 20 min kvar... ooraaah! Mer om Zelda, Nytt Metroid, Endless Ocean 3, Perfect Dark 2. Bäst att inte överhajpa.

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar