Filmen som rullar nu är en sådan film som är lite på mitten resten svart...
Samma för mig...
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 07 May 2014 - 16:07
Samma för mig... Postad 07 May 2014 - 16:22
Angående TCM så är det förmodligen materialet i 16:9 dvs widescreen medan Canal Digital sänder ut signalen som 4:3. Detta medför att det bli svart sorgkant både upptill och nedtill samt höger och vänster om bilden. Tycker faktiskt att Canal Digital kan göra något åt detta.
Postad 07 May 2014 - 22:54 vad tcm beträffar så är det likadand på bägge boxarna,vadå,får ni fullbild på tcm hos er? Wild america heter programmet och sänds/sändes på NG wild. Postad 08 May 2014 - 07:27 TCM sänder gamla filmer med låg bildstandard. Du kan även se fenomenet på SVT när de sänder en gammal film som inte har den kvalité/den storlek att den är värd att sända i äkta 16:9 utan sorgkanter. Du får istället, som du säger ett frimärke med svarta band både ovan och på sidorna av filmen. Till råga på allt, TCM sänder inte i 16:9 utan 4:3. Det ger att material som är i 16:9 får sorgkanter ovan och under inom 4:3 bilden och sedan på sidorna när din TV/din digitalbox visar 4:3 bilden utan att sträcka den på något vis. Det jag vill säga, inte ett fel hos Canal Digital. Det är en effekt av hur TCM sänder sina filmer. Men nog borde de gå över till 16:9 även de kan man tycka, många gamla filmer är smala i format och passa utmärkt på 16:9 Postad 08 May 2014 - 21:14 ok,jag förstår.tycker att det är synd för det gör att åtminstånde för mig att jag väljer att inte titta på tcm trots att det sänds gamla godingar där. Postad 09 May 2014 - 08:45
Hej Askungen
Vi hade tänkt göra en inspelning på programmet du haft problem med men vi hittar inte Wild America på Nat Geo Wild. Vi hittar ett program som heter Det Vilda Amerika, kan det vara det du menar? Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 09 May 2014 - 21:35 jepp. Säsong två. Postad 10 May 2014 - 08:13
Hej Askungen,
Vi har gjort en serieinspelning på Det Vilda Amerika och har märkt att det fungerar dåligt. Problemet är nu felanmält. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 10 May 2014 - 12:54 Kanon Postad 16 May 2014 - 18:27
Hej igen CD. Måndag den 19/5 börjar planet dinosaur på bbc hd och enligt tv.nu är det första delen av tre men när jag kollar epg:n så står det del 5 av sex säsong ett? Som hola bandola sjöng: Vem ska man lita på?
Postad 17 May 2014 - 07:51
Hej Askungen! Jag har kollat på BBC HDs hemsida och där står det att det ska vara avsnitt 1 säsong 1 och precis som du observerat står det inte så i EPGN utan avsnitt 5 av 6. Förmodligen är det avsnitt 1 som kommer att sändas men tyvärr kan jag inte garantera det till 100%. Du får göra som ABBA sjöng en gång i tiden " Take a chance". Vänligen Therese Postad 21 May 2014 - 07:18
Tycker att ni är oseriösa, när ni påstår att er "nya" platta parabol skulle ha ett värde av 2699 kr, då den kostar 1200 kr i närmsta butik. (600 kr i tyskland) Det samma gäller värdena på era boxar som är satta till dubbla priset mot vad de skulle kosta om de inte var låsta till Canal Digital.
http://www.canaldigi...ud/plattantenn/ Postad 21 May 2014 - 14:41
2199:- står det. På deras hemsida men det är ju mycket ändå om man jämför!
Postad 21 May 2014 - 14:57
Hej, Ja vårt ordinarie pris är 2199 kr och det kan skilja i kvalitét mm på olika märken och modeller. Vår modell har detta ordinariepris och ofta har vi många bra kampanjer och erbjudanden med reducerade priser på hårdvara. För att ta reda på vilken kampanj vi kan erbjuda till ditt abonnemang rekommenderar vi att ni kontaktar vår kundservice. Vänligen Micke Postad 21 May 2014 - 17:45
Det finns bara en tillverkare av dessa om ni inte köpt på er en "kinakopia" Postad 21 May 2014 - 19:39
Japp, håller med!
Sådana här triggade priser leder bara till att man tycker företaget är djupt oseriöst. Det gäller både boxar och antenner. Postad 22 May 2014 - 20:12
Hej!
Har två frågor: Jag prenumererar idag på familjepaketet med ett extra tvillingkort. Saken är den att jag numera ser betydligt mindre på Tv än när jag tecknade abonnemanget. 1) Jag har en bindningstid på ytterligare 14 månader. Kan jag trots detta byta ner mig till det lokala paketet och bara få basutbudet utan extra kostnad? 2) Kan jag även säga upp tvillingkortet och bara ha en Box? Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, / M. Postad 23 May 2014 - 08:23
Hej Baskerville,
För att kunna besvara dina frågor behöver vi ha dina kunduppgifter. Skicka ett PM med detta så ska vi kontrollera hur det ser ut på ditt abonnemang. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 24 May 2014 - 10:22
Den platta mindre parabolen har den lika bra mottagning och styrka som den konventionella tallriken med en starkare Lnb.
Så den funkar lika bra i regn och snöfall som annars kan störa signalen ganska snabbt. Postad 26 May 2014 - 09:08
Hej Jonas1979,
Om den är korrekt installerad av en installatör eller annan kunnig så ska det inte vara några problem precis som den skålformade parabolen. Hälsningar Micke
Postad 27 May 2014 - 20:27
Här har du flera storlekar och även twin om du vill köra viasat eller om du vill ha flera boxar http://www.hm-sat-sh...tennen-selfsat/ Postad 18 June 2014 - 21:37
Hej!
När Fox och Paramount Channel nu kommer till Sverige och först och främst Boxer kommer ni på Canal Digital att ta in dem? Snälla ett bättre svar än läs om nyheter på vår hemsida eller liknande. Postad 19 June 2014 - 08:17
Hej Tony97,
Som det ser ut nu har vi inga planer att ta in dessa kanaler men vi tittar ständigt över nya kanaler för att få ett så pass bra kanalutbud som möjligt. Vi har tagit emot dina synpunkter och fört dessa vidare till berörd avdelning. Med vänlig hälsning Linnéa
Postad 19 June 2014 - 14:35
Då FIC vill växa och stärka sin position i Skandinavien och Sverige så tror jag nog att Fox Sverige även kommer lanseras hos Canal Digital förr eller senare annat vore konstigt. Och inte bara hos Com Hem och Boxer. Fox finns för övrigt redan i Norge och Finland.
Men Canal Digital kan givetvis inte prata om det förens det är spikat och klart. https://www.minhembi...howtopic=313141 Paramount Channel skulle också vara ett roligt tillskott men om Viacom planerar att lansera den hos fler distributörer än Boxer återstår att se. Postad 19 June 2014 - 14:53
Bra svarat SweX.
och folk kanske ska lära sig att man kan inte kräva av en operatör att de ska ta in en kanal. Bättre då att formulera det hela i still med ett önskemål, ger en bättre dialog. Postad 19 June 2014 - 22:23
Hur är det med samarbetet mellan Canal Digital, TV 4 och C more? Kan inte se TV4 Play via CD-boxen utan att abonnera på det. Jag har ju redan ett abonnemang via TV4 Play och kan se utbudet via min PC. Kan inte heller se C more via TV 4 Play, utan måste logga in via Canal Digital. Kanske ett pass som gäller samtliga plattformar så att man själv kan välja hur man ska se programmen?
Postad 23 June 2014 - 08:17
Hej Huddingebo, ja vi har samarbete med TV4 och med C More (även andra kanalbolag) och jag förstår tanken med ditt inlägg. Dock är vi tre olika företag vilket ger olika plattformslösningar beroende på om det är via box eller webb. Vi får se om det framöver blir någon annan teknisk lösning. Vänligen Micke Postad 27 June 2014 - 23:07
Hej CD. Jag tycker att ljudet från pcm har blivit fruktansvärt dåligt, är det en DD källa är det bra ljud vare sig det är 2 eller 5.1 ljud. Något fel på era utsändningssignaler kanske? Det låter knappast troligt att det är programutgivare som är boven i dramat då det gäller samtliga kanaler, även svt.
Postad 30 June 2014 - 12:28
Hej Askungen, vi har inget rapporterat generellt ljudproblem. Inget i utsändningen som ändrats mot tidigare. Antar du testat göra en fabriksåterställning som är lite av en universallösning vid ljudproblem. Annars skulle vi behöva få mer information genom en felsökning tillsammans med vår support 0770-33 22 11, Mån-Lör 8-21, Sön 10-19. Vänligen Micke Postad 04 July 2014 - 13:46
High TV 3D upphör den 4 augusti, 3D blev aldrig någon hit
4K är väl nästa produkt som ska säljas in, men ny TV och mottagare blir nödvändigt för att det ska gå att se på Postad 04 July 2014 - 19:47 Det tackar vi för så kan den kapaciteten gå till nått vettigare. Varenda gång man sappar förbi så är det tjejer som går fram och tillbaka på en catwalk, väldigt intressant. Postad 05 July 2014 - 14:20 det är väl därför som det inte blev nån hit! Jag har haft 3D i två år nu och bara sett en film i 3D. Det här visar väl att materialets innehåll är viktigare än tekniken. För övrigt var det längesedan jag blev av med denna kanal som jag kollade in ibland för skoj skull. Redigerat av ansgar, 05 July 2014 - 14:22. Postad 08 July 2014 - 21:05
Hej! AC3 ljudet har inte fungerat på Tv4 på hela Vm, innan Vm var det TV3 som strulade med AC3, eller fungerar gör det... men det låter förjäkligt, precis som att högtalarna är skadade, sprak och åter sprak. Något ni är medvetna om?
Postad 09 July 2014 - 07:53 Upplever inga problem. Får en klart bättre ljudbild om jag skiftar från stereo till dolby. Framförallt en mycket bättre separering av kommentatorer och publikljud som i stereo är en tjock gröt. Inga problem med sprak, att ljudet spricker eller liknande. Postad 13 July 2014 - 01:34 Det ser inte längre ut som om Paramount Movie Channel kommer lanseras i Marknätet: https://www.minhembi...dpost&p=4082033 Postad 14 July 2014 - 08:37
Hej SweX
Vi har ingen information om några nya kanaler för tillfället. Vi tar dina önskemål vidare till marknadsavdelningen. Med vänliga hälsningar Pauline
Postad 21 July 2014 - 18:57 Nej det händer inte mycket från CD Postad 23 July 2014 - 07:46
Hej Kurtrune, under sommar och semersterperioder så brukar det vara ganska lugnt. Nyheter och lanseringar brukar ske på våren eller hösten. Vi önskar dig och alla andra Forum besökare en trevlig sommar Vänligen Micke Postad 05 August 2014 - 13:23
Har bytt ut ett par av CD:s fiaskoboxar och fick tag på en ADB 5720-SX på blocket i fredags. Kontaktade CD som skulle para box och kort inom 48 timmar, men ännu har inget hänt. De f.d östtyska politrukerna är visst på semester.
Men ärligt talat, vad fyller denna parning för funktion? Har man inte ett CD-abonnemang kan boxen kanske användas som bokstöd eller liknande, för att få friheten att se vad man vill har de f.d. östtyskarna förbjudit. Postad 05 August 2014 - 16:55
Hej Huddingebo,
Vad tråkigt att det inte har löst sig för dig ännu. Om du har möjlighet att skicka ett PM med kunduppgifter samt serienummer på den nya boxen kan vi kolla om vi kan skynda på processen lite. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 06 August 2014 - 09:55
Tack CD. Nu fungerar det utmärkt. Men förstår fortfarande poängen med att para kort med box.
Postad 06 August 2014 - 16:27
Hej igen Huddingebo,
Vi parar ihop box och kort med så kallad pairing för att förhindra olovligt tv-tittande. Mer ingående information om detta hittar du via denna länken: http://www.canaldigi...?categoryId=287, klicka på "Koppling mellan programkort och box?". Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 10 August 2014 - 11:39
Är det dessa kanaler som är på väg in under hösten?
Cmore Hockey HD Cmore Live 2-4 HD FOX HD Kanal9 HD ID – Investigation Discovery HD Postad 11 August 2014 - 08:23
Hej lindo,
Vi har ingen information om nya kanaler eller tjänster. När vi har information kommer vi meddela det via utskick samt via vår hemsida. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 11 August 2014 - 08:30
Det är nog dags att ni pratar med er Marknadsavdelning och får dom upp till speed efter semestern då SHL själva gick ut med detta att SHL ska sända alla matcher i HD under kommande säsong redan för flera veckor sedan. Om ni inte avser att göra det så kanske ni ska gå ut med det asap så att man kan byta till operatör som avser att göra just det?? Mvh Micke Postad 11 August 2014 - 20:31
När jag loggat in på Canal digital och väljer min sida då står det ( Ett fel uppstod, försök gärna igen genom att ladda om sidan).
Har gjort så i flera dagar. Postad 12 August 2014 - 08:35
Hej jimmy ax1,
Vi har provat att logga in på Min Sida med vårt inlogg men upplever inte några problem. Om du fortfarande inte kan logga in vill vi att du skickar ett PM med dina kunduppgifter samt vilket användarnamn och lösenord du använder dig av till Min Sida så ska vi se till så att ditt konto fungerar. Med vänliga hälsningar Linnéa
Postad 12 August 2014 - 09:09 Skicka lösenord? 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |