funkade cellgiftsbehandlingen på ögonen alltså?Den såg mycket bättre ut nu än tidigare märkligt nog.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
15 relaterade trådar
Postad 28 June 2013 - 22:28 ![]() ![]() funkade cellgiftsbehandlingen på ögonen alltså? Postad 28 June 2013 - 22:49
Ahh, bara olika färger är ju sjukt praktiskt för de som är färgblinda men det är klart de kanske inte behöver bry sig ändå eftersom det är väl bara för att kameran skall läsa av var man sitter.
Har garanterat varit uppe tidigare men kan man stänga av ljuset på kontrollen? Postad 29 June 2013 - 00:21
Idag är det ju 4 lampor för att indikera kontroll 1-7, inte det lättaste att se vilken kontroll som är 1-4 i mörker så jag tycker det är en bra grej. "Du är blå och jag grön kontroll.."
Postad 29 June 2013 - 07:50
Håller med, det var en anledning till att jag köpte kontroller med olika färger Postad 29 June 2013 - 08:07
Ps3ans pyttelampor var inte bra nej, min kommentar var ju riktad till att om en lampa enbart lyser i olika färger så finns det en ganska stor målgrupp som också kommer ha svårt att se skillnad. Har för mig att det är ca 10 % av män som har problem med färgseendet. På 360 när olika sidor av ringen lyser så har detta aldrig varit ett problem Postad 29 June 2013 - 08:25
IGNs exklusive kommer bara 3 veckor efter att Adam Boyes tog med sig en PS4 på bombcasten.
Postad 29 June 2013 - 08:53
Aha, den hade jag missat. Den ser ju väldigt lätt ut också, som han snurrar den.
Postad 29 June 2013 - 09:26
Det är bara ett skal. 2,8kg väger den enligt spec. Vilket kan jämföras med PS3 phat som vägde 5kg
spelare 1-3 får varsin primärfärg, en färgblind lär väl se skillnad på dem lättare än till exempel röd och rosa. Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 June 2013 - 09:26. Postad 29 June 2013 - 09:49 Är iofs rött och grönt (båda primärfärger) som 8% av männen knapp eller inte alls kan skilja på.Tror iofs inte detta är ett problem med kontrollen iaf. Postad 29 June 2013 - 10:21 om de 8 procentens största problem är att hålla isär en röd och en blå kontroll får de väl trycka på PS knappen så se de på TVn vilken av dem de håller i., Postad 29 June 2013 - 10:29 Som jag sa, tror knappast det är ngt problem. Postad 29 June 2013 - 11:39
Rimligen. Vem vill ha en ficklampa lysandes på sin glaspanel??? Så bra reflektionsfilter finns det inte som helt kan ta bort en sådan fadäs.
Postad 29 June 2013 - 12:02 Tämmer inte. Jag är rätt kraftigt färgblind och ser bland annat inte rött och grönt. Saken är den att färgblindheten inte ser ut som folk tror. Rött och grönt på övervakade korsningar är inga som helst problem att se för majoriteten av alla färgblinda med färgblindheten i rödgröna spektrat. Jag ser själv inte skillnad på om en apparat är på eller i standbyläge, men jag ser absolut skillnad på röda och gröna papper. Gräset är grönt medans rosor är röda, nemas problemas. Med andra ord så handlar det mer om hur färgerna presenteras än att man inte ser skillnad på färgerna. Btw, tänk er att som mig vara hundägare och lida av rödgrön och brun färgblindhet. Vart fan tog skiten vägen? Postad 29 June 2013 - 19:00 Alla ser väl att det inte är en ficklampa utan en upplyst "frostad glas" (typ) - alltså, det är ingen light beam i aktuell färg som skickas ut!?? Postad 29 June 2013 - 19:09
Den stör väl lika mycket som en move-kontroll i den bemärkelsen. Fast med skillnaden att man inte riktar och viftar med den.
Postad 29 June 2013 - 20:09
Så du menar att Sony ljuger och vi inte får med en ljussabel i kontrollen? ![]() Eller är det kanske morlock som ljuger med sina bilder? Skål på er grabbar Postad 29 June 2013 - 20:47
Det är synd att inte Destiny kommer samtidigt som konsolen, då hade det varit att sjuka sig i en vecka...
Postad 29 June 2013 - 20:59
Och hur i hela friden kan det ha magiskt ljus som inte reflekteras i glaspaneler??? Postad 29 June 2013 - 21:21 Du måste ju erkänna att det är skillnad på en "ficklampa" och ett "ljus bakom frostad glas/plast"? Postad 29 June 2013 - 21:32
På vilket sätt är det skillnad? Det blir reflektioner i glaspanel spegel oavsett... Hade du haft en tv med glaspanel hade du hajat vad jag är ute efter gissar du har matt yta på din burk. Men även de är ju inte helt immuna mot reflektioner Postad 29 June 2013 - 23:20 På vilket sätt är det skillnad? Det blir reflektioner i glaspanel spegel oavsett... Hade du haft en tv med glaspanel hade du hajat vad jag är ute efter gissar du har matt yta på din burk. Men även de är ju inte helt immuna mot reflektioner Det är skillnad på intensitet på ljuskägla genom rent glas (alt hårdplåst) o frostad glas (alt hårdplåst). Det måste du väl ändå förstå? Så det kommer inte vara någon ficklampekänsla på DS4-handkontrollerna. Redigerat av ColinZeal, 29 June 2013 - 23:22. Postad 30 June 2013 - 01:05
Du har sagt detta tidigare. Men det är ju oväsentligt. Jag vill inte ha synliga reflektioner på min plasma. Det blir det oavsett om du kör frostat glas eller ej bara grader av ****t. Kontrollen är feldesignad om detta inte går att stänga av. Bara dumt om man ska måsta köra med maskeringstejp. Postad 30 June 2013 - 02:38 Tror du HELT SERIÖST att DS4-kontrollerna kommer skicka ut ljusgäglor i olika färger mot din skärm? Har du någonstans sett ljuskäglor? Nä, inte jag heller. Så, det kommer inte hända. Slappna av. Postad 30 June 2013 - 06:34
Det är ett såmpass mjukt ljus som lyser (finns i 100 olika demos v kontrollen) såmatt du inte kommer se en reflektion när du såpelar. Ingen fara på taket.
Postad 30 June 2013 - 09:21
Ps4 kontrollen måste tejpas över och kinecten likaså. Detta är generationen för diy. Jag är inte rädd för reflektioner utan ett störande ljus i ögonvrån mer. Kanske inte kommer att störa alls. Vi får se helt enkelt men ju mer jag kollar på den ju mindre tror jag risken är men det är citat som detta som jag inte gillar Sony Worldwide Studios president Shuhei Yoshida explained that the bulb changes colour to represent your health in Guerrilla Games’ upcoming first-person shooter. “People were watching the main screen [during the game’s live demo at the PlayStation Meeting], but Steven [ter Heide, game director] was facing the audience, showing how the light bar colour changes as he was hit by the enemy. As he lost hit points, the colour was changing from green to red. Jag vill inte att kontrollen skall blinka och leva disko helt enkelt. Kanske bara är jag som är gammal och grå bara Redigerat av Johan_i_burken, 30 June 2013 - 09:30. Postad 30 June 2013 - 10:51
Jag kan se färgen på min tröja i tvn emellanåt hur mycket ficklampa är det colinzeal ;-)
Postad 30 June 2013 - 10:59
Spelar ingen roll i ett nedsläkt rum. Nej det är ingen ficklampa men många plasmor reflekterarar mer eller mindre allt ljus. Så sitter du i ett nedsläkt rum och spelar så kommer den troligen reflektera ljuset. Det gjorde Move t ex men spelen till Move var sällan mörka så där spelade det igen roll. Postad 30 June 2013 - 12:19
Men ha ett knä framför då om det är så j*vla besvärligt, eller skit i att köpa den.
Detta är det löjligaste argument jag någonsin hört ang dealbreakers. Postad 30 June 2013 - 12:41 Är beredd att hålla med. Det var faktiskt en vek dealbraker Palm, nu vet du säkert bättre om detta än mig, men mina plasmor (3-4 år gamla) har en sorts beläggning på glaset så att dom reflekterar mycket mindre ljus än vad dom tidigsre plasmorna hade. Jag har själv sldrig märkt av problem med reflektioner. Postad 30 June 2013 - 13:54
Har man TVn en bit upp på väggen så lär det väl knappast vara några problem.
Postad 30 June 2013 - 13:59
Tvn ska va under ögonhöjd så det är ingen lösning
Det finns bara en superenkel lösning och det är att lysena går att stänga av. Det tar jag för givet att det går. Postad 30 June 2013 - 16:19
Oj. Vem har sagt det var en dealbreaker. Var väl mer en fråga om man kunde stänga av ljuset. Finns väl ingen poäng med ljuset om man inte har en PS Eye vid TV? Eller vad fyller ljuset för funktion utan kameran inkopplad?.
Budgetvarianterna har inte det så ofta. Som sagt, ingen dealbreaker men finns väl ingen logisk anledning att ha ett ljus på kontrollen mot TVn om man inte spelare ett spel som använder PS eye. Postad 30 June 2013 - 18:14
Sedan handlar det mycket om att de flesta inom hemmamedia inser att det måste dämpas ner på strö-ljus. Känns lite som rakt emot vad folk strävar emot om sony skulle forcera på en massa strö-ljus på folk som inte vill ha det.
Det skulle vara lätt för sony att bara kunna ha det som en inställningsmöjlighet, likt att man kan stänga av rumble på handkontrollerna vilket jag och min sambo har gjort. Batteriet räcker längre och man slipper en massa otyg.. Postad 01 July 2013 - 00:45
spelen som kommer första månaden till ps4 för dom med ps plus
http://www.psmania.n...ese-free-games/ Outlast ser ju riktigt mysigt ut Postad 01 July 2013 - 15:42
Nej fy! Outlast så inte trevligt ut. Skräckspel är ju helt värdelöst IMO. Secret Ponchos däremot såg lovande ut. Postad 01 July 2013 - 16:25
Håller med. Kollar ni genom hela skräckspelets trailer så lovar jag att ni sitter i en blöt pöl av saliv, tårar, urin och diaree. Resultstet av Kaskadkräkningarna ligger en halvmeter framåt. Jepp. Så förj*vla läskigt var det. Fy fan!
Secret ponchos såg skoj ut, som gunsmoke Postad 01 July 2013 - 16:27 uhm.. Killzone är en release-titel. Postad 01 July 2013 - 17:36 Vadå dröja? Assasins Creed 4, Call of Duty: Ghosts, Need for Speed "Vad den nu hette", Battlefield 4 är ute i november. Postad 01 July 2013 - 17:54
han menar nog gratis spelen man får med ps+ första månaden lär nog ta ett halvår innan dom stora titlarna dyker upp på ps+ menar han nog... tycker det ser förjäkla bra ut framöver älskar ps+ nu till min ps3 och snart vita och ett ps4 ******** va spel man kommer att få ps+ är sjukt galet prisvärt och bra Redigerat av Rumpnisse, 01 July 2013 - 17:55. Postad 01 July 2013 - 18:08
Jag skrev i fel trpd
Postad 01 July 2013 - 20:04 Skulle tro det, finns ju inte så mycket att välja från. Postad 01 July 2013 - 20:15
Hmm det där med att ljuset reflekterar en massa är jag skeptisk till. Har använt move på min LG plasma som är som en spegel och aldrig stört mig på den. Men det borde gå att stänga av ljuset. Ser ingen anledning till att ha igång det hela tiden om man inte använder kameran.
Postad 01 July 2013 - 20:25
Jag tycker man borde kunna dimma ljuset ordentligt, men inte stänga av. Detta eftersom man ska kunna identifiera kontroller.
Postad 01 July 2013 - 20:59
mera horror =) http://www.playstati...ses-early-2014/
Here’s how Daylight takes advantage of the PS4: -Using every ounce of processing power: Daylight uses Unreal Engine 4 to create an atmospheric setting with some of the most immersive graphics to date. - Share gameplay online: Scare friends with the system’s new “share” feature to stream gameplay to friends. - Capturing the moment: Daylight uses the PS4 system’s integrated PlayStation Eye camera to take pictures of the exact moment that a scare happens. Keep the pictures of the reactions as a novelty or bravely share them with friends on social networks. (and I remember a news a week or so ago from IGN pretending that the PS4 eye will be a gimmick or neglected and not considred in many games like Kinect http://n4g.com/news/1290959... andhttp://n4g.com/news/1291021... - RealD 3D Support: Daylight uses the latest 3D technology from RealD to expand its haunting atmosphere into the third dimension. Redigerat av Rumpnisse, 01 July 2013 - 21:00. 3 användare läser detta ämne0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |