Vilken är HDMI-sladden där tycker du?
Den framför strömkabeln.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 26 June 2013 - 21:53
Haha, ska inte svara när jag ser på TV, var ju alldeles för sen med det svaret.
Redigerat av SC-Zap, 26 June 2013 - 21:53. Postad 26 June 2013 - 22:12
Ja! Där ser jag äntligen. Den nedre hanen försvinner i det vita... Bör nog fixa till skärmens inställningar men... meh! Postad 26 June 2013 - 22:49
Och en strömkabel men ingen nätdel, bra att få det bekräftat.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 26 June 2013 - 22:49. Postad 26 June 2013 - 23:24
Sony Sacrificed the PlayStation 4 Camera to Beat Microsoft on Price
How the camera was cut last minute and left with an uncertain future. http://www.ign.com/a...rosoft-on-price Redigerat av Zerox_no1, 26 June 2013 - 23:24. Postad 26 June 2013 - 23:37 Verkligen, köper ändå en spelkonsol. Skippar gärna kameran för 20% billigare pris. Postad 27 June 2013 - 05:03
Jo 100 dollar för något jag ev kommer att använda en till två gånger. Helt rätt av sony
Postad 27 June 2013 - 06:42 Som man misstänkte då... Ok för mig men mindre kul för den studio som suttit och filat på ett Camera-baserat spel i 1-2 år... Postad 27 June 2013 - 06:59
mycket bra för mig... kunde inte bry mig mindre om spelutvecklare som vill göra kamera spel. Postad 27 June 2013 - 07:02
Grejen med att skeppa med kamera är ju att då vet utvecklarna att alla har en kamera. Då kan man utveckla spelen efter de förutsättningarna. om det bara är ett tillbehör så kommer inte utvecklarna vilja lägga ner lika mycket tid/pengar på en sak som de inte vet att folk kommer köpa i samma utsträckning. På grund av att de kanske saknar kameran etcetc.
Egentligen ett dåligt val för den stora massan och utvecklingen av spel. Nu gäller detta inte bara kameror utan alla "tillbehör" inbyggda eller inte Postad 27 June 2013 - 07:50
dåligt val med tanke på att DS4 är utvecklad att användas tillsammans med kameran och för mig så kommer PS4 kännas ofullständig utan kameran. De gjorde nog det för att hamna under 400$ men det hade varit billigare för alla att ha kameran med i paketet där PS4 kostade 429-439$ istället för att nu antagligen "tvingas" köpa den separat för 40-60$.
Postad 27 June 2013 - 09:06 Ehm, näe. Av den enkla anledningen att Camera inte är ett tvång. Redigerat av pacman, 27 June 2013 - 09:06. Postad 27 June 2013 - 09:40
Helt rätt att kameran är ett tillbehör. Då får vi som inte vill ha kamera en billigare spelkonsol och ni som vill ha kamera kan köpa den extra som tillbehör
Postad 27 June 2013 - 09:52
I samma veva sköt de som sagt Camera till obetydlighetens förlorade land. Tycker man förstås vad man vill om men man kan nästan fråga som om de då inte lika gärna kunnat strunta i Camera helt och hållet och lagt resurserna på annat håll. Nu blir det mest matande av en skadeskjuten kråka som ändå kommer dö.
Postad 27 June 2013 - 10:27
Kan dock tänka mig att det blir lite grinigt på företagsfesterna om en förstaparts-utvecklare gör det dock.
Postad 27 June 2013 - 13:01 Verkligen. Det är många gamers som hyllar beslutet, men samtidigt så är det ju ett stort misslyckande på ett sätt. Det verkar inte som att MS kommer ge upp sin Kinect så det återstår att se om ett par år vilket företag som gjorde rätt beslut. Jag tycker personligen att det är helt rätt att skicka med kameran. Sonys beslut var kortsiktigt och jag tror att dom kommer ångra sig om några år när röst- och rörelsestyrning är något som man som Xbox-ägare uppskattar och tar för givet. Tror det blir en fördel för Xbox i det långa loppet. Postad 27 June 2013 - 13:03
I och med att där finns 150-200 miljoner Core-gamers sen tidigare generationer så tror jag Sony överlever sitt beslut. Frågan är bara vilka målgrupper Microsoft lyckas fånga som nu Sony kanske missar. Postad 27 June 2013 - 13:10 Helt rätt beslut att ta. Folk bryr sig mer om pris än gimmicks. De som vill flaxa med armar och ben framför TVn och vill betala mer för det. Kinekt och move har funnits länge nu. Har det slagit stort? Om det inte har det så måste man fråga sig om det inte slog stort för att kameran inte var tillräckligt bra? Att om kameran reggat rörelser perfekt, skulle många fler velat stå och gestikulera i mycket högre utsträckning? Eller var det hela grejen som inte slog? Hur länge har vi haft möjlighet att ringa videosamtal? Hur mycket gör folk det? Jag vet vad jag tror. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 June 2013 - 13:24. Postad 27 June 2013 - 13:19
Man kan beskriva grupper som inte är en själv lite mindre nedvärderande. Barn och kvinnor är en väldigt underskattad kundgrupp och det är väl inte bara något hjärndött flaxande de är ute efter. Postad 27 June 2013 - 13:20 Tror jag med. Speciellt då de ytterst priskänsliga konsolköparna hellre tittar i plånboken än i kameran. Postad 27 June 2013 - 14:55
Kinect har ju iofs sålt i 24 miljoner ex, skulle nog klassa det som stort. Postad 27 June 2013 - 15:00
Sanningen är att det faktiskt finns spel i ganska populära genrer som kommer göra sig klart bäst på Xbox One, precis som det var den här generationen där 360 var klart bäst. Dvs, dansspel (Just Dance är otroligt populärt) och fitnesspel främst, kanske även annan typ av musik. Vi får se hur vissa sportspel kan fungera också, eller barnanpassade spel som virtuella husdjur/lekplatser.
Sen är 100 dollar billigare stort förstås, men Xbox kommer iaf ha ett övertag i dessa genrer. Postad 27 June 2013 - 15:07
Fast utslaget över alla de andra utgifter som man kommer ha under konsollens levnadstid (handkontroller, spel, prenumerationer på multiplayer, ström) så är det en rätt liten summa. Men det är som den vanliga historien om någon som går in i butiken för att köpa en sak för 1000 kronor, får reda på att den kommer att kosta 950 imorgon men handlar ändå den för att det inte är värt 50 kronor att vänta en dag. Men skulle varan kostat 50 kronor och de hade fått reda på att den går för halva priset imorgon så hade de vänt i dörren. Så nog har Sony ett övertag på priset. Postad 27 June 2013 - 15:10
Kan väl vända och säga att Wii sålde extremt bra och har svårt att se man kan få det att bara vara för att "den var så jävla billig". Var det för att Nintendo har trogna fans? Säkert en del men vart var de med Gamecube och vart är de idag? Många säger att Wii var nyhetens behag, i så fall var nyheten väldigt populär i över 2 år vilket är mer än de flesta produkter som finns idag. Så nja, skulle nog vilja påstå där finns en kundgrupp som inte är intresserade av att sitta i TV soffan med en handkontroll och spela de där spelen som oftast riktar sig till män mellan 15-35 år. Problemen är lite att folk verkar tro att andra kunder måste ha samma mönster som gamers. Skulle väl vilja hävda att problemet med industrins svårighet att fånga dessa grupper är väl för att de själva är huvudsakligen män i en specifik ålder. Visst där finns kvinnor i branschen men de är en klar minoritet. Lite därför har Nintendo lyckats bättre i dessa grupper, de är trots allt ett leksaksföretag från början. Kommer MS lyckas? Jävligt svårt att säga men Kinect (eller annan kamera) erbjuder en möjlighet till interaktion med TV-spel som jag tror är mer användarvänligt för Kvinnor och Barn. Se bara vad pekplattor har gjort för barn som inte har den komplexa motoriken att hålla en handkontroll med 10-12 knappar. Men kamera är som sagt bara ett verktyg, precis som en touch-skärm, och ett verktyg är värdelöst utan mjukvaran. Redigerat av PalmiNio, 27 June 2013 - 15:12. Postad 27 June 2013 - 19:44 Ok, ja då blir det kanske som sejlax säger att Xbox drar ifrån när alla som vill åt kamerafunktion köper Xbox för att den är bättre än PS kamera. Såvida inte PS får för sig att sälja en bättre kamera framöver när de märker hur populärt det visade sig vara. Det låter inte jätteklurigt att ta fram en bra kamera som är kompatibel. Men visst kommer det sannolikt finnas färre titlar med kamerafunktioner till PS. Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 June 2013 - 20:11. Postad 27 June 2013 - 20:03
Jag har läst att det finns fler kvinnor som är "gamers" än män. Men i den undersökningen misstänker jag att de även tar med den typen av spel som vi inte riktigt räknar in här. Men underskatta inte kvinnor... det är ju inte allt för ofta som man vet vem som sitter bakom spelarna hos en motståndare.. är det en kvinna, en man, en liten 12-årig pojkspoling, en 45-årig byggjobbare? Man vet inte. Det som syns på lanpartys och liknande är väl mest killar, men det är kanske inget som attraherar den typiska gamer-kvinnan. Postad 27 June 2013 - 20:31
Jag underskattar inte, jag menar att konsolbranschen har gjort det. Eller jag skulle inte kalla det underskattning utan snarare ett resultat av brist på kvinnor inom utvecklareleden. Sanningen är ju att en utvecklare som är man och 30 år känner sig själv bäst och därför kan han lättare förstå kunder av samma kön och ålder. Visst finns det tjejer som spelar. Men jag tror majoriteten av dem inte finns på konsol och än mindre med den traditionella handkontrollen i handen. Ändå gången jag själv spelat med tjejer är med guitar, mikrofon eller med wii kontrollen. Postad 27 June 2013 - 21:20
Perfekt att kunna ta med på trista jobbresor och så. Nu har ju hotellen börjat få lite bättre TV-apparater också men tyvärr brukar bilden vara låst i nåt uselt dynamiskt läge och med fel AR...
Postad 27 June 2013 - 21:35
Det är på IGN man har denna hands-on. Från twitter :
Postad 27 June 2013 - 22:55
Gud så sexig den är... Riktigt snygg. Första konsolen någonsin som är snygg enligt mig.
Postad 27 June 2013 - 23:00
Har någon hittat något db-test? Nyfiken på hur mycket oljud den och även Xbox One för givetvis under belastning.
Postad 27 June 2013 - 23:14
Episkt ful. Katastrofal design. Men det är nog enda nackdelen med den. Och det kan jag leva med
Postad 27 June 2013 - 23:23
Vacker är den kanske inte. Men smidig (och lätt verkar det) och stilren.
Postad 27 June 2013 - 23:49
Nej, PS3:an var episkt ful, denna är riktigt snygg. Punkt! Redigerat av OWC, 27 June 2013 - 23:50. Postad 28 June 2013 - 06:32
Mark Cerny - "The Road to PS4":
http://www.youtube.c...8;v=JJW5OKbh0WA Sjukt sevärt imo, killen har varit med sen start (Med Marble Madness som förstahit, pacman var då inte gammal då han fascinerades av det. Kan vara det första spel med 3D prespektiv jag såg, med grym "kul-fysik" dessutom, mind-blowing! Tror det var på en Atari 400 eller möjligen 800 jag såg det... Redigerat av pacman, 28 June 2013 - 06:35. Postad 28 June 2013 - 07:41
True that. Känns som den japanska kulturen har varit - ju nyare och ju komplexare tekniken är ju bättre Han är helt rätt ute i sina tankar. Postad 28 June 2013 - 08:49
Lite kul att de faktiskt funderade på GDDR5 över 128 bit buss (mot dagens 256 bit) kombinerat med ett litet snabbt eDRAM minne som hade gett upp mot 1 TB/s bandbredd. PS2 all over again.
Redigerat av pacman, 28 June 2013 - 08:50. Postad 28 June 2013 - 11:20
Från NeoGAF, om jag fattar rätt så jobbar postaren på nån form av analysfirma:
Känns inte helt orimligt. Spontan tanke, hade de nöjt sig med 6 GB GDDR5 hade de kunnat skicka med kameran... Eller kanske t.o.m. vågat sig på en smula dyrare (läs: större) APU (läs:fler CUs). Postad 28 June 2013 - 11:49
Så en förlust med andra ord. Dock ej så kraftig. Postad 28 June 2013 - 16:41
PS4:an påminner lite i designen som PS:an med en 2013- twist, jag tycker den ser riktiskt bra ut. PS3:an jag har nu är lite utav ett berg:)
Postad 28 June 2013 - 21:48
Den såg mycket bättre ut nu än tidigare märkligt nog. Hoppas att dom kan starta den och säga något om volymen den har under drift. Vill ju inte ha en noisig blueray eller höga fläktar.
Tror gänget på sent oktober som några rykten nu sagt? Själv tror jag november fortfarande. Andra veckan. Postad 28 June 2013 - 22:14
Det var bara skalet de hade att leka med där, de säger ju tom att det bara är batterier inuti som driver lightbar.
Men den är sjukt snygg iallafall! Gillar den! 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |