Battlefield 4 (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
3
|
(20)
|
552:- |
Postad 21 May 2014 - 06:45
Postad 21 May 2014 - 07:14
1. I samma ögonblick som jag dött kommer revive menyn fram och då lämnar det så. Ingen respawn utan får avsluta eller vänta på banbyte.
2. Ibland stängs inte "fallskärmsbeteendet" av efter att jag landat, så det gungar som i värsta sjögång tills jag dött. Fladdret från skärmen hörs också.
Redigerat av andersos, 21 May 2014 - 07:15.
Postad 21 May 2014 - 07:22
Postad 21 May 2014 - 07:29
// Sat
Postad 21 May 2014 - 16:09
Just dem har jag inte märkt. Men ser fortfarande 2 buggar då och då.
1. I samma ögonblick som jag dött kommer revive menyn fram och då lämnar det så. Ingen respawn utan får avsluta eller vänta på banbyte.
2. Ibland stängs inte "fallskärmsbeteendet" av efter att jag landat, så det gungar som i värsta sjögång tills jag dött. Fladdret från skärmen hörs också.
1:an har hänt mig två gånger, 2:an har jag aldrig ens hört talas om.
Killcamen är ibland helt galen!
Redigerat av Limitz, 21 May 2014 - 16:10.
Postad 22 May 2014 - 06:31
Hahaha ja det där har jag faktiskt oxå fått någon enstaka gång. Inte lätt att försöka få till ett headshot med snipern när det vinglar som s*tan
Postad 04 June 2014 - 15:40
Ingen aning, men det var väl snack om att DT skulle släppas nu i juni, så förhoppningsvis är det snart dags.Någon som vet när Dragons teeth kommer?
Idag ska den nya BF4-patchen finnas tillgänglig till PS4:
http://battlelog.bat...te-rolling-out/
Ska bli spännande att se om netcode-strulet från och med nu är historia.
Postad 05 June 2014 - 07:45
"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking"
Redigerat av fredrik11, 05 June 2014 - 07:45.
Postad 05 June 2014 - 08:02
Måste nog säga att det jag hann testa funka de faktiskt! Blir nog mer "prövande" ikväll´.
Postad 05 June 2014 - 10:04
Screenshake är väldigt reducerad också, det tackar vi för.
Postad 05 June 2014 - 10:17
Aha, är det bara på 32 spelar servrar som det funkar just nu? Då väntar jag tills 64 player CQ large är patchat så man kan testa på riktigt
Redigerat av DragonPuffer, 05 June 2014 - 10:22.
Postad 05 June 2014 - 10:27
Hur vet man om en server är uppdaterad med nya patchen?
Aha, är det bara på 32 spelar servrar som det funkar just nu? Då väntar jag tills 64 player CQ large är patchat så man kan testa på riktigt
Kommer inte åt battlelogen via jobbdatorn, men om jag inte minns fel pratades det om att de skulle testa på några 64servers och bli även på dem när de var helt säker på att rubberbanding och dylikt inte skulle komma tebax
Postad 05 June 2014 - 12:02
The High Frequency Update will be rolled out to all 48 player servers and on a small set of 64 player servers immediately. We will then keep a close eye on the larger servers to make sure server performance stays good in the live environment. If all goes well, all servers will be supporting the high frequency update after 24 hours or rollout and testing.
Postad 05 June 2014 - 12:49
Jag märkte ingen skillnad igår när jag lira men det va inte så konstigt ser jag nu
"The High Frequency Update is by default turned OFF in this release. You will have to enable this setting to take advantage of the improved networking"
Vart ställer man in det på ON då?
Postad 05 June 2014 - 13:05
Vart ställer man in det på ON då?
Options och i Gameplay menyn så har du nästan längst ner där du kan välja of, low medium och high.
Har du bra internet så kan du välja high.
Postad 05 June 2014 - 13:09
Och på tal om annat, så har jag ändrat våran server idag. Med våran server menar jag då FDS clan server.
[FDS] Mixed Maps 200%
64 spelare
200% tickets
No commander
Hainan Resort
Operation Locker
Paracel Storm
Rouge Transmission
Siege of Shanghai
Zavod 311
Operation Metro
Lost Island
Nansha Strike
Operation Mortar
Dom ligger inte i den ordningen på servern, men det är dom som roterar just nu. Välkomna in och spela.
Postad 05 June 2014 - 16:16
options-gameplay nästan längst ner. finns off-low-medium-high, har man mer än 1mbit upp/ner så kan man köra på high.
Och på tal om annat, så har jag ändrat våran server idag. Med våran server menar jag då FDS clan server.
[FDS] Mixed Maps 200%
64 spelare
200% tickets
No commander
Hainan Resort
Operation Locker
Paracel Storm
Rouge Transmission
Siege of Shanghai
Zavod 311
Operation Metro
Lost Island
Nansha Strike
Operation Mortar
Dom ligger inte i den ordningen på servern, men det är dom som roterar just nu. Välkomna in och spela.
Bra blandning där, hoppas att man slipper bli kickad om man joinar!
Postad 05 June 2014 - 16:59
options-gameplay nästan längst ner. finns off-low-medium-high, har man mer än 1mbit upp/ner så kan man köra på high.
[FDS] Mixed Maps 200%
64 spelare
200% tickets
No commander
Hainan Resort
Operation Locker
Paracel Storm
Rouge Transmission
Siege of Shanghai
Zavod 311
Operation Metro
Lost Island
Nansha Strike
Operation Mortar
Fru jobbar natt och kommer att uggla på servern (förutsatt att jag inte blir ensam) tills tröttheten tar över.
Postad 05 June 2014 - 17:23
Postad 05 June 2014 - 17:35
Postad 05 June 2014 - 18:27
Postad 05 June 2014 - 20:53
Har funderat på hur f*n folk har lyckats komma upp på taket på lancam i tdm och döda mig trots att jag har satt claymore vid stegen som inte exploderar.......nu vet jag.
Redigerat av Unregistered32f0b602, 05 June 2014 - 20:54.
Postad 05 June 2014 - 20:56
https://www.youtube....eature=youtu.be
Har funderat på hur f*n folk har lyckats komma upp på taket på lancam i tdm och döda mig trots att jag har satt claymore vid stegen som inte exploderar.......nu vet jag.
Haha. Hur i h*lvete gick det där till??
Postad 09 June 2014 - 06:43
de 5 timmar jag spelade igår kväll
Postad 09 June 2014 - 08:10
Postad 09 June 2014 - 08:29
Jag har verkligen fastnat för battlefield, tycker det är grymt kul trots att jag inte känner någon att spela med.
Finns ju en tråd som heter något i stil med "vi som spelar bf4tråden". Kolla in där, har du mick är det ju betydligt trevligare att spela tillsammans!
Postad 09 June 2014 - 14:07
Postad 09 June 2014 - 14:29
Fast på vissa banor får jag än idag extrem rubber banding, dom nya banorna verkar inte lida av detta i samma utsträckning, värst är det på banor med vädereffekter tycker jag.
Börjar nästan tro att man måste ha fiberuppkoppling för att BF4 ska flyta bra, en polare har inga bekymmer och han sitter på 100/100 med bra ping. Jag har som sagt alltid haft ett jobbigt lagg i spelet, en ryckighetskänsla som är extremt störande.
Postad 09 June 2014 - 16:17
Postad 09 June 2014 - 17:36
Postad 10 June 2014 - 06:01
För mig har det varit precis likadant hela tiden, samma typ av smålagg, även om rubber bandingen är så gott som borta.
Fast på vissa banor får jag än idag extrem rubber banding, dom nya banorna verkar inte lida av detta i samma utsträckning, värst är det på banor med vädereffekter tycker jag.
Börjar nästan tro att man måste ha fiberuppkoppling för att BF4 ska flyta bra, en polare har inga bekymmer och han sitter på 100/100 med bra ping. Jag har som sagt alltid haft ett jobbigt lagg i spelet, en ryckighetskänsla som är extremt störande.
Trådat eller trådlöst? Routern som spökar? Och som sagt, vad sitter du på för uppkoppling?
Postad 10 June 2014 - 07:34
jag sitter på fiberlina 100/100. Alla portar öppna i min gigabit router. har 4ms i ping. Självklart allt trådanslutet. Ingen annan än mig själv var hemma etc...
och ja, jag ställde in serveruppdateringsfrekvensen till det högsta
Postad 10 June 2014 - 08:06
Postad 10 June 2014 - 09:28
Låter riktigt tråkigt. Har en reuter som vissa dagar inte vill att något går igenom den men upplevde de gånger jag kört på mindre servers, Rush att all skit som du beskriver beat_strandh är borta.
jag spelade inte tillräckligt länge för att säga att det är spelet eller vissa spelare som laggade. Kan ju varit så att dem jag mötte satt på skitlinor på andra sidan jordklotet eller något sånt. Och då spelar de tingen roll hur bra lina jag har. Hade detta varit CoD och P2P så hade jag inte klagat och t.o.m tyckt att det fungerar riktigt bra för tillfället men eftersom det är dedikerade servrar så ställer jag lite högre krav på sånt här. Kanske bara är jag som är naiv och vägrar inse att sånt här alltid kommer att existera i ett online multiplayer-spel.
vad jag inte riktigt förstår är varför man kan välja vilken uppdateringsfrekvens man vill ha mot servrarna. Folk osm inte vet om detta har ju precis som förr och borde inte detta ställa till ännu mer problem med hit-detection? dvs, när man har olika tickrate på samma server?
Postad 10 June 2014 - 12:27
Efter det gav jag upp, spelet blir ju bara sämre och sämre.
Postad 10 June 2014 - 12:51
Redigerat av Unregistered32f0b602, 10 June 2014 - 12:52.
Postad 10 June 2014 - 13:37
Svaret är ju att de förmodligen har försämrat TDM/DOM för att kunna förbättra CQ. Jag kan posta hur mycket klipp som helst på att det funkar skit i TDM.
Förstår inte varför det måste vara så. Nu spelar jag väldigt sällan TDM och de gånger samt när jag kört Domination har jag inte alls märkt att det skall vara sämre snarare tvärtom. CQ funkar bättre än någonsin och när man går på mindre servers så hight ticket går in funkar det ju ännu bättre.
Postad 10 June 2014 - 13:51
Postad 10 June 2014 - 15:05
Att jag dör när jag har hunnit runt hörnet har jag slutat att by mig om..... Dice har haft det problemet sedan Bad Company 1, åtminstone
Postad 10 June 2014 - 17:26
Förstår inte varför det måste vara så. Nu spelar jag väldigt sällan TDM och de gånger samt när jag kört Domination har jag inte alls märkt att det skall vara sämre snarare tvärtom. CQ funkar bättre än någonsin och när man går på mindre servers så hight ticket går in funkar det ju ännu bättre.
Av den enkla anledningen att Tdm funkade helt felfritt från början, vilket cq inte gjorde. När de började mixtra med cq och det blev bättre så rasade helt plötsligt Tdm. Jag har inte förändrat något i min uppsättning mm. Lite för mycket samvariation för att det ska vara en slump.
Postad 10 June 2014 - 17:41
Postad 10 June 2014 - 18:17
Postad 10 June 2014 - 18:21
http://youtu.be/EXBDywSG0TA
Ja Dice hävdar att de har fixat CQ......men de har i alla fall förstört TDM. Tror fan man får utbrott när det ser ut så här hela tiden.
Postad 10 June 2014 - 22:14
Svaret är ju att de förmodligen har försämrat TDM/DOM för att kunna förbättra CQ. Jag kan posta hur mycket klipp som helst på att det funkar skit i TDM.
Svaret är att alla servrar är hos hardline, upplever inte samma lagg där
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
10 bilder
148 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?