Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 August 2014 - 16:47

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0

Hej jimmy ax1,

Vi har provat att logga in på Min Sida med vårt inlogg men upplever inte några problem. Om du fortfarande inte kan logga in vill vi att du skickar ett PM med dina kunduppgifter samt vilket användarnamn och lösenord du använder dig av till Min Sida så ska vi se till så att ditt konto fungerar.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Logga in är inte problemet utan det är när jag trycker på min sida som det det står " Ett fel uppstod, försök gärna igen genom att ladda om sidan"

Postad 12 August 2014 - 20:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Logga in är inte problemet utan det är när jag trycker på min sida som det det står " Ett fel uppstod, försök gärna igen genom att ladda om sidan"

Inga problem här med mig så det låter som något gått galet med dina uppgifter. Tror du gör bäst i att skicka kunduppgifter till CD fast skippa lösenordet...

Postad 13 August 2014 - 13:46

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

Sen varför vissa vill ha tillbaka MTV Live HD förstår jag inte heller riktigt, då det mestadels bara är nya aktuella artister som visas där ingen större blandning av nytt och gammalt.

För att de körde live konserter med fantastisk bild och bra ljud! Spelade in en massa från t.ex. Rock Am Ring. Nya aktuella artister kan ju vara intressant det med, men visst, komplettera gärna med iConcerts, det verkar också vara en bra kanal!

Så C.D.! Skicka vidare vår förfrågan om iConcerts!

Postad 13 August 2014 - 16:02

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
En kanal som kommer i höst är H2 HD från History

Redigerat av lindo, 13 August 2014 - 16:03.

Postad 13 August 2014 - 21:36

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

komplettera gärna med iConcerts, det verkar också vara en bra kanal!

Roligt att se att fler är intresserade. :)

Helt OK. Syster kanal till History HD.

Redigerat av SweX, 13 August 2014 - 22:00.

Postad 14 August 2014 - 07:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Melmac,

Vi har skickat din förfrågan vidare till vår marknadsavdelning.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

För att de körde live konserter med fantastisk bild och bra ljud! Spelade in en massa från t.ex. Rock Am Ring. Nya aktuella artister kan ju vara intressant det med, men visst, komplettera gärna med iConcerts, det verkar också vara en bra kanal!

Postad 16 August 2014 - 02:19

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Ny programvara 6.1.25 till Inspelningsbar HD-box 500 GB och HD-box On Demand

Tisdagen den 19 augusti släpper vi en ny programvara till två av våra boxar.

Din box kommer automatiskt att ladda ner den nya programvaran då du startar om den.

Den nya programvaran innehåller följande förbättringar.

Bägge boxarna:
Förbättrad stabilitet för SVT-play i boxen

HD-box On Demand:
Åtkomst av inspelningar på extern hårddisk i Follow Me läge.
Möjlighet att ta in fria kanaler via andra satelliter (Europaparabol och nytt LNB krävs)

Alla inspelningar sker på den Inspelningsbara HD-boxen 500 GB
Fjärrinspelning sk Remote recording

http://www.canaldigi...-box-On-Demand/

@Canal Digital Sverige

Borde ni inte flytta upp följande text på kundservice sidan...

Möjlighet att ta in fria kanaler via andra satelliter (Europaparabol och nytt LNB krävs)

...så den texten ligger under "bägge boxarna" som i mitt citat ovan.
För jag kan inte tänka mig att bara den Vita boxen "hd-box on demand" får den möjligheten?

Redigerat av SweX, 19 August 2014 - 09:58.

Postad 17 August 2014 - 10:33

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0

Var har du sett denna information och när lanseras kanalen ??

Postad 17 August 2014 - 14:48

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...-box-On-Demand/

@Canal Digital Sverige

Borde ni inte flytta upp följande text på kundservice sidan...

...så den texten ligger under "bägge boxarna" som i mitt citat ovan.
För jag kan inte tänka mig att bara den Vita boxen "hd-box on demand" får den

Kommer CD att erbjuda köp av Europaparabol och lnb som krävs, må tro?

Redigerat av Kimla66, 17 August 2014 - 16:47.

Postad 18 August 2014 - 04:33

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Var har du sett denna information och när lanseras kanalen ??

Hej, ingen FB användare själv men bland annat här kan man läsa det: https://www.facebook...448184418793386

Men exakt vilken dag vet vi inte.

Postad 18 August 2014 - 05:02

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Kommer CD att erbjuda köp av Europaparabol och lnb som krävs, må tro?

Om du menar ett erbjudande likt deras "plattantenn" nej det tror jag inte dom kommer göra, det är nog upp till varje kund att införskaffa allt som behövs, så som fler LNB:s, diseqc osv.

CD Danmark skrev lite mer i detalj i samband med deras uppdatering: http://www.canaldigi...gnu/se-tysk-tv/

Hmmm...Jag la inte märke till det förut, men även CD Danmark skriver som om det enbart är för HD Entertain Mini=Vit box som får denna möjlighet. Är det verkligen så? :huh:

Redigerat av SweX, 18 August 2014 - 05:37.

Postad 18 August 2014 - 17:20

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 1

Hmmm...Jag la inte märke till det förut, men även CD Danmark skriver som om det enbart är för HD Entertain Mini=Vit box som får denna möjlighet. Är det verkligen så? :huh:

CD, kan vi få besked, tack?

Postad 19 August 2014 - 08:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

CD, kan vi få besked, tack?

Hej Kimla66.
Det stämmer att det är endast till vår vita HD-box Ondemand som med den nya mjukvaran kommer få möjligheten att ta in flera sateliter. Vi står inte för Europaparabol eller nytt LNB.

Vänligen Therese

Postad 19 August 2014 - 09:55

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Hej Kimla66.
Det stämmer att det är endast till vår vita HD-box Ondemand som med den nya mjukvaran kommer få möjligheten att ta in flera sateliter. Vi står inte för Europaparabol eller nytt LNB.

Vänligen Therese

Hej, Tack för svaret. Du kan möjligtvis inte ta reda på varför den svarta med inbyggd hdd inte får den möjligheten via mjukvaran. Vad är det som sätter stopp för att det inte går till båda boxarna ?

Tror att det är fler än jag som undrar det. Det kan ju vara intressant och bra att veta om inte annat.
Själv sitter jag säkert då jag använder vita boxarna med extern hdd, men det finns nog kunder som blir besvikna när dom får reda på att det inte kommer fungera på båda boxarna.

Postad 19 August 2014 - 14:14

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej, Tack för svaret. Du kan möjligtvis inte ta reda på varför den svarta med inbyggd hdd inte får den möjligheten via mjukvaran. Vad är det som sätter stopp för att det inte går till båda boxarna ?

Tror att det är fler än jag som undrar det. Det kan ju vara intressant och bra att veta om inte annat.
Själv sitter jag säkert då jag använder vita boxarna med extern hdd, men det finns nog kunder som blir besvikna när dom får reda på att det inte kommer fungera på båda boxarna.

Hej SweX,

Vi håller på att kontrollera detta och vi återkommer när vi har svar på din fråga.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Postad 20 August 2014 - 09:30

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Hade varit mycket enklare med en leverantör och en box

Är så trött på att man måste hålla på och kladda med olika boxar och olika leverantörer, varje gång det är sport på tv
om man vill se tex viasatkanalerna i HD.
Nu löser man ju det enkelt med Vu+ om man nöjer sig med viasatkanalerna i SD (man får ju CD kanalerna i HD)
Men tröttsamt är det och att det skall vara så jävla svårt att komma överens om att dela varandras kanaler
Viaplay är ju tyvärr ingen lösning, då de har sådana otroliga problem så fort det är match

Den som inte är sportintresserad har inte dessa problem och kan hoppa över inlägget ;)

Postad 20 August 2014 - 21:14

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0
Nu när 4K & Hdmi 2.0 är på väg in kommer det komma en dedikerad kanal för detta precis som 3D kanalen som försvann ??

Kommer det också nya boxar isådanafall för själv tycker jag att den inspelningsbara har funnits enormt länge och därför skaffade jag den vita boxen och har extern hårddisk.

Nackdelen är inte dubbla tuners annars en kanon box.

Postad 21 August 2014 - 01:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
Hej cd,det blir nåt vajs vid serieininspelningar på , femman (Miss fisher) och på NG
samt HC
(Spelar inte in serier ,5:an)och mer än den borde ( dubbla avsnitt ,icke programmerade osv.) Tänkte börja spela in ny serie som börja 29/8 på HC

Redigerat av Askungen, 21 August 2014 - 02:03.

Postad 21 August 2014 - 07:05

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Nu när 4K & Hdmi 2.0 är på väg in kommer det komma en dedikerad kanal för detta precis som 3D kanalen som försvann ??

Kommer det också nya boxar isådanafall för själv tycker jag att den inspelningsbara har funnits enormt länge och därför skaffade jag den vita boxen och har extern hårddisk.

Nackdelen är inte dubbla tuners annars en kanon box.

Jo, alltså 4K kan nog bli ett dragplåster precis som de första HD kanalerna blev för X antal år sedan. Och ett sätt för Satellit TV Operatörerna att visa att satellit plattformen fortfarande är stark, och att den har flera fördelar jämfört med till exempel DTT och IPTV. Så 4K kan någon gång i framtiden bli en sak som kan dra till sig nya kunder till operatörerna, och det skulle vara rent ut sagt dumt om CD inte tänkt satsa på 4K överhuvudtaget och på så sätt försöka locka till sig nya kunder, och samtidigt behålla befintliga kunder så dom inte går till en konkurrent som satsar på 4K, för kund tappet kan inte fortsätta i all evighet.

Tata Sky i Indien har mer eller mindre lovat att 4K det ska vi satsa på. Så dom som vill av deras kunder kommer i alla fall ha möjlighet att skaffa rätt hårdvara redan innan det finns några 4K Live sändningar eller en 4K tv kanal värd att tala om. Man kan ju hoppas att deras kunder vet att dom måste ha en 4K TV också annars är det ju ganska onödigt att byta box. Om dom inte tänker använda den inbyggda om det är möjligt.

Ja givetvis borde CD ha en box som klarar 4K (HEVC) tillgänglig nån gång i framtiden för de kunder som vill hoppa på tåget. Inget ont om ADB för grejerna funkar ju helt ok, men det finns ju bättre boxar som ligger mer i framkant vad gäller hårdvaran i boxen.

Även om vissa kanske väljer att använda TVn:s inbyggda box så finns det dom som föredrar externa boxar pga olika anledningar eller funktioner, jag föredrar det själv bland annat.

Men det är ju lite som måste göras innan bakom scenen så att säga. Så det kan nog ta ett tag innan det händer nått på 4K fronten hos CD.

Kanalbolagen borde ju också givetvis först och främst sända sina kanaler i HD kvalitet, vilket alldeles för få gör idag. HD kanal lanseringarna lyser verkligen med sin frånvaro! Det är sorgligt.
Kom ihåg att CD's mål är att alla deras kanaler ska vara HD kanaler, men det lär väl inte ske före 2050 om vi håller den här takten.

Jag tycker CD borde kasta ut "Bob" :D och marknadsföra sig på ett bättre sätt så kunderna fattar vad som är bra med det hela, och varför man ska välja satellit TV över allt annat. Jag bryr mig inte det minsta om jag kan se på TV när jag åker karusell eller inte.

Redigerat av SweX, 21 August 2014 - 11:36.

Postad 21 August 2014 - 18:58

bonanza
  • bonanza
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hej CD, hur ser tidsplanen ut för att lägga till TV6 HD och TV10?

Postad 21 August 2014 - 20:39

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Icke existerande är troligen svaret. Tror inte Viasat släpper de kanalerna (billigt) till Canal Digital.

Postad 22 August 2014 - 08:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Hej Bonanza! Vi har ingen information om dem här kanaler tyvärr.
Vänligen Therese

Postad 22 August 2014 - 12:41

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

• 914 inlägg
  • 0

Vänligen Therese

Förstod det. Även jag saknar TV6 HD skulle vara kul att ha och tror många tänker lika som mig.

Postad 22 August 2014 - 22:33

bonanza
  • bonanza
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Vänligen Therese

Väldigt ärligt svar, inte ens maskerat genom att säga att förfrågan framförts till er "marknadsavdelning" eller att "förhandlingar" pågår.
Tyvärr fortsätter komiken kring att CD försöker framstå som en seriös TV-distributör även om inte ens grundläggande kanalerna 1 till 12 erbjuds.

Postad 23 August 2014 - 08:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Väldigt ärligt svar, inte ens maskerat genom att säga att förfrågan framförts till er "marknadsavdelning" eller att "förhandlingar" pågår.
Tyvärr fortsätter komiken kring att CD försöker framstå som en seriös TV-distributör även om inte ens grundläggande kanalerna 1 till 12 erbjuds.

Som sagt, MTG/Viasat släpper nog inte TV6 HD billigt. Kanalerna ligger ju inom samma företagsgrupp som Viasat, dvs de ser om sina kunder, sina intäkter. Med unika kanaler som folk vill ha kan de få fler kunder är tanken.
Till skillnad från Canal Digital som inte äger en enda kanal utan enbart har distributionsavtal.

Tyvärr är det vad jag tror, mikroskopisk chans. Iofs har viasat sedan några år Kanal 5 som CD tidigare hade exklusivt via satellit, om jag minns rätt skedde ett byte, att CD fick TV3 och Viasat Kanal 5. Typ.

Krass marknadsekonomisk analys.

Canal digital/viasat får gärna visa att jag har fel.

Postad 30 August 2014 - 09:18

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
C More Live 2-4 och Hockey kommer i HD snart, troligen lagom till SHL börjar igen. Dom står med i listan här http://press.cmore.se/grids/
Känns väldigt konstigt om CD inte kommer sända dom här.

Postad 01 September 2014 - 16:33

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
Nu är den svenska versionen av Eurosport2 HD igång och sänder på 10.716H

Postad 03 September 2014 - 16:41

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

• 872 inlägg
  • 0

C More Live 2-4 och Hockey kommer i HD snart, troligen lagom till SHL börjar igen. Dom står med i listan här http://press.cmore.se/grids/

Här finns press-release: http://press.cmore.s...ease/show/66657

Tycker det låter sjukt spännande, vill ha igång säsongen nu!!!

...och det bästa av allt är att vi slipper "Båårken".

KÄMPA FBK!!! SM-GULD 2015!!!

Redigerat av Karl-Johan, 03 September 2014 - 16:44.

Postad 03 September 2014 - 17:47

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Kanal 9 HD är på väg till CD, man tackar.

Bifogad fil(er)

Postad 04 September 2014 - 07:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej Mackan92, ja det stämmer att idag lanserar vi Kanal 9 HD. :)

Nu får vi ytterligare en kanal i vårt populära HD-utbud. Kanal 9 HD lanseras i Lokalpaketet den 4 september. Det innebär att alla kunder som abonnerar på Familjepaketet, Lokalpaketet med 4 favoriter eller Lokalpaketet får tillgång till Kanal 9 i HD-kvalitet.

Vänligen
Micke

Postad 04 September 2014 - 14:49

JockeB
  • JockeB
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Vad är det för "ny" teknik som Hockey HD ska använda ?

Postad 04 September 2014 - 20:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Vad är det för "ny" teknik som Hockey HD ska använda ?

Det blir paring som på Cmore Fotboll, så att det bara gå att titta på med deras mottagare eller en CI+ godkänd TV/ Satellitmottagare

Postad 05 September 2014 - 09:44

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0
Läste om att Cmore Hockey HD skall lanseras och att jag då behöver ny box... Hoppas inte det gäller även Live 2-4, att jag behöver en ny box för att se dessa kanaler???
Är så j**la trött på utsugande av pengar från CD sida. Jag betalar nästan 1000:- i mån för CD via parabol och då kollar jag nästan enbart på sport. Måste ha alla kanaler som finns för att kunna få tillgång till sporten. Min box va ca 3år gammal när Fotboll HD lanserades och då ansåg dom "att min box var för gammal" och att jag måste köpa en ny! Prishöjningar kommer titt som tätt med förklaringen: enligt vår undersökning vill våra kunder ha fler HD-kanaler och för att tillgå den efterfrågan är vi tvungna att höja priset... Ja, höja priset och se till att dyrt betalande kunder måste köpa ny hårdvara för att få tillgång till alla HD-kanaler! Skrev detta på deras facebook-sida och blev då uppringd av en säljare. Men inget nytt där direkt, blev erbjuden att köpa en ny box och förlänga mitt abb... Letar nu andra alternativ för att kunna se Elitserien i hockey och Allsvenskan i fotboll. Jag har även Viasat parabol och där kan man se Allsvenskan i fotboll via Viaplay. Någon som vet om dom kommer visa Elitserien i hockey på Viaplay också? I så fall ryker CD bums!

Postad 05 September 2014 - 10:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Som all teknik åldras även digitalboxar obönhört med tiden.
Jag anar att du har gamla Sagem-boxen.
Ärligt, ADB-boxen, den vita eller svarta, är en helt ny generation av boxar. Tysta, snabba och fungerar.
Kostar tyvärr men så är det med teknik.

Bästa lösningen är tyvärr än troligen att säga upp abb och teckna nytt och då få lite rabatt på boxen. (400 kr ser jag)

Å andra sidan, om du betalar tusen kronor i månaden är de 2 999 kr du behöver betala för den inte speciellt stor del av kostnaden du har för ditt TV-tittande.

Tyvärr kostar det, bara du själv kan veta om det är värt det de vill ha för det.

Redigerat av Monshi, 05 September 2014 - 10:09.

Postad 05 September 2014 - 10:13

JockeB
  • JockeB
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
@lindo och jag som hoppades på en förbättring....
blir det 720P eller usla 1080i ?

Postad 05 September 2014 - 10:41

ansgar
  • ansgar
  • Beroende

• 1257 inlägg
  • 0

Läste om att Cmore Hockey HD skall lanseras och att jag då behöver ny box... ....
.....

Viasat har en massa sport, värt att kolla men jag har inte sportpaketet själv! Lycka till!

Postad 05 September 2014 - 10:55

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Viasat har en massa sport, värt att kolla men jag har inte sportpaketet själv! Lycka till!

Jag vet, jag har redan alla deras sportkanaler. Men dom visar inte Elitserien (SHL).

Postad 05 September 2014 - 12:52

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

Ärligt, ADB-boxen, den vita eller svarta, är en helt ny generation av boxar. Tysta, snabba och fungerar.

Bästa lösningen är tyvärr än troligen att säga upp abb och teckna nytt och då få lite rabatt på boxen. (400 kr ser jag)

Å andra sidan, om du betalar tusen kronor i månaden är de 2 999 kr du behöver betala för den inte speciellt stor del av kostnaden du har för ditt TV-tittande.

Tyvärr kostar det, bara du själv kan veta om det är värt det de vill ha för det.

Ok om det hade kommit en helt ny teknik som förbättrar tv-tittandet och att jag måste ha ny box pga dett (tex när hd kom). Nu är det 2st kanaler som gör att jag måste ha en annan box, dom hade funkat jätte bra på den box jag har idag om det inte vore för att dom pairade dessa två kanaler till andra boxar än den jag har. Sedan är det inte så roligt när man sitter med 3st boxar hemma som skall bytas ut, det blir mycket pengar.
Har nu pratat med CD, det hela slutade med att dom hellre förlorar mig som kund (som betalar ca 960:-/mån) än att ge mig 200:- mer i rabatt som engångskostnad på en ny hd-box. Fick ett ok pris på en box och då var jag tvungen att förlänga 12mån vilket jag helst inte vill göra men. Behöver fler boxar och kan tänka mig minst 2st. Bad om samma pris på den andra men icke. Den skulle kosta 200:- mer. Inte mycket pengar iofs men det är inte mycket pengar för dom heller.

Postad 07 September 2014 - 18:33

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 1
Håller med DennisA. Och detta evinnerliga förlängandet av abonnemang så fort man ska ändra eller lägga till något. Kortavgifter, nya boxar och pairing för att "förbättra supporten till kunder" De kan ju fixa en ny abonnemangsform typ "Canal Digital Idiot" för 2000 i månaden med hembesök och för alla kunder som måste hållas i handen så kan vi som gillar valfrihet sköta vårt.

Dock ligger dessa boxar sorgligt långt efter tredjepartstillverkade. Men man kan ju göra olagliga saker med dessa som att typ spela in TV-program och sedan titta på dom utan att använda deras godkända mottagare :o

Tänk om det hade varit så förr i tiden. All TV-nostalgi som försvunnit för alltid för att mottagaren man spelade in på nu slutat att fungera.

Postad 08 September 2014 - 19:34

sm2vec
  • sm2vec
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag tänkte bidra med lite erfarenhet av att göra en beställning hos Canal Digital.

Jag har fram till för några år sedan varit kund så parabol och kablar sitter uppe. Efter jag hade Canal Digital har jag använt Comhem men eftersom de är onödigt dyra för ett lagom utbud av HD-kanaler så jag ville byta tillbaka till Canal Digital.

Då jag nyss köpt en CD-godkänd TV så ville jag bara ha ett programkort för att slippa box. Jag ringde förra måndagen till kundtjänst och frågar om man kan beställa enbart programkort och TV-modul till min nyinköpta TV. Visst säger kundtjänst, detta går bra och eftersom jag inte behöver parabol, installation eller någon digitalbox så skulle kortet skickas direkt och vara framme senast torsdag.

Idag måndag har det gått några dagar och inget kommit på posten, så jag ringer kundtjänst igen och frågar vad som hänt. De berättar nu att de ser att jag gjort beställningen, men det har ännu inte skickat något. Jag frågar då om när de tänkt skicka det jag har beställt, men får då till svar att inte kan ge några löften eftersom de har så mycket att göra, så jag får avsluta samtalet med beskedet att kortet och modulen kommer att skickas - någon gång.

Kan det verkligen vara så att sommarens TV-kampanjande har gjort att man har så mycket att göra att man inte har tid att posta enkla beställningar, eller är det så att man inte har sakerna hemma men inte vill erkänna detta? Det är ju i vilket fall inte en bra start på det nygamla förhållandet som kund hos Canal Digital att de inte håller sina löften när man gör en beställning.

Postad 08 September 2014 - 22:34

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0
http://www.canaldigi...More-Hockey-HD/

Vi får hoppas att det kommer en nyhet till senare i veckan om C More Live 2-4 i HD också...

Postad 09 September 2014 - 08:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej sm2vec,

Tyvärr ligger på administrativa avdelning efter och på grund av detta kan leveranserna ta längre tid. Skulle du kunna skicka ett PM med personnummer så ska vi se om vi kan skynda på din beställning något.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Jag tänkte bidra med lite erfarenhet av att göra en beställning hos Canal Digital.

Jag har fram till för några år sedan varit kund så parabol och kablar sitter uppe. Efter jag hade Canal Digital har jag använt Comhem men eftersom de är onödigt dyra för ett lagom utbud av HD-kanaler så jag ville byta tillbaka till Canal Digital.

Då jag nyss köpt en CD-godkänd TV så ville jag bara ha ett programkort för att slippa box. Jag ringde förra måndagen till kundtjänst och frågar om man kan beställa enbart programkort och TV-modul till min nyinköpta TV. Visst säger kundtjänst, detta går bra och eftersom jag inte behöver parabol, installation eller någon digitalbox så skulle kortet skickas direkt och vara framme senast torsdag.

Idag måndag har det gått några dagar och inget kommit på posten, så jag ringer kundtjänst igen och frågar vad som hänt. De berättar nu att de ser att jag gjort beställningen, men det har ännu inte skickat något. Jag frågar då om när de tänkt skicka det jag har beställt, men får då till svar att inte kan ge några löften eftersom de har så mycket att göra, så jag får avsluta samtalet med beskedet att kortet och modulen kommer att skickas - någon gång.

Kan det verkligen vara så att sommarens TV-kampanjande har gjort att man har så mycket att göra att man inte har tid att posta enkla beställningar, eller är det så att man inte har sakerna hemma men inte vill erkänna detta? Det är ju i vilket fall inte en bra start på det nygamla förhållandet som kund hos Canal Digital att de inte håller sina löften när man gör en beställning.

Postad 10 September 2014 - 21:41

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0
Frivisningen av Cmore sportkanaler, gäller visst inte Fotboll HD och Hockey HD om man inte har en CD box

Löjligt

Det visar på att ni pairat även Cmore Hockey HD

Det är slutet på canal digital om detta fortsätter

Då kan man lika bra gå över till viasat helt och hållet, då de har alla bra sportkanaler och sänder cmore på viaplay

Postad 11 September 2014 - 10:49

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Frivisningen av Cmore sportkanaler, gäller visst inte Fotboll HD och Hockey HD om man inte har en CD box

Det är ju förbannat att man inte får reda av cd att det är frivisning av c more sport

Postad 11 September 2014 - 11:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 1
http://www.canaldigi...-SHL-premiaren/

det har säkert postat om det på sin FB-sida...

Postad 11 September 2014 - 12:44

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Det är ju förbannat att man inte får reda av cd att det är frivisning av c more sport

Jag har fått mail om det:

Frivisning av C More Sport 10-14 september!
I samband med SHL-starten vill vi bjuda dig på ett par dagars frivisning av hela C More Sport-paketet! Alla de 13 C More-kanalerna ovan ingår, vilket innebär att du förutom SHL kan se spänning från bland annat Allsvenskan, La Liga, Elitserien i Speedway, ATP-tennis, Serie A, Europa league, Holländska ligan och mycket mycket mer. Läs mer om C More.

Vete tusan om jag inte fått brev också, brukar inte läsa dem så noga och nyheter gällande C More filtrerar jag oftast bort.

Postad 11 September 2014 - 13:23

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...-SHL-premiaren/

det har säkert postat om det på sin FB-sida...

Ja visst. Jag är ingen FB användare, men ja CD har skrivit om det här där också.

Dom har informerat om det via mejl, hemsidan, facebook, och här på forumet skriver oftast CD själva eller nån forum användare om sånt. Inte mycket mer dom kan göra och det borde väl nå ut till dom flesta. :)

Redigerat av SweX, 11 September 2014 - 13:25.

Postad 11 September 2014 - 18:58

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ja visst. Jag är ingen FB användare, men ja CD har skrivit om det här där också.

Dom har informerat om det via mejl, hemsidan, facebook, och här på forumet skriver oftast CD själva eller nån forum användare om sånt. Inte mycket mer dom kan göra och det borde väl nå ut till dom flesta. :)

Jag har då inte fått nåt mejl från cd. Vem går in på hemsidan o deras facebooksida varenda dag. Här har dom då inte skrivit nåt. Om inte MalcolmX skrivit om det hade då jag missat det.

Postad 11 September 2014 - 19:03

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

• 1649 inlägg
  • 0
CD: Kan ni berätta när ni avser att börja sända Live 2-4 HD så att alla matcher som produceras i HD också sänds i HD? Det är ju 3 månader sedan avtalet blev klart med SHL om att allt skulle produceras och sändas i HD för denna säsong.

/Micke

Postad 12 September 2014 - 08:59

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

CD: Kan ni berätta när ni avser att börja sända Live 2-4 HD så att alla matcher som produceras i HD också sänds i HD? Det är ju 3 månader sedan avtalet blev klart med SHL om att allt skulle produceras och sändas i HD för denna säsong.

/Micke

Och kan ni meddela om dessa kanaler kommer vara tillgängliga för oss som har en äldre hs-box eller om Live 2-4 HD endast kommer funka på dom nya boxarna?

/Dennis

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.