Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 september 2011 - 17:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Du måste packa upp iso-filen också

Postad 24 september 2011 - 18:30

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
precis som radiozo säger så måste du packa upp iso-filen också , för den innehåller en jäkla massa saker kommer du märka :)

Postad 25 september 2011 - 07:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hmm när jag packar upp med winrar får jag en färdig iso film. Hur får jag fram stream ? ? Vilket program ?

Har du installerat WinRar korrekt, så kan du högerklicka på ISO-filen, så hittar du där alternativen Extract Files, Extract Here och Extract To Filnamn Subdir\.
Det sista är ju användbart, då extraherar den ISOn till en ny SUBmapp med namnet på ISO-filen.

OBS! Detta funkar ENBART på ISO-filer från CD/DVD, inte på BluRay-ISO, iaf inte i min version av WinRar, men WinRar kanske kommer med det också så småningom.

Redigerat av anderswillhelmsson, 25 september 2011 - 07:16.

Postad 25 september 2011 - 09:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Finns andra program för det. daemontools kan mounta isos eller isobuster kan packa up dem.

Postad 25 september 2011 - 11:11

andersgog
  • andersgog
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0

Finns andra program för det. daemontools kan mounta isos eller isobuster kan packa up dem.

Så isobuster i stället för Winrar för Blu-ray iso. Tack för info radiozo/andersw.

Postad 25 september 2011 - 16:28

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag har fått problem att filmer hänger sig några sekunder med olika intervalls mellanrum, därefter fortsätter uppspelningen utan att man behöver göra något. Känns som om det hänger ihop med senaste uppdateringen, efersom det funkade bra tidigare. Jag kör i stort sett allt från extern 2 TB disk via usb. Har provat från 2 likadana diskar med sammma resultat. Har iofs även inbyggd hårddisk, men inget på den just. Har bas-Xtreamern med firnware 2.7
Nån som har nåt tips?

Postad 26 september 2011 - 11:53

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Vilken 'senaste uppdateringen'?
Menar du 2.7 så är ju den bra så gammal,och jag har inte upplevt nån skillnad sen den.

Kör du trådlöst så är det väl nån granne som skaffat nåt nytt som stör ditt trådlösa, kör på kanal 11, den lär det visst vara minst störningar på, de andra kanalerna påverkas av närliggande kanaler.

http://www.moonblink...2point4freq.cfm

Postad 26 september 2011 - 11:57

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag uppdaterade nyligen till 2.7, inbillar mig att problemen började då.
Nej jag kör inte trådlöst utan kör från externhårddisk (WD 2 TB) via usb, vilket inte är nån förändring sen före uppdateringen. Hårddisken är långt ifrån full. Jag har även provat med en annan hårddisk.
Känns lite som om det är något som inte hinner med att leverera eller ta emot i rätt takt eftersom bilden fryser.

Redigerat av bsba, 26 september 2011 - 12:09.

Postad 27 september 2011 - 06:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Asså om du vill den ska få samma ip så får du ställa in så din router ger den samma ip varje gång. Det är ingen skillnad mot en annan enhet. Ställ in så din router mappar xtreamers macadress mot det ipnummer du vill den ska ha. Läs manualen till routern.

Redigerat av Unregistereddc471864, 27 september 2011 - 06:28.

Postad 27 september 2011 - 14:46

jlindq
  • jlindq
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Eller sätt ett fast IP i Xtreamern?

Postad 29 september 2011 - 05:30

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Postad bildjlindq 27 September 2011 - 15:46 skrev:
Eller sätt ett fast IP i Xtreamern?

Den funktionen fungerar inte heller...

Villl du ställa in att en viss enhet ska få en fast/samma IP-adress var gång, så funkar det OM du ställer in din Router så, Punkt!

Läs i manualen till din Router.
"Address reservation" brukar det kunna heta.

Jag tror säkert att om du talar om namn & modell på din Router, så kommer någon att tala om för dig exakt HUR du ska förfara, finns dessutom säkert redan på nätet, bara man bemödar sig om att leta efter det, t ex genom att skriva:

routernamn modell ställa in fast ip

i adressfältet på sin webbläsare, så hamnar man automatiskt på Google med en bunt svar.
(Byt ut: "routernamn modell" till faktiska data ... )

Annars kan man ju klicka här ...

Postad 30 september 2011 - 09:23

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Jag har lite nybörjarfrågor angående Xtreamer. Jag har nämligen en äldre Mac Mini som är kopplad till min hembio men nu börjar filmerna gå lite segt på den. Jag vill kunna spela 1080-p material utan problem.

Men fungerar den så bra och enkelt som det verkar?
Inga hack eller liknande med filmer 12-15 gb?
Är det bara att plugga in och köra?
Kan jag använda min "gamla" Lacie HDD som nu är kopplad till min Mini?
Går det att hämta filmer som ligger på mina övriga macar i huset via wifi?

Postad 30 september 2011 - 11:27

rabski
  • rabski
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa mig en Xtreamer då det verkar väldigt smidigt och snyggt med Movie Jukebox installerat. Dock så verkar det på några här i tråden att den inte blir som det utlovas.
Hurdan vy blir det om man installerar Movie Jukebox. Blir det som på följande bilder? http://www.xtreamer....ovieJukeBox.htm

Postad 30 september 2011 - 12:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Som sagt version 3.x av mjukvaran är extremt buggig just nu så köp inte ngn enhet med 3.x. Den gamla jukeboxen ser ut såhär
http://www.youtube.c...h?v=_x_NWtVqRI4

Postad 30 september 2011 - 15:25

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Där är bara 1 problem.

Du köpte den i HK.

Med andra ord är det en box som är olagligt producerad då jag tivilar starkt att de betalar någon licens alls.

Alla företag kan göra maskiner som klarar allt om de inte behöver bry sig om licenser, lika så sälja den billigt.

Problemet är att dessa lär inte dyka upp på svenska marknaden.

Olaglig tror jag inte den är ju godkänd för EU och säljs i ett antal EU länder redan, och licens har dom betalt för, bara en massa fördomar om saker och tings som är tillverkade Kina inget annat, Sverige är ju sen länge känt att ligga efter med saker och ting, i framkanten ligger Japan med Sydkorea. Vi andra dödliga får vänta och om vi har tur så kommer det även til Sverige.

Postad 01 oktober 2011 - 19:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Köpte en nu, de har dragit ner den till 999kr på NetonNet:

http://www.netonnet....r2/160782.3141/

Med lite tur så fixar sig mjukvaran efterhand. Bra pris sett till hårdvaran.

Postad 02 oktober 2011 - 10:12

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
så på sidewinder så måste den ha tillgång till internet för att jukebox ska fungera ? och det fungerar inte trådlöst på den utan att köpa till en sån där wifi sak ... om jag förstått det rätt ?

Postad 02 oktober 2011 - 13:00

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

så på sidewinder så måste den ha tillgång till internet för att jukebox ska fungera ? och det fungerar inte trådlöst på den utan att köpa till en sån där wifi sak ... om jag förstått det rätt ?

Nya Sidewindern har inbyggd wifiantenn men du måste nog koppla upp dig till internet för att installera Jukebox första gången iallafall (så var det med förra modellen, lite osäkert med den nya). Senare tillagda filmer kan du lägga till med offline info som du fört över från datorn till xtreamern tror jag men det är ju mkt smidigare med en uppkopplad maskin.

Postad 03 oktober 2011 - 08:10

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Sverige är ju sen länge känt att ligga efter med saker och ting, i framkanten ligger Japan med Sydkorea. Vi andra dödliga får vänta och om vi har tur så kommer det även til Sverige.

Inte för att Samsungs BluRay/Hårddisk-inspelare (serien BD-Dxxxx) har nåt med Xtreamer att göra, men de säljs enbart i Norden, inte ens i Korea eller Japan (och inte heller har de nån annan inspelningsbar modell som säljs där), så där har - av någon outgrundlig anledning - Samsung prioriterat oss, och gjort modeller som bara är för just oss.

Redigerat av anderswillhelmsson, 03 oktober 2011 - 19:56.

Postad 03 oktober 2011 - 08:19

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Blir lite svårt att ladda ner covers från internet utan internetuppkoppling ;)

Postad 03 oktober 2011 - 08:33

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Prodigyn som skulle börja skeppas ut från Hong Kong den 5:e blir nog försenad ett par dagar till eftersom den 5/10 är nationell helgdag i Hong Kong. :lol:

Postad 03 oktober 2011 - 09:59

Unregisteredf3823635
  • Unregisteredf3823635
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Sitter här med min Xtreamer Sidewinder 2 och försöker ta mig in via webinterfacet. Jag har en SW1 sedan tidigare och har kört detta tidigare.
Styr min IE mot ipadressen 192.168.2.13 som den har och får upp en inloggningsruta med Username och Password står något om Xtreamer Progidy Webserver. Jag har inget minne av att jag satt varken Användarnamn eller lösenord i denna nya SW2. Och den sväljer inte mina inloggningsförsök.
Ingen inloggning fungerar, FTP, HTTP, osv...
Var sätter man detta lösenord? Kan man nollställa det? Finns det ngt default lösenord? Har försökt att göra en reset to factory default utan lyckas.
Har inte gjort emergency rutinen. Den obefintliga dokumentationen runt denna produkt gör det ju inte lättare heller.

LÖST! Enda sättet att komma runt detta var att köra Emergency rutinen, då blev Xtreamern nollställd. Nu funkar det igen.

Redigerat av Unregisteredf3823635, 04 oktober 2011 - 15:21.

Postad 03 oktober 2011 - 12:13

Lazzeman56
  • Lazzeman56
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har Xtreamer Pro med fw 2.7.0 och Move Jukebox 1.5.3.

Jag har ett stort antal filmer som får fel eller ingen data alls när jag skannar/skrapar online. Eftersom Xtreamer Movie Jukebox (XMJ) hämtar data från TMDB och inte IMDB (som det står på den flashiga beskrivningen på Xtreamers website), så kommer detta att hända ganska ofta.

Jag har hittills löst detta med en hel del manuellt arbete för att samla ihop omslag och filminfo och lägga till detta manuellt. Det kan ju fungera så länge inte min databas av någon anledning resettas i framtiden, vilket jag är säker kommer att ske. Då försvinner all denna manuella data och jag får göra om allt arbete igen.

Min fråga är om det är möjligt att lägga denna data i filmmappen (omslag och filminfo) med ngt program som hämtar det från t.ex. IMDB och sen kan jag skrapa/skanna in den offline med XMJ. Då kommer denna info att ligga kvar i mappen även om databasen pajar och jag kan lätt skanna in infon igen.

Jag tror att möjligheten att välja offline-scraping finns i XMJ men jag vet inte hur. Jag har inte hittat ngn beskrivning eller manual för offline-scraping.

Finns det ngn beskrivning hur man gör offline scraping?
Vilket slags data ska finnas i filmmappen för att göra en offline-scrapping? Nfo-fil? Xml-fil?
Hur skapar jag dessa filer så att XMJ kan läsa dom?

Postad 03 oktober 2011 - 14:51

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

Det är rätt sällsynt att det ligger i flera filer. Har för mig ngn av alien filmerna var så.

Om det skulle vara flera filer är det bara att använda TSmuxer till att göra en stor fil.

Postad 03 oktober 2011 - 16:41

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0

Om det skulle vara flera filer är det bara att använda TSmuxer till att göra en stor fil.

finns det till MAC tex ?

Postad 03 oktober 2011 - 18:22

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0

finns det till MAC tex ?

http://www.videohelp.com/tools/tsMuxeR

Postad 05 oktober 2011 - 14:20

maskus
  • maskus
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Köpte en ny extern hårddisk (wd 3tb) till min sidewinder (inte 2:an) eftersom det börjar bli lite fullt på de gamla. Datorn har inga problem att hitta disken men helt omöjligt med xstreamern. läste att stöd för 3 tb ska finnas sedan 2.6 och jag har nu 2.7...

Kan någon bussig bara bekräfta att den verkligen tar 3 tb diskar, tack på förhand

Postad 05 oktober 2011 - 15:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
du har kopplat in den i rätt usbport?

Anslutningar
- 2x USB (host)
- 1x USB (slave) (direktanslutning PC)

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 oktober 2011 - 15:57.

Postad 05 oktober 2011 - 15:57

Unregisteredfc7393a8
  • Unregisteredfc7393a8
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Köpte en ny extern hårddisk (wd 3tb) till min sidewinder (inte 2:an) eftersom det börjar bli lite fullt på de gamla. Datorn har inga problem att hitta disken men helt omöjligt med xstreamern. läste att stöd för 3 tb ska finnas sedan 2.6 och jag har nu 2.7...

Kan någon bussig bara bekräfta att den verkligen tar 3 tb diskar, tack på förhand

På Xtreamer.net står ang. ver. 2.6.0:
Improvements

1. 3TB HDD support
- To use as USB slave is not supported
- Can’t format 3TB HDD

3TB fungerar alltså bara internt monterad, om den är förformaterad.

Postad 05 oktober 2011 - 16:00

Digitus
  • Digitus
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Stämmer som RoffePoffe skrev precis.. Tyvärr stödjer Xtreamern bara 3TB internt.
Jag hade mailkontakt med Xtreamers support härom veckan, och där fick jag svaret att man ska kunna förgrena USB-portarna med USB-hub för att kunna ansluta fler diskar. Det totala lagringsutrymmet ska man kunna bygga på upp till 8-10TB utan problem, så länge man använder diskar som är max 2TB. Detta är dock ingenting jag personligen hade vågat lita på efter flera mycket oklara och motsägande svar jag fick tidigare från samma support...

Jag har nu skaffat en Western Digital TV Live Hub istället, och den funkar fint med mina två externa 3TB-diskar.

-Erik

Redigerat av Digitus, 05 oktober 2011 - 16:04.

Postad 05 oktober 2011 - 18:06

maskus
  • maskus
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tack för snabba svar, Eftersom man sitter med en 3 tb full med film så måste det ju gå att lösa på något sätt... ska prova och partionera om disken kanske?

Tack i alla fall

Postad 05 oktober 2011 - 19:56

Digitus
  • Digitus
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Tack för snabba svar, Eftersom man sitter med en 3 tb full med film så måste det ju gå att lösa på något sätt... ska prova och partionera om disken kanske?

Tack i alla fall

Jag tror inte det fungerar.. Det är den totala storleken på den fysiska disken som USB-controllern måste hantera, och det är just det som inte fungerar i Xtreamer. Du kan ju testa, men jag tror inte det är värt allt meckande.. OM du försöker med det, hör gärna av dig och säg hur det gick, kan vara intressant! =)

-Erik

Postad 09 oktober 2011 - 17:10

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Kan man ändra synkningen på undertexter på Xtreamer spelarna?
På min WD TV Live så kan man ändra med höger och vänster pilknapp på fjärren om man vill ändra så att texten kommer rätt med talet.

Postad 09 oktober 2011 - 17:16

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

På min WD TV Live så kan man ändra med höger och vänster pilknapp på fjärren om man vill ändra så att texten kommer rätt med talet.

Det kan man på min Xtreamer Pro i alla fall...

Postad 09 oktober 2011 - 17:37

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Stödjer Xtreamer Media Player and Streamer Pro högupplösta format (ingen passthrough) såsom DTS HD-MA?

Postad 09 oktober 2011 - 17:40

JRock
  • JRock
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Stödjer Xtreamer Media Player and Streamer Pro högupplösta format (ingen passthrough) såsom DTS HD-MA?

Läs på deras spec-sida för Xtreamer Pro: http://www.xtreamer....rpro/specs.aspx

Från sidan:
Audio codecs:
Audio Down Mix : DTS, DTS-HD MA, DTS-HD HR
Audio Passthrough 5.1 CH : DTS, DTS-HD MA, DTS-HD HR 5.1 CH -
Audio Passthrough 7.1CH - Dolby TrueHD , DTS-HD MA, Dolby Digital Plus
Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF, HD JPEG
Other formats: ISO, IFO, FLV, RM, RA, RAM
Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA, IDX
Streaming formats : RTSP, FLV

Postad 09 oktober 2011 - 17:57

BioBanditen
  • BioBanditen
  • Beroende

• 1 281 inlägg
  • 0
Har just köpt en xtreamer pro. I min enfald trodde jag att det bara var att plugga in min externa 2tb disk som jag har till min imac och köra filer men det händer inget när jag pluggar in den. Pallar inte xtreamern en macformaterad disk? Känns rätt stenålders isåfall. Är det nätverk som gäller för att se film för min del?

Postad 09 oktober 2011 - 18:02

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0

........utan problem, så länge man använder diskar som är max 2TB..........

-Erik

Sidewinder 2:
Hur stora interna HD funkar? (SATA )
Hur stora externa HD funkar? (USB 3.0)

1 TB? eller rentav 2TB?

Postad 09 oktober 2011 - 19:12

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hur stora externa HD funkar? (USB 3.0)

1 TB? eller rentav 2TB?

Till min gamla Ur-Xtreamer (Sidewinder) så kör jag nu en extern USB2.0 Western Digital 2Tb, inga problem.

Postad 09 oktober 2011 - 22:01

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Har just köpt en xtreamer pro. I min enfald trodde jag att det bara var att plugga in min externa 2tb disk som jag har till min imac och köra filer men det händer inget när jag pluggar in den. Pallar inte xtreamern en macformaterad disk? Känns rätt stenålders isåfall. Är det nätverk som gäller för att se film för min del?

Du har pluggat in den i rätt port?

Postad 09 oktober 2011 - 22:06

anonymo
  • anonymo
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Vad finns det för alternativ om man vill köra trådlösa hörlurar? Jag vet att de har egna hörlurar, men jag undrade ifall det går att köra med andra trådlösa hörlurar?

Postad 10 oktober 2011 - 10:01

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Till min gamla Ur-Xtreamer (Sidewinder) så kör jag nu en extern USB2.0 Western Digital 2Tb, inga problem.

Samma här har den kopplad via en usb-hub för att få anslutningen lättillgänglig och har antennen kopplad baktill i sammma hub.

Postad 11 oktober 2011 - 18:35

danilo2001
  • danilo2001
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Japp, i alla fall på SW1 och jag tror inte de släpper den funktionen. Finns två dedikerade knappar på fjärrisen till det. Sen tycker jag att det är en bra funktion att undertexter inte måste heta samma sak som filmfilen eller ens ligga på samma plats, det är bara att leta upp den manuellt via undertextknappen på fjärrkontrollen så lägger Xtreamern till den. Likaså kan man ändra storlek på .srt vilket jag uppskattar då storTV = för stor text annars.

Postad 12 oktober 2011 - 06:01

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Likaså kan man ändra storlek på .srt vilket jag uppskattar då storTV = för stor text annars.

Och inte bara storlek, utan även typsnitt och utseende samt VAR på bilden texten ska placeras!

Postad 12 oktober 2011 - 13:59

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Japp, i alla fall på SW1 och jag tror inte de släpper den funktionen. Finns två dedikerade knappar på fjärrisen till det. Sen tycker jag att det är en bra funktion att undertexter inte måste heta samma sak som filmfilen eller ens ligga på samma plats, det är bara att leta upp den manuellt via undertextknappen på fjärrkontrollen så lägger Xtreamern till den. Likaså kan man ändra storlek på .srt vilket jag uppskattar då storTV = för stor text annars.

Och inte bara storlek, utan även typsnitt och utseende samt VAR på bilden texten ska placeras!

Låter bra, tack grabbar!!

Postad 13 oktober 2011 - 05:36

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Sådärja nu har jag löst alla mina problem med min Xtreamer pro. Jag använder den som NAS. Resten ger jag inte mycket för. Maken till irritationslåda har jag sällan skådat.
Men jag var lite vågad och köpte mig en Ultra från samma företag och den funkar fint även om jag nu inte använder deras OS i den. Detta eftersom det bland annat är 32-bit och då kan man inte använda allt minne som sitter i den. Hur man nu kan göra så. Mycket underligt att inte satsa på 64-bitars direkt.
Så tycker ni att det är värt lite extra så kan jag rekommendera Ultran, den känns betydligt mer komplett.

Postad 14 oktober 2011 - 03:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Ja det kan man, tryck på subtitle för att få upp menyn sen ser du.

Postad 16 oktober 2011 - 14:55

pege63
  • pege63
  • Forumräv

• 584 inlägg
  • 0

Men jag var lite vågad och köpte mig en Ultra från samma företag och den funkar fint även om jag nu inte använder deras OS i den.

Men då kan man ju berätta för dom som är vill veta hur du gjorde när du lade in en annans OS eller?

Postad 16 oktober 2011 - 17:08

the_crusher
  • the_crusher
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,

Har just köpt en Sidewinder 2, och än så länge måste jag säga att jag är ruggigt missnöjd.

Hoppas nån kan hjälpa mig med mina frågor.

1. 9 av 10 ggr fungerar det inte att ansluta till mitt trådlösa nätverk. Det står test fail efter man har knappat in WPA lösen.
kan det vara så att nån annan trådlös pryl stör, eller måste man göra nån inställning i routern? Jag kör firmware 3.0.7 i den. Har aldrig haft några liknande problem med nån trådlös produkt tidigare.

2. Är det så att man ska vara tvungen att knappa in sitt WPA lösen varje gång man slår på enheten, den kommer liksom inte ihåg vilket nätverk den ska ansluta till?

Tacksam för all hjälp!

Postad 17 oktober 2011 - 00:19

roffie
  • roffie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nybörjare här som köpt en Sidewinder2 idag.Manualen med fina bilder hur sladdarna skall kopplas hade jag gärna bytt ut mot någonting som visar hur man använder den här pjäsen. Utan att veta hur lyckades jag efter många timmar visa en filmsnutt i datorn via usb kabeln. Men den bara hackade i bilden och efter några sekunder försvann ljudet också. Med paus en stund gick det bra några sekunder till, men detta liknar ju ingenting! Har försökt hitta instruktioner här och på deras officiella sida, men de 4 pdf filerna var inte till mycket hjälp. Hur har ni som skriver här lärt er hur sådana grejor funkar? Börjat för länge sedan med gamla prylar som hade manualer och sedan använt den kunskapen på de nya prylarna?

Satte i en 0,5 TB HDD och försökte via settings att formatera den, men åkte ur menyn efter bara någon sekund och då kan den inte blivit formaterad. Hur kan man kolla det och hur mycket utrymme som finns kvar?
Måste man först kopiera alla filer man vill se från datorn till SW2, eftersom det är omöjligt att se filmer som ligger på datorn pga av allt hackande?

Vore mycket tacksam om någon ville ta sig tid och förklara åtminstone en början hur man kan hantera den här prylen. Så att jag kan komma igång igång i alla fall.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.