Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 12 August 2011 - 16:56

Myllerman
  • Myllerman
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Kul! Ett tips bara: mät kroppen innan du börjar gymma och spara måtten så du sen om några år kan se vilken enorm skillnad det är. Det ångrar jag så jäkla mycket att inte jag gjorde. :)

Lite sent svar från min sida men ändå hehe.
Låter som en bra idé, ta bilder varje månad som jämförelse är nog också nått som vore intressant att ha. Då kan man verkligen se skillnader det blivit. Ska göra det under helgen.

Körde första passet idag, experimenterade lite med olika motstånd/vikter. Tar nog ett par gånger innan man hittar rätt. Dom olika axelpressar/lyften var det som kändes mest då jag inte tränat axlar med specifika övningar förut.

Kör helkropps till att börja med. Sen får man väl dela upp det när man känner för att avancera.

Postad 12 August 2011 - 17:01

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Lite sent svar från min sida men ändå hehe.
Låter som en bra idé, ta bilder varje månad som jämförelse är nog också nått som vore intressant att ha. Då kan man verkligen se skillnader det blivit. Ska göra det under helgen.

Körde första passet idag, experimenterade lite med olika motstånd/vikter. Tar nog ett par gånger innan man hittar rätt. Dom olika axelpressar/lyften var det som kändes mest då jag inte tränat axlar med specifika övningar förut.

Kör helkropps till att börja med. Sen får man väl dela upp det när man känner för att avancera.

Jo, som du säger så tar det ett tag tills att man lär sig vad för vikter man ska använda. Man får prova sig fram helt enkelt och ett bra tips är att föra loggbok eller liknande, annars är det lätt att man glömmer bort vad som funkade bra förra passet.

Postad 13 August 2011 - 07:43

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Tusen tack, kul att höra! Negativ bänk har jag aldrig hört talas om, du får jättegärna förklara! Kan säkert vara en härlig övning att variera med! Apropå bröst så har jag märkt under variation att lutande bänk under högreps (15,25 etc.) verkligen bygger volymen och får fram skulderbladen som jag är mycket stolt över! Utförandet på så höga reps är oftast explosivt för att komma åt de olika muskelfibrerna, så jag vet faktiskt inte precis vad det är som hjälpt men självaste lutande bänk under högreps rekommenderar jag varmt :)

Bifogad fil  images.jpg   6.62K   0 Antal nerladdningar
Negativ bänk är en plan bänk där du höjer fotändan, dvs övningen gör att du pressar lätt nedåt. Det bygger mest på undersidan av bröstmuskeln och ger den kantiga bröstmsukeln man vill åt. Jag varierar mig där. Den körs med fördel i Smithmaskinen. Många kör snedbänk men den bygger övre pectoralis o axlar - det blir lite tvärtomeffekt där. Detta är något som flitigt diskuteras hit och dit - men för mig kom de kantiga konturerna när jag lade in denna...

Redigerat av Repeat, 13 August 2011 - 09:19.

Postad 13 August 2011 - 08:45

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Dogg crap tror jag att jag har provat. Är det där man kör stenhårda set och sen tar typ 10 andetag och kör igen? Jobbigt som fasen och jag kände mig mest nedbruten efteråt. Men det är väl en vanesak, jag gillar kort vila men inte SÅ kort!

Japp... det är det... man blir helt ursketen efter ett 30 min pass, hä hä... :)
Men kör hellre vanliga pass... snart dags att börja träna igen känner jag... :)

Postad 13 August 2011 - 09:07

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Negativ bänk är en plan bänk där du höjer fotändan, dvs övningen gör att du pressar lätt nedåt. Det bygger mest på undersidan av bröstmuskeln och ger den kantiga bröstmsukeln man vill åt. Jag varierar mig där. Den körs med fördel i Smithmaskinen. Många kör snedbänk men den bygger övre pectoralis o axlar - det blir lite tvärtomeffekt där.

Åh vad najs det låter, precis det jag är ute efter då bröst generellt är den mest attraktiva kroppsdel en man kan bära (i mitt tycke :)). Denna övning låter ju perfekt. Googlade lite och kom till underfund efter youtube videos hur du menade. Skall lägga in det på schemat efter jag är klar med mitt 8v schema strax. Tack för tipset!

Redigerat av Unregistered1734, 13 August 2011 - 09:10.

Postad 13 August 2011 - 10:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Passa er för negativ bänk.
http://traningslara....a-gymmet-del-3/

Postad 13 August 2011 - 12:02

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har börjat rasa lite i vikt.

67.3 vägde jag in mig på alldeles nys. Trots att jag är mitt i en kreatinkur.
Förra kreatinkuren (tänk typ juni) så vägde jag 69.
Det jag har gjort är att sluta dricka läsk samt skära ner helt på godis. Även minska andra onyttiga godsaker. Även börjar cykla till och från gymmet istället för att ta mopeden.

Har inte tränat mycket på senaste tiden, men svårt att tänka mig att jag tappat några muskler. Det känns inte som det iaf när jag tränar.

Postad 13 August 2011 - 13:04

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0

Passa er för negativ bänk.
http://traningslara....a-gymmet-del-3/

Jag läser flitigt på träningslära och känner till nedåtlutande bänks effekter på hjärnan etc... Och har även hört om Paulun incidenten. Tack för länken ändå, men negativ bänk är inte nedåtlutande bänk :)

Postad 13 August 2011 - 13:15

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Kör strikta pressar så kommer ni åt hela pectoralis och dips för att pricka nedre fibrerna .

Alternativt köra i en maskin som denna:

Postad bild

Denna maskin har individuella hävarmar med en inåtgående rörelsebana som gör övningen effektivare och säkrare. Den har dessutom ergonomiskt utformade handtag för att minska belastningen på handleden.

GYMLECOS unika hävarm med optimal biomekanik, vilken ger rätt belastningsfördelning under hela rörelsen.

Maskinens lutande konstruktion ger mer belastning på dom nedre fibrerna.

Redigerat av Lactoferrin, 13 August 2011 - 16:30.

Postad 13 August 2011 - 16:12

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
cool maskin! Dock inte läge att börja drömma eftersom Sats köper knappast in den :)
Inte heller byggargymmen tror jag har sådana, troligtvis finns sådana mestadels i USA's byggargym etc. En tanke bara.

Postad 13 August 2011 - 16:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

cool maskin! Dock inte läge att börja drömma eftersom Sats köper knappast in den :)
Inte heller byggargymmen tror jag har sådana, troligtvis finns sådana mestadels i USA's byggargym etc. En tanke bara.

Den är svensktillverkad :) Haninge i Stockholm.

Postad 13 August 2011 - 16:20

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Å där blev jag tillrättavisad fort :)

Fan va coolt! Hoppas att se den på diverse byggargym jag tänkt utforska i göteborgsområdet.

Postad 13 August 2011 - 16:22

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Du får väl köpa en och ha hemma

Postad 13 August 2011 - 16:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Å där blev jag tillrättavisad fort :)

Fan va coolt! Hoppas att se den på diverse byggargym jag tänkt utforska i göteborgsområdet.

Jag försökte googla men hitta inget gym som har Gymleco i Götet, betyder inte att det inte finns men jag hittar inga tips tyvärr.

Ska tillägga att jag kör en 8:a på 110kg i den med benen i luften, för ett år sedan klara 90kg själv, behövde hjälp av polare med att få upp vikterna på första reppet när jag körde på 100kg, gjorde då 4st på 100 med hjälp att starta och nu ingen hjälp och 8 rep på 110kg, känns bra :)

Postad 13 August 2011 - 16:43

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Kolla på svt2

Programmet slutade precis

Redigerat av LTMS, 13 August 2011 - 16:44.

Postad 15 August 2011 - 07:19

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja... Så var det sunt förnuft - jag tar en plan bänk och höjer max 10cm (negativ bänk). Den typen av lutning lär inte skada någon förnuftig människa men den kommer ändock åt de nedre muskelfibrerna. Att köra de övningarna där man har stora lutningar är ingen mening - då är dips med tyngd bättre.
:)

Postad 15 August 2011 - 07:23

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Ja... Så var det sunt förnuft - jag tar en plan bänk och höjer max 10cm (negativ bänk). Den typen av lutning lär inte skada någon förnuftig människa men den kommer ändock åt de nedre muskelfibrerna. Att köra de övningarna där man har stora lutningar är ingen mening - då är dips med tyngd bättre.

Fast hur menar du att du motverkar hängpattar genom att träna den undre delen av bröstet? Ska du motverka hängpattar ska du ju deffa? Och ha volymen högre upp möjligen...

Postad 15 August 2011 - 07:44

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Fast hur menar du att du motverkar hängpattar genom att träna den undre delen av bröstet? Ska du motverka hängpattar ska du ju deffa? Och ha volymen högre upp möjligen...

Och träna rotatorerna och trapz/romber för att minska framåtrotation och slackande axlar.

Själv träning av nedre fibrerna i pectoralis tar inte bort fettet från tuttarna.

Postad 15 August 2011 - 08:05

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Menar det jag säger - en större nederdel av muskeln lyfter upp och fyller ut den nedre lösare delen. Säkert är detta individuellt men min erfarenhet är jag fick ordning på min bröstträning när jag flyttade fokus från snedbänk till dips o negativ bänk. Tänk siliconbröst - om det hänger - fyll ut det... :lol:
Och att deffa hjälper ju naturligtvis - men jag vill ju ha dem så här: Bifogad fil  Perf_pecs1.jpg   32.4K   0 Antal nerladdningar
Mejslade, kantiga i nederkant... :)

Postad 15 August 2011 - 08:51

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Puchpass igår, jäklar va bra det kändes att träna igår !

Gick som smort allting, 3x8 28,5kg och sedan 3x8 på 33,5k hantlarna utan problem i hantelpress och sedan lite snedbänk med 28,5kg hantlarna 3x8.
Hantelflyes med 16kg hantlarna 3x12 och sedan motsvarande fast med vajjer och med armarna snett nedåt för att ta undre delen av bröstet mer. avslutade med armhävningar med upplutande överkropp så man pressar snett ner = tar undre delen av bröstet mest, 5x12.

Kändes väldigt bra !

Körde lite biceps också innan armhävningarna, men det blev bara "pretchers curl" (eller vad dom nu heter...) på 50kg totalvikt 3x8. Efter att ha värmt upp lite med hantlar 3x8 på 18,5kg
Gick också jätte bra :lol:

Idag blir det lite axlar, sedan mage/bål och ben på det, tisdag e vilodag och sedan rygg / triceps på onsdag. Axlar, mage och ben på torsdag igen och sedan får vi se vad fredagen bringar med sig :)

e sjukt taggat nu på träning!!!
Så jäkla skönt att vara frisk och kry igen nu och dessutom äntligen ha tid och möjlighet till tränignen så som jag vill,
ordning på kosten igen har jag fått också, så nu kan det börja återbyggas det jag tappat under våren/ sommaren på grund av alla problemen som varit.

I'm back, fear me !!! :lol:

Postad 15 August 2011 - 08:54

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Menar det jag säger - en större nederdel av muskeln lyfter upp och fyller ut den nedre lösare delen. Säkert är detta individuellt men min erfarenhet är jag fick ordning på min bröstträning när jag flyttade fokus från snedbänk till dips o negativ bänk. Tänk siliconbröst - om det hänger - fyll ut det... :lol:
Och att deffa hjälper ju naturligtvis - men jag vill ju ha dem så här: Bifogad fil  Perf_pecs1.jpg   32.4K   0 Antal nerladdningar
Mejslade, kantiga i nederkant... :)

Jag vidhåller fortfarande att det absolut viktigaste för att få sådana pecs är låg bf%, jag har liknande vid en deff och jag kör ALDRIG decline. Men det är klart att det knappast försämrar och känner man själv resultat så mår man ju extra bra av det. Av samma anledning kör jag kickbacks då och då, en övning som många sågar :lol:

Postad 15 August 2011 - 08:58

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
kickbacks låter spännande, vad e det bra för och lite tips/ beskrivning på vad/ hur man gör och varför ?! :)

Postad 15 August 2011 - 09:00

Repeat
  • Repeat
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0

Jag vidhåller fortfarande att det absolut viktigaste för att få sådana pecs är låg bf%, jag har liknande vid en deff och jag kör ALDRIG decline. Men det är klart att det knappast försämrar och känner man själv resultat så mår man ju extra bra av det. Av samma anledning kör jag kickbacks då och då, en övning som många sågar :)

Håller fullständigt med dig. Det enda jag vidhåller är att för mig så kom de detaljer jag ville ha när jag tänkte om lite. Dvs började köra decline... Det är ju så med träningen att alla är saliga på sin tro och för mig funkade detta!
:lol:

Postad 15 August 2011 - 09:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

kickbacks låter spännande, vad e det bra för och lite tips/ beskrivning på vad/ hur man gör och varför ?! :)

http://traningslara....a-gymmet-del-5/

Postad 15 August 2011 - 10:08

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Håller fullständigt med dig. Det enda jag vidhåller är att för mig så kom de detaljer jag ville ha när jag tänkte om lite. Dvs började köra decline... Det är ju så med träningen att alla är saliga på sin tro och för mig funkade detta!

Precis, man ska lyssna på andra men ändå gå sin egen väg efter sin egen magkänsla. Det funkar bra för mig iaf.

http://traningslara....a-gymmet-del-5/

Hehe, där har vi en sågning på kickbacks ja! Jag gillar att köra det sist i passet för känslan som uppstår i triccarna av övningen. Jag håller faktiskt med Träningslära.se om de flesta övningarna i deras Dåliga övningar på gymmet-serie (särskilt de j*vla sittande bålrotationerna) , men just kickbacks gillar jag verkligen.

Postad 15 August 2011 - 10:13

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Ok, har jag alldrig kört :)

ska testa och se hur det känns :lol:

jag gilalr att variera mig väldigt och köra olika övningar för samma grupper, på så sätt blir det roligare att träna vilket är viktigt !
desutom inbillar jag mig att man blir "bättre tränad" om man inte gör likadana moment hela tiden...

Postad 15 August 2011 - 14:14

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Hejhopp, var ner och tränade nyss. Fick cykla ner dit 1.6km i spöregn på en cykel utan skärmar så blev lite blöt.

Bänk gick skitdåligt. 60kg gjorde jag tre reps på. 65 gjorde jag en rep på. 70 totaltorskade jag. Negativa delen går bra men när jag väl är i bottenläget så finns det som ingen kraft. Tar i allt jag har utan att det händer något. 67.5 torskade jag också på.
Körde sedan 2x10 50kg.

Körde lite triceps sedan på det, gick bra faktiskt.
Efter passet så gick man in på konsum och köpte lite müsli, tog slut i morse :)

Börjar blir mer och mer nöjd med min kropp iaf.

Postad 17 August 2011 - 18:45

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Precis, man ska lyssna på andra men ändå gå sin egen väg efter sin egen magkänsla. Det funkar bra för mig iaf.

Hehe, där har vi en sågning på kickbacks ja! Jag gillar att köra det sist i passet för känslan som uppstår i triccarna av övningen. Jag håller faktiskt med Träningslära.se om de flesta övningarna i deras Dåliga övningar på gymmet-serie (särskilt de j*vla sittande bålrotationerna) , men just kickbacks gillar jag verkligen.

Jag kör också kickbacks och tycker det ger ett bra resultat på mina triccar :)

Postad 18 August 2011 - 14:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Tränignen känns sjukt bra !!! :)

Jätte kul att man känner att man e på väg tillbaka, igår körde jag 4x8 33,5kg i hantelpress och det gick välldigt bra med allt.
Snart blir det 36kg hantlarna igen ;)

Jag satsar som sagt på att jag ska kunna köra minst 3x8 på en vikt, klarar jag det inte så anser jag mig inte klara den vikten och det ska vara med brett grepp.
Jag kör ganska brett, tycker att det tar bättre då :lol:

Jag har kört mycket undre bröst nu denna och förra veckan, et har gett resultat helt klart och det verkar som att jag hade rätt i att det e där som problemet sitter och i triceps, på något sätt...
Jag har inte kommit tillbaka i min övriga styrka på den nivån jag var i i februari, men i hantelpress så känner jag mig i samam form redan nu, tror det e tack vare extra triceps övningar och bröst för att få ordning på det jag tidigare haft problem med.

Väger just nu 95kg och har gjort så hela veckan, har inte rör mig :)
sjukt nice och stannar gärna på 95 ett tag till, jäklat va lätt man e :blink:

Postad 18 August 2011 - 14:40

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

• 1984 inlägg
  • 0
Jag är en 33 årig gammal klassisk på/av-kille när det kommer till träningen men har i regel kört såpass tungt att jag orkar ungefär 3x10 reps på de flesta övningar, utom när jag körde för att bli starkare och då körde 4-6 reps (Overtraining), vilket funkade ok.

Just nu kör jag mest för att undvika det värsta förfallet och gå ner i vikt, har börjat köra typ 3x20 per övning och lättare vikter istället så jag orkar 20 reps, detta i syfte att få upp pulsen vid träningen för att öka fettförbränningen.

Ni som varit med ett tag i träningssvängen (med det menar jag minst 5 år), brukar ni variera repsantalet eller brukar ni ligga på samma, och om ni varierat er, vari ligger för och nackdelar med respektive koncept?

Själv har jag kört styrketräning av och till i 15 år som komplement till fotboll och innebandy, i regel mer för att bibehålla vikt snarare än att bli biffig (vilket jag ändå aldrig blir :) ).

Redigerat av greveriff, 18 August 2011 - 14:42.

Postad 20 August 2011 - 20:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Enough slacking on my fitness!

Dags att komma tillbaka på rutinerna igen. Tränat galet lite senaste veckorna och kosten har varit ganska dålig. Imorgon blir det till att fara ner och träna lite.

Har dock börjat få ont i nedre ryggen igen, men hoppas att det blir bättre...

Har även bestämt mig för att förbättra min hållning. Svankar mycket med ryggen nu och det ser förjävligt ut helt enkelt.
Köpte ett svart linne nu när jag var i fjollträsk också, bild kommer kanske imorgon. Ser bra ut iaf.

Postad 21 August 2011 - 06:58

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Svankar mycket med ryggen nu och det ser förjävligt ut helt enkelt.

Ryggens kurvatur är inte lätt att göra nåt åt, du kan ju träna mage som attan, det kan få svanken att minska men det är nog ändå svårt.

Postad 21 August 2011 - 08:38

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
stretcha höftböjaren, stretcha lilla bröstmuskeln, stretcha framsida lår... I korta höftböjare har du en fin ankstjärtsskapare. Jag har det likadant, plus ganska rediga gluteusmuskler; vilket gör att det ser riktigt förjävligt ut hos mig. :o

Postad 21 August 2011 - 10:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

stretcha höftböjaren, stretcha lilla bröstmuskeln, stretcha framsida lår... I korta höftböjare har du en fin ankstjärtsskapare. Jag har det likadant, plus ganska rediga gluteusmuskler; vilket gör att det ser riktigt förjävligt ut hos mig. :o

Hehe, jag har också ett ganska redigt arsle (iaf på djupet).
Jag har försökt stretcha höftböjare men får som inte till det riktigt. Men framsida lår kan jag börja stretcha. Hur stretchar jag lilla bröstmuskeln?

Postad 21 August 2011 - 14:18

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Så där nu börjar det igen...skolan och gymmandet.
Idag har jag börjat ta kreatinet så nu är det full fart som gäller.

Postad 21 August 2011 - 15:42

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Humm, kanske skulle köpt ett medium linne istället... Aja, får bygga lite mer muskler och fylla ut det jag har lite bättre då...

Postad 21 August 2011 - 16:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
De e rätt tänkt :o

Postad 22 August 2011 - 06:47

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

stretcha höftböjaren, stretcha lilla bröstmuskeln, stretcha framsida lår... I korta höftböjare har du en fin ankstjärtsskapare. Jag har det likadant, plus ganska rediga gluteusmuskler; vilket gör att det ser riktigt förjävligt ut hos mig. :D

Att inte vara stolt över sin gluteus är sjukt beteende, det är en av attributen som hjälper till att få ragg! Skämmes tamejfan!

Jag har försökt stretcha höftböjare men får som inte till det riktigt. Men framsida lår kan jag börja stretcha. Hur stretchar jag lilla bröstmuskeln?

På djupet? Det låter underligt :D

Postad 22 August 2011 - 06:56

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

På djupet? Det låter underligt :D

:D nu fatta jag den, djupt arsle :lol:

Postad 22 August 2011 - 07:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

:D nu fatta jag den, djupt arsle :D

Some like it deep my friend!

Postad 22 August 2011 - 08:18

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
HAHAH !!!! Postad bild

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 22 August 2011 - 08:26.

Postad 22 August 2011 - 08:28

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Men ursäkta då att jag skrev något som kan misstolkas.
Framifrån sett har jag inte stort arsel, men från sidan så har jag det.
Alltså, arslet är inte brett, inte högt utan djupt. Tänk bredd, höjd, djup.

Postad 22 August 2011 - 08:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, du behöver inte ta illa upp, det va bara så sjukt kul när du skrev som du gjorde, jag tänkte på exakt samma sätt som du när jag lästa ditt inlägg.
Men då blev det så sjukt kul när Kamui skrev det han gjorde och hur man KAN tolka det... :D

Jag har ett litet och "tanigt" ärsle, alltså inte speciellt "djupt", eller "brett" för den delen :D

Redigerat av nejjagärintetillbaka, 22 August 2011 - 08:46.

Postad 22 August 2011 - 08:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

jag ska inte påpeka din djupa röv på något sätt (stora djupa rövar, gärna med bredd också är bara bra att ha =)) utan ska skriva hur du stretchar bröstmusklerna på ett bra sätt.

du kan sätta handen rakt utsträckt mot en vägg och sedan rotera kroppen "framåt" från väggsidan. ha en rak eller nästan rak armbågsled, annars kommer det inte stretcha bra.
lägg dig på en plan bänk och ta upp två lättare hantlar. gör en flye med raka armar utåt och slappna av i bröstmusklerna. detta är ett mycket bra sätt att stretcha bröstet under förutsättning att det inte gör ont i axlarna.

att experimentera med olika vinklar i båda dessa stretchövningar är att rekommendera då vi alla har olika förutsättningar för stretching.

Postad 22 August 2011 - 08:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

jag ska inte påpeka din djupa röv på något sätt (stora djupa rövar, gärna med bredd också är bara bra att ha =)) utan ska skriva hur du stretchar bröstmusklerna på ett bra sätt.

du kan sätta handen rakt utsträckt mot en vägg och sedan rotera kroppen "framåt" från väggsidan. ha en rak eller nästan rak armbågsled, annars kommer det inte stretcha bra.
lägg dig på en plan bänk och ta upp två lättare hantlar. gör en flye med raka armar utåt och slappna av i bröstmusklerna. detta är ett mycket bra sätt att stretcha bröstet under förutsättning att det inte gör ont i axlarna.

att experimentera med olika vinklar i båda dessa stretchövningar är att rekommendera då vi alla har olika förutsättningar för stretching.

Tackar, ska testas!

Postad 22 August 2011 - 08:52

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Men ursäkta då att jag skrev något som kan misstolkas.
Framifrån sett har jag inte stort arsel, men från sidan så har jag det.
Alltså, arslet är inte brett, inte högt utan djupt. Tänk bredd, höjd, djup.

nejjagärintetillbaka har helt rätt, jag menade inget illa med det där. Det var "just for the lulz" eller vad ungdomarna säger! :D

Postad 22 August 2011 - 13:39

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Postad bild

Jag ser ut som till vänster, typ.

Postad 22 August 2011 - 13:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
då e jag det röda strecket mellan... :D

alltså mer rak, än något av dom allternativet...

Postad 22 August 2011 - 16:04

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Självförtroendet var på topp idag på gymmet. Hade linnet på mig, ser ganska biff ut i det faktiskt.
2x8, 1x10, 1x6 i bänk på 50kg, snart ökar jag tror jag.

Blev bröst, axlar och lite triceps idag. Tänkte köra lite rotatorcuff övningar också men hade så ont i vänstra av någon anledning så jag sket i det.

Postad 22 August 2011 - 16:25

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Fasiken, då var man tillbaka i rutinerna.
Körde bänkpress som är den övning jag har svårast rent teknikmässigt i.
12reps och 2 sets på 40kg,
sen 12reps och 2 sets på 45kg.
Fasiken vad man har tappat tycker jag :/
Förhoppningsvis så ska jag iväg och lära mig av en duktigare bänkare (han kör 4or på 140kg) i helgen! Så jag fan slipper vara orolig när jag kör.

Ala_95: Vad tror du att du ligger på för vikter kring de reps antalen och seten? Tänkte vi har ju gymmat ungefär lika länge (du 3månader längre) och är i ungefär samma ålder (jag född 94a).

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 22 August 2011 - 16:31.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.