Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*** Officiell tråd - Xtreamer - Streamer/Streamer Pro/Sidewinder/iXtreamer

3627 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 oktober 2011 - 00:52

Unregisteredd9b9aa55
  • Unregisteredd9b9aa55
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Men då kan man ju berätta för dom som är vill veta hur du gjorde när du lade in en annans OS eller?

Jag bara laddade ner en annan linux-distro (archlinux) och installerade. Det är ju en liten dator så det är som vanligt. Och vilket OS man väljer sätter svårighetsgraden på konfigureringen sen...
Operativet kommer på en USB-sticka i kartongen så vill jag köra Ultra-os så är det bara att plugga in den.

Postad 18 oktober 2011 - 11:26

deadhead123
  • deadhead123
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Köpte en Sidewinder för några veckor sen och den fungerar som den ska och gör det jag vill med ett stort undantag: den tappar kontakten med den externa hårddisken som jag kopplat via USB-porten. Den fungerar som den ska i ca 40min men sen kopplas den bort och jag får börja om från början igen. Visserligen kommer den ju ihåg var jag slutade titta men det är en aning irriterande att det hela tiden kopplar bort hårddisken... Installerade senaste firmware jag kunde hitta som är 2,7,0S. Min fundering är om det är nån inställning eller om det är nåt annat knas?

Postad 18 oktober 2011 - 14:26

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

den tappar kontakten med den externa hårddisken som jag kopplat via USB-porten. Den fungerar som den ska i ca 40min men sen kopplas den bort och jag får börja om från början igen.

Det var skumt det där med efter 40 min., annars brukar det vara som så att den loosar en av de två USB-minnena/hhd man kan ha, när man börjar titta på nåt på en av dem.

Brukar ha med just en av de två usb-portarna att göra, så du kanske ska prova att byta port.

Själv kör jag den stooora hdd'n på den port som inte tappar kontakten, men om jag från den då tittat på nån film - oavsett hur länge - och sen vill se nåt från USB-Stickan jag har på den andra porten, så måste jag isf boota om Xtreamern, för då syns inte Stickan längre.

Redigerat av anderswillhelmsson, 19 oktober 2011 - 05:19.

Postad 18 oktober 2011 - 20:51

deadhead123
  • deadhead123
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har testat att byta usb-port men utan resultat. Sen ska det sägas att den kan tappa kontakten med hdd'n efter allt mellan 5 och 40 minuter så den är inte direkt konsekvent...

Postad 22 oktober 2011 - 11:33

jolken
  • jolken
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fungerar trådlöst internet bra på Xtreamer Sidewinder (1)?
Tänkte införskaffa en till sovrummet och ids inte dra kabel ända dit.

Postad 23 oktober 2011 - 16:43

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Fungerar det att se 3d BD-ripar på den "vanliga" Sidewinder eller behöver man något annat?

Postad 23 oktober 2011 - 18:44

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Fungerar det att se 3d BD-ripar på den "vanliga" Sidewinder eller behöver man något annat?

Lustigt det här; Redan i november 1982, alltså för 29 år sen, sändes 3D-Tv på svensk tv, Skräcken från Svarta Lagunen.
( https://www.minhembi...dpost&p=3269677 inlägg #15, Skickat 21 April 2011 - 07:16 )

Det enda man behövde var ett par röd/gröna glasögon, som jag fortfarande har kvar, samma sort följde även med Bra Böckers Lexikons 1:a del.

Så visst går det välan att se 3D på en Xtreamer, allt beror ju på hur filmen är inspelad och att du har ett par röd/gröna glasögon! B)

Redigerat av anderswillhelmsson, 23 oktober 2011 - 18:47.

Postad 26 oktober 2011 - 08:10

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0
Någon som vet hur flashstödet är Sidewinder 2?

Tänkte med den inbyggda läsaren. Funkar det tex att man går in på svtplay.se och tittar?

Postad 28 oktober 2011 - 07:55

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Hur kan man få xtreamer sidewinder att spela upp rar filer ?
Blev fruktansvärt förvånad när den inte kan läsa dom.
Har antagligen kört för mycket med gratis xbmc och förväntade mig ännu bättre från köpe maskin ....

Finns det någon mod eller något för att spela upp direkt från rar filer ?

Postad 28 oktober 2011 - 09:20

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Hur kan man få xtreamer sidewinder att spela upp rar filer ?
Blev fruktansvärt förvånad när den inte kan läsa dom.

För det första är ju RAR-filer packade filer med delar av filmer i, och då använder man naturligtvis WinRar för att först packa ihop alla RAR-filerna till en enda hel fil(m).

Men det går att göra även i Xtreamer, finns nåt tilläggsprogram nån skrivit för det, men det tar ju en evig tid eftersom Xtreamers processor inte alls är gjord för sånt.

För det andra är det bara idioti och ren och skär dumhet att inte packa ihop fil(m)erna först!

Sök efter rar2fs .

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 oktober 2011 - 09:21.

Postad 28 oktober 2011 - 09:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

För det första är ju RAR-filer packade filer med delar av filmer i, och då använder man naturligtvis WinRar för att först packa ihop alla RAR-filerna till en enda hel fil(m).

Men det går att göra även i Xtreamer, finns nåt tilläggsprogram nån skrivit för det, men det tar ju en evig tid eftersom Xtreamers processor inte alls är gjord för sånt.

För det andra är det bara idioti och ren och skär dumhet att inte packa ihop fil(m)erna först!

Sök efter rar2fs .

Han vill nog inte ha allt dubbelt.

Postad 28 oktober 2011 - 13:15

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Han vill nog inte ha allt dubbelt.

Dubbelt?

OM jag hämtar ( Lagliga, så klart! ) filmer på nätet, så använder jag DATORN & uTorrent - och inte Xtreamer... - och sen packar jag upp/ihop det uTorrent hämtat hem, på DATORN, och SEN kopierar jag över det till den USB-hdd som Xtreamern använder, ELLER så kör jag filmen via nätverket från Datorn till Xtreamern.

Men senare versioner av uTorrent kan ju faktiskt Streama filmer från RAR-filerna man hämtar, alldeles själv.

Xtreamer Original är ju inte alls byggd för den Processorkraft som egentligen krävs för att packa upp/ihop RAR-filer, utan det låter man, så klart, datorn sköta.

Man kan ju automatisera ihoppackandet mha nån batfil, så slipper man bry sig, finns säkert redan färdiga små batfiler man kan använda ihop med t ex uTorrent.

Redigerat av anderswillhelmsson, 28 oktober 2011 - 13:17.

Postad 28 oktober 2011 - 13:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Dubbelt?

OM jag hämtar ( Lagliga, så klart! ) filmer på nätet, så använder jag DATORN & uTorrent - och inte Xtreamer... - och sen packar jag upp/ihop det uTorrent hämtat hem, på DATORN, och SEN kopierar jag över det till den USB-hdd som Xtreamern använder, ELLER så kör jag filmen via nätverket från Datorn till Xtreamern.

Men senare versioner av uTorrent kan ju faktiskt Streama filmer från RAR-filerna man hämtar, alldeles själv.

Xtreamer Original är ju inte alls byggd för den Processorkraft som egentligen krävs för att packa upp/ihop RAR-filer, utan det låter man, så klart, datorn sköta.

Man kan ju automatisera ihoppackandet mha nån batfil, så slipper man bry sig, finns säkert redan färdiga små batfiler man kan använda ihop med t ex uTorrent.

Ja. Tankar man ner så förväntas man seeda också annars blir man bannad rätt snabbt. Men eftersom du är laglig så har du såklart inte det problemet ;)

Postad 29 oktober 2011 - 04:13

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Ja. Tankar man ner så förväntas man seeda också annars blir man bannad rätt snabbt. Men eftersom du är laglig så har du såklart inte det problemet ;)

Ja, du vet väl att man inte får diskutera illegal fildelning här, utan bara lagligt sådan, så då diskuterade jag nu just precis lagligt sådan ... :rolleyes:

Postad 03 november 2011 - 02:40

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Ja, du vet väl att man inte får diskutera illegal fildelning här, utan bara lagligt sådan, så då diskuterade jag nu just precis lagligt sådan ... :rolleyes:

Då får du gärna ge ett exempel på lagligt nedladdade filmer som är nedpackade, som du precis nämnde.

Postad 03 november 2011 - 09:04

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Då får du gärna ge ett exempel på lagligt nedladdade filmer som är nedpackade, som du precis nämnde.

Finns t.o.m. filmer som lanseras på Pirate Bay, dvs innan de visats nån annanstans.

Nog sagt.

Postad 07 november 2011 - 11:48

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Sidewinder2 Ljud synk??

Tänkte höra med er som har köpt Sidewinder2an om det är samma problem med ljud synk som Sidewinder1an har ,dvs
att man måste köra med 1080i 60hz för att ljudet ska synka någorlunda??
mvh
Bozze

Postad 11 november 2011 - 13:16

lidas5
  • lidas5
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Hej!!

Har försökt att leta här men hittar inget. Har provat att ladda ner bildomslagen(scraper). Det ser bra ut när man förhandskontrollerar dom, men sen när dom kommer fram så är det på något annat språk. Det är engelska som är förvalt. Gör jag något fel eller är det en bugg??

Det är en sidewinder 2 som jag har. Just nu har jag ett usb sticka inkopplad. Ingen intern hårddisk. Antar att jag måste ha kvar stickan eller spar den bilderna på NAS:en??

Mvh
Fredrik

Postad 11 november 2011 - 13:18

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Sidewinder2 Ljud synk??

Tänkte höra med er som har köpt Sidewinder2an om det är samma problem med ljud synk som Sidewinder1an har ,dvs
att man måste köra med 1080i 60hz för att ljudet ska synka någorlunda??
mvh
Bozze

Har inga som helst problem med ljudsynk med min sidewinder generation 1. Det är nog din tv som ställer till det.

Hej!!

Har försökt att leta här men hittar inget. Har provat att ladda ner bildomslagen(scraper). Det ser bra ut när man förhandskontrollerar dom, men sen när dom kommer fram så är det på något annat språk. Det är engelska som är förvalt. Gör jag något fel eller är det en bugg??

Det är en sidewinder 2 som jag har. Just nu har jag ett usb sticka inkopplad. Ingen intern hårddisk. Antar att jag måste ha kvar stickan eller spar den bilderna på NAS:en??

Mvh
Fredrik

Man kan ju hoppas den sparar på stickan nu för sidewinder 1 envisades med att spara allt i filmfoldrarna så man fick en jäkla massa bilder å annat där.

Postad 12 november 2011 - 05:33

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Vanliga Sidewinder sparar allt på den USB-enhet som är ansluten som C: (om det inte finns nån inbyggd hdd).

Postad 13 november 2011 - 15:17

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0
Hej,

Har en gammal Xtreamer (rev. 2.7.0) (utan intern HDD) samt en eTRAYz NAS inkopplad på samma nätverk. Tänkte enable:a FTP servern på Xtreamer:n och då använda eTRAYz NASen som det externa utrymmet där filerna (som man ska nå via FTP) ligger.

1. Var ställer man in det directory som FTP-servern anser som root-directory? (här vill jag då välja eTRAYz NAS:ens disk)
2. Var skapar man nya FTP-användare?
3. Var kan man läsa mer om detta ämne (FTP/eTRAYz). Tycker att manalen är extermt torftig i detta område.

Tack på förhand!

/Martin

Redigerat av eztoril, 13 november 2011 - 15:20.

Postad 13 november 2011 - 18:42

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

3. Var kan man läsa mer om detta ämne (FTP/eTRAYz). Tycker att manalen är extermt torftig i detta område.

forum.xtreamer.net funkar, finns även svenska forum där, även om de inte brukar ha nåt vidare innehåll.

Postad 16 november 2011 - 16:37

Nicke_F
  • Nicke_F
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hur ser det ut nu, är 2an ett bättre köp än 1an?
Hur buggig är 2an och hur buggfri är 1an?
Eller ni som har haft 1an sen start, hur mycket krut lägger dom på uppdateringar, alltså om man gillar läget och köper en buggig 2a, kan man lita på att den kommer att blir "bra" till slut.

Jag har förstått att det funkar med svtplay i 1an, hur är det med 2an där?

Mycket möjligt att allt är besvarat redan men jag klarar då inte av att hitta det i tråden.

Postad 16 november 2011 - 19:06

Andreas_73
  • Andreas_73
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Hur ser det ut nu, är 2an ett bättre köp än 1an?
Hur buggig är 2an och hur buggfri är 1an?
Eller ni som har haft 1an sen start, hur mycket krut lägger dom på uppdateringar, alltså om man gillar läget och köper en buggig 2a, kan man lita på att den kommer att blir "bra" till slut.

Jag har förstått att det funkar med svtplay i 1an, hur är det med 2an där?

Mycket möjligt att allt är besvarat redan men jag klarar då inte av att hitta det i tråden.

Jag tycker att 1:an fungerar bra. Jag har inte lagt på senaste (2.7) uppgraderingar då de funktioner jag använder funkar bra i 2.6. Vad gäller SVTplay så funkar det hyggligt, personligen plockar vi dock fram dator istället då det är aningen segt att hitta och tex spola i programmet. Men, det funkar iaf... Möjligtvis att mina problem med svtplay löses av 2.7 men för oss betyder det inte så mycket. Vi använder xtreamern för film och ungefär bara det :)

Postad 16 november 2011 - 19:37

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Jag har haft 1:an i 2 år nu, känns som om den börjar bli färdig nu.
Jag är inte helt nöjd med svtplay då den hänger sig typ var tredje gång och då får man börja om från början på programmet. Snabbspolningen är ju max 2 ggr så man blir irriterad. Kul att det finns men frun har tröttnat på alla avbrott, men det är ju ingen ursprungsfunktion från Xtreamerteamet utan ett privat projekt.Har inte lyckats luska ut vad det beror på, verkar inte som om alla har det problemet.
Titta på film funkar för det mesta bra, fast ibland hänger den sig när man bläddrar i menyerna och startar om, oftast av sig själv. Aldrig några avbrott i filmerna. Har hänt att den tappat ljudet om man pausat länge i filmen, då får man starta om, men den kommer ihåg var den var så det är inget större problem, men jag är inte säker på att det hänt med senaste mjukvaran (2.7) som jag har.

Redigerat av bsba, 16 november 2011 - 19:39.

Postad 22 november 2011 - 23:08

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
För att programmera din Logitech Harmony Fjärr för Xtreamer:

Gå till http://www.logitech.com/sv-se/remotes

Vänta på bilden med: "Se om dina enheter finns med".

Xtreamer hittas under >> Dator > Media Center-pc > Xtreamer > Skriv: MK1 eller Xtreamer (Avser första modellen, dvs Sidewinder), eller nån annan modell om du har det.

Postad 26 november 2011 - 08:04

HasseGbg
  • HasseGbg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan svara på detta från en nybörjare. Har testat att söka i tråden utan att hitta något (0 träffar på sökning av "mp3"..??)

Har nyligen köpt en XtreamerPro, och laddat den med en 1TB HDD. Förutom att använda den som NAS, var tanken att ha den som mediaspelare främst för eget bild/video material och en stor samling mp3-musik. Det mesta fungerar som det ska, men jag undrar över en del saker när det gäller att spela upp just mp3.

Firmware: 2.7.0 (har testat mig fram från 2.3.3, default, och uppåt. Denna verkar stabilast)

Jag har mina mp3-filer sparade albumvis i mappar, en för varje album på HDD'n i Xtreamer. När jag använder "Media Library" och startar uppspelning "direkt på en mapp" (alltså utan att först öppna den och starta direkt på en fil) så får jag ingen visning av vilken fil som spelas. Den lilla "media-spelaren" öppnas inte. Alla funktioner fungerar via fjärrkontrollen (next, random, osv), men man ser inte vad man gör eller spelar.

Öppnar man däremot en mapp till filnivå, vilken som, under tiden som man spelar upp "mapp-vis", så kommer den fram. Fast då visas ju t.ex albumbilden från vald mapp, inte den man spelar. Kanske ett i-landsproblem, men störande, då jag vill veta vad jag lyssnar på om jag t.ex startar uppspelning på en mapp med flera undermappar (album)....

En annan grej under samma tema.
Jag har även testat spela musik via "JukeBox" under "Xtremering" (ver: 0.1.53, senaste?), men där fungerar inte funktionerna "Musik" och "Bilder". Finns dom verkligen inte?

Ytterligare.
Finns det ingen möjlighet att göra spellistor (mp3) i XtreamerPro byggd på deras id3-taggar (Genre, Artist, Year, osv), som i en vanlig pc-applikation typ WinAmp, iTunes eller liknande?

Skulle bli djäkligt tacksam om någon kan svara på dessa funderingar.
Mvh
//Hasse

Postad 26 november 2011 - 08:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0
Tror inte det är ens en på hundra som använder sin Xtreamer till att spela musik, utan de flesta kör nog nedladdade filmer på den.

Men om du verkligen vill ha svar så använd Xtreamers eget forum, finns även svenska trådar där, även om de inte är många, så sök i de engelska.

http://forum.xtreamer.net

Redigerat av anderswillhelmsson, 27 november 2011 - 09:40.

Postad 26 november 2011 - 08:56

HasseGbg
  • HasseGbg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ok Anders...

Tack för snabb respons i alla fall.

//Hasse

Postad 29 november 2011 - 10:11

Nicke_F
  • Nicke_F
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Ok Anders...

Tack för snabb respons i alla fall.

//Hasse

Du får gärna rapportera här vad du kommer fram till, jag velar om en sån här och jag är tillsammans med dig en av dessa 1 på hundra som vill använda den även för musik. Playlist-funktionen är ganska viktig då.

Postad 29 november 2011 - 21:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Usch xtreamer är hemska på musik. Har bara min för att spela video.

Postad 01 december 2011 - 07:37

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

• 772 inlägg
  • 0
Hur går det för den senaste Prodigy 3d? Någon som haft den ett tag och kunnat utvärdera?

Postad 01 december 2011 - 08:30

Vilo
  • Vilo
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
http://forum.xtreame...-screen-issues/

Min fungerade i 2 dagar, sen dog den.

Redigerat av Vilo, 01 december 2011 - 08:31.

Postad 01 december 2011 - 14:13

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Köpte min xtreamer pro för ett tag sen...kan ju bara säga att allt funkar som det ska...Är glad över det för vad jag läst så verkar ju många ha problem med sina..

Har bara en fråga...trådlösa usb adeptern..Kan jag köpa vilken jag vill eller måste jag ha xtreamers egna?

Postad 01 december 2011 - 18:22

stirrah
  • stirrah
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med Jukeboxen, för det första är den sjukt långsam...för det andra så syns inte cover arten?
Även om jag går in genom WI och ändrar via online update till en bild och trycker spara så vill den inte visa sen

Postad 02 december 2011 - 09:08

larvigt
  • larvigt
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Jag har problem med Jukeboxen, för det första är den sjukt långsam...för det andra så syns inte cover arten?

Och du har en Xtreamer av modell vad då?

Är det vanliga Sidewinder så är det så, den är inte byggd för Jukebox, utan Jukebox är ju ett Användar-skrivet tillägg, men processorn och minnet är eg. för dåligt för att köra såna appar.

Det har skrivits mycket om det tidigare i tråden, så läs baklänges, eller använd Xtreamers eget forum.

Även om jag går in genom WI och ändrar via online update till en bild och trycker spara så vill den inte visa sen

Har du alls en hårddisk ansluten då?

Postad 02 december 2011 - 13:03

Lazzeman56
  • Lazzeman56
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
För er som väntar på uppdatering av "gamla" maskiner så tror jag nog hoppet är ute efter att ha läst denna kommentar från Xtreamers forum

http://forum.xtreame...post__p__214272

Vilket företag!!!

Postad 02 december 2011 - 13:18

larvigt
  • larvigt
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

http://forum.xtreame...post__p__214272

Lägg ut texten här istället, den där länken är ju bara användbar om man loggat in.

Postad 02 december 2011 - 15:36

Jarmon
  • Jarmon
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Det står så här..:

Guys : Version 3 on your machines is worse 100 time than ver 2.71. Realtek also not so particularly keen to help us fix the SDK to make it suitable for old 1283 machines.

If we would have released you the version 3 as it is, most of you would be disappointed, without being able to revert back to the good old version 2.7.1

Anyway, we did not give up on this as yet. From what you can see in the forum, version 3 even on the new Prodigy is still missing many functions you already enjoy on your current Xtreamer.

The Xtreamer Sidewinder, Xtreamer Pro, Xtreamer DVD and the iXtreamer are all running an older SDk which we worked on for 2 years, it is therefore more stable and debugged heavily.

Anyway, version 3 (which is based on newer SDK) will not offer you the same experience of the newer platforms. your older models lacks the memory resources, the CPU speed and the connectivity of the new chips which the newer models has.

When we have made a decision to make a device based on RTL we made a decision to make a device that is capable in a competitive price. In the same time we have to live with the world of RTL imposing on us. RTL does not share with us the entire source code. We get from them compiled binaries for most aspects of the machine. and in the same time we are unable to modify the problematic areas.

While you may suspect us of abandoning you, rather direct your fire to RTL. We are just in the front line. While our efforts could be easily noticed in 1283 FW it is so hard to do it without co-opeation of the CPU vendor who is willing to sell more new chips rather than developing old one. It is understandable given the market demand for new toys.

For RTL it makes no financial sense to put you in the same level of newer chipsets. it is also maybe not possible to achieve this technically. If 1283 customers would be able to do the same thing their new chips can do, what was the point of selling "new" CPU platforms ???

RTL had to move to the next level in order to compete with its competitors. They wanted to be perceived as providing high end latest technologies in lowest prices possible. The move to 1186 with 3D support was therefore a natural step for them. Unfortunately this move cost us all. in practice the older CPU (1283) attract less attention.

Please refrain from being willfully blind and stop reacting naive. This is how consumer electronic market operates. It is true for smartphones, for game consoles as much as it is true for digital media players. This is the way electronic companies today have to act in order to survive these bad times in global economy. This is maybe part of the legacy of late S.Jobs training us all to think that we cannot live with something that was just announced, forgeting to appreciate what we have, and rather continuously follow the never ending pursuit for something we don't really need.

When we discussed this issue with our partners, for them it is natural. They don't see any reason for us to insist on continuing the development of old cpu platforms.

Companies don't and cannot do your individual calculations. They ought to do theirs. And for them, if you spend extra 200 euro for yout DMP hobby every 2 yrs, it is not such a big problem. You are getting newer platform and there is nothing wrong with it.

We don't like it, we also don't agree with it, and we admit that as consumers like you we hate it when it is being done to us. We are not different.

We therefore call you as well as this community to make the call to RTL to keep developing the 1283 CPU and not to abandon it.

We are utterly on your side.

We also repeated the message more than once. The 1283 machines have now after 2 long years become stable and enriched with many functions. Most of this functions we made internaly in our labs following your requests in the forums for 2 years.

In the same time we wish to convey you a very clear message. The older devices of xtreamer, which we are still selling, are not inferior to the newer models. As a matter of fact, the newer models are not as stable and competent as the older modeles, In order for us to bring now the newer models to the same level of the old ones, we need to spend again timeless efforts from scratch. A job that was supposed to be done by RTL and be included in their SDK in the first place should they have paid attention to what is going on here in the forums.

Don't fall for the marketing trap. Sometime "newer" not necessarily means better. When something works it works, and your old Xtreamer machines are probably the best DMP in the market. And they work . Thousands of users can confirm this daily.

Anyway, we will be happy to accomplish the job of moving the entire old 1283 customers to a newer SDK as we presented in the new models of xtreamer. Alone, it is much slower process. If you are not into Android apps or 3D, our recommendation is ..stick to the older models.

If we wanted to declare the 1283 devices as end of life, we could. we did not do as yet as we are still struggling with it .We still make effort to improve it.
Due to lack of endless resources, and due to very limited thin margin of profits on a 100 euro devices we are not willing to invest more money on hiring more RD engineers. Already half of our Firmware was stolen by china.

Think good, will be good.

Postad 03 december 2011 - 09:40

lassehin
  • lassehin
  • Lärjunge

• 454 inlägg
  • 0

Det står så här..:

Ja, det var väl ett sensibelt resonemang, eller hur ?!

Redigerat av lassehin, 03 december 2011 - 09:40.

Postad 03 december 2011 - 22:31

blacknblue
  • blacknblue
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Måste säga att jag inte riktigt förstår hur folk lyckas krascha sina Xtreamer.. har haft sidewinder 1 i 2 år och uppdaterat när ny FW har dykt upp. Visst har den låst sig någon gång när den varit på i ett antal timmar men annars så har den gått klockrent. Har nu köpt en SW2 och gjort FW uppdatering på den och även den går utan problem, visst den är lite långsammare än SW1 men man får vad man betalar för!! 990:- var ett fynd för denna!

Svårt att förstå folk som kan lägga ut 7000:- på en iphone eller liknande och 1000:- på en mediaspelare och de tror att de får samma vara!! Ta en mediaspelare för 7000:- och jämför den med Xtreamern och var nöjd med att du fick ganska mycket för 1000 - 2000:- !!

Men jag har kanske haft tur och fått ett fredagsex båda gångerna ;)

Redigerat av blacknblue, 03 december 2011 - 22:35.

Postad 08 december 2011 - 16:47

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
Har en sidewinder 2 och undrar om man inte ska kunna se .img? När jag går in på usb hårddisken på mediaspelaren så syns inte .img filerna alls =( Kör med senaste programvaran.

Postad 08 december 2011 - 17:03

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Har en sidewinder 2 och undrar om man inte ska kunna se .img? När jag går in på usb hårddisken på mediaspelaren så syns inte .img filerna alls =( Kör med senaste programvaran.

Man måste tyvärr döpa om filerna till .iso

Postad 08 december 2011 - 19:14

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Har en sidewinder 2 och undrar om man inte ska kunna se .img?

Man måste tyvärr döpa om filerna till .iso

Tyvärr och Tyvärr... ^_^

Om man får nåt riktigt Paj på sin Xtreamer, och vill köra en nödräddning, så lägger man in deras Emergency Firmware
på en USB-sticka, och startar om sin Xtreamer, så hittar den det automatiskt, och den filen är i form av en *.IMG fil.

Därav att inte Xtreamer kan tillåtas 'spela' såna filer också, för då skulle det ju verkligen kunna ställa till saker ...

Men, som sagt, det är bara att byta namn från *.IMG till *.ISO, eftersom IMG och ISO eg. är samma format, bara skapat av olika prg.

Redigerat av anderswillhelmsson, 08 december 2011 - 19:15.

Postad 08 december 2011 - 22:56

bsba
  • bsba
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Aha, jag har alltid funderat varför och där fick jag en bra förklaring.

Postad 09 december 2011 - 03:36

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Hur funkar SideWinder 2 nu då?

Den går ju att köpa på webhallen för 790:- idag, är det värt?
http://www.webhallen...ass=julkalender

Postad 09 december 2011 - 08:57

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
790 spänn lät bra, ända tills jag kikade på recensionerna...

Postad 09 december 2011 - 23:27

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 829 inlägg
  • 0
Sa samma sak,,nu vet jag inte om det är värt att hämta ut den!

Postad 12 december 2011 - 21:03

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

Tyvärr och Tyvärr... ^_^

Om man får nåt riktigt Paj på sin Xtreamer, och vill köra en nödräddning, så lägger man in deras Emergency Firmware
på en USB-sticka, och startar om sin Xtreamer, så hittar den det automatiskt, och den filen är i form av en *.IMG fil.

Därav att inte Xtreamer kan tillåtas 'spela' såna filer också, för då skulle det ju verkligen kunna ställa till saker ...

Men, som sagt, det är bara att byta namn från *.IMG till *.ISO, eftersom IMG och ISO eg. är samma format, bara skapat av olika prg.

Tycker bara det är irriterande. Tvixen och popcornen jag har klarar båda grejerna fint. Sjukt irriterande om man lagt det man ska se på usb eller disk, tagit ned den till biorummet, kopplat in den startat allt och satt sig för att sedan inte hitta filmen, behöva ta ut minnet och gå upp till en dator, ändra filändelsen och sen ned igen =( dom kunde väl döpt recovert till filen.abc, filen.bin eller vad som helst annat.
lutar åt att den får agera nas.

Postad 13 december 2011 - 12:16

Unregistered220d6a49
  • Unregistered220d6a49
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har kört min Xtreamer Pro snart ett år nu.
Helt plötsligt igår så har den ingen Nätverkskontakt (trådat nät). Ingen IP adress erhålles via DHCP.
Annan utrustning i samma switch funkar OK. Länklampan lyser ej med fast sken i switchen men blinkar till ibland. Nätverkslampan på Xtreamers front lyser ej.

Är det någon som har förslag på vad man skall göra ?

Redigerat av Unregistered220d6a49, 13 december 2011 - 12:21.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.