Ska detta försvinna och man ska få betala extra för HBO Max så kommer jag säga upp detta direkt.
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 26 oktober 2021 - 13:56
Ska detta försvinna och man ska få betala extra för HBO Max så kommer jag säga upp detta direkt.
Postad 26 oktober 2021 - 14:05
Borde väl komma information ifrån Telia snart gällande detta. Band upp mig på kanalpaket stor för 199:- enbart för att HBO ingick.
Jag kontaktade Telia via chatten och dom aktiverade HBO Max då. Jag fick sen mail om hur jag ska gå tillväga för att få igång tjänsten. Jag har också paketet stor och då ska HBO Max ingå.
Postad 26 oktober 2021 - 14:21
Jag kontaktade Telia via chatten och dom aktiverade HBO Max då. Jag fick sen mail om hur jag ska gå tillväga för att få igång tjänsten. Jag har också paketet stor och då ska HBO Max ingå.
Jag gjorde samma sak och fick då som svar att de skulle "uppgradera abonnemanget" och sen skulle ett aktiveringsmail komma.
(Inte fått något mail än, men det var bara några minuter sen.)
Frågade extra noga att priset på Stor inte skulle påverkas och att den tidigare förmånen "Telia Life Cmore" inte skulle påverkas av deras "uppgradering".
(Telia Life Cmore fanns som extra förmån om man hade flera abonnemang tidigare, men verkar tagits bort nu och finns bara kvar så länge som man har ett tv-abonnemang.)
Redigerat av aeklund, 26 oktober 2021 - 14:28.
Postad 26 oktober 2021 - 15:22
Låter kanon! Priset påverkas inte av uppgraderingen?
Postad 26 oktober 2021 - 15:35
HBO Max är ju billigare än HBO Nordic, så det borde det väl inte?
https://www.sweclock...r-sanker-priset
Postad 26 oktober 2021 - 15:41
HBO Max är ju billigare än HBO Nordic, så det borde det väl inte?
https://www.sweclock...r-sanker-priset
Telia har chockat förr 🤦♂️
Postad 26 oktober 2021 - 15:55
Nej, inte just nu i alla fall.
Postad 26 oktober 2021 - 16:25
Jag ringde Telia förut för att försöka få igenom samma sak som du fått via chatten.
Killen på kundtjänst hade ingen aning om vad HBO Max innebar. När jag försökte förklara lite så återkom han med beskedet att tjänsten skulle uppdateras automatiskt med tiden.. var bara att vänta.. Telia när de är som bäst 🤦♂️🤷♂️
Postad 26 oktober 2021 - 16:31
Dåligt av Telia att inte ha allt klart med loggor och upplägg för HBO Max
Det var ju inte en okänd händelse
Postad 26 oktober 2021 - 17:32
Hittade denna länken på Telia-sidan på Facebook.
https://www.telia.se...-max-erbjudande
Aktuella tv- och streamingpaket där HBO Max kan läggas till utan extra kostnad:
- Tv & Streaming Stor
- All sport från Telia, C More och Viaplay
- Film och serier från C More och Viaplay
- Tv-paket HBO Nordic
- Telia Play – TV, serier och HBO
- C More Standard med V series & film, HBO och Paramount+
Redigerat av aeklund, 26 oktober 2021 - 17:33.
Postad 26 oktober 2021 - 17:42
Hur länge kommer jag som har HBO Nordic att ha kvar tjänsten?
I samband med att vi installerar HBO Max-appen i våra runda tv-boxar (Arris VIP 4302 och Arris VIP 5305) kommer HBO Nordic att stängas. Detta sker preliminärt under första halvåret 2022. HBO Max ersätter HBO Nordic.
Så om jag har HBO Max nu då (via abb. "All sport från Telia, C More och Viaplay") så kan jag inte se HBO via Telia Play/verkar bli en app i boxen istället.. förrän de ändrar det då
Det här verkar vara en konstig lösning.
Jag hade inte HBO Nordic via Telia nyligen.
Kan ju dock se genom HBO Max appen.
https://www.telia.se...ming-via-hbomax
Redigerat av Neond13, 26 oktober 2021 - 19:44.
Postad 26 oktober 2021 - 17:58
Jag hade funderat på att köpa HBO via Telia (har bara Lagom) men för dubbla priset så är det ju hål i huvet.
Appen i boxen borde väl funka även om man köper direkt från HBO. Kasst att den dröjer till nästa år!
Postad 26 oktober 2021 - 18:11
Så med andra ord om man har "All sport från Telia, CMore och Viaplay" så ingår nu HBOMax utan någon extra kostnad
Det var ju inte så att det ingick i det paketet förut utan det var väl bara i stor?
Tänkte först teckna HBOMax separat för 50%, 44,50:-mån, vilket ju var en väldigt bra deal, men får man det nu "gratis" från Telia så är ju det bättre?
Antar att det ska gå att använda HBOMax appen då också?!
Postad 26 oktober 2021 - 19:20
Så med andra ord om man har "All sport från Telia, CMore och Viaplay" så ingår nu HBOMax utan någon extra kostnad
Det var ju inte så att det ingick i det paketet förut utan det var väl bara i stor?Tänkte först teckna HBOMax separat för 50%, 44,50:-mån, vilket ju var en väldigt bra deal, men får man det nu "gratis" från Telia så är ju det bättre?Antar att det ska gå att använda HBOMax appen då också?!
Yes.. jag fick mejl från Telia om det redan för ett par månader sedan att det skull ingå som abonnement på det kanalpaketet. I samband med att de meddelade den planlagda höjningen på priset med en hundring.. från 499 till 599
De kallade de dock HBO Nordic då för att de inte fick avslöja datum, planer etc då anar jag..
edit: 19 augusti
Ja.
Postad 26 oktober 2021 - 19:36
Det var ju inte så att det ingick i det paketet förut utan det var väl bara i stor?
Tänkte först teckna HBOMax separat för 50%, 44,50:-mån, vilket ju var en väldigt bra deal, men får man det nu "gratis" från Telia så är ju det bättre?
Men vad f-n! 🤦♂️ Jag tecknade All sport paketet med V sport och cmore för 499:- plus Stor för 199kr för att få tillgång till HBO. Det hade alltså räckt med bara sport paketet?!
Postad 26 oktober 2021 - 19:47
Efter flera omstarter och väntan så dyker ingen HBO max upp. Ringde då kundtjänst som förklarade uppgraderingen inte görs automatiskt utan varje kund måste sjäv anmäla att man vill ha HBO Max istället för HBO Nordic.
Dessutom har de sin dumma policy att endast abonnemangsägaren kan beställa uppgraderingen så det blev bara att lägga på igen.
Så otroligt dumt att ha en sådan krånglig rutin för att utan kostand/bindnings få en uppgraderad tjänst. Så otroligt mycket krågel och meningslös rutin. Varför skulle man inte vilja ha HBO Max???
Postad 26 oktober 2021 - 19:50
Det var ju inte så att det ingick i det paketet förut utan det var väl bara i stor?Tänkte först teckna HBOMax separat för 50%, 44,50:-mån, vilket ju var en väldigt bra deal, men får man det nu "gratis" från Telia så är ju det bättre?
HUr får man i så fall inloggningsuppgifter till HBO? (eller menar du kanske play+ appen).
Vad jag vet så får man ingen inloggning på varken CMore eler HBO NOrdic idag utan det är bara Play appen eller boxen som går att använda.
(HBO användargränsnittet är ju helt hopplöst på teliaboxen)
Postad 26 oktober 2021 - 20:00
Efter flera omstarter och väntan så dyker ingen HBO max upp. Ringde då kundtjänst som förklarade uppgraderingen inte görs automatiskt utan varje kund måste sjäv anmäla att man vill ha HBO Max istället för HBO Nordic.
Dessutom har de sin dumma policy att endast abonnemangsägaren kan beställa uppgraderingen så det blev bara att lägga på igen.
Så otroligt dumt att ha en sådan krånglig rutin för att utan kostand/bindnings få en uppgraderad tjänst. Så otroligt mycket krågel och meningslös rutin. Varför skulle man inte vilja ha HBO Max???
Misstänkte nästan detta.. fick sagt till mig idag att det skulle ske automatiskt. Men som vanligt sitter handläggarna med bristfällig information.
Postad 26 oktober 2021 - 20:12
Man gör så här:
Det var det jag gjorde och fick igång det. Ni borde ha fått mejl från Telia (om ni har relevanta kanalpaket) angående detta tidigare i eftermiddags med länken. Edit: 17.50 Fick jag mejlet. Men man kan göra det innan det, innan man får mejlet, bara gå igenom processen inloggad på Telia med BankID.
Börja gärna med att logga in på Telia.se med bankID
"LÄGG TILL HBO MAX"
HBO Max
"0 kr"
Och sedan fick jag ett bekräftelsemejl från Telia länken där man aktiverar HBO Max:
"Registrera ditt konto via länken:
Aktivera HBO Max"
Redigerat av Neond13, 26 oktober 2021 - 20:26.
Postad 26 oktober 2021 - 20:59
Man gör så här:
Det var det jag gjorde och fick igång det. Ni borde ha fått mejl från Telia (om ni har relevanta kanalpaket) angående detta tidigare i eftermiddags med länken. Edit: 17.50 Fick jag mejlet. Men man kan göra det innan det, innan man får mejlet, bara gå igenom processen inloggad på Telia med BankID.
"LÄGG TILL HBO MAX"
HBO Max
Ingår utan kostnad
"0 kr"
Och sedan fick jag ett bekräftelsemejl från Telia länken där man aktiverar HBO Max:
Aktivera HBO Max"
Tusen tack 🙏
Hade inte fått något mail ifrån Telia gällande detta trots jag innehar två kanalpaket där HBO ska ingå. Men nu verkar det stämma iaf. Står att fakturan sker via Telia 👍
Postad 27 oktober 2021 - 05:42
Man gör så här:
"LÄGG TILL HBO MAX"
HBO Max
Ingår utan kostnad"0 kr"
Aktivera HBO Max"
Fick du då tillgång till HBO Max i din TV box? Har du kvar HBO Nordic bland playkanalerna i boxen efter denna uppgradering?
Om jag läser korrekt på länken du länkade så får jag intrycket att det är som så att i boxen får man fortsatt den gamla HBO Nordic Play tjänsten medan HBO Max är en bonus som man kan nyttja i mobila enheter, dator samt Smart TV (upp till 3 enheter samtidigt) dvs HBO Max är inte nått man får i sin TV box från Telia. Stämmer detta?
Postad 27 oktober 2021 - 09:22
Fick du då tillgång till HBO Max i din TV box? Har du kvar HBO Nordic bland playkanalerna i boxen efter denna uppgradering?
Om jag läser korrekt på länken du länkade så får jag intrycket att det är som så att i boxen får man fortsatt den gamla HBO Nordic Play tjänsten medan HBO Max är en bonus som man kan nyttja i mobila enheter, dator samt Smart TV (upp till 3 enheter samtidigt) dvs HBO Max är inte nått man får i sin TV box från Telia. Stämmer detta?
HBO Nordic låg kvar i TV-boxen igår men försvinner nog snart. HBO Max får man inte i själva TV-boxen utan då gälller t.ex Apple-TV.
Postad 27 oktober 2021 - 12:12
Man gör så här:
"LÄGG TILL HBO MAX"
HBO Max
Ingår utan kostnad"0 kr"
Aktivera HBO Max"
Tack, hade ingen aning om att jag "hade" HBO Max, följde din guide och nu har jag ett konto gratis där och kan streama innehållet från appen, skall kolla hur det ser ut i boxen när jag kommer hem.
Postad 27 oktober 2021 - 13:26
Vet ni om man måste använda samma för/efternamn på sitt HBO konto som själva Telia abonnemanaget eller går det bra att länka hur som helst?
Postad 27 oktober 2021 - 13:31
Kan passa på att förtydliga lite om HBO Max nu när det lanserats
HBO max är alltså en streamingtjänst som ska ersätta HBO nordic. Man kan streama via hemsidan eller via app för vissa enheter. Kunder som har tillgång till den via Telia kommer över tid få e-mail om det, det kommer vara en unik koppling till varje kund via detta e-mail man får för att koppla ihop kontot hos HBO med det man har hos Telia.
De kunder som idag har HBO nordic i sin STB (TV box) kommer att få samma material i denna "play" tjänst i boxen ett tag till. Planen är att det kommer under nästa år komma en app till boxarna 4302 och 5305 för HBO Max och när den då har lanserats kommer de efter ett tag ta bort play tjänsten för HBO Nordic i STB.
Det har kommit nytt GUI denna vecka, och där hade det smugit in sig ett litet fel med PPV så det kom en fix för det. Utöver detta har vi sen i natt haft ett problem men en tjänst på en server som medförde att fler och fler kunder fick fel ordning på kanalerna samt alla kanaler på kanalplats 0. Detta är löst sen 10:20 i morse.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 oktober 2021 - 14:08
De har gjort ytterligare förändringar från SVT med sändningen så är det någon som har sett problem med dessa störningar vi har pratat om senaste dagarna på SVT?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 27 oktober 2021 - 16:22
Förstår fortfarande inte i vilken ordning man ska aktivera HBO max.
FÖrst står det att man ska få ett mail på andra ställen att man först måste beställa/aktivera. Men samtidigt säger man enligt nedan?
Jag har stor med HBO sedan många år och det låter som man då automatiskt ska få aktiveringsmailet,
Är det bara att vänta på att man ska få ett mail nu? Eller ska man göra något på hemsidan för att få mailet?
Det står ju någon om "till den e-postadress du själv angett vid din beställning" alltså så ska man göra en beställning först? Innan mailet?
Aktivera HBO Max
När du beställt ett tv-paket där HBO Max ingår eller köpt tjänsten separat skickar vi ett mejl med en unik aktiveringslänk till dig via e-post (till den e-postadress du själv angett vid din beställning).
Redigerat av e3henri, 27 oktober 2021 - 16:28.
Postad 27 oktober 2021 - 16:34
Förstår fortfarande inte i vilken ordning man ska aktivera HBO max.
FÖrst står det att man ska få ett mail på andra ställen att man först måste beställa/aktivera. Men samtidigt säger man enligt nedan?
Jag har stor med HBO sedan många år och det låter som man då automatiskt ska få aktiveringsmailet,
Är det bara att vänta på att man ska få ett mail nu? Eller ska man göra något på hemsidan för att få mailet?
Det står ju någon om "till den e-postadress du själv angett vid din beställning" alltså så ska man göra en beställning först? Innan mailet?
Aktivera HBO Max
När du beställt ett tv-paket där HBO Max ingår eller köpt tjänsten separat skickar vi ett mejl med en unik aktiveringslänk till dig via e-post (till den e-postadress du själv angett vid din beställning).
Jag och minst en till har förklarat här i tråden hur det går till.
Postad 27 oktober 2021 - 16:39
Jag och minst en till har förklarat här i tråden hur det går till.
Sorry jag tycker fortfarande det är oklart om det bara är att vänta på mailet (har ju TV paket där HBO MAx ska ingåt, men får inget mail)
eller någon action måste göras för att få mailet
Postad 27 oktober 2021 - 16:42
Sorry jag tycker fortfarande det är oklart om det bara är att vänta på mailet (har ju TV paket där HBO MAx ska ingåt, men får inget mail)
eller någon action måste göras för att få mailet
Se länken i mitt inlägg ovan, där står det.
Postad 27 oktober 2021 - 16:46
Se länken i mitt inlägg ovan, där står det.
Fast det framgår fortfarande inte om man automatiskt kommer få ett mail om man har ett TV paket med HBOMax eller om man ändå måste beställa
https://www.telia.se...Ids=[500052191]
Postad 27 oktober 2021 - 16:49
Fast det framgår fortfarande inte om man automatiskt kommer få ett mail om man har ett TV paket med HBOMax eller om man ändå måste beställa
Ja, antingen väntar du, och då vet man inte hur lång tid det tar, eller så är du aktiv och får det fixat snabbt.
Postad 27 oktober 2021 - 18:06
Ja, antingen väntar du, och då vet man inte hur lång tid det tar, eller så är du aktiv och får det fixat snabbt.
Jag är livrädd för att beställa saker (då det har strulat flera gånger och jag inte vill riskera att man plötsligt sitter med HBO med betalning)
Kundtjänst har bekräftet att alla med rätt TVpaket/HBO Nordic kommer få automatisk HBO MAx i början av november. Antar att det betyder att man får ett aktiveringsmail så kan man skaffa login
Postad 27 oktober 2021 - 18:14
Redigerat av mcmike, 27 oktober 2021 - 18:14.
Postad 27 oktober 2021 - 19:50
Tack !Man gör så här:
"LÄGG TILL HBO MAX"
HBO Max
Ingår utan kostnad
"0 kr"
Aktivera HBO Max"
Följde instruktionen helt utan problem. Framgick ocksåntydligt att tjänsten kostade 0:- (har stor sen innan)
Redigerat av Volvis, 27 oktober 2021 - 19:52.
Postad 28 oktober 2021 - 08:14
Kostade 0:- även med kollektiv Lagom, tack för det Telia
Eftersom att länken bara kommunicerats ut till de som har rätt att beställa det för 0 kr är jag rätt säker på man kommer "rätta" detta i efterhand för de som beställt det trots att de inte har fått länken vi e-mail.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 28 oktober 2021 - 08:27
Eftersom att länken bara kommunicerats ut till de som har rätt att beställa det för 0 kr är jag rätt säker på man kommer "rätta" detta i efterhand för de som beställt det trots att de inte har fått länken vi e-mail.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag har både TV Stor och All Sport, HBO Max ingår i båda paketen.
Innebär det att jag kan registrera mig två gånger eller jag får bara ett konto? Känns som man blir snuvad på konfekten om det inte går att utnyttja båda två
Redigerat av hofwing, 28 oktober 2021 - 08:29.
Postad 28 oktober 2021 - 09:38
Så HBO sänker priset men som Telia kund måste jag nu betala 199:- för att få HBO max.
Jag har redan CMore som en förmån gratis. . så får att få HBOMax måste jag betala för Viaplay som jag inte vill ha,
Skumt.
Men bara att avbeställa HBO via Telia och beställa det direkt från HBO istället.....udda av Telia
Postad 28 oktober 2021 - 09:40
Markus Johansson
Telia Kundservice
Otroligt klantigt av Telia i så fall. Blir intressant att se vad som händer..
Postad 28 oktober 2021 - 15:35
Så HBO sänker priset men som Telia kund måste jag nu betala 199:- för att få HBO max.
Jag har redan CMore som en förmån gratis. . så får att få HBOMax måste jag betala för Viaplay som jag inte vill ha,
Skumt.
Men bara att avbeställa HBO via Telia och beställa det direkt från HBO istället.....udda av Telia
Du skriver att du redan har HBO via Telia (eftersom du kommer avbeställa det)...på vilket sätt?
Är det via ett visst kanalpaket som ex. Stor, eller har du tecknat det som ett separat tillägg sen tidigare?
Vill man ha HBO Max via Telia (för att i framtiden kunna köra det som en app direkt i tv-boxen och inte ha någon annan lösning som smart-tv/chromecast/apple-tv etc) så får man ha/skaffa ett utav de paketen där HBO Max ingår eller fortsätta ha det som ett separat tillägg (som blir dyrare än att teckna det separat, speciellt med de bra erbjudanden som finns nu till nya kunder hos HBO.)
Jag har idag pkt Stor och därmed HBO "på köpet" så ur den kortsiktiga synvinkeln så är det ju ett relativt enkelt val att aktivera HBO Max via Telia utan extra kostnad, speciellt som man nu kan köra appen vid sidan om direkt i min Apple-tv istället för via det sunkiga play-biblioteket (har dessutom en gammal 1003-box fortfarande).
MEN...jag funderade en stund....man måste ställa sig frågan om man har för avsikt att ha kvar ett sådant kanalpaket hos Telia i "all framtid" eller om det är smart att nyttja det väldigt bra erbjudandet att få 50% rabatt på månadskostnaden för all framtid på HBO Max om man tecknar sig som ny kund nu i starten.
Postad 28 oktober 2021 - 16:01
Jag har lagom i föreningens paket sen har jag HBO som tillägg så borde gå att säga upp……o sen tänka HBOmax o köra på Apple TV.
Postad 28 oktober 2021 - 16:55
MEN...jag funderade en stund....man måste ställa sig frågan om man har för avsikt att ha kvar ett sådant kanalpaket hos Telia i "all framtid" eller om det är smart att nyttja det väldigt bra erbjudandet att få 50% rabatt på månadskostnaden för all framtid på HBO Max om man tecknar sig som ny kund nu i starten.
Jag är i samma fundering som dig. Har Stor idag för 199kr till Maj 2022. Sen blir det full pris. Har det enbart för HBO ingick (109kr). Men kollat lite på HBO Max nu, men de är ännu inte i närheten av utbudet som Netflix exempel ger.
Redigerat av Mushunt, 28 oktober 2021 - 16:56.
Postad 28 oktober 2021 - 18:02
Även när HBO Max höjer priset så är priset ok
Postad 28 oktober 2021 - 18:20
Det ska finnas ett paket med CMore Standard, V series & film, HBO och Paramount+
Som Telia ringer och erbjuder. Min far blev upp ringd och förstod han det rätt så kostar det 149kr/mån för trogna kunder, men detta paket går inte att hitta på hemsida eller Mitt Telia...
Någon som vet något om det?
Postad 28 oktober 2021 - 19:22
Det ska finnas ett paket med CMore Standard, V series & film, HBO och Paramount+
Som Telia ringer och erbjuder. Min far blev upp ringd och förstod han det rätt så kostar det 149kr/mån för trogna kunder, men detta paket går inte att hitta på hemsida eller Mitt Telia...
Låter extremt billigt med tanke på att Cmore + Viaplay kostar 149 kr/mån som paket redan.
Postad 28 oktober 2021 - 19:38
Hade ett liknade paket fast utan HBO och Paramount+ och då ingick även. Viaplay. Tog det paketet då enbart Viaplay kostade 109kr/mån
Men kan man få även HBO och Paramount så är det ju ett riktigt bra pris 👍
Postad 28 oktober 2021 - 20:02
Ser man på Telias hemsida finns HBOmax som eget paket för 89:- så varför får inte befintliga HBO kunder det paketet istället byter dom till ett större dubbelt så dyrt paket…..känns fult, jag har gjort ett aktivt val att bara ha HBO varför ändrar dom mitt val?
ne jag säger upp via Telia och tar HBO Max direkt via deras egen sida…känns nästan som Telia vill bli av med sina HBO kunder
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar