Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 March 2010 - 22:34

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0
Då det inte skiljer mer än 4mm på höjden och 1mm på bredden samt 1mm på djupet imellan X10 och Iphone
Så antar jag att hela Iphone utbudet utav väskor borde fungera, jag har beställt en vertical väska för Iphone på Ebay för 5 pund med frakt som jag hade tänkt och ha på jobbet så den inte blir skitig.

X10 119 x 63 x 13 mm iphone 115 x 62 x 12 mm

Postad 17 March 2010 - 22:36

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Här skriver GP lite om X10:an, läs även kommentaren klockan 17.58 från testaren.
Mer kommer i morgon.

http://blogg.gp.se/t...testar-jag-x10/

Låter väldigt lovande tycker jag!

Postad 17 March 2010 - 22:42

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
http://cgi.ebay.com/...=item563a0c7411

http://cgi.ebay.com/...=item335a8ea030

Sen är ju frågan ifall man behöver nått sånt här och vad det skulle göra med skärmen...

http://cgi.ebay.com/...=item563a0eb81a

Då det inte skiljer mer än 4mm på höjden och 1mm på bredden samt 1mm på djupet imellan X10 och Iphone
Så antar jag att hela Iphone utbudet utav väskor borde fungera, jag har beställt en vertical väska för Iphone på Ebay för 5 pund med frakt som jag hade tänkt och ha på jobbet så den inte blir skitig.

X10 119 x 63 x 13 mm iphone 115 x 62 x 12 mm

länk? :)

Postad 17 March 2010 - 22:50

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://shop.brando.c...5c0002d004.html
http://cgi.ebay.com/...8#ht_3036wt_952

http://4u-kidi.com/info.php?itno=5572 ( denne kjøpte jeg)

Redigerat av Unregistered42102, 17 March 2010 - 22:54.

Postad 17 March 2010 - 22:53

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Följer ju med skärmskydd med telefonen annars. :)

Postad 17 March 2010 - 22:58

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Varit med i tråden tidigare men jag föll pladask för det och kanske någon som missat det. Norevo har ett enligt mig jäkligt fint läderfodral. Ser i alla fall på bilder ut att inte vara lika bulkigt som traditionella läderfodral

http://www.noreve.co..._Tradition.html

Postad 17 March 2010 - 23:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

X10 är seg som fan. Köp HTC Desire istället.

Ok.
Lite kringfakta vore på sin höjd så man inte bara ser din kommentar av fanboy-typ.

Postad 17 March 2010 - 23:26

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Här skriver GP lite om X10:an, läs även kommentaren klockan 17.58 från testaren.
Mer kommer i morgon.

Nu läser jag inte GP särskilt ofta och känner inte till Eva överhuvudtaget men det känns som att hennes recension kommer att spegla ganska väl hur den breda massan och SE X10:s stora kundkrets(däribland jag) kommer att uppleva telefonen.

Fungerar det att ringa, skicka meddelanden, läsa/skriva mail och hålla koll på vad jag ska göra samt att jag kan surfa på den till och från och kanske hitta något användbart program som gör att telefonen går att använda som vattpass så kommer jag att vara otroligt nöjd, så länge det sker relativt smidigt.

Laggar den som febers telefon vid normalt användande så skulle jag tvivla på att SE skulle våga lansera den, men visst kör man igång maximalt antal appar och har mycket kontakter som är aktiva så förstår jag om det kan lagga en del och det köper iaf jag, det är ju ingen fyrkärnig processor vi snackar.

Jag hoppas den kommer att bli en succé och att ingen säger bä bara för att EN recensent dissat den totalt.

Sen tycker jag att man som "Mega-Guru" borde kunna komma med lite mer nyanserade inlägg än "X10 är seg som fan. Köp HTC Desire istället", eller vad säger du radiozo? Vi lite mindre aktiva/rutinerade är förhoppningsvis ursäktade, men dig kanske kidsen ser upp till.

Postad 17 March 2010 - 23:43

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Tror inte denna videon har blivit postad innan, isf har jag verkligen missat den:

http://www.youtube.c...h?v=ZueLr9EeOCQ

från Prylkoll.se

Edit: Värd att titta på om man inte sett den innan iaf. Särskilt när man står inför årets I-lands problem, X10 vs Desire vs HD2... Fast HD2 verkar falla bort mer och mer, mest för WinMobile... Hade det vart HTC som gjort X10an så hade det inte vart svårt dock. Litar inte på SE till 100% med uppdateringar... Hade XDA bekräftat sitt stöd för den så hade det vart lättare iaf.

Redigerat av Johnsson1975, 17 March 2010 - 23:48.

Postad 18 March 2010 - 00:08

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Tror inte denna videon har blivit postad innan, isf har jag verkligen missat den:

från Prylkoll.se

Edit: Värd att titta på om man inte sett den innan iaf. Särskilt när man står inför årets I-lands problem, X10 vs Desire vs HD2... Fast HD2 verkar falla bort mer och mer, mest för WinMobile... Hade det vart HTC som gjort X10an så hade det inte vart svårt dock. Litar inte på SE till 100% med uppdateringar... Hade XDA bekräftat sitt stöd för den så hade det vart lättare iaf.

Oh. Hoppet uppe igen! Haha! :)

Uppdateringar schmuppdatering IMHO. Men vi får väl se hur det löser sig. :)

Postad 18 March 2010 - 00:15

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Rikard på produktbloggen ikv:
"I can assure you that Android updates is considered a very important part of software updates for X10 going forward. Of course we listen to your feedback here and even though as you say I’m not directly in charge of our development the feedback is of course forwarded and highlighted within the company. As mentioned before I can still not confirm anything when it comes to timing and details but rest assured that it will be updated."

Postad 18 March 2010 - 00:38

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
En kanske väldigt dum fråga, men här kommer den: Varför väljer man X10 framför HTC desire? Kameran är det första jag kommer att tänka på, är det största anledningen? för X10 är ju både större och dyrare än desire och kör en äldre version av android, och har dessutom ett glossy plastskal runt hela mobilen vilket gör att den lätt repas (även skärmen) medan desire använder reptåligt glas.

Eller är det timescape ni vill åt, eller designen?

Vad är största anledningen till att _du_ väljer x10 framför andra androidmobiler? (te x desire)

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 18 March 2010 - 00:39.

Postad 18 March 2010 - 00:45

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

En kanske väldigt dum fråga, men här kommer den: Varför väljer man X10 framför HTC desire? Kameran är det första jag kommer att tänka på, är det största anledningen? för X10 är ju både större och dyrare än desire och kör en äldre version av android, och har dessutom ett glossy plastskal runt hela mobilen vilket gör att den lätt repas (även skärmen) medan desire använder reptåligt glas.

Vad är största anledningen till att _du_ väljer x10 framför andra androidmobiler? (te x desire)

Ganska säker på att X10 använder reptåligt glad också. Jag väljer X10 främst pga designen, tycker inte om HTC's Designer alls.

Postad 18 March 2010 - 00:52

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Ja... Kameran, design, större skärm. Timescape och mediascape bryr jag mig inte om. Baksidan av den svarta har ett gummi-liknande material så det blir väl knappast repigt. Att 2.X inte kommer från start gör mig inget heller. Kanske blir lite "som en ny" telefon när det väl kommer, vilket gör att jag inte behöver byta lur i första taget. Sen hoppas jag att MW600 (heter det så?) BT-head-set följer med.

Postad 18 March 2010 - 01:02

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Har som sagt var inte bestämt mig ännu, men priset är detsamma för mig som ska förlänga mitt abbonemang hos Telenor.

För mig betyder skärmstorleken en del, därav att jag kollat mycket på HD2 med men som jag sa innan så verkar den inte aktuell för mig längre. Tror jag kommer att gilla TimeScape, svårt att säga dock. Gillar X10ans design bättre med... Hade HD2 vart en Android lur så hade jag tagit den rätt av mest pga xda, design och skärm. Gillar verkligen utseendet på Sense med... En liten dealbreaker för mig hade vart om Desire och/eller X10 hade haft den extra mic som N1 har, sjukt bra att kunna göra sig hör överallt.

Postad 18 March 2010 - 01:52

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

har inte helt bestämt mig ännu för vilken jag ska ha, kommer vilja testa dem båda innan ja bestämmer mig tror ja, om inte x10 lever upp till alla förväntningar när jag får klämma på den. men det som får mig att välja den framför desire är väll som andra säger, designen, kameran å att den har en större skärm. timescape/media scape bryr ja mig inte så mkt om går alltid ta ner andra appar som säker funkar smidigare.

Postad 18 March 2010 - 04:59

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Nu läser jag inte GP särskilt ofta och känner inte till Eva överhuvudtaget men det känns som att hennes recension kommer att spegla ganska väl hur den breda massan och SE X10:s stora kundkrets(däribland jag) kommer att uppleva telefonen.

Fungerar det att ringa, skicka meddelanden, läsa/skriva mail och hålla koll på vad jag ska göra samt att jag kan surfa på den till och från och kanske hitta något användbart program som gör att telefonen går att använda som vattpass så kommer jag att vara otroligt nöjd, så länge det sker relativt smidigt.

Laggar den som febers telefon vid normalt användande så skulle jag tvivla på att SE skulle våga lansera den, men visst kör man igång maximalt antal appar och har mycket kontakter som är aktiva så förstår jag om det kan lagga en del och det köper iaf jag, det är ju ingen fyrkärnig processor vi snackar.

Jag hoppas den kommer att bli en succé och att ingen säger bä bara för att EN recensent dissat den totalt.

Sen tycker jag att man som "Mega-Guru" borde kunna komma med lite mer nyanserade inlägg än "X10 är seg som fan. Köp HTC Desire istället", eller vad säger du radiozo? Vi lite mindre aktiva/rutinerade är förhoppningsvis ursäktade, men dig kanske kidsen ser upp till.

Hon är ruskigt duktig i sina reviews. Väldigt rationell och påpekar ofta både för o nackdelar. Men jag har alltid sett henne lite som en iphone nörd tills android kom. Då talade hon sig ruskigt varm i det...

Postad 18 March 2010 - 07:04

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Som tidigare folk skriver bryr jag mig inte riktigt om alla siffror kring versionnumret. Jag har all tro i världen att SE kommer släppa vissa, visst kan de vara lite långsammare än HTC men se exempelvis på Hero.
Det är självklart designen, SE finner jag ofta har de snyggare telefonerna. Jag ser till skillnad från vissa att det är viktigt med designen i denna prisklassen för man ska vara nöjd med produkten.
Kameran är bara ett plus i min bok, inget riktigt argument då jag inte brukar fota så jättemycket med min mobil alls, därför köpte jag bland annat W950 som inte ens hade kamera.
Kör en svart med skärmskydd så jag ska förhoppningsvis inte repa den. Tro mig, jag är ganska noggrann när det gäller repor m.m. Den ska få vara i en egen ficka hela tiden, dvs höger ficka utan nycklar och liknande, inte någon läderficka. Annars är telefonen egentligen gjord för att användas så det är väl bara köra.

Postad 18 March 2010 - 07:33

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Sitter här med pappersutgåvan av min kära Göteborgs -Posten och har precis läst Eva Wieselgrens väldigt korta recension av X10. Lite korta citat, ber om ursäkt för felstavningar, är på språng hemifrån.

Hon skriver att det kommer komma mer om X10 från henne men det här är hennes första intryck.

"Sony Ericssons första Androidmobil X10, är snabb och kraftfull. Att byta från HTC Hero är som att gå från ponny till fullblodshäst".

"Att X10 är bästa androidmobilen jag testat hitills beror på två saker.
-Den är snabb, inga väntedider, inget lagg.".
- Den har stor skärm. Det är enklare att träffa rätt med fingrarna."

"samma sorts skärm som Hero och Iphone,du behöver inte trycka, bara nudda ytan."

Betyg 5 / 5

EDIT: Hon skrev även att det följde med ett trådlöst headset, ingen modellbeteckning.

Redigerat av Smith, 18 March 2010 - 07:35.

Postad 18 March 2010 - 07:46

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

från Prylkoll.se

Tycker att det där var en riktigt bra recention utan en massa hissmusik och så.
Kanske lite kort och tunn bara.
När han nämner 1.6 tex säger han ju inte ett ord om kommande uppdateringar.
Och det får ju x10 att se oförtjänt mycket efter ut för någon som inte är lika insatt som oss.

Postad 18 March 2010 - 07:51

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

http://shop.brando.c...5c0002d004.html
http://cgi.ebay.com/...8#ht_3036wt_952

http://4u-kidi.com/info.php?itno=5572 ( denne kjøpte jeg)

Både den första och sista såg riktigt fina ut :)

Den du köpte, har du fått hem den och vad tycker du om den?
Visst är det något skydd över knapparna också?
Ser så ut på bilden :)
Ser riktigt bra ut!

Postad 18 March 2010 - 07:57

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Det jag gillade med Prylkolls väldigt korta recension var att han sket i Media- och Timescape. Han sa rakt ut att han inte gillade applikationerna och gick inte vidare på det spåret. Det är gissningsvis så jag kommer göra, aldrig förstått varför man ska ha flashiga applikationer med ALL fakta när jag bara vid varje tillfälle vill ha en fraktion av den faktan.

Som jag ser det så skulle ett positivt intryck av time- och mediascape kunna höja totalbetyget för telefonene men ett negativt intryck bör inte kunna sänka det hos en recensent.

EDIT:

När han nämner 1.6 tex säger han ju inte ett ord om kommande uppdateringar.
Och det får ju x10 att se oförtjänt mycket efter ut för någon som inte är lika insatt som oss.

Förvisso har du en poäng. Men även vi frälsta måste inse att uppdateringar inte sällan kan dra ut ohyggligt länge på tiden och det skulle inte vara totalt oväntat om vi fick dra på 1.6 fram tills jul.

Visst skulle han kunna sagt att det i framtiden antagligen kommer gå att kunna uppdatera till 2.X men det är spekulationsbaserat och de flesta köper en telefon för hur den presterar just vid köptillfället. Tror det är få förutom vi frälsta som köper mobiler för vad de KAN utvecklas till.

Redigerat av Smith, 18 March 2010 - 08:02.

Postad 18 March 2010 - 08:08

RichardA
  • RichardA
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Funderar på att beställa en nu från Telia!

200 kr/mån 24 mån
Engångsavgift 695.

Totalsumma 5495:-

Kommer nog välja till "Telia Mobil Prata på Surf Alltid"
Oavsett telefon kör jag alltid med fri surf så det är inget jag anser belastar priset på telefonen för det kommer jag alltid ändå att ha.

Är det en bra deal eller finns det bättre??

Postad 18 March 2010 - 08:36

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag har för mig att det är bekräftat från flera håll att MW-600 följer med X10an här i Sverige, så för er som fortfarande tvekar eller inte har följt tråden riktigt så har ni infon här igen:)

Postad 18 March 2010 - 08:45

benza_80
  • benza_80
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har under flera månaders tid gått in ett par gånger om dagen och läst i tråden.
Då jag inte brukar skriva i forum så har jag många gånger blivit överraskad över hur vissa beter sig.
Men med detta inlägg vill jag verkligen tacka alla er som tagit er tid att leta, testa och skriva här om X10:an.
Tack alla.
Min X10 är beställd och jag vet att jag kommer att bli nöjd och jag vet vad det är jag kommer att få på grund av många av er här inne.

Postad 18 March 2010 - 08:46

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Funderar på att beställa en nu från Telia!

200 kr/mån 24 mån
Engångsavgift 695.

Totalsumma 5495:-

Kommer nog välja till "Telia Mobil Prata på Surf Alltid"
Oavsett telefon kör jag alltid med fri surf så det är inget jag anser belastar priset på telefonen för det kommer jag alltid ändå att ha.

Är det en bra deal eller finns det bättre??

Det finns många bättre dealer än att köpa med ett Telia-abb från Teliabutiken, men det beror till viss del på vad du har för operatör idag, hur dina ringvanor ser ut, om du kan nöja dig med andra operatörers täckningskartor etc...

En rakt av jämförbar deal är att köpa med Halebop Hallå Surf Bas som är i det stora hela i stort sett samma abonnemang. Köper du det kitet på Katshing med ett nytecknande så spar du en 500-ing.

Postad 18 March 2010 - 08:52

RichardA
  • RichardA
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Det finns många bättre dealer än att köpa med ett Telia-abb från Teliabutiken, men det beror till viss del på vad du har för operatör idag, hur dina ringvanor ser ut, om du kan nöja dig med andra operatörers täckningskartor etc...

En rakt av jämförbar deal är att köpa med Halebop Hallå Surf Bas som är i det stora hela i stort sett samma abonnemang. Köper du det kitet på Katshing med ett nytecknande så spar du en 500-ing.

Tack för tipset.
Ska kolla på detta!

Mvh

Postad 18 March 2010 - 08:55

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag har för mig att det är bekräftat från flera håll att MW-600 följer med X10an här i Sverige, så för er som fortfarande tvekar eller inte har följt tråden riktigt så har ni infon här igen:)

Ja att MW600 är med råder det inga tvivel om, en gång för alla, ok!? :)

Postad 18 March 2010 - 09:03

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Ja att MW600 är med råder det inga tvivel om, en gång för alla, ok!? :)

Skrev det mest för att folk fortfarande, i de senaste postarna, inte visste om att MW-600 skulle följa med:)

Postad 18 March 2010 - 09:05

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Som tidigare folk skriver bryr jag mig inte riktigt om alla siffror kring versionnumret. Jag har all tro i världen att SE kommer släppa vissa, visst kan de vara lite långsammare än HTC men se exempelvis på Hero.
Det är självklart designen, SE finner jag ofta har de snyggare telefonerna. Jag ser till skillnad från vissa att det är viktigt med designen i denna prisklassen för man ska vara nöjd med produkten.
Kameran är bara ett plus i min bok, inget riktigt argument då jag inte brukar fota så jättemycket med min mobil alls, därför köpte jag bland annat W950 som inte ens hade kamera.
Kör en svart med skärmskydd så jag ska förhoppningsvis inte repa den. Tro mig, jag är ganska noggrann när det gäller repor m.m. Den ska få vara i en egen ficka hela tiden, dvs höger ficka utan nycklar och liknande, inte någon läderficka. Annars är telefonen egentligen gjord för att användas så det är väl bara köra.

Du sätter ord på precis allt jag tycker och tänker jag med :)
Dock kommer nog jag ha silicon på min, iaf på jobbet :)
Vill inte skada min ögonsten ;)

Postad 18 March 2010 - 09:07

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Skrev det mest för att folk fortfarande, i de senaste postarna, inte visste om att MW-600 skulle följa med:)

Jag vet jag vet :) Men för andras skull som sagt.

Postad 18 March 2010 - 09:19

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Tjohoo...

Vad glad man blev Eva på GP, hoppas hon skriver mer online också... (vet att länken postats förrut men vi får skriva lite frågor där så hon uppdaterar mer :) )

Får väl ge upp att få någon information ang. multitouch på X10, det känns lite bitert att SE inte kan svara på det för om jag hade fått ett ja där så hade det kanske blivit köp samma dag som den släpps. Nu är jag lite osäker, men det beror även på att jag ev. ska byta jobb o vet inte hur det kommer fungera där... skulle helst inte behöva ha tre telefoner som idag :) (utan en X10 så klart)

Ser väldigt mycket fram mot swedroids recension, kan iofs tänka mig att de är hyfsat negativa då luren kommer med 1.6... men i övrigt känns de som rätt personer att testa en ny telefon. gsmarena ska också bli intressant att läsa, vilka mer?

Dum fråga är det ju absoult inte, jag står lite o velar faktiskt.
Det som talar för X10 är ju utsidan, den svarta är grymt snuygg enligt mig, finns dummy på phonehouse och den kändes inte plastig (även Desire har plast runt, bara framsidan som har ram av aluminium), utan tvärt om väldigt gedigen.
Skärmen är vad jag har förstått av repfritt glas precis som Desire/Nexus.
Den är något större, men har samtidigt en större skärm och bättre kameran. Skärmen är ju inte amoled, vilket inte ger samma kontraster men istället är den mer lämpad för att använda utomhus.

Nackdelarna är ju som du skriver versionen av android, samt eventuellt att den saknar multitouch... men det är ändå en grymt härlig telefon, och jag har fortfarnade inte bestämt mig ;)

Redigerat av zippiz, 18 March 2010 - 09:28.

Postad 18 March 2010 - 09:25

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

från Prylkoll.se

Ser att han kör en old SW från jan :)

Postad 18 March 2010 - 09:46

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

aldrig förstått varför man ska ha flashiga applikationer med ALL fakta när jag bara vid varje tillfälle vill ha en fraktion av den faktan.

Det som är bra med att samla allt på ett ställe är att man får en överblick av det senaste och om man har massa filter så kan man få ut den "fraktionen" som man är intresserad av under varje givet tillfället. Om de utvecklar filtren mer och gör att man kan hooka upp fler services och RSS så skulle det kunna bli riktigt användbart. Går det inte att ändra timescape's utseende för att få det att bl listor? Ska bli intressant att se hur timescape utvecklas.

Postad 18 March 2010 - 10:26

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Både den första och sista såg riktigt fina ut :)

Den du köpte, har du fått hem den och vad tycker du om den?
Visst är det något skydd över knapparna också?
Ser så ut på bilden :)
Ser riktigt bra ut!

Hei, ser veldigt bra ut, gläder meg til och pröva den på X10 när jag får den, de ter et lite tunnare silicone lag över knapparna

jag la inn en bild några sidor bak

Postad 18 March 2010 - 10:39

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
från Comments på Swedroid

2010-03-18 i 09:23 | #18 Svara | Citera Jag har haft förmånen att pilla med en prototyp av X10 en längre tid och jag har även kunnat få den uppdaterad till den senaste versionen av deras mjukvara också. Jag blir lite förvånad över en del av det lagg som denna Gustav lyckas skapa men det har med största sannolikhet med det som någon påpekade längre upp i tråden att den synkar samtidigt. När det kommer till växla mellan portrait och landscape så är X10 lite långsammare än Nexusen vi har här på jobbet. En kollega har iPhone och vi gjorde en jämförelse. Vi började båda med att skriva SMS i portrait och flippade sedan telefonen och jag hade svårt att se vilken som var långsammare än den andra. Det är möjligt att X10 var något långsammare. Jag tillhör den utdöende rasen som inte har Facebook (och kommer inte skaffa heller) så allt det där med inloggningar hit och dit vet jag inte hur det funkar. Kamera appen är något seg emellanåt men jag har aldrig fått den att somna/hänga sej som Gustav lyckades med. En sak som jag har upptäckt och som SE har lyckats med är att Barcode scanner appen som finns på Market inte funkar och det har att göra med att SE har implementerat sin egna kamera och där med sabbat nått. Inte första gången SE bryter API:er och annat i och för sig men man kan ju tycka att dom borde lära sej nångång…
Till slut vill jag bara lägga in en högst personlig åsikt och det är att designen/utseendet av X10:an hårdvara/chassi slår allt på fingrarna. Jag tycker den är så snygg så jag nästan dreglar varje dag jag kommer till jobbet :-D

Postad 18 March 2010 - 10:58

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

2010-03-18 i 09:23 | #18 Svara | Citera Jag har haft förmånen att pilla med en prototyp av X10 en längre tid och jag har även kunnat få den uppdaterad till den senaste versionen av deras mjukvara också. Jag blir lite förvånad över en del av det lagg som denna Gustav lyckas skapa men det har med största sannolikhet med det som någon påpekade längre upp i tråden att den synkar samtidigt. När det kommer till växla mellan portrait och landscape så är X10 lite långsammare än Nexusen vi har här på jobbet. En kollega har iPhone och vi gjorde en jämförelse. Vi började båda med att skriva SMS i portrait och flippade sedan telefonen och jag hade svårt att se vilken som var långsammare än den andra. Det är möjligt att X10 var något långsammare. Jag tillhör den utdöende rasen som inte har Facebook (och kommer inte skaffa heller) så allt det där med inloggningar hit och dit vet jag inte hur det funkar. Kamera appen är något seg emellanåt men jag har aldrig fått den att somna/hänga sej som Gustav lyckades med. En sak som jag har upptäckt och som SE har lyckats med är att Barcode scanner appen som finns på Market inte funkar och det har att göra med att SE har implementerat sin egna kamera och där med sabbat nått. Inte första gången SE bryter API:er och annat i och för sig men man kan ju tycka att dom borde lära sej nångång…
Till slut vill jag bara lägga in en högst personlig åsikt och det är att designen/utseendet av X10:an hårdvara/chassi slår allt på fingrarna. Jag tycker den är så snygg så jag nästan dreglar varje dag jag kommer till jobbet :-D

Detdär med Barcode scanner appen tycker jag är konstigt, har inte SE visat en video där dom använde X10an till att köra Prisjaktappen?

Edit:
Här är videon:
http://www.youtube.c...h?v=e9l7eXhcnvM

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 18 March 2010 - 11:00.

Postad 18 March 2010 - 11:00

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Var det själva barcodescanner som du inte fick att funka? För jag drog ner den samt att jag drog ner prisjaktappen och den fungerade klockrent. Det enda var att man var tvungen att ha hyfsat ljus.

Postad 18 March 2010 - 11:08

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
http://blogg.gp.se/t...2010/03/17/x10/
Recensionen + video

Postad 18 March 2010 - 11:19

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
http://feber.se/andr...eran_p_sony_er/

Feber angående kameran. Finns ju inte så mycket att klaga på här kanske. :)

Postad 18 March 2010 - 11:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Iom den testen så får jag erkänna att Gustav återvann lite av det förtroendet han sabbade med testfilm nr 2. :)
Bra och sakligt.

Postad 18 March 2010 - 11:30

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Iom den testen så får jag erkänna att Gustav återvann lite av det förtroendet han sabbade med testfilm nr 2. :)
Bra och sakligt.

Håller med! Men kameror är hans forte också så det är ju bra. Förstår inte riktigt vad han menar med att kameran är seg dock. Känns allmänt skitsnabb?

Postad 18 March 2010 - 12:16

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0

Ser väldigt mycket fram mot swedroids recension, kan iofs tänka mig att de är hyfsat negativa då luren kommer med 1.6... men i övrigt känns de som rätt personer att testa en ny telefon. gsmarena ska också bli intressant att läsa, vilka mer?

du har även phonearena.com som sätter betyg och bjuder på videos, vilket inte gsmarena gör. däremot får man stå ut med den monotona öststatsengelskan och att dom säger "unfortunately" typ 17 ggr i varje video. :)

Postad 18 March 2010 - 12:35

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=g9gTEHH8FLQ

Intressant! Hoppas de lägger upp många fler, och hoppas att det även kommer lite mer avancerade :)

Postad 18 March 2010 - 12:37

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

haha han får verkligen kämpa för att hitta något negativt

Postad 18 March 2010 - 12:50

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

haha han får verkligen kämpa för att hitta något negativt

? tyckte inte att ha sa nagot bra forutom att bilderna blir bra, att den inte satter pa fotolampan sjalv ar ju hur dumt som helst.

Postad 18 March 2010 - 12:52

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=g9gTEHH8FLQ

Intressant! Hoppas de lägger upp många fler, och hoppas att det även kommer lite mer avancerade :)

Helt klart bra för mig som inte är van vid Android! Känns bra att veta att man kan byta från det här dumma språket i telefonen (jag klarar verkligen inte av svenska i varken telefonen eller på datorn) men ändå ha det svenska tangentbordet.

Patrikb: Finns det någon MOBIL idag som gör det? Visst, det är dumt att det inte är som på kompaktkameror att den slår på blixt om det är lite ljus men jag har då aldrig sett en telefon som gör det?

Postad 18 March 2010 - 12:57

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=WAFi6Bi1OQw

Postad 18 March 2010 - 13:00

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Helt klart bra för mig som inte är van vid Android! Känns bra att veta att man kan byta från det här dumma språket i telefonen (jag klarar verkligen inte av svenska i varken telefonen eller på datorn) men ändå ha det svenska tangentbordet.

Patrikb: Finns det någon MOBIL idag som gör det? Visst, det är dumt att det inte är som på kompaktkameror att den slår på blixt om det är lite ljus men jag har då aldrig sett en telefon som gör det?

Nej men denna lampa lyser ju hela tiden >P, inte bara en kort millisekund medan kortet tas. Sag att det ringer medan du ar i kamera applicationen da kommer lampan fortfarande lysa medan du pratar, den utloses inte automatiskt nar du knapper kortet.

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 18 March 2010 - 13:13.

Postad 18 March 2010 - 13:03

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Nej men denna lampa lyser ju hela tiden >P, inte bara en kort millisekund medan kortet tas.

Men va. Min lyser också hela tiden men blinkar till lite när man tar kort. Är det det som X10an inte gör?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.