* Officiell tråd iPhone 4 *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
6 år sedan |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
Postad 21 augusti 2010 - 16:40
Postad 21 augusti 2010 - 17:07
Mellan tallis och skogskyrkogården då? där har jag alltid haft kass täckning vilken lur jag än använt.
Där åker jag aldrig, jag åker bara till blåsut, längre bort än så är det jobbigt nog att bo

Postad 21 augusti 2010 - 17:17
NotFound404>> Nu hitta jag åt dig , försvann du eller såg du min länk på sista jag tipsa om?
Hej, nej jag började titta Wall Strett fick huvudvärk av allt sökande

Jo den på Sena är riktigt fin, får se om jag tar den. Söker i första hand i Sverige. Men hittar jag ingenting här så beställer jag den.
Postad 21 augusti 2010 - 17:43
Postad 21 augusti 2010 - 18:59
Redigerat av Peppeuppsala, 21 augusti 2010 - 19:40.
Postad 21 augusti 2010 - 23:37
Jag har beställt utomlands flera GGR, har funkat fint men kolla att man kan betala med Paypal m.m ..ha de bra
Betalade med VISA, tack för hjälpen du

Jo en sak, skumt att jag inte behövde ange den 3-siffriga koden som finns på baksidan av VISA-kortet. Räckte med kortnummer + månad/år, nästan skrämmande lätt :S
Postad 22 augusti 2010 - 09:35
sen fattar jag inte varför man skulle vill en en "bumper" eller skal runt telefonen? vill man att telefonen ska se ut som ett stort as eller? varför köpte man inte en "stöttålig" telefon från början om man ändå har tänkt använda den i krig?
Postad 22 augusti 2010 - 09:44
ni som tidigare haft 3GS, hur känns det att egentligen bara köpt en ny skärm i ny förpackning?
sen fattar jag inte varför man skulle vill en en "bumper" eller skal runt telefonen? vill man att telefonen ska se ut som ett stort as eller? varför köpte man inte en "stöttålig" telefon från början om man ändå har tänkt använda den i krig?
Tror inte man behöver vara i krig för att tappa telefonen då och då. T.ex när du är i brottom och ska springa till tåget så kan det lätt hända att man tappar telefonen från byxorna (beroende på hur fickorna ser ut). Apples originella bumpers ser riktigt bra ut, ser inte ens ut som att jag har något skydd på där.
Sen utöver en ny skarpare skärm så är kameran extremt mycket bättre. Det här inget jag visste när jag köpte telefonen men nu efteråt så är jag mer än nöjd med mitt köp av iPhone 4. Bilderna blir så bra att jag ibland lämnar min digitala kamera hemma.
Sen är det också värt att nämna att gps signalen funkar mycket bättre och snabbare på iPhone 4 än på iPhone 3gs, den hittar snabbare och är kvickare t.ex när man kör fort. Min gamla 3gs hade ibland svårt att hänga med i hastigheten som jag förflyttade mig i (Navigon).
Redigerat av Unregistered1232, 22 augusti 2010 - 09:46.
Postad 22 augusti 2010 - 10:03
Fan, går inge bra nu..stealthguards
Här beställer ni skärmskydd gratis, du betalar bara frakten... ca 30kr
Gick in för att beställa/betala men fick upp ett felmedelande att transaktionen inte kunde fullföljas, med PayPal då.
Får väl testa igen utan betalkompisen..
ni som tidigare haft 3GS, hur känns det att egentligen bara köpt en ny skärm i ny förpackning?
Varför så bitter?
Nu har inte jag ägt nån 3gs innan, men ändå.. köp en iPhone4 så blir du glad

Postad 22 augusti 2010 - 12:10
Blir någon mm tjockare, ingenting som känns. Vill man ha en stöttålig telefon får man väl köpa Sonim XP3 som är IP-67 klassad. Fast då pratar vi inte riktigt samma segment av telefoner.
Postad 22 augusti 2010 - 18:32
Det är ju halva grejjen med iPhone att det finns så mycket grejjer till den.
Postad 22 augusti 2010 - 19:48
Vanliga apples usbladdare funkar perfekt dock.
Synd för den gör telefonen lite snyggare faktiskt. samt skyddar den.
Postad 22 augusti 2010 - 19:58
Går inte att gör hålet lite större så att 3.5mm kontakten går in hela vägen?Idag åkte bumpern av. Min belking laddare som jag har passar inte i kontakten när bumbern är på. Dessutom så passar inte apples egna kompositkabel när man har på bumpern. Och måttet som fick bägaren att rinna över för mig var när 3,5mm kontakten jag har till för att koppla in iphonen till bilens stereo inte går ända in = tokglappar.
Vanliga apples usbladdare funkar perfekt dock.
Synd för den gör telefonen lite snyggare faktiskt. samt skyddar den.
Postad 22 augusti 2010 - 20:01
Postad 22 augusti 2010 - 20:06
Kan ju köpa en annan kabel som passar bättre också men kändes så snopet att behöva köpa en ny laddare, 3,5mm kabel samt ny kompsitkabel.Går inte att gör hålet lite större så att 3.5mm kontakten går in hela vägen?
Ni som har Artwizz skärmskydd ser ni typ regnbågseffekter på skärmen när ni vinklar den lite, med skyddet på alltså.
Har någon testat varianten men fingeravtrycksavstötande hinna, tycker min ser ut som en pommesfritepåse från mcdonalds efter ett par timmas fingrande. Blir inte alls så mycket när man kör utan artwizz på, så där har apple lyckats med sitt "inbyggda" fingeravtrycksskydd.
Cool feature, visste inte ens att detta fanns. Tack för tipsetHar lagt in ett antal äldre personer i kontaktregistret med födelsedag. Trots detta visas inte födelsedagen i kalendern. Har provat att ta bort kontakter och lägga in igen utan resultat. Läste någonstans idag att kalendern innehåller en bugg och att födelsedagar på kontakter över 77 år ej visas! Har nu föryngrat ett antal personer för att få med dom i kalendern. Undrar om dom automatiskt känner sig yngre efter detta?

Postad 22 augusti 2010 - 20:29
3.5 mm uttag för stereolurar
Betyder detta att jag kan använda vilka lurar som helst, eller har Apple hittat på en egen standard ?
Postad 22 augusti 2010 - 20:33
Betyder detta att jag kan använda vilka lurar som helst, eller har Apple hittat på en egen standard ?
Du kan använda vilka lurar som helst.
Apple hade dock en egen standard tidigare. Min gamla iPhone 2G kunde man inte stoppa in vad som helst i. Det var tvungen att vara apples grejer.
Postad 22 augusti 2010 - 20:39
Du kan använda vilka lurar som helst.
Apple hade dock en egen standard tidigare. Min gamla iPhone 2G kunde man inte stoppa in vad som helst i. Det var tvungen att vara apples grejer.
Great !
Då kan jag beställa en lur och behålla mina lurar
Redigerat av Pedant städtant, 22 augusti 2010 - 20:40.
Postad 22 augusti 2010 - 21:00
MassorPå tal om appar boys! vad har ni för roliga att rekommendera?

https://www.minhembi...howtopic=235374
Postad 22 augusti 2010 - 21:36
Postad 22 augusti 2010 - 21:40
Någon som vet var ljuscensorn sitter? Tycker inte den hänger med riktigt när omgivande belysning ändrar sig.
http://phonedifferen.....4/Pic 1-1.jpg
Postad 22 augusti 2010 - 23:21
Snabbare processor (märks!)
512 RAM ist. 256 (märks som f-n!)
HD-filmning (märks!)
5 mpix kamera med bättre optik (märks!)
Snabbare GPS-chip (märks!)
Gyroskop (riktigt coolt!)
Och framförallt, som du betonar, Retina skärmen som är helt förbluffande bra.
Så visst är det skillnad på 3GS och 4

Postad 22 augusti 2010 - 23:28
stealthguards
Här beställer ni skärmskydd gratis, du betalar bara frakten... ca 30kr
Sweet! Beställde precis 3. Tack för tipset!
Postad 23 augusti 2010 - 06:35
Ni som har Artwizz skärmskydd ser ni typ regnbågseffekter på skärmen när ni vinklar den lite, med skyddet på alltså.
Har någon testat varianten men fingeravtrycksavstötande hinna, tycker min ser ut som en pommesfritepåse från mcdonalds efter ett par timmas fingrande. Blir inte alls så mycket när man kör utan artwizz på, så där har apple lyckats med sitt "inbyggda" fingeravtrycksskydd.
Ja, man kan se s k regnbågseffekter med denna skyddsfilm på. Dock, och det ska betonas, har det med ljuset på platsen du befinner dig att göra. Det är våglängden på den aktuella ljuskällan som skapar denna effekt, befinner du dig sedan på en annan plats med ljus som har annan våglängd så ser du inget alls av detta. Jag har dock inte gått så långt att jag har mätt upp i vilket våglängdsspann som detta visar sig under

Postad 23 augusti 2010 - 08:02
För att inte tala om:Snabbare processor (märks!)
512 RAM ist. 256 (märks som f-n!)
HD-filmning (märks!)
5 mpix kamera med bättre optik (märks!)
Snabbare GPS-chip (märks!)
Gyroskop (riktigt coolt!)
Och framförallt, som du betonar, Retina skärmen som är helt förbluffande bra.
Så visst är det skillnad på 3GS och 4
Frontkamera, bättre byggkvalité och tunnare.
Postad 23 augusti 2010 - 09:19
iPhone 4 är min första telefon från Apple och jag kan inte göra annat än att buga mig. Vilken telefon! Allting funkar klockrent. Lätt en av de bästa prylar jag ägt någonsin...
Postad 23 augusti 2010 - 11:19
Postad 23 augusti 2010 - 11:25
Har du jailbreakat?Har ett problem, jag ladda telefonen full i går kväll och när jag vakna så va det bara 80% kvar i batteriet.och när ja gick in i inställningar- allmänt-användning så stod det att jag använt den i 9 h 17 minuter. fast jag låg ooch sov.. är det något program som legat och körts då eller är mitt batteri skrot? är det någon som råkat ut för samma problem som jag?
En polare har samma problem med sin jailbreakade IP4, batteriet håller inte ens en dag.
Postad 23 augusti 2010 - 11:29
Nej.. men ja undrar om batteriet verkligen är full laddat när det står 100% hur länge dröjer det att ladda fullt från 5-6% till 100% för mej är det ca 2h20min kan det stämma?Har du jailbreakat?
En polare har samma problem med sin jailbreakade IP4, batteriet håller inte ens en dag.
Postad 23 augusti 2010 - 11:49
Jag fulladdade min IP4 för 3 dagar sen och just nu är det 31% kvar.Nej.. men ja undrar om batteriet verkligen är full laddat när det står 100% hur länge dröjer det att ladda fullt från 5-6% till 100% för mej är det ca 2h20min kan det stämma?
Kör en total återställning, glöm ej att säkerhetskopiera först.
Edit: jag har kalibrerat batteriet för vecka sen.
Kalibrera: skall köra batteriet så tomt att telefonen dör för att "kalibrera" batteriet.
Redigerat av Lias08, 23 augusti 2010 - 11:59.
Postad 23 augusti 2010 - 12:06
Låter lovande...du har inte laddat den via t.ex USB under dessa dgr?Jag fulladdade min IP4 för 3 dagar sen och just nu är det 31% kvar.
Kalibrera: skall köra batteriet så tomt att telefonen dör för att "kalibrera" batteriet.
Postad 23 augusti 2010 - 12:08
Nej med medföljande laddare.Låter lovande...du har inte laddat den via t.ex USB under dessa dgr?
Postad 23 augusti 2010 - 12:15
Hur kalibrerar du då? Någon speciell app?
Postad 23 augusti 2010 - 12:21
har aldrig haft en iphone förut hur gör jag en total återställningJag fulladdade min IP4 för 3 dagar sen och just nu är det 31% kvar.
Postad 23 augusti 2010 - 12:25
För att "kalibrera", ska man köra batteriet så tomt att telefonen dör sen laddar man batteriet igen. Ni kommer att märka skillnad.Hur kalibrerar du då? Någon speciell app?
Postad 23 augusti 2010 - 12:34
Det gör du via iTunes: http://support.apple.com/kb/ht1414har aldrig haft en iphone förut hur gör jag en total återställning
Postad 23 augusti 2010 - 12:49
Aha,, där ser man, lär sig nåt nytt varje dag. Om det nu stämmerFör att "kalibrera", ska man köra batteriet så tomt att telefonen dör sen laddar man batteriet igen. Ni kommer att märka skillnad.

Postad 23 augusti 2010 - 12:59
För att "kalibrera", ska man köra batteriet så tomt att telefonen dör sen laddar man batteriet igen. Ni kommer att märka skillnad.
Aldrig hört talas om detta innan men det ska testas

Postad 23 augusti 2010 - 13:02
Det stämmer, hittade en bättre guide fast på engelska:Aha,, där ser man, lär sig nåt nytt varje dag. Om det nu stämmer
1- Reset your iPhone by holding down the sleep/wake button and the Home button simultaneously until your iPhone resets. Ignore any pop-up messages and keep holding down both buttons until the screen turns black and the Apple logo appears. Now it’s ready to learn new values for the capacity of its battery.
2- Discharge your iPhone until it turns off automatically. The battery has reached a minimum level and the iPhone won’t turn on again. It shows you an emtpy battery icon and indicates to recharge. You don’t have to force a full discharge, you can just use it as usual until it turns itself off. To deplete your battery faster turn on 3G, Wi-Fi, Bluetooth, GPS (Location Services) and turn up the brightness to max. Then run a video or just start Skype which is an excellent app to drain your battery quickly even without doing anything.
3- Fully charge your iPhone. That’s it, just charge it to the max and your iPhone learned the lowest and highest capacity levels of its battery.
Now the battery indicator should show you an accurate level of its charge and decrease more linear during operation.
Källa
Postad 23 augusti 2010 - 13:49
tackar.. har nu gjort en total återställning( va inte alls svårt).. får göra en kalibrering av batteriet när det är tomt...Det gör du via iTunes: http://support.apple.com/kb/ht1414
Postad 23 augusti 2010 - 13:59
Man ska FÖRST göra en återställning och SEN låter batteriet dö ut?
f´låt...

Redigerat av karlnr9, 23 augusti 2010 - 14:02.
Postad 23 augusti 2010 - 14:04
Ok. Har inte fått mitt eftermiddagskaffe....Men:
Man ska FÖRST göra en återställning och SEN låte batteriet dö ut?
f´låt...
Nej det behöver du inte göra, kör bara med kalibrering OM det behövs.
Återställning var ett tips till galaxie.
Läs guiden hur man kalibrerar

Postad 23 augusti 2010 - 14:07
Nej det behöver du inte göra, kör bara med kalibrering OM det behövs.
Återställning var ett tips till galaxie.
Läs guiden hur man kalibrerar
Jaha....ok.
Tack!

Postad 23 augusti 2010 - 17:33
Postad 23 augusti 2010 - 20:48
Det beror väl på vilka filer som öppnas? Vissa filer som kanske innehåller tunga bilder, musik, video osv. om nu någon har stoppat in det i dokumentet, så kan det ju störa.EDIT: Enligt min polare så stödjs vissa open office format på Android. Dock tydligen buggigt värre.
Trevligt är i alla fall att det finns stöd för det - till Android.

Postad 23 augusti 2010 - 21:16

Postad 24 augusti 2010 - 02:48
Du är inte ensam, många har försökt att döda min lilla myrahaha Lias08, din avatar lurade mig idag när jag satt på bussen. Jag trodde fan jag hade fått ett litet kryp på min iphone

Postad 24 augusti 2010 - 04:57
stealthguards.com
Rekomenderas till alla som vill skydda sin skärm, du betalar bar frakt ca20-30 kr.
Lurig sida, jag vågade inte betala med kort där.
Vad är haken egentligen? Varför skänka bort saker mot fraktkostnaden?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar