* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 16 augusti 2021 - 19:07
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Ser dom lika dåliga ut i TeliaPlay-appen, eller får man riktiga HD-versioner där?
Man får de inte alls där 
Provade norska kanaler i början av året, men det var så dåligt bild med SD. Så jag gav upp efter en månad 
Postad 17 augusti 2021 - 20:49
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Playoff-matcher till Champions League på Telias eventkanaler i boxen just nu. Av någon anledning är dessa sändningar inte linjära. ”Kanalerna” är endast genvägar till Cmores app. Mycket märkligt.
Postad 17 augusti 2021 - 20:57
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Playoff-matcher till Champions League på Telias eventkanaler i boxen just nu. Av någon anledning är dessa sändningar inte linjära. ”Kanalerna” är endast genvägar till Cmores app. Mycket märkligt.
Jag är lite på det oklara med vad för boxar folk har för Telias IPTV, jag trodde det rörde sig om Arris-boxarna 4302 och 5305, som väl bara har appar för Youtube, Netflix och SVTPlay? Finns TeliaPlay-appen i dessa boxar, eller TeliaPlay-utbudet i sin helhet?
Växlar Arris-boxarna till 24 eller 23.976Hz utsignal om man tittar på Netflix, eller 60Hz vid Youtube? Eller går det åtminstone att växla manuellt?
Postad 17 augusti 2021 - 21:09
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag är lite på det oklara med vad för boxar folk har för Telias IPTV, jag trodde det rörde sig om Arris-boxarna 4302 och 5305, som väl bara har appar för Youtube, Netflix och SVTPlay? Finns TeliaPlay-appen i dessa boxar, eller TeliaPlay-utbudet i sin helhet?
Växlar Arris-boxarna till 24 eller 23.976Hz utsignal om man tittar på Netflix, eller 60Hz vid Youtube? Eller går det åtminstone att växla manuellt?
Har Arris 5305 som saknar Netflix. Youtube har jag aldrig testat i tv-boxen och lär inte göra det heller. Cmore-appen finns däremot och det verkar som att Telia av någon märklig anledning valt att lägga samtliga Champions League-matcher i så kallade eventkanaler som enbart leder en in i Cmore-appen. Inte ens direkt till matchen, utan till appens startsida.
Telia Play-utbudet är väl snarare en spegling av det utbud man har i sina kanalpaket? Det vill säga samtliga kanaler jag har i tv-boxen finns även i mitt Telia Play om jag kör genom exempelvis Apple TV.
Redigerat av Plommonkalas, 17 augusti 2021 - 21:12.
Postad 17 augusti 2021 - 21:23
tTW
-
tTW
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Har Arris 5305 som saknar Netflix. Youtube har jag aldrig testat i tv-boxen och lär inte göra det heller. Cmore-appen finns däremot och det verkar som att Telia av någon märklig anledning valt att lägga samtliga Champions League-matcher i så kallade eventkanaler som enbart leder en in i Cmore-appen. Inte ens direkt till matchen, utan till appens startsida.
Telia Play-utbudet är väl snarare en spegling av det utbud man har i sina kanalpaket? Det vill säga samtliga kanaler jag har i tv-boxen finns även i mitt Telia Play om jag kör genom exempelvis Apple TV.
Ok, att CMore-appen fanns var en nyhet, inte sett detta någonstans. Viaplay också?
Ang. TeliaPlay-appen, hur den fungerar i AppleTV och AndroidTV är jag på det klara med, men jag var inte på det klara med att TeliaPlay-appen även fanns i Arris-boxarna. Jag tänkte mest på om man kommer åt vecko- och filmarkiven på TeliaPlay direkt i Arris-boxarna, Paramount+, HBO, FilmFavoriter, Circus osv, eller om det är en nedbantad version av appen jämfört med AppleTV/AndroidTV?
Postad 17 augusti 2021 - 22:17
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Ok, att CMore-appen fanns var en nyhet, inte sett detta någonstans. Viaplay också?
Ang. TeliaPlay-appen, hur den fungerar i AppleTV och AndroidTV är jag på det klara med, men jag var inte på det klara med att TeliaPlay-appen även fanns i Arris-boxarna. Jag tänkte mest på om man kommer åt vecko- och filmarkiven på TeliaPlay direkt i Arris-boxarna, Paramount+, HBO, FilmFavoriter, Circus osv, eller om det är en nedbantad version av appen jämfört med AppleTV/AndroidTV?
Viaplay finns inte som app i boxen.
Det finns tillgång till allt Play-material i Arris-boxen som jag förstår det. Play-fliken i menyn innehåller det innehåll du nämner.
Postad 18 augusti 2021 - 07:52
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
Är det någon som vet om man måste ha Arris-boxen för att aktivera sport-abonnemanget (med Viaplay och Cmore) på Telia? Pratat med Telia flera gånger tidigare i ett annnat ärende, och har alltid fått olika svar, så gör att försök att kolla med er först. Tycker ju inte att den ska behövas om man t.ex. har en Chromecast.
Postad 18 augusti 2021 - 08:50
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Viaplay finns inte som app i boxen.
Det finns tillgång till allt Play-material i Arris-boxen som jag förstår det. Play-fliken i menyn innehåller det innehåll du nämner.
Telia Play-appen och Play i boxen är inte riktigt samma sak. I boxen är det mer ett bibliotek med inspelade program som sparas i en vecka (TV4 m.fl.) upp till 30 dagar (SVT m.fl.) och dessutom är det inte allt som sparas. T.ex. filmer och vissa serier som jag antar att Telia inte har rättigheter till.
Dock finns ju SVT-Play-appen i boxen som väl är i princip samma innehåll som på webben.
Postad 18 augusti 2021 - 12:39
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Telia Play-appen och Play i boxen är inte riktigt samma sak. I boxen är det mer ett bibliotek med inspelade program som sparas i en vecka (TV4 m.fl.) upp till 30 dagar (SVT m.fl.) och dessutom är det inte allt som sparas. T.ex. filmer och vissa serier som jag antar att Telia inte har rättigheter till.
Dock finns ju SVT-Play-appen i boxen som väl är i princip samma innehåll som på webben.
Fast SVT Play-appen fungerar inte för alla. Inte för oss som bara har TV-tjänsten via fiber och tar bredbandet från annat håll.
Exakt vad är det för utbud du saknar? Finns ju parabol om du vill ha in finska och danska kanaler.
1) Varför ska man ha parabol för någon enstaka kanal om man redan har sjuttielva kanaler genom boxen?
2) Det är inte tillåtet att sätta upp paraboler överallt. Min hyresvärd har förbjudit uppsättning av paraboler på balkongen exempelvis. Det står att Champions League-matcherna endast kommer att sändas genom streaming? Kan det verkligen stämma? Det borde väl kunna gå att se dessa via boxen också? Annars skjuter ju sig Telia själva i foten och visar ännu en gång att de helt struntar i sin "TV-satsning".
Postad 18 augusti 2021 - 13:27
jonserik
-
jonserik
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fast SVT Play-appen fungerar inte för alla. Inte för oss som bara har TV-tjänsten via fiber och tar bredbandet från annat håll.
För mig fungerar det dock med SVT Play-appen. Har endast TV-tjänsten via fiber och bredband från annan leverantör.
Redigerat av jonserik, 18 augusti 2021 - 13:27.
Postad 18 augusti 2021 - 15:18
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Det står att Champions League-matcherna endast kommer att sändas genom streaming? Kan det verkligen stämma? Det borde väl kunna gå att se dessa via boxen också? Annars skjuter ju sig Telia själva i foten och visar ännu en gång att de helt struntar i sin "TV-satsning".
Jag blir inte klok på det. Telia har svarat en kund på Twitter att samtliga matcher kommer sändas på Cmores linjära kanaler. Dock gick ju samtliga matcher igår enbart genom streaming via eventkanaler som bara ledde en in i Cmore-appen.
Postad 18 augusti 2021 - 17:48
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Min fiber kommer in i sovrummet , från den har jag en kabel till routern och sen ett gäng kablar ut till några switchar i olika rum. Om jag nu vill skaffa Telia IP-TV måste jag då dra en ny kabel direkt från fiber dosan i sovrummet eller kan jag stoppa den direkt i switchen i vardagsrummet? Jag har Bahnhof internet idag och avser ej att byta .
Postad 18 augusti 2021 - 18:12
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Min fiber kommer in i sovrummet , från den har jag en kabel till routern och sen ett gäng kablar ut till några switchar i olika rum. Om jag nu vill skaffa Telia IP-TV måste jag då dra en ny kabel direkt från fiber dosan i sovrummet eller kan jag stoppa den direkt i switchen i vardagsrummet? Jag har Bahnhof internet idag och avser ej att byta .
Du behöver dra en kabel från fiber dosan för att få IPTV
Kopplar du direkt via dina switchar kommer boxen koppla upp sig mot TeliaPlay tjänsten
Postad 18 augusti 2021 - 18:12
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Då du har Bahnhof så måste du dra direkt ifrån fiberdosan.
En del routers har så man kan konfigurera för TV, men vet ej hur bra resultatet blir.
Postad 18 augusti 2021 - 18:14
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Det variera mellan olika stadsnät om det fungerar eller inte med SVT Play appen
Postad 18 augusti 2021 - 20:34
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
För mig fungerar det dock med SVT Play-appen. Har endast TV-tjänsten via fiber och bredband från annan leverantör.
Det gör det inte hos mig. Det är bara svartruta, både på den, CMore och Youtube. Enda sättet att komma ur svartrutan är att stänga av boxen och slå på den igen.
Postad 18 augusti 2021 - 22:24
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Det gör det inte hos mig. Det är bara svartruta, både på den, CMore och Youtube. Enda sättet att komma ur svartrutan är att stänga av boxen och slå på den igen.
...eller hålla in back knappen ett tag, eller i vissa fall meny knappen?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 19 augusti 2021 - 14:03
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Du behöver dra en kabel från fiber dosan för att få IPTV
Kopplar du direkt via dina switchar kommer boxen koppla upp sig mot TeliaPlay tjänsten
Nu är du den andra personen på kort tid som berättar detta gällande TV boxen och Playtjänsten. Har Telia infört något nytt? Hur loggar man in med sitt Play konto på TV boxen? Får bara upp att man ska logga in med identifikationskoden.
Hur funkar det att navigera med TeliaPlay i Tv boxen? Blir det som vanligt? Isåfall kan jag ju säga upp Tvilling, och köra så på andra boxen.
Postad 19 augusti 2021 - 15:33
aeklund
-
aeklund
-
Användare
-
-
113 inlägg
Nu är du den andra personen på kort tid som berättar detta gällande TV boxen och Playtjänsten. Har Telia infört något nytt? Hur loggar man in med sitt Play konto på TV boxen? Får bara upp att man ska logga in med identifikationskoden.
Hur funkar det att navigera med TeliaPlay i Tv boxen? Blir det som vanligt? Isåfall kan jag ju säga upp Tvilling, och köra så på andra boxen.
Om jag har fattat detta rätt så kommer "Telia Play"-inloggningen upp endast om boxen har tillgång till internet men inte "på rätt sätt" mot Telias-nät.
Som jag misstänker kan ske om man har annan leverantör av internet än Telia och försöker sätta boxen bakom den leveranstörens router istället för i en port i media-omvandlaren som går mot Telias nät.
Eller om man ändå har Telia som internet-leverantör men inte kör med Telias router (och inte har en egen router där det går att konfa multicast rätt).
Får du upp den ordinarie inloggning med identifikationskoder så tror jag inte det går att välja en annan inloggningstyp (om man inte sätter boxen nätverksmässigt på ett annat än nu).
Jag har inte sett hur boxen beter sig på detta sätt så vet inte om det blir "lika bra" som när boxen pratar med Telia-nätet på "rätt sätt".
Postad 19 augusti 2021 - 15:46
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Om jag har fattat detta rätt så kommer "Telia Play"-inloggningen upp endast om boxen har tillgång till internet men inte "på rätt sätt" mot Telias-nät.
Som jag misstänker kan ske om man har annan leverantör av internet än Telia och försöker sätta boxen bakom den leveranstörens router istället för i en port i media-omvandlaren som går mot Telias nät.
Eller om man ändå har Telia som internet-leverantör men inte kör med Telias router (och inte har en egen router där det går att konfa multicast rätt).
Får du upp den ordinarie inloggning med identifikationskoder så tror jag inte det går att välja en annan inloggningstyp (om man inte sätter boxen nätverksmässigt på ett annat än nu).
Jag har inte sett hur boxen beter sig på detta sätt så vet inte om det blir "lika bra" som när boxen pratar med Telia-nätet på "rätt sätt".
Låter rimligt, hade annan leverantör förr av internet men fick då bara upp på boxen att den inte fick något IP. Men detta är nu iofs 3-4 år sedan.
Postad 19 augusti 2021 - 15:59
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Låter rimligt, hade annan leverantör förr av internet men fick då bara upp på boxen att den inte fick något IP. Men detta är nu iofs 3-4 år sedan.
Du får koppla in en switch som inte klarar av att hitta IPTV nätet
Så boxen bara får internet, sedan loggar man in med användarnamn och lösenord
Menyer och så ser lika ut. Det är ”Om Tjänsten” som har ett annat innehåll
Jag har bara provat på 4302 boxen, övriga vet jag inte om det fungerar på
Postad 19 augusti 2021 - 16:26
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Fick mail idag om att Telia höjer från 499kr till 599kr.
Gäller paketet All sport. Saftig höjning kan jag tycka.
/Fredrik
Postad 19 augusti 2021 - 16:47
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Fick mail idag om att Telia höjer från 499kr till 599kr.
Gäller paketet All sport. Saftig höjning kan jag tycka.
/Fredrik
Med tanke på vad det innehåller så är det snorbilligt jämfört med vad kostnaden hade varit om man måste betala varje paket för sig. Tror inte du kan få i närheten av det priset hos någon annan operatör.
Postad 19 augusti 2021 - 16:56
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Du får koppla in en switch som inte klarar av att hitta IPTV nätet
Så boxen bara får internet, sedan loggar man in med användarnamn och lösenord
Menyer och så ser lika ut. Det är ”Om Tjänsten” som har ett annat innehåll
Jag har bara provat på 4302 boxen, övriga vet jag inte om det fungerar på
Behöver alltså koppla bort Telias Router med andra ord..
Då får det vara som det är 🙂
Postad 19 augusti 2021 - 17:02
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
Med tanke på vad det innehåller så är det snorbilligt jämfört med vad kostnaden hade varit om man måste betala varje paket för sig. Tror inte du kan få i närheten av det priset hos någon annan operatör.
Snorbilligt? Ok Telia , höj 200 kr till..
Själv bunden ett tag så drabbas inte nu.
/Fredrik
Postad 19 augusti 2021 - 17:14
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Snorbilligt? Ok Telia , höj 200 kr till..
Själv bunden ett tag så drabbas inte nu.
/Fredrik
V Sport 469:- V Golf 129:- Cmore utan champions league 499:-, så ja det är snorbilligt. så idag har du i princip hela Viaplays sportutbud utan extra kostnad.
Ja, jag är avundsjuk, märks det? 
Postad 19 augusti 2021 - 17:34
porch123
-
porch123
-
Veteran
-
-
1 954 inlägg
V Sport 469:- V Golf 129:- Cmore utan champions league 499:-, så ja det är snorbilligt. så idag har du i princip hela Viaplays sportutbud utan extra kostnad.
Så Cmore kostar 499 kr för typ enbart SHL? Ingår inte CL?
Hutlöst pris! Men så länge folk betalar så..
/Fredrik
Postad 19 augusti 2021 - 18:16
Mrxx
-
Mrxx
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Så Cmore kostar 499 kr för typ enbart SHL? Ingår inte CL?
Hutlöst pris! Men så länge folk betalar så..
/Fredrik
Skaffade precis all sport paketet, men ska dom höja priset så skaffar jag nog IPTV istället som jag fick tips på av en kompis. Alla kanaler och mer därtill för 1300 kr/år. Om Telia hade haft som Netflix, HBO och andra seriösa bolag där man online kan avsluta abonnemang så kunde jag nog betalat mer men att man måste som på 80-talet ringa för att avsluta en tjänst talar inte för Telia.
Postad 19 augusti 2021 - 19:12
laetitia
-
laetitia
-
Rookie
-
7 inlägg
Nu var det väl inte riktigt det som var poängen. Mer att man just nu har braskande reklamkampanjer om att priset ÄR 499 kr. Är det inte ganska magstarkt när man har en redan PLANERAD prishöjning 1/10? Retoriskt.
Pratade förresten med Tele2 igår. Tjejen jag pratade med hade ingen aning om att CL inte ingick....
Postad 19 augusti 2021 - 20:01
mbiz
-
mbiz
-
Rookie
-
9 inlägg
Nån som kör Arris Vip 5305 som kan bekräfta att den kör ut alla TV-kanaler i färgrymd BT.2020? Det är iaf vad min Sony Bravia anser sig få. Jag trodde att BT.2020 bara var relevant för HDR och att det var 709 som gällde annars, men boxen verkar låst vid 2020.
Postad 19 augusti 2021 - 20:04
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
Nu var det väl inte riktigt det som var poängen. Mer att man just nu har braskande reklamkampanjer om att priset ÄR 499 kr. Är det inte ganska magstarkt när man har en redan PLANERAD prishöjning 1/10? Retoriskt.
Pratade förresten med Tele2 igår. Tjejen jag pratade med hade ingen aning om att CL inte ingick....
Så de ska göra reklam för ett pris som inte redan finns? Jag tolkade porch123s inlägg som att det var en saftig höjning...och visst, en höjning på 20% är saftig men det är fortfarande ett otroligt lågt pris jämfört med vad andra får betala genom andra operatörer.
Som jag har förstått kommer man behöva ett av plusabonnemangen från Cmore för att se Champions league. Dessa går inte att teckna genom andra leverantörer utan endast genom Telia eller direkt via Cmore. Detta tyder på att de inte kommer visas på de ordinarie Cmore-kanalerna som V(iasat) gjorde då de även visade matcher på kanalerna avsedda för hockey, motor m.fl.
Postad 19 augusti 2021 - 20:22
Weiman
-
Weiman
-
Forumräv
-
-
930 inlägg
1/2 OT nu men på https://www.cmore.se/sport står det att UCL "Från Telia" ingår både i Plus paketet för 299:- och Premium Plus för 499:-.
Postad 20 augusti 2021 - 10:49
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
1/2 OT nu men på https://www.cmore.se/sport står det att UCL "Från Telia" ingår både i Plus paketet för 299:- och Premium Plus för 499:-.
Om jag inte sett fel så är det inte det Pluspaketet som ingår i all sport, det är Premium Plus. I pluspaketet får man inte tillgång till Ultra HD-sändningarna heller. 
Postad 20 augusti 2021 - 11:55
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
...eller hålla in back knappen ett tag, eller i vissa fall meny knappen?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Har testat menyknappen. Funkar inte. Får testa att hålla inne back-knappen om det fungerar.
Det bästa vore väl annars att 1) se till att de fungerar, 2) ta bort de helt om inte alla kan ta del av det. 3) Sända linjärt som det görs med allsvenskan och Superettan på Discovery Extra+ kanalerna.
Varför har man valt denna extremt dumma lösning? Och jag borde väl som kund slippa den prishöjning som nu sker eftersom ni ändå inte kan leverera tjänsten till mig?
Postad 20 augusti 2021 - 14:04
Plommonkalas
-
Plommonkalas
-
Amatör
-
-
54 inlägg
3) Sända linjärt som det görs med allsvenskan och Superettan på Discovery Extra+ kanalerna.
Detta. Förstår inte hur det kan vara så svårt för Telia att förstå det enkla faktum att man har en tv-box för att titta på tv linjärt. Annars kan man lika gärna köra Apple TV eller Chromecast och strunta i tv-boxen.
Det som gör mig riktigt konfunderad är att när Discovery förvärvade Allsvenskan så var Telia den leverantören som tydligast drev på att matcherna skulle sändas linjärt.
Telias lösning till Champions League på ”eventkanaler” (stream) strulade för mig både under tisdagen och onsdagen. Skickades ut ur streamen tre gånger per kväll samt allmänt smålagg i streamen. Detta trots kabel direkt från fiberdosan och 500/500-uppkoppling.
Linjära CL-kanaler (inklusive ultrahd) bör vara den enda rätta vägen för Telia att gå.
Postad 21 augusti 2021 - 13:38
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Ringde precis Telias TV-support. Är det på lördagar som de mest okunniga extrajobbarna jobbar där? Det verkar inte bättre. Ringde nämligen om svartrutan jag har på CMore, Youtube och SVT Play. Snubben jag pratade med verkade inte begripa att det finns TVÅ CMore-alternativ i boxen. En den med röd bakgrund och en med lila. Är inte det mest fundamentala som finns att ha koll på hur miljön ser ut i digitalboxen om man jobbar på TV-supporten? Och han surrade om att Champions League-matcherna kommer man att kunna se på stream genom CMore Sport-biblioteket under Play-menyn i boxen. Jag förklarade att där samlas bara matcher som sänts på CMores vanliga kanaler. Då började han surra om att man kan se matcherna genom stream på Telia Play på telefonen eller datorn. Men det var ju inte det som är mitt problem. Mitt problem är att jag har svartruta på CMore, Yotube och SVT Play som ligger längst till vänster i Play-menyn på digitalboxen men det hade han svårt att ta till sig. Någon lösning blev det inte mer än att nu skickar mig en ny digtalbox. Jag vågar sätta en månadslön på att det inte heller löser problemet.
Noterade också att han inte hade en susning om vad som stod i mailet som gått ut till kunderna, verkade som om han inte kände till mailet överhuvudtaget.
Redigerat av sportmats, 21 augusti 2021 - 13:44.
Postad 21 augusti 2021 - 13:51
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Någon lösning blev det inte mer än att nu skickar mig en ny digtalbox. Jag vågar sätta en månadslön på att det inte heller löser problemet.
Så klart det inte löser problemet. För om jag inte missförstått, så kan du inte se på C-more-appen, eftersom du inte har bredband från Telia? Vissa funkar det för, men om det inte funkar för dig, så lär det ju inte hjälpa med en ny box.
Postad 21 augusti 2021 - 14:50
petern
-
petern
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Hej, jag har ett problem med Play appn på mina två AndroidTV enheter, det är bara på vissa kanaler textningen funkar? T.ex. inte på BBC och V Film kanalerna. Något extra man måste ladda ner?
Redigerat av petern, 22 augusti 2021 - 15:05.
Postad 21 augusti 2021 - 14:54
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Så klart det inte löser problemet. För om jag inte missförstått, så kan du inte se på C-more-appen, eftersom du inte har bredband från Telia? Vissa funkar det för, men om det inte funkar för dig, så lär det ju inte hjälpa med en ny box.
Nu framgick det inte om detta problem uppkommit nu eller om det alltid varit så. Men precis som du skriver så blir dessa obrukbara utan Internet i boxen som går via Telia.
Men jag håller med om att kompetensen är riktigt dålig bland handläggarna ibland.
Redigerat av Mushunt, 21 augusti 2021 - 14:57.
Postad 21 augusti 2021 - 23:49
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Nu framgick det inte om detta problem uppkommit nu eller om det alltid varit så. Men precis som du skriver så blir dessa obrukbara utan Internet i boxen som går via Telia.
Men jag håller med om att kompetensen är riktigt dålig bland handläggarna ibland.
Det har aldrig fungerat hos mig.
Men vissa skriver ju här i tråden ovanför att det fungerar, även utan internet i boxen.
Postad 22 augusti 2021 - 07:37
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Men vissa skriver ju här i tråden ovanför att det fungerar, även utan internet i boxen.
Det är märkligt att Telia levererar i fibernät som inte klarar att leverera en komplett tjänst..
Har du kollat med ditt stadsnät varför de inte kan leverera tjänsten?
Postad 22 augusti 2021 - 07:58
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Vet inte varför vissa nät släpper igenom, mitt stadsnät är iaf ett av dem som gör detta. Min granne nyttjar enbart TV tjänsten ifrån Telia och har inget Internet överhuvudtaget. Han kan starta Youtube, Netflix utan bekymmer i sin box.
Vill du ha dessa dessa funktioner i din box så får du byta till Telias internet helt enkelt.
Postad 22 augusti 2021 - 08:05
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Vet inte varför vissa nät släpper igenom, mitt stadsnät är iaf ett av dem som gör detta. Min granne nyttjar enbart TV tjänsten ifrån Telia och har inget Internet överhuvudtaget. Han kan starta Youtube, Netflix utan bekymmer i sin box.
Vill du ha dessa dessa funktioner i din box så får du byta till Telias internet helt enkelt.
Det är inte säkert det hjälper i stadsnät, då Tv-tjänster oftast går på en annan port i öppna stadsnätet
Redigerat av lindo, 22 augusti 2021 - 08:08.
Postad 22 augusti 2021 - 09:53
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Det är inte säkert det hjälper i stadsnät, då Tv-tjänster
oftast går på en annan port i öppna stadsnätet
Jag kör allting via Port 1 som är för Bredband. Då jag har Telia som leverantör av Bredband så funkar detta till TVn med via Telias router.
Så tycker det borde bli samma oavsett nät? @Markus på Telia kanske kan förklara detta bättre.
Postad 22 augusti 2021 - 23:45
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Det är märkligt att Telia levererar i fibernät som inte klarar att leverera en komplett tjänst..
Har du kollat med ditt stadsnät varför de inte kan leverera tjänsten?
Nej men jag bor ju i huvudstaden och här om något ställe borde de ju kunna leverera. Stockholm brukar ju alltid ligga i "framkant" som det heter när det gäller såna här tekniska grejer.
För fungerar det inte borde jag inte behöva betala det nya priset för CMore, för jag kan ju omöjligt betala för en tjänst som Telia inte kan tillhandahålla hos mig.
Redigerat av sportmats, 22 augusti 2021 - 23:47.
Postad 24 augusti 2021 - 21:59
sportmats
-
sportmats
-
Lärjunge
-
-
349 inlägg
Nej. Det fungerade förstås inte med boxbytet. Nytt samtal till supporten, där det på nytt var goddag yxskaft-svar. De verkar inte känna till hur miljön ser ut i boxen, utan verkade bara ha koll på hur det ser ut på Telia Play mobilt och på datorn. Pinsamt usel service. "Jag vet inte vad du menar riktigt fick jag höra ett par gånger" och "Jag har ingen aning..."... Är det så en support hos ett stort bolag verkligen ska jobba? Det slutade med att han skickat ärendet vidare till en tekniker men jag tror inte det heller kommer att hjälpa...
Postad 25 augusti 2021 - 10:21
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Hej,
Dags att byta ut två äldre 1963-boxar där hårddiskarna gett upp. Blev inte klok på vad som skiljer mellan de två boxarna som erbjuds på telia.se idag så ringde Telia...
Jag hade två frågor;
- Vad skiljer mellan boxarna, endast 4302 verkar ha Netflix inbyggt?
- Kan man styra boxen via Bluetooth oavsett vilken modell man väljer så att man kan ha boxen i ett skåp utan fri sikt?
Netflixfrågan fattade han inte, men sa att 5305 är i princip samma box som 4302 men i 4k-utförande så allt annat skall vara samma.
Bluetooth fattade han inte heller, han undrade om jag menade att jag ville prata och röststyra fjärrkontroller. Försökte förklara vad jag menade med Bluetooth kontra IR men han förstod inte skillnaden. Förklarade att jag är intresserad av att ha boxen i en TV-bänk utan fri sikt och behöver därför Bluetooth om möjligt.
"-Jodå, det skall den nog klara!"
Känns inte helt stabilt... vad vet ni om mina frågor här inne?
//TMC
Postad 25 augusti 2021 - 10:29
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Hej,
Dags att byta ut två äldre 1963-boxar där hårddiskarna gett upp. Blev inte klok på vad som skiljer mellan de två boxarna som erbjuds på telia.se idag så ringde Telia...
Jag hade två frågor;
- Kan man styra boxen via Bluetooth oavsett vilken modell man väljer så att man kan ha boxen i ett skåp utan fri sikt?
Netflixfrågan fattade han inte, men sa att 5305 är i princip samma box som 4302 men i 4k-utförande så allt annat skall vara samma.
Bluetooth fattade han inte heller, han undrade om jag menade att jag ville prata och röststyra fjärrkontroller. Försökte förklara vad jag menade med Bluetooth kontra IR men han förstod inte skillnaden. Förklarade att jag är intresserad av att ha boxen i en TV-bänk utan fri sikt och behöver därför Bluetooth om möjligt.
//TMC
Har den runda utan 4k. Går att para fjärr mot en box, bra om man har flera, och då kör den inte IR så det fungerar gömt.
Postad 25 augusti 2021 - 10:32
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Hej,
Jag hade två frågor;
//TMC
Har inte 5305, utan 4302. Men de som har 5305 skriver att den inte har Netflix. Tror även Markus bekräftat att det är så.
Postad 25 augusti 2021 - 13:58
TMC
-
TMC
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Har den runda utan 4k. Går att para fjärr mot en box, bra om man har flera, och då kör den inte IR så det fungerar gömt.
Aha, så jag parar fjärren till boxen och då kör den BT?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|