Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 November 2008 - 14:12

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Ibland är de snabba på posten.... ;)

Datum Meddelande
7 nov kl 13:43 Årsta-1, Försändelsen har lämnats till mottagaren
7 nov kl 12:14 Årsta-1, Posten har tagit emot försändelsen
7 nov kl 12:14 Årsta-1, Försändelsen ankomstbehandlas
7 nov kl 11:57 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
7 nov kl 11:57 Stockholm Södra, Försändelsen har sorterats
7 nov kl 08:33 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Postad 07 November 2008 - 14:19

SonofaBeach
  • SonofaBeach
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Varför inte införskaffa en aktiv hållare för fast installation? Då kan man snyggt gömma alla kablar, och slipper ha sladdar gå tvärs igenom ratt o.dyl...

Titta in på http://www.brodit.se och sök efter produkten 971266

Har redan hållare å vill slippa in å rota bland kablar m.m. ( skall byta bil snart )
Hittade föresten artikelnummer för bara sladden, 945074, skulle ev. kunna vara ide att bara köpa den.

Postad 07 November 2008 - 14:30

Zeaed
  • Zeaed
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Tomtom? Jag kör Tomtom i min X1:a, och det fungerar utmärkt... Inbyggd GPS-mottagare, så det är bara att tuta och köra...

Har kikat på tomtoms hemsida men vad ska man välja?

Postad 07 November 2008 - 14:38

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Har kikat på tomtoms hemsida men vad ska man välja?

Denna kanske?
http://www.tomtom.co...p...ry=2&Lid=18

Postad 07 November 2008 - 14:55

Chriz
  • Chriz
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Denna fråga har säkert ställts tidigare, men hittade inget om det , so here it goes :

Vädersymbolen i SBP-shells huvudmeny - den visar inte alls rätt antal grader eller väder. Har ställt in Stockholm, men fungerar som sagt inte som det ska..nån som har en lösning?

Redigerat av Chriz, 07 November 2008 - 14:57.

Postad 07 November 2008 - 15:38

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Är det någon som testat eller använder:

1. Voice Command
2. Wayfarer

Nån liten recension kanske?

Postad 07 November 2008 - 15:44

Unregisteredef74522f
  • Unregisteredef74522f
  • Användare

• 110 inlägg
  • 0

Stämmer, eller rättare sägt, tror att kartorna är uppbyggda i små kvadrater och när man flippar ut tangentbordet så tar den bort information över och under och lägger till i sidorna...
Menyerna anpassar sig också till liggande så den funkar fullt ut i båda lägen.

Måste man dra ut tangentborder för att få kartorna i liggande format?
Har inte X1:an funktionen att vrida skärmen när man vrider telefonen utan att plocka fram tangentbordet??

Skulle oxå gärna vilja ha lite erfarenheter från X1:an via operatören 3.
Dom är juh inte alltid så poppulära bland användarna. Har dom blivit bättre? Hur är deras täckning när man inte är i sveriges 5 största städer??

Redigerat av Unregisteredef74522f, 07 November 2008 - 15:49.

Postad 07 November 2008 - 15:53

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Denna fråga har säkert ställts tidigare, men hittade inget om det , so here it goes :

Vädersymbolen i SBP-shells huvudmeny - den visar inte alls rätt antal grader eller väder. Har ställt in Stockholm, men fungerar som sagt inte som det ska..nån som har en lösning?

Har noterat samma sak. Hade sol i tre dagar i rad här om veckan enligt SPB Shell men IRL så regnade det så det stod härliga till.

Kan bara svara hypotetiskt på denna. Men många av dessa vädertjänster som finns tillgängliga köper inte sin information från SMHI utan använder utländska bolag. Jämfört med SMHI som utöver satelitbilderna har en mängd avläsningstationer i Sverige ( se här) så kanske en utländsk bara har ett 10-tal stationer spridda över hela sverige. Vilket inte ger en vidare exakt avläsning.

Postad 07 November 2008 - 16:06

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Tjena skriver igen eftersom jag inte fick något svar sist jag skrev...

Vill få bort mina hotmail kontakter ur mina mobil kontakter... Hur ska jag göra? Grymt jobbigt att ha de där....

Finns en lösning i denna tråd. En tweakad Windows Live klient.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=334621

Postad 07 November 2008 - 16:17

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Finns en lösning i denna tråd. En tweakad Windows Live klient.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=334621

...eller så gör du bara så här:
Starta Windows Live/MSN
Välj "Växla ID" (Användare)
Du kan bara ha ett aktivt konto på denna klient.
Mata in dina uppgifter igen men se till att rutan INTE är i bockad när den frågar om kontakterna ska hamna i telefonboken.
Fortsätt registreringen.

Eftersom du nu sett till att rutan INTE är i bockad så plockas kontakterna bort från telelistan.

Postad 07 November 2008 - 16:36

leafgren
  • leafgren
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Trist... Min kompis hade samma problem och han lyckades lösa det med en annan dator som inte körde VISTA...

Men hur var det nu med X1:ans support, skulle man inte få sin utbytt på plats om den pajade eller det gällde bara om man var utomlands!?

Där hade vi problemet.
Med XP installerat så funkade det gallant!

Ganska konstigt att inte SE verkar fått ordning på sitt uppdateringsverktyg till Vista...
Nu rockar X1:an igen.

Ha en go helg!

Postad 07 November 2008 - 16:43

Arne75
  • Arne75
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har roddat lite i detta.

SE orginalladdare ger 5V med 700mA.
SE billaddare ger 5V med 700mA
Vad jag kan förstå får man ut max 500mA via USB.

Problemet är att SE:s orginal billaddare är spiralliserad och gör det mer eller mindre omöjligt att använda denna från mitt cigg-uttag som sitter bakom växelspaken på en V50 för att sedan koppla till mitt handsfree som sitter uppe till höger om ratten.

Inser dock att min laddare till Garmin 200 har samma interface MEN ger 1000mA vid 5 volt. Kan man använda denna tro?

Inga problem att använda den efter som telefonen bara tar så mycket ström (mA) som den behöver. Det viktiga är att den får rätt spänning, det vill säga 5V.

Postad 07 November 2008 - 17:00

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Denna kanske?
http://www.tomtom.co...p...ry=2&Lid=18

Nja den med DVD e la smartare eftersom miniSD kort ändå inte stöds av xperian. Borde väl gå att lägga det på det 4GB kort som följer med telefonen.

Inga problem att använda den efter som telefonen bara tar så mycket ström (mA) som den behöver. Det viktiga är att den får rätt spänning, det vill säga 5V.

Japp ska funka med vilken cigg till usb som helst på tex teknikmagasinet eller classe etc.

EDIT: Hum. bara 400mAh på den på teknikmagasinet, claesohlsson klarade 1000mAh

Redigerat av P@itor, 07 November 2008 - 17:04.

Postad 07 November 2008 - 17:56

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

1. Voice Command
2. Wayfarer

Har bara använt Voice Command 1.6 - funkar utmärkt, väldigt kul program, imponerar på de flesta. Användbart? Tja, kanske inte, efter ett tag tröttnar man på den, bra nördigt program egentligen. Men som sagt, om du kan få den billigt, bra grej att imponera på folk med. Använder den knappt alls i verkliga livet, bara för att visa hur bra X1 är, fast egentligen handlar det ju inte om X1. Men det vet ju inte de som blir imponerade.

Redigerat av Supersmurfen, 07 November 2008 - 18:13.

Postad 07 November 2008 - 18:00

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

1. Voice Command
2. Wayfarer

1. Voice Command
Fantastiskt kul grej som är lite för kinkig när det gäller uttal. Mest problem har jag med att få den att ringa korrekt kontakt.
Öppna program (ex. "Open Tom Tom") fungerar väldigt bra.
Musik funktionerna som -"Play music" -"What do you want to play"... -"Album" osv.. fungerar också jättebra.
Med en tryckning på aktiveringsknappen och kommandot -"Play ACDC", så sätter den igång att lira ACDC plattan.

Tourchbutton tänder ju lampan. Röstkommandot: -"Open tourchbutton", gör alltså samma sak. Men om man då döper om tourchbuttons programfil till t.ex. flash. Så kan du istället få programmet att starta med -"Open flash"!.. en liten feature.

Jag skulle önska en svensk version eller allra minst en chans att synka/kalibrera din röst med programmet för att få det mer exakt.
Det är också dåligt på röstigenkänning när man "är i farten".

Du får fråga om du undrar mer. Men det är klart värt en installation och testa. Vill inte vara utan nu.

Kolla detta youtube klipp för en genomgång av X1 och Voice Command:
http://www.youtube.c...h?v=uLAbwT521Fs

Redigerat av Unregistered006eb26d, 07 November 2008 - 20:48.

Postad 07 November 2008 - 18:09

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Recension av Voice Command: http://www.twoinchvi...and-16-reviewed

Postad 07 November 2008 - 18:28

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Där hade vi problemet.
Med XP installerat så funkade det gallant!

Ganska konstigt att inte SE verkar fått ordning på sitt uppdateringsverktyg till Vista...
Nu rockar X1:an igen.

Ha en go helg!

Sa ju att det skulle lösa sig!! =)
Trevlig helg

Postad 07 November 2008 - 18:38

godissugen
  • godissugen
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
hur länge har ni suttit och justerad skärmen i början? har nog håll på i 10 min nu utan att den är klar.

Postad 07 November 2008 - 19:39

ph1l
  • ph1l
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hur använder ni sbs mobile shell?
jag har precis installat det och det verkar ju vara vad det heter ett shell.

tex om jag trycker på 'lägg på luren" två gånger så går den tillbaka till X1-today skärmen.

är det så att bara vissa delar visas i sbs mobile shell gränssnittet?

Postad 07 November 2008 - 19:55

kumlan
  • kumlan
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är de någon som vet om de går att kopiera över Hancock filmen från 1G kortet till de större kortet man har i tel e ju trist att behöva byta

Postad 07 November 2008 - 20:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag ringde tidigare idag jag också. Han försökte med alla möjliga förklaringar.
- Simkortet har nått fel
- Operatören har något fel
- Jag har nått fel (det sa han i o för sig inte, men han tänkte nog det!)

Jag nämnde att det är flera i forum på nätet som haft samma problem. Han lät besvärad.. :)
Jag ska testa med tjejens sim-kort.. bara för att överbevisa eller nått. Plus att jag har ett simkort med ett kontantkortsabb med annan operatör som jag också ska testa.

//Joel

Min X1 har sämre mottagning hemma än vad min fd. C902 och W960i hade.. Ska ringa supporten på måndag och se vad de har för svar...

Postad 07 November 2008 - 20:45

Unregisteredc41dd6b1
  • Unregisteredc41dd6b1
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
[quote name='Preed' date='Oct 21 2008, 11:56 ' post='2129371']
...
Postad bild
...
[/quote

Hur fick du stor klocka?? Jag kan bara se en liten klocka

Postad 07 November 2008 - 21:41

Lech
  • Lech
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
[quote name='jolerius' date='Nov 7 2008, 20:45 ' post='2156405']
[quote name='Preed' date='Oct 21 2008, 11:56 ' post='2129371']
...
Postad bild
...
[/quote

Vad är det för panel?

Postad 07 November 2008 - 21:43

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hur gör man om hälften av snabbkontakterna i SBP-Shell raderats? Det är bara tomma rutor där nu och det går inte att välja in nya på dom platserna?

Plus att det är nått helt galet med active sync nu helt plötsligt :-/
Får upp fel kod: 86000107

Sånt här blir man trött på alltså :-(

/Melone

Postad 07 November 2008 - 21:54

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Så kom den äntligen idag. Underbar, hög pill-faktor, svår att låta vara i fred. :)
Famlar dock en del i "dimman" än så länge.
Ett specifikt problem är när jag synkat telefonen mot datorn med activesync så uppdaterar den inte kontakterna.
Om jag t ex byter ett telefonnummer på Lars Larsson i outlooks kontakter (i datorn) och sedan synkar så är sedan det gamla numret kvar i telefonen ändå. Lägger jag till något i kalendern i datorns outlook däremot, och sedan synkar så åker detta klockrent in i telefonen. Vad gör jag för fel. Jag har XP pro i datorn.
Annan fråga: Tycker alla att man bums ska ladda hem SPB mobile shell från SE:s hemsida? Hur får man in den rent praktiskt i telefonen om jag downloadar till datorn först?
Hoppas på lite bra svar som kan skingra dimman lite...

Postad 08 November 2008 - 00:15

sandby7
  • sandby7
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
HELT FANTASTISK TELEFON!
Jag har en C905 och en X1 - X1 dominerar i mottagning. Inget klipper och alla samtal går fram.
Sjukt bra video, skärm och magisk design.
SonyEricsson rules!!!
//7

Postad 08 November 2008 - 00:32

SigmatiC
  • SigmatiC
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Inga problem med laptopen eller min gamla iPhone men när det kommer till Xperian så är internetuppkopplingen via wifi otroligt seg att det inte är sant.

På inställningarna står det något om Tx-frekvens: 54 Mbps sen har vi Rx-frekvensen på 1 Mbps och ja, jag gissar väl att det e där felet ligger? känns verkligen som 1Mbps..
Nån som hur man åtgärdar detta?

Postad 08 November 2008 - 00:49

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Inga problem med laptopen eller min gamla iPhone men när det kommer till Xperian så är internetuppkopplingen via wifi otroligt seg att det inte är sant.

På inställningarna står det något om Tx-frekvens: 54 Mbps sen har vi Rx-frekvensen på 1 Mbps och ja, jag gissar väl att det e där felet ligger? känns verkligen som 1Mbps..
Nån som hur man åtgärdar detta?

Testa att ställa om till "bästa prestanda" under inställningar/anslutningar/Trådlöst Lan
Jag kommer upp i ca 5-8mbit när jag för tankar ner filer via mitt Wlan. Helt godkänt tycker jag.

Via turbo3G har jag kommit upp i 2,8mbit när jag tankat torrents. :)

Oh!

Vad tror ni om det här?
http://www.dealextre...ils.dx/sku.6443

Skulle det funka till X1:an tro?

//Joel

Redigerat av joel80, 08 November 2008 - 00:49.

Postad 08 November 2008 - 01:02

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Oh!

Vad tror ni om det här?
http://www.dealextre...ils.dx/sku.6443

Skulle det funka till X1:an tro?

//Joel

Om du trycker lite på X1 så kommer du snart se att där finns ett tangentbord att skjuta fram ;) :)

Postad 08 November 2008 - 01:12

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Om du trycker lite på X1 så kommer du snart se att där finns ett tangentbord att skjuta fram ^_^ ;)

Vah! Oh det var som f**n! Hehe..
Nej men jag kanske vill skriva låååånga mail. Eller totalstöra min granne på bussen/tunnelbanan när jag viken upp ett ###### tangentbord och börjar skriva med mobilen som skärm.. haha..

Bara för att det går.. och att jag ska leva upp till min kaffemuggs motto. Det står "Den som har flest prylar när den dör vinner" på den. :)
Liten spinnoff på Gösta Ekmans tävling med frun tror jag.. dom kör "Den som har flest böcker när den dör vinner".

/Joel

Postad 08 November 2008 - 01:22

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Är de någon som vet om de går att kopiera över Hancock filmen från 1G kortet till de större kortet man har i tel e ju trist att behöva byta

Nepp det går inte. Det är ett kopierings skydd som gör att filen du kopierat inte går att spela upp på det andra minneskortet tyvärr :) Lite tråkigt faktiskt.

Postad 08 November 2008 - 03:23

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Så kom den äntligen idag. Underbar, hög pill-faktor, svår att låta vara i fred. :)
Famlar dock en del i "dimman" än så länge.
Ett specifikt problem är när jag synkat telefonen mot datorn med activesync så uppdaterar den inte kontakterna.
Om jag t ex byter ett telefonnummer på Lars Larsson i outlooks kontakter (i datorn) och sedan synkar så är sedan det gamla numret kvar i telefonen ändå. Lägger jag till något i kalendern i datorns outlook däremot, och sedan synkar så åker detta klockrent in i telefonen. Vad gör jag för fel. Jag har XP pro i datorn.
Annan fråga: Tycker alla att man bums ska ladda hem SPB mobile shell från SE:s hemsida? Hur får man in den rent praktiskt i telefonen om jag downloadar till datorn först?
Hoppas på lite bra svar som kan skingra dimman lite...

Ska försöka hjälpa dig lite på traven...

Vi börjar med att synka din Outlook.
Jag vill börja med att inte lämna några som helst garantier för att det verkligen fungerar för dig, eftersom jag kör Vista 64-bit, och Office 2007... Men det där med att synka med Outlook, är en hel vetenskap.
Jag hade samma bekymmer som dig, men efter lite trixande, så fungerar det numera utmärkt... oavsett om jag ändrar kontakten i telefonen, datorn eller i min PDA... Hur gjorde jag då? Nu vet ju inte jag: men har du exakt samma kontakter i både telefon och dator, så skulle jag gjort enligt följade:
1) Börja med att ta backup på alla kontakter i t.ex. telefonen (X1) via blåtand till en annan telefon (y) (gärna då en senare modell av Sony Ericsson).
2) Radera ALLA kontakterna i dator och telefon (X1)
3) Skicka tillbaka kontakterna via blåtand från y till din X1:a.
4) Synka nu dessa med din Outlook.

Din fundering ang. att ladda ner SPB mobile shell från SE:s hemsida är ingen konst.
Det är en .cab-fil, som du spar på datorn. Sedan skickar du över den via USB till din X1:a.
Lämpligt ställe kan ju vara "Minneskortet / Mina Paneler".
När du väl gjort det, så öppnar du "filutforskaren", och joddlar fram till din .cab-fil. Sedan är det bara att köra filen, så installeras din "Shell" automatiskt... Observera att du sedan måste lägga in den under dina paneler, som du hittar på "Panel"-knappen längst ner till vänster på din X1:a...

Hoppas att du fick lite hjälp på traven!

Mycket nöje.

Postad 08 November 2008 - 10:10

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Ska försöka hjälpa dig lite på traven...

Vi börjar med att synka din Outlook.
Jag vill börja med att inte lämna några som helst garantier för att det verkligen fungerar för dig, eftersom jag kör Vista 64-bit, och Office 2007... Men det där med att synka med Outlook, är en hel vetenskap.
Jag hade samma bekymmer som dig, men efter lite trixande, så fungerar det numera utmärkt... oavsett om jag ändrar kontakten i telefonen, datorn eller i min PDA... Hur gjorde jag då? Nu vet ju inte jag: men har du exakt samma kontakter i både telefon och dator, så skulle jag gjort enligt följade:
1) Börja med att ta backup på alla kontakter i t.ex. telefonen (X1) via blåtand till en annan telefon (y) (gärna då en senare modell av Sony Ericsson).
2) Radera ALLA kontakterna i dator och telefon (X1)
3) Skicka tillbaka kontakterna via blåtand från y till din X1:a.
4) Synka nu dessa med din Outlook.

Din fundering ang. att ladda ner SPB mobile shell från SE:s hemsida är ingen konst.
Det är en .cab-fil, som du spar på datorn. Sedan skickar du över den via USB till din X1:a.
Lämpligt ställe kan ju vara "Minneskortet / Mina Paneler".
När du väl gjort det, så öppnar du "filutforskaren", och joddlar fram till din .cab-fil. Sedan är det bara att köra filen, så installeras din "Shell" automatiskt... Observera att du sedan måste lägga in den under dina paneler, som du hittar på "Panel"-knappen längst ner till vänster på din X1:a...

Hoppas att du fick lite hjälp på traven!

Mycket nöje.

Tack för hjälpen med SPB shell. Funkar fint nu.
Problemet med synkningen är följande:
När jag synkar mellan dator och telefon så kopieras alla kontakter fint från telefonen till datorn (XP). När jag sedan redigerar kontakter i datorn och sedan synkar igen så följer inte det redigerade med till telefonen. Dvs troligen funkar inte synkning av kontakter FRÅN datorn TILL telefonen. Kalendern verkar funka bra åt båda håll dock.
Flera av er därute måste ju ha haft detta problem.. Några bra tips?

Postad 08 November 2008 - 10:13

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Jag är så sjukt besviken! Beställde en Sony Ericsson X1 från tele2 comviqs webshop och när jag får den så är den använd!!!!!!! Batterliluckan är bucklig, det är flera smårepor lite överallt på telefonen samt att det verkligen syns att någon använt telefonen då det sitter ingrodd skit i kanterna på displayen! Jätteroligt.... Hade jag velat köpa en använd telefon så hade jag kunnat köpt den via blocket!

Frågan nu är hur tusan jag löser detta ? Jag har ju 14 dagars ångerrätt men läser man det finstilta så står det att "telefonen skall vara oanvänd och i oförändrat skick" Det är ju just det där med oförändrat skick som oroar mig,, telefonen är ju i bedrövligt skick enligt min mening. Jag kommer säkert få höra att jag inte får lämna tillbaka telefonen just på grund av ovanståande skäl- fast jag inte ens gjort något mer än att ta upp telefonen ur kartongen.
För övrigt så var bruks, cd skivan fulla med feta fingeravtryck.

Några tips och råd behövs verkligen nu!

mvh

Postad 08 November 2008 - 10:14

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Är det ingen som är bra på Active sync? Får bara upp ett felmeddelande nu. Support code: 86000107
Verkar ju vara fler som har fått denna roliga felkod om man söker på det :-/

Plockar man bort relationen i active sync så funkar det 1 gång sen kommer felet igen... suck!!!

/Melone

Postad 08 November 2008 - 10:26

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

Jag är så sjukt besviken! Beställde en Sony Ericsson X1 från tele2 comviqs webshop och när jag får den så är den använd!!!!!!! Batterliluckan är bucklig, det är flera smårepor lite överallt på telefonen samt att det verkligen syns att någon använt telefonen då det sitter ingrodd skit i kanterna på displayen! Jätteroligt.... Hade jag velat köpa en använd telefon så hade jag kunnat köpt den via blocket!

Frågan nu är hur tusan jag löser detta ? Jag har ju 14 dagars ångerrätt men läser man det finstilta så står det att "telefonen skall vara oanvänd och i oförändrat skick" Det är ju just det där med oförändrat skick som oroar mig,, telefonen är ju i bedrövligt skick enligt min mening. Jag kommer säkert få höra att jag inte får lämna tillbaka telefonen just på grund av ovanståande skäl- fast jag inte ens gjort något mer än att ta upp telefonen ur kartongen.
För övrigt så var bruks, cd skivan fulla med feta fingeravtryck.

Några tips och råd behövs verkligen nu!

mvh

Otroligt!

Du har ju all rätt på din sida och behöver verkligen inte försvara dig mot tele2. Det är ju bara att kontakta dom och på ett bestämt sätt berätta vad som har hänt och fråga vart du ska skicka telefonen och hur snart du kan förvanta dig att få en ny, oanvänd.
Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst om du bara är rak och bestämd! Lycka till!

OOPs mitt svar hamnade visst i ditt citat. Sorry! :)

Postad 08 November 2008 - 10:31

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Otroligt!

Du har ju all rätt på din sida och behöver verkligen inte försvara dig mot tele2. Det är ju bara att kontakta dom och på ett bestämt sätt berätta vad som har hänt och fråga vart du ska skicka telefonen och hur snart du kan förvanta dig att få en ny, oanvänd.
Jag tror att det kommer att gå hur bra som helst om du bara är rak och bestämd! Lycka till!

Jepp, word på det! Bara att vara hård och skälla ut dom efter noter!

Redigerat av Golgo_13, 08 November 2008 - 10:34.

Postad 08 November 2008 - 10:33

ElDuce
  • ElDuce
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Någon som vet detta

Hur gör man om hälften av snabbkontakterna i SBP-Shell raderats? Det är bara tomma rutor där nu och det går inte att välja in nya på dom platserna?

Postad 08 November 2008 - 10:37

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jepp, word på det! Bara att vara hård och skälla ut dom efter noter!

Det är inte första gången man får en använd telefon..sist var det från NetOnNet. Jag förstår inte hur dom tror att man som kund ska acceptera att få en använd telefon

Postad 08 November 2008 - 11:05

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Någon som vet detta

Tryck på kontakten tills du får upp en meny, som du kan välja att ersätta, radera mm.

Postad 08 November 2008 - 11:49

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Jag antar att alla har sett att det kommit upp en ny panel på SEs sida, en Windows Live panel.

Postad 08 November 2008 - 11:56

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

För er som kör TouchFlo 3D på era X1:or ...

TouchFlo 3D som Panel !

Knåpade ihop ett program, eller rättare sagt en panel som fixar så att TouchFlo körs i en separat panel. Så nu blir det väldigt enkelt att välja om man vill köra TouchFlo eller t.ex den vanliga idag-skärmen.

Gör så här:

1) Installera TouchFlo 3D (nedladdningslänk finns i tidigare inlägg), starta inte om. (*)
2) Gå in under Start/Inställningar/Idag/Objekt och se till så att inte TouchFLO 3D är ibockad.
3) Starta om telefonen.
4) Installera mitt program TF3DPanelInstaller.cab. (bifogad)
5) Lägg till TouchFlo 3D-panelen på ledig plats via panelinställningarna som vanligt.

* Jag har inte behövt göra någon hard-reset av telefonen vid installationen och ändå så har jag massor av andra program installerade. TouchFlo 3D fungerar snabbt och bra.

Har inte testat så mycket, men det verkar inte finnas några allvarliga buggar. Det ända som jag har märkt är att knappfunktionerna verkar definieras om när man byter till/från TouchFlo. Kanske fixar till detta i någon nya version om det finns intresse.

// Pubba

Har du inte släppt denna på xda-developers? Kan inte hitta det där. Tror väldigt många skulle uppskatta det. Helst med de nya bilderna från Golgo_13

EDIT: Skrev ett litet inlägg här om det. Hoppas det var ok.
http://forum.xda-dev...d.php?p=2878338

Redigerat av P@itor, 08 November 2008 - 12:19.

Postad 08 November 2008 - 12:01

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Tryck på kontakten tills du får upp en meny, som du kan välja att ersätta, radera mm.

Jag tog bort sbp shell helt och hållet i stället... får se om jag lägger in det igen när väl active sync behagar fungera igen :-/

Är det "farligt" att avinstallera AS från pc'n och prova att installera det igen utan att det förstör nått på X1'an?

/Melone

Postad 08 November 2008 - 12:04

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0
Ere bara på min X1a som Touch Flo 3D inte vill vara med å leka när man tar ut tangentbordet? Blir helt skevt, halva bilden visar konstiga fäger å en jädra gröt :)

Postad 08 November 2008 - 12:08

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag antar att alla har sett att det kommit upp en ny panel på SEs sida, en Windows Live panel.

nice, var hittar man den ? (när jag fått en ny telefon)

Postad 08 November 2008 - 12:09

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Vet någon hur man gör SIM-kontakterna osynliga i kontaktlistan. En aning jobbigt att se alla människor 2 gånger.
Eller går det inte med mindre än att jag måste radera hela SIM-kortet? Hur gör man det?
Går det att få bort den idiotiska lilla sifferdisplayen i kontaktlistan (SPB shell)?? Den täcker ju upp halva skärmen o funkar ju inte ens. Om jag trycker på den virtuella tangenten "5jkl" t ex, så rabblas alla namn och nummer som börjar på någon av dessa tecken upp. Hur kasst som helst!! Vad ska man ha det till?

Postad 08 November 2008 - 12:12

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vet någon hur man gör SIM-kontakterna osynliga i kontaktlistan. En aning jobbigt att se alla människor 2 gånger.
Eller går det inte med mindre än att jag måste radera hela SIM-kortet? Hur gör man det?
Går det att få bort den idiotiska lilla sifferdisplayen i kontaktlistan (SPB shell)?? Den täcker ju upp halva skärmen o funkar ju inte ens. Om jag trycker på den virtuella tangenten "5jkl" t ex, så rabblas alla namn och nummer som börjar på någon av dessa tecken upp. Hur kasst som helst!! Vad ska man ha det till?

Håller med dig... riktigt jobbigt det där med kontakterna som kommer i helt fel ordning :-/

Postad 08 November 2008 - 12:34

Fonte
  • Fonte
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kan man ladda ner en ringsignal som är till en annan telefon än Xperia? Vill gärna ha en ringsignal som finns till p900, undrar om det kan bli något fel med Xperian om man gör det. :lol:

Postad 08 November 2008 - 12:43

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Jag kör med HTCs tangentbord.. Var lite strul med att få igång då den info jag hittade i XDA's forum var lite diffus, så här är min egen beskrivning av installationen. :lol:

• 1) Ladda ner och installera htc_ezinputxt9.cab på telefonen.
  • 2) Starta Filutforskaren eller Resco Explorer.
    Gå till Windows katalogen på telefonen och döp om filen "ezinput.dll.0409.mui" till "ezinput.dll.041d.mui" (alltså ändra 0409 till 041d). Det kan hända att du måste ställa in Filutforskaren/Resco Explorer att visa dolda filer för att kunna hitta ezinput filen.
  • 3) Ladda ner och installera Illodin Fin Keys T9.cab för att få svenskt språk på tangentbordet.
    Gå in under Alternativ i tangentbordsväljaren och välj Svenska som språk.
  • 4) Ladda ner och installera T9 Input 14 Languages Update.cab för T9 stöd på svenska.
  • 5) Ladda ner och installera SIPChange_Camel-Fix.CAB.
    Kör SIPChange och välj det tangentbord du vill ha som default.
    Klart!

Det här var lite lättare sagt än gjort.. :D

Installerade detta men först dick jag det inte att funka i SMS-läge. Blev inga bokstäver utan bara siffror med T9-tangentbordet. Bootade om telefonen. Då fick jag en råhängning på SIPChange. Efter lång väntan med att telefonen skulle krasha klart :P så lyckas jag avinstallera SIPChange. Nu fungerade textinmatning via T9 i SMS-läge. Men T9-tangentbordet är ju inte default. Så jag installerar SIP-change igen - denna gång i mobilminnet (la den på minneskortet första gången). Därefter funkar det!

En liten petitess: Jag kunde inte välja Svenska som språk förrän efter punkt 4. Inte efter steg 3 som föreslås: "Gå in under Alternativ i tangentbordsväljaren och välj Svenska som språk."

Men tillslut blev det bra. Kan verkligen rekommendera det. ;)

Kan man ladda ner en ringsignal som är till en annan telefon än Xperia? Vill gärna ha en ringsignal som finns till p900, undrar om det kan bli något fel med Xperian om man gör det. :blush:

Så länge den är i mp3-format är det inga problem. Kopiera in den under Windows\Rings bara.. sen så finns den att välja.

Postad 08 November 2008 - 13:13

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Liten fundering.
Hur aktiv är egentligen X1:an när den är släckt? Telefonsamtal och SMS verkar väl aviseras ok men hur är det egentligen med e-post? Har ju ställt in den på hämtning med vissa intervall men det känns inte som det händer något förrän skärmen är tänds? Varje gång skärmen tänds så börjar den ju söka efter Wlan?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.