* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34728 svar till detta ämne
Postad 22 december 2021 - 13:46
Bateman
-
Bateman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Nu har jag testat Telias TV via unicast, på Sandvikens Energis stadsnät där det bara finns Sandnet som internetleverantör.
Efter en reset så laddar boxen ner en ny programvara, gränssnittet ser likadant ut som tidigare men man loggar in med sina uppgifter för Telia Play och inte med koder.
Det fungerar riktigt bra, minst lika bra bildkvalitet som på ADSL och snabba kanalbyten och menyer.
Men det finns några nackdelar:
Den nya programvaran har inte stöd för boxar med hårddisk, så man tappar möjligheten att spela in och pausa/spola i live TV (om programmet inte redan finns i Play-biblioteket).
TV-boxen räknas nu som en enhet i Telia Play. Så man kan bara använda Telia Play på en annan enhet samtidigt, istället för på två enheter som tidigare.
Har ni några planer på att lägga till stöd för boxar med hårddisk i unicast-programvaran? @TeliaKundservice
Redigerat av Bateman, 22 december 2021 - 13:47.
Postad 23 december 2021 - 20:49
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Flertalet ljudhack på TV4 nu ikväll under Bingolotto.
Postad 23 december 2021 - 23:04
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1 977 inlägg
Inga ljudhack här men kör bara via Android tv app 😊
Postad 25 december 2021 - 16:22
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Dessutom: Både bild- och ljudavbrott, ca 1 sek, 2 gånger. När Björn Skifs skulle in och under sång mot slutet av programmet. Hade någon annan dessa avbrott?
Postad 26 december 2021 - 16:55
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Har ni några planer på att lägga till stöd för boxar med hårddisk i unicast-programvaran? @TeliaKundservice
I dagsläget är såvitt jag vet svaret nej.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 december 2021 - 17:11
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Dessutom: Både bild- och ljudavbrott, ca 1 sek, 2 gånger. När Björn Skifs skulle in och under sång mot slutet av programmet. Hade någon annan dessa avbrott?
Eftersom att TV4 är uppdelad på 26 Regioner så behöver ni ange vilken version ni har valt i eran TV box. Det finns saker som tyder på att felet är olika på olika versioner av TV4. Jag förutsätter att ett det är digitalt ljud ni har inställt i boxen här. Startar man om programmet från början får man TV4 Stockholm (Oftast då i HD om man har HD)
Inga ljudhack här men kör bara via Android tv app
Det betyder att du tittar på en ström som använder källan från TV4 HD Stockholm med "analogt" ljud.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 26 december 2021 - 18:34
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
.
Eftersom att TV4 är uppdelad på 26 Regioner så behöver ni ange vilken version ni har valt i eran TV box. Det finns saker som tyder på att felet är olika på olika versioner av TV4. Jag förutsätter att ett det är digitalt ljud ni har inställt i boxen här. Startar man om programmet från början får man TV4 Stockholm (Oftast då i HD om man har HD)
Det betyder att du tittar på en ström som använder källan från TV4 HD Stockholm med "analogt" ljud.
Markus Johansson
Telia Kundservice
TV4 Malmö, digitalt ljud. Spelar ingen roll om vi startar om programmen. Ljudhacken är där ändå.
Tack för att du tar dig tid.
Redigerat av Iwarsson, 26 december 2021 - 18:36.
Postad 26 december 2021 - 18:48
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
GBG och Väst har hack och även om jag startar om programmen.
Postad 26 december 2021 - 23:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
TV4 Malmö, digitalt ljud. Spelar ingen roll om vi startar om programmen. Ljudhacken är där ändå. GBG och Väst har hack och även om jag startar om programmen.
Tidigare har jag iaf tolkat det som att det fungerar om man använder timeshift eller startar om programmet från början, det stämmer alltså inte nu? Kan ni säga om störningen är vid exakt samma tidpunkt både "live" och om ni kollar på programmet från play? Markus Johansson Telia Kundservice
Postad 27 december 2021 - 00:02
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Tidigare har jag iaf tolkat det som att det fungerar om man använder timeshift eller startar om programmet från början, det stämmer alltså inte nu?
Kan ni säga om störningen är vid exakt samma tidpunkt både "live" och om ni kollar på programmet från play?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Timeshift funkar, pausar ett par sekunder så blir det hackfritt. Starta om hackar det på.
Och spela in på HD har också hackat vid uppspelning.
Sen tror jag att tidpunkten spelar roll, har vid nåt tillfälle märkt att det avtagit efter 09-tiden och på kvällen varit lite mindre hack före 17-18-tiden. Och just nu före 24 är det fåtal hack, Påverkas av antalet tittare kanske?
Play har jag inte jämfört med.
Postad 27 december 2021 - 08:36
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
Värmland , Digitalt ljud
Redigerat av Mushunt, 27 december 2021 - 08:38.
Postad 27 december 2021 - 10:17
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Timeshift funkar, pausar ett par sekunder så blir det hackfritt. Starta om hackar det på.
Och spela in på HD har också hackat vid uppspelning.
Sen tror jag att tidpunkten spelar roll, har vid nåt tillfälle märkt att det avtagit efter 09-tiden och på kvällen varit lite mindre hack före 17-18-tiden. Och just nu före 24 är det fåtal hack, Påverkas av antalet tittare kanske?
Play har jag inte jämfört med.
Starta om och Play är nog samma sak, om jag tolkar Markus rätt.
Skulle vara intressant om det anges tidpunkter i Play-biblioteket, så man kan se (höra) vad det gäller. Ser mest på Play och tycker inte jag upplevt några större fel.
Postad 27 december 2021 - 10:42
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Starta om och Play är nog samma sak, om jag tolkar Markus rätt.
Skulle vara intressant om det anges tidpunkter i Play-biblioteket, så man kan se (höra) vad det gäller. Ser mest på Play och tycker inte jag upplevt några större fel.
OK testade att starta om "Nyhetsm." Kom ett par hack efter nån minut. Backade och spelade om, då var det inga hack.
Kan heller inte utesluta att det förekommer på andra kanaler. Men då är det nåt enstaka hack då och då. Kan ha andra orsaker.
På 4:an, t.ex Nyheterna, har det ibland varit flera hack i minuten.
Postad 27 december 2021 - 11:12
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
OK testade att starta om "Nyhetsm." Kom ett par hack efter nån minut. Backade och spelade om, då var det inga hack.
Kan heller inte utesluta att det förekommer på andra kanaler. Men då är det nåt enstaka hack då och då. Kan ha andra orsaker.
På 4:an, t.ex Nyheterna, har det ibland varit flera hack i minuten.
Är det inga hack när du backar, så är det väl inga hack på den inspelningen, som görs centralt i Stockholm (?)
Låter väl mer som nån "störning" på trafiken från Telia till din box (kablar, router, switch)? Spelar du då in på din hårddisk, så får du ju med felet på inspelningen.
Men det som spelas in av Telia (dvs. Play) har inte samma fel. Får du fel när du tittar på Play, men felet inte finns där när du backar tillbaka, så kan det ju fortfarande bero på trafiken från Telia till dig.
Det konstiga är väl att det funkar när du ser med Time-shift. Fast då går ju trafiken via din hårddisk och det kanske finns nån buffert som gör att felen inte uppstår på samma sätt? Men detta kanske Markus har mer koll på?
Postad 27 december 2021 - 11:21
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Är det inga hack när du backar, så är det väl inga hack på den inspelningen, som görs centralt i Stockholm (?)
Låter väl mer som nån "störning" på trafiken från Telia till din box (kablar, router, switch)? Spelar du då in på din hårddisk, så får du ju med felet på inspelningen.
Men det som spelas in av Telia (dvs. Play) har inte samma fel. Får du fel när du tittar på Play, men felet inte finns där när du backar tillbaka, så kan det ju fortfarande bero på trafiken från Telia till dig.
Det konstiga är väl att det funkar när du ser med Time-shift. Fast då går ju trafiken via din hårddisk och det kanske finns nån buffert som gör att felen inte uppstår på samma sätt? Men detta kanske Markus har mer koll på?
Misstänker också nåt åt det hållet.
Men konstigt att en kanal utmärker sig?
Och att inspelningar hackar men inte time-shift, bägge använder hårddisken?
Länge sen jag spelade in nåt från 4:an, men i somras var det hack på inspelat.
Postad 27 december 2021 - 19:04
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Samma här (med telia boxen)
Postad 28 december 2021 - 17:43
tommyq
-
tommyq
-
Användare
-
-
126 inlägg
Någon som har lyckats styra VIP 4302 med nyare Samsung-TV via HDMI-CEC?
Sugen på att gömma undan boxen och vill bara ha Samsungs lilla smidiga fjärrkontroll.
Postad 29 december 2021 - 14:35
tobako85
-
tobako85
-
Rookie
-
4 inlägg
Det ska ju fungera.
Har själv en Samsung från 2018, där det fungerat tidigare, men sedan senaste uppdateringen så la det av, och jag kan inte längre använda 4302-box och dosa. Får felmeddelande om att utrustningen inte stöds, vilket jag inte förstår :/
Redigerat av tobako85, 29 december 2021 - 14:39.
Postad 29 december 2021 - 14:42
tobako85
-
tobako85
-
Rookie
-
4 inlägg
Sugen på att gömma undan boxen och vill bara ha Samsungs lilla smidiga fjärrkontroll.
Det ska ju fungera.
Har själv en Samsung från 2018, där det fungerat tidigare, men sedan senaste uppdateringen så la det av, och jag kan inte längre använda 4302-box och dosa. Får felmeddelande om att utrustningen inte stöds, vilket jag inte förstår :/
Postad 30 december 2021 - 13:40
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Det går bra förutom att man inte kommer åt 4302:ans menyknapp med Samsungs fjärr.
Och i mitt fall kör jag ljudet genom en receiver och kan då inte heller reglera volymen med Samsungs fjärr. Så tyvärr, jag själv får fortsätta med 3 olika fjärrkontroller.
Postad 30 december 2021 - 18:30
Ormbett
-
Ormbett
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Markus Johansson
Telia Kundservice
TV4 Stockholm digitalt - kollar sällan på play och det är bara med TV4 som jag upplevt ljudhacken. Skulle påstå att de uppträder varje gång man tittar på något program.
Postad 31 december 2021 - 22:07
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Konstanta ljudhack här sedan flera månader på TV4 och även hela kvällen idag under Bingolotto t.ex. 4302-box, TV4 Stockholm, Digitalt ljud.
Redigerat av blackburn_, 31 december 2021 - 22:15.
Postad 31 december 2021 - 22:43
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10 990 inlägg
Kikar på Bingolotto, stream genom apple TV inget ljudhack ännu iallafall.
Postad 01 januari 2022 - 20:25
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hela Agnetas Nyårs Karameller är sönderhackat hittills.
TV4 med Värmland valt som Lokalkanal och digital ljud.
Postad 01 januari 2022 - 20:44
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Eftersom ljudet försvinner ett ögonblick kanske "dropouts" beskriver det bättre för felsökningen än "hack".
Postad 01 januari 2022 - 20:57
tobako85
-
tobako85
-
Rookie
-
4 inlägg
Samma här ikväll under Agnetas nyårskarameller.
TV4 Kalmar som lokalkanal, var samma under BingoLotto igår kväll och varit en längre tid oavsett program.
4302-box, fiber och direktkopplad via 799VAC Xtream
Postad 01 januari 2022 - 21:03
eklov
-
eklov
-
Användare
-
-
133 inlägg
Samma här TV4 Göteborg, digitalt ljud, 4302.
Postad 01 januari 2022 - 21:15
joalin
-
joalin
-
Användare
-
-
179 inlägg
Jag upplever inte bara hack utan att just TV4 laggar väldigt via boxen. Den sitter direkt i mediaomvandlaren för övrigt. Ibland kommer ljud och bild flera sekunder i osynk. Är det fler som upplever det?
Postad 02 januari 2022 - 00:47
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 268 inlägg
Eftersom ljudet försvinner ett ögonblick kanske "dropouts" beskriver det bättre för felsökningen än "hack".
Kollade på Agnetas Nyårskarameller i efterhand från Play-biblioteket. Då ska det ju vara Stockholms-versionen.
Märkte några korta "dropouts" speciellt direkt efter reklamavbrotten. T.ex. 23:14 och 38:04
Antar att detta är exempel på det ni menar?
Postad 02 januari 2022 - 01:28
soulseek
-
soulseek
-
Amatör
-
-
94 inlägg
De har gjort ytterligare förändringar från SVT med sändningen så är det någon som har sett problem med dessa störningar vi har pratat om senaste dagarna på SVT?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jakten på castingbedragaren, flera störningar i samtliga avsnitt, sammanlagt 10-15 st
Postad 02 januari 2022 - 16:52
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Jakten på castingbedragaren, flera störningar i samtliga avsnitt, sammanlagt 10-15 st
Det finns alltså en serie som heter så på riktiigt.
Stor ironi/humor i denna catingproblemsdiskussion 
Nu leter vi alltså inte efter en teknisk orsak i castingkedjan utan en castingbedragare - vem kan det vara - Mr Telia, Herr Ares, Mrs Technicolor, Fröken multicast eller fabror TV4....?
Postad 02 januari 2022 - 21:57
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Har just bytt ut min Motorola VIP 1963 från februari 2010 mot en Arris VIP 4302 med hårddisk.
Tappade kontakt med hårddisken på 1963-boxen en gång för någon månad sedan (det är första gången det har hänt), men den funkade igen efter att jag öppnat boxen och exercerat kontaktdonen lite. Och ja, 1963-boxen har börjat kännas alltmer slö på sistone och den har ibland bombat och startat om sig själv, främst när bläddrandet i menyer blev lite för tungt.
4302-boxen svarar väldigt mycket snabbare och verkar mer stabil, samt att jag kommer åt Netflix och riktiga SVT Play direkt i boxen (har en Apple TV och appar i TV:n, så jag kommer i och för sig åt det ändå). Med 4302-boxen kommer jag också åt att styra många funktioner på min LG TV, så jag behöver inte sträcka mig efter en annan fjärr lika ofta.
Synd bara att 4302-boxen bara ger HD ut. (Telia sänder ju inte i högre upplösning än så länge, men apparna kanske kunde ha gjort det.)
Hade bara tjock-TV fram tills för ca ett år sedan, så jag hade inte så stora krav då.
Men jag är ändå lite imponerad att 1963-boxen hängt med så länge. Och det är egentligen fortfarande inget fel på den, den är nog bara lite gammalmodig. Och jag har just gått igenom inspelningar på den från 2012 ...
Sedan finns det väl alltid saker att utveckla (har inte själv drabbats av några ljudhack t ex, har nog inte en sådan anslutning), men jämfört med när jag skaffade Telia IPTV 2010 måste jag säga att det har har utvecklats en hel del. Framförallt är tjänsten oerhört mycket stabilare nu än den var då.
Postad 03 januari 2022 - 08:35
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
Synd bara att 4302-boxen bara ger HD ut. (Telia sänder ju inte i högre upplösning än så länge, men apparna kanske kunde ha gjort det.)
Telia sänder V Sport UHD så högre upplösning finns, och box 5305 klarar det
men den verkar inte gå att beställa för tillfället
Postad 04 januari 2022 - 01:23
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
En fråga till er som har Discovery plus sport inkl extra kanaler i Telia box. Vad exakt kan man se på dessa extra kanaler förutom allsvenskan?
Jag är en golfare som länge njutit av Cmore golf men som nu riskerar att bli förpassad till Discovery Plus appen för att inte behöva genomlida ändlös reklam på Eurosport 1/2… vill väldigt gärna kunna zappa och hade varit perfekt om dessa extra kanaler hade en historik av att visa annat…
Postad 04 januari 2022 - 17:28
micke13
-
micke13
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
En fråga till er som har Discovery plus sport inkl extra kanaler i Telia box. Vad exakt kan man se på dessa extra kanaler förutom allsvenskan?
Jag är en golfare som länge njutit av Cmore golf men som nu riskerar att bli förpassad till Discovery Plus appen för att inte behöva genomlida ändlös reklam på Eurosport 1/2… vill väldigt gärna kunna zappa och hade varit perfekt om dessa extra kanaler hade en historik av att visa annat…
Kanalerna visar inget utom allsvenskan/superettan i fotboll.
Postad 04 januari 2022 - 19:44
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Telia sänder V Sport UHD så högre upplösning finns, och box 5305 klarar det
men den verkar inte gå att beställa för tillfället
Intressant, tack för info, det hade jag missat!
Det var väl en diskussion tidigare att 5305 inte kunde sända Netflix pga någon rättighetsdispyt mellan Netflix och boxtillverkaren (kinesisk), om jag förstod det rätt. Sedan försvann tydligen 5305 ur sortimentet.
Tur att jag är tämligen ointresserad av sport, det enda jag brukar titta på i den vägen är väl formel 1. Så 4302 täcker in alla mina behov tills Telia någon gång börjar sända mer allmänt i UHD, men vid det laget kanske det är dags för en ny box i alla fall ...
Postad 04 januari 2022 - 20:04
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Intressant, tack för info, det hade jag missat!
Det var väl en diskussion tidigare att 5305 inte kunde sända Netflix pga någon rättighetsdispyt mellan Netflix och boxtillverkaren (kinesisk), om jag förstod det rätt. Sedan försvann tydligen 5305 ur sortimentet.
Tur att jag är tämligen ointresserad av sport, det enda jag brukar titta på i den vägen är väl formel 1. Så 4302 täcker in alla mina behov tills Telia någon gång börjar sända mer allmänt i UHD, men vid det laget kanske det är dags för en ny box i alla fall ...
Bara så du vet är Formula 1 riktigt läckert att se i UHD... 
Postad 04 januari 2022 - 20:29
Michael L
-
Michael L
-
Användare
-
-
213 inlägg
Jag har en Apple-TV också ... 
Postad 06 januari 2022 - 14:03
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
Fubktionen "Starta programmet från början" funkar inte för mig på en del kanaler, tex Eurosport och National geographic.
Postad 08 januari 2022 - 14:23
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Fubktionen "Starta programmet från början" funkar inte för mig på en del kanaler, tex Eurosport och National geographic.
"Starta från början" är så vitt jag vet en genväg till play versionen av programmet. Så det krävs att du ha play för kanalen för att det ska fungera.
Jag hade liknande problem förrut när man var tvungen att göra egma kanalistor för att få HD versionen av kanalen, men HD versionen saknade play-stöd. Sp jag fick ha en kanallista där programguide och starta från början fungerade och en annan med HD bild
Redigerat av e3henri, 08 januari 2022 - 14:25.
Postad 08 januari 2022 - 21:41
GannTrader
-
GannTrader
-
Användare
-
-
194 inlägg
"Starta från början" är så vitt jag vet en genväg till play versionen av programmet. Så det krävs att du ha play för kanalen för att det ska fungera.
Jag hade liknande problem förrut när man var tvungen att göra egma kanalistor för att få HD versionen av kanalen, men HD versionen saknade play-stöd. Sp jag fick ha en kanallista där programguide och starta från början fungerade och en annan med HD bild
Det har funkat förut. Kollade nu och nu verkar det funka igen.
Postad 09 januari 2022 - 21:39
Berraboy
-
Berraboy
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Nu har jag testat Telias TV via unicast, på Sandvikens Energis stadsnät där det bara finns Sandnet som internetleverantör.
Efter en reset så laddar boxen ner en ny programvara, gränssnittet ser likadant ut som tidigare men man loggar in med sina uppgifter för Telia Play och inte med koder.
Det fungerar riktigt bra, minst lika bra bildkvalitet som på ADSL och snabba kanalbyten och menyer.
Men det finns några nackdelar:
Den nya programvaran har inte stöd för boxar med hårddisk, så man tappar möjligheten att spela in och pausa/spola i live TV (om programmet inte redan finns i Play-biblioteket).
TV-boxen räknas nu som en enhet i Telia Play. Så man kan bara använda Telia Play på en annan enhet samtidigt, istället för på två enheter som tidigare.
Tyckte detta lät väldigt intressant att testa själv då jag har en box över som skulle kunna användas stationärt på landet till Telia play. kör annars Chromecast. Finns det några begränsningar kring att använda unicast-box? Alltså exempelvis något som behöver aktiveras från Telias sida, vara uppkopplad på ett visst bredbandsnät eller ha en specifik box-modell?
Postad 11 januari 2022 - 17:35
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 532 inlägg
Funkar digitala ljudet på TV4 bättre nu?
Postad 11 januari 2022 - 20:44
tobako85
-
tobako85
-
Rookie
-
4 inlägg
Tycker faktiskt det för egen del. Inga ljudspikar/hack de senaste dagarna. (TV4 Kalmar)
Postad 11 januari 2022 - 22:38
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Har inte sett så mycket på TV4, men på cancergalan tyckte jag ljudet försvann vid några tillfällen, men inte helt säker
Postad 12 januari 2022 - 00:35
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 004 inlägg
Tyvärr inte. Kollar Hawaii 5.0 (23:55) med "starta om" 10-15 min senare. Men fortfarande en hel del "dropouts" både i reklamen och serien.
Postad 12 januari 2022 - 07:31
h0llowman
-
h0llowman
-
Användare
-
-
233 inlägg
Mycket bättre här i Leksand /Dalarna nu tycker jag! visst det kan hända nu också men inte lika ofta.
Edit: nu är ljudhacken tillbaka igen ser på professorn T på TV4
Redigerat av h0llowman, 13 januari 2022 - 21:42.
Postad 12 januari 2022 - 09:52
matsbj
-
matsbj
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Barnkanalen/SVT 24 på kanalplats 87 fungerar inte för mig. Det blir bara en svart bild. Har fiber och 3 boxar och felet är på alla boxar. Känner någon mer till det problemet?
Upptäckte felet första gången i oktober, men felanmälde inte förrän i november. Det kom efter ett tag hem en tekniker som bytte mediaomvandlaren (!). Det hjälpte inte och han letade fel en hel eftermiddag både lokalt i huset och i fibernoden. Innan teknikern åkte hem sa han att felet inte var lokalt och att han skulle ta det vidare. Efter några dagar så började kanalen fungera igen. Efter ytterligare ett par veckor fick jag beskedet att ärendet stängts. Kanalen har sedan fungerat fram tills för ca en vecka sedan. Jag felanmälde på nytt men ingen verkar veta vad det var för fel förra gången. Kanalen är fortfarande borta på alla tre boxarna och jag har inte fått något besked om vad det är för fel. Skumt, tycker jag. Skulle vara bra att höra om fler har varit med om något likande.
Postad 12 januari 2022 - 15:31
donadoni41
-
donadoni41
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Hej Marcus,
Inget nytt om ljudet i Telias AndroidTVapp?
Är ju inte speciellt roligt med endast stereoljud där....
Annars tycker jag appen överlag är helt ok.
Postad 12 januari 2022 - 20:10
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
425 inlägg
Blev så glad när jag läste ditt inlägg.
Men nej, det hackar fortfarande i ljudet. Just nu i Sveriges mästerkock.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|