* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 08 november 2008 - 13:24
Pubba
-
Pubba
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Har du inte släppt denna på xda-developers? Kan inte hitta det där. Tror väldigt många skulle uppskatta det. Helst med de nya bilderna från Golgo_13
EDIT: Skrev ett litet inlägg här om det. Hoppas det var ok. http://forum.xda-dev...d.php?p=2878338
Helt ok att du la upp programmet där! Golgo_13: Har du möjlighet att fixa till dina panelbilder så att texterna är på engelska? Så fort som jag har nya bilder på engelska så fixar jag in dom direkt i cab-filen så att man slipper byta efteråt.
Postad 08 november 2008 - 13:33
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Liten fundering. Hur aktiv är egentligen X1:an när den är släckt? Telefonsamtal och SMS verkar väl aviseras ok men hur är det egentligen med e-post? Har ju ställt in den på hämtning med vissa intervall men det känns inte som det händer något förrän skärmen är tänds? Varje gång skärmen tänds så börjar den ju söka efter Wlan?
Min telefon hämtar e-post som den ska iallafall. Om skärmen är på eller av spelar ingen roll, mailen kommer in med ett litet pling som avisering.
Postad 08 november 2008 - 13:37
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Min telefon hämtar e-post som den ska iallafall. Om skärmen är på eller av spelar ingen roll, mailen kommer in med ett litet pling som avisering.
Kanse är ngn inställning då? Varje gång jag får ett samtal när skärmen varit släckt så får jag samtidigt dessa aviseringspling i örat när jag svarat!?
Postad 08 november 2008 - 13:38
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Ere bara på min X1a som Touch Flo 3D inte vill vara med å leka när man tar ut tangentbordet? Blir helt skevt, halva bilden visar konstiga fäger å en jädra gröt 
Han jobbar på det. Om du läser tråden så ser du att det är ett projekt under utveckling. Den är inte färdig än.
Redigerat av P@itor, 08 november 2008 - 13:38.
Postad 08 november 2008 - 13:41
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Hmmm... Ville ha över alla min kontakter från min P1:a till X1:an , så jag kopierade över alla till Sim-kortet. Satte sedan in simkortet i X1an och så fanns all kontakter där. Dock så verkar alla som jag har lagt in fler nummer till (jobbnummer,mobil/hem tex) dyka upp flera ggr, istället för som i P1an ha en kontakt och kunna bläddra efter numret i den kontakten. Utan varje kontakt har skapats på nytt med olika telnummer...
Tänkte löst detta genom att fixa till det i datorn.
Men får inte över kontakterna till Outlook, synkar men inget händer , får inte över kontakterna till Outlook.
Vad gör jag för galet ? Har läst i tråden men inte hittat nåt som hjälper mig...
Kör Vista 32 , och Office 2007
Edit: PROBLEM SOLVED !
Var ju jag som inte fattar riktigt, hade inte kopierat över kontakterna från simkortet till telefonens minne, så nu funkar det !
Redigerat av Unregistered2fc90cb8, 08 november 2008 - 14:42.
Postad 08 november 2008 - 13:51
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Kanse är ngn inställning då? Varje gång jag får ett samtal när skärmen varit släckt så får jag samtidigt dessa aviseringspling i örat när jag svarat!?
I outlook: Meny-Verktyg-Alternativ Välj konto Schema för skicka/ta emot
Redigerat av Unregistered006eb26d, 08 november 2008 - 13:52.
Postad 08 november 2008 - 14:01
Fonte
-
Fonte
-
Rookie
-
9 inlägg
Postad 08 november 2008 - 14:46
TheRoggan
-
TheRoggan
-
Användare
-
-
153 inlägg
Suck... Phonehouse säger på sin hemsida att de har i lager sen i Onsdags, men när jag mailar o frågar igår Fredag så säger tjejen på deras kundtjänst att det är slut och de har backorder... Silver kunde jag få i nästa vecka men svart visste hon inte... Uppenbarligen så har det kommit ut en till batch men fanemej om inte Phonehouse får några lurar, har beställt ifrån deras webshop via jobbet ca 3 veckor tillbaka nu, var det privat hade jag köpt ifrån en annan butik nu.
Att få en märkbart använd lur är ju katastrof, där för att vara säker gäller de ju att säga till direkt när man får den så att det är omöjligt att man kan ha orsakat sånt "slitage" på så kort tid. Ta bra tydliga bilder o skicka till dem.
Verkar som det är lite olika "shells" och skinns som är poppis, men verkar som de har sina för o nackdelar. Vad är det första man bör göra när man får in X1:a gällande ny software? Vill inte slöa ner och vill att allt ska funka men också att det ser så fräsht ut som möjligt såklart...
/Roger
Postad 08 november 2008 - 14:48
Unregisteredef74522f
-
Unregisteredef74522f
-
Användare
-
-
110 inlägg
Hej!
Söker erfarenheter av X1:an hos operatören 3. Hur mkt "skit" lägger 3 in på telefonen? Går det att ta bort?
Hur är 3:s täckning när man inte är i dom större städerna??
Tacksam för svar!
Postad 08 november 2008 - 14:54
PizzeNizze
-
PizzeNizze
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hej!
Finns det någon som hittat något för att höja volymen på telefonen. Jag försökte titta på tv, kunde ju knappt höra vad som sades när jag hade den på lagomt "tittavstånd". Dessutom hör jag ju knappt ringsignalerna. Borde kanske finnas ett TWEAK någonstans. Eller är det bara jag som har problem med detta.
MVH
PizzeNizze
Postad 08 november 2008 - 15:23
Unregistered2fc90cb8
-
Unregistered2fc90cb8
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Testade att installera Opera Mini , men det blir nåt galet. Var och vilken version ska man ha ?
Vet att nån frågade tidigare och svaret var "Generic" är det den man ska ha ?
Postad 08 november 2008 - 15:57
ragnevi
-
ragnevi
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Min X1a blev ******** seg efter ett par veckors intensivt installerande. Vet inte om dom installerat massa skräp på den där, men kan ju vara så att nån lekt lite för mkt. Jag körde en hard reset på min o installerade om det jag hittat som var bra o inte segade ner. Nu går det fort o smidigt. Men att du jämför en iphone med X1an visar bara hur illa påläst du är. Kolla upp vad telefonerna klarar och vad du har för behov och bestäm dig utifrån det. En Iphone är billigare, men har som enda fördelen över X1an användargränssnitt och möjligen något bättre webbläsare. Även om Opera i X1an har överträffat mina förväntnigar.
Telefonerna är dock för olika för att man ens ska behöva jämföra. Dom har helt olika användare och för vissa räcker en Iphone väldigt långt.
/Joel
En Iphone är ju tusenlappen dyrare om man räknar in vad den lägsta abonnemangskostnaden minst kommer att kosta från Telia. Inga av Telias abonnemang är ju direkt prisvärda. Jag skulle mycket väl kunna tänkt mig en Iphone, men eftersom jag har en väldigt bra deal med Tre, samt att jag vill köpa min mobiltelefon kontant så var Iphone inget alternativ. Visst jag hade kunnat importera den, men jag hade inte kunnat använda det kvittot och dessutom är det tvivelaktigt ifall garantin hade funnits kvar på mobilen. Testade att installera Opera Mini , men det blir nåt galet. Var och vilken version ska man ha ? Vet att nån frågade tidigare och svaret var "Generic" är det den man ska ha ?
Det är den som jag använder. Jag tankade hem filen till datorn och lade sedan över den i telefonen.
Postad 08 november 2008 - 16:37
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hmmm... Ville ha över alla min kontakter från min P1:a till X1:an , så jag kopierade över alla till Sim-kortet. Satte sedan in simkortet i X1an och så fanns all kontakter där. Dock så verkar alla som jag har lagt in fler nummer till (jobbnummer,mobil/hem tex) dyka upp flera ggr, istället för som i P1an ha en kontakt och kunna bläddra efter numret i den kontakten. Utan varje kontakt har skapats på nytt med olika telnummer...
Tänkte löst detta genom att fixa till det i datorn. Men får inte över kontakterna till Outlook, synkar men inget händer , får inte över kontakterna till Outlook. Vad gör jag för galet ? Har läst i tråden men inte hittat nåt som hjälper mig...
Kör Vista 32 , och Office 2007
Edit: PROBLEM SOLVED ! Var ju jag som inte fattar riktigt, hade inte kopierat över kontakterna från simkortet till telefonens minne, så nu funkar det !
Simkort stödjer inte kontakter med flera telefonnummer, man ska hålla sig ifrån att ha kontakter på simkortet enligt mig. Det blir bara trassel. Bättre att lägga allt på telefonen och se till att säkerhetskopiera till datorn. tror inte heller att sim-kort stödjer så långa namn på kontakter heller... /Joel
Postad 08 november 2008 - 16:46
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag vet inte om någon redan skrivit om detta program, My Mobiler. Hur som helst är det ett freeware som gör att du kan styra din Xperia via din PC, du får upp Xperias skärm på PC-skärmen, och kan göra allt med din dators mus och tangentbord. Länk: http://www.mymobiler.com/
Postad 08 november 2008 - 17:10
thebiga
-
thebiga
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Någon som vet om X1'an från Netonnet har åäö-tangentbord?
Det står Skandinaviska för menyspråk och bruksanvisning.
Men bilderna har inte åäö.
Postad 08 november 2008 - 17:35
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Blir inte klok på detta! Hur gör ni?
1. I inställningar/strömförsörjning har jag ställt in att bakgrundsbelysningen skall stängas av efter en viss tid och slå av enheten efter ytterligare en viss tid. När jag lägger den fickan så slår jag också av den (inte stänger av den helt förstås). När skärmen då är helt släckt så får jag inga meddelanden eller signaler om e-post (däremot samtal och SMS). Har ställt in så att e-post skall hämtas med jämna mellanrum. Vill ha meddelanden även om telefonen är släckt.
2. Om man nu inte kan stänga av skärmen helt utan måsta ha på den kan man då få tangentlås (inte pinkodslås) att slå på automatiskt? (Utan lås verkar den leva vilt i fickan.) Vet inte vad skillnaden i strömförbrukning är med helsläckt skärm eller inte?
Postad 08 november 2008 - 18:00
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har fått en ny liten symbol uppe bredvid 3G-symbolen jag inte sett tidigare. En triangel kommer dit lite då o då.. Någon som vet vad det är för symbol?
//Joel
Postad 08 november 2008 - 18:03
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Jag har fått en ny liten symbol uppe bredvid 3G-symbolen jag inte sett tidigare. En triangel kommer dit lite då o då.. Någon som vet vad det är för symbol? 
//Joel
Inbjudan till en trekant?
Postad 08 november 2008 - 18:34
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
//Joel
I min manual  stod det att detta är en symbol för 'roaming'. Kolla i din, gissar på att det står samma sak där.
Postad 08 november 2008 - 18:35
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1 567 inlägg
//Joel
Det är symbolen för Roaming. edit: MrNoodles han före
Redigerat av Whopper, 08 november 2008 - 18:36.
Postad 08 november 2008 - 18:55
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Någon som vet om X1'an från Netonnet har åäö-tangentbord?
Det står Skandinaviska för menyspråk och bruksanvisning. Men bilderna har inte åäö.
Jag har åäö på min x1 från netonnet. /p
Postad 08 november 2008 - 19:01
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
I min manual stod det att detta är en symbol för 'roaming'. Kolla i din, gissar på att det står samma sak där. 
Min manual är i fel stad..  Men de e väl lite konstigt att den roamar nu.. jag e kvar i sverige o inte i närheten av gränsen. Kostar det massa pengar när jag surfar nu då eller? Hm.. blir ju nervös för vad telenor har för sig! edit: jag ringde telenor o frågade.. dom sa att det kan bli så ibland men att så länge jag inte e utomlands eller vid gränsen ska jag inte bli orolig. Men han kunde inte berätta varför.. hm.. gissar att man e på nån annans mast som telenor hyr av. /Joel
Redigerat av joel80, 08 november 2008 - 19:12.
Postad 08 november 2008 - 19:19
sinriel
-
sinriel
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej!
Söker erfarenheter av X1:an hos operatören 3. Hur mkt "skit" lägger 3 in på telefonen? Går det att ta bort? Hur är 3:s täckning när man inte är i dom större städerna??
Tacksam för svar!
Har en X1:a från 3 den jag har ingen branding alls men mjöligt de kommer ha något lite senare, men burkar inte vara så värst farligt. Tycker 3s täckning är bra utanför städerna, jag har turbo 3g täckning i stort sett överallt känns de som även ute i bushen men generellt så finns 3g täckning nästan alltid t o m varit bättre än tele 2 gsm täckning enligt min mening
Postad 08 november 2008 - 19:39
Unregistered006eb26d
-
Unregistered006eb26d
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Blir inte klok på detta! Hur gör ni? 1. I inställningar/strömförsörjning har jag ställt in att bakgrundsbelysningen skall stängas av efter en viss tid och slå av enheten efter ytterligare en viss tid. När jag lägger den fickan så slår jag också av den (inte stänger av den helt förstås). När skärmen då är helt släckt så får jag inga meddelanden eller signaler om e-post (däremot samtal och SMS). Har ställt in så att e-post skall hämtas med jämna mellanrum. Vill ha meddelanden även om telefonen är släckt. 2. Om man nu inte kan stänga av skärmen helt utan måsta ha på den kan man då få tangentlås (inte pinkodslås) att slå på automatiskt? (Utan lås verkar den leva vilt i fickan.) Vet inte vad skillnaden i strömförbrukning är med helsläckt skärm eller inte?
Jag hade nog ringt supporten nu. Min telefon tar emot och aviserar E-post såväl som MSN och SMS när telefonen har släckt skärmen, eller när jag släckt skärmen själv genom att trycka på ovansidan.
Postad 08 november 2008 - 19:41
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Min manual är i fel stad.. Men de e väl lite konstigt att den roamar nu.. jag e kvar i sverige o inte i närheten av gränsen. Kostar det massa pengar när jag surfar nu då eller? Hm.. blir ju nervös för vad telenor har för sig!
edit: jag ringde telenor o frågade.. dom sa att det kan bli så ibland men att så länge jag inte e utomlands eller vid gränsen ska jag inte bli orolig. Men han kunde inte berätta varför.. hm.. gissar att man e på nån annans mast som telenor hyr av. /Joel
Eftersom du har Telenor så går din telefon ut i Roaming så fort den får kontakt med 3GIS nät. Det är det 3G-nät som Telenor och 3 har byggt tillsammans över hela landet utom i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona där dom har 3G-nät som de äger var för sig. Du kan även ligga i GMS-läget men då är du bara i Telenors egna nät. Från Wikipedia:3GIS, 3G Infrastructure Services AB, ett av Telenor AB och Hi3G Access AB gemensamägt infrastrukturbolag. 3GIS bildades 2001 och har till uppgift att bygga, äga och driva sina båda moderbolags gemensamma mobiltelefoninät för tredje generationens mobiltelefonisystem, 3G (UMTS). Respektive moderbolag bygger, äger och driver därutöver egna nät i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. VD för 3GIS (2006) är Magnus Zetterberg.
Redigerat av crest, 08 november 2008 - 19:42.
Postad 08 november 2008 - 20:09
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Jag vet inte om någon redan skrivit om detta program, My Mobiler. Hur som helst är det ett freeware som gör att du kan styra din Xperia via din PC, du får upp Xperias skärm på PC-skärmen, och kan göra allt med din dators mus och tangentbord. Länk: http://www.mymobiler.com/
jodå.. vid flera tillfällen
Postad 08 november 2008 - 20:17
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
jodå.. vid flera tillfällen 
Ber om ursäkt för inlägget.
Postad 08 november 2008 - 20:22
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3 071 inlägg
Ber om ursäkt för inlägget. 
ingen fara.. säkert nån som missat det
Postad 08 november 2008 - 21:09
tantanx
-
tantanx
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej jag har ett par frågetecken att reda ut angående SPB mobile's programvaror.
Vad är skillnaden mellan Mobile Shell, Mobile Phone Suite och Mobile Pocket Plus? Alla verkar ju vara någon slags gränssnitt? Vilken är mest mångsidig?
Postad 08 november 2008 - 21:15
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Gå till deras hemsida å ta hem testversion..De är fullversion fast du måste låsa upp dom efter ett tag..
Annars kan du hitta dom där man hittar allt annat
Postad 08 november 2008 - 22:59
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Har läst mycket av tråden, men inte allt. Är grymt sugen på en X1'a. Har en W960 idag. Har några funderingar, då jag aldrig haft en Windows mobil tidigare:
1. Får jag fråga om Flight Mode när jag startar telefon, så som på min W960?
2. Ungefär hur länge kan jag lyssna på MP3 i flygplansläge om jag anväder SE's musikspelaren i "panelerna"? Klarar den 10h?
3. Kan jag synka mina kontakter från min dator till telefon? Jag har Windows XP Home Edition SP3 och kontakterna i Outlook Express eller Windows adressboken (6.00.2900.5512) (samma sak).
Tack för svar på förhand!
Postad 08 november 2008 - 23:29
Toob
-
Toob
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Har läst mycket av tråden, men inte allt. Är grymt sugen på en X1'a. Har en W960 idag. Har några funderingar, då jag aldrig haft en Windows mobil tidigare:
2. Ungefär hur länge kan jag lyssna på MP3 i flygplansläge om jag anväder SE's musikspelaren i "panelerna"? Klarar den 10h?
3. Kan jag synka mina kontakter från min dator till telefon? Jag har Windows XP Home Edition SP3 och kontakterna i Outlook Express eller Windows adressboken (6.00.2900.5512) (samma sak).
Första Windows mobilen för mig också. Var lite pill i början men nu börjar det hända saker  1. När du startar telefonen så kommer det upp att slå in pinkod = telefon läge... Slår man inte in denna kod så ligger man i flygplansläge. Kan ha andra alternativ om man installerar program senare. 2. Har kört hårt med min x1:a och den höll ca: 8 timmar. Allt beror ju på inställningar man gör. 3. Visst kan du det. Helkul telefon med många möjligheter. Välj x1:an Mvh Tobbe
Redigerat av Toob, 08 november 2008 - 23:31.
Postad 09 november 2008 - 00:53
SigmatiC
-
SigmatiC
-
Amatör
-
-
94 inlägg
https://www.minhembi...c_id=261358.jpgBlir galen här. Energiläget är på max och allt men endå en sketen Mbit. Tar 10 min att bara komma in på google. Har läst igenom hela forumet men bara jag verkar ha detta problem. För övrigt funkar alla mina andra trådlösa enheter klockrent i full hastighet. Nån som kan vara snäll och hjälpa till lite?
Postad 09 november 2008 - 03:03
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har också bara 54/1 men det tar verkligen inga 10min att öppna Google, snarare en sekund =) Energiläget står i mitten.
Redigerat av Nisse Järnet, 09 november 2008 - 03:09.
Postad 09 november 2008 - 07:58
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Står samma på min TyTn II
Men det är inte så seg...
Trode det skulle stå så
Edit
När jag tankat ner torrenter så har ja dock inte kommit upp i mer än 250kb
----------------------------------------------------------
Nån som vet nån bra sida man kan testa sin hastighet mot ?
Redigerat av moparman, 09 november 2008 - 08:00.
Postad 09 november 2008 - 09:31
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
1. Du får fram att knappa in pinkoden, men du kan hur enkelt som helst växla mellan flightläge och vanligt när telefonen är startad. 2. Ja den klarar 10 timmar lätt. Jag har igång min telefon i 10 timmar med Bluetooth utan problem och har ca 20% av batteriet kvar när jag går hem från jobbet, då är telefonen inte i flightläge heller utan är uppkopplad hela tiden. Med telefonen i flightläge och med vanliga headsetet borde den klara MYCKET mer. 3. Japp det kan du.
Postad 09 november 2008 - 10:42
SigmatiC
-
SigmatiC
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Det jag menar med att google tar 10 min är att det är otroligt segt att ta sig ut på internet.
Det kan bokstavligt talat ta minuter att öppna en sida som minhembio.com vilket är totalt oacceptabelt om man gett 6000+ för en telefon!
/Är det nån som kan nån sida/program där man mäter hastighet på wm-enheter?
Redigerat av SigmatiC, 09 november 2008 - 10:53.
Postad 09 november 2008 - 11:10
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Det tar inga 10minuter här inte så antingen har du nån galen inställning, i antingen telefon eller accesspunkt.
Eller så är det nånting som är på tok med din X1, tyvärr.
Postad 09 november 2008 - 11:31
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
Det jag menar med att google tar 10 min är att det är otroligt segt att ta sig ut på internet. Det kan bokstavligt talat ta minuter att öppna en sida som minhembio.com vilket är totalt oacceptabelt om man gett 6000+ för en telefon!
/Är det nån som kan nån sida/program där man mäter hastighet på wm-enheter?
Well, en dator med 500 Mhz processor, långsamt minne och buss kan inte klara av att ladda sidor lika snabbt som en dator med 3 Ghz. Så enkelt är det. Vissa sidor har en massa flash mm som kräver mycket kapacitet. I tester är X1:an något långsammare på att ladda sidor än t.ex. iPhone men någon milsvid skillnad är det inte. Det är därför jag kör Opera mini. Då laddas sidan på Operas server först, komprimeras och skickas (i princip) som en bild till telefonen, vilket går 10 ggr snabbare. Funkar på de flesta websidor och riktigt bra på långsamma tidningssidor. Men jag testade så att du kan jämföra: Öppna www.google.se via Wifi och Explorer i X1:an: 3 sek www.minhembio.com via Wifi och Explorer: ca 15 sek www.dn.se via wifi och explorer: ca 2 minuter beroende på nåt script på DNs hemsida som krånglar i webläsaren www.dn.se via opera mini och wifi: 8 sek www.minhembio.com via opera mini och wifi: 4 sek Jag tycker inte det är någon mening med att jämföra 3g mm eftersom det beror så mycket på mottagningsförhållanden mm. Men där får du i alla fall lite att jämföra med.
Postad 09 november 2008 - 11:39
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
nån som kan länka mig till en opera-mini version man ska ha?
jag testade att ladda ned "generic" men jag får inte telefonen att ta emot .jar/.jad filer. Vad gör jag för fel?
Postad 09 november 2008 - 11:53
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
nån som kan länka mig till en opera-mini version man ska ha? jag testade att ladda ned "generic" men jag får inte telefonen att ta emot .jar/.jad filer. Vad gör jag för fel?
Jag gick in på Opera.com och valde opera mini direkt från telefonen. Då föreslår den en som fungerar. Den heter Generic i och för sig, men det kanske finns fler. Att det är en jar beror nog på att det är en Java-fil, ska nog vara rätt. J
Postad 09 november 2008 - 12:00
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Jag gick in på Opera.com och valde opera mini direkt från telefonen. Då föreslår den en som fungerar. Den heter Generic i och för sig, men det kanske finns fler. Att det är en jar beror nog på att det är en Java-fil, ska nog vara rätt.
J
ah okej jag gjorde så och det gick mycket bättre än att använda datorn hehe. Tack!
Postad 09 november 2008 - 12:28
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
själv så är jag lite smått imponerad av wifi'n då jag har den på default på styrkan, satt i bilen igår och testa lite hittade på kompisens nätverk som ligger ca 150m bort + 2 till som ligger lika långt bort, o kompisens är ett som ligger på andra sidan huset mot vad jag satt i bilen, o inga problem att koppla upp sig emot det heller! (ja jag har hans pass)
o det går bra fort i operan som ligger med:-)
Mvh Butch
Postad 09 november 2008 - 12:29
SigmatiC
-
SigmatiC
-
Amatör
-
-
94 inlägg
######r vilken skillnad det blev! Tack joreimer
Postad 09 november 2008 - 12:34
joreimer
-
joreimer
-
Användare
-
-
214 inlägg
######r vilken skillnad det blev! Tack joreimer 
Vassego
Postad 09 november 2008 - 12:45
joel80
-
joel80
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Står samma på min TyTn II
Men det är inte så seg... Trode det skulle stå så
Edit När jag tankat ner torrenter så har ja dock inte kommit upp i mer än 250kb ----------------------------------------------------------
Nån som vet nån bra sida man kan testa sin hastighet mot ?
Att du har 250kb när du tankar torrents motsvarar en uppkoppling som är på ca 2-2,5 mbit. Du kan gå till tptest.se/mobil o testa.. //Joel
Postad 09 november 2008 - 13:11
mortengutt
-
mortengutt
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Hur slår jeg av slik at xperiaen inte söker efter väderprognosen å panelene? Det koster meg så mye for hver gang.
Postad 09 november 2008 - 13:22
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Att du har 250kb när du tankar torrents motsvarar en uppkoppling som är på ca 2-2,5 mbit.
Du kan gå till tptest.se/mobil o testa..
//Joel
Testade att gå in på tptest.se/mobil och fick 754kbit/s /Melone
Redigerat av Melone, 09 november 2008 - 13:22.
Postad 09 november 2008 - 13:51
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Bra att kunna kolla hastigheten.
Jag kommer lägga in den länken i Windows Mobil tråden också.
Nu när jag testade så kom min Xperia upp i 3128 kbit/s
Helt schysst att jag - just nu - har 3.1 mbit/s här i Solna. (Är på jobbet.)
Postad 09 november 2008 - 13:56
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Hur slår jeg av slik at xperiaen inte söker efter väderprognosen å panelene? Det koster meg så mye for hver gang.
Jag använder 3Dtflow nu.. men det borde gå att stänga av att den skall synca varje gång. Leta i inställningar under vädermenyn. Andvänder du SPB shell eller 3Dtflow är det busenkelt att stänga av.
Redigerat av King Cobra, 09 november 2008 - 14:02.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|